Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 oktober 2015 - 01:05

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat trådlöst tangentbord till shielden?

Funderar på att skaffa detta tangentbord: https://www.prisjakt...kt.php?p=941685

Har läst lite grann om det men vissa verkar ha problem med att få det att fungera och får köpa en usb-hub för att fixa problemen...

Ser annars K400 som en bra ersättare till handkontrollen :)

Postad 13 oktober 2015 - 07:09

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat trådlöst tangentbord till shielden?

Funderar på att skaffa detta tangentbord: https://www.prisjakt...kt.php?p=941685

Har läst lite grann om det men vissa verkar ha problem med att få det att fungera och får köpa en usb-hub för att fixa problemen...

Ser annars K400 som en bra ersättare till handkontrollen :)

Jag hade ett sådant tangentbord sedan tidigare och testade.

Man behöver ha en OTG-USB kabel för att koppla nano recievern i micro USB 2.0  (usb 3.0 går ej)

http://support-shiel...1&rhtocid=2.0_1

Jag tycker dock att tangentbordet är klumpigt, och musplattan och scroll är svårt. Hade velat se en annan typ av tangentbord i framtiden.

Men funkar det gör det (nu har jag inte testat i något spel eller så)

Postad 13 oktober 2015 - 07:20

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Vad är rekommenderat att köpa för minneskort till shielden?

Postad 13 oktober 2015 - 07:37

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Jag hade ett sådant tangentbord sedan tidigare och testade.

Man behöver ha en OTG-USB kabel för att koppla nano recievern i micro USB 2.0  (usb 3.0 går ej)

http://support-shiel...1&rhtocid=2.0_1

Jag tycker dock att tangentbordet är klumpigt, och musplattan och scroll är svårt. Hade velat se en annan typ av tangentbord i framtiden.

Men funkar det gör det (nu har jag inte testat i något spel eller så)

Tack för snabbt svar!

Ok, det var tråkigt att höra. Känns som att ett t-bord med styrplatta är det smidigaste valet annars (om man nu inte har någon surfplatta att styra med då kanske).

Tycker personligen att fjärrkontrollen fungerar bra, men när man ska söka eller öht. skriva så blir det lite drygt i längden  :rolleyes:

Redigerat av Bond_007, 13 oktober 2015 - 07:41.

Postad 13 oktober 2015 - 08:09

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Missförstå mig inte, det fungerar. Jag har använt det tangentbordet k400 till min Android sticka och fungerat bra. Kanske är det för att Shielden har ett annat upplägg på homescreen, som det känns lite ovant att scrolla osv. Med en vanlig android sticka så ser det ju ut precis som på en surfplatta eller telefon och flyter lite smidigare när man "swipe:ar".

Postad 13 oktober 2015 - 13:04

Wicap
  • Wicap
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

tänk bara på att allt kommer matas ut i 60hz när det gäller material i plex för ps4, plus att du får betala för plex pass.

Stort tack riktigt bra info. Min projj Sony VPL 40 är rätt dålig på hantera 60hz om det egentligen är något annat material.

Oj jag äger både ps3 och ps4, men har aldrig sett någon av dem som alternativ till mediaspelare. Eller nja kör ju netflix och ps3an hade jag en period som spelare mot psmediaserver på en PC. Men har alltid använt min boxee box hellre än ps3/ps4.
Kan tänka mig att du får transcoda typ allt material om du kör mot en ps4a. Men nu kom vi kanske långt från ämnet :)

Nej inte alls var exakt det jag ville veta. Egentligen så är det ju inget problem för mig att transcoda allt då jag har en dator som kan göra det. Bra processor(8cores) men mediokert grafikkort så blir inget spelande som jag strömmar från den, däremot transcoda går galant idag.

Shield kan ströma mer grejer än PS4 

Nej du behöver inte betala för plex pass, appen kostar engång pris och behövs sedan inte betalas något mer. 

Ja sålde mitt PS4 och Xbox 360 när jag fick shield, finns inget konsol i världen som kan slå Geforce Now, om du har bra dator. Så enkelt är de enda naktdelen att Geforce Now har inga vän system som typ en konsol har. 

Mmm misstänkte att Shielden var rätt rejält mycket bättre på att strömma, men PS4:a har HBO GO t.ex. En sak jag inte förstår om du har 4*Titan X så säger det ju ganska mycket om varför du inte behöver PS4an och xboxen längre. Känns lite som superöverkurs med en sådan dator. Kul att du går all in iaf!

Det jag läst mig till, rätta mig gärna om jag har fel! Är att Shielden är den bästa android-mediaspelaren tillgänglig för HTPC, åtminstone den mest kraftfulla? Isåfall köper jag den bara därför, vill dock gärna se att de fixar till de nya byggarna i firmware 2.0 och fixar så att spelkontrollen återigen fungerar som touch-platta, för den skall tydligen inte funka längre heller. Eller har jag missförstått det hela?

Postad 13 oktober 2015 - 13:09

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Stort tack riktigt bra info. Min projj Sony VPL 40 är rätt dålig på hantera 60hz om det egentligen är något annat material.

Nej inte alls var exakt det jag ville veta. Egentligen så är det ju inget problem för mig att transcoda allt då jag har en dator som kan göra det. Bra processor(8cores) men mediokert grafikkort så blir inget spelande som jag strömmar från den, däremot transcoda går galant idag.

Mmm misstänkte att Shielden var rätt rejält mycket bättre på att strömma, men PS4:a har HBO GO t.ex. En sak jag inte förstår om du har 4*Titan X så säger det ju ganska mycket om varför du inte behöver PS4an och xboxen längre. Känns lite som superöverkurs med en sådan dator. Kul att du går all in iaf!
Det jag läst mig till, rätta mig gärna om jag har fel! Är att Shielden är den bästa android-mediaspelaren tillgänglig för HTPC, åtminstone den mest kraftfulla? Isåfall köper jag den bara därför, vill dock gärna se att de fixar till de nya byggarna i firmware 2.0 och fixar så att spelkontrollen återigen fungerar som touch-platta, för den skall tydligen inte funka längre heller. Eller har jag missförstått det hela?

största problemet som jag ser med den som mediaspelare är som sagt videonivån svart ser ut som grått enligt mig.
Nvidia är medvetna om detta och skall släppa en hotfix för detta men när vet jag inte..

Redigerat av jimjans, 13 oktober 2015 - 13:11.

Postad 13 oktober 2015 - 13:22

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Android TV har också HBO GO till Android TV, och HBO Now 

http://www.apkmirror...d-apk-download/

Problemet är att den inte finns som standard stöd i Play Store eller Go än så länge till Shield men funkar till vanliga Android TV från Sony, Sharp, Philips etc etc så man kan extracta dem från en vanlig android TV. 

Och den är annonaserad hos Nvidia också. 

http://shield.nvidia...-roku-vs-firetv

Så i princip är de bara en tidsfråga innan den finns för direkt ner laddning även i Play Store, men du kan ju köpa in deras kanaler från andra kanal källor på internet vilket jag har gjort själv har jag köpt in drygt 110 kanaler via USA 

och då är de AMC, TNT, FOX, ABC, BBC One, Bravo, BTN, Cartoon Net, CBS, CNN, CW, ESPN, ESPN2, Fox New, FX, HBO, ITV 1, NBC, NBCSN, Nickelodeon, SYFY TBS, TNT, USA Network, WWE Network

Här är några av mina amerikanska kanaler, vilket jag suger in i Live Channels appen. Och den slår vilken HTC media spelare som helst utan problem, för mig är de viktigt att en Media spelare, kan göra i princip allt. 

Allt ifrån strömma Live kanaler, till spel, till media filer, de enda som saknas just nu är Playstation Now finns inbyggt i allas Sony bravia Android TV än så länge så de lär nog vara en tidsfråga innan både Sony och Microsoft släpper sina pass till Android TV. 

Och då är de helt klart den ultimata killmaskinen. 

Ja men du behöver inte en överlägsen super dator för ströms lokalt innehåll, skulle nog räcka med en 8-10.000 kronor PC, och jag har inte min dator är inte bara till för ströms varför jag har de är för jag jobbar en hel del med grafik bygge när jag programmerare grejer, så visst jag överkillar störningen med den. Skulle kunna tro till och med en dator som kör typ GTX 700+ skulle funka fint för loakl störning är inte så kärvade ha bara nog bra processor och en bra hårddisk 10.000 RPM så kanske inte datorn hårddiskar stannar upp för arbeta på som kan göra lite små lagg, de är nog de viktigaste. 

HBO Go
Announced
yes.png
Announced
yes.png
yes.png
yes.png
HBO Now
Announced
yes.png
Announced
yes.png
yes.png
yes.png
VUDU
Announced
no.png
Announced
no.png
yes.png
no.png
Twitch
Announced
no.png
Announced
yes.png
yes.png
no.png

Redigerat av umj, 13 oktober 2015 - 13:27.

Postad 13 oktober 2015 - 14:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Nu har dom precis släppt en ny uppdatering och nu är det äntligen rätt videonivåer igen uppdateringen heter 2.1 ..

Har märk att automatisk refreshrate lägger av om man startar vissa appar innan man startar tex Plex eller Kodi efter en uppstart fungerar det igen.

Redigerat av jimjans, 13 oktober 2015 - 14:33.

Postad 13 oktober 2015 - 15:20

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Nu har dom precis släppt en ny uppdatering och nu är det äntligen rätt videonivåer igen uppdateringen heter 2.1 ..

Har märk att automatisk refreshrate lägger av om man startar vissa appar innan man startar tex Plex eller Kodi efter en uppstart fungerar det igen.

Jo jag vet att de släppte 2.1 patch igår men den är ju inget och snacka om de ända de har släppt är par nya appar. 

Som Showtime 

Sedan är de ju så klart 

Plus more enhancements

• Improves HDMI black levels and HDMI compatibility

Dock finns de viktigare saker som jag väntar på i OTA. Men förbättringar på HDMI är ju aldrig som sagt fel. 

Redigerat av umj, 13 oktober 2015 - 15:22.

Postad 13 oktober 2015 - 15:25

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jo jag vet att de släppte 2.1 patch igår men den är ju inget och snacka om de ända de har släppt är par nya appar. 

Som Showtime 

Sedan är de ju så klart 

Plus more enhancements

• Improves HDMI black levels and HDMI compatibility

Dock finns de viktigare saker som jag väntar på i OTA. Men förbättringar på HDMI är ju aldrig som sagt fel. 

Den var ju en kanon uppdatering gick ju inte att kolla på film utan att störa sig på den dåliga svärtan som kom med 2.0

Postad 13 oktober 2015 - 15:32

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

vad är den bästa inställningen i Kodi för uppspelning? (I system och uppspelning) vad har ni för inställningar?

Postad 13 oktober 2015 - 16:51

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Den var ju en kanon uppdatering gick ju inte att kolla på film utan att störa sig på den dåliga svärtan som kom med 2.0

Jag hade inga sådan problem på min enhet, måste ha drabbas vissa enheter i sådan fall. 

Postad 13 oktober 2015 - 17:07

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Finns inte tv4 som app? 

Gillar spelaren och Geforce now funkar riktigt bra. Dem inställningar programmet väljer är det beroende på hastighet eller grafikkortet? 

Jag har 250 lina så då borde man väl kunna maxa allt?

Sen undrar jag om man kan använda sina ps3 handkontroller på något sätt?

Redigerat av Hinken74, 13 oktober 2015 - 17:23.

Postad 13 oktober 2015 - 17:26

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Finns inte tv4 som app? 

Gillar spelaren och Geforce now funkar riktigt bra. Dem inställningar programmet väljer är det beroende på hastighet eller grafikkortet? 

Självklart finns TV 4

SVT 
https://play.google....android.svtplay

TV 4 Play 
https://play.google.....tv4.tv4playtab

Magine TV

https://play.google....magine.aliceoid

Skaffar man konto hos Magine TV så får du gratis tillgång till live TV 

SVT 1, SVT2, SVT 24, Kundskapskanalen, Barn Kanalen, Aftonbladet TV

Detta ingår i gratis paket och kanalerna har även inbyggda play funktioner. Så man kan se bakåt i tiden. 

Vilken upplösning du kör på beror på delvis din prestanda men för de mesta din internet uppkoppling, men du kan ju tvinga att Geforce Now tvingas till en viss upplösning och Hz hastighet även vid sämre anslutning. 

Redigerat av umj, 13 oktober 2015 - 17:28.

Postad 13 oktober 2015 - 19:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Finns inte tv4 som app? 

Ps3 kontrollen fungerar om du ansluter den med kabel vill du ansluta den med bluetooth måste du rota och köpa  Sixaxis Controller

Postad 13 oktober 2015 - 19:35

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Jag hittar inte Tv4 play appen .......

Sen undrar jag om fler har problem med att kodi krashar. Filmen börjar sen krashar den lite när som.

Postad 13 oktober 2015 - 19:41

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ps3 kontrollen fungerar om du ansluter den med kabel vill du ansluta den med bluetooth måste du rota och köpa  Sixaxis Controller

Stämmer fint så länge inte PS4 slänger in Wirless stöd i sina kontroller så är de bara anslutning med kabel som gäller och Sixaxis kontroller. 

Jag hittar inte Tv4 play appen .......

Sen undrar jag om fler har problem med att kodi krashar. Filmen börjar sen krashar den lite när som.

TV4 appen finns nog bara i beta än så länge då gäller de att  du gå med i beta programet. 

Med hjälp ansluta dig till TV4 Beta grupp på Google+ sedan när du har gjort de så aktivera beta på https://play.google.....tv4.tv4playtab eller så prova ladda ner TV 4 Play via mobil webbens play butik till din Shield Enhet. 

https://plus.google....008881301651226

Redigerat av umj, 13 oktober 2015 - 19:43.

Postad 13 oktober 2015 - 19:54

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Försöker igen att lista ut app stödet.
Att det inte är apparna rakt av från google play förstår jag, men hur många olika sorts appar finns det?
Krävs det speciella AndroidTV appar som sedan fungerar på valfri android TV eller krävs det t.o.m. speciella versioner för Shield?
Det nämns ju vissa appar ovan som bara finns på Sony TV och inte dyker upp på shieldens vanliga affärer

Alltså, är det skillnad i utbud mellan nexus player och shield och i så fall vad?
Det enda jag känner till är att netflix verkar specialskriven för 4k stöd och shield.

Edit: kollade i jämförelsetabellen från nvidia och de har exakt samma appar som nexus player. Dock så är ju tabellen bara gjord från shieldens fördel (de nämner t.ex. inte att alla de andra levereras med fjärrkontroll) så nexus kanske har ännu fler appar...

Redigerat av e3henri, 13 oktober 2015 - 20:03.

Postad 13 oktober 2015 - 20:55

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Försöker igen att lista ut app stödet.
Att det inte är apparna rakt av från google play förstår jag, men hur många olika sorts appar finns det?
Krävs det speciella AndroidTV appar som sedan fungerar på valfri android TV eller krävs det t.o.m. speciella versioner för Shield?
Det nämns ju vissa appar ovan som bara finns på Sony TV och inte dyker upp på shieldens vanliga affärer

Alltså, är det skillnad i utbud mellan nexus player och shield och i så fall vad?
Det enda jag känner till är att netflix verkar specialskriven för 4k stöd och shield.

Edit: kollade i jämförelsetabellen från nvidia och de har exakt samma appar som nexus player. Dock så är ju tabellen bara gjord från shieldens fördel (de nämner t.ex. inte att alla de andra levereras med fjärrkontroll) så nexus kanske har ännu fler appar...

Finns ett 60 tal olika appar 

går göra 1 APK för varje DPI nonDPI sedan armv7 armv8 etc etc etc 

Men de flesta lägger upp alla APK på samma lista, vissa gör 2 olika 1 för specifikt för Android TV och vissa kör under samma APP beror bara på vilken enhet du har så får du automatiskt olika APK filer. 

Men skulle rekommendera dig TV4 Gruppen för Android TV 

http://kontakt.tv4.s...4/d/android-tv/

Postad 13 oktober 2015 - 22:44

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Vad är rekommenderat att köpa för minneskort till shielden?

Vill du ha maximal prestanda, så är det Lexars 1000x du ska ha. 

https://www.prisjakt...ms=l=s240403706

Postad 13 oktober 2015 - 23:11

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

De är Micro SDXC kort man ska ha som minneskort, de mest lämpliga till shield som de tagits i ett inlägg tidigare på någon sida. 

Postad 14 oktober 2015 - 06:23

Beluga
  • Beluga
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Så i princip är de bara en tidsfråga innan den finns för direkt ner laddning även i Play Store, men du kan ju köpa in deras kanaler från andra kanal källor på internet vilket jag har gjort själv har jag köpt in drygt 110 kanaler via USA 

och då är de AMC, TNT, FOX, ABC, BBC One, Bravo, BTN, Cartoon Net, CBS, CNN, CW, ESPN, ESPN2, Fox New, FX, HBO, ITV 1, NBC, NBCSN, Nickelodeon, SYFY TBS, TNT, USA Network, WWE Network

Här är några av mina amerikanska kanaler, vilket jag suger in i Live Channels appen. Och den slår vilken HTC media spelare som helst utan problem, för mig är de viktigt att en Media spelare, kan göra i princip allt. 

Hur fungerar detta? 

Själv har jag mailat Com Hem för att höra om deras Com Hem Play app kommer dyka upp till Android TV. Jag bor ju i vill och har inte tillgång till Com Hem via antenn/kabel, dock har jag ju fiber.

Skulle man bara kunna köra deras abonnemang och sedan ha Com Hem Play så slipper man ju en digitallbox också.

Postad 14 oktober 2015 - 06:51

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Finns ett 60 tal olika appar 

går göra 1 APK för varje DPI nonDPI sedan armv7 armv8 etc etc etc 

Men de flesta lägger upp alla APK på samma lista, vissa gör 2 olika 1 för specifikt för Android TV och vissa kör under samma APP beror bara på vilken enhet du har så får du automatiskt olika APK filer. 

Men skulle rekommendera dig TV4 Gruppen för Android TV 

http://kontakt.tv4.s...4/d/android-tv/

Tack för tipsen. Är beta testare åt Tv4a nu och har även laddat ner viaplay appen, cmore appen via datorn. 

Vilka inställningar kör du i Kodi? jag kör passthrough på ljudet och får ut digital ljuden som dem skall men ibland kan filmen bara hänga sig och sen återgå till start. Bluray filmerna är rätt stora då de bara är strippade på språk dvs ljud bla.

Hade problem med Kodi på¨Windows tidigare då inte buffringen han med. Kan man se buffringen på samma sätt i Kodi för Android tv eller är den bortplockad?

Jag löste det med ett skript som gjorde att den catchade till hd först. catchar denna vers av Kodi öht? Kan man ställa in det isåfall?.

Redigerat av Hinken74, 14 oktober 2015 - 06:52.

Postad 14 oktober 2015 - 07:00

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Hur fungerar detta? 

Själv har jag mailat Com Hem för att höra om deras Com Hem Play app kommer dyka upp till Android TV. Jag bor ju i vill och har inte tillgång till Com Hem via antenn/kabel, dock har jag ju fiber.

Skulle man bara kunna köra deras abonnemang och sedan ha Com Hem Play så slipper man ju en digitallbox också.

I dagsläget tror jag endast Magine är ett reellt alternativ. Dock så saknas trean, fyran och femmans utbud.

Lite synd att man ska behöva ha femtioelva playtjänster.

Frågan är om det är en hållbar utveckling i längden, att alla kanaler ska ha sina egna playtjänster?

I övrigt tycker jag Magine funkar mycket bra på Nvidia Shield (snabbt och rappt).

Redigerat av Aristoteles, 14 oktober 2015 - 07:13.

Postad 14 oktober 2015 - 07:57

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Hur fungerar detta? 

Ja men Com Hem app är inte utbyggt för Android TV än så länge, 

I dagsläget tror jag endast Magine är ett reellt alternativ. Dock så saknas trean, fyran och femmans utbud.

Lite synd att man ska behöva ha femtioelva playtjänster.

Frågan är om det är en hållbar utveckling i längden, att alla kanaler ska ha sina egna playtjänster?

I övrigt tycker jag Magine funkar mycket bra på Nvidia Shield (snabbt och rappt).

Maigne är de enda som funkar för sverige, men finns fler tal webbsidor du kan köpa in amerikanska TV kanaler om du vill ha de, i USA är de fler som har stöd för Android TV än i Sverige. 

Dock hade jag ju hellre sett Sverige ta bort sin kryptering så man hade kunna ta in kanalerna via HDHomeRun. De flesta EU länder har tagit bort dem Sverige envisas fortfarande till köra på leverantörernas egna lösningar. 

Postad 14 oktober 2015 - 08:31

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 1

Jag hade ju helst sett att det fanns fler tjänster som Magine och som konsoliderar TV-kanalerna i en tjänst/app. Att använda Telia, Comhems mfls TV-lösningar är lite som när man hade e-postadresserna från internetleverantörerna.

Telia har väl en app till iPad och Android som funkar om man har ett  av deras abonnemang. Dock så vill jag minnas att man får betala extra och att den överlag var ganska buggig.

Oavsett så borde utvecklingen på sikt gå ifrån leverantörsspecifka  set-top boxar.

Postad 14 oktober 2015 - 08:35

Wicap
  • Wicap
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Får du de kanalerna i 1080p och utan reklam för mindre än 1000kr i månaden i Sverige? Skulle vara superbra ju. Iofs inser jag att jag måste kunna spela in också. Misstänker att du kör proxy i USA eller? Tack för info, igen :)

>>och då är de AMC, TNT, FOX, ABC, BBC One, Bravo, BTN, Cartoon Net, CBS, CNN, CW, ESPN, ESPN2, Fox New, FX, HBO, ITV 1, NBC, NBCSN, Nickelodeon, SYFY TBS, TNT, USA Network, WWE Network>>

Postad 14 oktober 2015 - 09:14

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag hade ju helst sett att det fanns fler tjänster som Magine och som konsoliderar TV-kanalerna i en tjänst/app. Att använda Telia, Comhems mfls TV-lösningar är lite som när man hade e-postadresserna från internetleverantörerna.

Telia har väl en app till iPad och Android som funkar om man har ett  av deras abonnemang. Dock så vill jag minnas att man får betala extra och att den överlag var ganska buggig.

Oavsett så borde utvecklingen på sikt gå ifrån leverantörsspecifka  set-top boxar.

De antaligen kommer men de har fler kanaler i sitt utbud, och därmed tar längre tid och få rättigheter att visa kanalerna i Android TV OS. 

Får du de kanalerna i 1080p och utan reklam för mindre än 1000kr i månaden i Sverige? Skulle vara superbra ju. Iofs inser jag att jag måste kunna spela in också. Misstänker att du kör proxy i USA eller? Tack för info, igen :)

>>och då är de AMC, TNT, FOX, ABC, BBC One, Bravo, BTN, Cartoon Net, CBS, CNN, CW, ESPN, ESPN2, Fox New, FX, HBO, ITV 1, NBC, NBCSN, Nickelodeon, SYFY TBS, TNT, USA Network, WWE Network>>

Betalar dryga $75 i månaden för mina USA paket, vissa kanaler krävs USA IP adress dock inte alla. 

De är väldigt få appar som har stöd för inspelning idagsläget med rättigheter till OS, men de är väl bara en tidsfråga för anser ju inte ska vara någon skillnad mot att inneha inspelningbar enhet. 

Men däremot kan ju Shield spela in ljud och bild från TV dock krävs de ju att du tittar på kanalen du spelar in på, genom att spela in via manuell inspelning genom att hålla ner O på kontrollen. 

Postad 14 oktober 2015 - 09:24

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Annars finns ju allt playon.tv om man vill spela in streaming kanaler...

Postad 14 oktober 2015 - 11:29

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Annars finns ju allt playon.tv om man vill spela in streaming kanaler...

Finns många platser och välja för få in kanaler från alla världens hörn, men så vitt jag vet så har inte playon.tv stöd för Android TV än så länge endast Google TV, PC, och mobilen. 

Postad 14 oktober 2015 - 11:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Finns många platser och välja för få in kanaler från alla världens hörn, men så vitt jag vet så har inte playon.tv stöd för Android TV än så länge endast Google TV, PC, och mobilen. 

https://play.google....on.playongtvapp

Sorry såg att det bara var för googletv

Redigerat av jimjans, 14 oktober 2015 - 11:49.

Postad 14 oktober 2015 - 13:32

Beluga
  • Beluga
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fick svar från Com Hem angående Com Hem Play, tyvärr får man inte köpa något abonnemang om man inte bor i ett Com Hem hus och att dom i dagsläget inte planerat att låta sin app fungera på Android TV eller Apple TV för den delen.

Dock kanske i framtiden att dom kommer expandera så man skulle kunna köpa bara ett Com Hem Play abonnemang oavsett om man bor i Com hem hus eller icke.

Nåja,  var ju intressant att fråga i alla fall. Dock var det ju bara bonus om det hade fungerat.

Får hem min Shield idag, känns skönt att 2.1 uppdateringen hann dyka upp innan jag fått den:)

Postad 14 oktober 2015 - 13:47

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Fick svar från Com Hem angående Com Hem Play, tyvärr får man inte köpa något abonnemang om man inte bor i ett Com Hem hus och att dom i dagsläget inte planerat att låta sin app fungera på Android TV eller Apple TV för den delen.

Dock kanske i framtiden att dom kommer expandera så man skulle kunna köpa bara ett Com Hem Play abonnemang oavsett om man bor i Com hem hus eller icke.

Nåja,  var ju intressant att fråga i alla fall. Dock var det ju bara bonus om det hade fungerat.

Får hem min Shield idag, känns skönt att 2.1 uppdateringen hann dyka upp innan jag fått den:)

De stämmer fint, delvis är de för de inte innehar rättigheter och sända sina kanaler för Android TV, och de är onödigt för de att utveckla appen för ett OS de inte har rättigheter för. 

och givet viss behöver ju ju kunna köpa kanalerna och då gäller de ha com hem modeller, etc. 

De enda dryga med Shield är att alla användare värka få olika problem när de får problem, jag har en hel del problem på vissa saker som tydligen ingen annan har på Pro modellen, och vissa har problem som inte jag har, så de är de märkligast av de hela med enheten, bara för någon får ett visst problem så behöver inte alla få de, och problemen värka kunna lösas med uppdateringar oftast och när någon har fått problemet löst så får någon annan de problemet istället. 

Men vi får alltid hoppas på en stabilare enhet framöver. 

Redigerat av umj, 14 oktober 2015 - 13:50.

Postad 14 oktober 2015 - 18:46

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att placera nerladdade appar på första sidan?
Hur rootar man så en ps3a funkar trådlöst. Tips på annan kontroll?

Postad 14 oktober 2015 - 20:16

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

gillar du 360 controllern så kan du ju använda den..

Postad 15 oktober 2015 - 00:05

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Har problem med buffring i Kodi via nas. Löste det med min PC med ett skript för avancerad settings. Men när jag gör detta så kan jag inte längre använda mina lokala subtitles. Någon som har en aning?

Jag har satt att den skall catcha till ram osv.

Edit: Satte ner cashbuffringen och då funkade det bättre. Har packat mina filer så det kanske blir extra jobbigt för Nas:en?

Redigerat av Hinken74, 15 oktober 2015 - 11:01.

Postad 15 oktober 2015 - 06:18

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Appar behöver leanback support för komma på hemskärmen, utan leanback får du helt enkelt öppna den från app menyn. 

Postad 15 oktober 2015 - 11:00

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Funkar denna kontrollen?

https://www.netonnet...in/184709.9353/

Eller denna?

https://www.netonnet...s3/205663.9353/

Redigerat av Hinken74, 15 oktober 2015 - 11:02.

Postad 15 oktober 2015 - 11:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Funkar denna kontrollen?
https://www.netonnet...in/184709.9353/

Eller denna?

https://www.netonnet...s3/205663.9353/

xbox 360 controllern skall funka bra vet att den gjorde det på min shield tablet men kan prova på shield tv också..

Postad 15 oktober 2015 - 11:27

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

xbox 360 controllern skall funka bra vet att den gjorde det på min shield tablet men kan prova på shield tv också..

'

Tack! Lite vanskligt att sitta med sladd då min lilla gärna drar tag i usb-kabeln har jag märkt....

Postad 15 oktober 2015 - 11:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1

Tack! Lite vanskligt att sitta med sladd då min lilla gärna drar tag i usb-kabeln har jag märkt....

provat nu och allt verkar fungera som det skall..

Postad 15 oktober 2015 - 11:42

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ja du kan ansluta upp till 4 st wireless kontroller men Nvidia Shield kontrollerna är de best anpassad för konsolen, med hjälp av röstsökning, och massa funktioner som finns i Shield som inte finns i andra kontroller. 

Postad 15 oktober 2015 - 14:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1

Vad får ni för ping när ni testar nätverket i geforce now tjänsten?

Postad 16 oktober 2015 - 09:27

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

de har fortfarande inte löst något med uppdateringen av hz i mjukvara 2.1

Om jag kollar youtube så tycker jag bilden är hackig.

Har inställningen på 1080p och 60hz, måste jag manuellt skifta i HDMI inställningar då?

Postad 16 oktober 2015 - 11:21

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Jag tycker trots uppdatering färgerna är lite fel på min shield. Framförallt gul. Skiljer väldigt mycket mot inställningarna jag hade på både pc samt via PS3.

Postad 16 oktober 2015 - 12:11

Pistablo
  • Pistablo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Något nytt gällande Atmos & DTS:X support? Skralt utbud på spelare som stödjer detta. Shielden verkar lovande förövrigt 

Postad 16 oktober 2015 - 13:16

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Något nytt gällande Atmos & DTS:X support? Skralt utbud på spelare som stödjer detta. Shielden verkar lovande förövrigt

atmos skall ha stöd i den inbyggda spelaren och är på väg till kodi. Du skall visst även kunna använda appen serenity som är en klient för plex för att få passtrough för de olika hd formaten, atmos m.m. enligt en användare på geforce forumet https://forums.gefor...esting-working/

Har inställningen på 1080p och 60hz, måste jag manuellt skifta i HDMI inställningar då?

Youtube använder sig väl bara av 30 och 60hz ? Så då har du ju rätt inställning den har ju inte något behov av att växla frekvens.

Redigerat av jimjans, 16 oktober 2015 - 13:21.

Postad 17 oktober 2015 - 06:20

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Upplever samma problem. Framförallt när jag kör Magine och vissa kanaler där. Jag är ingen expert, men det kan inte ha något att göra med progressiv vs interpolerade bild?
Min TV visar 1080p och det verkar inte ändras oavsett inställning i AndroidTV. Samma problem på min Nexus player. I Netflix funkar det bra men som sagt när jag tittar på Magine (vissa kanaler) eller SVT play så hackar det en del. Jag har en samsung smart TV app och där kan jag ändra till 1080i och då flyter bilden på bättre om jag kör t.ex. Magine.

Redigerat av Aristoteles, 18 oktober 2015 - 16:33.

Postad 18 oktober 2015 - 20:09

Lassekasse
  • Lassekasse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej. 

Ett par gånger har jag råkat ut för att det kommer upp ett stort rött kryss över skärmen när jag ska spela upp en titel på Netflix (medföljande app). Ljudet kommer som det ska men bilden är enligt bifogad bild. Efter ett tag kommer ett felmeddelande upp som säger att Netflix har problem med den valda titeln. Har provat omstart och andra titlar men det hjälper inte. Det som krävs är att dra ur strömsladden. Någon som har samma problem eller som vet vad det kan bero på?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Lassekasse, 18 oktober 2015 - 20:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.