Ointresserad vad de kallar sin produkt... tittar hellre på innehållet och enligt den information som finns ute så är det en uppdaterad ps4.
Ja det stämmer, klockrent.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 23 April 2016 - 21:20
Ja det stämmer, klockrent. Postad 23 April 2016 - 23:10
Fast med det nya grafikkortet, om det nu stämmer med Polaris och 290x så blir det väl i praktiken nästan som ett generationsskifte?
Postad 23 April 2016 - 23:22
Inte när CPU kod är samma och cpu-prestanda och minnesmängd är nästan samma.
Eftersom det är i det närmaste ett och samma spel som snurrar på de två olika varianterna så känns det väldigt magstarkt att prata om olika spel-generationer. Snarare spel-syskon; det är bara det att den ena råkar vara snyggare än den andre. Postad 24 April 2016 - 02:41
Inte rent prestandamässigt om du jämför med skillnaden på tidigare generationer, se PS2 till PS3 till PS4 etc. Där är hoppet större.
Men ska man däremot gå efter lanseringsdatum som de normalt går efter eftersom konsolerna inom en generation konkurrerar med varandra i försäljning, och det släpps tre nya konsoler inom samma tidsrymd, så känns det som att de kommer att klassa detta som en ny generation. Normalt sett brukar generationerna vara såpass långa att hoppet blir så stort att det är en ny generation både prestandamässigt och tidsmässigt. Men den här gången är det första gången det inte är så. Men de måste räkna NX som en ny generation och då startar den nya generationen med den. Man kan ju inte ha två konsoler från samma tillverkare under samma generation (i alla fall inte om vi räknar i "modern" tid efter TV-spelskraschen), det är som att korsa strålarna i Ghostbusters.
Och om detta visar sig vara ett lyckat drag och konsolsläppen blir just så här korta i framtiden och vi får ytterligare tre nya konsoler om tre år... ja då lär det definitivt vara normalt att säga att var tredje år får vi en ny generation konsoler, för det är lättast. Yoshida har sagt att det inte är säkert att det kommer en PS5. "If" it comes, säger han. Se på Xbox och Nintendo, de går inte i någon ordningsföljd när de namnger sina konsoler. Det är bara Sony som har gjort hittills. Kanske kommer de sluta med det och bara använda varumärket Playstation som den enda konstanten framöver. Who knows. Postad 24 April 2016 - 08:20
Har följt er diskussion med stort intresse & är tvungen ge min gissning på namnet..... Playstation 4S (ni vet vart ni hörde det först 😂 )
Ser tydliga likheter med Apple här, släpper en ny telefon med ny design & funktioner. Nästa släpp är egentligen bara en uppskruvad version av tidigare modell. Detta tror jag är nya melodin på konsollmarknaden, det kommer tjänas flis så det skriker om det 😉 Postad 24 April 2016 - 08:48
Men det har ju dom ju i stort sett gjort med Playstation tidigare med Slim-versionerna. Fast nu kanske det även blir prestandaökning då.
Tror ni dom har externt nätagg när/om det kommer en ny så dom kan göra chassiet mindre, inte behöver lika mycket kylning och fortsätta med "slim"? Redigerat av HenkeEdge, 24 April 2016 - 08:50. Postad 24 April 2016 - 17:43
Jag tror fortfarande att ni är fel ute med generationssnacket. Det här är slutet för konsolgenerationer som vi är vana vid att se dom.
Postad 25 April 2016 - 05:38 Tror jag också. Iom övergång till mera standard pc delar till PS4 så kommer det en tid framöver att räcka med att uppgradera cpu, gpu och kanske minne. Tills det behövs en helt ny arkitektur. Då kanske det inte behövs generationsnummer mera, utan det blir bara Playstation. Postad 25 April 2016 - 07:18
Fast blir det inte ett ordentligt hopp när man väl måste byta arkitektur, och att det av den anledningen ändå riskerar att bli någon form av generationsskifte?
Själv blir jag lite skrämd över risken att Playstation kan börja bli som en pc, givet att det skulle ske som ovanstående talare skrev. Känns som att en av fördelarna med konsoler går bort då. Postad 25 April 2016 - 10:00
Skrattade gott tills jag insåg att jag testade riktig VR för första gången i London för 20+ år sedan. Var en cool upplevelse men grafiken var ganska långt efter vad som gällde redan då. Postad 25 April 2016 - 11:16
Ja kanske. Jag undrar hur det blir då om utvecklare inte har en bestämd hårdvara att utveckla till eller har betydligt kortare fönster att utveckla under innan burken uppgraderas igen. Den där mysiga gemensamhetskänslan med konsol försvinner och det blir som PC i stället. Charm har ju redan fått sig en törn när exklusiva spel blivit färre och färre. Å andra sidan är det ju positivt när communities kan bli större när fler spelar samma spel. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 April 2016 - 11:18. Postad 25 April 2016 - 12:05
Tycker de borde Neo-fiera Uncharted 4 till att börja med.
Fast de får nog vänta med att visa det...kan nog uppfattas drygt om de visar det redan på E3. Redigerat av pacman, 25 April 2016 - 12:06. Postad 25 April 2016 - 12:22
Tror jag inte. Som jag tänker mig det så kommer det finnas två högst tre konfigurationer att utveckla till som är hyggligt lika. Till skillnad från PC där det finns hur många möjliga konfigurationer som helst. Att optimera borde fortfarande vara hyggligt enkelt. Och förhoppningsvis leder det också till att kringutrustning kan hänga med längre. Jag ser mest fördelar. Men det är klart, jag spekulerar ju bara. Postad 25 April 2016 - 12:34
Meh. Säger inte att du har fel men själv blir jag deprimerad av tanken att vi ska gå in i 2020-talet (om vi säger att Sonys nästa konsol efter Neo (the Neo-neo?
edit:
Stämmer det är jag nästan på Zartoks svart-magi linje...
4000 points kan vara för en "40 CU, 1000+Mhz klocka och 12Gbps minne etc"-variant men det är helt klart så att det gärna får vara en lätt nedskalad P10:a i Neo.
Redigerat av pacman, 25 April 2016 - 13:20. Postad 25 April 2016 - 12:47 Själv anser jag att i nya konsolgenerationer så finns det bara förlorare, att kunna uppgradera sina konsoler är en mycket smartare lösning på lång sikt. Det är inte längre som förr när vi först hade 8 bitars Nes, sedan 16 bitars Snes, Paystation 32 bits, Dreamcast 128 bitars konsoler. Idag är det i princip samma arkitektur i en PC som i en Xbox One eller PS4 eller till och med i en MAC.
Förut var det just ett stort hopp i varje generation med dubbelt så bra kapacitet, den tiden är förbi. Att kunna skräddarsy sin egen konsol tror jag är framtiden. Konsolerna har idag likvärdiga komponenter som i en PC, så att kunna välja hårdvara efter plånbok anser jag inte som något konstigt, bara en mänsklig rättighet om jag vill köpa en Kia eller en Porsche. Postad 25 April 2016 - 13:30
Nåja, det är ett sätt att starta om som kan vara fördelaktigt för vissa konsoltillverkare. Som Sony som kunde bli dominanta igen efter 360/PS3-generationen, eller Nintendo med Wii efter Gamecube.
Att kunna skräddarsy sin egen konsol tror jag är framtiden Det tror inte jag eftersom det då BLIR en PC. Nej, utvecklarna behöver fast prestanda att jobba mot med ett fåtal konfigurationer max. Det är bara därför som Uncharted 4 kan vara det snyggaste spelet hittills, fastän PS4 knappast är den starkaste PC:n. För de vet att det är en mängd miljoner användare som sitter på den prestandan de jobbar efter.
Tror jag också. Iom övergång till mera standard pc delar till PS4 så kommer det en tid framöver att räcka med att uppgradera cpu, gpu och kanske minne. Tills det behövs en helt ny arkitektur. Då kanske det inte behövs generationsnummer mera, utan det blir bara Playstation. Det är ju ungefär vad jag sa dock, att den enda konstanten kanske blir namnet på konsolen som de andra två redan gör. Men problemet med det är att man måste tänka på marknadsföring. iPhone uppgraderar bara, men de heter ändå iPhone 7 osv. Därför att då fattar folk att det är något nytt. Det är ett problem att försöka övervinna. Se hur Nintendo fick problem när de försökte kapitalisera på Wii med Wii U. De behöll Wii-varumärket eftersom det var så framgångsrikt, men de borde ju ha namngett den Wii 2. För som det var nu fattade hälften inte att det var en ny konsol, de trodde det var en extrakontroll.
Sen oavsett allt detta så tror jag ändå att det kommer att talas om konsolgenerationer så länge de håller i några år. Årliga uppgraderingar lär aldrig hända av den anledningen att det tar längre tid än så att utveckla spel. Plus att jag tror knappast att folk vill byta ut sin konsol årligen. Jag skulle inte vilja det iaf. Tre år känns som lagom. Postad 25 April 2016 - 13:57
Det kan man vara tvärsäker på med tanke på att det finns många som inte ens köper det årliga FIFA/Assassin's Creed. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 April 2016 - 13:59. Postad 25 April 2016 - 14:19
Det finns ju alltid fler människor som inte köper något än som köper det. Vänder du på myntet så finns det tillräckligt många som köper FIFA för att det ska vara mycket lukrativt. FIFA-serien har varit omåttligt populär i väldigt många år nu trots årliga versioner, men det är ju för att formatet funkar bra. Även AC-serien kom undan i många år med årliga versioner innan serien så smått började stagnera på grund av buggiga släpp och dålig innovation.
Men det är ju skillnad på att sälja in årlig hårdvara och årliga spelsläpp eller biofilmer. Postad 25 April 2016 - 22:14
Njae, visserligen. Men det låter så fyrkantigt. Jag tänker att det måste fungera som en mer flytande övergång till det nya. Sen är inte 2019, så långt bort ändå iof. Men det löser sig, på 2020-talet är jag färdig ingenjör enligt profetian och då slår jag Sony en pling och löser det där, haha. Postad 26 April 2016 - 12:10 Kommer inte 4,5 bara vara en uppdatering för att slippa ha extern box vid VR? Alltså att den extra kraften som det spekuleras om byggs istället in i maskinen men kommer inte nyttjas till något annat än VR. Och för alla som redan har en PS4 räcker det att köpa den externa boxen istället för en ny maskin.
Låter som ett rimligare scenario än att de skulle splittra marknaden medvetet med en kraftfullare maskin redan nu. Postad 26 April 2016 - 12:19
Ne, Sony har skickat ut dokument till utvecklarna som Eurogamer har redovisat för oss. Vi vet att det kommer användas till att förbättra grafik och flyt.
Stod inget om inbyggd box där iaf. Tror inte det själv, då jag och många andra i så fall skulle avboka de VR vi har förbokat till förmån för nya paket utan box, vilket gör de VR-paket de redan har introducerat meningslösa.
De splittrar inte marknaden iom att båda spelar samma spel och allt är sammankopplat online. Postad 26 April 2016 - 18:43 Japp allt du ser här renderas i realtid av Neo: https://youtu.be/iP8EgMUVmwk Finns ingen extra kraft i den där boxen. Allt som visas i headsetet renderas av PS4 och inget annat. Redigerat av pacman, 26 April 2016 - 18:50. Postad 26 April 2016 - 19:15
Hmm, ser hyfsat bra ut men inte så stor skillnad som man hade hoppats Postad 26 April 2016 - 22:42
Wait what? Hyfsat bra ut? Ye be janking my chain! Postad 28 April 2016 - 11:21
I det senaste avsnittet av videogamer uk podcast avhandlar de ps4.5 under hela avsnittet. Kan vara värt att lyssna på om intresse finns, har man inte lyssnat något tidigare så kan det vara värt att lyssna på några avsnitt. Avsnitten går hitta både på Youtube och i podcastspelare
Postad 30 April 2016 - 12:12 10 spel som behöver portas till Neo enligt DF.
http://www.youtube.com/watch?v=feZGmxfzmVM Postad 30 April 2016 - 12:47
Ett event nästa vecka lär ge dig rätt! http://www.ign.com/a...aled-next-week? Postad 30 April 2016 - 16:42 Kommer inte de där spelen fungera bättre per automatik sålänge spelen inte är cappade till en viss framerate? Postad 30 April 2016 - 18:22 Intressant video/lista Zoiler, håller med om nästan varenda spel. Även om UC4 knappast lär behöva en uppfräschning. The Witcher 3 dock, fantastiskt spel men Crookback bog laggar lika hårt som bungiecord Battlefield gjorde. Postad 30 April 2016 - 20:18
Ni som talar svartmagiska, varför går det inte att bara ösa på med cu? Vad hindrar? Är det inte bara att peta in 100 st av en lite billigare teknik för att få en fetboost i uträkningskapaciteten?
Postad 01 May 2016 - 11:15
Det var det jag tänkte, att det borde väl gå att göra billigare såna med lite äldre teknik?
Postad 01 May 2016 - 11:25
Mer kraft mer värme. Måste ha kraftfullare kylning, större enhet och en högljud sådan.
Postad 01 May 2016 - 11:47 ah, så det kan vara där skon klämmer och anledningen till varför man vill minska storleken i nm (som alla skriver om) =) Postad 02 May 2016 - 16:08
Varför inte? Om jag smackar in ett snabbare grafikkort i en PC så fungerar spelen bättre, det byter ju bara hårdvaran mot bättre med samma OS. Postad 02 May 2016 - 16:16 Vet inte men antagligen för att de spelen var gjorda för en PS4, medan PC-spelen är gjorda för att utnyttja en massa konfigurationer. Därför måste PS4 Neo-spelen patchas i efterhand. Postad 02 May 2016 - 17:25 måste säga att jag börjar bli riktigt sugen på den nu. fasen att det inte verkar ha dykt upp mer information. inte för att det finns så mycket information som behövs. hade velat se läckor på spel som körs med neo eller något, och det lär ju inte dykt upp snart.
dock så kommer jag förvänta mig att spelen ser ut som stora delar av FFXV-demot (inte i skogen, det var skitfult). om spelen är så snygga som FFXV i stadsmiljöerna är jag så sjukt såld så att det inte finns.
sett till priser så kommer jag att köpa day one om den kostar 5000 eller under. känner jag mig så kryper jag nog till korset om den kostar 6000 också... Postad 02 May 2016 - 20:56
En sak som bättre framerate lär dock komma automatiskt. Visst kan man låsa frame raten men ett spel som dippar kraftigt kommer se direkt effekt. Men saker visual fidelity och upplösning måste patcha. Postad 03 May 2016 - 11:13
AMD har slängt upp en Polaris sida nu och utifrån bilder på denna så har nån flitig räknat ut att die-ytan för Polaris 10 är just ca 232 mm2.
Så japp, P10 är fortfarande troligaste kandidaten för Neo APU:n. Redigerat av pacman, 03 May 2016 - 11:14. Postad 03 May 2016 - 19:13
Jag var en dag tidigare än sajten du hänvisade till, vad vinner jag för fint pris?
Postad 03 May 2016 - 22:47 Ett svartmagiskt diplom! Postad 11 May 2016 - 08:46
26:e Maj nånstans ska AMD presentera Polaris "på riktigt" (precis som Nvidia nyligen presentera Pascal). Kan kanske ge lite hintar om vad vi, återigen kanske, har att göra med i Neo. Redigerat av pacman, 11 May 2016 - 08:47. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |