Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Overwatch PC/XB1/PS4

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Overwatch - Origins Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9.285714 (6) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 (0) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 (0) Inga priser
Overwatch - Origins Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 6.5 (1) 499:-
Overwatch - Origins Edition (PC) (PC-spel) 6 8.124998 (7) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 7 (0) Inga priser

Postad 02 February 2017 - 09:44

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jo som till exempelvis Mercy behöver man väl inte döda någon eller göra skada för att vinna. Men spelar man dps tror jag nog att det blir rätt svårt för laget att vinna om man inte göra skada eller är utan kills.

Kul att tråden tog lite fart! :D

Redigerat av genstruktur, 02 February 2017 - 09:45.

Postad 02 February 2017 - 09:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Och du kommer fortfarande då och då att matchmakas med spelare under din nivå i ditt lag eftersom inget spel har perfekt matchmaking. Eller spelare som gör en riktigt dålig match eller såna som lägger ifrån sig kontrollen och går på toa.

Dunning–Kruger-effekten handlar om uppfattningar, men i spel finns ju oftast resultattavlor, dvs bevis. Därmed har man ibland i vissa matcher rätt i att man spelar med underpresterande spelare eftersom man kan se det med egna ögon.

Men men, det är sånt man får leva med, alla har ju olika förutsättningar och som sagt, det kommer aldrig finnas någon perfekt matchmaking.

Poängen är att folk oftast fokuserar för mycket på andra insatser, skyller dåliga matcher på att andra har gjort fel och övervärdera sin egen spelnivå. 

Jag skulle säga att bevis spelar väldigt lite roll. De flesta jag spelar med som är dåliga skyller alltid bort sina resultat på sina medspelare, fel val av karaktär, motståndarna fuskar etc. 

Om man fokuserar på att spela så bra som möjligt så kommer man hamna på rätt nivå. Vissa matcher kommer gå bättre, andra sämre. Som sagt ett nollsummespel. Du är antagligen så bra som din rank visar. 

Postad 02 February 2017 - 10:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

brukar ni önska en rein i varje match? spelade en match igår där motståndarna inte hade en reinhardt. upplever att det är extremt sällan som motståndarna inte har en rein faktiskt. när vi kör vår trecomp så brukar en av oss vara rein, men det händer att vi också testar att vara utan honom till förmån för mer rörlighet (dock inte en direkt dive-comp).

Postad 02 February 2017 - 10:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Poängen är att folk oftast fokuserar för mycket på andra insatser, skyller dåliga matcher på att andra har gjort fel och övervärdera sin egen spelnivå. 

Jag skulle säga att bevis spelar väldigt lite roll. De flesta jag spelar med som är dåliga skyller alltid bort sina resultat på sina medspelare, fel val av karaktär, motståndarna fuskar etc. 

Om man fokuserar på att spela så bra som möjligt så kommer man hamna på rätt nivå. Vissa matcher kommer gå bättre, andra sämre. Som sagt ett nollsummespel. Du är antagligen så bra som din rank visar. 

Visst är det så att man inte kan skylla allt på sina medspelare eller motståndare.

Men om ingen vill spela Reinhardt eller healer har man liksom redan från början nästan förlorat anser jag, man ger laget väldigt dåliga förutsättningar att vinna i alla fall. Lite som att spela utan målvakt i fotboll för att det är så kul att anfalla  :D.

Är nog mest det som jag kan bli irriterad på, många vill spela dps och litar på att andra skall spela Reinhardt eller healer. Lite tråkig inställning tycker jag. Sen kan man tycka vad man vill om det och att man bara skall fokusera på sig själv. Men utan Reinhardt eller healers kommer man inte långt i OW.

Sen har jag spelar Reinhardt och Lucio typ 90% av alla matcher denna säsong med ;). Blir alltid stum av förundran när någon annan väljer Reinhardt och jag för en gångs skull kan får spela Soldier till exempel :).

Ofta har typ 3 pers insta-pickat dps-karaktärer innan min skärm knapp laddat klart :blink:

Redigerat av genstruktur, 02 February 2017 - 11:10.

Postad 02 February 2017 - 11:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag brukar bli lite less när jag och en kompis kör (alltså tvåpack) och ingen i ens eget lag har valt varken tank eller healer. jag ligger på över 90% av min speltid i comp på tanks eller healers. det känns trist att fler inte spelar tanks och healers, speciellt lucio, som faktiskt alla kan spela.

jag har börjat träna på Ana, då hennes granat är den överjävligaste abilityn i hela spelet. tyvärr så är jag tämligen dålig på att använda den offensivt eftersom jag brukar stå så nära våra tanks så att granaten oftast råkar smälla av på plats :D tidigare hade jag svårt att träffa med henne, men efter att jag slutade scopea och sänkte känsligheten på kontrollen så gick det riktigt lätt. kör med 20 sensitivity med ana :D

Postad 02 February 2017 - 11:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

jag brukar bli lite less när jag och en kompis kör (alltså tvåpack) och ingen i ens eget lag har valt varken tank eller healer. jag ligger på över 90% av min speltid i comp på tanks eller healers. det känns trist att fler inte spelar tanks och healers, speciellt lucio, som faktiskt alla kan spela.

Jo så är det. Jag och La Cucaracha kör tillsammans ofta och vi har nog 90% av vår speltid på Reinhardt respektive Zenyatta.

Redigerat av genstruktur, 02 February 2017 - 11:11.

Postad 02 February 2017 - 11:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det kan stämma att många gör så. Inte alla dock, eftersom man har belägg för det tack vare de prestationsbevis man kan se i spelet. Nu talar jag inte om Overwatch specifikt dock, utan om onlinespel generellt.

Men om jag talar för mig själv så kan jag fokusera på att spela bra och se vad mina medspelare gör samtidigt. Som genstruktur säger så är det snarare viktigt att veta vad laget gör och hur de presterar.

Som sagt ett nollsummespel. Du är antagligen så bra som din rank visar.

Du ger matchmakingen för mycket credit. Jag kollade upp Overwatch matchmakingsystem. Det bygger alltså på att du får poäng om laget vinner och förlorar poäng om laget förlorar och sedan rankas man utifrån det, samt ping och gruppstorlek.

Ett rätt värdelöst system tbh. En spelare som inte bidrar alls får lika mycket som en spelare som bär hela laget.

Bättre än Gears of War 4:s system dock, som var söndrigt öht. Spelade ingen roll hur många matcher jag vann, gick inte upp ändå. Visade sig vara buggat. Även det baserades på vunna matcher istället för individuella prestationer. Man kan definitivt hamna i dåliga lag match efter match, eller ojämna lag där man spelar 4 vs 5 från början. I en match var det jag vs 8 motståndarspelare i slutet, jag lyckades döda dem alla (eftersom jag sprängde 4 stycken med ett skott och sedan gick de på mig individuellt), men vi förlorade resterande två rundor eftersom mitt lag underpresterade. I slutändan fick jag inget för den prestationen, medan ett riktigt matchmakingsystem hade belönat mig.

Redigerat av Zoiler, 02 February 2017 - 11:48.

Postad 02 February 2017 - 12:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

sen så kan ju också matchmakingarna gå fel. vår pro pharah berättade om när han satt och spelade på natten, hans grupp var ca 3000 i SR och fick möta en sexstack som låg på 4500+ och alla var top 100 i den karaktären de spelade. han sa att han aldrig någonsin fått så mycket stryk hela sitt liv. det var bara att skratta eftersom det verkligen blev en så sjuk överkörning så att det inte fanns.

jag minns själv en specifik match på kings row där vi spelade mot en zarya som mosade nästan hela vårat lag själv. vi fattade inte vad den spelaren gjorde så långt ner. oftast så förlorar man på att motståndarna är mer samspelta, men den matchen förlorade vi på att zarya hade en gul boll på huvudet och vi kunde fanimig inte ha livet av henne. i det fallet var det inte att laget spelade så dåligt, det var bara att den spelaren var gudomligt bra. sjukt j*vla galen. då var det som kört.

Postad 02 February 2017 - 12:45

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ja jag ger inte heller mycket för matchmaking-systemet. Förmågan på de spelare som ligger i en specifik rank är milsvida skild, vissa har ju knappt koll på något och vissa är riktigt bra. Jag har dessutom inte märkt någon direkt ökande svårighetsgrad när jag nu rankat upp en del. Dessutom verkar den inte ta hänsyn tills ens egna prestation, eller så mäter den något som jag inte tänker på. Det har dock blivit väldigt mycket bättre jämfört med säsong 1 som var helt störd. Tycker samtidigt det är konstigt att jag oftast får bättre matcher i quickplay än i competitive. 

Jag bryr mig egentligen inte om vilken rank jag har, men jag vill ju helst spela med och mot spelare på samma nivå som vill arbeta ihop för att vinna. 

Intressant att flera här verkar spela mycket tank eller healer. Personligen kör jag mest Rein och sen varierar jag med Zenyata eller Lucio/Ana. Tycker också det är trist att så många insta-väljer DPS och sen vägrar köra något annat när det är uppenbart att vi saknar såväl tanks som healers.

Edit: Håller med, kul att tråden tog fart :)

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 02 February 2017 - 12:46.

Postad 02 February 2017 - 13:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jo så är det. Jag och La Cucaracha kör tillsammans ofta och vi har nog 90% av vår speltid på Reinhardt respektive Zenyatta.

Jag har högst winrate i procent med zenyatta, jag upplever att han är kraftigt underskattad. han är bra på dps, han ökar skadan för alla på ett target (och därmed lockar lite till focusing) och han healar enligt fire and forget. med autosikte. det är så synd att jag aldrig får spela honom eftersom laget i regel behöver fler tanks.

Postad 02 February 2017 - 14:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag bryr mig egentligen inte om vilken rank jag har, men jag vill ju helst spela med och mot spelare på samma nivå som vill arbeta ihop för att vinna

Tycker också det är trist att så många insta-väljer DPS och sen vägrar köra något annat när det är uppenbart att vi saknar såväl tanks som healers.

Bra sammanfattning där. Exakt så!

Min fetning.

Jag har högst winrate i procent med zenyatta, jag upplever att han är kraftigt underskattad. han är bra på dps, han ökar skadan för alla på ett target (och därmed lockar lite till focusing) och han healar enligt fire and forget. med autosikte. det är så synd att jag aldrig får spela honom eftersom laget i regel behöver fler tanks.

Jo han har bra tryck i julnötterna :D. Gillar honom med men inte spelat honom så mycket, jag har börjat träna dock!

Postad 02 February 2017 - 15:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Du ger matchmakingen för mycket credit. Jag kollade upp Overwatch matchmakingsystem. Det bygger alltså på att du får poäng om laget vinner och förlorar poäng om laget förlorar och sedan rankas man utifrån det, samt ping och gruppstorlek.

Ett rätt värdelöst system tbh. En spelare som inte bidrar alls får lika mycket som en spelare som bär hela laget.

Så är det till viss del. Men samtidigt man kan inte "alltid" skylla på matchmakingsystemet som jag har kompisar som gör. Är du kass så är du kass. 

Jag är kass och vet det. Men jag springer inte heller runt och skäller på mina medspelare. 

Samtidigt är Overwatch kul för att måste inte vara grym för att kunna hjälpa till. Battlefield blir rätt så tråkigt efter tag när man inte bidrar med något förutom att ligga och blöda i något hörn av kartan. 

Postad 02 February 2017 - 22:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Så är det till viss del. Men samtidigt man kan inte "alltid" skylla på matchmakingsystemet som jag har kompisar som gör. Är du kass så är du kass. 

Jag är kass och vet det. Men jag springer inte heller runt och skäller på mina medspelare.

Nä, inte alltid, men det är ju human nature för många :D

Men det är som Stefan säger, man vill spela med såna på samma nivå som en själv, så det blir bra matcher. Och matchmakingen bygger i många spel på vinstprocent, vilket bara blir fel tyvärr.

Det är som när jag spelade Street Fighter V. Jag är en kass nybörjare, men fick möta så oregelbunden kvalitet på motståndet. Och när man då förlorar poäng vid förluster så kan man knappt ta sig upp om man har otur (vilket gjorde att de flesta bara quittade innan förlust, fanns inget straff). Där är det väl dock enklare eftersom det är ett individspel. Är man riktigt bra så går man upp.

Lite samma med Top Spin 4, individsport. Men jag mötte flera topp 10-spelare, trots att jag inte låg i närheten då rankningen var helt matchbaserad (spela många matcher och vinn = hög rankning)

Svårt att göra matchmaking rätt också, men man kan ju iaf vidta grundläggande åtgärder kan jag tycka.

Postad 04 February 2017 - 19:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är märkligt hur sällan man ser Zenyatta. Tänk på det, han dpsar bra, han kan locka typ fokusering, han har en automatisk heal och hans ult är hur sjukt bra som helst när man ska ta en point eller försvara sig mot ex Zaryas ult.

Jag kollade lite på mina stats och jag har högst winrate med honom både på qp och comp. Varför spelar jag inte honom oftare?

Just ja. Det behövs tanks. Som ingen annan spelar.

Postad 05 February 2017 - 15:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är märkligt hur sällan man ser Zenyatta. Tänk på det, han dpsar bra, han kan locka typ fokusering, han har en automatisk heal och hans ult är hur sjukt bra som helst när man ska ta en point eller försvara sig mot ex Zaryas ult.

Jag kollade lite på mina stats och jag har högst winrate med honom både på qp och comp. Varför spelar jag inte honom oftare?

Just ja. Det behövs tanks. Som ingen annan spelar.

Kör nästan main Zenyatta, tycker han är galet effektiv. Du kan enkelt carrya en bra Genji, Tracer, Pharah, D:Va, Zarya eller Roadhog genom att lägga en healing orb. Dom blir näst intill odödliga i rätt händer.

Sen är discord minst lika bra att kunna öka skadan på tankiga heroes samt hålla reda på vart dom faktiskt befinner sig.

Jag får dock för mig att hans projektiler färdas något långsammare än tidigare. Innan var han väldigt bra mot just Pharah men hon är numera väldigt svår att träffa.

Sen är ju som du säger ultin helt sjukt bra, går i stort sett att neutralisera varenda ulti med honom.

Men oftast har man jobbiga flankers på sig och börjar motståndarna fokusera på att ta ut dig så är han rätt svag om man inte har bra hjälp. Utan t.ex en bra Reinhardt eller D:Va är man nästan rökt omgående.

Postad 05 February 2017 - 19:10

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag gillar också Zenyatta, en riktig mördarmaskin med rätt medspelare. Går att få till bra healing om man är uppmärksam och inte får tunnelseende på dps:andet

Postad 06 February 2017 - 07:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
En annan som fått sig ett ordentligt lyft är ju Symmetra. Riktigt bra när spelet kom ut och var min mest spelade "support" med sjukt hög win rate. Sen kom den mest onödiga nerfen i OW hittills då dom tillsammans med Thorbjörn tog bort 30% damage på hennes turrets. Hon blev totalt värdelös.
Nu är hon grym, ökad range på primary attack, kan lägga ut alla 6 turrets direkt, en stor fet sköld som du kan skjuta framför laget plus att ultin är antingen en teleport ELLER en sköldgenerator som ger hela laget +75. Visst ingen extra damage på turrets vad jag vet men resten väger upp det.

Visst är hon inte jättelättspelad men man kan klart vara en pain in the ass om man är lite sneaky. Winston är dock inget kul att möta.

Redigerat av La Cucaracha, 06 February 2017 - 07:38.

Postad 07 February 2017 - 09:01

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ja Symmetra är riktigt bra nu. Det gnälls ibland när folk väljer henne men tror inte de riktigt har koll på hennes värde.

Kom på en kul grej angående Zenyatta. Körde lite 3vs3 för ett tag sen och hamnade i en 2vs1 som zenyatta mot en Rein och Widowmaker combo. Tänkte att nu är jag körd så jag försökte hålla mig undan för att kunna skjuta på Reins sköld utan att egentligen visa mig för Widowmakern. Då springer widowmakern iväg solo, gissningsvis i förhoppning att avgöra matchen snabbt. Men jag tog ner henne och hade nu bara Reinhardt kvar. Eftersom han inte kan hela upp sig och har svårt att göra skada på avstånd (så länge jag håller mig bort från fire strike). Så matade jag ner hans sköld, satte på han discord när han slängde iväg fire strike. När hans sköld gick ner så rushade han (vilket var väntat), jag hoppade åt sidan och avslutade jobbet. :) 

Postad 07 February 2017 - 10:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Igår lirade vi en femcomp, vann tre, en draw och en förlust. Vet ni varför vi förlorade? Well, på eichenwald så hade vi en soldat som inte ville hålla första choke, utan ville hålla deras spawn, vid dörren.

Jag har sett att det blir vanligare men fattar verkligen inte hur dessa idioter tänker. Motståndarna kan vara på samma plats igen på ca 10 sekunder, dör soldaten så tar det 40 sekunder att komma dit. Undrar vilka som kommer vinna den striden? Jag har så extremt svårt att förstå hur vissa kommit upp i platina när de har spelförståelse som en treåring med adhd 😂

Övriga matcher gick bättre. Dock så märks det hur nära lag kan vara varandra. I en annan match så spelade vi control. Första rundan spelade vår sjätte soldat. Vi vann. Andra rundan spelade han Mei. Vi vann. Tredje rundan spelade han Hanzo. Vi förlorade, även om han bytte till Mei i slutet av rundan. Fjärde rundan spelade han mer Mei. Vi vann.

I denna match var det alltså så tight mellan våra fempack att det som avgjorde var just den sjätte spelaren. En annan match höll vi på att butcha för att vår Mercy i laget tänkte spela D.va. Efter lite utskällning då vi hade förlorat två-tre minuter och inte hade en chans så bytte han tillbaka till Mercy, bar laget och vi vann. Vi ska nog tvinga honom att spela Mercy hädanefter.

Någon gång i förrgår surade han och valde Torbjörn på defence och vi klappade ihop. Spelar ingen roll vem som spelar vilken healer, vi är helt för vana med att ha honom som Mercy och spelar därefter. När någon annan är healer blir vi mosade mer eller mindre (den enda healeecombo som annars går att köra är Lucio Ana).

Postad 07 February 2017 - 19:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Det slår aldrig fel med spawncampare, hela laget måste vara totalt överlägset för att det ens ska fungera och inte ens då är det värt det. Att man sen gör det som solo är så korkat att det borde bli insta-ban och automatisk radering av spelet. Det räcker med ett litet misstag och nån/några dör och då är payloaden halvvägs till första pointen och dom har momentum.
Precis som du säger är sånt beteende otroligt märkligt för folk som ändå är på platinum, det måste ju vara typ "lillebrorsan" som lånat konsolen?

Postad 08 February 2017 - 00:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Idag så nådde jag äntligen platinum efter en makalös kväll :D

Vi är ett litet gäng som varje kväll i någon vecka spelat ett par compmatcher och klättrat stadigt. När jag var som lägst (efter åtta raka quits från mitt lag) så låg jag på 1700-ish. Efter det så har vi klättrat upp och ikväll så tog jag platinum!

För att göra en lång historia kort så vann vi en förlängning via en stressad rush på volskaya B, just innan slutet på matchen. När jag spawnade så hade jag 13 sekunder att komma in. De råkade gå ur rutan när vår Reinhardt gick emot dem. Det tog en halv sekund och det var det som räckte, så tight var det. Kommer alltid att komma ihåg den matchen.

Mitt SR? Exakt 2500! :D

Redigerat av Zartok, 08 February 2017 - 00:12.

Postad 08 February 2017 - 07:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Idag så nådde jag äntligen platinum efter en makalös kväll :D

Fan vad fint, grattis! :D

En annan nådde career high igår med 2574SR!

Men, igår så var Törbjörn helt plötsligt med i varje match nästan. Är han buffad?

Postad 08 February 2017 - 08:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Fan vad fint, grattis! :D

En annan nådde career high igår med 2574SR!

Men, igår så var Törbjörn helt plötsligt med i varje match nästan. Är han buffad?

Kollade senaste patchnoten och han ska inte vara buffad.

Postad 08 February 2017 - 09:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Kollade senaste patchnoten och han ska inte vara buffad.

Skumt, vad har hänt då? Helst plötsligt spelade någon honom i varje match igår, från att han knappt spelades alls. Eller i alla fall väldigt sällan.

Postad 08 February 2017 - 13:14

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Skumt, vad har hänt då? Helst plötsligt spelade någon honom i varje match igår, från att han knappt spelades alls. Eller i alla fall väldigt sällan.

Noobs 😂

Postad 08 February 2017 - 18:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har sett att endel tycker om att spela honom nu, vilket jag kan tänka mig beror på pharah som folk spelar allt oftare. Hon är riktigt bra på att harassera en deathball och gör så mycket skada att två direkta träffar dödar hälften av alla karaktärer i spelet (120 per raket). Hon kan vara långt bort, högt upp och bara mata raketer.

Annars så vet jag inte. Har sett lite mer tracers än tidigare, kanske är en kontring av att det är något vanligare med squishies?

Postad 09 February 2017 - 09:30

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag som inte har koll. Min dotter har en SR på runt 2700. Är det bra eller dåligt? Anledningen till jag frågar är att vill inte känna mig som en total noob när jag pratar med henne.  :D

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 09 February 2017 - 09:31.

Postad 09 February 2017 - 10:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jag som inte har koll. Min dotter har en SR på runt 2700. Är det bra eller dåligt? Anledningen till jag frågar är att vill inte känna mig som en total noob när jag pratar med henne. :D

Bra skulle jag vilja påstå. Troligtvis är betydligt större del av spelarskaran en bra bit under 2500

Edit: Eller jag kan ju egentligen bara utgå från mig själv :P
Räknar väl mig som ganska medel, långt ifrån riktigt bra och det finns nog åtskilliga som faktiskt är betydligt sämre också. Själv ligger jag på ca 2850 för tillfället. Har varit nere på 2300 och uppe på strax över 3000.

Redigerat av La Cucaracha, 09 February 2017 - 10:56.

Postad 09 February 2017 - 12:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Här finns en hyfsad bild över hur spelarna är fördelade över rankingsystemet. Förstår dock inte din sista mening. Varför skulle du framstå som en noob för att hon har en viss SR? Har du bara koll på jargongen, termerna och karaktärerna så är det väll lugnt?

http://masteroverwat...ory/skillrating

SR behöver inte betyga något alls. Har spelat mot många plat-spelare som var betydligt sämre än silver-spelare t.ex. Har även en polare som precis började spela som fick runt 2600 efter sina placementmatcher. Han har dock ingen större koll på spelet. Senast jag kollade hade han trillat ned till 1800 iofs.

Har inte haft tid att spela på ett tag nu, men hoppas ha tid i slutet av helgen eller nästa vecka igen.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 09 February 2017 - 12:43.

Postad 09 February 2017 - 13:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag har sett att endel tycker om att spela honom nu, vilket jag kan tänka mig beror på pharah som folk spelar allt oftare. Hon är riktigt bra på att harassera en deathball och gör så mycket skada att två direkta träffar dödar hälften av alla karaktärer i spelet (120 per raket). Hon kan vara långt bort, högt upp och bara mata raketer.

Annars så vet jag inte. Har sett lite mer tracers än tidigare, kanske är en kontring av att det är något vanligare med squishies?

Men Parrah har ju varit starkare ett bra tag nu. Jag tycker det kändes väldigt konstigt att helt plötsligt var dvärgen med i varje match. Aja skit samma jag fick ju career high! :)

SR behöver inte betyga något alls. Har spelat mot många plat-spelare som var betydligt sämre än silver-spelare t.ex. Har även en polare som precis började spela som fick runt 2600 efter sina placementmatcher. Han har dock ingen större koll på spelet. Senast jag kollade hade han trillat ned till 1800 iofs.

Det där låter väldigt märkligt. Skulle rankingsystemet var så paj alltså?

Lite synd att Blizzard inte redogör lite mer för hur rankinguträkningen går till.

Jag som inte har koll. Min dotter har en SR på runt 2700. Är det bra eller dåligt? Anledningen till jag frågar är att vill inte känna mig som en total noob när jag pratar med henne.  :D

Jag tycker det är bra, för hon är högre rankad än jag någonsin varit i alla fall :D.

Redigerat av genstruktur, 09 February 2017 - 13:14.

Postad 09 February 2017 - 13:50

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Det där låter väldigt märkligt. Skulle rankingsystemet var så paj alltså?

Lite synd att Blizzard inte redogör lite mer för hur rankinguträkningen går till.

Jag skulle nog tippa att för majoriteten av spelarna så stämmer rankingssystemet. Men det är så pass många fall där spelare går upp eller ned kraftigt i systemet att det måste vara något som inte riktigt stämmer. Jag fick själv en väldigt låg rank och gick sen upp 500 SR på hmm 20+ matcher (har glömt bort), vilket känns konstigt.

Det positiva är att SR-utdelningen känns mer logisk nu än i tidigare säsonger. I säsong 1 var den ju helt galen och jag misstänker att min låga startrank i s3 beror på just s1. Det finns dock en del att finslipa på där.

Men som jag nämnt tidigare, jag bryr mig inte vilken rank jag har. Jag vill ju bara ha bra matcher med spelare som ligger på samma nivå som mig, vare sig den är låg eller hög. Så känner jag verkligen inte just nu även om jag gått upp 500 SR. Jag tyckte det funkade mycket bättre i t.ex. CS:GO där det mer kändes som att man fick jämspelta matcher med spelare på samma nivå (inte spelat CS:GO på flera år så kan ha ändrats). 

Edit: Känns som att jag tjatar om det här så ska försöka släppa det.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 09 February 2017 - 13:52.

Postad 09 February 2017 - 14:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag skulle nog tippa att för majoriteten av spelarna så stämmer rankingssystemet. Men det är så pass många fall där spelare går upp eller ned kraftigt i systemet att det måste vara något som inte riktigt stämmer. Jag fick själv en väldigt låg rank och gick sen upp 500 SR på hmm 20+ matcher (har glömt bort), vilket känns konstigt.

Det positiva är att SR-utdelningen känns mer logisk nu än i tidigare säsonger. I säsong 1 var den ju helt galen och jag misstänker att min låga startrank i s3 beror på just s1. Det finns dock en del att finslipa på där.

Men som jag nämnt tidigare, jag bryr mig inte vilken rank jag har. Jag vill ju bara ha bra matcher med spelare som ligger på samma nivå som mig, vare sig den är låg eller hög. Så känner jag verkligen inte just nu även om jag gått upp 500 SR. Jag tyckte det funkade mycket bättre i t.ex. CS:GO där det mer kändes som att man fick jämspelta matcher med spelare på samma nivå (inte spelat CS:GO på flera år så kan ha ändrats). 

Edit: Känns som att jag tjatar om det här så ska försöka släppa det.

Det har du iofs en poäng i. Vi, jag och La Cucaracha, talar om det ibland. Hur stor skillnad på motstånd det är i matcher även om man till synes möter spelare med nästan identiska SR-poäng och rank.

Redigerat av genstruktur, 09 February 2017 - 14:23.

Postad 09 February 2017 - 16:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Har även en polare som precis började spela som fick runt 2600 efter sina placementmatcher. Han har dock ingen större koll på spelet. Senast jag kollade hade han trillat ned till 1800 iofs.

Det är ett klockrent exempel på hur dåligt rankingsystemet faktiskt är. Att du då lyckats bli carryad upp till 2600 när din troliga skill ligger på 1800 är ju otroligt skevt. När du kanske spelat 100-150 matcher borde rimligtvis din nivå hamna hyfsat rätt men under tiden kommer du ju bli matchad med såna spelare som ligger helt fel. 10 placementmatcher med random folk varje gång är inte världens bästa mätare.

Postad 09 February 2017 - 18:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Här finns en hyfsad bild över hur spelarna är fördelade över rankingsystemet. Förstår dock inte din sista mening. Varför skulle du framstå som en noob för att hon har en viss SR? Har du bara koll på jargongen, termerna och karaktärerna så är det väll lugnt?

Du har inte pratat med min elvaåring det hör jag det.  :D Allvarliga tonårstendenser på henne. 

Postad 09 February 2017 - 22:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Efter en otroligt lyckad kväll med fem vinster i rad blev det career high på 2754 SR! :D

Postad 09 February 2017 - 22:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Efter en otroligt lyckad kväll med fem vinster i rad blev det career high på 2754 SR! :D

Var det bara 5? :D
Pangade upp mig till över 3000 men ändå drygt 10 ifrån säsongsbästa.

Postad 10 February 2017 - 08:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Var det bara 5? :D
Pangade upp mig till över 3000 men ändå drygt 10 ifrån säsongsbästa.

Eller 6?

Vi var starka igår, ugh! :D

Postad 10 February 2017 - 08:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Eller 6?

Vi var starka igår, ugh! :D

Ja det gick sjukt bra...förutom den matchen som råkade bli en quick play utan att vi märkte det :P
Jag tror nog att jag gick upp totalt mellan 250-280SR igår på dom matcherna. Förstår verkligen inte hur SR tilldelas alls, ena matchen 20 andra matchen helt plötligt runt 60?

Postad 10 February 2017 - 08:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja det gick sjukt bra...förutom den matchen som råkade bli en quick play utan att vi märkte det :P
Jag tror nog att jag gick upp totalt mellan 250-280SR igår på dom matcherna. Förstår verkligen inte hur SR tilldelas alls, ena matchen 20 andra matchen helt plötligt runt 60?

Ja vi fick många SR i vissa av matcherna, fick i alla fall 50 SR i någon mach.

Postad 10 February 2017 - 08:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Måste köra mer Symmetra överlag tror jag. Sjukt stark på vissa kartor och mot vissa heroes. Alla som måste in och gröta är hon otroligt effektiv mot. Mindre kul mot Pharah och andra distans-skjutare dock. Ihop med Mei tog hon nästan äckelheten en nivå till :D

Postad 10 February 2017 - 11:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Måste köra mer Symmetra överlag tror jag. Sjukt stark på vissa kartor och mot vissa heroes. Alla som måste in och gröta är hon otroligt effektiv mot. Mindre kul mot Pharah och andra distans-skjutare dock. Ihop med Mei tog hon nästan äckelheten en nivå till :D

Ja du smiskade hårt med henne igår <_<.

Jag kände mig stark med Reinhardt igår med, tror jag var lite mer offensiv än vanligt. Men kan tycka att det är svårt och tar tid att lära sig när man kan och skall vara lite offensiv med Reinhardt. Lätt att gå bort sig och sumpa hela teamfighten/matchen. Kanske börjar skillzen komma nu efter typ 100 timmar Reinhardt? :D

Postad 10 February 2017 - 11:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Ja du smiskade hårt med henne igår <_<.

Jag kände mig stark med Reinhardt igår med, tror jag var lite mer offensiv än vanligt. Men kan tycka att det är svårt och tar tid att lära sig när man kan och skall vara lite offensiv med Reinhardt. Lätt att gå bort sig och sumpa hela teamfighten/matchen. Kanske börjar skillzen komma nu efter typ 100 timmar Reinhardt? :D

Han är ju otroligt viktig för laget, problemet är väl mest att han är svårspelad när vi oftast bara är två. Helst vill man ju ha en support plus möjligtvis Zarya. Då kan man skapa ordentligt med kaos och vara offensiv med honom.
Oftast är det ju Mei som är den jobbigaste motståndaren då hon hela tiden kan skära av honom från resten av laget på t.ex Volskaya och Eichenwalde

Postad 10 February 2017 - 13:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Han är ju otroligt viktig för laget, problemet är väl mest att han är svårspelad när vi oftast bara är två. Helst vill man ju ha en support plus möjligtvis Zarya. Då kan man skapa ordentligt med kaos och vara offensiv med honom.
Oftast är det ju Mei som är den jobbigaste motståndaren då hon hela tiden kan skära av honom från resten av laget på t.ex Volskaya och Eichenwalde

Jo ensam suger Reinhardt verkligen. Kanske var det att de som vi spelade med utnyttjade honom/mig bättre med? På något sätt kändes det som det gick extra bra i alla fall.

Jag känner OW-suget! :)

Postad 10 February 2017 - 18:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

är detta spelet superduperkul så det är värt ett köp?  är det ett "lättillgängligt" att spela om man bara vill in och köra ett par matcher som COD till exempel?  ser ganska kul ut i alla fall :)

Postad 11 February 2017 - 10:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

är detta spelet superduperkul så det är värt ett köp? är det ett "lättillgängligt" att spela om man bara vill in och köra ett par matcher som COD till exempel? ser ganska kul ut i alla fall :)

Det är riktigt kul och det är i stort sett det enda jag spelat sedan releasen. Däremot är inte spelet för alla helt uppenbart och jag skulle vilja säga att det är svårare än COD då allt handlar om lagspel. Tycker det kräver att man lägger lite tid på att förstå hur de olika karaktärerna fungerar, hur man kontrar dom osv. Sen kanske du är nån naturbegåvning inte vet jag :)

Postad 11 February 2017 - 14:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det är riktigt kul och det är i stort sett det enda jag spelat sedan releasen. Däremot är inte spelet för alla helt uppenbart och jag skulle vilja säga att det är svårare än COD då allt handlar om lagspel. Tycker det kräver att man lägger lite tid på att förstå hur de olika karaktärerna fungerar, hur man kontrar dom osv. Sen kanske du är nån naturbegåvning inte vet jag :)

+1

Klart att man kan köra en match då och då om man vill men det är olikt COD på många sätt. Men samtidigt det som gör det väldigt kul och annorlunda mot COD och BF till exempel.

Jag håller med La Cucaracha annars. Vi var tre kompisar som köpte det samtidigt, en tyckte det var för barnsligt till exempel. Så precis som sagts, det är inte för alla.

Redigerat av genstruktur, 11 February 2017 - 14:32.

Postad 12 February 2017 - 01:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Nytt career high igen 2844SR, vad är det här :)?

Vi förlora iofs de sista 2 eller 3 matcherna och jag slutade på 2780 SR eller nåt för kvällen :(.

Redigerat av genstruktur, 12 February 2017 - 01:40.

Postad 12 February 2017 - 12:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Nytt career high igen 2844SR, vad är det här :)?

Vi förlora iofs de sista 2 eller 3 matcherna och jag slutade på 2780 SR eller nåt för kvällen :(.

Ja det gick nästan märkligt bra innan man blev matchade med folk som valde heroes utan att bry sig om vad resten valde. Grymt kul att spela som Reinhardt och Zenyatta/Zarya när resten av laget bestod av Genji, Hanzo, Tracer och Sombra....not!

Postad 12 February 2017 - 12:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja det gick nästan märkligt bra innan man blev matchade med folk som valde heroes utan att bry sig om vad resten valde. Grymt kul att spela som Reinhardt och Zenyatta/Zarya när resten av laget bestod av Genji, Hanzo, Tracer och Sombra....not!

Nä det var verkligen synd, kändes som man kunde gått upp lite till annars. Inte ens när vi på pin kiv valde bort Zenyatta och Reinhardt så bytte de :(. De förstod inte hinten....

Redigerat av genstruktur, 12 February 2017 - 12:20.

Postad 19 February 2017 - 09:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Nä det var verkligen synd, kändes som man kunde gått upp lite till annars. Inte ens när vi på pin kiv valde bort Zenyatta och Reinhardt så bytte de :(. De förstod inte hinten....

Vad bra det gick igår :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.