En ny sak jag har kommit på är att det blinkar till en grön rand då o då lite här å där. Och det är inte tvn för jag har testat på olika.
SKIT BOX!
Redigerat av Gubbslyna, 13 March 2005 - 01:00.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 12 March 2005 - 16:40
Den där jääävla boxen asså. Jag börjar bli redigt trött på den. 16:9 + s-video är ju helt omöjligt. Sen går den inte att stänga av heller, det funkar bara ibland. Trycker man på on/off knappen för att stänga av den så sätts den på igen. Helt sjukt. En fet uppdatering MÅSTE komma snart som tar bort alla ###### buggar. Sen att boxer-guiden inte funkar med favorit lista utan man måste köra på lista A är åxå så jäkla dåligt. Nej tacka vet jag min gamla Sagem 4410, den funkade som en klocka..
En ny sak jag har kommit på är att det blinkar till en grön rand då o då lite här å där. Och det är inte tvn för jag har testat på olika. SKIT BOX! Redigerat av Gubbslyna, 13 March 2005 - 01:00. Postad 13 March 2005 - 00:15
Vet inte vad det beror på att signalen är så dålig, men jag håller på bli skogstokig över hur mycket ryck och störningar det blir i bilden ibland. Flyttar runt antennfan och ändrar vinklar på den mest jämt när jag kollar på TV. Jag har en antenn med förstärkning så den borde duga, speciellt som masten ligger så gott som i synfältet från fönstret. Postad 13 March 2005 - 18:19
Om du kan se masten så bör du inte behöva någon förstärkning. Det är kanske det som är problemet. En "för bra" signal kan ge samma problem som en som är för dålig.
Ja, men är bilden dålig menar du? Ibland kan signalen dippa för mig trots att bildkvalitén inte blir sämre. Testat att flytta på själva digitalboxen för att undvika magnet/elektriska fält? Kollat så kontakterna på kabeln/boxen är okej etc? Det kan finnas många anledningar till att signalen är dålig. Det är bara att testa sig fram efter ett lösningsschema. Det kan ju vara fel på boxen, så testa att byta den också. Postad 14 March 2005 - 18:18
Efter några mejl med fyndbörsen där jag köpte min box så ringde jag sagem angående problemet att den inte går att stänga av. Dom var skit trevliga på supporten och jag kommer att få en ny box! Fynbörsen ringde mej precis men jag sa att det var fixat. Jag skulle höra av mej om det var några andra problem.
nu väntar man bara på en uppdatering som tar hand om alla andra buggar. Postad 21 March 2005 - 16:48
sådär ja! idag fick jag tillbaka en ny box! och den går att stänga av
Postad 24 March 2005 - 11:19
Tja! Med min itd64 så fungerar inte svideo+16:9. Det går att köra med dessa inställningar så länge det inte sänds äkta 16:9(anamorfiskt), men såfort det sänds så börjar boxen slå av och på sig hela tiden. Du menar alltså att den nya boxen har samma problem? Postad 24 March 2005 - 11:47
Den nya boxen har inte detta problem, men det verkar som gubbslyna inte har fått tillbaka en ny box utan bara en som fixade hans andra problem.
Jag har en box som 16:9 s-video funkar på, men jag har iof. en helt ny box direkt från Frankrike och den har dessutom en annan modellbeteckning Postad 24 March 2005 - 13:16
nej precis. fick en vanlig. det bör väl komma en uppdatering så man får samma programvara som kotten snart. eftersom det finns, för att du (kotten) har den så måste dom ju skicka ut den till alla andra nån gång. btw, hur funkar favvolista + guide på din box? Postad 28 March 2005 - 11:59
Nu börjar man bli smått less på att vänta på uppgraderingen, eller det har man varit bra länge
Postad 28 March 2005 - 22:18
ring anovo direkt så fixar dom det. men tror inte du får en ny box om du inte har nått fel på den gamla. jag fick skicka in min med en postlapp dom skickade till mej. så det kostar inget men man får ju va utan box en vecka eller så.
Postad 11 April 2005 - 22:52
Åhhh... bara 6,5 månad kvar till november då det kommer en uppdatering...
Postad 12 April 2005 - 07:59
Jag skall erkänna att jag använder aldrig denna funktion eller guide. Det kanske är jättedumt, men det har bara blivit så. Jag kansek inte har sett finessen med att använda dessa funktioner. Postad 12 April 2005 - 18:04
jag använder nästan aldrig heller den. bara om jag inte har nån dator nära så jag kan kolla vad som är på tv.
Postad 17 May 2005 - 13:10
Hej
Är det fortfarande problem med Svideo ut och 16:9 eller har det kommit en uppdatering till denna boxen? Tänkte köpa en så därav frågan. //Lasse Postad 17 May 2005 - 13:19
Det tror jag nog. Dock ringde dom upp mig i torsdags för att verifiera att jag fortfarande ville ha boxen utbytt
Postad 17 May 2005 - 21:23
Jag har fortfarande inte sett till uppdateringen som de "lovade" i november...
Postad 18 May 2005 - 15:31
vad får du då för någon? Eller vad kan ni rekommendera. Behöver svideo,dig ut och 2 st scart //Lasse Postad 18 May 2005 - 17:58
Även jag blev uppringd förra veckan.
Ringde ju och klagade förra hösten, blev erbjuden en av två boxar innan jul nån gång, men tyckte inte att det var panik. Nu ringde de igen och sa att de har nyare boxar hemma som skall fungera enligt plan. Har fått hem adresslappar så jag kan skicka min box. Det rör på sig :-) Postad 19 May 2005 - 09:57
Vad är den nya boxen??märke modell? //Lasse Postad 14 July 2005 - 18:03
Den nya boxen är givetvis en likadan, men en nyare utgåva som skall klara 16:9 via svideo. Har inte skickat in min än, men tänker göra det typ imorrn.
Nån som har en utgåva av den nya och kan uttala sig om 16:9 fungerar bra tillsammans med svideo-signalen(problemet är när teve sänder äkta 16:9). Postad 15 July 2005 - 22:04
Har haft min box i ca 6 månader och det funkar med 16:9 Postad 31 August 2005 - 00:06
Jag kopplade int ein min nya innan jag flyttade.
Den nya har en annan sorts digitalutgång, om jag inte har helt fel: optisk genom en 3.5mm plugg...men jag får inte det att fungera...inte ett ljud. Enda ljudet jag fick var när min subb small till luktade elbrandrök och dog Sen verkar inte bilden lika bra som på den gamla, men det är jag inte helt säker på. [Edit] Sagem verkar själv inte veta vilken sorts digitalutgång det sitter där. De skulle utreda det...har iallafall provt byta toslink-kabeln, utan framgång. Tycker det borde lysa(man borde se det optiska ljuset, beroende på vikken våglängd man kör med...) men det är 'natt som i svarten' i den utgången i min box. 16:9+svideo-problemet jag hade var nog ett litet problem.....kanske dumt att byta box... [Edit]#2 Är det någon som har utgåva 2 av ITD64, dvs den som har kortet under(den heter nog itd64sw) och har fått digitalutgången att fungera mot nån receiver. Fick inget svar från Sagem idag om vilken sort utgång det egentligen är(måste i princip vara optisk/toslink då det är det enda som verkar finnas med 3,5mm anslutning). Har jag rätt kabel så är troligen denna box trasig. [Edit#3] ingen ringde mig igår, så jag ringde Sagem idag igen...och fick återigen inget svar. Så jag kikade in i kontakten....det ser int eriktigt ut som det skulle vara nåt optiskt därinne(om man jämför med hur en vanlig optisk/toslink ser ut). Kanske vet inte Sagem själva vad det är....undrar om det ens är en digital utgång...Ingen här som vet alltså ? Redigerat av AAKEE, 01 September 2005 - 22:31. Postad 02 September 2005 - 17:45
Nu är det tre dagar sen jag ringde Sagem(ringde igår och idag också).
Har inte fått svar på digitalutgången och vilken sort det är. Har kollat rätt noga, det ser inte ut som nån optisk utgång i det lilla hålet. Börjar nästan kännas som det inte är nån digitalutgång i den lilla 3,5mm kontakten, dvs ingen digital utgång alls....? Frustrerande att när man gett sig till tåls och väntat över ett år på den nya boxen så kan jag inte använda den som jag vill. Postad 02 September 2005 - 21:56
Nu är jag riktigt arg.
Då inte Sagem kunnat hjälpa mig så tänkte jag köra en 3,5mm --> 2st RCA åsså köra vanlig stereo till receivern(nåt ljud måste man ju ha). Fick enbart ljud ur vänster högtalare, sett från sittplatsen. Bytte till annat kablage, men felet kvarstod. Så, den nya boxen jag väntade på mer än ett år kan inte andändas alls med projjen just nu. Måste nog koppla upp HTPC:n pronto. Såg förresten att expert skrev "optisk digital ljudutgång", vilket innebär att den utgången är kass på mitt exemplar...byte igen då....undrar vad som är fel på nästa box. Sen är det nåt spunk med bilden också, den är inte i närheten lika bra som med förra boxen i norrland(om det är boxen eller landskapet som sämrar bilden vet jag int´) Postad 03 September 2005 - 13:50
Jag har slängt undan min Sagem, skräpbox...
Videotimerbuggen är ju fortfarande kvar fast jag påpekade detta i november 2003 (med ITD 632)! Jag köpte en Force istället! Aldrig mera Sagem Postad 05 September 2005 - 13:16
Vart på Expert idag och bytte min box mot en "gamla modellen".
Den har fortfarande alla buggar(typ 16:9 osv), men den har iallafall en fungerande digitalutgång, steroutgång och en "normal" bild, vilket inte den nya hade. Jag ger troligen med detta upp mina försök att få en ny fungerande itd64. Denna box får gå som husvagnsbox eller nåt, åsså blir alla framtida inköp "ikke-Sagem". Postad 06 September 2005 - 22:15
Har själv lust att slå en spik i boxen och skicka den till Sagem som ett garantiärende. Eller man kanske kan göra som i Toyota-reklamen... Jag snor ett emblem från Force eller Noka, klistrar på och hoppas att Force eller Nokia kan fixa boxen bättre än vad Sagem kan. Postad 12 September 2005 - 17:45
Jag provade att låta upprörd idag, två veckor och sex-sju samtal efter att jag började efterlysa support på hur man kopplar för att få digitalt ljud.
Detta efter att en på supportern i fredags lovat att skicka info, och idag(2arbetsdagar efteråt) hade det inte kommit nåt. Men nu fick jag det. De skickade en bitmap-bild på nästan en Mb...tur man inte har modem. Skall posta bilden, fast lite krympt. Kabeln man skall ha ser ut som en sån man har i sin videokamera för att köra ut analogt ljud och bild. Det digitala ljudet skall gå i den gula pluggen som egentligen skall bära kompositbilden. Undrar hur bra en sån kabel är på att förmedla digitalt ljud....? Kan man lita på att det skall fungera bra med bra ljud eller...? [Edit] svatfel. Bifogad fil(er)Redigerat av AAKEE, 12 September 2005 - 17:47. Postad 12 September 2005 - 19:15
Är ganska säker på att i princip vilken kabel som helst kan förmedla digitalt ljud. Men som AKA skriver så är det en helsjuk lösning, de menar alltså att man ska behöva en kabel med 3st RCA och bara använda den ena? Verka som de hittade nått restlager med kontakter som de fick billigt och tryckte i. Postad 12 September 2005 - 20:36
Joo, de verka lite märkligt med en sladd från videokameran för att leda det digitala ljudet.
Sen när man laggt dyra pengar tidigare på sina koax för det digitala ljudet känns det rättså bescht med ett lakrits-snöre. För jag antar att dessa bara finns i kvalite motsvarande marabou eller så... Hittade faktiskt "rätt" kontakt i min kartong till min Sony Videokamera. Satte mig ner på Ernst K´s vis och 'kände in' kabeln... Postad 14 September 2005 - 21:02
Jag behöver köpa en digitalbox eller närmare två (för att kunna spela in och titta samtidigt). Den boxen jag hade tänkt är Sagem ITD 64.
Hur funkar det om jag har två sådana boxar med fjärrkontrollen. Kommer jag att styra dom båda med samma fjärr? Eller går det att ställa om dom så dom sänder på olika IR kanaler? Postad 14 September 2005 - 21:12
Har två sådana och vad jag vet går det inte.
Kör två Force i vardagsrummet och de klarar detta. Postad 14 September 2005 - 21:13
Har inte hittat nånstans att man kan ändra det. Det är nog bäst kanske att ha 2st olika.
Postad 05 July 2006 - 22:02
Hej
Det kom en uppdatering till Sagem IDT-64 idag när jag slog på den. Installerade (tog ett par minuter) kollade runt lite, tyckte att kanalbytena gick lite snabbare, ny programguide med minibild på vad man tittar på i vänstra hörnet och nått som heter handboken kanaliserar sökande under mottagarinställningar. Postad 06 July 2006 - 06:44
Varför inte köpa en box med dubbla tuner? Då har du dessutom möjligheten att titta på en kodad kanal samtidigt som du spelar in en annan. Postad 27 July 2006 - 16:45
Till er alla som använder denna boxen. Hur funkar det nu med den nya programvaran? Är ni nu nöjda och är dom flesta problemen ni hade borta?
Postad 27 July 2006 - 17:02
Har inte upplevt de rosa menyerna sen jag uppdaterade och guiden har helt plötsligt blivit användbar. Guiden startar hyffsat snabbt och man får en bra överblick.
Skulle dock inte köpa en Sagem-pryl av ren princip, tycker de behandlar sina kunder som skit! Postad 27 July 2006 - 19:15
Tycker att den fungerar riktigt bra nu efter uppdateringen, nya fungerande guiden är faktiskt helt OK. Äntligen har jag kunnat lägga TV-tidningen i pappersinsamlingen!
Postad 27 July 2006 - 19:22
Hur menar du att dom behandlar sina kunder som skit? Postad 27 July 2006 - 22:14
Det visas ingen programinfo när man trycker på info-knappen, (programinfo visas för SVT och TV3), särskilt inte om man har skapat en favoritlista. Infon fungerar bättre i huvudlistan. I EPG:n finns ingen info heller, inte ens för SVT och TV3, endast programnamn.
Den manuella kanalsökningen verkar vara ett ruttet skämt. Postad 28 July 2006 - 09:44
Har mailat Sagem angående problemen med info knappen och favoritlistor. Inget svar ännu... //P Postad 30 September 2006 - 21:39
Hittade en av mina gamla Sagemboxar (ITD-64) i garderoben idag.
Jag tror det var i somras mina andra boxar fick en ny mjukvara men nu verkar den inte finnas kvar i "luften". Nån som vet om dom brukar plocka bort den senaste uppgraderingen efter en viss tid? /G Postad 01 October 2006 - 07:18
Testa detta, som jag tipsat om i en annan tråd:
Då ingen uppdatering installerats ännu på min box ringde jag Boxersupporten. Fick då veta att man kan behöva göra en ominstallation av boxen eller en ny kanalsökning för att uppdateringen ska installeras. Gjorde då en ominstallation och när den och kanalsökningen var klar fick jag frågan om jag ville uppgradera min box (ITD-64SW) med ny programvara. Efter några minuter var det klart. Ni kan prova göra en ny kanalsökning men om det inte fungerar kan ni göra en ominstallation. För er som inte vet hur man gör en sådan gör man så här: 1. Tryck Meny på fjärrkontrollen. 2. Välj Installation med piltangenterna. Tryck OK. 3. Tryck installationskoden 1234 (om du inte ändrat den). 4. Tryck sifferkombinationen 737 5. Tryck på OK för att fortsätta ominstallationen. 6. Mottagaren kommer att starta om automatiskt och göra en nyinstallation. Postad 01 October 2006 - 08:59
Tack för tipset men jag hade redan testat det. Nån annan som vet? Får väl ringa Sagemsupport i morrn annars... /G Postad 01 October 2006 - 13:31 En riktig översättnings miss. Heter "Manual Channel Search" på eng tror jag. De har använt något program för att översätta, det blir då: "Handboken Kanaliserar Sökande". Redigerat av Unregisteredb284fffc, 01 October 2006 - 13:32. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |