Tv-avgiften/tv-licensen & den nya medieavgiften
Postad 20 July 2018 - 07:38
Känns inget vidare. Just TV4 håller avsevärt mycket lägre kvalité än PS ur nästan alla avseenden och att då Telia ska köpa upp kanalen i syfte att göra något vettigt... Nej, jag gillar det inte. Lägg hellre ner pengarna på att förbättra något de redan har.
Postad 20 July 2018 - 09:40
Eller också så forsätter reklamen och pengarna för det går till staten.Då kanske TV4 blir reklamfritt.(man kan ju hoppas)
Postad 20 July 2018 - 09:44
Jag tycker staten skall erbjuda nåt till alla medborgare för våra skattepengar. Nyheter är bra då tycker jag och det skall alla kunna ta emot utan nåt abonnemang.Du vill enbart ha kommersiellt nöje och dokumentär alltså.
Fundering. Varför är det så viktigt för dig att ha begränsat utbud inom dessa områden? Eller för att säga det på ett annat sätt, varför är det så viktigt för dig att programskapare för denna typ av program alltid måste ha komersiella intressen i bakhuvudet?
Postad 20 July 2018 - 11:59
Kan ju också vara så att det är ytterligare ett taktiskt drag av TV4 samt korruption hos telialedning att låta skattepengar betala för tidigare usla privata investeringar. TV4 är ett ypperligt exempel på att privat ägarstruktur inte alltid är en vettig lösning. För sig själv eller idag skattebetalarna. För egen del så osar hela affären Nuon långa vägar...
Redigerat av PML73, 20 July 2018 - 12:43.
Postad 20 July 2018 - 12:57
För att Telia och staten skall få mer kontroll över TV-marknadenMärkligt köp av Telia. Jag förstår inte varför de önskar köpa TV4as medieplattform.
Postad 20 July 2018 - 13:12
Du är HELT ute och cyklar. Detta handlar inte om kontroll. Kontroll skapar man genom lagar och utövande av bestraffning vid överträdelse. Det behövs inget TV4 för att skapa lagar. Det torde även du förstå.
Fräscha istället upp minnet kring Nuonaffären. Så har du veckans scoop.
Postad 20 July 2018 - 13:26
Ok, det handlar om pengar. Med utökad kontroll över marknaden så hoppas man på mera pengarBuddy,
Du är HELT ute och cyklar. Detta handlar inte om kontroll. Kontroll skapar man genom lagar och utövande av bestraffning vid överträdelse. Det behövs inget TV4 för att skapa lagar. Det torde även du förstå.
Fräscha istället upp minnet kring Nuonaffären. Så har du veckans scoop.
Postad 20 July 2018 - 13:41
Ok, det handlar om pengar. Med utökad kontroll över marknaden så hoppas man på mera pengar
Mer pengar? TV4 är en förlust, idag och igår, plattformen är helt daterad. Hur ska Telia kunna ändra detta? Telia behöver inte alls TV4. Det är TV4 som behöver Telia.
Hade din kommentar seglat upp i Tyskland under WW2 så stämmer påståendet. Men nu har Sveriges statsskick inget gemensamt med totalitära regimer. Varför ditt påstående faller i hävd redan innan musklicket ekat ut. Läs på om Nuon istället. 53 miljarder i överpris...
Redigerat av PML73, 20 July 2018 - 13:44.
Postad 20 July 2018 - 13:45
Ok, det handlar om pengar. Med utökad kontroll över marknaden så hoppas man på mera pengar
Om du läser artikeln så är detta något som Telia och Bonnier vill ha genomfört. Så det handlar om pengar ur deras perspektiv.
Staten vill inte ha det. Näringsministern säger att han tycker det är en dålig idé. Det kan, som exempel, påverka sändningstillståndet enligt ministern.
Jag tycker staten skall erbjuda nåt till alla medborgare för våra skattepengar.
Det är väl poängen med PS, något för alla. Därmed inte sagt att alla skall gilla allt
.
Redigerat av Mr_Tom, 20 July 2018 - 14:14.
Postad 20 July 2018 - 15:14
Postad 08 August 2018 - 21:04
Public service gör bort sig igen
https://www.expresse...ga-brorsdotter/
Har inget att säga om själva humorn egentligen (inte min humor), men jag håller med om att licenspengar inte ska gå till detta. Att licenspengar går till ett IG-konto som heter Punani är lite bisarrt. Att offentliga människors barn ska gå fri från skämt osv håller jag inte med honom om iofs. Men jag störs av att licenspengar går till sånt här som sagt.
(Inb4 Filmsamlaren1 och PML som säger att detta är viktigt för svenska folket och visst är kul!)
Postad 08 August 2018 - 21:42
Har inget att säga om själva humorn egentligen (inte min humor), men jag håller med om att licenspengar inte ska gå till detta. Att licenspengar går till ett IG-konto som heter Punani är lite bisarrt. Att offentliga människors barn ska gå fri från skämt osv håller jag inte med honom om iofs. Men jag störs av att licenspengar går till sånt här som sagt.
(Inb4 Filmsamlaren1 och PML som säger att detta är viktigt för svenska folket och visst är kul!)
Är inte Instagram gratis? 😎
Postad 09 August 2018 - 02:21
Är inte Instagram gratis? 😎
Med tanke på för hur mycket pengar Microsoft köpte Instagram för så skulle jag bestämt säga nej. Det är inte gratis att köpa Instagram.
Postad 09 August 2018 - 07:00
Med tanke på för hur mycket pengar Microsoft köpte Instagram för så skulle jag bestämt säga nej. Det är inte gratis att köpa Instagram.
En liten rättelse bara, det var Facebook som köpte och fortfarande äger Instagram.
Postad 09 August 2018 - 07:59
Kanske är så att SVT hyser agg mot Edward Riedl?
https://www.riksdage...pengar_H5021974
Sen kan jag tycka att lägga upp en manipulerad bild på någon där det ser ut som att de använder droger borde räknas som förtal...
Redigerat av jn82, 09 August 2018 - 07:59.
Postad 09 August 2018 - 08:06
En liten rättelse bara, det var Facebook som köpte och fortfarande äger Instagram.
Självklart, haha. Skall man skoja till det och gör bort sig
Postad 09 August 2018 - 09:24
hahahaha nej det förstår jag. Tror dock inte avsikten var att Instagram skulle köpas för licenspengar. Vad jag menade var är att är det inte gratis att ha ett Instagram-konto?
MVH Christer
Postad 09 August 2018 - 09:35
hahahaha nej det förstår jag. Tror dock inte avsikten var att Instagram skulle köpas för licenspengar. Vad jag menade var är att är det inte gratis att ha ett Instagram-konto?
MVH Christer
Jo men det är väl någon som är avlönad av SR/SVT som sköter själva kontot?
Postad 09 August 2018 - 11:35
ja det är klart och det var en tanke som jag själv hade. Min kommentar var avsedd för påståendet i inlägget vilket jag fick äta upp väldigt snabbt själv när jag inte var tydlig nog ![]()
Postad 10 August 2018 - 06:29
SVT verkar ha svart bälte i pudling
https://www.svd.se/s...r-om-ursaktigen
Fel kan alla göra. Det märkliga med dessa fel är att de ständigt görs i samma riktning. Den som letar efter ett exempel på när en SR- eller SVT-anställd med tydlig högerbakgrund hånar en vänsterpolitiker får googla tills fingrarna blöder.
Redigerat av Lactoferrin, 10 August 2018 - 21:13.
Postad 05 September 2018 - 21:40
Fick denna frågan i Teliaboxen idag. Kände att jag hade rätt stor makt där ett tag...
Skärmavbild 2018-09-05 kl. 22.34.36.png 267.93K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 September 2018 - 04:58
Muahaha! Fint Ageve. Nu tycker jag iofs generellt bra om SVT, men det där gav mig en bra torsdagsmorgon. ![]()
Postad 07 September 2018 - 08:32
Partiska PS säger i P1: "Nu blir det härliga opinionssiffror" p.g.a. att ena blocket leder. Lyssna vid 1:39:40
https://sverigesradi...avsnitt/1142776
Redigerat av Buddypresley, 07 September 2018 - 09:15.
Postad 07 September 2018 - 14:56
Partiska PS säger i P1: "Nu blir det härliga opinionssiffror" p.g.a. att ena blocket leder. Lyssna vid 1:39:40
Syftar på vad? Ett intervjuobjekt konstaterar att Alliansen har 41% och leder är vad jag kunde höra.
Postad 07 September 2018 - 17:15
Programledaren säger ”nu blir det härliga opinionssiffror, dom rödgröna leder med...”.Syftar på vad? Ett intervjuobjekt konstaterar att Alliansen har 41% och leder är vad jag kunde höra.
Postad 07 September 2018 - 18:36
Syftar på vad? Ett intervjuobjekt konstaterar att Alliansen har 41% och leder är vad jag kunde höra.
Somliga fultolkar allt, lite lättkränkt alltså. Här gäller det att tassa på tokhögerkanten(all annan tolkning av PS är kommunistiskt). Asg.
Postad 07 September 2018 - 19:19
Programledaren säger ”nu blir det härliga opinionssiffror, dom rödgröna leder med...”.
I inslaget före slutar speakern med raden "mer härlig forskning blir det om en timme" och programledaren följer upp lite sarkastiskt med "och nu blir det härliga opinionssiffror", vilket inte syftar på sifforna i sig utan bara är en stilistisk övergång från inslaget.
Postad 07 September 2018 - 19:19
Programledaren säger ”nu blir det härliga opinionssiffror, dom rödgröna leder med...”.
Och backar du klippet några sekunder så pratar dom om "härlig forskning".
Du hör nog det du vill höra
.
Edit: Zacabeb han precis före
.
Redigerat av Mr_Tom, 07 September 2018 - 19:20.
Postad 07 September 2018 - 19:56
I inslaget före slutar speakern med raden "mer härlig forskning blir det om en timme" och programledaren följer upp lite sarkastiskt med "och nu blir det härliga opinionssiffror", vilket inte syftar på sifforna i sig utan bara är en stilistisk övergång från inslaget.
Är du verkligen säker på det?
Pssst, de finns överallt, alltså....
Postad 07 September 2018 - 21:14
Postad 08 September 2018 - 04:50
Hörde dessutom att SVT igår visade kurage och respekterade Demokratiparagrafen(återfinns i radio & tvlagen) När de tog avstånd från duktigt generaliserande gällande en utpekad grupp människors kapacitet och vilja. Helt rätt, därför har vi en Radio & TVlag som skyddar alla Sveriges invånare från idiotiska uttryck och utpekaden i PS.
Kan dock tänka mig att bittra människor oftare än andra anmäler PS för att få sin röst hörd(demokratiska rätt). Detta anmäls troligen av de som är genuint rädda(om än felaktigt) för framtiden.
Redigerat av PML73, 08 September 2018 - 05:36.
Postad 08 September 2018 - 05:41
Kul att läsa hur väl grundad tesen kring SVTs vänsterstyrelse påverkar hela Sverige. :-D
Hörde dessutom att SVT igår visade kurage och respekterade Demokratiparagrafen(återfinns i radio & tvlagen) När de tog avstånd från duktigt generaliserande gällande en utpekad grupp människors kapacitet och vilja. Helt rätt, därför har vi en Radio & TVlag som skyddar alla Sveriges invånare från idiotiska uttryck och utpekaden i PS.
Kan dock tänka mig att bittra människor oftare än andra anmäler PS för att få sin röst hörd(demokratiska rätt). Detta anmäls troligen av de som är genuint rädda(om än felaktigt) för framtiden.
Snälla PML, kan du inte hänga på ett politiskt forum istället? Förslagsvis någon Facebook-sida där folk orkar lyssna på dig. Du förpestar hela forumet med ditt mässande. ”Asg”
Postad 08 September 2018 - 06:56
Redigerat av PML73, 08 September 2018 - 06:56.
Postad 08 September 2018 - 08:24
Så... Två bakgrundsbilder som har använts i rapport vid två olika val visar hur två (för oss som bara har sett dessa bilder) okända människor tar varsin röstsedel och det visar sig vara samma parti... Bilderna är troligtvis iscensatta, ser inget konstigt med det. Men att försöka få fram någon politisk agenda baserat på detta är ju rätt... Ja, då har man nog dragit ner foliehatten till näsan vid det här laget. ![]()
Postad 08 September 2018 - 08:57
Och idag kan vi läsa i alla medier vem som vann på detta... och det är inte PS. Flera tunga namn inom politik och media kritiserar PS för agerandet. Och JÅ nuna syns överallt.
Postad 08 September 2018 - 09:34
En tidigare tråd stängdes väl för den inte höll sig till ämnet? Spontant känns det som denna är på väg mot samma öde.
Redigerat av Mr_Tom, 08 September 2018 - 09:35.
Postad 08 September 2018 - 09:41
Det kanske går bra om vi bara diskuterar om PS agerande och inte om partipolitik eller kallar varandra för diverse saker.En tidigare tråd stängdes väl för den inte höll sig till ämnet? Spontant känns det som denna är på väg mot samma öde.
Postad 08 September 2018 - 10:09
Det vore iofs rätt partiskt att låta ett så rasistiskt uttalande gå obemärkt förbi...
Postad 08 September 2018 - 10:29
Var kan man läsa om lagen?
Postad 08 September 2018 - 11:54
http://www.riksdagen...96_sfs-2010-696
5 kap. Innehållet i tv-sändningar, beställ-tv och sökbar text-tv
Allmänna krav
1 § En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv- sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet.
Postad 08 September 2018 - 12:20
Postad 08 September 2018 - 12:39
Att det skulle påverka resultatet mer än själva uttalandet i sig säger dock mycket om vilka värderingar folk har.
Postad 08 September 2018 - 12:49
En röst är en röst oavsett värdering.Att det skulle påverka resultatet mer än själva uttalandet i sig säger dock mycket om vilka värderingar folk har.
Postad 08 September 2018 - 17:04
Bra att lyssna eller läsa hela uttalandet för att förstå innebördenDet vore iofs rätt partiskt att låta ett så rasistiskt uttalande gå obemärkt förbi...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
59 bilder
43 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?