/Ash
* Officiell Tråd - Nad T7x3 recivers *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
Postad 11 maj 2005 - 19:26
/Ash
Postad 12 maj 2005 - 07:23
Vill du ha ett kassaskåp så är Marantzen ett självklart val. Men NAD kommer inte långt efter. Själv kör jag med en Marantz SR7500 som försteg och surroundslutsteg, och en NAD C272 som slutsteg till frontarna. Får Marantzens surroundförmåga (som är mycket bättre än NADs) tillsammans med NADs ljudkaraktär och kraft (fast med aningen bättre ljudupplösning). Har du högtalare som passar så skaffa NADen den är grym. Men Marantzen är också ett mycket bra val. Det handlar lite om ljudsmak.
Vad gäller lipsync så är det inte bara när man kopplar bilden via receivern. Bildfördröjningen beror på att vissa plasma/lcd har lite för långsam bildbearbetning vilket fördröjer bilden några millisekunder. Vissa, t.ex. jag själv, stör sig väldigt mycket på detta, och då är lipsync-funktionen oumbärlig.
/Ash
Så, surroundförmågan hos Marantz:en är enligt din mening bättre? Kan du motivera vad du menar?
Edit: Någon som vet om man kan bi-ampa, med de steg som blir över i ett 5.1 system, med T773v2?
Redigerat av Unregistered40880, 12 maj 2005 - 08:15.
Postad 12 maj 2005 - 09:02
/Ash
Postad 12 maj 2005 - 09:22
NAD har alltid koncentrerat sig på musikljudet när de tillverkat sina produkter. Detta är något som jag tycker märks ganska tydligt. Marantzen är förvisso ganska mycket HiFi den också, men klarar sig enligt mig klart bättre när man kommer till surroundljudet. Nu har jag inte provat NADen hemma hos mig, bara hört den hos andra, och kan därför inte ge en exakt jämförelse, men det känns som om Marantzen ger en öppnare och klarare ljudbubbla.
/Ash
Aha... Ja, ok. Undrar själv på hur bra förstegsdelen är i NAD:en. Känns som det är Hifi- egenskaperna som ligger lite efter. Fast det var väl någon här som hade bytt sin denon 3805 mot en T773v2 och varit nöjd

Postad 12 maj 2005 - 11:47
Till sist en liten fråga till som kanske är svår att svara på (egna uppfatningar....). Hur är kvalitetskännslan av hårvaran? Har sett en T763 (och lyssnat...) men reflektera just då inte över hurvida den kändes solid eller om materialvalen var bra. Hur är Displayen? (tydlig, vacker, för liten?).
Sen kommer vi till fjärren. Den ser faktiskt inte speciellt vacker ut (vilket du, Mouse, även nämnde i den tråd du hänvisade till överst). Men hur är kännslan? Den ser iaf på bild väldigt plastig och billig ut. Men vad jag har läst är den tydligen mycket omtyckt och funktionell.
Hoppas Mouse kan svara på detta då han har den tilltänkta enheten![]()
Kvalitétskänslan är mer än god. Det är en solid, rockstabil maskin, med få utstickande delar som kan gå sönder. Fläktar sitter undertill, och den blir aldrig råhet, även vid lång användningstid. Detta trots att jag inte har optimal placering vad det gäller "fri från luft runt om". Displayen är grymt tydlig och visar all info, vare sig mer eller mindre. Enkelheten att själv ändra utseende och namn på sin inkälla är också en kul finess.
Fjärrkontrollen är ingen pronto, men den är funktionell och väl genomtänkt. Har precis alla de nödvändiga funktioner som man använder. Den kan också programeras till att styra andra enheter.
Stirra dig inte blind på antal funktioner. Utan att ha hört Marantzen, så kan jag garantera av de specar jag sett på den, att NAD'en kommer ge dig ett bättre "bottentryck" och kommer att vara en ren njutning att spela med, oavsett om det gäller ren 2-kanal eller flerkanalskällor.
Vikten på en förstärkare är inte synonymt med att det måste vara bättre på nått sätt. Men i detta fallet som med NAD 773v2, är det så

Kort o gott - en solid pansarvagn, med brutal råstyrka.
Postad 12 maj 2005 - 12:06
Till sist en liten fråga till som kanske är svår att svara på (egna uppfatningar....). Hur är kvalitetskännslan av hårvaran? Har sett en T763 (och lyssnat...) men reflektera just då inte över hurvida den kändes solid eller om materialvalen var bra. Hur är Displayen? (tydlig, vacker, för liten?).
Sen kommer vi till fjärren. Den ser faktiskt inte speciellt vacker ut (vilket du, Mouse, även nämnde i den tråd du hänvisade till överst). Men hur är kännslan? Den ser iaf på bild väldigt plastig och billig ut. Men vad jag har läst är den tydligen mycket omtyckt och funktionell.
Hoppas Mouse kan svara på detta då han har den tilltänkta enheten![]()
Kvalitétskänslan är mer än god. Det är en solid, rockstabil maskin, med få utstickande delar som kan gå sönder. Fläktar sitter undertill, och den blir aldrig råhet, även vid lång användningstid. Detta trots att jag inte har optimal placering vad det gäller "fri från luft runt om". Displayen är grymt tydlig och visar all info, vare sig mer eller mindre. Enkelheten att själv ändra utseende och namn på sin inkälla är också en kul finess.
Fjärrkontrollen är ingen pronto, men den är funktionell och väl genomtänkt. Har precis alla de nödvändiga funktioner som man använder. Den kan också programeras till att styra andra enheter.
Stirra dig inte blind på antal funktioner. Utan att ha hört Marantzen, så kan jag garantera av de specar jag sett på den, att NAD'en kommer ge dig ett bättre "bottentryck" och kommer att vara en ren njutning att spela med, oavsett om det gäller ren 2-kanal eller flerkanalskällor.
Vikten på en förstärkare är inte synonymt med att det måste vara bättre på nått sätt. Men i detta fallet som med NAD 773v2, är det så
Kort o gott - en solid pansarvagn, med brutal råstyrka.
Hoppas det för nu tar hifiklubben hem en åt mig som ska provlyssnas

Fortfarande lite darr angående "lip-sync" och sånt, men det kanske kommer i form av uppdateringar? (vilket jag för övrigt undrar om det kommer ofta).
Edit: Mouse>>>> Vet du om det går att Bi-ampa med slutstegen för bakre surround/Zone II??
Redigerat av Unregistered40880, 12 maj 2005 - 12:06.
Postad 12 maj 2005 - 14:14
Edit: Mouse>>>> Vet du om det går att Bi-ampa med slutstegen för bakre surround/Zone II??
Inte den blekaste om jag skall vara ärlig.
Postad 12 maj 2005 - 16:43
Ja. Om du tänkte köra 5.1 kan du använda de överblivna slutstegen till att t.ex. biampa frontarna. Det är detta som är så fiffigt med bygel lösningen bl.a. Nad har. Alltså bygel mellan för och slutsteg. Du behöver dock en Y-kabel per kanal (alltså två om du vill bi-ampa frontarna) för att skicka signalen från förstegets kanal till två slutsteg. Däremot tvistas det ju lite om vinsten av bi amp från samma strömkälla kontra bi amp med två olika slutsteg med separat ström försörjning. Bara testa sig fram

Postad 12 maj 2005 - 18:34
Ja. Om du tänkte köra 5.1 kan du använda de överblivna slutstegen till att t.ex. biampa frontarna. Det är detta som är så fiffigt med bygel lösningen bl.a. Nad har. Alltså bygel mellan för och slutsteg. Du behöver dock en Y-kabel per kanal (alltså två om du vill bi-ampa frontarna) för att skicka signalen från förstegets kanal till två slutsteg. Däremot tvistas det ju lite om vinsten av bi amp från samma strömkälla kontra bi amp med två olika slutsteg med separat ström försörjning. Bara testa sig fram
Aha.. Jo, det tvistas ju om nyttan med det... I de fall jag provat har det dock kännts försvarbart med en ljudförbättring som följd.... Det låter ju inderbart det här... Usch, "min" T773v2 kommer inte föränn torsdag nästa vecka...

Postad 13 maj 2005 - 07:48
Jag tror också att du gör rätt i att ta en 773:a istället för 763 kombon. De största skillnaderna är att 773 har en sjunde kanal och alla är på 110W och inte 100 som du skrev. En annan bra sak är att det är 2x145W i stereoläge
Vidare så har 773 två trafos jämfört med lillebrors en!
Hittar ingen stanns där det är bekräftat ätt den har två trafos. Enda recievern jag hittar med två ringkärnetrafos är Vincent`s grejer.
Postad 13 maj 2005 - 08:13
Jag vet... i katalogen från HiFi klubben står det att det ska var två st. Men på deras hemsida hittar jag bara att det ska vara en.
"Hjärtat i strömförsörjningen är en kolossal Holmgren-ringkärnetransformator, som utan problem levererar allt som receiverns sju effektförstärkare behöver."
Från NADelctronics
" High Current Holmgren™ Toroidal Power Transformer"
JA så frågan är hur det igentligen ligger till... kan ingen som har den skuva av locket och ta ett kort så vi får se innan mätet på monstret =)
/ Joakim
Postad 13 maj 2005 - 12:10
Finns även en film på en NAD 773 på denna länk.
http://www.cinenow.c...hp?mot=nad 773#
Redigerat av Unregisterede4cfb7fa, 13 maj 2005 - 12:14.
Postad 13 maj 2005 - 12:29
Den har två st staplade på varandra...har haft 773 hemma för ett tag sedan.
Finns även en film på en NAD 773 på denna länk.
http://www.cinenow.c...hp?mot=nad 773#
Tja, vad ska man säga. Om jag inte hör något störande brus och/eller upptäcker något annat fel på den maskinen de plockar hem åt mig vet jag inte vad som skulle hindra mig från att slå till (möjligtvis polska kavaleriet

Postad 13 maj 2005 - 14:29
-"Det är också värt att nämna att strömförsörjningen i detta vidunder är konstruerad runt två Holmgren-ringkärnetransformatorer, som var och en är lika stor som sitter i T763. Med fördubblad strömkapacitet kan du vara säker på att T773 orkar driva alla högtalare - till och med dem som kan ta livet av de flesta andra hemmabioreceivrar."
Redigerat av Unregistereda2499477, 13 maj 2005 - 14:30.
Postad 13 maj 2005 - 14:47
Från deras hemsida för 25 sek sen

Nåja... Får väl se när jag ska hämta "min"

Postad 13 maj 2005 - 14:56
Postad 13 maj 2005 - 14:59
kolla på den filmen jag länkade till så ser ni att det är 2 st trafos på varandra..så behöver ni inte undra över det mer.
ok, kollar efter jobbet. Tycker bara det verkar skummt med olika uppgifter. Speciellt efter som de NAD själva lämnar pekar mot att det handlar om EN.
Lär ju bli en vesäntlig skillnad om T763:an har en och T773:an har två (Sörre skillnad än de 10w per steg som det skilljer?) iof har ju T773:an ett slutsteg till, det behöver ju kraft!

Redigerat av Unregistered40880, 13 maj 2005 - 15:11.
Postad 13 maj 2005 - 15:41

Postad 13 maj 2005 - 18:31
Jag ska se till att informationen på hemsidan ändras, det är ju rätt uppenbart att det är två transformatorer

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping
Postad 14 maj 2005 - 15:36

Usch, Orkar "nästan" inte vänta nästan en vecka

Redigerat av Unregistered40880, 14 maj 2005 - 16:18.
Postad 14 maj 2005 - 15:42
Var i dag på Hifi-klubben med en kompis och testade Denon 3805 mot NAD 773v2. Testade med Denon dvd-2900 som källa. Testade först med B&W 309 som är mina nuvarande högtalare. Det var också endast två-kanal som vi testade med för enkelhetens skull och med singel wire. Högtalarna och ”våran” position placerade som en liksidig triangel med högtalarna något invinklade.
Hur lät det då…???
B&W 309 + Denon 3805
Det lät öppet och friskt med en svag dragning åt det ljus hållet, lite för mkt diskant för min smak, lite mkt vassa s-ljud, dock en klar förbättring mot min nuvarande Denon-1804. Bättre på alla sätt och vis. Men ändå en lite återhållsam spelstil. Kändes som att högtalarna höll andan inför det stora utbrottet som aldrig kommer.
B&W 309 + NAD 773v2
Vilken skillnad det blev i trycket mot Denon, här låter det som om det finns mer kraft att ta av. Ljudet får en djupare och kraftigare klang, gitarr strängar och symbaler hörs bättre. NAD’en slår Denon på fingrarna va gäller alla Hifi-parametrar. Med denna kombination blev det roligt att lyssna på musik... Stampa i takten faktorn var liksom mkt högre. Och musik ska ju framkalla känslor annars är det ju meningslöst.
Så när vi satt här i godan ro som kom ju frågeställningen hur bra kan dessa receivrar låta med bättre högtalare... för det kommer ju kanske en uppgradering där också och då är det ju bra att man inte köper en förstärkare som måste uppgraderas en gång till... blir lite dyrt då.
Så in rullade vi B&W 704, vilket motsvarar min nivå för nästa högtalare uppgradering.
B&W 704 + NAD 773v2
Inte heller i denna kombination gör NAD’en bort sig. Lyckas fortfarande ha ett djup och tryck i ljudbilden som gör musiken rolig att lyssna på. Bas och diskant/mellanregister framhävs på ett kraftfullt och distinkt vis. Förstärkaren låter inte heller det minsta ansträngda trotts att ljud nivån gled upp mot nivåer som inte kommer att användas i min lägenhet. Enlig mig och kompisen som var med så är detta en riktigt bra kombination om man vill ha Hifi men ändå ta del av Hemmabio varianten.
B&W 704 + Denon 3805
Nja… nu orkar då inte Denon med längre. Tappar kraften och punschen i både ljud och tryck, verkar som den får flämta lite för mkt. Hmmm… va gör vi då, rummet som användes är som sagt inte det optimala, så vi körde en kalibrering av systemet med Denon’s kalibreringssystem. Vilken skillnad det blev, basen blev framför allt mer distinkt och hela ljudbilden fick en mer glöd, med det låter fortfarande väldigt ljust och orkeslöst. Denon kommer helt enkelt inte upp i den Hifi-kvalitet som NAD’en presterar, men har man ett rum med konstig akustik kanske man kan använda Denon’s kalibreringssystem. Men om det sen är ”rätt” sätt att fixa ett bättre ljud är ju en personlig smaksak.
Slutsatts:
NAD och B&W är en utmärkt kombination som ger musiken mer liv och rörelse. Ljudbilden upplevdes även som större och djupare med en mer mustig karaktär där detaljer framhävdes på ett naturligare och behagligare sätt.
Så mitt nästa köp kommer definitivt bli en NAD 773v2
P.S Tack till HiFi-klubben Göteborg för all hjälp jag fick vid provlysningen! D.S
/ Joakim
Postad 14 maj 2005 - 16:06

Redigerat av Unregistered40880, 14 maj 2005 - 16:19.
Postad 14 maj 2005 - 16:27
Om man spelar 0db med en NAD 773v2, då pratar vi om extreme volume, där man efter några minuter riskerar att förstöra hörseln. Då finns det ändå mer att ge.
Just nu är 773v2'an urkopplad, och i stället har jag kopplat in slutsteget NAD T973 + försteget NAD T163. Det mina vänner, låter så extremt bra, att jag ryser. Mina RC-L är nu tagna ytterligare en dimension upp. 7x140 vilda hästar per kanal (2-kanal - 2x230-390watt, 8/4ohm), och jag vet ärligt inte hur många ampere detta steg lämnar, dock tillräckligt för att säkringarna i lägenheten gav upp när vi drog på

Ovan är min nästa setup, så det blir att bege sig till hifiklubben på måndag för att beställa.
Postad 14 maj 2005 - 16:32
/ Joakim
Postad 14 maj 2005 - 17:35

Ja sett till prisklassen verkar T773:an vara nått i hästväg när det gäller integrerade recievers. Längtar....
Det vore väl i så fall Arcam och Rotel som man även blänger ett öga på. Men då är man ju nästan uppe i prisklasser som skulle få mig att välja NAD T973 + försteget NAD T163 i stället

Edit: Usch, man har för många intressen sett till inkomsten. Bilen måste ju också rulla och trimmas

Redigerat av Unregistered40880, 14 maj 2005 - 22:32.
Postad 15 maj 2005 - 02:57

NAD har betydligt mer kraft och låter därför mycket kraffullae bättre än Denon, som främst lever på sina finesser och utseende. Det är därför Hifi-klubben har dessa två märken, två märkem som är mycket olika i sig och därför attaherar två helt olika kundkategorier...

Renskalat och kraft=NAD
Finesser, lull-lull och finlir, tills att stärkaren inte orkar längre, som tyvärr är lite för tidigt=Denon
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 15 maj 2005 - 03:02.
Postad 15 maj 2005 - 09:47
och vad finns det för inställnings möjlig heter på nad t163 i jämförelse med t 773v2.773v2 är en dräpare i många avseenden. Speciellt när man kikar på prislappen. Extremt prisvärd, och spelar med en sådan pondus att den aldrig tappar andan - hur högt man än spelar.
Om man spelar 0db med en NAD 773v2, då pratar vi om extreme volume, där man efter några minuter riskerar att förstöra hörseln. Då finns det ändå mer att ge.
Just nu är 773v2'an urkopplad, och i stället har jag kopplat in slutsteget NAD T973 + försteget NAD T163. Det mina vänner, låter så extremt bra, att jag ryser. Mina RC-L är nu tagna ytterligare en dimension upp. 7x140 vilda hästar per kanal (2-kanal - 2x230-390watt, 8/4ohm), och jag vet ärligt inte hur många ampere detta steg lämnar, dock tillräckligt för att säkringarna i lägenheten gav upp när vi drog på
Ovan är min nästa setup, så det blir att bege sig till hifiklubben på måndag för att beställa.
Postad 15 maj 2005 - 11:36
/Ash
Postad 15 maj 2005 - 13:06
När man läser tråden här så börjar man nästan tveka ifall man gjorde rätt som valde en Marantz SR7500 som försteg och en C272 som slutsteg. Hade det låtit bättre med en 773v2??? Det är något jag aldrig får veta. Men målet är ju att ha en C272 på varje högtalare (2x350W) så jag ska nog inte behöva oroa mig, eller vad tror ni?
/Ash
Om inte annat så har det fått mig att bli mer säker på att gå på en T773v2 i stället för T763v2+C272

Men två C272 att mata frontarna med lär ju inte vara helt fel!

Det känns som T773v2:an kommer att tjäna mig mer än väl, sen tror jag ju inte att försteget är "skit" bara kanske inte lika bra som t.ex. Denons bättre grejer.
Redigerat av Unregistered40880, 15 maj 2005 - 13:08.
Postad 16 maj 2005 - 08:42
773v2 är en dräpare i många avseenden. Speciellt när man kikar på prislappen. Extremt prisvärd, och spelar med en sådan pondus att den aldrig tappar andan - hur högt man än spelar.
Kom gärna med fler komentarer om dina upplevelser med för och slutsteget

Är det mycket bättre än 773 så det motiverar prisskillnaden på 10000 kr??
Har du lagt märke till någor brus med den kombin??
Postad 16 maj 2005 - 09:41

Tänk att komplettera T773:an med 7x140W!!

Redigerat av Unregistered40880, 16 maj 2005 - 09:43.
Postad 16 maj 2005 - 10:39
Funderar speciellt kring hur mycket försteget T163 skiljer sig från det som sitter i T773:an
Det skiljer nog en hel del skulle jag tippa. Har ju egen ström försörjning och hela förstegs delen i en egen låda gör ju att den inte kommer att störas av en massa slutsteg och stora nätagregat. Sen ska väl 163 vara en utvecklad och förfinad variant av förstegsdelen från 773v2. Så du kan nog räkna med att det låter bättre.
Brukar väl vara så att ju mer man sepparerar delarna desto bättre kan man få det att låta. Lixom färre grejer som stör varandra.
/ Joakim
Postad 16 maj 2005 - 11:02
Funderar speciellt kring hur mycket försteget T163 skiljer sig från det som sitter i T773:an
Det skiljer nog en hel del skulle jag tippa. Har ju egen ström försörjning och hela förstegs delen i en egen låda gör ju att den inte kommer att störas av en massa slutsteg och stora nätagregat. Sen ska väl 163 vara en utvecklad och förfinad variant av förstegsdelen från 773v2. Så du kan nog räkna med att det låter bättre.
Brukar väl vara så att ju mer man sepparerar delarna desto bättre kan man få det att låta. Lixom färre grejer som stör varandra.
/ Joakim
Jo, den egna strömförsörjnin gen brukar väl vara en av de största anledningarna till att man skaffar ett sepparat försteg, tror även jag läste nått om bättre komponenter i det sepparata NAD- försteget. Lär ju bli nöjd med T773:an iaf. Men jag erkänner att det känns lockande med T163 och T973

Det räcker med att "min" framtida T773v2 gör mig sömmlös av habegär på nätterna

Postad 16 maj 2005 - 12:03
Om vi börjar med slutsteget
+ Formatoberoende - vilket betyder att om det kommer nya ljudformat i framtiden, så behöver man inte byta hela paketet utan ev enbart försteget. Försteg är ganska mycket billigare att ersätta.
+ Oftast en bättre kontroll och ganska mycket mer kraft. Märktes i både flerkanal för film och tvåkanal för musik, där skillnaden av naturliga skäl, var ganska mycket bättre.
+ Mindre än 773v2 som är en jätte jämfört. Man ser skillnaderna på 2cm tydligare om man ställer maskinerna jämte varandra. 2cm kan tyckas vara lite, men det är en STOR skillnad.
- Slutsteg måste värmas upp innan man spelar. Gärna 10min eller så. Ett kallt slutsteg spelar sämre än ett som är uppvärmt. Det vet man. En del kan uppleva detta som ett minus - jag gör det inte.
- Vansinnigt tungt. I detta fallet 31 kilo och otympligt till tusen.
Försteget
+ har alla de format som T773v2 har, och är i det närmaste identisk vad det gäller utångar och alla de trevliga finesser som T773v2 har.
+ låg vikt och ganska litet, går in i ett rack utan problem.
+ Lika enkelt handhavande som T773v2. OSD behöver sällan användas. Behöver inte gå in i sjuttioelva menyer bara för att ställa nivåer ec etc.
- inga funna

Jag lyssnade om det brusade, och hörde ett svagt brus om man drog på ganska ordentligt, dock inget som stör mig.
Postad 16 maj 2005 - 16:20
- Slutsteg måste värmas upp innan man spelar. Gärna 10min eller så. Ett kallt slutsteg spelar sämre än ett som är uppvärmt. Det vet man. En del kan uppleva detta som ett minus - jag gör det inte.
Så du menar att man inte behöver värma upp ett integrerat slutsteg??? Det spelar väl ingen roll om stegen är separerade eller sitter ihop i det här fallet.
/Ash
Postad 16 maj 2005 - 18:49
Så du menar att man inte behöver värma upp ett integrerat slutsteg??? Det spelar väl ingen roll om stegen är separerade eller sitter ihop i det här fallet.
/Ash
Jo det stämmer - jag skulle ha skrivit "mer viktigare", men det apply'ar även till en del receivers.
Postad 16 maj 2005 - 21:03
/Ash
Jo det stämmer - jag skulle ha skrivit "mer viktigare", men det apply'ar även till en del receivers.
Alltså - slutsatsen är att det är LIKA viktigt med uppvärmning, oavsett om det handlar om intererad förstärkare, reciver eller separat slutsteg...

Mvh JB
Postad 16 maj 2005 - 21:26

Redigerat av Unregistered40880, 16 maj 2005 - 21:27.
Postad 18 maj 2005 - 18:59

Postad 18 maj 2005 - 22:11

Men i morgon blir det pilla av, och vilken tur att tjejen ska ha personal fest så hela kvällen kan jag tillägna mig själv och min nya 24 kilos bäbis =)
/ Joakim
Postad 19 maj 2005 - 09:12

Oj, man kanske får börja mäta i racket om den får plats

Förresten, någon som har lite info om NAD:s DVD- spelare som kommer till sommaren?
Postad 19 maj 2005 - 18:51

Så här flinar man, nu när man lyssnar på musik... Vilken skillande det blev mellan en Denon-1804, min gamla reciver och min nya NAD 773v2. Ljudet liksom bara klarnade upp och högtalarna vaknade till liv. Det roliga med NAD'en är att nu hör man klart och tydligt mer detaljer som 1804 bara grötade ihop. Röster och instrument låter mer naturligt och mer sepparerat... Näää ni killar/gubbar/tanter/tjejer... nu har jag inte tid att skriva mer måste se en film nu...

Postad 20 maj 2005 - 10:34
![]()
![]()
![]()
Så här flinar man, nu när man lyssnar på musik... Vilken skillande det blev mellan en Denon-1804, min gamla reciver och min nya NAD 773v2. Ljudet liksom bara klarnade upp och högtalarna vaknade till liv. Det roliga med NAD'en är att nu hör man klart och tydligt mer detaljer som 1804 bara grötade ihop. Röster och instrument låter mer naturligt och mer sepparerat... Näää ni killar/gubbar/tanter/tjejer... nu har jag inte tid att skriva mer måste se en film nu...
![]()
![]()
Ovan är precis den förklaringen till att man köper en förstärkare som inte "flämtar" eller låter "återhållsamt", oavsett volume

Lycka till med receivern, och tveka inte att fråga om det är något. Du har ju mitt telefonnummer.
Postad 21 maj 2005 - 13:46

Provlyssna rätt länge och högt med ett par DALI Helicon... MYCKET trevligt... Usch att man ska ut och dricka öl ikväll och inte får hem "besten" föränn i morgon kväll

//Nicke
Postad 23 maj 2005 - 06:03

Skulle koppla upp lite lätt igår kväll när jag kom hem, allt frid och fröjd, förutom att jag inte får nått ljud vilken ingång jag än väljer! (analog eller digital). Radion fungerar iaf, men jag får inge ljud någonstanns annars....
Nu var det iof rätt sent och jag vart tvungen att lägga mig rätt fort. Vet inte om det kan ha något att göra med att jag började med att döpa om en del kanaler och joxa lite.....
Eftersom det fungerade perfekt inne på Hifiklubben är man ju konfunderad

Nåja, kan man grundinställa på något vis?
I alla fall måste man sitta på jobbet en hel dag och vara nervös över att det ska vara något fel

EDIT: jaha, då kastar jag snart ut skiten.... Fattar inte vad som kan ha hänt. Det enda jag vet jag gjorde var att jag började med att döpa om ingångarna till typ xbox/ps2 osv. Men Allt är dött. (förutom radion då) Inte ens testsignalen funkar. HAr lossat på allt minst två gånger osv.... Usch, ska en vuxen man verkligen behöva gråta

Redigerat av Unregistered40880, 23 maj 2005 - 16:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar