Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AMITECH Plasma 410 42tum

381 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Amitech 42P410 (TV) 0 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 August 2005 - 22:23

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Nu verkar tråden stendöd!!

Tänkte bara höra med er som har 410 om ni fortfarande e nöjda och om några problem/positiva överaskningar kommit nu när det gått några 100 timmar :)

Blev lite störd av att 410 inte stödjer HDCP via DVI. Men tänkte sen att vafan det kommer att dröja ett par år innan man blir påverkad av det till den grad att man kanske måste byta. Fortfarande intresserad av den. Någon som kör Comhems-digitaltv? Köpte en sån box idag, en samsung.

Varit inne på samsungs s5hx ett tag men den kostar ju iaf 4000:- mer och det får man både dvd och kablar och väggfäste för.

Få igång tråden igen....

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, fortfarande nöjd!
TVn är riktigt bra.
Jag är väll i princip den enda som jag sätt som haft visst lipsync-problem, men detta har jag i princip jobbat bort helt genom att ersätta kablage med riktiga kablar, osså har jag skaffat ny stärkare med AV-delay ifall det skulle ######s endå :)
Kör ComHem's digitaltv, har samtliga kanaler utom PrivateGold (enda vättiga kanalen, och jag har den inte :D.

Ifall du står och väljer mellan Amitech'en och Samsungen, så skall jag inte lägga mig i ditt beslut. Dock kan jag tipsa om att Amitech'en bygger på Samsung-panel :lol:

Postad 02 August 2005 - 23:45

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
men SLUTA...

ok, allt var klart. pengarna låg på kontot, tjejjen var övertalad jag skulle precis ringa in min order (och hämta ut den på hämtlager imorrn på lunchen) då går tjejjen ner för att kolla hur vår döda gamla 32 tummare mår. och vips så går den igång och funkar hur bra som helst =(

baaaaaaaaaah nu kan jag ju inte beställa nån amitech =(

skall gå ner o se om jag kan ha sönder den igen nu, wish me luck.

Postad 02 August 2005 - 23:56

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

men SLUTA...

ok, allt var klart. pengarna låg på kontot, tjejjen var övertalad jag skulle precis ringa in min order (och hämta ut den på hämtlager imorrn på lunchen) då går tjejjen ner för att kolla hur vår döda gamla 32 tummare mår. och vips så går den igång och funkar hur bra som helst =(

baaaaaaaaaah nu kan jag ju inte beställa nån amitech =(

skall gå ner o se om jag kan ha sönder den igen nu, wish me luck.

<{POST_SNAPBACK}>

Påpeka Brandrisk!!! =)

Postad 03 August 2005 - 09:25

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

Tänkte bara höra med er som har 410 om ni fortfarande e nöjda och om några problem/positiva överaskningar kommit nu när det gått några 100 timmar :)

Blev lite störd av att 410 inte stödjer HDCP via DVI. Men tänkte sen att vafan det kommer att dröja ett par år innan man blir påverkad av det till den grad att man kanske måste byta. Fortfarande intresserad av den. Någon som kör Comhems-digitaltv? Köpte en sån box idag, en samsung.

Varit inne på samsungs s5hx ett tag men den kostar ju iaf 4000:- mer och det får man både dvd och kablar och väggfäste för.

Få igång tråden igen....

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, fortfarande nöjd!
TVn är riktigt bra.
Jag är väll i princip den enda som jag sätt som haft visst lipsync-problem, men detta har jag i princip jobbat bort helt genom att ersätta kablage med riktiga kablar, osså har jag skaffat ny stärkare med AV-delay ifall det skulle ######s endå :)
Kör ComHem's digitaltv, har samtliga kanaler utom PrivateGold (enda vättiga kanalen, och jag har den inte :D.

Ifall du står och väljer mellan Amitech'en och Samsungen, så skall jag inte lägga mig i ditt beslut. Dock kan jag tipsa om att Amitech'en bygger på Samsung-panel :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Gah..jag har beslutsångest...å då HÖJER dom priset på amitechen med 500:- inte till dess fördel tyvärr...ni som har amitechen är ju jättenöjda med bildkvaliten på digitaltv, det är nästan ingen med samsungen HX som är nöjd alls, de snackar om plasma-ansikten etc..och det är ju lite drygt för en tv som kostar 24 000 kr. Amitechen har ju inga högtalare, vilket iofs är rätt snyggt men jag gillar inte att man måste ta ljudet genom recivern varje gång man ska kolla på tv, iofs så stödjer ju digitalboxen 5.1 å det blir ju mer och mer sändningar av det slaget. Någon som har orginalhögtalarna? Känns dumt att betala 1600:- för dom...man kanske kan köpa ett par från annat märke?

Jo säg villken jag ska köpa!!!! Jag kastar tärning snart!!!! :lol:

Postad 03 August 2005 - 09:49

porobach
  • porobach
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Kan det här vara något
https://www.prisjakt...ukt.php?p=45110
Med högtalare och stativ.
Svårt val eller hur.

Postad 03 August 2005 - 10:11

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Få igång tråden igen....

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, fortfarande nöjd!
TVn är riktigt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Gah..jag har beslutsångest...å då HÖJER dom priset på amitechen med 500:- inte till dess fördel tyvärr...ni som har amitechen är ju jättenöjda med bildkvaliten på digitaltv, det är nästan ingen med samsungen HX som är nöjd alls, de snackar om plasma-ansikten etc..och det är ju lite drygt för en tv som kostar 24 000 kr. Amitechen har ju inga högtalare, vilket iofs är rätt snyggt men jag gillar inte att man måste ta ljudet genom recivern varje gång man ska kolla på tv, iofs så stödjer ju digitalboxen 5.1 å det blir ju mer och mer sändningar av det slaget. Någon som har orginalhögtalarna? Känns dumt att betala 1600:- för dom...man kanske kan köpa ett par från annat märke?

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe.. jadu sitter i samma båt som jag satt i innan jag slängde mig ur den å köpte Amitech! Å jag vill inte hoppa upp i båten igen.
Ska hämta min nya Samsung HD-DVD945 senare idag me HDMI, visserligen HDPC men d tar bara nån miut att ta bort d skyddet å dessutom blir den reg fri!

Postad 03 August 2005 - 14:30

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Få igång tråden igen....

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, fortfarande nöjd!
TVn är riktigt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ett alternativ om du inte alltid vill koppla genom förstärkaren, och skulle vilja undvika att hänga på orginalhögtalarna efter sidorna är att ploppa dit några andra högtalare helt enkelt.
TV'n har vanliga klämm-kontakter för högtalarkabel på var sida, så egentligen kan du koppla i princip vilka högtalare du vill rakt in i tv'n.
En snygg sak som du borde kunna göra är att hänga på Wharfedales NXT-högtalare (se mitt galleri, jag använder dem som satelliter) direkt i TV'n, och nyttja dom som tavlor på väggen bakom...

Postad 03 August 2005 - 21:23

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Ahh klämkontakter är bra, hittade ett par snygga på netonnet som tillhör någon av deras billiga plasma som man kan ha, 1600 för ett par orginal är ju bara för mycket, tror inte det är nån vidare kvalite heller så. Jäkla dumt att dom höjde priset nu, hoppas dom sänker igen, för 19500 köper jag den, man kanske ska försöka pruta! :)

Postad 03 August 2005 - 22:11

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Ahh klämkontakter är bra, hittade ett par snygga på netonnet som tillhör någon av deras billiga plasma som man kan ha, 1600 för ett par orginal är ju bara för mycket, tror inte det är nån vidare kvalite heller så. Jäkla dumt att dom höjde priset nu, hoppas dom sänker igen, för 19500 köper jag den, man kanske ska försöka pruta! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tog ett kort på baksidan av plasman så man ser klämm-kontakterna. Ni finner det i galleriet.

Postad 04 August 2005 - 11:27

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
eftersom jag nu inte har någon superpanik att skaffa ny tv drog jag iväg ett mail till amitechs säljavdelning för att kolla om de har något datum på när 410:ans efterföljare (den med HDMI/HDCP stöd) kommer. frågade även hur denna kommer ligga i pris.

fick följande svar:

Tack för ditt intresse.  Det är svårt om än omöjligt att svara på när en ersättar kommer. Vi ser givetvis hela tiden på det MEN det lär dröja ett tag till. 410 är nämligen mycket populär och ser vi på bättre så bliver fortfarande priserna för höga och därmed ointrssanta i markanden.

Jag hoppas du förstår att jag inte kan säga mycket mer än så i dagsläget även om svaret kanske inte gör det enklare för dig.

410 är garanterat en bra plasma skärm / TV och vi har många nöjda kunder med den, så vi kommer inte ta den ur sortiemntet.

Däremot ännu bättre TV med bättre spec, när det finns till "förnuftiga" priser vill vi ju gärna ha. Men när, det är ett stort ?

får väl tolka det som att det kommer dröja ett tag innan den dyker upp

Postad 04 August 2005 - 14:31

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Så, nu var Samsung DVD-HD 945 införskaffad.. HDMI->DVI.. ni som tycker att ni har bra bild innan (bl.a. jag) kan berätta att det blev en ###### skillnad!!!!!! Å som sagt ta bort HDCP å regfri går att fixa själv på under 1 minut!!!

Postad 04 August 2005 - 14:43

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Kan du inte ta en bild på DVDn?

Postad 04 August 2005 - 15:46

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Kan du inte ta en bild på DVDn?

<{POST_SNAPBACK}>

Hinner inte just nu.. kan göra d imorrn.. lägger upp en officiell bild så länge!

Bifogad fil(er)

Postad 04 August 2005 - 16:09

Doc_nik
  • Doc_nik
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Finns det möjligen någon i Stockholmstrakten som kan tänka sig att visa sin P410 med en bra DVDspelare samt analog TV?

Finns i Bromma själv.

Postad 04 August 2005 - 17:41

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Finns det möjligen någon i Stockholmstrakten som kan tänka sig att visa sin P410 med en bra DVDspelare samt analog TV?

Finns i Bromma själv.

<{POST_SNAPBACK}>

Har uppfattat det som att många Thorn-butiker har den uppe för visning. Testa ringa några i trakten och hör med dem.

Postad 04 August 2005 - 19:02

Doc_nik
  • Doc_nik
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Visst har jag sett den, men bara med halvdana kopplingar och med en stressad säljare över axeln. Det är en lugn hemmiljö jag söker, typ. Och analog TV så man inte blir negativt överraskad efter köp.

Kan ha med lite öl om det underlättar...

Fick faktiskt se Viewpias 37:a på detta sätt - tack för det , Micke!

Postad 04 August 2005 - 20:38

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Visst har jag sett den, men bara med halvdana kopplingar och med en stressad säljare över axeln. Det är en lugn hemmiljö jag söker, typ. Och analog TV så man inte blir negativt överraskad efter köp.

Kan ha med lite öl om det underlättar...

Fick faktiskt se Viewpias 37:a på detta sätt - tack för det , Micke!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, förstår vad du menar.
Ibland förstår man inte vad dom tänker på när dom skall dema produkter ute i butikerna. Hummbjumm-antennkabel med taskig analog sändning borde vara förbjudet när dom skall försöka sälja. Dom bör toppa för att visa hur bra kvalitet man kan få ut.
Jag har slösat mycket pengar på schyssta kablar etc, men bor 40 mil "fel" ( fel i hänseende att jag gillar öl :).

Postad 08 August 2005 - 12:52

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Elfa på Industrivägen 1 i Solna har 410:an uppställd i butik.

Tyvärr hade de ingen DVD ansluten till den utan bara en dator där de spelade upp lite divx filmer och visade lite högupplösta foton. Jag var där och kikade förra veckan.

Om du ringer till dem nån dag innan kanske du kan övertala dem att koppla in en DVD via komponent för demonstration?

Postad 08 August 2005 - 18:15

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Varför inte bara be dem spela en DVD i pc'n?
Burken är ju förmodligen inkopplad på DVI-ingången, och den ger ju inte sämre bild än komponent.
Tror inte dom har något emot det, dom vill väll trots allt sälja :)

Postad 08 August 2005 - 18:17

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Varför inte bara be dem spela en DVD i pc'n?
Burken är ju förmodligen inkopplad på DVI-ingången, och den ger ju inte sämre bild än komponent.
Tror inte dom har något emot det, dom vill väll trots allt sälja :)

<{POST_SNAPBACK}>

Om dom inte nyttjar VGA-ingången förståss... men det är ju fortfarande bara en kabel att byta isf. Antagligen enklare än att få dem att plocka dit en stationär dvd-spelare..

Postad 09 August 2005 - 09:19

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
PCn de hade inkopplad på Elfa hade ingen DVD spelare :)

Postad 12 August 2005 - 22:09

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
High-tech! =)

Postad 13 August 2005 - 07:52

Doc_nik
  • Doc_nik
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack, men jag har redan varit där o tittat. Såg LOTR som jag hade med mig. Funkade utmärkt att spela upp en DVD då. VGAkoppling om jag minns rätt.

MEN, ljusförhållandena hos ELFA gör inte plasman rättvisa. Inte inställningarna heller, egentligen.

Vill se den hos någon som bryr sig. Någon som ställt in den så han/hon är nöjd.

Finns det ingen i Stockholmstrakten, verkligen?

Ja ja, kanske ska gå ut i det första fina väder jag sett på länge i stället...

Postad 18 August 2005 - 13:36

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Fick just igån 1080i på DVD:n... asså, det är nästan lite för bra bild.. länge leve Amitech!!! :) ;) ;)

Postad 29 August 2005 - 15:23

KrogProfil
  • KrogProfil
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
:( Är priset höjt nu eller har jag missat nåt???

suck!

Postad 29 August 2005 - 15:27

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

suck!

<{POST_SNAPBACK}>

https://www.prisjakt...pu=24091&order=

Postad 30 August 2005 - 11:07

starkus
  • starkus
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Min Amitech har gått sönder 2 gånger. Den blev rejält varm och sen slog den av till Standby. De kom en lastbil från Danmark och hämtade den. 1,5 vecka senare kommer den tillbaka, reparerad. Efter 3 kvällar gick den sönder igen! Nu har jag fått en helt ny.

Någon annan som varit med om detta ?

Postad 30 August 2005 - 11:31

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Icke.

Dock hade jag fått för mig att Amitech hade avtal med Infocare i sverige för att komma ut och göra sådan service?

Postad 30 August 2005 - 11:56

KrogProfil
  • KrogProfil
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

suck!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

var det ett svar?

jaja, priset är förövrigt höjt då den kostar mer på dustin nu. 21 245,00 kr

Postad 30 August 2005 - 12:23

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

:D Är priset höjt nu eller har jag missat nåt???

suck!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

var det ett svar?

jaja, priset är förövrigt höjt då den kostar mer på dustin nu. 21 245,00 kr

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, det var ett svar, visar ju prisutveckligen på produkten :(

Hmmm... jo, då verkar det höjt. Gick på 20k när jag köpte den, och sedan var den ner en sväng på 19-något...

Postad 30 August 2005 - 12:28

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
20.995 på dustinhome ink moms och frakt under Augusti.

Postad 12 September 2005 - 22:34

stolle
  • stolle
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Vad sägs om denna Myrica P42-2?

Nyhet! Ny HD-Ready Plasma-TV från Fujitsu-Siemens med bra prestanda och fin design
Utmärkt ljudåtergivning och en kristallklar ren bild gör den här 42" plasmaskärmen idealisk för din hemmabioupplevelse. Lätt och tunn nog att hänga upp på väggen och sprängfylld med ny teknik.

Generell info
Produkttyp: Plasmapanel-färg
Bredd: 103.5 cm
Djup: 11 cm
Höjd: 63.5 cm
Vikt: 45 kg (Gedigen konstruktion!)

TV
PC gränssnitt: DVI, VGA (HD-15)
Färgdjup: 24-bit (16,7 millioner färger)
Diagonal storlek: 42"
Upplösning: 1024 x 768
Bildkontrast: 2500:1
Betraktningsvinkel: 160 grader (V o H)
Pixelstorlek: 0.912 x 0.693mm
V-Sync vid max. upplösning: 60 Hz
Max. V-Sync hastighet: 75 Hz
Max. H-Sync hastighet: 82 kHz
Ljusstyrka: 900 cd/m2
HDTV-upplösningar: 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p
TV-tuner
Antal tuner: 2 tuner
Multikanalexempel: Picture-in-picture (PIP-bild-ibild)
Mottagningssystem: PAL
Videoegenskaper
Teletext: ja
Textminne: 252 sidor
Fjärrkontroll
Typ: Fjärrkontroll-infraröd
Ljudsystem
Ljudutgång: Stereo
Inbyggda högtalare: 2 högtalare
Extra egenskaper: Automatisk ljudnivåreglering
Högtalare: 2 x högtalare för höger/vänster kanal-8 Watt

Producentgaranti
Service & Support: 2 års garanti
Detaljer om service & support: Begränsad garanti - 2år.

Postad 13 September 2005 - 07:47

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Lite låg kontrast kanske...
Vad är det för kontakter?
Ser aldrig DVI &/ HDMI, men nån av dem måste finnas eftersom den är HD-ready....
Även intressant med de andra kontakterna...

Postad 13 September 2005 - 09:40

stolle
  • stolle
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Lite låg kontrast kanske...
Vad är det för kontakter?
Ser aldrig DVI &/ HDMI, men nån av dem måste finnas eftersom den är HD-ready....
Även intressant med de andra kontakterna...

<{POST_SNAPBACK}>

Här är kontakterna. Enligt https://www.prisjakt...ukt.php?e=45110

Antal SCART med RGB Ja (1 st)
Antal SCART utan RGB Ja (1 st)
DVI in Ja
HDCP Ja

HDMI in Nej
Hörlursutgång Ja (1 st)
Komponent in Ja (2 st)
Komposit in Ja (1 st)
S-video in Ja (1 st)
VGA in Ja

Postad 20 September 2005 - 08:40

racing
  • racing
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Eller vad sägs om denna? Snälla hjälp mig!? Börjar bränna i plånboken och vill komma till skott med handlandet! Denna har ju ett kanonpris eftersom det ingår både väggfäste och högtalare! :D Dessutom har den 1024x1024 i upplösning! Det är väl bra eller?

HITACHI 42PMA500

Postad 20 September 2005 - 09:18

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
1024x1024 är "fusk"
Det är egentligen x512 *2 på nått vänster.. Sök prisjakt så finner du fler trådar som handlar om detta fenomen.

Postad 20 September 2005 - 14:28

racing
  • racing
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Men tror ni att det är något att ha då? Om man typ jämför med Amitech 410?

Postad 20 September 2005 - 14:39

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Vet faktist inte. Hört många svordommar kring "upplösnings-fusket", men har även hört en hel del positivt kring Hitachi... dock ej säker på att det var DEN hitachi'n som menades då.

Personligen föredrar jag Amitech'en alla gånger framför den där...
Nu vill Du säkert ha motivering varför oxå :huh:

Framförallt;
Slippa "upplösnings-fusket"
Få "riktiga ingångar"

Det verkar som att Hitachi'n bara har 1 scart, 1 s-video och 1 komponent.
Detta är uselt. Jag skulle inte köpa en plasma utan digitala kontakter (DVI eller HDMI). och enbart 1 scart verkar snålt tilltaget även det.

Sen lite skäl som väger mindre;
Hitachi'n har sämre kontrast
Hitachi'n stödjer inte PiP
Elgiganten fular sig med reklamen; "Hög bildkvalitet som matchar kravet till HD-TV upplösning." låter som något en försäljare av rolex-kopior skulle använda sig av :)

Postad 20 September 2005 - 14:40

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
...fast om du bara skall titta på tv, och skiter i HDTV, xbox360, och ps3 mm, så kommer du nog billigare undan med hitachi'n...

Postad 20 September 2005 - 16:53

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Håll er till trådämnet, köp en Amitech :huh:

Postad 23 September 2005 - 22:29

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Min Amitech har gått sönder 2 gånger. Den blev rejält varm och sen slog den av till Standby. De kom en lastbil från Danmark och hämtade den. 1,5 vecka senare kommer den tillbaka, reparerad. Efter 3 kvällar gick den sönder igen! Nu har jag fått en helt ny.

Någon annan som varit med om detta ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu verkar min gett upp, satt o surfa och helt plötsligt slog den av och gick ner i standbye läge. Nu vägrar den komma igång igen.
Starkus: vart felanmälde du, ÅF eller ringde du direkt till Amitech?

Mvh

P

Postad 26 September 2005 - 13:39

Unregisteredc71776d0
  • Unregisteredc71776d0
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har oxå haft detta problemet men inte att det stängt av sig själv utan att när jag ska sätta igång så e lampan gul å inte röd. Har löst det genom att ta ut dvi-sladden å strömsladden å sedan plugga in dom igen. Då har den startat. Hoppas detta hjälper. Mvh Henrik

Postad 04 October 2005 - 18:22

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Hur är den analoga bilden på Amitechen?

case

Postad 04 October 2005 - 21:28

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Jodå, bara man får schysst signal så tycker jag att den faktist är riktigt bra...

Postad 04 October 2005 - 21:51

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Okej. Det är så att jag är helt inställd på en Panasonic PV-500, men velar lite ang. om det är värt de extra slantarna som ska upp. Jag har kabelTV och kommer att få samma feed trots nerläggning av marknätet. På denna TV´n som kommer att vara sovrums-TV kommer nån spelkonsoll att anslutas samt kanske nån form av Media PC. Det kommer nog inte att tittas jättemycket på TV, men bildan ska trots det vara bra. Jag har en PA-50 i vardagstummet och blir bilden märkbart sämre på nästa TV så kommer jag nog både bli flådd och idiotförklarad ;) ;)

case

Redigerat av Unregistered40127, 04 October 2005 - 21:52.

Postad 04 October 2005 - 21:59

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
PA500'an är grymm. Har en polare som beställt en. Mycket trevlig lösning med mediaboxen mm. Men som sagt, den är 50% upp i pris oxå....

Ta en amitech och spara lite pengar, och sedan när tiden är rätt förpassar du den in i sovrummet och plockar en 1080p plasma till vardagsrummet! =)

Frågan du måste ställa dig är ifall du märker skillnad, om den är stor, och om den är 10.000:- stor.

Jag är kanon-nöjd med amitech'en.
Ett tips är ju att försöka se dem live och jämföra.

Postad 04 October 2005 - 22:02

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Liten kommentar om PA50'in.
Du vet att den är lågupplöst, som skalar ner PAL-bilden till lägre upplösning än den du får på en gammal 80-tals tv va?
Jag har mycket svårt att tro att du kommer bli flådd, oavsätt om du väljer Amitech eller nya Pannan.

Postad 04 October 2005 - 22:05

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Nja. Tror nog inte att det blir fler plasmor på ett bra tag efter nästa köp. Det blir knivigt, lite problemfyllt att motivera tre 42" tummare + projj hemma. ;) ;) Fast skam den som ger sig :lol: :D :blink:

Vet du, eller någon annan om Amitechen finns att titta på i Skåne (Malmö), jag har inte sett den någonstans?

case

Postad 04 October 2005 - 22:07

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Vet du, eller någon annan om Amitechen finns att titta på i Skåne (Malmö), jag har inte sett den någonstans?

<{POST_SNAPBACK}>

Gör den säkert.
Om du har en Thorn-butik i närheten kan du alltid höra med dem. Har fått för mig att dom ofta har Amitech plasmor uppe för demo.
Annan variant är att maila till amitech, dom svarar snabbt (och har god koll) på vart närmaste ställe från dig är.

Postad 04 October 2005 - 22:09

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0

Liten kommentar om PA50'in.
Du vet att den är lågupplöst, som skalar ner PAL-bilden till lägre upplösning än den du får på en gammal 80-tals tv va?
Jag har mycket svårt att tro att du kommer bli flådd, oavsätt om du väljer Amitech eller nya Pannan.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en 42PA50 nu alltså och den ger otroligt mycket bättre blid än mina förra CRT. Den analoga mottagaren i pA50 är grymm, den trollar fram otrolig bild även med analog signal.

Jag har en Sony HX710 HDD recorder, om jag använder den som tuner blir bliden mycket sämre (Riktigt dålig)!!

case

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.