Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 10 juli 2005 - 14:21
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Hej!
Mått med stativ 1058.5 x 340 x 777mm, och utan stativ 1058.5 x 94.4 x 739mm. Du bör alltså ha en bänk som är 1058mm x 340mm djup, oki!
<{POST_SNAPBACK}>
Oki, 34 djup alltså. Dock så är väl knappast stativet lika bred som själva TV:n? Men, men, skit samma............ får väl mäta själv då den kommer...........
Postad 10 juli 2005 - 16:15
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Samma skärm kan ha olika namn beroende på vilken marknad det handlar om , eller renatav vilken kedja som säljer den- kedjorna begär en "egen " modellbeteckning-allt för att försvåra prisjämförelser.
Sjukt skumt tycker man. I vilket fall som helst så heter den ps42s5h enligt burken själv. Hur blir den när den matas analogt med vanlig rf kabel utan digitalbox? Är det skönt att lira pc spel på, tex gta sa eller känns det som man sitter för låntg ifrån? Hanterar den spelet bra, blir bilden bra, eftersläpningar osv? Bra skärpa, lätt att surfa m.m?
Jag kommer också köra datorn på plasman när den väl kommer ist för att lägga pengar på en stationär dvd, blir nog en xbox360 som stationär dvd.
Så för mig är det väldigt intressant att veta hur den presterar matad från datorn, hdmi eller vga. vilka skillnader man får mellan vga o hdmi m.m.
Kan bara ge dig positiva svar. Jag sitter ca 3.3m ifrån och det är inga problem, känns inte som det är för nära eller för långt ifrån. Med vanlig rf kabel så är det si så där, felen i sändnigen blir väl synliga men det går att titta på. Inga tecken på eftersläpningar samt att skärpan på min är mycket god, knappast för mycket som har nämnts eller för lite. Surfa är problemfritt. Att nämna är att jag kör med en xga kabel, HQ XGA från hbb som sköter sig bra. http://www.hemmabiob...p?pgrpnr=102460Jag hade en pioneer med en ljusaavkännare och den satt vi IR ögat, kanske den gör det sammyn oxå.
Okej, grejen är att man ser inga verktyg/knappar/ir-da.ingångar alls så det finns inget att leta efter. Det blir säkert ett mysterium för alltid!!!
Postad 10 juli 2005 - 16:32
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
det finns ett service uttag på samsungen länk: http://www.hembiobut...od/112611_2.jpgkan man uppdatera servicen själv eller är det någon personal från samsung som måste komma och uppdatera för en eller?
Postad 10 juli 2005 - 20:30
stbi00
-
stbi00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fick hem min i onsdags och den har varit helt underbar(trodde inte det när budkillen tappade kartongen i trapphuset, handtaget på lådan gick av!!!!). Jag har inte haft några problem med rödfärg som vissa har påpekat, däremot så märkte jag en lustig sak. Kör via rbg från bärbara och så fort bilden är lite för stor så blir det vågit i hela bilden, det går att återställa genom lock screen settings i menyn, märkligt indeed. Håller även med om att den blir varm, fönstret öppet är ett måste nu i sommarvärmen om tv:n e på.
Var även inne i service menyn o kika lite idag, nån som har pillat där? Tips?
Kan för övrigt säga att bilden e otroligt fin, körde några dvds och njöt. Nån hade klagat på färgkvalitén, där kan jag bara säga positivt för jag gjorde en jämförelse på min tft på laptopen och plasman med GTA SA, röd grön blå färg var mycket mattare på min 15,4 skärm än på plasman, där var verkligen blått blått, grönt grön och rött rött.
Bilder kommer nästa vecka, ps. The Collatedral äger på denna tv.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur kom du in i service menyn?? //Stefan
Postad 10 juli 2005 - 21:00
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hur kom du in i service menyn??
//Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Tryck i följd "INFO+MENU+MUTE+POWER ON" med TVn avstängd.
Redigerat av Karl-Johan, 10 juli 2005 - 21:01.
Postad 11 juli 2005 - 04:00
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Någon som vad det är för responstid på denna skärm? 1ms?
Postad 11 juli 2005 - 06:29
kmzbe
-
kmzbe
-
Användare
-
-
107 inlägg
Ni som fått era Paneler... Posta gärna Bild inställningar om ni hittar nåt bra.
Har ni märkt att färgerna blir bättre med tiden?
Någon som kört en DVE Kalibrerings dvd än?
Postad 11 juli 2005 - 21:26
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag var och kollade på Samsungen på Expert i gallerian (Sthlm) idag. Tyckte den såg bra ut, svärtan kunde dock ha varit bättre. Var även förbi på Reference Audio och tittade på PV500:an. Måste säga att jag gillar Panan mer, både till utseende och bild. Iofs så beror det mycket på vilken signal de använder när de visar skärmen samt vilka inställningar de har justerat. Tycker i många fall att butikerna borde kunna fixa till inställningarna bättre. Nu orkar jag dock inte vela mer. Känns som man blir mer och mer kluven för var dag som går, Samsungens "billiga" intåg har dock snabbat på mitt beslut, annars hade man väl velat 1 år till. Jag kommer nog kliva in på Samsungen i veckan, jag tror inte att Panan är värd 8 tsek mer (med bord/vägställ inräknat). Hoppas jag iaf...
Postad 11 juli 2005 - 22:21
JonasJansson
-
JonasJansson
-
Forumräv
-
-
783 inlägg
Jag var och kollade på Samsungen på Expert i gallerian (Sthlm) idag. Tyckte den såg bra ut, svärtan kunde dock ha varit bättre. Var även förbi på Reference Audio och tittade på PV500:an. Måste säga att jag gillar Panan mer, både till utseende och bild. Iofs så beror det mycket på vilken signal de använder när de visar skärmen samt vilka inställningar de har justerat. Tycker i många fall att butikerna borde kunna fixa till inställningarna bättre. Nu orkar jag dock inte vela mer. Känns som man blir mer och mer kluven för var dag som går, Samsungens "billiga" intåg har dock snabbat på mitt beslut, annars hade man väl velat 1 år till. Jag kommer nog kliva in på Samsungen i veckan, jag tror inte att Panan är värd 8 tsek mer (med bord/vägställ inräknat). Hoppas jag iaf... 
<{POST_SNAPBACK}>
haha..känner precis samma sak jag började med PA50 men skippa lågupplösta helt, å kom på att Amitech 410 var ett smart val, men eftersom tvn är tillika en möbel så ska den fan va snygg också  Så det blir nog en samsung, även om jag skulle vilja ha en PV500 men jag har helt enkelt inte råd! Tjejen vill till thailandet.. Jag undrar en del saker...fel tråd för det kanske, men bästa hdmi dvd´n till bästa pris? finns det några under 2000:-? Och kan man sätta upp en plasma på en gipsvägg?
Postad 11 juli 2005 - 23:06
kaki02
-
kaki02
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej alla,
Är det någon som vet vad som händer med den helsvarta PS42P5? Någon nämnde tidigare i tråden att den enligt Samsung skulle komma till sommaren. Har den kommit till sverige, och i så fall till vilket pris?
Är det någon som hört något? Designmässigt tycker jag nämligen att den är i princip fulländad, helsvart är riktigt snyggt.
/ PG
Postad 12 juli 2005 - 00:05
Kenny_Lex
-
Kenny_Lex
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
haha..känner precis samma sak jag började med PA50 men skippa lågupplösta helt, å kom på att Amitech 410 var ett smart val, men eftersom tvn är tillika en möbel så ska den fan va snygg också Så det blir nog en samsung, även om jag skulle vilja ha en PV500 men jag har helt enkelt inte råd! Tjejen vill till thailandet..
Jag undrar en del saker...fel tråd för det kanske, men bästa hdmi dvd´n till bästa pris? finns det några under 2000:-? Och kan man sätta upp en plasma på en gipsvägg? 
<{POST_SNAPBACK}>
Om du satsar på Samsungen så tror jag att Samsungs DVD-spelare, HD945 är lämplig då den har HDMI och kostar under 2000kr (kan göras regionfri via fjärren tror jag) https://www.prisjakt...ukt.php?p=18051-- Sån tänkte jag köpa med S5H-plasman. Sen kan du sätta den på gipsväg men använd rätt skruvar (minns inte vad de heter, men de har som ett mothåll som fjädrar upp bakom gipsskivan när du trycker in dem och skruvar fast)... och sätt många (inte bara 4 st... tror de håller ca 5-15 kg styck beroende på omständigheter).
Redigerat av Kenny_Lex, 12 juli 2005 - 00:06.
Postad 12 juli 2005 - 00:26
Kenny_Lex
-
Kenny_Lex
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hmm,
Jag tog en till titt på S5H på Expert i Farsta idag och jag kommer fortfarande att köpa en ... men där tyckte jag svärtan va väldigt dålig... Dock va den rätt kass på andra plasmor där också, kanske va under omständigheterna med allt solsken o sånt
Nån som äger denna plasma som har nått att nämna om svärtan efter man lekt med inställningar o så?
Postad 12 juli 2005 - 06:13
stbi00
-
stbi00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fan vad jag är nöjd med Min Samsun.......
Jag satte upp den på på väggen med elfas hängskena och konsoler (tot 250 kr) och enkelgips. Ser skit bra ut. Kommer att komma med bilder snart..
//Stefan
Postad 12 juli 2005 - 08:42
kevinergo
-
kevinergo
-
Användare
-
-
185 inlägg
Är det någon som vet vad som händer med den helsvarta PS42P5? https://www.prisjakt...ukt.php?p=31497Av någon anledning verkar det mest vara de mer datororienterade återförsäljarna som har P5-modellen i sortimentet. Enligt bilderna är den dock inte helsvart, men det kan ju lika gärna bero på att de har satt in en bild på S5:an i brist på bättre.
Postad 12 juli 2005 - 10:20
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Ni som har den vad för ingångar kör ni?
har en htpc m xcard som jag testat både scart och komponent (även 720p,1080i) och bilden blir väldigt ljus med komponent jämfört m scart..
Scarten har riktig svärta medans komponenten blir grådassig typ..
är det så för er eller är det xcardet som spökar?? ska testa andra signalkällor så snart jag får tag på en
Postad 12 juli 2005 - 12:03
Marco9000
-
Marco9000
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Scarten har riktig svärta medans komponenten blir grådassig typ..
Kan det inte vara så att den skickar ut videosvärta på scart:en och datasvärta på komponent? Det är ju skillnad i svartnivåerna som nämner. XCard eller TV:n borde ha en inställning för de olika svartnivåerna.
Postad 12 juli 2005 - 12:04
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Vore intressant om nån visste det där vilka nivåer den skickar ut.
edit: skickade frågan till Samsung som skulle återkomma med svar.
Redigerat av wesslan, 12 juli 2005 - 12:17.
Postad 12 juli 2005 - 17:58
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Idag såg jag min första döda pixel på min samsung skärm, vet inte om jag ska skratta eller gråta  Antingen är vi i familjen jäkligt känsliga eller så hatar alla plasmor oss, detta är andra skärmen ifrån andra tillverkaren. Nu funderar jag på att lämna tillbaka den & skaffa en rullbandspelare istället. *UPDATE*Ringde Samsung idag, supporten sa att det var en DOA och jag skulle få en ny skärm direkt (underbar service) och jag ska ha min nuvarande tills den nya kommer. Mycket nöjd med Samsungs hantering av detta, stort plus i kanten ifrån mig
Redigerat av lando, 13 juli 2005 - 20:48.
Postad 12 juli 2005 - 18:03
kmzbe
-
kmzbe
-
Användare
-
-
107 inlägg
Idag såg jag min första döda pixel på min samsung skärm, vet inte om jag ska skratta eller gråta 
Antingen är vi i familjen jäkligt känsliga eller så hatar alla plasmor oss, detta är andra skärmen ifrån andra tillverkaren. Nu funderar jag på att lämna tillbaka den & skaffa en rullbandspelare istället.
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan väl vänta halva Garanti tiden iaf och återlämna den då, kanske fler döda pixlar dykt upp?
Postad 12 juli 2005 - 18:12
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
va trist att så dyra leksaker som plasma ska gå sönder så lätt. Nästan så man borde skaffa en livstidsgaranti.
Postad 12 juli 2005 - 19:12
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
-Vad har Samsung för villkor när det gäller döda pixlar?
/Lennart
Postad 12 juli 2005 - 19:32
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
-Vad har Samsung för villkor när det gäller döda pixlar?
/Lennart
<{POST_SNAPBACK}>
Står lite här: http://www.samsung.c...e/guarantee.htmLäs längst ner under rubriken: Pixelspecifikationer
Postad 13 juli 2005 - 06:52
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
riktigt trist att man ska behöva stå ut med sånt om inte annat..
blir ju lite nojig nu, vet inte om man ska syna sin egen ju.. kanske bättre att leva i ovisshet än så länge
Men ge det en vecka eller två och se om du vänjer dig om inte annat, har två 19" Eizo-lcd skärmar på jobbet och den ena av dom har en lysnade grön pixel.. dock har jag vant mig och det är inget jag märker längre..
Postad 13 juli 2005 - 07:01
mindblow
-
mindblow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Sen kan du sätta den på gipsväg men använd rätt skruvar (minns inte vad de heter, men de har som ett mothåll som fjädrar upp bakom gipsskivan när du trycker in dem och skruvar fast)... och sätt många (inte bara 4 st... tror de håller ca 5-15 kg styck beroende på omständigheter).
<{POST_SNAPBACK}>
Molly skruvar.. finns större som pallar mer också. Såg att det fans i svart också, men inte hittat hos någon ÅF. Hade passat så bra in med svart. Någon som vet något om den svarta?
Redigerat av mindblow, 13 juli 2005 - 07:02.
Postad 13 juli 2005 - 08:11
KMW71
-
KMW71
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
God middag Specifikationen på PS42P5 hittar ni här http://www.digiuk.co...il.asp?id=4190# Priset i UK är £2000
Den verkar vara helt svart till skillnad från S5:an+ lite annan spec. Jämförelser finns här http://www.digiuk.co...3=4189&id4=4187
//nafets
<{POST_SNAPBACK}>
Det är den här som är den svarta men det vissar fel bild. https://www.prisjakt...ukt.php?p=31497
Postad 13 juli 2005 - 18:11
Kenny_Lex
-
Kenny_Lex
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Så, då va ett st. S5H beställt  levereras nästa vecka... kan jag vänta??
Postad 13 juli 2005 - 18:27
Unregistered91705c63
-
Unregistered91705c63
-
Användare
-
-
197 inlägg
Lämplig DVD spelare borde då bli Samsung´s HD945 som dels har HDMI så man får sin Digitala kontakt, och sen stödjer även HD945 DVD spelaren något special läge med 1024*768 format! som den här skärmen går på!!!
(enligt hemmabio tidningen nr6 / 2005)
spelarn ligger väl runt 2500kr, inte så farligt
Postad 13 juli 2005 - 18:43
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Lämplig DVD spelare borde då bli Samsung´s HD945 som dels har HDMI så man får sin Digitala kontakt, och sen stödjer även HD945 DVD spelaren något special läge med 1024*768 format! som den här skärmen går på!!! (enligt hemmabio tidningen nr6 / 2005)
<{POST_SNAPBACK}>
Kommer en ny samsung till hösten som heter HD950. Såg detta på Pricerunner. Lite mer info: http://www.technisto...name=dvdspelare
Redigerat av Karl-Johan, 13 juli 2005 - 18:45.
Postad 13 juli 2005 - 19:54
Kenny_Lex
-
Kenny_Lex
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Lämplig DVD spelare borde då bli Samsung´s HD945 som dels har HDMI så man får sin Digitala kontakt, och sen stödjer även HD945 DVD spelaren något special läge med 1024*768 format! som den här skärmen går på!!! (enligt hemmabio tidningen nr6 / 2005)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tänkte köpa HD945 till S5HX - verkar som en bra match. Dock undrar jag lite om HDMI-kabeln... Netonnet säljer en 10m (jag behöver minst 7m) för 499kr... nån som har erfarenhet av kablar och kan berätta om en kabel för 1000-1500kr verkligen kommer att ge mig mer glädje?
Postad 13 juli 2005 - 20:24
Unregistered91705c63
-
Unregistered91705c63
-
Användare
-
-
197 inlägg
Sjysst med Samsungs 950, verkar bara kosta ~1800kr låter ju ruskigt billigt.
Det måste vara läget 768P som då blir 1024*768 upplösningen.
Suveränt i min mening att DVD spelarn skalar till rätt format direkt till plasman, skulle vara kul att höra någon som testa någon av Samsung spelarna mot en 1024*768 plasma. hum!
Postad 13 juli 2005 - 21:05
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Sjysst med Samsungs 950, verkar bara kosta ~1800kr låter ju ruskigt billigt. Det måste vara läget 768P som då blir 1024*768 upplösningen. Suveränt i min mening att DVD spelarn skalar till rätt format direkt till plasman, skulle vara kul att höra någon som testa någon av Samsung spelarna mot en 1024*768 plasma. hum!

<{POST_SNAPBACK}>
Ja det skulle vara intressant. Men man ska tydligen ha rätt aspect på filmen från DVD skivan. Dvs anamorphic aspect ratio 1.78:1 eller 1.85:1. Har ej provat själv...
Redigerat av thetias, 13 juli 2005 - 21:07.
Postad 13 juli 2005 - 22:08
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Idag såg jag min första döda pixel på min samsung skärm, vet inte om jag ska skratta eller gråta
Antingen är vi i familjen jäkligt känsliga eller så hatar alla plasmor oss, detta är andra skärmen ifrån andra tillverkaren. Nu funderar jag på att lämna tillbaka den & skaffa en rullbandspelare istället.
*UPDATE*
Ringde Samsung idag, supporten sa att det var en DOA och jag skulle få en ny skärm direkt (underbar service) och jag ska ha min nuvarande tills den nya kommer.
Mycket nöjd med Samsungs hantering av detta, stort plus i kanten ifrån mig
Jag har(hur konstigt det än låter)2 döda spindlar/kryp , knappt synbara från avstånd men tydliga på nära håll inuti glaset!!!  Skit störigt, kan jag få skärmen bytt på dessa grunder? Sen var det det här med lampringen i blått. Den blinkar till lite då och då vilket jag finner störigt som bara den, särskilt när man kolla på film och det är kålsvart i rummet. Blinkblink.... någon mer som upplever samma sak? Tillsisst, hur funkar det med texttv för er som har den? Visst fort går det men växlar man till bildibild så hänger sig tv:n. Har gjort det 4-5 gånger på 1.5 cecka. Annars så funkar den bra och jag e grymt nöjd med bilden. EDIT:stavfel
Redigerat av Lorryquai, 13 juli 2005 - 22:09.
Postad 13 juli 2005 - 22:36
Kenny_Lex
-
Kenny_Lex
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Sen var det det här med lampringen i blått. Den blinkar till lite då och då vilket jag finner störigt som bara den, särskilt när man kolla på film och det är kålsvart i rummet. Blinkblink.... någon mer som upplever samma sak?
Blinkar inte blåa ringen vid input från fjärren? Du sitter inte på den? Sen ang. pixelprobsen så tror jag du kan få den åtgärdad enligt Samsungs policy - kolla med dem.
Postad 13 juli 2005 - 23:57
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Blinkar inte blåa ringen vid input från fjärren? Du sitter inte på den?
Sen ang. pixelprobsen så tror jag du kan få den åtgärdad enligt Samsungs policy - kolla med dem.
Jag sitter inte på fjärren. Lampan blinkar utan funktion. Sen har jag inte pixelproblem, än så länge, ser att pixlarna bakom krypen lyser. Någon som har varit med om nåt liknande?
Postad 14 juli 2005 - 00:24
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
*UPDATE*
Ringde Samsung idag, supporten sa att det var en DOA och jag skulle få en ny skärm direkt (underbar service) och jag ska ha min nuvarande tills den nya kommer.
Mycket nöjd med Samsungs hantering av detta, stort plus i kanten ifrån mig
Jag har(hur konstigt det än låter)2 döda spindlar/kryp , knappt synbara från avstånd men tydliga på nära håll inuti glaset!!! Skit störigt, kan jag få skärmen bytt på dessa grunder?
Sen var det det här med lampringen i blått. Den blinkar till lite då och då vilket jag finner störigt som bara den, särskilt när man kolla på film och det är kålsvart i rummet. Blinkblink.... någon mer som upplever samma sak?
Tillsisst, hur funkar det med texttv för er som har den? Visst fort går det men växlar man till bildibild så hänger sig tv:n. Har gjort det 4-5 gånger på 1.5 cecka.
Annars så funkar den bra och jag e grymt nöjd med bilden.
EDIT:stavfel
<{POST_SNAPBACK}>
låter skitskumt ju! tror att ett byte kan vara på sin plats faktiskt, spindlar borde inte vara default  Min blåa lampring lyser bara när jag kör m fjärren och när den är avstängd, inte sett den annars. Texttv funkar fint, kör med bild & textläget ofta och slöläser medans jag kollar på ngt program och tv:n har inte hängt sig för mig ännu iaf.
Postad 14 juli 2005 - 00:45
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Ringer Samsung imorgon, när jag har vaknat(nattarbetare). Får se hur supporten tar spindlarna...
Postad 14 juli 2005 - 10:29
Seren
-
Seren
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Lorryquai. Skyll på budet som tappade din tv. Säkert därför din tv är lite "knasig".
Postad 14 juli 2005 - 11:07
bornin69
-
bornin69
-
Rookie
-
3 inlägg
Der er sikkert en anden fjernbetjening (fjärren) i nærheden. Hvis du bor i lejlighed, så kan det være naboens fjernbetjening.
Postad 14 juli 2005 - 12:46
stbi00
-
stbi00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
är det nån som har fixat till alla instälningar på TVen än.
Skulle va interessant och veta vad ni kör med för instälningar.
//Stefan
Postad 14 juli 2005 - 14:35
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
inte hunnit med så mycket ännu, jobbar för mycket och har flickvän som anser att man inte kan sitta inne & tv:a när det är så här fint väder
Men jag har iaf dragit ner rosa (röd) till ca 30 från 50 (0-100 skala).
Sen så har jag varit inne i servicemenyn lite och meckat, hittade ett värde som ställde om svärtan rätt rejält som jag skruvade lite på (kommer inte ihåg inställnigens namn, kollar när jag är hemma).
Men jag brottas fortfarande med mitt xcard-komponent ut problem som har f.n prio över bildmeck.. ser inte roligt ut alls så jag måste köra scart än så länge..
Postad 14 juli 2005 - 17:10
magla
-
magla
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Efter att följt den intressanta diskussionen i den här tråden beställde jag tv:n förra veckan från Hembiobutiken - priset var då lägst, och gratis frakt lockar ju ... Men man får vänta (precis som på många andra ställen vad jag sett) ... senaste beskedet är att de får in tv:n 23/7 Nåväl, man får väl hoppas att man står ut att vänta. Jag har under tiden köpt en dvd-spelare med HDMI, Samsungs HD850, och jag kan väl säga att den motsvarar priset (ca 1200 kr). Lite plastig och bilden inte mer än okej (med scart vilket är det enda jag testat med). Men lätt att göra regfri och förhoppningsvis funkar den bra till tv:n med HDMI och möjligheterna till uppskalning.
Postad 14 juli 2005 - 17:47
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
inte hunnit med så mycket ännu, jobbar för mycket och har flickvän som anser att man inte kan sitta inne & tv:a när det är så här fint väder 
Men jag har iaf dragit ner rosa (röd) till ca 30 från 50 (0-100 skala). Sen så har jag varit inne i servicemenyn lite och meckat, hittade ett värde som ställde om svärtan rätt rejält som jag skruvade lite på (kommer inte ihåg inställnigens namn, kollar när jag är hemma).
Men jag brottas fortfarande med mitt xcard-komponent ut problem som har f.n prio över bildmeck.. ser inte roligt ut alls så jag måste köra scart än så länge..
<{POST_SNAPBACK}>
Klart man kan sitta inne o titta på TV när det är fint väder ute. Folk verkar vara inne i en sort hypnos. När det är fint väder är det förbjudet att sitta inne  . Tänk er dom som bor i varma länder  dom måste ha det tufft. Dom kan ju lika gärna bo på gatan då  .
Postad 14 juli 2005 - 21:44
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Ringer samsung imorgon då dom stänger supporten 15.30!?
Kan för övrig berätta att en av spindlarna lever, han har flyttat på sig, ca 30cm till vänster och jag jag har funnit mer skräp uppe i vänstra hörnet, ser ut som en smulbit.
Totalt 3 störande pyttesaker innuti glaset varav två kryp och en smulbit. Snacka om att man har fått ett måndagsex. Ska det vara så här på en tv för 25papp?
Postad 14 juli 2005 - 22:25
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Ringer samsung imorgon då dom stänger supporten 15.30!?
Kan för övrig berätta att en av spindlarna lever, han har flyttat på sig, ca 30cm till vänster och jag jag har funnit mer skräp uppe i vänstra hörnet, ser ut som en smulbit.
Totalt 3 störande pyttesaker innuti glaset varav två kryp och en smulbit. Snacka om att man har fått ett måndagsex. Ska det vara så här på en tv för 25papp?
<{POST_SNAPBACK}>
the TV is coming alive  nästan som the ring  . Näe det känns ju för jävligt helt enkelt att få en TV som man har sparat ihop till o längtat efter så fungerar den inte normalt med spindlar o kaksmulor i TVn. Man blir lite orolig när man hör så många som får problem med dittan o dattan med en plasma TV på runt 30 000 kr.
Postad 15 juli 2005 - 03:43
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
the TV is coming alive nästan som the ring . Näe det känns ju för jävligt helt enkelt att få en TV som man har sparat ihop till o längtat efter så fungerar den inte normalt med spindlar o kaksmulor i TVn. Man blir lite orolig när man hör så många som får problem med dittan o dattan med en plasma TV på runt 30 000 kr.
Ärligt talat så är jag super lugn. Oroar mig inte det minsta, samsung har det bästa rycktet vad gäller service. Kommer hem till en och byter tv på platsen. Det är bra samsung!!!!
Postad 15 juli 2005 - 06:00
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
hur blir det när garantin på TVn går ut? hur mycket kommer servicen att kosta då?
Postad 15 juli 2005 - 08:00
Unregistereded4964c5
-
Unregistereded4964c5
-
Amatör
-
-
81 inlägg
23.745:- idag....trevligt....
Postad 15 juli 2005 - 10:48
villyvonka
-
villyvonka
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Är det någon som vet om sammy S5HX'n finns för beskådning någonstans i Skåne? Bor i Helsingborgsområdet och har ringt runt till alla butiker (Elgiganten, Siba, On Off, Expert, Hallbäcks) jag kan komma på och ingen har den hemma!
Skulle grymt gärna vilja se den innan jag slår till. De skärmar jag funderat på är Panna TH-42PV500, Philips 42PF9966, LG RZ-42PY10 också sammyn förstås som ser bra ut på pappret men jag handlar inget som jag ännu inte sett. Alla de andra har jag kollat in och de är alla myckt bra.
Alla har sina för- och nackdelar. Gillar designen bäst på sammyn men Philips Ambilight är en fet anledning i sig att köpa denna skärm (synd att inte fler kan ta efter), dock verkar den inte ta 720P vilket är en rejäl nackdel. LGn har bra färger o gott om ingångar men känns lite ungkarlsaktig i utseendet... typ som en hörnsoffa i svart skinn.
... så jag velar fortfarande, som sagt sammyn ligger bra till prismässigt men kan den verkligen jämföras med tex panna TH-42PV500 som är rejält dyrare. Jag menar Panasonic har alltid haft ett konkurenskraftigt pris o legat ganska lågt med tanke på vad man får för pengarna... så att de ligger så mkt över nu för ungefär samma funktioner o pestanda verkar skumt?
För er som redan fått hem sammyn. Hur är kvalitetskänslan? Känns den gedigen eller är den mkt plastig?
Kan någon lägga ut en bra bild på fjärrkontrollen? Hur funkar den förresten??? Behöver man korn o sikte (är van vid B&O fjärrar) när man ska byta kanal eller kan den ligga kvar på bordet?
Tacksam för kommentarer o tips om var jag kan kolla in skärmen.
/walle
Postad 15 juli 2005 - 11:48
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fan va surt! Netonnet meddelade precis att tv:n blir två veckor försenad =(. Någon annan som haft problem med att den beräknade leveranstiden från netonnet har förskjutits?
Postad 15 juli 2005 - 11:55
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Var inne på Digitalo:s hemsida precis och kollade min orderstatus, "Ready for dispatch". Trevligt. Kostade ca 22.500. Har även köpt väggstativ från Netonnet för 2000.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|