Jag siktar mer lr mindre alltid på huvudet. 30% HS säger nog det mesta. Går alltid runt med siktet i huvudhöjd.
Frågan är vad som är mest effektivt om man också räknar med att träffytan är betydligt mindre på huvudet --> fler missade skott.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 10 March 2009 - 11:35
Frågan är vad som är mest effektivt om man också räknar med att träffytan är betydligt mindre på huvudet --> fler missade skott. Postad 10 March 2009 - 11:43
Själv siktar jag på torson och låter rekylen göra det till ett headshot, funkar bättre i andra spel har jag märk. Det har resulterat i 29% HS. Hade jag endast siktat på huvudskott så hade jag missat en hel del, inte värt det för mig. Är inte träffsäker nog. PSN: jstahl Redigerat av Unregistered64ab0350, 10 March 2009 - 11:45. Postad 10 March 2009 - 11:51
Jag sprayar näst intill aldrig(bara när jag är panikslagen) utan det blir mer dotande på knappen.
Postad 10 March 2009 - 11:54
Vars ser man hur man ligger till poängmässigt i procent? Eller får man räkna ut det själv?
Postad 10 March 2009 - 11:57
HS / Number of kills = HS% Postad 10 March 2009 - 12:02
När du snipar så spelar det ingen roll, one shot, one kill. I ärlighetens namn så är det väl kanske 10% av "skjuttillfällena" som man ( jag iallafall ) verkligen hinner sikta ordentligt och då siktar jag mot huvudet eftersom dom då oftast dör på 1 skott ( beror ju självklart på vilket vapen man kör med också ). EDIT: Sprayar gör jag nästan heller aldrig, helt värdelöst tycker jag. Men om man nu ska göra det så tycker jag det funkar bäst med SMG'n. Redigerat av BrittBastard, 10 March 2009 - 12:04. Postad 10 March 2009 - 12:07
l2ickard, frasse, kerren eller morlock. Postad 10 March 2009 - 12:12 Jo tack det visste jag men jag formulerade mig lite fel kanske. Jag ville veta hur jag låg till rent poängmässigt inför nästa veckas medaljutgivning. I procent då. men fick räknat på det sjäkv. Mötte förresten en spelare igår som var hur bra som helst (nej inte morlock denna gången). Math84 med lite krussiduller här och var. Vet inte exakt var han hette. Hur bra som helst. Varje runda så hade han över 100 kills och hade dörr själv max 20 gånger.Mesta av gångerna boxa han ihjäl folk verkade det som. Då var hade han ett rank på ett streck bara Postad 10 March 2009 - 12:12
Du behöver inte kontakta någon, se till att spela med oss bara... Postad 10 March 2009 - 12:14
Hallå alla KZ fans!
F##n vad kul detta spel är, men jag har nog inte blivit så förbannad av ett spel förr!! vågar inte kolla mina stats för jag är så himla dålig PSN: bele666 Postad 10 March 2009 - 12:18
Spelar mest morgonen denna vecka, jobbar kvällen. Postad 10 March 2009 - 12:22
Man måste räkna ut det om man ska ha det exakt. Oftast räcker det med att uppskatta vart man ligger tycker jag. Jag låg en bit över plats 1000 poängmässigt förra veckan och det var mer än 400 000 spelare vilket ger att jag låg kring top 0.25% av poängplockarna. Den checken räcker ju för att veta att man är safe för en red label tex. Postad 10 March 2009 - 12:44
25,06% blir det då. Postad 10 March 2009 - 12:55
Berätta mer om panpizzan, vilket fabrikat? Postad 10 March 2009 - 13:40
Lite roligare att spela då man fått sabotör och krypskytt. Får passa på och tacka landet Frankrike för att jag uppnådde graden general igår. Börjar utveckla en konstig hat-kärlek till detta spel men kommer nog att spela på ett tag till för att se vad som händer. Verkar bli en hög tröskel för mig att verkligen uppskatta spelet men vem vet.
I min statistik (skäms) syns det att jag använt C4 tio gånger men det har jag inte, någon annan förklaring? Postad 10 March 2009 - 14:13
är det bara jag som har mer deaths än kills här?
får jobba på den biten Postad 10 March 2009 - 14:13
Kanske ni har utlöst någon annans C4 och det har reggats? (Skadat en lagkamrat eller den som slängde ut C4) Postad 10 March 2009 - 14:44
Skulle några vänliga själar kunna lägga till mig på PSN
så jag hittar MHB servern? Har letat länge efter en svensk server och det verkar som mhb är den enda som finns att tillgå just nu. Tack på förhand PSN: Izpinne Postad 10 March 2009 - 14:48
Det är nog enklare om du lägger till några av oss... Postad 10 March 2009 - 14:50
jag ligger också minus.. skäms nästan.. fast jag har spelat ganska mycket för att hjälpa laget ett tag, typ fokuserat på medic.. Postad 10 March 2009 - 14:54
Jag har spelat alldeles åt ¤%/& för lite. Håller fortfarande på å känner mig fram. Casual player kallas det väl. Så jag ligger minus jag med. Bryr mig mindre om det, vill bara få bättre kläm på spelet. Även jag kör en hel del med medic just i syfte att hjälpa laget, vilket inte sällan slutar med att man livar upp nån bara för att själv bita i gräset sekunden senare.
Postad 10 March 2009 - 14:56
Det ska jag göra, tack för snabbt svar! Postad 10 March 2009 - 15:05 Jag misstänker att det var en Billys Skyskraper Postad 10 March 2009 - 15:11
Är det någon som fått sökfunktionen efter klaner på killzone.com att funka?!
Jag har sökt efter klaner jag VET finns men det funkar inte en enda gång. EDIT: Det funkar ibland, det är nog bara för att servern är så överbelastad som det ofta f*ckar upp sig. Jag försökte nämligen leta upp lite andra svenska klaner och av dom jag hittade så ligger vi hittills bäst till! Snyggt! Haha, nu har vi ju i o f sig bara lirat 3 matcher men ändå! Redigerat av BrittBastard, 10 March 2009 - 15:24. Postad 10 March 2009 - 16:01
Min K/D är 1.09 och headshot c:a 33%. Det går inte att kolla via killzone.com och jag är på jobbet men så var det senast jag kollade på PS3:an.
Postad 10 March 2009 - 16:09
man får alla veckotrofeerna om man får den bästa så det är lugnt Och jag tror inte han behöver någon hjälp att klara detta spelet förmodligen så har han nästan klarat det utan att dö på hard/veteran bara någon enstaka del han måste göra om morlock är övermänsklig när det gäller sådant Redigerat av kerren, 10 March 2009 - 16:10. Postad 10 March 2009 - 16:15
Tittade på lite statistik nu å ser att alla förbättrar sin träffsäkerhet med granater konstatera även att Pinhead har bäst träffprocent i klanen än så länge denna veckan med 34,21% han slår l2ickard på fingrarna där då han bara har 33,14
Postad 10 March 2009 - 16:34
K/D 1.11
Headshot% 26% Tid online: 1dag 3timmar Antal skott: 55306 Någon som sprayar mer än mig? =D Postad 10 March 2009 - 16:36
Helt säker? Vet att jag är på 8% nu. Det är snart 600 000 online-spelare! Postad 10 March 2009 - 16:40
du vet att det gäller din veckoplasering å inte din totala plasering där har du plats 1707 av 197924 alltså 0,86% ca så fortsätt så så ska det nog gå bra 13 timmar online bara idag å igår hur pallar du själv har jag 2 timmar å ligger precis utanför 10 % men tänkte ta igen det till helgen om jag får tid annars får jag satsa nästa vecka och ja jag är helt säker fick 6% och 10% förr förra veckan Redigerat av kerren, 10 March 2009 - 16:46. Postad 10 March 2009 - 16:41
ÅHH vad jag blir trött när det hänger sig när man har en riktigt bra runda... skulle ha fått min sista heal ribbon också, men nejdå.
Efter den har jag bara flygmojängerna kvar bland klasserna. Postad 10 March 2009 - 16:49 så det var därför du stod stilla på bron i 5 min Postad 10 March 2009 - 16:54
Jaha! Då kanske jag ska ta det lugnt och ge andra en chans... *not* En dum fråga... hur ser man detta? Hihi. Varför har alla koll på mig? Även killen vet vad jag gör. läskigt. haha Och när räknas det? Redigerat av klarinettmeister, 10 March 2009 - 16:54. Postad 10 March 2009 - 16:57
haha det är nog bara jag som är lite freaky när du är inne på statistiksidan så kan du ändra till senaste veckan som räknas från sön kl 00.00 till sön kl 00.00 Postad 10 March 2009 - 17:02
Hihi. På det sättet. Ska jag kolla. hehe. Men du kan väl inte se att jag har 30 timmar SP? Nu har jag 0,8%. hmmm Redigerat av klarinettmeister, 10 March 2009 - 17:12. Postad 10 March 2009 - 17:06
nä jag ser att du har 1 dygn och 15 timmar vilket ger 39 timmar Här och här har du mig Redigerat av kerren, 10 March 2009 - 17:09. Postad 10 March 2009 - 17:59
Hehe. 10 timmar för de andra troféerna. Klarade ATAC-trofén på Elite. Någon som sagt att jag borde skaffa mig ett liv. Förstår inte alls vad de menar... hehe Du ligger inte så dåligt till på SP. Postad 10 March 2009 - 18:05
Någon som testat battle replay på Killzone.com (logga in).
Man får se sina matcher, mycket lärorikt att se allt uppifrån och man lär sig tänka mer strategiskt. Kul att se alla springa från sina baser och träffas i mitten = Blodbad, medan 2-3 från varje lag är smartare och flankar klungan. Postad 10 March 2009 - 18:08
jopp men har inget tålamod så vetifan hur det blir med Elite för min del kan inte nöta en chekpoint i några timmar blir bara galen då Postad 10 March 2009 - 18:19
Trodde inte jag skulla fixa det heller. Säkerligen 12-15 timmar gick åt till 4 olika checkpoints som jag hade problem med. Nu ligger jag på plats 1410 denna veckan. Hoppas det är något som är positivt. Värst vad du fick många poäng förra veckan. Jaha. Nu fattar jag. hihi! Det är ju Valor Grand Cross som är den mest åtråvärda. Kollar bland troféerna. Fick du både Valor Medal och Valor Citation samtidigt? Postad 10 March 2009 - 18:25
hade fått alla om de inte räknat bort ons-fre släppveckan väldigt störigt ligger ju inom 0,5% totalt men inte ens 10% förra veckan och top 6% veckan därinnan så de första 3 dagarna var galna Postad 10 March 2009 - 18:33 Lustigt hur det där fungerar, du kan lätt nöta femtioelva varv på ett racingspel för att slå en tid som nästan är omöjlig, men dö 5 gånger på en checkpoint funkar inte. klarinettmeister: Jag har inte haft igång spelet sedan i söndags så har inte uppdaterats på troféerna. Borde plinga till en 3 troféern nu. Postad 10 March 2009 - 18:38
har ju nästan alltid bara spelat racing spel fps är nytt för mig jag kommer väl till den punkten då jag kan nöta chekpoints i all evighet men känns lättare att nöta varv på varv då man kan se varje hundradels förbättring Postad 10 March 2009 - 19:23
Hyfsat tröttsamt med alla som ska ha raketgevär eller granatkastare på public...
För att dem inte kan träffa med nåt annat eller? Irriterande är det iaf och man ska leta upp den jäveln som dödade en med raketer eller granater och sätta ett skott i pannan på dem. Blir förbannad! :arg Postad 10 March 2009 - 19:37 agree Postad 10 March 2009 - 19:44
Det var ett jäkla gnäll här........låt folk spela med vad de vill.....är du bra så klipper du ju dem ändå.....
Om folk glitchar eller dylikt så kan jag förstå om man blir upprörd men att folk spelar med vapen som alla (som rankat upp) har tillgång till har jag svårt att bli upprörd över..... Redigerat av Unregistered32f0b602, 10 March 2009 - 19:51. Postad 10 March 2009 - 19:58
Kör själv med granatgevärr ibland för man vill ju låsa upp alla klasserna.... Tycker själv att de är rätt roligt att vara den gubben som löper som en galning och skjuter med granatgevärret.! Alla gubbar har sina fördelar och den där har ju snabbspringning och bra granatskott
Men prova att köra med granatkastaren mot en som har vanlig k-pist på öppen yta då ska vi se om de är så ###### fegt vapen.. Rätt omöjligt att ta han med k-pist då. Neee låt alla spela med vilket vapen som helst som megrer skriver.. Tycker de är rätt irriterande att man hör tönt,noob och fjant m.m från er MHBare bara för att man råkar ta er med granatkastaren/gevärret. Tycker inte de språket platsar här men men....!! Är ju lika fegt att köra sniper på ökenbanan... så ta o tvåla munnen så ses vi på slagfältet Postad 10 March 2009 - 20:01
det är väl mest hur dom anväder de som är problemet,, dom springer fram och drar iväg en raket i backen och hoppas att dom får en kill, samtidigt som dom tar livet av sig i stort sett varje gång, inte mycket till spel. hur vore de om alla sprang omkring med var sitt raketgevär, tycker du de verkar kul? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |