När jag satt telefonen i väntläge så stängtes förbindelsen ner mellan pc och telefon. Men jag sket i att sätta den i vänte läge.
Redigerat av nixxz, 27 October 2008 - 20:22.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 27 October 2008 - 19:55
Vad menas med "aktivera väntläge och viloläge på värddatorn" ??? vad skall jag göra?
När jag satt telefonen i väntläge så stängtes förbindelsen ner mellan pc och telefon. Men jag sket i att sätta den i vänte läge. Redigerat av nixxz, 27 October 2008 - 20:22. Postad 27 October 2008 - 21:21
Jag har ett problem med att skicka sms. När jag skriver in konstaktnamnet (som jag har sparat i adressboken) Och därefter skickar jag den får jag felmeddelandet: " En eller flera mottagare är okänd eller så är adressen ogiltig. Vill du skicka meddelandet ändå?" Då knackar jag på "ja". Då får jag meddelandet "det går inte att skicka sms med epostkontot". 'Vad är felet?
Postad 27 October 2008 - 23:38 Det låter som om du är inne i e-post kontot och inte inne under sms, och DÅ är det ju inte så konstigt.... När du är i meddelandefunktionen och håller på att skriva ett meddellande, titta upp i ena hörnet om det står sms eller epost, så vet du var du befinner dig. Det kan också vara så att när du väljer en kontakt och klickar på namnet, så kan den senast vara använd till att skicka epost till. När du lägger i namnet i adressfältet: Står det ett telefon nummer då? Det ska det göra när du lägger till mottagarna addressfältet när du håller på med sms. Redigerat av crest, 27 October 2008 - 23:42. Postad 28 October 2008 - 12:20
Man blir ju aningen besviken och konfundersam. Diamonden är ju verkligen en snålvariant av alla de nya HTC modellerna. Framför allt ramminnet för orginal utförandet, det är ju för lite ram. Det kan vi ju alla konstatera. Den är seg. Alla andra HTC modeller har betydligt mer ram. Och efter att ha testat flera av dem, inkls X1an så är man ju besviken. Det är ju en fruktansvärt stor skillnad. Det blir ju ett helt annat flyt. Telefonen är mycket mer responstiv och roligare att använda. Man känner ju verkligen att man köpt en sämre modell. Tråkigt.
Och ja, jag vet att den blir snabbare med en 3e part rom. Och nej, jag tycker inte det ska behövas för att den ska vara behaglig att använda. För som det är nu så är den seg. Framför allt när man ska skriva sms snabbt. Med ny omstartad telefon går det jätte bra att skriva sms riktigt fort. Efter ett tags användning är ramminnes användningen uppe i 70%, nu går det ganska segt att skriva, den regerar inte alls lika snabbt och man får vänta på att T9 listan ska hinna få fram orden. Redigerat av yuion, 28 October 2008 - 14:11. Postad 28 October 2008 - 16:31 Håller med i allt som du skriver . Bara att lägga på ett samtal är ett litet **** i bland reagerar inte alls .. Postad 28 October 2008 - 19:14
Kan man byta låt med den medföljande headsetet? Det finns som bekant en liten svara och lägg på knapp detta headset. Dvs om man trycker 2 snappa tryck - hoppar den till nästa låt? 3 snabba tryck och den går till föregående låt? 1 tryck och den pausar?
Liten trivialitet - men måste fråga... Postad 28 October 2008 - 19:51
Kan man inte, bara använda kontakterna man har på telefon, och dölja dom som finns på sim kortet? Hur isf?
Postad 28 October 2008 - 20:05
Också en sak jag glömde skriva, en sån sak som att lägga på/avsluta samtal kan bli en stor grejj med denna telefonen. Tråkigt.. Postad 28 October 2008 - 23:48
Att påstå att det är ett problem att avsluta ett samtal är ju faktiskt rent skitsnack, det är ju bara att trycka på den stora röda knappen mitt på skärmen... Om skärmen är släckt så är det ju bara att aktivera den genom att trycka på mitt knappen..
Sen var det någon som skrev att den blir seg och att minnet stiger till 70 %. Jag känner inte alls igen det. Det känns som om det är någon app som har problem och inte ROM'en. Vi har ca: 8-10 st telefoner ute på vårt företag och INGEN har klagat på att minnet tar slut. Jag har själv haft min igång runt 3 veckor utan att starta om den och då lyssnar jag på musik och tittar mycket på film med den och minnet ligger stabilt runt 50-55 % när jag är i normaläget... Visst finns det saker man kanske tycker borde fungera annorlunda men vilket telefon ha inte det. Jag har bara kört med orginalromen och min fungerar utan några som helst problem utom att GPS inte "hinner" med. Detta är dock bekräftat som en bugg hos HTC och dom jobbar på en lösning.... Postad 29 October 2008 - 00:24
jag är säker på att jag är inne på sms/mms funktionen. När jag lägger till mottagare i adressfältet visas numret och när jag skickar smset får jag meddelandet En eller flera mottagare är okänd eller så är adressen ogiltig. Vill du skicka meddelandet ändå? Men dock inte det går inte att skicka sms med epostkontot då telegonnumret finns med i adressfältet. Vet du varför? Postad 29 October 2008 - 10:46
Ja, du och jag, och flera andra, har ju bevisligen olika upplevelser av denna telefonen. Men att säga att det vi säger är skitsnack låter onödigt? Det är ju jätte bra att din fungerar som den ska, och ligger din runt 50-55% i minnes användning så förstår jag om du är nöjd, det är jag också när min minnes användning ligger där. Och speciellt korkat tycker jag "skitsnack" låter när du själv säger att du aldrig kommit upp till dessa 70% i minnesanvändning, eftersom du då absolut inte har en aning om vad vi pratar om. För det är som jag skrev ovan just runt 70% den börjar bli väldigt seg, och då är det faktiskt problem med just att avsluta samtal. Det är inte det att skärmen är släkt, utan oavsett vilken knapp man trycker, antingen den på skärmen eller den fysiska knappen så blir den väldigt oresponstiv och det kan tar 3-4 sekunder från det att man trycker tills det faktiskt händer något. Jag klagar inte heller på att minnet tar slut, för jag har ju enligt telefonen 30% kvar, men det verkar den har svårt att använda Och ja, det tycker jag är dåligt. Inte skitsnack. I övrigt kan jag ju passa på att fråga, vad har du för program inlagda då? Och vad för program använder du? Jag har inte gjort särskillt mycket med min. Har TomTom7 och SPBtime inlagt. Redigerat av yuion, 29 October 2008 - 10:51. Postad 29 October 2008 - 10:55
En fråga till er andra:
Har valt att en liten klocka ska synas uppe i meny raden när man har något program uppe så att man hela tiden har en klocka där. TIll en början fungerade det bra och den var digital, nu har den helt slagit om till att visa en analog klocka som är väldigt svår att urskilja tiden ur eftersom den är så liten. Hittar inte vart jag ändrar detta? Sen kan jag kolla om ni har samma buggar som jag i övrigt? Jag ställer in att kaledern ska hoppa direkt till månadsvy och inte agenda, men ändå hoppar den hela tiden till agendavy. Om jag ska tömma inkorgen, väljer "töm inkorgen" och den börjar, men den slutar aldrig. Utan man måste själv avbryta den och då är de flesta borttagna, men kan ibland ligga kvar något. Postad 29 October 2008 - 12:27
Tjena,
Ny här och fixar helt enkelt inte att plöja imponerande 116(!) sidor för att se om svaret på min fråga redan finns - så om någon tar illa upp för detta sorry. Ska byta jobb och får då såklart ny telefon. Har lite siktat in mig på Diamanten men måste bara säkerställa en sak: finns inmatningssättet "Block Recognizer" på den eller är det enbart tangentbordet på skärmen som gäller? Till min nu ytterst gammla Qtek 9100 kunde man ladda hem en programsnutt för att lägga till detta inmatningssätt. Kan man göra detta även med Diamanten eller finns det redan som standard? Mvh, LtX Postad 29 October 2008 - 13:35
Jag vet att ordvalet skitsnack var lite "provocerande" och det var meningen.. Men tyvärr så är det många som har en massa åsikter utan att veta vad man pratar om. Självklart så har även jag kommit upp i 70 % procents utnyttjande men jag har aldrig upplevt att den är helt omöjlig att hantera då. Men när man avslutar programmen så släpper den minnet utan något som helst problem och minnet sjunker till 50-55 % igen. Dom applikationer som jag använder är TomTom7, I-Go 2008, coreplayer m m.. Har du en helt upplåst telefon eller är den brandad av tex 3? för utan tvekan är sådana här problem relaterat mjukvaran.. /jocke /jocke Postad 29 October 2008 - 17:56
Om du fått en analog klocka där så har det inte skett av sig själv, du måste ha installerat nått som gjort det. Kalenderns beteende är nått alla "lider" av, starta den från startmenyn istället så blir det rätt Postad 29 October 2008 - 18:50
Ta pennan och håll den tryckt mot klockan som du har högst upp på skärmraden. (klicka inte...TRYCK) Då öppnas en ruta där du kan välja mellan analog och digital klocka. Gör ditt val. Redigerat av crest, 29 October 2008 - 18:52. Postad 29 October 2008 - 20:36
Okej, det låter ju onödigt att provocera med mening, men okej. Ja, jag är väll ingen expert, men anser väll ändå mig har lite koll på det hela. Och sluta nu för guds skull ändra det jag säger, jag sa inte heller att den blev omöjligt att använda, bara att det är väldigt seg, för seg. För seg för att den ska vara tillfredställande och använda. Det är för lite ram i den, punkt? Och så fungerar det för mig, har jag väl kommit upp i 70% spelar det ingen roll om jag stänger ner det jag har uppe, den går inte ner. Har kollat över allt, inkl aktivitetshanteraren, inget är igång/öppet, ändå ligger den på 70%. OCh telefonen ÄR återigen seg. Telefonen är olåst och obrandad. Inget annat är HTC's orginal mjukvara.
Tusen tack:), fungerade bra.
Okej, det visste jag inte. Tack så mycket för informationen iaf. Postad 29 October 2008 - 22:54
Ursäkta om jag inte citerade dig ordagrant (och det är inte menat som ironi el dyl utan bara ärligt menat) Som jag uppfattade dig så var den inte "användningsbar" i dom lägena och det var det jag syftade på. Men om det är så att den käkar minne så är det bevisligen något galet, och det enda som jag känner är det mjukvaran som levererades med (i somras) hade problem med att minnet "tog slut", nu kommer jag inte ihåg vad den senaste heter men det finns i tråden. Dock känns inte detta som ett generellt problem med denna modell (jag har följt diskussionerna på XDA ganska intensivt under sommaren/hösten och jag kan inte minnas att det är något som har diskuterats flitigt där. Jag skulle ha verifierat att jag hade senaste mjukvaran och sen gjort en hard reset utan att ha installerat något extra för att se om problemet kvarstår. /jocke Redigerat av joje20, 29 October 2008 - 22:55. Postad 30 October 2008 - 10:05
Hej! Det är samma som på Qteken, du måste ladda hem ett "block recognizer" program och installera och sen funkar det fint, även med å ä ö och Å Ä Ö. Installeringen görs på 1 min så det är inga problem! Med vänliga hälsningar McLintoc Postad 30 October 2008 - 12:12
Tack och bock för svar.
En ytterligare fråga, var hittar man den programsnutten nuförtiden? LtX Postad 31 October 2008 - 13:56
Äntligen en svensk hemkokad ROM ute se:
http://forum.xda-dev...d...6162&page=8 Glöm inte läsa hur man gör; http://forum.xda-dev...ad.php?t=416211 Donera ett par spänn till killen som gjort den, om du gillar den, verkar funka super. Redigerat av oblignash, 31 October 2008 - 13:58. Postad 31 October 2008 - 15:45
Diamond lovers! - Har musikspelaren AVRCP-stöd? (play/pause, next track etc via bluetooth-headset)
Edit: ja då menar jag den i TouchFlo alltså. Redigerat av Golgo_13, 31 October 2008 - 15:46. Postad 31 October 2008 - 22:21
Antal sålda Diamond i norden ca 100000st just nu.
Nån Htc snubbe som svarade i en chatt på Mobil`s hemsida Inte så dåligt Postad 01 November 2008 - 08:42
Tjena igen.
Har ytterligare en fråga. Tydligen använder man Lotus Notes på nya jobbet, nåt jag aldrig använt tidigare. Hur funkar det det med den här luren, eller andra lurar för den delen, kan man synka kalender och kontakter o annat även med Lotus Notes? LtX Postad 01 November 2008 - 21:23
Hejsan.
Jag installerade precis den nya ROM'n som är nämnd här över. Dock kan jag inte byta tangentbord när jag skriver SMS eller MAIL. Får inte in något annat än kompakt QWERTY. Har gått in på inmatning men går inte att byta! Är det något jag behöver installera? Tack får sjukt mycket hjälp på detta forumet. GRYMT!!! //A Postad 02 November 2008 - 12:53
Alltså vilken bakgrund skall jag hämta hem, behöver jag inte bara hämta hem cab filen? och sätta in den på minneskortet? och installera? Postad 02 November 2008 - 14:39
Tjo,
Är det möjligt att kolla om min diamond är låst till operatör. Köpte den via Tre. Har inte tillgång till SIM från andra operatörer. Ska sälja min Diamant och behöver kanske låsa upp den. Om någon är intresserad av att köpa så PM. 2mån gammal. Postad 02 November 2008 - 20:46
`Kan man göra så den bara visar kontakterna på telefonen och inte kontakterna och simkortet?
Postad 02 November 2008 - 21:28
Måste man ha en homebrewed ROM för att göra dessa förändringar, eller kan man installera program och tweaka även om min mobil är 3- brandad? -Skulle vilja ha bort mitt3 som länk på framsidan och ev byta teman.. vore gött om man kunde göra detta utan att installera en homebrew Postad 02 November 2008 - 23:34
Ja du kan byta tema och ta bort 3 länken fast telefonen är 3-brandad. allt du behöver för att ta bort 3 länken är SoftKey Manager så installera de sen kan du välja vilken länk du vill ha. Redigerat av whj, 02 November 2008 - 23:41. Postad 03 November 2008 - 06:02
Hittade ett program som hette Diamondtweak som funkade ypperligt.. -fick bort 3-länken, startanimering, höjde ljudet på telefonen.... tog bort fördröjningen vid inkommande samtal samt mycket mer.... Ska nu bara fixa in programmet för temabyte så är jag helnöjd.
Postad 03 November 2008 - 20:30
Nu när jag letat lite efter bra program att byta tema med så stötte jag på patrull..
Enligt den här sidan: http://forum.xda-dev...ad.php?t=405749 så kan man inte byta tema om man har ROM-version 1.93... -Kan någon bekräfta eller dementera detta? Postad 05 November 2008 - 01:33
Jag tänkte uppdatera ROM'en på diamanten och gick in på htc's hemsida för att ladda ner. Dom kräver ju S/N för att man ska få ladda ner och blir i samma veva hänvisad till "rätt" fil. Köpte min via 3 och misstänker att filen jag laddat ner är den 3-brandade versionen av Win mobile.
Någon som testat och kan göra ett utlåtande om denna fil? _HTC Touch Diamond_QMR_RUU_Diamond_H3G_SWE_1.93.774.3_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00 .25.05_Ship.exe Postad 06 November 2008 - 16:38
Innan jag hoppar på min diamond och spolar ner den i toaletten så försöker jag här..
kan man, på något ###### sätt välja att enbart visa kontakterna som ligger på telefonens minne? just nu visar den både dom som ligger på simkortet och på mobilens minne, för att inte tala om alla email adresser som också lade sig där efter att jag loggade in på msn igår kväll.... Postad 06 November 2008 - 16:56 När det gäller att få bort alla msn kontakter från telefonlistan: Starta Windows Live/MSN och välj att du vill växla ID (Användare) Man kan bara ha en användare åt gången. Nu matar du in dina uppgifter en gång till, men se till att rutan att lägga in alla msn kontakter i telefonboken INTE är i bockad. Eftersom du reggar om dig så försvinner dina msn kontakter från telefonboken i och med att du "byter" ID och valt att inte lägga msn kontakterna där. Postad 06 November 2008 - 17:11
Tackar! Funkade perfekt! dock så kvarstår problemet med dom vanliga kontakterna, nån måste ju veta? Postad 06 November 2008 - 17:39
Jag säkerhetskopierade mina kontakter till ett gammalt simkort och raderade dom sen. Postad 06 November 2008 - 18:33
Jag gjorde likadant, får funka Postad 06 November 2008 - 22:03
Jag är ute efter en hållare till bilen, nån som provat denna? http://www.kjell.com...00000,614000000
Det står ju mellan 5.5 till 8 cm bred och diamanten är ju 5. Skulle vilja veta om den kan funka ändå. Postad 06 November 2008 - 23:22
Funkar alldeles förträffligt! Postad 07 November 2008 - 02:41
Hej! Har tre korta frågor.
1. Kan man stänga av internet på telefonen? Min telefon kopplar sig nämligen upp på 3g och drar oerhörda pengar av mig automatisk, t.ex. efter att det har kommit ett mms och ibland bara helt utav sig självt. 2. Kan man få kontaktbilden över hela displayen när någon ringer? 3. Vad är diamondtweak för program? Inget som kan förstöra telefonen eller så? Tack på förhand! Postad 07 November 2008 - 13:17
Nån som vet om en billaddare som passar Motorola passar till denna? Motorola kör väl också med mini-usb.
Postad 07 November 2008 - 15:46
Jag svarar på min egna fråga här
Med advanced config kan man dölja simkontakterna http://www.diemetrix...ig_v2.1.0.0.CAB skulle dom komma fram när man startar om mobilen så kan man använda sig av Simfix: http://www.diemetrix.../NikiSimFix.CAB Redigerat av block, 07 November 2008 - 15:48. Postad 07 November 2008 - 21:05
Antar att det är den filen jag installerat på mobilen... -funkar fin fint.. - efter det att man tweakat bort lite grejer bara Postad 08 November 2008 - 11:14
Jag har uppgraderade till den svenska htc original romen som kom ut den Date: 2008-07-31 . Jag körde uppdateringen nångång dag efter den datumet.
Nu några månader senare har touch skärmen börjat blivit riktigt konstig uppe i höger hörn. Om jag ska scrolla med t.ex pil-upp på scroll baren så svarar den kanske 2 gånger utav 10. När jag scrollar neråt med pil-ner på scroll baren så svarar den alltid. Nu har jag ringt och pratat med dustin så jag ska skicka in mobilen så dom ska kolla på den, nu till frågan. Måste jag lägga in rom'en som mobilen kom med? eller ska jag köra på med den jag har nu. Postad 08 November 2008 - 11:25
Så länge du har en original Rom så är det OK!
Men prova först att kalibrera om skärmen: Start/Inställningar/System/Skärm Om det inte hjälper borde du testa att göra en hardreset för att se om problemet blir löst. Start/Inställningar/System/Rensa Lagrat Välj det översta alternativet så den återgår till fabriksinställningarna. Slå in koden: 1234 Telefonen startar om och gör en hard reset. Redigerat av crest, 08 November 2008 - 11:36. Postad 08 November 2008 - 11:41
Jag tar backup på alla grejor nu och får testa göra en hardreset. men jag har en känsla av att det är något med touchskärmen som spökar. Jag kan t.ex inte få tag i scroll "klossen" då den är längst upp. men tar jag ner den med hjälp av pilner på scroll listan så kan jag få tag i "klossen" där. Postad 08 November 2008 - 11:47 Prova först med kalibreringen som går snabbt att göra innan du gör en Hard Reset. Postad 08 November 2008 - 12:42 har provat det. gjord hard reset också, men fortfarande samma problem. om jag t.ex skriver ett sms och ska scrolla upp så trycker jag på pil upp, då kommer den där cirkeln upp och en meny poppar upp där det står Skicka osv. På måndag får man skicka in telefon och se vad dom hittar på med den. :/ Postad 08 November 2008 - 12:47
Hej! Japp, det funkar. Jag kör en Motorola-billaddare. /Daniel 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |