![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 08 november 2008 - 13:07
Postad 09 november 2008 - 00:41
Jag har dock ett problem som är riktigt störande. Hur stänger man av ordboken när man skriver sms. Jag stör mig riktigt mycket på den för den ger mig alltid fel ord. Istället för att göra skrivandet snabbare så går det bara långsammare eftersom jag måste skriva om ord hela tiden som den ersätter.
Postad 09 november 2008 - 00:46
Postad 09 november 2008 - 17:04
Varken EDGE el 3G borde ju inte funka utan en APN, eller har jag missat nåt?
Redigerat av Unregistered29693, 09 november 2008 - 17:05.
Postad 09 november 2008 - 18:03
Nej, du har inte missat något
Nu är jag inte så superhajj på det här med kostnaderna och så, men allt man tankar ner och det man surfar på wlan är väl gratis? allt man gör när man befinner sig på wlan blir väl kostnadsfritt? man vill ju inte få nån chock när räkningen kommer.
Postad 09 november 2008 - 18:08
Hej, är det någon annan än jag som upplever att SMS applikationen är hopplöst seg när man öppnar den?
Öppna app och få listan över konversationer tar 6-9 sekunder.
Tryck på knappen "Ny sms", så tar det ca. 3 sekunder innan du kan börja skriva.
Jag vet inte om det är samma för er andra, eller om ni tycker att det är OK? Jag själv tycker i alla fall att det påminner mig alldeless för mycket om mina gamla sunkiga symbian telefoner

Jag har väl kanske 200 sms i 50 olika "konversationer" lagrade i listan.
Vad säger ni, skall det vara såhär?
Postad 09 november 2008 - 19:54
Nej, det är igen helt korrekt. Om du är uppkopplat mot ett fritt wlan hemma, på jobbet, eller på många andra ställen, så kostar det absolut ingenting att surfa. om du däremot använder GPRS/3G, så tickar det iväg. Men så länge att du är säker på att det är tomt i APN inställningarna, så är det ingen risk att det kommer att kosta!Nu är jag inte så superhajj på det här med kostnaderna och så, men allt man tankar ner och det man surfar på wlan är väl gratis? allt man gör när man befinner sig på wlan blir väl kostnadsfritt? man vill ju inte få nån chock när räkningen kommer.
Postad 09 november 2008 - 19:57
Nej, det är igen helt korrekt. Om du är uppkopplat mot ett fritt wlan hemma, på jobbet, eller på många andra ställen, så kostar det absolut ingenting att surfa. om du däremot använder GPRS/3G, så tickar det iväg. Men så länge att du är säker på att det är tomt i APN inställningarna, så är det ingen risk att det kommer att kosta!
Perfekt! bara aktivera 3G osv. när man behöver det. då är man iaf medveten om förbrukningen än att den ska ligga och små uppdatera sig själv el. vad den gör.
Postad 09 november 2008 - 21:13
Upplevde att den var seg som sirap när jag körde 2.0, men sedan 2.1 så går det mycket bättre (eller om det var någon iteration tidigare). Men kan nog hålla med om att det blir lite segare med tiden också. Fast jag har inte så jätte många långa konversationer.SMS app seg som sirap?
Hej, är det någon annan än jag som upplever att SMS applikationen är hopplöst seg när man öppnar den?
Öppna app och få listan över konversationer tar 6-9 sekunder.
Tryck på knappen "Ny sms", så tar det ca. 3 sekunder innan du kan börja skriva.
Jag vet inte om det är samma för er andra, eller om ni tycker att det är OK? Jag själv tycker i alla fall att det påminner mig alldeless för mycket om mina gamla sunkiga symbian telefoner
Jag har väl kanske 200 sms i 50 olika "konversationer" lagrade i listan.
Vad säger ni, skall det vara såhär?
Redigerat av Phindus, 09 november 2008 - 21:14.
Postad 10 november 2008 - 23:54
Postad 11 november 2008 - 09:17
Succén med iPhone 3G fortsätter inför slutracet kring vad som kan bli årets teknikjulklapp. Från och med den 17 november kommer prisbelönta* supermobilen iPhone 3G att kunna köpas tillsammans med kontantkortet Telia Refill.
Sedan säljstarten den 11 juli har iPhone 3G tillsammans med usb-modemen toppat listan över de mest sålda produkterna i Telias butiker och intresset är fortsatt stort i hela landet.
– Vi har många nöjda iPhone-kunder idag, men även många som efterfrågar iPhone med kontantkort. Därför känns det mycket bra att utöka vårt iPhone-erbjudande med Telia Refill till alla kunder som vill ha den möjligheten. iPhone 3G med kontantkortet Refill kommer säkert hamna på en hel del önskelistor inför julen, säger Ulrika Steg, chef för mobila konsumentaffären på TeliaSonera i Sverige.
Rustar inför julhandeln
För att klara efterfrågan inför julhandeln har Telia säkrat kontinuerliga leveranser av iPhone 3G.
iPhone 3G med Telia Refill kommer att säljas från och med den 17 november i Telias 84 butiker, på telia.se och hos Telias kundtjänst på telefon 90 200 samt hos Apple Premium Resellers och utvalda återförsäljare.
Pris för iPhone 3G med Telia Refill:
Totalt pris för iPhone 8G** med Telia Refill inklusive 600 MB*** 5495 kr
* iPhone 3G utsågs till årets Designmobil och årets Multimediamobil på tidningen Mobils Mobilgala den 6 november i år.
** Telia Refill kommer till att börja med endast säljas med iPhone 3G 8GB.
*** Datapaketet med 600 MB gäller 6 månader från och med aktivering av Telia Refill-checken. Därefter kan kunden ladda på surfcheckar med 100 MB för 100 kr med en giltighetstid på 30 dagar. Surfcheckarna kommer till att börja med endast säljas i Telias butiker.
Källa: Pressrelease
Postad 11 november 2008 - 09:31
Telia lanserar iPhone 3G med kontantkortet Telia Refill
Succén med iPhone 3G fortsätter inför slutracet kring vad som kan bli årets teknikjulklapp. Från och med den 17 november kommer prisbelönta* supermobilen iPhone 3G att kunna köpas tillsammans med kontantkortet Telia Refill.
Sedan säljstarten den 11 juli har iPhone 3G tillsammans med usb-modemen toppat listan över de mest sålda produkterna i Telias butiker och intresset är fortsatt stort i hela landet.
– Vi har många nöjda iPhone-kunder idag, men även många som efterfrågar iPhone med kontantkort. Därför känns det mycket bra att utöka vårt iPhone-erbjudande med Telia Refill till alla kunder som vill ha den möjligheten. iPhone 3G med kontantkortet Refill kommer säkert hamna på en hel del önskelistor inför julen, säger Ulrika Steg, chef för mobila konsumentaffären på TeliaSonera i Sverige.
Rustar inför julhandeln
För att klara efterfrågan inför julhandeln har Telia säkrat kontinuerliga leveranser av iPhone 3G.
iPhone 3G med Telia Refill kommer att säljas från och med den 17 november i Telias 84 butiker, på telia.se och hos Telias kundtjänst på telefon 90 200 samt hos Apple Premium Resellers och utvalda återförsäljare.
Pris för iPhone 3G med Telia Refill:
Totalt pris för iPhone 8G** med Telia Refill inklusive 600 MB*** 5495 kr
* iPhone 3G utsågs till årets Designmobil och årets Multimediamobil på tidningen Mobils Mobilgala den 6 november i år.
** Telia Refill kommer till att börja med endast säljas med iPhone 3G 8GB.
*** Datapaketet med 600 MB gäller 6 månader från och med aktivering av Telia Refill-checken. Därefter kan kunden ladda på surfcheckar med 100 MB för 100 kr med en giltighetstid på 30 dagar. Surfcheckarna kommer till att börja med endast säljas i Telias butiker.
Källa: Pressrelease
De är inte dumma. Folk kommer dock få betala bra mycket mer för Iphone med Refill än ett vanligt abb.
600MB gör man av med väldigt snabbt.
Postad 11 november 2008 - 13:00

Postad 11 november 2008 - 13:05
Vad är detta för trams 100kr för 100MB giltighetstid 30 dgr...tycker det låter som ett abbonemang
Visst gör det. Minst 100 spänn i månaden kommer det kosta mao.lägger man sen till lite telefoni också så kan man lika gärna köpa en Iphone billigare med ett annat abbonemang.
Postad 13 november 2008 - 10:14
Postad 13 november 2008 - 10:21
Fungerar gps bra på iphone? menar kan man ha den som en vanlig gps med röstguidning i bilen? Har hört att man bara kan titta var man befinner sig med gps:en och se kartor.
Den fungerar precis som en navigator bortsett röststyrningen(som är en ganska viktig del)
Så du kan få vägbeskrivning fast det är text istället för tal.
Postad 13 november 2008 - 10:33
Visst gör det. Minst 100 spänn i månaden kommer det kosta mao.lägger man sen till lite telefoni också så kan man lika gärna köpa en Iphone billigare med ett annat abbonemang.
Mina barn vill ha iPhone men jag skulle aldrig våga köpa en iPhone med abonnemang till dem. Tre stycken iPhone med kontantkort skall inhandlas ganska omgående så att ALLA i familjen har iPhone. Synd att de bara säljer 8GB modellen med kontantkort men det är bättre än ingen iPhone.
Redigerat av Unregistered730fbd91, 13 november 2008 - 10:34.
Postad 13 november 2008 - 16:55
Mina barn vill ha iPhone men jag skulle aldrig våga köpa en iPhone med abonnemang till dem. Tre stycken iPhone med kontantkort skall inhandlas ganska omgående så att ALLA i familjen har iPhone. Synd att de bara säljer 8GB modellen med kontantkort men det är bättre än ingen iPhone.
En allmän fråga....finns det inte samtalsspärr på vanliga abbonemang? typ efter 100minuter kan man inte ringa mera den månaden.
Den fungerar precis som en navigator bortsett röststyrningen(som är en ganska viktig del)
Det finns inget program för att få en "riktig" talande navigator?
Postad 13 november 2008 - 16:55
En allmän fråga....finns det inte samtalsspärr på vanliga abbonemang? typ efter 100minuter kan man inte ringa mera den månaden.
Finns det säkert, jag har Telenor och har ställt in att jag får ett sms när notan passerar 300:-. Lätt att det vandrar iväg om man är utomlands om man inte blir påmind...

Postad 14 november 2008 - 15:41
Ja plus att den inte ställer in sig efter bilens färdriktning! Men tycker att det fungerar väldigt bra ändå! Lite trafikfara men sätter man telefonen i ratthöjd och slänger snabba blickar så hänger man med rätt så bra.
Lite synd bara att inte "stegen" i den skriftliga färdbeskrivningen ändrar sig allteftersom den blå punkten (bilen) rör sig... eller det kanske är nåt den kan göra men jag har missat det?!
Postad 15 november 2008 - 14:59
Postad 15 november 2008 - 16:09
Nu när den snart släpps med kontantkort och allt, vilket blir det smartaste valet från en ekonomisk synvinkel? Köpa med något billigt abonnemang eller med kontantkort och stänga av EDGE etc. så den inte drar pengar? Kör jag med kontantkort så blir ju 5495:- en engångssumma, för jag kör med RebelSim och telenor kort isf. Skriver och ringer gratis då.
- T.
Postad 15 november 2008 - 23:08
tjenis.
Nu när den snart släpps med kontantkort och allt, vilket blir det smartaste valet från en ekonomisk synvinkel? Köpa med något billigt abonnemang eller med kontantkort och stänga av EDGE etc. så den inte drar pengar? Kör jag med kontantkort så blir ju 5495:- en engångssumma, för jag kör med RebelSim och telenor kort isf. Skriver och ringer gratis då.
- T.
Om det är smartaste valet, det vet jag inte... Men det är i alla fall inte billigsta valat. Telia tar jo sina kunder ganska hårt i baken med de här Kontaktskorts Iphone.
För det första, så kan du bara köpa 8GB med kontantkort.
För det andra är det jo billigare att köpa den med abonnemang, och sedan bara låta bli att använda det (för självklart skall du köra Telenor och Rebelsim

Kolla här:
8 GB med 18 månaders "Till Vänner" abonnemang:
Iphone 8GB: 3795
Abb, 18*69: 1242
Totalt: 5037
Alltså 350kr billigare.
16 GB med 18 månaders "Till Vänner" abonnemang:
Iphone 16GB: 4595
Totalt: 5837
Alltså 350kr dyrare än en 8Gb med kontantkort.
Sen kan man jo självklart alltid diskutera hur smidigt det är att ha ett abonnemang att betala till i 18 månader.
Själv har jag satt in 1250 kr på ett konto, och kopplat autogiro till kontot. Sedan har jag sagt upp abonnemanget redan nu, så jag behöver inte oroa mig för att jag skall glömma det efter 18 månader

Postad 16 november 2008 - 11:56
Om det är smartaste valet, det vet jag inte... Men det är i alla fall inte billigsta valat. Telia tar jo sina kunder ganska hårt i baken med de här Kontaktskorts Iphone.
För det första, så kan du bara köpa 8GB med kontantkort.
För det andra är det jo billigare att köpa den med abonnemang, och sedan bara låta bli att använda det (för självklart skall du köra Telenor och Rebelsim)
Kolla här:
8 GB med 18 månaders "Till Vänner" abonnemang:
Iphone 8GB: 3795
Totalt: 5037
Alltså 350kr billigare.
16 GB med 18 månaders "Till Vänner" abonnemang:
Iphone 16GB: 4595
Totalt: 5837
Alltså 350kr dyrare än en 8Gb med kontantkort.
Sen kan man jo självklart alltid diskutera hur smidigt det är att ha ett abonnemang att betala till i 18 månader.
Själv har jag satt in 1250 kr på ett konto, och kopplat autogiro till kontot. Sedan har jag sagt upp abonnemanget redan nu, så jag behöver inte oroa mig för att jag skall glömma det efter 18 månader
Har telia höjt priserna? när jag köpte mina 8gigare kostade de 1600:- + 100x18 och sommarvänner 69x12 = 4228 styck:)
aja då kanske jag gjorde en bra deal med säljaren bara:)
Postad 16 november 2008 - 12:00
Tänkte bara höra om det funkar att lyssna på Webradio såsom Bandit på Iphone?
jaa om du kollar typ 2 sidor bak så har jag gjort en lista på alla radiokanaler....
Postad 16 november 2008 - 15:38
Verkar som att du har gjort en bra deal...Har telia höjt priserna? när jag köpte mina 8gigare kostade de 1600:- + 100x18 och sommarvänner 69x12 = 4228 styck:)
aja då kanske jag gjorde en bra deal med säljaren bara:)

Jag vet inte vad som gäller, jag tog bara prisarna Telia presenterar på sin hemsida... Det kanske går att få det bättre än så?
Postad 16 november 2008 - 17:50
Tycker det borde gå. Idiotiskt annars. Har rätt mkt musik på den men hade velat kunna använda stationära för att föra över en del nya album.
Postad 16 november 2008 - 18:37
Du kan bara synka mot en dator, vilket är ganska självklart om man tänker lite på det. Däremot kan du ställa in den i manuellt läge och då kan du föra över musik från flera olika iTunes. Gör detta från ditt huvud-iTunes så den inte försöker synka med nya biblioteket och raderar allt som den inte känner igen.Har en liten fundering. Min iPhone är synkroniserad med min laptop. Har nu kopplat in den i min stationära och tänkte föra över lite musik därifrån. Finns det något sätt man kan göra det utan att ersätta det som redan finns på telefonen? Har hört att man ska kunna auktorisera iPhonen med flera datorer/iTunes?
Tycker det borde gå. Idiotiskt annars. Har rätt mkt musik på den men hade velat kunna använda stationära för att föra över en del nya album.
Postad 16 november 2008 - 22:34
Du kan bara synka mot en dator, vilket är ganska självklart om man tänker lite på det. Däremot kan du ställa in den i manuellt läge och då kan du föra över musik från flera olika iTunes. Gör detta från ditt huvud-iTunes så den inte försöker synka med nya biblioteket och raderar allt som den inte känner igen.
Okay, låter ju kanon. Ska testa det. Återkommer om det skiter sig : )
Postad 18 november 2008 - 06:25
Postad 18 november 2008 - 08:02
Hmm.. undrar om det lönar sig att vänta med inköp av iPhone tills nästa år...
rumors
haha ja vänta du.. om du inte viste det så kommer det alltid nya saker hela tiden, så om du vill kan du vänta livet ut:)
Postad 18 november 2008 - 09:54
Postad 18 november 2008 - 16:34
Jag har aldrig varit speciellt exhalterad över iPhone, men nu tyckte jag att priset såg rätt ut så glad i hågen ringde jag telia för att beställa, men icke, det var bara en "locksida" som jag hamnade på, klickade man vidare så visade sig att man inte alls fick en 8GB lur på köpet om man tecknad iMini i 24 månader, utan man fick den på avbetalning (80kr x 24 mån) vilket innebar att slutsumman blev 225kr dyrare än normalt... vilken "julkampanj"...
Jag påpekade att den sida som syns visar klart och tydligt att det borde kosta 299kr/mån och 0kr för telefonen...
Behöver jag nämna att jag inte la en beställning...
Telias erbjudande....

Postad 18 november 2008 - 17:15
En sak till har jag funderat på. Låt säga att jag skulle sälja min iPhone. Hur skulle då nya ägaren göra för att synka den med sin dator? Skulle det uppstå komplikationer? Det är ju inga problem för honom att köra valfritt teliakort i, t.ex refill. Men tänkte mest på synkandet med dator osv. Jag är väl även registrerad på Apple som ägare eller något? Tänkte på registreringen man gjorde där innan man kunde använda telefonen.
Postad 18 november 2008 - 19:55
Postad 18 november 2008 - 23:01
Man blir ju inte så förvånad. Samma sak med Boxer och liknande aktörer, brukar vara rätt luddigt med information!
En sak till har jag funderat på. Låt säga att jag skulle sälja min iPhone. Hur skulle då nya ägaren göra för att synka den med sin dator? Skulle det uppstå komplikationer? Det är ju inga problem för honom att köra valfritt teliakort i, t.ex refill. Men tänkte mest på synkandet med dator osv. Jag är väl även registrerad på Apple som ägare eller något? Tänkte på registreringen man gjorde där innan man kunde använda telefonen.
Linus, detta är inget problem. Telefonen är på inget sätt låst till vara sig ditt simkort eller ditt Itunes konto.
Så länge det är ett Teliakort i telefonen (eller ett RebelSim och valfritt simkort), så kan du använda telefonen som du vill

Postad 19 november 2008 - 08:10

mer hittar ni på www.macworld.se
Postad 19 november 2008 - 08:35
Tänkte bara upplysa er om att telia snart kommer med en mms-app till iphone:) och man behöver då inte jailbreakea mobilen! (för oss som inte orkar göra det) och antagligen kommer programmet vara gratis för teliakunderna också
Det låter ju riktigt nice! Inte för att jag använder MMS alltför ofta men slipper man tjatet om att Iphone inte kan MMS:a

Postad 19 november 2008 - 09:25
Tänkte bara upplysa er om att telia snart kommer med en mms-app till iphone:) och man behöver då inte jailbreakea mobilen! (för oss som inte orkar göra det) och antagligen kommer programmet vara gratis för teliakunderna också
Det tror jag när jag ser det. Hur kan de göra ngt med SDKt som ingen annan lyckats göra?
Ngn riktig MMS är det nog inte tal om utan ett sätt att kunna läsa/skicka MMS genom ngn weblösning eller liknande.
Postad 19 november 2008 - 10:22
Det tror jag när jag ser det. Hur kan de göra ngt med SDKt som ingen annan lyckats göra?
Ngn riktig MMS är det nog inte tal om utan ett sätt att kunna läsa/skicka MMS genom ngn weblösning eller liknande.
det blir nog som det är idag, altså man kan skicka och ta emot mms från telias hemsida, men allt från ett program så det blir smidigt, om nästan som att mmsa, men jag undrar om/hur de tar en mmsavgift för detta...
Postad 19 november 2008 - 11:01
Postad 20 november 2008 - 11:17
Här finns infon om mms-aplikationen: www2.mobispine.com
Vilken info då? Står inget mer än att de erbjuder en lösning för operatörer. Hade varit intressant att se hur det fungerar också

Postad 20 november 2008 - 11:52
jag har ett litet problem med lagringen.
det är så att jag har 4.25 gb under övrigt vad är det som ligger där
och hur får jag bort det.
tack på förhand
Postad 20 november 2008 - 12:46
tjena
jag har ett litet problem med lagringen.
det är så att jag har 4.25 gb under övrigt vad är det som ligger där
och hur får jag bort det.
tack på förhand
ja du, övrigt kanske är program och foton? du får väl spara alla bilder å annat som du tycker är viktigt och göra en fabriksåterställning, låter som att dina filmer har hamnat fel?
eller är mobilen hackad så kan det ju vara vadsomhelst...
Redigerat av Wiberg_D, 20 november 2008 - 12:46.
Postad 20 november 2008 - 15:35
..............7,71gb..801,6mb...50,3mb....4,25g.....1,87
så står det i ITunes
det är visserligen en jailbreakad iphone 2g (16gb)
men det ska väl knappast ha nån betydelse?
Redigerat av rc7895, 20 november 2008 - 15:38.
Postad 21 november 2008 - 08:24
Kapacitet...Ljud....Bilder.....Program....Övrigt...Ledigt
så står det i ITunes
om den är jailbreakead så kan man ju stoppa in saker på andra sätt än från itunes och då hamnar det i "övrigt" kategorin. du har inte offlinemaps eller nått?
Postad 21 november 2008 - 08:32
Kapacitet...Ljud....Bilder.....Program....Övrigt...Ledigt
så står det i ITunes
Hur kan det vara en 16gb om kapaciteten är 7,71gb???
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar