Humax HDPVR-1000C 320GB
(Digitalboxar)
|
3
|
(94)
|
Inga priser |
Postad 27 October 2009 - 15:43
Postad 27 October 2009 - 18:49
Du har inte funderat på Smartwi, då har du alla kanaler i alla rum funkar även på HD-kanalerna.Håller med till fullo. Detta gör mig skitirriterad eftersom jag beställt Canal+ Total (samtliga film- och sportkanaler) och säsongskortet (alla matcher i allsvenskan), men kan alltså bara se dessa kanaler på en TV, trots digitalbox och tvillingkort på TV i sovrummet. Riktigt värdelöst faktiskt när man betalar så mkt i månaden...
Förbjudet att sälja i Sverige,men det finns ju andra länder att beställa ifrån.
Postad 28 October 2009 - 09:05
Nån som har en WD My Passport eller Samsung S2 (extern 2,5"-HD 500GB) och kan bekräfta att boxen klarar av den utan problem med t.ex. strömförsörjning?
Halloj!
Jag köre "backup" på en WD Passport 320GB
Fungerar bra.
Dödens långsamt.
Idiotiskt att man måste kopiera tillbaka ÄVEN avkodat material till boxen.
Då måste man ju PLANERA sitt tittande.
Sånt hade man ju kommit ifrån.
Annars fungerar det ju
Postad 28 October 2009 - 15:10
Halloj!
Jag köre "backup" på en WD Passport 320GB
Fungerar bra.
Dödens långsamt.
Idiotiskt att man måste kopiera tillbaka ÄVEN avkodat material till boxen.
Då måste man ju PLANERA sitt tittande.
Sånt hade man ju kommit ifrån.
Annars fungerar det ju.
Ok tackar för svar, hoppas det funkar med 500-gigarn också, ska få en billigt... och jo sjukt segt är det iaf
Postad 30 October 2009 - 22:35
Är det någon som kan se vad den senaste firmware uppdateringen gör ? Har letat överallt på Comhems sida, men hittar ingenting om den.
//Jesper
läs tråd starten där står det jag försöker publicera all ny info om firmware i trådstarten så fort det kommer ny den senaste firmwaren innehöll väldigt lite saker
Postad 01 November 2009 - 21:20
kanalen. blir vansinnig filmen är till stordel engelsk dialog och frugan kan inte eng vilket gjorde att hon vart förbannad och lämnade tv.. tycker de ska ta tummen ur röven och fixa textning
Postad 01 November 2009 - 21:40
Kan inte annat än hålla med till fullo, Men utan att trivialisera din frus Engelskakunskaper så är det i mitt tycke dom hörselskadade som verkligen blir åsidosatta iom detta idiotiska sätt att spara pengar(aka dyrkan av Mammon)blir så vansinnig de kör Den Ofrivillige Golfaren på SFkanalen som canal plus sagt i mail förut så textar de ju inte sf
kanalen. blir vansinnig filmen är till stordel engelsk dialog och frugan kan inte eng vilket gjorde att hon vart förbannad och lämnade tv.. tycker de ska ta tummen ur röven och fixa textning
.Mvh.
Mats
Postad 02 November 2009 - 00:52
Kan inte annat än hålla med till fullo, Men utan att trivialisera din frus Engelskakunskaper så är det i mitt tycke dom hörselskadade som verkligen blir åsidosatta iom detta idiotiska sätt att spara pengar(aka dyrkan av Mammon)
.
Mvh.
Mats
håller med men att få de att ändra sig krävs att nån skapar en protestlista!!
Postad 02 November 2009 - 14:11
Postad 02 November 2009 - 18:25
Done
.
Mvh.
Mats
fick inte mer en ett väntat svar från canal+
Postad 02 November 2009 - 18:37
fick inte mer en ett väntat svar från canal+
får hoppas de fixar de fort bara
Låter som om dom bara tänker texta 'repliker' och inte hela dialogen, Men vad hjälper det alla med en hörselskada(Man blir så förbannad
Mvh.
Mats
Postad 02 November 2009 - 19:12
Låter som om dom bara tänker texta 'repliker' och inte hela dialogen, Men vad hjälper det alla med en hörselskada(Man blir så förbannad
)?
Mvh.
Mats
ja vilket är sjukt sen sf kanalen sänds inte bara i sverige även norge o danmark o finland och de får minsan det textat i sitt hemspråk hur kommer det sig att de satsar där men bara för kanalen e svensk så ska vi klara oss utan det
Postad 04 November 2009 - 07:39
Postad 04 November 2009 - 12:47
Jag har sökt men inte hittat något direkt matnyttigt ännu. Jag har nyligen skaffat en ny receiver (Denon 2310) och ett 5.1 högtalarpaket. Jag är på en fruktansvärt låg nivå vad gäller HD, Dolby, ProLogic etc. Jag får lite "märkliga" resultat av olika inställningar och olika kanaler, ibland går bara frontar+sub, ibland med alla burkar och ibland med surround. Har däremot inte fått någon av HD-kanalerna att leverera surround-ljud, bara Canal +. Det beror säkert på en kombo av min inkompetens, ComHems utbud och taskig manual till receivern. För att börja nånstans behöver jag veta mer om hur det bör kunna funka rent generellt med ComHem och PVR:en.
Kopplat HDMI från box till receiver, och HDMI från receiver till TV, kör inget ljud via TV, testat olika inställningar på receiver.
Kan någon ha förbarmande och börja med att redogöra lite om format, vad de innebär, vad jag bör kunna förvänta mig för ljud ut från boxen?
Om någon mer sitter med en Denon **10, som kan förklara lite hur jag bör ställa in den för att få ut mesta/bästa möjliga av vad PVR:en levererar, så blir jag ännu nöjdare!
Postad 04 November 2009 - 16:35
5. Flytta favoritkanalerHur gör man för att sortera om kanalerna i sina favoritlistor? Jag hittar det inte.
1. Välj de favoritkanaler som ska flyttas i favoritlistan och tryck OK.
2. Tryck på den BLÅ knappen.
3. Välj Flytta och tryck på knappen OK.
4. Flytta markören till målet med knappen upp/ner och tryck på OK.
5. Den valda kanalen flyttas till den nya positionen.
(Mer info finns det under kaptiel 8 i manualen. Sidan 48 och framåt.)
Postad 05 November 2009 - 00:46
Postad 05 November 2009 - 08:10
Kör med senaste firmware, 1.00.21Min syrra har precis köpt en Humax HDPVR-1000C från Comhem. Jag har lovat att hjälpa henne att koppla in den när jag ska och hälsa på henne i Sthlm imorgon. Jag orkar inte ta mig igenom hela tråden. Är det ngn som kan ge snabb feedback om det är några buggar som finns kvar som man ska kolla efter så att jag kan kontrollera att boxen fungerar som den ska. Vilken är senaste firmware version? Är det den man ska ha? Finns det firmware versioner man ska passa sig för? Ev andra tips tas naturligtvis också tacksamt emot.
En del upplever problem med ljudsyncen, speciellt på HD-kanalerna.
Postad 05 November 2009 - 08:14
5. Flytta favoritkanaler
1. Välj de favoritkanaler som ska flyttas i favoritlistan och tryck OK.
2. Tryck på den BLÅ knappen.
3. Välj Flytta och tryck på knappen OK.
4. Flytta markören till målet med knappen upp/ner och tryck på OK.
5. Den valda kanalen flyttas till den nya positionen.
Hmm, får det inte att fungera. Jag får aldrig upp något alternativ "flytta", antagligen för att jag inte lyckas med steg 1. Var ska jag vara när jag väljer favoritkanalerna som ska flyttas? Om jag är i favoritlistan så byter jag ju kanal med OK, inte väljer några kanaler..
Postad 05 November 2009 - 09:29
Är det ingen som orkar?Ljudformat...
Jag har sökt men inte hittat något direkt matnyttigt ännu. Jag har nyligen skaffat en ny receiver (Denon 2310) och ett 5.1 högtalarpaket. Jag är på en fruktansvärt låg nivå vad gäller HD, Dolby, ProLogic etc. Jag får lite "märkliga" resultat av olika inställningar och olika kanaler, ibland går bara frontar+sub, ibland med alla burkar och ibland med surround. Har däremot inte fått någon av HD-kanalerna att leverera surround-ljud, bara Canal +. Det beror säkert på en kombo av min inkompetens, ComHems utbud och taskig manual till receivern. För att börja nånstans behöver jag veta mer om hur det bör kunna funka rent generellt med ComHem och PVR:en.
Kopplat HDMI från box till receiver, och HDMI från receiver till TV, kör inget ljud via TV, testat olika inställningar på receiver.
Kan någon ha förbarmande och börja med att redogöra lite om format, vad de innebär, vad jag bör kunna förvänta mig för ljud ut från boxen?
Om någon mer sitter med en Denon **10, som kan förklara lite hur jag bör ställa in den för att få ut mesta/bästa möjliga av vad PVR:en levererar, så blir jag ännu nöjdare!
Det behöver inte vara en lång utläggning om ljudformatens betydelse eller så, jag känner till Google... Det jag behöver förstå är vad PVR-boxen puttar ut, och hur jag ska veta om det är 2/5.1, och hur receivern kan/bör ställas in.
Typ-exempel, kollade på ChampionsLeague igår. Kikade på Viasat Sport HD, switchar till Viasat Fotboll (som visar samma match samtidigt). Inga ändringar på receivern, och jag får bara 2-kanalsljud från HD-kanalen, men från den vanliga kanalen mekar receivern ihop nåt som liknar surround.
Jag missar förmodligen nåt väldigt grundläggande här, eftersom jag inbillar mig att HD-kanalen antingen ska ge samma eller bättre ljud, i 2 eller t.o.m. 5.1 kanal, även om input (output från PVR) är 2 kanals i båda fallen. PVR-info om ComHem-kanalen visar DolbyDigital ljud, den vanliga inget DD-ljud.
Postad 05 November 2009 - 10:09
Jag tar det kort:Är det ingen som orkar?
Det behöver inte vara en lång utläggning om ljudformatens betydelse eller så, jag känner till Google... Det jag behöver förstå är vad PVR-boxen puttar ut, och hur jag ska veta om det är 2/5.1, och hur receivern kan/bör ställas in.
Typ-exempel, kollade på ChampionsLeague igår. Kikade på Viasat Sport HD, switchar till Viasat Fotboll (som visar samma match samtidigt). Inga ändringar på receivern, och jag får bara 2-kanalsljud från HD-kanalen, men från den vanliga kanalen mekar receivern ihop nåt som liknar surround.
Jag missar förmodligen nåt väldigt grundläggande här, eftersom jag inbillar mig att HD-kanalen antingen ska ge samma eller bättre ljud, i 2 eller t.o.m. 5.1 kanal, även om input (output från PVR) är 2 kanals i båda fallen. PVR-info om ComHem-kanalen visar DolbyDigital ljud, den vanliga inget DD-ljud.
Först och främst, det är absolut INTE alla program som sänds på HD-kanalerna som har 5.1 ljud, verkligen inte.
Du bör se på din förstärkare (på min lyser en blå stor lampa) när det verkligen kommer 5.1 ljud från tv-kanalen (boxen).
Jag har kopplat från hdpvr-boxen en hdmi-kabel tll tv:n och sedan en optisk kabel till förstärkare, jag tycker INTE man skall köra bilden genom förstärkaren, bättre med direkt till tv:n som får styra allt för då tycker jag att bilden blir klart bättre (om man inte har en skit tv) och ljudet "kommer fram" som det skall till förstärkaren.
Redigerat av Unregistered64f891a5, 05 November 2009 - 10:11.
Postad 05 November 2009 - 16:58
Tackar för svaret!Jag tar det kort:
Först och främst, det är absolut INTE alla program som sänds på HD-kanalerna som har 5.1 ljud, verkligen inte.
Du bör se på din förstärkare (på min lyser en blå stor lampa) när det verkligen kommer 5.1 ljud från tv-kanalen (boxen).
Jag har kopplat från hdpvr-boxen en hdmi-kabel tll tv:n och sedan en optisk kabel till förstärkare, jag tycker INTE man skall köra bilden genom förstärkaren, bättre med direkt till tv:n som får styra allt för då tycker jag att bilden blir klart bättre (om man inte har en skit tv) och ljudet "kommer fram" som det skall till förstärkaren.
Nej, det har jag förstått att 5.1 inte är default på något sätt. Kikade ju igår på stärkarens info via menyerna, och såg att allt jag kikade på var 2-kanals.
- Kan man se om det är 2 eller 5 kanals (förutom på stärkaren) i infon som visas då man trycker på Info på PVR:en? (Eller ännu hellre, i någon program-tablå?)
- Vad innebär det att det står en Dolby-symbol i infon från Comhem, vad är det för skillnad på det som skickas?
- Varför kunde jag bara få 2-kanals ljud när jag kikade på ViasatSport HD kanalen, som visade Dolby symbolen, men fejkat (antar att det är stärkaren som gör något med signalen?) surround från vanliga ViasatSport? Är det något generellt eller är det jag och min inkompetens?
(Ang bilden, jag har kopplat den så initialt. Det ska vara bra video-kretsar i min stärkare, men jag ska testa senare när jag fått ordning på övriga inställningar.)
Postad 05 November 2009 - 17:57
Tackar för svaret!
Nej, det har jag förstått att 5.1 inte är default på något sätt. Kikade ju igår på stärkarens info via menyerna, och såg att allt jag kikade på var 2-kanals.
- Kan man se om det är 2 eller 5 kanals (förutom på stärkaren) i infon som visas då man trycker på Info på PVR:en? (Eller ännu hellre, i någon program-tablå?)
- Vad innebär det att det står en Dolby-symbol i infon från Comhem, vad är det för skillnad på det som skickas?
- Varför kunde jag bara få 2-kanals ljud när jag kikade på ViasatSport HD kanalen, som visade Dolby symbolen, men fejkat (antar att det är stärkaren som gör något med signalen?) surround från vanliga ViasatSport? Är det något generellt eller är det jag och min inkompetens?
(Ang bilden, jag har kopplat den så initialt. Det ska vara bra video-kretsar i min stärkare, men jag ska testa senare när jag fått ordning på övriga inställningar.)
Ställ boxen på att prioritera DD-ljud . (Meny -> Bild och ljud -> Dolby Digital prioritering på) så borde du få 5.1-ljud automatiskt på de kanaler som sänder 5.1. Du kommer samtidigt att märka att ljudet försvinner på alla SVT:s regionala program med den inställningen. Du kan även gå in manuellt på varje enskild kanal och se hur ljudet är instället och även välja vilket ljudspår du vill lyssna på (det senare du måste göra om du även vill höra vad som sägs i Västnytt eller ABC eller vilket område du bor i). För att kolla ljudspår trycker du på knappen under luckan som har en högtalare och frågetecken (tredje nerifrån längst till vänster).
Postad 07 November 2009 - 23:02
Hur är det med Humax HDPVR-1000c, kan den automatiskt spela in alla avsnitt av en serie? Vad jag förstått när jag läst tester/trådar så klarar den det inte, men det kanske har fixats i och med någon firmware-uppdatering?
Mvh
björn
Postad 08 November 2009 - 01:07
Hej på er,
Hur är det med Humax HDPVR-1000c, kan den automatiskt spela in alla avsnitt av en serie? Vad jag förstått när jag läst tester/trådar så klarar den det inte, men det kanske har fixats i och med någon firmware-uppdatering?
Mvh
björn
Så länge alla avsnitt sänds på samma tid och samma kanal är det inget problem.
Men tyvärr finns inte möjligheten att likt Tivo välja en funktion typ: "Spela in alla Seinfeld-avsnitt oavsett tid och kanal", och det var väl det du efterfrågade?
Postad 08 November 2009 - 09:26
Så länge alla avsnitt sänds på samma tid och samma kanal är det inget problem.
Men tyvärr finns inte möjligheten att likt Tivo välja en funktion typ: "Spela in alla Seinfeld-avsnitt oavsett tid och kanal", och det var väl det du efterfrågade?
Tack för snabbt svar. Jo, det var så jag menade. Synd att det inte stöds, annars hade det nog blivit ett köp...
// björn
Postad 08 November 2009 - 10:37
wow de gjorde underverk att klaga vi har text nu på sf kanalen
Bra jobbat
Mvh.
Mats
Postad 08 November 2009 - 14:48
Bra jobbat
.
Mvh.
Mats
men bara på engelsk taliga dialoger dock inte på övrigt synd om dem som har hörsel problem
Postad 08 November 2009 - 18:44
Jag hade spelat in en film från Silver HD, den hade ingen som helst dialog men musik, ljudeffekter var med. Dolby digital angavs som format i info-rutan. Svenska texten var dock med, men ingen som pratade. Nu kollade jag på Silver HD, o för den film som går för stunden var det samma sak: ingen dialog mer än svagt i bakgrunden o som verkar komma "från en obestämd plats i rummet", så som det brukade låta på radions P2's stereotest då det begav sig...
Detta har hänt förut också på andra kanaler än Silver HD, Någon annan som känner igen detta ?
Postad 09 November 2009 - 09:13
Vad behöver jag för att jag ska få den här digitalboxen att fungera, tycker att det är lite oklart för mig. En tv har jag förstått att det kan vara bra att ha, men sen då, behöver jag ha något speciellt abonnemang, vad innebär det att det är ett eget operativsystem? Så en kanske lite känslig fråga, kan en kompis skicka bild via internet eller hur det nu funkar, vet att det ska gå via dreamboxen.
Postad 09 November 2009 - 15:09
Du behöver inget speciellt abonnemang bara vanligt digitalt aboennemang från Com Hem.Förlåt denna dumma fråga.
Vad behöver jag för att jag ska få den här digitalboxen att fungera, tycker att det är lite oklart för mig. En tv har jag förstått att det kan vara bra att ha, men sen då, behöver jag ha något speciellt abonnemang, vad innebär det att det är ett eget operativsystem? Så en kanske lite känslig fråga, kan en kompis skicka bild via internet eller hur det nu funkar, vet att det ska gå via dreamboxen.
Om dus edan vill utnyttja boxen fullt ut så kan du skaffa HD-kanalrer på lite olika sätt på Com Hem. SVT:s HD-kanal ingår dock "gratis" i det vanliga digitala abonnembanget.
En platt-tv med hdmi-ingång är (tycker jag) ett måste.
Har ingt som helst svar på din "känsliga fråga" då jag inte alls hajar vad du menar.
Redigerat av Unregistered64f891a5, 09 November 2009 - 22:59.
Postad 09 November 2009 - 18:05
Det funkar inte med denna box.Så en kanske lite känslig fråga, kan en kompis skicka bild via internet eller hur det nu funkar, vet att det ska gå via dreamboxen.
Postad 11 November 2009 - 09:16
Tack för tidigare svar, men jag får inte ihop det riktigt. Boxen är (och har varit inställd på Digital prio).
Jag har stärkaren inställd på Dolby PLX då den matas med 2-kanals ljud. 5.1 ljud funkar bra när det sänds, och 2-kanals simuleras till nån form av surround (hur/varför vet jag inte, ibland låter det bra och ibland bara störande).
Igår kväll bläddrade jag igenom några kanaler, och jämförde bl.a. Viasatsport och Eurosport 2. Båda visade amerikansk fotboll. Viasats sändning gav publikljud i surround-högtalarna, men från Eurosport var det bara frontarna som gick. Båda kanalerna hade samma info på boxen, inget Dolby digital. Stärkaren visade samma Audio input format, dvs PCM, 2.0.0.
Varför diffar ljudet, trots att allt jag kan se är att det är samma format?
Postad 11 November 2009 - 19:20
Hänt mig också en gång. Filmen Cube på Silver HD.Jag hade spelat in en film från Silver HD, den hade ingen som helst dialog men musik, ljudeffekter var med. Dolby digital angavs som format i info-rutan. Svenska texten var dock med, men ingen som pratade. Nu kollade jag på Silver HD, o för den film som går för stunden var det samma sak: ingen dialog mer än svagt i bakgrunden o som verkar komma "från en obestämd plats i rummet", så som det brukade låta på radions P2's stereotest då det begav sig...
Detta har hänt förut också på andra kanaler än Silver HD, Någon annan som känner igen detta ?
Postad 11 November 2009 - 21:08
Jag fattar fortfarande inte...
Tack för tidigare svar, men jag får inte ihop det riktigt. Boxen är (och har varit inställd på Digital prio).
Jag har stärkaren inställd på Dolby PLX då den matas med 2-kanals ljud. 5.1 ljud funkar bra när det sänds, och 2-kanals simuleras till nån form av surround (hur/varför vet jag inte, ibland låter det bra och ibland bara störande).
Igår kväll bläddrade jag igenom några kanaler, och jämförde bl.a. Viasatsport och Eurosport 2. Båda visade amerikansk fotboll. Viasats sändning gav publikljud i surround-högtalarna, men från Eurosport var det bara frontarna som gick. Båda kanalerna hade samma info på boxen, inget Dolby digital. Stärkaren visade samma Audio input format, dvs PCM, 2.0.0.
Varför diffar ljudet, trots att allt jag kan se är att det är samma format?
att få ut ljud i form av stereo till surround är egentligen inte så lätt som de låter de mesta av stereo sändningar är sk matrix kodat vill säga det innehåller en form av kod som säger i vilken högtalare ljudet ska komma i det läser sen ProLogic lägena av och matar det till den högtalaren, finns ingen matrix kod i stereo ljudet så matas ljudet ut i en typ av simulerad form av surround i bland kan de bli helt fel sport sändingar har ingen matrix kod alls därför blev ljudet lite konstigt för dig, filmer tex de har matrix.
Redigerat av Duckface21, 11 November 2009 - 21:18.
Postad 11 November 2009 - 22:34
Topp, tack för den förklaringen! ViasatSport verkar kunna få med "Matrix"-koden i de flesta fallen (även om det inte blir helt balanserat, likväl typ TV4, i reklampauser med musik är de bakre kanalerna mycket mer högljudda). Men tack som sagt för en bra förklaring, nu behöver jag inte jaga i manualer längre!att få ut ljud i form av stereo till surround är egentligen inte så lätt som de låter de mesta av stereo sändningar är sk matrix kodat vill säga det innehåller en form av kod som säger i vilken högtalare ljudet ska komma i det läser sen ProLogic lägena av och matar det till den högtalaren, finns ingen matrix kod i stereo ljudet så matas ljudet ut i en typ av simulerad form av surround i bland kan de bli helt fel sport sändingar har ingen matrix kod alls därför blev ljudet lite konstigt för dig, filmer tex de har matrix.
Och det är rätt intressant med surround, det är som sagt inte helt trivialt vad som ska komma var, när exempelvis kameravinklar byts...
Redigerat av Unregisterede118cf15, 11 November 2009 - 22:36.
Postad 13 November 2009 - 19:03
Apropå sändningar med Dolby digital, så tror jag inte alltid det fungerar.
Jag hade spelat in en film från Silver HD, den hade ingen som helst dialog men musik, ljudeffekter var med. Dolby digital angavs som format i info-rutan. Svenska texten var dock med, men ingen som pratade. Nu kollade jag på Silver HD, o för den film som går för stunden var det samma sak: ingen dialog mer än svagt i bakgrunden o som verkar komma "från en obestämd plats i rummet", så som det brukade låta på radions P2's stereotest då det begav sig...
Jag har varit med om det flera gånger.
Har sett det på Silver någon gång, men framför allt på Discovery HD och National Geographic HD.
Det brukar typiskt vara något naturprogram eller liknande, så att man har bakgrunds musik, miljöljud och direkt talljud, men att "berättarrösten" saknas i de partier där den finns med. Detta ljudspår märks ju tydligt eftersom det textas, så man kan väl anta att andra typer av ljudspår saknas ibland utan att man märker det också.
Efter att det hade hänt mig ett par gånger tänkte jag att jag skulle försöka gå till botten med om det var någon felinställning på min förstärkare, eller fel i sändningen. Har testat att ta ljudet via HDMI/optiskt/Scart/etc. och satt stereon på alla tänkbara inställningar från mer avancerade DD/DTS-varianter ner till vanlig 2-kanals stereo, och det som saknas, saknas fortfarande. Så min slutsats är enligt ren uteslutningsmetod att det är fel i sändningen (men jag är ingen expert, så motbevis välkomnas)
Postad 14 November 2009 - 00:59
Jag har varit med om det flera gånger.
Har sett det på Silver någon gång, men framför allt på Discovery HD och National Geographic HD.
Det brukar typiskt vara något naturprogram eller liknande, så att man har bakgrunds musik, miljöljud och direkt talljud, men att "berättarrösten" saknas i de partier där den finns med. Detta ljudspår märks ju tydligt eftersom det textas, så man kan väl anta att andra typer av ljudspår saknas ibland utan att man märker det också.
Efter att det hade hänt mig ett par gånger tänkte jag att jag skulle försöka gå till botten med om det var någon felinställning på min förstärkare, eller fel i sändningen. Har testat att ta ljudet via HDMI/optiskt/Scart/etc. och satt stereon på alla tänkbara inställningar från mer avancerade DD/DTS-varianter ner till vanlig 2-kanals stereo, och det som saknas, saknas fortfarande. Så min slutsats är enligt ren uteslutningsmetod att det är fel i sändningen (men jag är ingen expert, så motbevis välkomnas)
det är fel i sändningen händer här med dock inte ofta något program bara o felet brukar som mest ske på ngc hd inte någon annan kanal
Postad 16 November 2009 - 23:32
Nån som vart med om nått liknande? Antar att boxen har pajjat.
Postad 17 November 2009 - 07:23
I morse kl 00:32? Du har tidiga morgonarNär jag vaknade i morse märkte jag att min HD-box var igång. Jag är 99% säker på att jag stängde av den igår kväll. Men det stora problemet är att det enda som lyser är ON knappen och inget mer och det går inte att stänga av den med fjärrkontrollen. Inga kanaler funkar.
Nån som vart med om nått liknande? Antar att boxen har pajjat.
Jag har varit med om liknande. Behövde bara dra ur strömsladden och sätta i den igen och på det sättet "kallstarta" boxen och sedan fungerade allt normalt igen.
Har hänt ett par tre gånger på snart ett år.
Postad 17 November 2009 - 11:04
Har även öppnat boxen och kollat så alla sladdar satt som dom skulle.
Postad 17 November 2009 - 17:50
MVH
Okunnig.
Postad 17 November 2009 - 18:11
Dum fråga kanske. Har letat men inte hittat något svar. Det material man spelat in på hårddisken i boxen, går det att föra över till en dator eller hemmaserver? Hårddisken i boxen borde ju bli full rätt snart.
MVH
Okunnig.
Det går att flytta över till en FAT32-disk. Men du måste spela upp det via boxen eftersom det är kodat/krypterat. En annan variant är att med hjälp av "videofångarutrustning" spela in/spela över till hårddisk i realtid.
Postad 17 November 2009 - 23:01
Står mode knappen på fjärren i "rätt" läge?
Japp den är som den ska
Får kolla med Com Hem och Expert imorgon så fixar det sig.
Postad 18 November 2009 - 11:28
Det går att flytta över till en FAT32-disk. Men du måste spela upp det via boxen eftersom det är kodat/krypterat. En annan variant är att med hjälp av "videofångarutrustning" spela in/spela över till hårddisk i realtid.
Tackar för svaret.
Postad 19 November 2009 - 19:50
Postad 23 November 2009 - 12:19
Det som finns på PVR:s hårddisk är en .ts videofil samt en .nts fil och en .htm fil som hör till varje inspelning som görs på hårddisken. ts filerna verkar krypterade, man kan kopiera ( = flytta ) dem till en USB-minnes-sticka men har ej lyckats spela upp dem på datorn.
Någon som har lyckats konvertera dem till t.ex. .avi (= Divx) eller .mpg, .mp4 eller liknande ??
Tips på något användbart konverterings-program ?
Någon som vet om Humax / Comhem tänker aktivera nätverks-anslutningen eller hur man gör för att använda den ?
Annars får man väl köra med videoinfångning i realtid....
MVH
HDmax
Postad 25 November 2009 - 20:07
orkar inte läsa igenom alla sidor..
vilka filer kan man spela upp på den inbyggda hårdisken?
mp3,divx,mpeg m.m?
funderar påatt köpa den nu,man får den för 3500 på comhems sida?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
ComHem - Humax HDPVR-1000C eller Samsung BD-E8900N ???
3 bilder
152 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?