* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 11 March 2010 - 22:43
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jag är ute efter ett par hörlurar (helst inear) som har bra ljud, och även har knappar för att svara i tele, byta låt OCH höja och sänka volymen. Det är just den sistnämnda funktionen som är riktigt svår att hitta. Nu har jag kollat runt ett tag utan att hitta några, så jag frågar här i hopp om att nån känner till någon. Klipsch S4i och Klipsch S2M är in ear lurar med samma knappar som Apples orginallurar.
Postad 12 March 2010 - 02:18
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Klipsch S4i och Klipsch S2M är in ear lurar med samma knappar som Apples orginallurar.
Ja S4i hittade jag faktist, och det ser riktigt bra ut. Men det är bara en grej med dom. Det är att micen/knapparna sitter väldigt långt ner, vilket betyder att man inte kan ha den innanför jackan. Annars kan man inte prata i dom. Vart dom sitter på S2M lyckades jag inte komma fram till.
Postad 14 March 2010 - 01:00
Jabbex
-
Jabbex
-
Amatör
-
-
51 inlägg
iPhonePyssel har en tävling där man kan vinna presentkort på 200 kr på iTunes/Appstore bara genom att räkna bilder under veckan. http://iphonepyssel....itunesappstore/Intressant?
Postad 14 March 2010 - 13:08
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
iPhonePyssel har en tävling där man kan vinna presentkort på 200 kr på iTunes/Appstore bara genom att räkna bilder under veckan.
http://iphonepyssel....itunesappstore/
Intressant?
Alltså, visserligen tycker jag att iPhonePyssel är en helt OK sida, men det börjar bli riktigt irriterande med all smygreklam du lägger i diverse trådar på minhembio.com för att få lite mer trafik till din/er webbsida.
Postad 14 March 2010 - 17:38
Unregistered3b6e1acd
-
Unregistered3b6e1acd
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hejsan
Lyssnar mycke på ljudböcker och har kommit in nästan 4 timmar in i boken och då försvinner ljudet på den men när jag spelar upp filen i itunes då finns ljudet med. Nån som har råkat ut för detta?? Har provat att synka men hjälpte inte. Mvh Johnny
Postad 14 March 2010 - 18:18
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Alltså, visserligen tycker jag att iPhonePyssel är en helt OK sida, men det börjar bli riktigt irriterande med all smygreklam du lägger i diverse trådar på minhembio.com för att få lite mer trafik till din/er webbsida.
Jo lite mycket iphonepyssel just nu.. Satt och funderade på hur man skapar ett utländskt itunes konto. Ska "flytta" till Australien i september och tänkte att jag skulle kolla på lite "Australien specifika" apps.. såsom GPS eller liknande. Så min fråga är, hur gör jag för att få ett Australienskt itunes konto?
Postad 14 March 2010 - 22:59
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jo lite mycket iphonepyssel just nu..
Satt och funderade på hur man skapar ett utländskt itunes konto. Ska "flytta" till Australien i september och tänkte att jag skulle kolla på lite "Australien specifika" apps.. såsom GPS eller liknande. Så min fråga är, hur gör jag för att få ett Australienskt itunes konto?
Jag skrev om hur man går tillväga för att skaffa utländska konton några sidor bak i tråden! Testa den brillianta sök-funktionen.
Postad 15 March 2010 - 16:59
Unregistered3b6e1acd
-
Unregistered3b6e1acd
-
Amatör
-
-
71 inlägg
fick tag på en annan bok nu som verkar funka, men får nu ett annat problem.... nu spelar den inte upp i ordning utan hoppar hej vilt mellan kapitel trots att dom ligger i ordning både i itunes och i telefonen. Fattar inte alls vad som pågår, är det nån bugg på den nya firmware? Eller ärdet bara hos mig det strular så här? mvh Johnny
Postad 16 March 2010 - 07:44
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Jahopp har ett problem med synkningen till iTunes, varje gång jag synkar så försvinner ringsignalerna som jag laddat ner via telefonen HJÄÄÄLP
Postad 16 March 2010 - 08:28
tidanse
-
tidanse
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Är det någon som har kollat in www.eanmako.com eller provat att handla?
Postad 16 March 2010 - 08:43
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Är det någon som har kollat in www.eanmako.com eller provat att handla?
När de skriver Iphone 3gs 8gb så bör man nog springa därifrån.
Postad 16 March 2010 - 15:10
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jahopp har ett problem med synkningen till iTunes, varje gång jag synkar så försvinner ringsignalerna som jag laddat ner via telefonen HJÄÄÄLP
Hur hade du laddat ned ringsignalerna? Via iTunes på telefonen?
Postad 16 March 2010 - 18:01
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
hmm fick precis veta att tele2 säljer Iphone i smyg över telefon. Priset är dock övedrivet högt 310kr i förhöjd månadsavgift, sedan måste man ta surfpaket medium på 1gb som kostar 89kr sedan tillkommer abonemangsavgiften på 49kr.. så totallt blir det en fastkostnad på 448kr i 24mån. Enda fördelen är väl att man får en fabriksupplåst Iphone.
Ett tips för ni som ringer med tele2.
Redigerat av Unregistered1232, 16 March 2010 - 18:01.
Postad 16 March 2010 - 21:35
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Hur hade du laddat ned ringsignalerna? Via iTunes på telefonen?
Precis, inge kul att betala för grejjer som försvinner
Postad 17 March 2010 - 00:44
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Precis, inge kul att betala för grejjer som försvinner 
Använde du samma itunes-konto i telefonen som du använder i iTunes på datorn? Förmodligen är det nog bara att du behöver auktorisera ditt itunes konto på den dator du försöker synca över det till. Välj Affär->Auktorisera denna dator.
Postad 17 March 2010 - 01:08
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
När de skriver Iphone 3gs 8gb så bör man nog springa därifrån.
+1  För övrigt så har jag sett en helt "ripped-off" DHL sida som användes för bedrägerier och andra välgjorda sidor av samma karaktär. Personligen hade jag aldrig handlat från sidan då inte ens loggan säger samma sak...
Postad 17 March 2010 - 09:50
Jabbex
-
Jabbex
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej, jag ber om ursäckt om ni börjar bli trött på att jag länkar till iphonepyssel. Men oftast gör jag detta för att det finns information där som jag vill förmedla. Det är ett enkelt sätt om det har skrivits där innan för att tipsa, hjälpa andra. Men jag ska tänka på detta så ni inte bli alldeles för trötta på sidan, det är inget jag vill göra. MVH Jabbex
Postad 17 March 2010 - 15:02
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Tack, Jabbex  Men som sagt, det är en riktigt bra sida ni/du driver.
Postad 19 March 2010 - 00:17
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Tjenare! Jag tänkte höra om nån har koll på hur det fungerar om man skulle köpa en 3GS från U.K? Hittat nån snubbe som säljer en rätt billigt... Funderar mest på om allt fungerar? Sen frågade jag ang. betalning, frakt osv då svarade han såhär: To close this deal , i will send you the phone through EuroTrend delivery company ( www.eurotrend-international.co.cc ) . Because i do not know you and you do not know me, i want to make this deal as safe as possible for both of us . EuroTrend offers a third party protection program wich is made for this kind of transactions. I would like to use this protection program to close our transaction.
This is how it works: First i go at the delivery company with the phone and i give the phone to them . They verify the phone and all the accesories and documents and they send you a email to confirm that the phone is in their possesion and that everything is ok . You send the payment for the phone to the delivery company and they keep the money for you. After you send the payment to them, they send you the phone. You verify the phone and if you agree to keep it, you tell to the delivery agent and they send me the money. If you find any problem with the phone or anything like that, they will give you your money back and they will send me my phone back. This is the best way to close this deal if you are interested in buying this phone from me.
Vad tror ni? Lite orolig då jag blivit blåst på nätet för ett par år sen så nu är jag lite mer varsam... =)
Postad 19 March 2010 - 00:49
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Det är fake så det skriker om det.
Testa googla "Euro Trend Delivery"...
Eller testa googla valfri mening inom citationstecken från deras Terms of Use...
Postad 19 March 2010 - 01:42
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hehe! Jo, det var det jag tänkte...vet ju allt som låter för bra för att vara sant också är det (oftast) men man blir ju så jäkla sugen! Måste sluta vara så jäkla godtrogen!
Redigerat av Matte Hedström, 19 March 2010 - 01:45.
Postad 21 March 2010 - 12:31
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hej på er
Jag har precis laddat ned ipeng appen till min iphone 3Gs.
Men när jag startar den hinner jag bara se att en textsida startar för att sedan stänga ner efter 2 sekunder igen.
Är det någon som vet vad detta kan vara för fel, inställning eller handhavande fel?
Har tagit bort och laddat ner appen om igen med samma resultat.
Har även startat om telefonen utan annat resultat.
Tacksam för svar.
Mvh, Lennart
Postad 21 March 2010 - 13:13
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hej på er
Jag har precis laddat ned ipeng appen till min iphone 3Gs. Men när jag startar den hinner jag bara se att en textsida startar för att sedan stänga ner efter 2 sekunder igen. Är det någon som vet vad detta kan vara för fel, inställning eller handhavande fel? Har tagit bort och laddat ner appen om igen med samma resultat. Har även startat om telefonen utan annat resultat. Tacksam för svar. Mvh, Lennart
Det är inte så att du sitter på en gammal mjukvara? Vissa appar kräver 3.+ för att funka ordentligt.
Postad 21 March 2010 - 13:38
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tack för svar.
Har den sista, 3.1.3, telefonen köpt i torsdags.
Alla andra appar jag laddat ner funkar som de ska.
Lennart
Postad 21 March 2010 - 14:06
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Använde du samma itunes-konto i telefonen som du använder i iTunes på datorn?
Förmodligen är det nog bara att du behöver auktorisera ditt itunes konto på den dator du försöker synca över det till. Välj Affär->Auktorisera denna dator.
Tackar det funkade trotts att den sa att den redan va auktoriserad
Postad 21 March 2010 - 17:27
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag har just nu en HTC Hero som jag funderar på att byta mot en iPhone 3G S, tycker ni det är värt det?
Postad 22 March 2010 - 01:03
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Tackar det funkade trotts att den sa att den redan va auktoriserad 
Härligt! Hade nog bara blivit något fel när du auktoriserade förra gången då.. Jag har just nu en HTC Hero som jag funderar på att byta mot en iPhone 3G S, tycker ni det är värt det?
Värt det alla gånger, förutom just denna gång eftersom det med stor sannolikhet släpps en ny iphone-modell under sommaren. Mitt tips är att vänta några månader till...
Redigerat av shapic, 22 March 2010 - 01:05.
Postad 22 March 2010 - 10:47
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Tack för svar. Har den sista, 3.1.3, telefonen köpt i torsdags. Alla andra appar jag laddat ner funkar som de ska. Lennart
Har inte iPeng men det finns appar som är lite mer eller mindre stabila även i Appstore. Hittade detta som liknar ditt problem: My iPeng 1.04 app crashes on startup, and it does it every day, until i've rebooted SqueezeCenter. After that it works fine..
Postad 22 March 2010 - 14:17
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Härligt! Hade nog bara blivit något fel när du auktoriserade förra gången då..
Värt det alla gånger, förutom just denna gång eftersom det med stor sannolikhet släpps en ny iphone-modell under sommaren. Mitt tips är att vänta några månader till...
Men iPhone 4G kommer vara för dyr för mig... (är 14 år)
Postad 22 March 2010 - 16:45
uppviglare
-
uppviglare
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Men iPhone 4G kommer vara för dyr för mig... (är 14 år)
Jag tror inte den nya kommer bli speciellt mycket dyrare än 3GS är med bra abonnemang nu.
Postad 22 March 2010 - 17:30
Unregistered34f60d33
-
Unregistered34f60d33
-
Användare
-
-
147 inlägg
har lagt upp 2 genväger på skrivbordet på min iphone 3gs. får nu ej bort dom. har kollat igenom allt i luren + i itunes också. och hur får man en mp3 som ringsignal. mycket tacksam för svar!!!
Postad 22 March 2010 - 19:24
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
har lagt upp 2 genväger på skrivbordet på min iphone 3gs. får nu ej bort dom. har kollat igenom allt i luren + i itunes också. och hur får man en mp3 som ringsignal. mycket tacksam för svar!!!
Håll inne fingret över ikonen tills den börja skaka. Klicka nu på krysset! Sen trycker du på home-knappen för att få ikonerna att sluta skaka.
Postad 22 March 2010 - 19:57
Unregistered34f60d33
-
Unregistered34f60d33
-
Användare
-
-
147 inlägg
tack som fan ^^
mp3 som signal då?
Postad 22 March 2010 - 20:38
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
mp3 som signal då?
jag vill inte vara tyken men har du testat google? http://tinyurl.com/yld93ws
Postad 22 March 2010 - 22:23
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Jag har just nu en HTC Hero som jag funderar på att byta mot en iPhone 3G S, tycker ni det är värt det?
Jag har en hero som tjänste mobil och en 3gs som privat. Min iPhone är klart den bättre telefonen. Tycker helt klart att det är värt ett byte. Det enda som är bättre med hero är batteri tiden men annars är iPhone överlägsen! Enligt mitt tycke i alla fall. //Micke
Postad 22 March 2010 - 23:12
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har inte iPeng men det finns appar som är lite mer eller mindre stabila även i Appstore. Hittade detta som liknar ditt problem: My iPeng 1.04 app crashes on startup, and it does it every day, until i've rebooted SqueezeCenter. After that it works fine..
Hej, tack för svar. Jag satt och pulade efter kommandon från utvecklaren Jörg Schwieder och vid 00.30 inatt löste det sig. Det var tydligen så att mitt bibliotek hade tappat namnet efter sista uppdateringen av Squeezebox server. Efter att ha gett denna ett namn så hoppade allt igång, litet fel, stor frustration. Detta kan man kalla service , en mycket trevlig app. Ha det gott.
Postad 23 March 2010 - 14:02
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
har precis jailbreakat min telefon igen men nu kan jag inte lägga till sources i cydia detta kommer upp:
encountered a section with no package: header
?
Postad 23 March 2010 - 19:48
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
har precis jailbreakat min telefon igen men nu kan jag inte lägga till sources i cydia detta kommer upp: encountered a section with no package: header
?
Det finns en tråd som rör Jailbreak. Det är nog större chans att du får svar där. https://www.minhembi...s...2037&st=720
Postad 24 March 2010 - 21:47
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Om man köper en svart iPhone, kan man byta det svarta skalet med vitt skal?
Postad 24 March 2010 - 22:03
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Om man köper en svart iPhone, kan man byta det svarta skalet med vitt skal?
Nej.. lr det är inget som du kan bara ploppa ut och sedan ploppa in.. däremot finns det väl fodral som man kan lägga över men det blir inte riktigt samma sak.
Postad 24 March 2010 - 22:44
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nej.. lr det är inget som du kan bara ploppa ut och sedan ploppa in.. däremot finns det väl fodral som man kan lägga över men det blir inte riktigt samma sak.
Jaha ok, tack! Kan någon rekommendera en bra & snygg väska till iPhone 3G S? EDIT: Men vad är detta då; http://www.mytrendyp...3gs-22483p.html
Redigerat av hani95, 24 March 2010 - 22:55.
Postad 25 March 2010 - 01:48
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jaha ok, tack!
Kan någon rekommendera en bra & snygg väska till iPhone 3G S?
EDIT: Men vad är detta då; http://www.mytrendyp...3gs-22483p.html
Det är en baksida till iPhone som man helst inte vill ge sig på att försöka byta ut själv.. Varför köper du inte bara en vit för istället?
Postad 25 March 2010 - 06:45
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Ursäkta om frågan varit uppe tidigare, testade att söka men hittade inget.
Funkar inte iPhone ihop med en wireless N-router? Min iPhone hittar inte den iaf. Är en Belkin (vet ej modellen).
Har försöktatt logga in manuellt med att skriva in Nätverksnamn, Säkerhet (WPA) och lösen men det funkar inte. Kan inte gå in och pilla i routern då den inte är min.
Postad 25 March 2010 - 08:16
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ursäkta om frågan varit uppe tidigare, testade att söka men hittade inget.
Funkar inte iPhone ihop med en wireless N-router? Min iPhone hittar inte den iaf. Är en Belkin (vet ej modellen). Har försöktatt logga in manuellt med att skriva in Nätverksnamn, Säkerhet (WPA) och lösen men det funkar inte. Kan inte gå in och pilla i routern då den inte är min.
Om routern endast stödjer n-tekniken och inte g så kommer iPhone inte att kunna nyttja, den då iPhone inte stödjer n-tekniken.
Redigerat av zinned78, 25 March 2010 - 08:16.
Postad 25 March 2010 - 12:29
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det är en baksida till iPhone som man helst inte vill ge sig på att försöka byta ut själv.. Varför köper du inte bara en vit för istället?
Jag vill inte ha någon vit, jag bara undrade om det var möjligt...
Postad 25 March 2010 - 13:27
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Är det lätt att låsa upp sin iPhone 3G S från Telia? Jag tänkte att köpa en iPhone 3G S som är låst till Telia och sedan låsa upp den för att lägga i ett Tele2-Comviq kort.
Postad 25 March 2010 - 14:18
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Är det lätt att låsa upp sin iPhone 3G S från Telia? Jag tänkte att köpa en iPhone 3G S som är låst till Telia och sedan låsa upp den för att lägga i ett Tele2-Comviq kort.
Det går inte låsa upp om telefonen kommer med senaste mjukvaran 3.1.3. Annars är det väldigt lätt, du trycker mer eller mindre bara på 1 knapp. Annars så säljer tele2 Iphone också, olåsta. Man kan köpa med abonemang om man beställer via kundtjänsten över telefon.
Postad 25 March 2010 - 14:21
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det går inte låsa upp om telefonen kommer med senaste mjukvaran 3.1.3. Annars är det väldigt lätt, du trycker mer eller mindre bara på 1 knapp.
Annars så säljer tele2 Iphone också, olåsta. Man kan köpa med abonemang om man beställer via kundtjänsten över telefon.
Jag har redan ett abonnemang... Men om jag får den med 3.1.2 sen låser upp den kan jag då uppdatera den till 3.1.3?
Postad 25 March 2010 - 14:48
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag har redan ett abonnemang... Men om jag får den med 3.1.2 sen låser upp den kan jag då uppdatera den till 3.1.3?
Finns en separat tråd för jailbreak. Bara söka på det.
Postad 25 March 2010 - 15:13
hani95
-
hani95
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Finns en separat tråd för jailbreak. Bara söka på det.
Oj, såg inte det... Tack!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|