Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 May 2018 - 07:09

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Första gasolgrillen är på g hem :)

Nu undrar jag vilken typ av flaska man ska köpa? skiljer ju en del i pris!?

P11 800:- full med gasol
PC10/PK10 1300 full med gasol

Vad är skillnaden 11/10kg gasol, samt vikten av själva flaskan?

Hade klart rekommenderat en flaska i komposit, (mycket) mindre vikt och synlig gasollinje så du kan se hur mycket det är kvar. Trevligare med låg vikt om man t.ex. bär in flaskan i garaget efter grillning eller när man ska åka och fylla den. 10 eller 11 kg gasol till en grill spelar ingen roll båda räcker länge. 

Postad 03 May 2018 - 08:35

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Vad rekommenderar ni för briketter/ kol?

Postad 03 May 2018 - 08:53

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Briketter Weber, Kol Big Green Egg

Postad 03 May 2018 - 12:10

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Beror på om du ska köra hög värme till ex pizza. I så fall gillar jag vindelns kol eller kamado Joe's egna.
Ska du hålla låg temp en längre stund är marabukol (brukar även kallas cubakol) riktigt bra. Det finns bla på nordic smoke (osäker på om man får länka)

Postad 03 May 2018 - 12:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4140 inlägg
  • 0

När jag körde med kolgrill så använde jag Heat Beads. Tyvärr verkar dom inte finnas i Sverige längre. Lite dyrare men räcker länge. Gick att återanvända tills dom blev så små att dom ramlade genom bottengallret.

https://www.bauhaus....heat-beads.html

Postad 03 May 2018 - 13:21

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Hade klart rekommenderat en flaska i komposit, (mycket) mindre vikt och synlig gasollinje så du kan se hur mycket det är kvar. Trevligare med låg vikt om man t.ex. bär in flaskan i garaget efter grillning eller när man ska åka och fylla den. 10 eller 11 kg gasol till en grill spelar ingen roll båda räcker länge. ja det lutar åt en eller kanske 2 kompositflaskor, men 

Jo det lutar åt en eller kanske 2 flaskor komposit, men hur funkar det med panten/kostnaden för flaskan? när den är tom så åker man och hämtar ut en ny full eller fyller dom den på plats? alltså man "äger" inte den individuella flaskan utan den inlämnade åker iväg på test/fyllning till nästa kund!?

Postad 03 May 2018 - 13:26

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Ja din flaska åker till någon annan så länge du inte åker till en som fyller på.
Så prioriterar man en fräsch flaska så fyller man den nya man köpt istället för o få en 5 år gammal.

Postad 03 May 2018 - 13:36

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Ja din flaska åker till någon annan så länge du inte åker till en som fyller på.
Så prioriterar man en fräsch flaska så fyller man den nya man köpt istället för o få en 5 år gammal.

Tack för svar, ja en fräsch flaska vill man ju ha! :)

Postad 03 May 2018 - 14:27

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Jo det lutar åt en eller kanske 2 flaskor komposit, men hur funkar det med panten/kostnaden för flaskan? när den är tom så åker man och hämtar ut en ny full eller fyller dom den på plats? alltså man "äger" inte den individuella flaskan utan den inlämnade åker iväg på test/fyllning till nästa kund!?

Jag fyller samma flaska varje gång då jag har ett bra ställe som ligger nära och är billigt.

Det är ju inte så att den flaskan du får i utbyte är ny, den är ju någon annans inlämnade :)

Redigerat av stabbe, 03 May 2018 - 14:28.

Postad 03 May 2018 - 15:22

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Har även jag webers egna överdrag och det läcker inte nånting alls.

Så hur du kan dra den slutsatsen av en bild har jag svårt att förstå.

Grillen står ute året runt utan tak och håller sig i fint skick.

tyckte bara sömmarna inte såg så snygga och täta ut, ser nästan ut som det är hål, men den är säkert tät :-D men 1200 kr är lite saftigt

Postad 03 May 2018 - 15:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Tack för svar, ja en fräsch flaska vill man ju ha! :)

Det är ju inte så att den flaskan du får i utbyte är ny, den är ju någon annans inlämnade :)

Den "nya" är ju kontrollerad, rengjord och godkänd. Räcker för mig då jag inte kommer ligga och gosa med den...

Postad 03 May 2018 - 16:29

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

tyckte bara sömmarna inte såg så snygga och täta ut, ser nästan ut som det är hål, men den är säkert tät :-D men 1200 kr är lite saftigt

Well, så kan man ju förstås tycka, dock kommer detta överdrag hålla hela grillens livslängd av min erfarenhet.

Så enligt mig väl investerade pengar om man vill hålla grillen i fint skick.

Med det sagt finns det säkert andra alternativ som funkar lika bra till mindre peng.

Postad 03 May 2018 - 19:08

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Den "nya" är ju kontrollerad, rengjord och godkänd. Räcker för mig då jag inte kommer ligga och gosa med den...

Finns inget som säger att min påfyllda inte skulle vara godkänns. Kontrollerad, hur mycke finns det att kontrollera. Och mina tuber är inte särskilt skitna då de står inomhus. Bytet kanske tub var 10e påfyllning vilket sparar mig en hel del pengar.

Postad 03 May 2018 - 19:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4140 inlägg
  • 0

Finns inget som säger att min påfyllda inte skulle vara godkänns. Kontrollerad, hur mycke finns det att kontrollera. Och mina tuber är inte särskilt skitna då de står inomhus. Bytet kanske tub var 10e påfyllning vilket sparar mig en hel del pengar.

Läcktestar du flaskan själv efter varje fyllning?

Postad 03 May 2018 - 20:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Där har du fel, alla flaskor som lämnas in provas efter alla regler innan dom återcirkuleras.

Det är samma sak som med dykartuber som måste provtryckas inom vissa intervall.

Postad 03 May 2018 - 20:38

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Läcktestar du flaskan själv efter varje fyllning?

Där har du fel, alla flaskor som lämnas in provas efter alla regler innan dom återcirkuleras.

Det är samma sak som med dykartuber som måste provtryckas inom vissa intervall.

Det där görs inte varje gång du lämnar in en flaska. De kontrollerar allmänt skick och märkning sen fylls dom och lämnas vidare till nästa man.

Den periodiska kontrollen där provtryckning och inspektion invändning etc görs väl vart 10e år eller något liknande. Sen kanske vissa firmor gör detta oftare men långt ifrån varje gång flaskan lämnas in.

Postad 03 May 2018 - 20:47

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Det där görs inte varje gång du lämnar in en flaska. De kontrollerar allmänt skick och märkning sen fylls dom och lämnas vidare till nästa man.

Den periodiska kontrollen där provtryckning och inspektion invändning etc görs väl vart 10e år eller något liknande. Sen kanske vissa firmor gör detta oftare men långt ifrån varje gång flaskan lämnas in.

Och det vet du som fakta?

Oavsett görs det nån form av kontroll där också ventilen plomberas på de nya du hämtar ut.

Postad 03 May 2018 - 20:53

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Och det vet du som fakta?

Oavsett görs det nån form av kontroll där också ventilen plomberas på de nya du hämtar ut.

Jag har ingen anledning att misstro de leverantörer jag använt mig av. Jepp kontroll görs som jag sa av det allmänna skicket och sen fylls de och plomberas.

En motfråga då, är det du säger fakta iom att du direkt sa att jag hade fel?

Postad 03 May 2018 - 20:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jag har ingen anledning att misstro de leverantörer jag använt mig av. Jepp kontroll görs som jag sa av det allmänna skicket och sen fylls de och plomberas.

En motfråga då, är det du säger fakta iom att du direkt sa att jag hade fel?

Om du vill ta det till den nivån så kan jag bara säga att jag litar på att leverantören gör de nödvändiga kontroller som behövs för mig som konsument.

Det var du som ifrågasatte hur mycket det fanns att kontrollera, och jag kan bara anta att det finns regleringar samt nödvändiga kontroller som måste utföras för vad som får säljas vad gäller gasoltuber.

Varken mer eller mindre.

Postad 03 May 2018 - 21:13

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Jag brukar inte ge så mycket till tro och antaganden men det gör vi ju alla som vi vill.

Tillbaka till frågan så är i alla fall mitt tips att göra det som är billigast, får man en utbytesflaska för samma pris som påfyllnad så visst byt om det ger en bra känsla annars fyll den man har.

Jag har en annan fråga som jag inte har någon erfarenhet alls utav. Jag har bytt till mig en mindre komposit flaska som nu får plats under grillen. Är det bara att ställa in den och köra eller ska grillen ha någon speciell märkning för att den ska "klara av" att stå där även under själva grillningen?

Redigerat av stabbe, 03 May 2018 - 21:16.

Postad 03 May 2018 - 21:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Jag brukar inte ge så mycket till tro och antaganden men det gör vi ju alla som vi vill.

Tillbaka till frågan så är i alla fall mitt tips att göra det som är billigast, får man en utbytesflaska för samma pris som påfyllnad så visst byt om det ger en bra känsla annars fyll den man har.

Jag har en annan fråga som jag inte har någon erfarenhet alls utav. Jag har bytt till mig en mindre komposit flaska som nu får plats under grillen. Är det bara att ställa in den och köra eller ska grillen ha någon speciell märkning för att den ska "klara av" att stå där även under själva grillningen?

Allmänt brukar ju rekommendationen vara att inte ställa gasoltub under grillen.
När de gäller min Weber så står de i instruktionsboken att man kan ha en p5 under medans man grillar.
Vilket jag hade första sommaren men sen har ha ställt ut tuben medans ha grillat

Postad 04 May 2018 - 01:03

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Var väl nån här i tråden som eldade upp sin altan när han hade flaskan under grillen?

Postad 04 May 2018 - 05:25

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Var väl nån här i tråden som eldade upp sin altan när han hade flaskan under grillen?

Låter ju säkert då :) nä ja kanske fortsätter med den på utsidan då, får använda skåpet som förvaring mellan grillningarna bara.

Postad 04 May 2018 - 06:23

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Hej!
Jag köpte nyss en Weber Q2000 och tänkte åka till Ikea för att skaffa en sån här:
https://m2.ikea.com/...aerg-s09129999/

Spontant känns det ju inte som nån fara att ha gasolen där under. Eller?

Postad 04 May 2018 - 06:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Hej!
Jag köpte nyss en Weber Q2000 och tänkte åka till Ikea för att skaffa en sån här:

Nä, det enda man ska försöka undvika är att ha flaskan under själva grillbaljan.

Min Weber är specad att man kan ha en PC5 i själva skåpet, men jag vill inte ta den risken.

Postad 04 May 2018 - 06:54

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Hej!

Gör gärna en liten recension om kvaliteten på den där, jag är i behov av mer avlastningsyta då sidoborden inte räcker till :)

Postad 04 May 2018 - 09:05

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
Blev en pc10 😀

Priset vara bra, 100% full och fräsch flaska för 800:- levererad till dörren min 😀

Kan tillägga att den här 2022 som sista datum. Innebär det att efter det datumet så är flaskan förbrukad och får ej fyllas på mer? Jag kommer ju få fylla på flertalet ggr. Innan dess. Men säg runt 2020 ska jag då byta in den mot en med kanske 2027 som datum då?

Mot förväntningarna var detta med gasol mer komplext än vad jag trodde.

Sen ser jag att det inte rek. att man har tuben i skåpet under! Varför i hela friden envisas då grilltillverkarna med att designa utrymme för just detta? Kunde ju haft hyllsystem eller liknande istället i det utrymmet då?

Redigerat av Mikolino, 04 May 2018 - 09:19.

Postad 04 May 2018 - 09:20

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Gör gärna en liten recension om kvaliteten på den där, jag är i behov av mer avlastningsyta då sidoborden inte räcker till :)

Ska jag göra, blir förhoppningsvis ett besök imorn :)

Postad 04 May 2018 - 09:26

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4140 inlägg
  • 0

Hej!

Jag kan inte rekommendera nån att ställa flaskan under grillen om inte tillverkaren godkänner detta, t ex för Weber Q3000.

Postad 04 May 2018 - 18:53

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Vet inte om det hänt flera men det hände en bekant till en kollega och det har jag nog nämnt i tråden. Det som hände i det fallet var en rejäl fettbrand i grillen och droppade ner brinnande fett på flaskan... Turligt nog räckte det med nytt altanbygge.

Postad 04 May 2018 - 19:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Efter att ha sett ett par videoklipp vad som kan hända med en flaska under grillen så skulle jag aldrig någonsin ställa den där. Min står bredvid!

Och vill man ha den placerad i ett skåp så skulle jag montera in en termometer och hålla koll på tempen under varma dagar då säkerhetsventilen kan riskera att dra vid ca 65C.

Postad 05 May 2018 - 02:24

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Vet inte om det hänt flera men det hände en bekant till en kollega och det har jag nog nämnt i tråden. Det som hände i det fallet var en rejäl fettbrand i grillen och droppade ner brinnande fett på flaskan... Turligt nog räckte det med nytt altanbygge.

Ja det låter bekant och det var nog den jag syftade på!

Postad 05 May 2018 - 13:01

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Förstår inte galenpannorna som har gasolflaskan under grillen när man grillar.. :P

Kan även vara värt att veta att säkerhetsventilen fungerar bara på gas, vill du veta vad som händer om du lägger en överhettad p flaska på sidan? Då rinner gasolen ut i vätske form istället.. :) :) Som tur är så är väl gasolflaskorna några av de säkraste farliga sakerna vi brukar ha hemma. Komposit flaskorna kan nästan inte explodera alls.

Postad 05 May 2018 - 14:13

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Finns en avsedd plats för gasolflaskan under grillen och där står den riktigt bra, hur fett kan åka ner på flaskan låter mycket märkligt.....

Postad 05 May 2018 - 14:26

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4140 inlägg
  • 0

Förstår inte galenpannorna som har gasolflaskan under grillen när man grillar.. :P

Kan även vara värt att veta att säkerhetsventilen fungerar bara på gas, vill du veta vad som händer om du lägger en överhettad p flaska på sidan? Då rinner gasolen ut i vätske form istället.. :) :) Som tur är så är väl gasolflaskorna några av de säkraste farliga sakerna vi brukar ha hemma. Komposit flaskorna kan nästan inte explodera alls.

Om flaskan ligger ner så funkar inte säkerhetsventilen som den ska. Visst kan kompositflaskor explodera.

Finns en avsedd plats för gasolflaskan under grillen och där står den riktigt bra, hur fett kan åka ner på flaskan låter mycket märkligt.....

I det fallet har nog nån klantat till det rejält

Postad 05 May 2018 - 15:06

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Någon som testat Weber Pulse 2000? Åsikter om denna modell?
Du kan göra en firmware-uppgradering på grillen det första jag gjorde. Kändes rätt 2018 :)

Redigerat av Jejjee, 05 May 2018 - 16:28.

Postad 05 May 2018 - 15:10

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

attachicon.gif4DBB30E6-4920-40A8-90D8-F635672F665F.jpeg
Blir lite premiär med korv om nån timme.
Någon som testat Weber Pulse 2000? Åsikter.
Du kan göra en firmware-uppgradering på grillen det första jag gjorde. Kändes rätt 2018 :)

Jag tror det är en bugg i den nya mjukvaran som vänder lite på livet. ;)

Postad 05 May 2018 - 23:23

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1

Om flaskan ligger ner så funkar inte säkerhetsventilen som den ska. Visst kan kompositflaskor explodera.
I det fallet har nog nån klantat till det rejält

Slangen i sig själv är ju typ en bra kanal rakt ner till flaskan?

Fattar fortfarande inte varför folk envisas med att förvara en flaska som det står på "förvaras vid max 60 grader" under en brinnande grill.

Uppenbarligen händer det olyckor titt som tätt, det är inget att leka med. Även om din superfina deluxe gasol grill har en plats för en flaska, så varför är det lixom något utav självmords ide att  man måste förvara flaskan där`?

Jag kan inte förstå mig på gasol grillarna som envisas med att ha en bomb förvarad under sin grill, medans de grillar. Ni är galna.

Postad 06 May 2018 - 01:43

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Jag förstår å andra sidan inte varför man grillar med gasol!  :lol:  ;)  :P  :D  :rolleyes:

Postad 06 May 2018 - 06:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

Jag förstår å andra sidan inte varför man grillar med gasol!

För att:
Det är enkelt och bekvämt
Den blir snabbare varm
Det är lättare att hålla en jämn temperatur
Man slipper ta hand om aska

Postad 06 May 2018 - 08:04

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Finns det några fördelar alls med kol eller bygger allt på gamla myter (smak tex.)? Visst, en sak är ju bättre med kol och det är ju att det faktiskt är lite manligare :)

Postad 06 May 2018 - 08:35

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Igår, i det fantastiska lördagsvädret blev det grill på hög nivå. Fläskkarré, fläskfilé och revben. Laddade briketter(biltema) i två omgångar. Och det blev kanon.

Redigerat av PML73, 06 May 2018 - 08:36.

Postad 06 May 2018 - 08:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Coal-Miner.jpg

Redigerat av Unregistereda299ec85, 06 May 2018 - 08:46.

Postad 06 May 2018 - 08:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 2

Jag förstår å andra sidan inte varför man grillar med gasol!  :lol:  ;)  :P  :D  :rolleyes:

Själv förstår jag inte hur man i denna moderna tid fortfarande grillar med kol.

Postad 06 May 2018 - 08:46

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0

Finns det några fördelar alls med kol eller bygger allt på gamla myter (smak tex.)? Visst, en sak är ju bättre med kol och det är ju att det faktiskt är lite manligare :)

Fördelen med gasol är just möjligheten till kontroll av värmen. Det är betydligt svårare med kol, något lättare med briketter. För att klura till det ordentligt så har alla tillverkare av briketter och kol egna formula på sin produkt och det betyder olika värmeeffekt och brinntid. Så fort du funnit en modell du gillar ändrar tillverkaren sin formula(hänt mig flera ggr). Nu har jag fastnat för Biltemas briketter som enligt mig har längst brinntid. Däremot är de lite vanskliga då de har hög värmeeffekt vid öppen grill. Nästan som kol.

Redigerat av PML73, 06 May 2018 - 08:47.

Postad 06 May 2018 - 08:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Trodde du skulle förklara fördelen med kol iom det citerade inlägget :)

Postad 06 May 2018 - 08:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Detta har tagits upp flertalet ggr i denna tråd.

Speciellt detta med att kol skulle smaka mer/ bättre trots att denna myt krossats om och om igen i blindtester.

Här kan du läsa mer:

http://www.viivilla....r-grillduellen/

https://www.aftonbla...l-det-ar-fragan

http://www.taylors.se/gasol-vs-kol/

"Kol är eller gasol - det är frågan det tvistas mest om bland grillfantaster över hela världen. Blir köttet verkligen godare med kolgrill eller smakar det likadant med gasol?

Ulrik Lindelöv, förbundskapten över grillandslaget och president för SBQA, Sveriges grillorganisation, hävdar att det inte är någon skillnad överhuvudtaget på smaken.

– Även de som bestämt uttryckt att de kan känna skillnad, har gissat fel på samtliga köttbitar i olika blindtest som gjorts, säger han.

I själva verket påstår Ulrik att det är fettet och köttsaften som tillsammans med eld ger den karaktäristiska grillsmaken åt köttet, och inte kolen i sig. När kolen är tillräckligt varm för att grilla med bidrar den faktiskt inte med någon smak överhuvudtaget."

Detta är ju lite som med kabelkramare som bestämt hävdar att dom hör stora skillnader mellan olika kablar som sedan failar helt i blindtester.

Redigerat av masse70, 06 May 2018 - 08:59.

Postad 06 May 2018 - 08:57

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Som sagt ovan,

När kol värms upp(innan de når optimal brinneffekt) så avger de lite gaser som ger smak till köttet. Men när kolet brinner som det ska är det ingen skillnad.

Postad 06 May 2018 - 09:00

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0

Trodde du skulle förklara fördelen med kol iom det citerade inlägget :)

Tiil mig?

Takeo, jag vill ju inte premiera någon teknik för annan människa. Det som passar mig kanske inte passar annan. Jag körde grillen året om varje vecka innan jag köpte Sous Vide till frugan. Nu blir det kanske en gång i månaden, tyvärr.

Postad 06 May 2018 - 09:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
PML, jo det var riktat till dig iom du citerade ett inlägg där frågan var ”om det fanns fördelar med kol eller bara myter”.

För min del får man grilla med vilken värmekälla som helst, rör mig inte i ryggen. Mitt svar till Turtle var grundat på egna känslor.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.