Jag ställde frågan mest för att få veta något om TiVo men Johan Åström svalde inte betet.Oavsett hur TV tjänsten transporteras så är det ju ändå en TV tjänst och bör ju diskuteras här.
Har inget med själva bredbandet att göra enligt mig.

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Startad av
Unregistered967f4597
, aug 10 2010 08:53
5753 svar till detta ämne
Postad 25 november 2012 - 13:39 Jag ställde frågan mest för att få veta något om TiVo men Johan Åström svalde inte betet. ![]() Postad 25 november 2012 - 15:38
Då kan Comhem även registrera mina önskemål om nya kanaler som överensstämmer med andylins Postad 25 november 2012 - 16:31
Även jag!! Postad 25 november 2012 - 17:08
Absolut! Nu har jag gjort önskemål från er båda på samma kanaler som Andylin specificerade. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice Postad 25 november 2012 - 18:07
Även jag vill ha Kanal 5 HD. Dock är det från min sida inte ett önskemål, utan ett krav för att jag ska fortsätta vara kund efter att min bidningstid går ut den sista januari. Postad 25 november 2012 - 19:18 Viasat Golf HD Viasat Hockey HD Viasat Sport HD C More Series HD Eurosport 2 HD plus de filmkanaler hos Viasat i HD som Comhem saknar Postad 25 november 2012 - 19:21 jag med! Postad 26 november 2012 - 01:09 Redigerat av greve12, 26 november 2012 - 01:11. Postad 26 november 2012 - 08:43 Postad 26 november 2012 - 12:13 Postad 26 november 2012 - 16:39
Samma här Postad 26 november 2012 - 19:42 Thomas Postad 26 november 2012 - 20:30 En rak fråga som jag hoppas kan få ett lika rakt svar: Är det någon poäng med att göra sig besväret att felanmäla eller är den mest troliga förklaringen att kapaciteten i mitt område (Stockholm) helt enkelt inte är tillräcklig? Om en felanmälan endast leder till ett konstaterande av kapacitetsbrist är felanmälan bara ett slöseri med tid och kraft. Gissar att ett svar på min fråga är att ju fler som anmäler desto större är chansen att Comhem gör något åt nätets brister. Men om kapaciteten är för dålig måste väl Comhem rimligen redan känna till det. Är det så att Comhem endast agerar om många kunder klagar och i annat fall ignorerar kända problem? Varför fortsätter ni sälja bredband med hög hastighet när ni inte klarar av att leverera? Mig lyckades ni i alla fall lura till köp av en defekt produkt. Redigerat av Mange36, 26 november 2012 - 20:40. Postad 26 november 2012 - 23:30 Nä, snarare är det nog precis så som Comhem själva säger, det finns det en herrans massa aspekter som spelar in när man förhandlar sig fram till att inkludera en ny kanal i utbudet. Den allra viktigaste aspekten är naturligtvis den finansiella, vad kostar kanalen att köpa in kontra hur stora intäkter räknar man med att få för den? I det läget är det naturligtvis inte nåt tiotal, eller för den delen hundratal, röster på ett forum som spelar nån avgörande skillnad. Det är ju också viktigt för Comhem hur man kan ta betalt för den nya kanalen. Hot från existerande kunder att lämna tar min rimligen rätt lätt på. Inlåsningseffekten är stark. Att inkludera den nya kanalen utan extra kostnad i nåt existerande paket är troligen heller inte särskilt lockande. Ingen ny intäkt från de existerande kunderna, och antalet nya kunder för vilka den nya kanalen har en avgörande betydelse för beslutet att bli kund är troligen få. Följaktligen blir det största intäkten om man lyckas få en massa existerande, eller nya, kunder att lägga till den för ett separat pris. Därför måste man inte bara fokusera på hur många som tros vara intresserade av den nya kanalen, man måste också bedöma hur viktig den är för alla dessa, för att se betalningsviljan. Slutsatsen blir att det känns lite fånigt med nån sorts förfarande där Comhems representanter säger sig sitta och räkna pinnar utifrån poster på ett forum och sen antyda att beslut fattas utifrån det. Verkligheten är rimligen mer krass än så. Så, nu kan Comhem på ett snirkligt sätt svara att "så är det minnsan inte alls, bara nästan". ![]() Redigerat av ChronicTown, 26 november 2012 - 23:32. Postad 27 november 2012 - 07:13 Jag instämmer i din analys - jag har själv till och från gett uttryck för liknande funderingar. Vi kan dock inte vänta oss något ingående svar från ComHem, mycket mindre deras totala instämmande i beskrivningen av sakläget kring hur nya kanaler - i synnerhet HD-kanaler - kommer till och går bort hos ComHem. Självklart spelar inte några önskemål hit eller dit någon roll - ComHem har en bra uppfattning om intresset för en viss kanal. Det är effekten på befintliga och marginellt tillkommande abonnenter/intäkter som är viktigast. Dessutom väger självklart aspekterna kostnader för nya kanaler och kapacitet i nätet in. ComHem jobbar med att utöka kapaciteten i nätet i synnerhet pg av ökad efterfrågan på högre hastighet/kapacitet på bredband pg av streamingtjänster som verkar ta över mer och mer av tv-tittandet. Märklig situation det där - kabel-tv tappar medan bredband ökar. Hur ska ComHem balansera dessa gungor och karuseller? Vi som vill ha fler HD-kanaler får stå tillbaka för de ComHem-kunder som hellre kikar på Netflix, Filmnet, Viaplay, C More Play och HBO... Och i den takt som ComHems långa "monopolkontrakt" med fastighetsägarna löper ut ökar konkurrensen från öppna nät där man alltså kan välja mellan olika leverantörer av tv, bredband och telefoni i samma nät. Och sist och viktigast, ComHems ägare är beroende av att ComHem levererar ett stabilt (helst ökande) resultat eftersom de är beroende av ComHems cash flow för att betala sina räntor och av ComHems intjäningsförmåga för att kunna få ett bra pris den dag de vill sälja vidare. Egentligen är ComHems situation idag ganska besvärlig och det är vi kunder, tyvärr, som får sitta emellan bl a genom att nya kanaler verkar ha svårt att komma in i utbudet. Förhoppningsvis vill man förbättra kanalutbudet inför lanseringen av TiVo andra kvartalet 2013... Postad 27 november 2012 - 07:36 Redigerat av Mange36, 27 november 2012 - 07:37. Postad 27 november 2012 - 09:47
Hej,
Nu har vi registrerat samtliga era önskemål igen. Eftersom att det kommit upp frågor kring betydelsen av era önskemål så tänkte vi ge vårt svar på detta ![]() Vi har årligen miljontals kontakter med våra kunder och bland dessa kontakter ingår även det vi bemöter och ser i Social Medier som exempelvis minhembio.com. Det som skrivs på minhembio.com är en liten del men alla delar är viktiga då det i slutänden skapar en helhetsbild över våra kunders önskemål och förväntningar. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice Postad 27 november 2012 - 10:08
Hej, Ett rakt svar på din fråga är att det alltid är en poäng att anmäla de problem man upplever. Hastighetsproblemet du upplever kan beror på mer än bara kapacitetsbrist. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice Postad 27 november 2012 - 10:16 Skulle inte Sweclockers ha hand om bredbandet? Postad 27 november 2012 - 10:37
Ok. Jag felanmäler och tar alla de turer det innebär. Ledsen om mina inlägg är lite bittra ibland, men hittills har jag inte beställt en enda tjänst från Comhem utan att vara tvungen att bli stammis hos supporten. Känns som man har rätt att vara sur.
Ska man verkligen behöva bli medlem i ännu ett forum? Nya och fler TV-kanaler är jag helt ointresserad av. Däremot vill jag gärna ha ett ökat utbud av film och TV streamad via bredbandet. Postad 27 november 2012 - 11:13 Ja, visst är det intressant att samma programutbud dyker upp i flera olika distributionsformer - satellit, ip-tv, kabel-tv, streamat bredband och på olika plattformar - klassiska tv-apparater, datorer med olika operativsystem/browsers, mobila plattformar och läsplattor med iOS, Android m fl operativsystem osv osv. Än så länge förstår i alla fall jag att ComHem vill hålla isär rena "bredbandsfrågor" som handlar om infrastruktur och distribution av "ettor och nollor" från kabel-tv där man ju distribuerar innehåll i ett antal kanaler/kanalpaket på "licens" från de olika programföretagen. Jag tycker argumenten här: https://www.minhembi...dpost&p=3713217 är övertygande. Åtminstone än så länge... Redigerat av Unregistered558ade6e, 28 november 2012 - 07:41. Postad 27 november 2012 - 11:20
Kanaler jag vill lägga till min önskemålslista är Viasat sport HD Viasat Explorer HD TV6 HD (fast det bara är Amazing Race, Face off, Incmaster Sverige och allt med Erik och Mackan som är bra) Viasat Films andra HD-kanaler (Action, Drama, Family, Nordic) Eurosport 2 HD men viktigaste är ändå de jag skrev förut C More Series HD och kanal 5 HD. Postad 27 november 2012 - 11:39
Kör dem sånt på tv6? tycker de bara kör Simpsons och Family guy bara det som synts varje gång jag zappat förbi tv6
glöm inte att det är lika viktigt att comhem gör de möjligt att se cmore via webben med skandal att man ska behöva vänta på allt Postad 27 november 2012 - 15:33 Håller med! Dessa tre står högst upp också på min lista. Borde naturligtvis redan finnas i våra boxar - faktiskt lite av en skandal att vi inte redan har åtminstone Kanal 5 HD och C More Series HD. Viasat Sport HD borde definitivt komma in i Viasat-paketen eftersom man sänder både Champions League och Premier League i den kanalen vid sidan av Viasat Fotboll/HD. Snabba på nu ComHem. ![]() Redigerat av Unregistered558ade6e, 27 november 2012 - 15:34. Postad 27 november 2012 - 20:59
Kanske bäst då att trådrubriken får tillägget "Endast TV-frågor". Annars kan det bli fler än jag som tror att den handlar om Comhems alla tjänster. Postad 27 november 2012 - 21:14
Comhem kan registrera dessa önskemål på mig också! Postad 28 november 2012 - 13:06
Hej, Tack för förslaget, trådrubriken är nu ändrad. Tillägg 14:47 2012-11-28 registrerat samtliga era önskemål igen. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice Redigerat av Tele2 Sverige, 28 november 2012 - 14:47. Postad 29 november 2012 - 09:16 när man köper expressens och aftonbladets tv-bilagor så står det ju aldrig hd så vart kan man se vad som kommer gå i HD ? Är det samma med kanal 5 att alla program inte är i HD och i så fall vart ser man vilka program som är det ? Postad 29 november 2012 - 10:22
Ingenting som står i expressen eller aftonbladet är sant och går att lita på.... Postad 29 november 2012 - 13:51
Hej, Det finns lite olika sätt att se om en sändning är i HD eller inte. Vissa programbolag brukar lägga upp en liten informationsruta i vänstra hörnet där det kan stå ”detta program sänds även i HD”. För mer ingående frågor om huruvida ett program sänds i HD eller inte hänvisar vi till respektive programbolag. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice Redigerat av Tele2 Sverige, 29 november 2012 - 14:35. Postad 29 november 2012 - 17:47 http://www.dagensmed...icle3593396.ece dvs till matchen Sverige-Irland. Kanal 5 har köpt ytterligare VM-kvalmatcher av TV4. Om vi inte får Kanal 5 HD riskerar vi att behöva titta på fotboll i SD-kvalitet som blev fallet i matchen mot Tyskland som spelades 16 oktober. Postad 29 november 2012 - 18:19 Vi får hoppas att jorden går under den 21 december 2012 så att vi slipper uppleva denna katastrof!!!!!!!!!!!! ![]() Postad 29 november 2012 - 22:04
http://www.svt.se/ny...sako-for-comhem
" Fler avgifter ifrågasätts Krypteringsavgiften är inte den enda av Comhems avgifter som ifrågasätts av kunderna. Tidigare har Comhem fällts av ARN för oskäliga höjningar av faktureringsavgiften – men bara för den kund som har klagat. Övriga får fortsätta betala de högre avgifterna. På Facebook och i andra sociala medier är många upprörda över Comhems alla avgifter – där ifrågasätts även ”flyttavgiften” på 250 kronor. Och om man förlorar sitt kort tar Comhem ut en avgift om 500 kronor – trots att kortet inte kostar mer än några tior, enligt de uppgifter SVT fått från leverantören av korten. SVT har även talat med operatörer i andra länder om kostnader för kryptering, som exempel kan man nämna UPC Cablecom i Schweiz som nyligen tagit bort månadskostnaden för sitt grundabbonemang och låter publiken ta emot 55 kanaler gratis. Enligt UPC var själva kostnaden för krypteringen försumbar och så låg att man har inte ens räknat med den i sina affärsplaner. Så säger inte operatörerna i Sverige. Här har Comhem och flera andra stora teveleverantörer gått samman i organisationen Telekområdgivarna, där branschen samlas och diskuterar bland annat prissättning och hur kostnader ska marknadsföras. Bland de andra stora leverantörerna som finansierar mötena inom Telekområdgivarna finns Telia som tar ut en krypteringsavgift på 49 kr/mån, Boxer som lägger 55 kr/mån på kunderna och Tele2 som vill ha 39 kr/mån för krypteringen. Jobbar du i branschen och vill tillägga något i ämnet? Mejla gärna artikelförfattaren nedan. Vi skyddar naturligtvis källor som vill lämna uppgifter." Redigerat av lindo, 29 november 2012 - 22:26. Postad 29 november 2012 - 22:41
Jag tror inte jorden går under för att man inte ser sport i hd... jag tittar aldrig på sport och jag lever ännu om jag skulle få tycka till så skulle all sport sändas i en dedikerad kanal så man slipper att de flyttar runt alla vanliga program man vill se.. Postad 29 november 2012 - 23:03
Inget man förvånas över, men det förklarar känslan av att vara skinnad. Höga priser och mängder av dolda avgifter för tjänster som inte fungerar som utlovat. Postad 30 november 2012 - 07:26 Hos oss har vi 1 digitalbox (iofs skräp enligt mig men iaf) och ca 17-18 kanaler inkl SVT's HD kanaler som är okrypterade och det betalar vi 45:-/mån inbakat i hyran. Inga ytterliggare avgifter för massa analoga kanaler osv eftersom dom är nersläckta sen många år tillbaka. Redigerat av Leatherface, 30 november 2012 - 07:27. Postad 30 november 2012 - 19:02 Varför skickar ni erbjudanden som bara gäller nya kunder till mig som redan är befintig kund sedan flera år? Är det bara för att provocera mig och visa vad jag kan inte få? If yes, you're doing a great job! Snart slipper ni mig som kund. Jag ber om ursäkt för att jag har stört er med mina pengar sedan 2007. Om ni lovar att aldrig ta in Kanal 5 HD så lovar jag att aldrig mer störa er genom att vara er kund. Postad 30 november 2012 - 23:41
Vafaan.....visste väl detta men att få det presenterat med dessa siffror o fakta, man bli så less. behövs bara en anledning till så...........by by Comhem Postad 01 december 2012 - 08:21 Presschefen har väl gjort ett inlägg på facebook ang detta för nu har många äntligen fått upp ögonen... Redigerat av Unregistered40562de1, 01 december 2012 - 08:24. Postad 01 december 2012 - 15:38 Problemet är att dom flesta har liknande krypteringsavgift. Bara ett fåtal har märkbart lägre beroende på hur många kort man har. Comhem har högre kortavgift än t.ex. Tele2 men samtidigt gäller det enbart på huvudabbonemanget medans Tele2 tar kortavigft på alla tvillingkort också. Har man flera tvillingkort så har man faktiskt högre krypteringsavgift hos många än hos Comhem. Själv tycker jag mer man ska gnälla på att det ska vara avgift överhuvudtaget för att kunna få sina kanaler på alla TV apparater. Comhem och andra skulle själv kunna komma med en egen lösning som dom anser är säker för att dela kort till godkända klienter utan att det skulle bryta mot några avtal. Finns redan operatörer utomlands som tillåter sån lösning för att få kanalerna på alla TV apparater. Dessutom skulle man få bort tvillingkort sharing eftersom jag vet att många tecknar tvillingkort genom vänner och släktingar billigt för att komma undan billigare. Redigerat av Leatherface, 01 december 2012 - 15:40. Postad 01 december 2012 - 16:26 Postad 02 december 2012 - 13:21 http://www.resume.se...-haft-ett-pris/ "Om fem år så kommer definitivt ett tv-tittande på flera skärmar ha etablerats. Vi kommer att ha konsumenter som ställer ökade krav på att ta del av innehåll i flera plattformar. Det icke-linjära tittandet kommer att öka. Samtidigt kommer live-tv såsom sportevenemang att fortsätta ha en stark ställning för linjär tv. Att man sedan vill kunna se Zlatans mål i mobilen och på läsplattan är en annan sak." Postad 03 december 2012 - 09:48
Instämmer till fullo fick e-post nyligt där det i rubriken står "En riktig Knock Out med halva priset på Digital-tv" så först tänker man sweet lite kundvård de har skickat erbjudande till mig om halva priset, dock ingen mer info i brevet i sig utan var tvungen att surfa in på hemsidan där man nås av "... och endast nya digital-tv-kunder" tack för den passningen ![]() För övrigt Kanal5 HD, Skärpning! Postad 03 december 2012 - 11:02
Håller fullständigt med men så funkar tyvärr comhem. Innan du har skrivit på så lovar man guld och gröna skogar, sen när du väl är fast i ett avtal ser de dig bara som en penningpung som det gäller att kräma ur så mycket det går. comhems syn på sina kunder är hemsk, kan de välja mellan att göra 1000 kunder glada eller göra dem ledsna men i och med det tjäna 10 spänn mer väljer de 10:an 100 ggr. av 100!! Att de sen avsätter en person eller två att skriva på facebook och i olika forum ändrar inte det minsta på detta! Postad 03 december 2012 - 14:18 Inte för att försvara Com Hem men så här fungerar ju de flesta företag. Alla tidningar skickar ut erbjudanden av typen "6 nummer för 99kr" som endast gäller nya kunder. DN/SvD ger stora rabatter till nya prenumeranter men gamla trogna kunder får betala fullt pris år ut och år in. Som sagt, inte ett försvar för Com Hem, jag tycker bara att det finns många andra företag som också kunde bättra sig. Redigerat av distortion2, 03 december 2012 - 14:18. Postad 03 december 2012 - 15:39
Fick samma mail och blev riktigt förbannad. I det här fallet så är det ju reklam riktat direkt till mig eftersom jag är kund hos Com Hem. Inte något allmänt reklamspam, utan ett nyhetsbrev jag får eftersom jag redan är deras kund. Det hela känns som ett hån. Hej och tack för att du varit trogen kund i flera år. Men vet du vad? Hade du inte varit det så hade du nu kunnat bli det till ett mycket bra pris... Postad 03 december 2012 - 17:05 Redigerat av contra, 03 december 2012 - 17:05. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |