Postad 05 juli 2018 - 22:34
Postad 06 juli 2018 - 14:31
Om det blir verklighet så stannar jag lätt på 4K-varianten, eller rentav nedgraderar till fullHD. Uppgraderade precis till premium men det är ju inte mycket som finns i 4K(HDR)
Jag har inte 4K, men har haft Premium i åratal pga av möjligheten till 4 samtidiga strömmar. Det behövs när man har en drös barn samt även föräldrar som använder samma konto.
Postad 10 juli 2018 - 11:41
Om det blir verklighet så stannar jag lätt på 4K-varianten, eller rentav nedgraderar till fullHD. Uppgraderade precis till premium men det är ju inte mycket som finns i 4K(HDR)
Och ska du ha högsta ljudkvalitét idag, så måste man uppgradera till Ultra abb ( 169kr ) . Heja Heja Netflix
Postad 10 juli 2018 - 12:16
Och ska du ha högsta ljudkvalitét idag, så måste man uppgradera till Ultra abb ( 169kr ) . Heja Heja Netflix
I Sverige finns det inget högre än Premium Ultra HD för 139 kr (ännu), det nya högre steget är än så länge ett test på utvalda marknader.
Postad 10 juli 2018 - 12:21
Vart ser du att ljudkvaliten skulle vara bättre på Ultra vs Premium?
Jag söker men missar tydligen det.
Postad 10 juli 2018 - 12:44
Kan inte ladda upp bild, men jag kan välja det abbonemanget.!
Spännande, då är du kanske en utvald marknad. Jag har inget högre än 139 kr att välja på.
Postad 10 juli 2018 - 12:45
Hittar inget sån alternativ... Ultra som högst.
Redigerat av Garrett, 10 juli 2018 - 12:52.
Postad 10 juli 2018 - 13:09
Enligt andra sidor så ska bara Ultra ha HDR men det verkar inte ens vara ett val här?
Postad 10 juli 2018 - 21:20
Netflix kallar prishöjningar för testning
Jag kallar Netflix för skojare.
Postad 10 juli 2018 - 21:25
Netflix förbättrar upplevelsen, naturligtvis så kostar det.
Jaså de förbättrar upplevelsen genom att höja priset?
Ultra skiljer ju inte ett skit från premium idag annat än priset.
HDR, Atmos och allt får man redan för 139 kr, men nya prenumeranter betalar nu 167 kr.
Postad 11 juli 2018 - 09:12
Hmm, McMike du kör väl AppleTV? Kan det vara något special där?
Ja och nej! Jag får erbjudandet genom Macen bara
Ultra skiljer ju inte ett skit från premium idag annat än priset.
Genom vilken enhet beställde du Ultra abb då? ( 167kr )
Redigerat av mcmike, 11 juli 2018 - 09:17.
Postad 11 juli 2018 - 09:52
Varför skulle jag beställa ultra?
Jag har allt redan genom premium
Det är en scam!
Så här ser det ut hos mig
En ska betala mer för HDR, den andre för bättre ljud.
Fattar inte att ni går på bluffen!
Sista är UK
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered577c6879, 11 juli 2018 - 10:00.
Postad 11 juli 2018 - 11:42
Postad 11 juli 2018 - 13:15
De kör som Spotify med andra ord. Har olika versioner ute för att se vilka funktioner som uppskattas.
Postad 11 juli 2018 - 14:00
Vad innebär för övrigt högsta ljudkvalitet? Är det atmos eller högre bitrate eller är övriga abonnemang ännu mer komprimerade då?
Vem vet, inget gott kan komma av detta.
Det är så här det börjar och slutar alltid lika illa.
Nästa steg är serviceavgifter eftersom Netflix bredbandskapacitet sliter på infrastrukturen.
Postad 11 juli 2018 - 14:10
Men snälla nån! Nu får väl Netflix lägga av iallafall... Det är bl a på just sånt här man förlorar trogna kunder.
Postad 11 juli 2018 - 14:16
Men snälla nån! Nu får väl Netflix lägga av iallafall...
Det är bl a på just sånt här man förlorar trogna kunder.
Nej dom förlorar griniga och gnälliga kunder som i det store hela inte betyder ett skvatt 😂
Postad 11 juli 2018 - 14:25
Men snälla nån! Nu får väl Netflix lägga av iallafall...
Det är bl a på just sånt här man förlorar trogna kunder.
Har du drabbats av testet, eller är du bara arg för sakens skull?
Postad 11 juli 2018 - 15:52
Nej dom förlorar griniga och gnälliga kunder som i det store hela inte betyder ett skvatt
Du kan inget om marknadsföring va?
Det är sex gånger så dyrt att locka till sig nya kunder, än att behålla nuvarande kunder.
Vad tror du händer ?
1. När Netflix tar bort funktioner alternativt höjer priset för nuvarande kunder?
2. Behandlar nya kunder som skit genom att låta dem betala mer.
Postad 11 juli 2018 - 15:55
Det är sex gånger så dyrt att locka till sig nya kunder, än att behålla nuvarande kunder.
Vad tror du händer ?
1. När Netflix tar bort funktioner alternativt höjer priset för nuvarande kunder?
Vi får väl se om det får någon inverkan på deras ekonomi.
Jag gissar att det händer inte ett skvatt och ni gnällspikar fattar ingenting varför det fortsätter gå så bra för Netflix
Postad 11 juli 2018 - 15:58
Nej dom förlorar griniga och gnälliga kunder som i det store hela inte betyder ett skvatt 😂
Är du dåligt insatt i hur verkligheten fungerar?
Nöjda kunder är vad Netflix (precis om alla kommersiella bolag) lever på.
Har du drabbats av testet, eller är du bara arg för sakens skull?
När/om detta verkställes är det en dåligt strategi i mitt personliga tycke. Varken mer eller mindre.
Vad tror du händer ?
+1
Postad 11 juli 2018 - 16:04
Är du dåligt insatt i hur verkligheten fungerar?
Nöjda kunder är vad Netflix (precis om alla kommersiella bolag) lever på.
När/om detta verkställes är det en dåligt strategi i mitt personliga tycke. Varken mer eller mindre.
+1
Ni är en liten klick av Netflix kundunderlag och betyder absolut ingenting för deras ekonomi.
Inte ens om alla i Sverige sa upp sitt abonnemang skulle det spela så stor roll.
125 miljoner i hela världen betalar för Netflix och uppskattningsvis 1 miljon är svenskar.
Då kan du räkna ut hur många procent det skulle betyda i förlorad inkomst.
Nu kommer inte 1 miljon personer att säga upp abonnemanget utan på sin höjd mindre än 1%
För fler griniga kunder finns det inte
Postad 11 juli 2018 - 16:10
Ni är en liten klick av Netflix kundunderlag och betyder absolut ingenting för deras ekonomi.
Inte ens om alla i Sverige sa upp sitt abonnemang skulle det spela så stor roll.
125 miljoner i hela världen betalar för Netflix och uppskattningsvis 1 miljon är svenskar.
Nu kommer inte 1 miljon personer att säga upp abonnemanget utan på sin höjd mindre än 1%
Haha!
Då är det väl bara för dig att fortsätta betala Netflix som godtrogen kund oavsett vad dem än må göra och vilken strategi dem än väljer. Du kan också blind fortsätta underskatta kunders makt ur ett kommersiellt syfte om du så vill. Du kan samtidigt överväga att inte själv gnälla på dem du stämplar som "gnällspikar" för att dem inte instämmer med dina åsikter.
Ha en trevlig kväll!
Postad 11 juli 2018 - 16:15
Haha!
Då är det väl bara för dig att fortsätta betala Netflix som godtrogen kund oavsett vad dem än må göra och vilken strategi dem än väljer. Du kan också blind fortsätta underskatta kunders makt ur ett kommersiellt syfte om du så vill. Du kan samtidigt överväga att inte själv gnälla på dem du stämplar som "gnällspikar" för att dem inte instämmer med dina åsikter.
Ha en trevlig kväll!
Testa att säga upp det så får vi se om det får någon inverkan.
Samla alla dina polare också. Du ta och starta en grupp på FB vetja och samla lite fler så får vi se om det får någon påverkan.
Det som kommer hända är att Netflix kommer se hur detta test kommer utveckla sig.
Och i slutändan fortsätter folk att teckna abonnemang i större antal än dom surpuppor som säger upp det
Postad 17 juli 2018 - 14:40
Tech stocks drop, led by Netflix
https://www.cnbc.com...g-for-fang.html
Postad 17 juli 2018 - 14:45
Tech stocks drop, led by Netflix
https://www.cnbc.com...g-for-fang.html
Och? Var någonstans står det att det beror på att griniga gubbar i Sverige inte är nöjda med prissättningen och har hoppat av?
Postad 17 juli 2018 - 19:37
Det var ju ett intressant sammanträffande att marknaden reagerade på att Netflix inte lyckades värva 1 miljon antal griniga gubbar.
Nu ser vi alltså att din marknadsanalys är totalt felaktig med ca 14% av aktievärdet.
Griniga gubbar är viktiga, speciellt betalande sådana.
Postad 17 juli 2018 - 19:57
Det var ju ett intressant sammanträffande att marknaden reagerade på att Netflix inte lyckades värva 1 miljon antal griniga gubbar.
Nu ser vi alltså att din marknadsanalys är totalt felaktig med ca 14% av aktievärdet.
Griniga gubbar är viktiga, speciellt betalande sådana.
Om du läser artikeln så står det klart och tydligt att markanden reagerade på "weaker-than-expected subscriber growth"
Tillväxt och inte att den sjönk pga av griniga gubbar sagt upp sitt abonnemang.
Min analys var att en miljon svenskar inte kommer säga upp sitt abonnemang. Inte ens 1% kommer göra de pga av det ni gnäller över.
Griniga gamla gubbar är TOTALT oviktiga i det stora hela för det är inte dom är den stora majoriteten av användare.
Att pappa är grinig över att priset har gått upp betyder inte att han kommer säga upp det för då skriker frun och barnen.
Ps. Aktievärdet har inte sjunkit med 14% utan 5.82% så du får nog värva lite fler griniga gubbar för att aktien ska sjunka.

Ps igen. Skulle inte förvåna mig att innan veckan är slut är aktien högre än när den dök
Redigerat av frollic, 17 juli 2018 - 21:10.
Postad 20 juli 2018 - 18:54
Någon annan som passade på att tjäna multum de sista dagarna?
Jag köpte 2014 så jag är fortfarande ekonomiskt oberoende 😂
Postad 13 augusti 2018 - 13:25
Netflix verkar texta på Norskt Bokmål som default sedan några dagar. På alla enheter och trots att jag har valt svenska som default.
Postad 13 augusti 2018 - 18:39
Här funkar texten utan problem.
Det blir svensk text på det jag provat.
Postad 13 augusti 2018 - 19:37
.Netflix verkar texta på Norskt Bokmål som default sedan några dagar. På alla enheter och trots att jag har valt svenska som default.
Ingen som busat med dig och ändrat språk i din profil.
Postad 14 augusti 2018 - 14:40
.
Ingen som busat med dig och ändrat språk i din profil.
Nej, det är svenska i profilen. Har testat både på Apple TVn och med webläsare.
Det ser dock ut att funka i mobilen nu, så jag ska checka på Apple TVn igen ikväll.
Postad 20 augusti 2018 - 12:30
Netflix testar reklam mellan episoder. Själv kommer jag att lämna Netfilx om det blir verklighet. Hela vitsen med att betala för en "kanal" är ju att slippa reklamen.
https://techcrunch.c...e/?guccounter=1
Postad 20 augusti 2018 - 12:51
Netflix testar reklam mellan episoder. Själv kommer jag att lämna Netfilx om det blir verklighet. Hela vitsen med att betala för en "kanal" är ju att slippa reklamen.
Nej, det är inte reklam utan trailers för deras egna filmer/serier. Precis som redan finns sedan innan, överst på sidan. Skillnaden nu är att det ska testas att lägga dessa mellan avsnitten när man strecktittar. Alltså helt felaktigt att säga att "Netflix inför reklam", vilket ger läsaren intrycket att avsnitten bryts mitt i för att visa ICA-reklam. Så nej...
Redigerat av agpath, 20 augusti 2018 - 12:51.
Postad 20 augusti 2018 - 13:13
Nej, det är inte reklam utan trailers för deras egna filmer/serier. Precis som redan finns sedan innan, överst på sidan. Skillnaden nu är att det ska testas att lägga dessa mellan avsnitten när man strecktittar. Alltså helt felaktigt att säga att "Netflix inför reklam", vilket ger läsaren intrycket att avsnitten bryts mitt i för att visa ICA-reklam. Så nej...
Nu låter du som en sån där person som läste hela artikeln och inte bara clickbait-rubriken...
Postad 20 augusti 2018 - 13:16
Du kan kalla det vad du vill. Det är reklam för deras egna serier. För mig är det avbrottet lika irriterande som om det vore reklam för blöjor. Som med alla andra kanaler som säger sig vara reklamfria, men kör reklam för sina program mellan och/eller mitt i. Same shit, different name.
Så, jo, det är reklamavbrott.
Redigerat av Unregistered828ccd15, 20 augusti 2018 - 13:17.
Postad 20 augusti 2018 - 13:23
Du kan kalla det vad du vill. Det är reklam för deras egna serier. För mig är det avbrottet lika irriterande som om det vore reklam för blöjor. Som med alla andra kanaler som säger sig vara reklamfria, men kör reklam för sina program mellan och/eller mitt i. Same shit, different name.
Så, jo, det är reklamavbrott.
Det är inget avbrott om man ser en enstaka film eller avsnitt. Det är endast om du strecktittar på fler avsnitt som det kommer att märkas.
Postad 20 augusti 2018 - 14:13
Reklamen ska hittills vara begränsad till vissa användare och Netflix understryker att snuttarna går att skippa genom en enkel knapptryckning.https://digital.di.s...-mellan-avsnitt
Nu sträcktittar jag aldrig, men det låter onekligen som ett riktigt ilandsproblem

Redigerat av frollic, 20 augusti 2018 - 14:14.
Postad 21 augusti 2018 - 10:30
Skönt för dig att du inte bryr dig, själv anser jag att alla avbrott, oavsett syfte, är av ondo, särskilt de som vill få mig att göra något annat..
Reklamen ska hittills vara begränsad till vissa användare och Netflix understryker att snuttarna går att skippa genom en enkel knapptryckning.https://digital.di.s...-mellan-avsnitt
Nu sträcktittar jag aldrig, men det låter onekligen som ett riktigt ilandsproblem![]()
Postad 21 augusti 2018 - 12:05
Skönt för dig att du inte bryr dig, själv anser jag att alla avbrott, oavsett syfte, är av ondo, särskilt de som vill få mig att göra något annat..
På vilket sätt är det ett "avbrott" om det inte är i programmet?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar