Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 26 December 2013 - 23:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Fakta biter inte på Ageve?

Okej, jag ger mig.

Xbox One har varit klockren från introduktion till release. Den släpptes i Sverige samtidigt som PS4, har lika hög prestanda, och Microsoft gjorde inga blunders med "always online", förbud mot begagnade spel, kraften i molnet osv. Den är även utrustad med historiens bästa uppskalning.

Att jag påpekade att det kanske inte är helt relevant att diskutera fördelar i spelutbudet för en konsoll som inte har släppts i Sverige än, och som officiellt inte kommer hit på en bra tid framöver, eftersom Microsoft har valt att strunta i Sverige, det var verkligen helt fel och jag ber så mycket om ursäkt... Lika fel var det att ange det exakta datumet "kanske kommer om ett år".

Alla vill inte ha alternativ till Titanfall

B)

Redigerat av Ageve, 26 December 2013 - 23:37.

Postad 26 December 2013 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lika fel var det att ange det exakta datumet "kanske kommer om ett år".

Fast du sa så här:

Var kan jag prova Xbox One? Har inte sett den i någon butik och det finns som sagt en anledning till det. Den släpps om ett år...

Det lär ju hinna komma några spel på... ett år...

Som sagt, du vet inte när den släpps men du går efter ryktet på GR och framställer det som om det vore sant. Och det är fel ja.

Förresten, när kunde du prova PS4 i butik? Ett år innan release eller några månader innan? Tänker på ditt eget resonemang.

Att jag påpekade att det kanske inte är helt relevant att diskutera fördelar i spelutbudet för en konsoll som inte har släppts i Sverige än, och som inte kommer att göra det på en bra tid framöver, det var verkligen helt fel och jag ber så mycket om ursäkt...

Om vi bortser från att du inte lade fram det riktigt på det sättet så ja, det är ett meningslöst argument när det går utmärkt att importera.

Är du medveten om att de som importerar kan spela de spelen och att det är lättare att få tag i en Xbox One jmft med en PS4 idag? På vilket sätt är det då inte relevant? För vem? Alla andra svenskar som väntar? De köper inte en konsol nu. För försäljningen i Sverige? Vi pratar om enskilda personer som frågar på detta forumet så det är helt irrelevant.

Så hur är det inte relevant för han som frågade i tråden?

Okej, jag ger mig.

Xbox One har varit klockren från introduktion till release. Den släpptes i Sverige samtidigt som PS4, har lika hög prestanda, och Microsoft gjorde inga blunders med "always online", förbud mot begagnade spel, kraften i molnet osv. Den är även utrustad med historiens bästa uppskalning.

Det här bryr jag mig inte om överhuvudtaget, konstig sak att ta upp när vi inte ens nämnt det.

Postad 27 December 2013 - 00:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Är du medveten om att de som importerar kan spela de spelen och att det är lättare att få tag i en Xbox One jmft med en PS4 idag?

Bortsett från att den just nu är slut i lager på Microsofts tyska webshop, så jodå, den går att få tag på. Jag skulle dock inte våga importera, än mindre rekommendera det eftersom garantin för närvarande inte gäller i Sverige. Med lite tur kommer den att gälla när produkten väl har släppts i Sverige, men än så länge är det osäkert.

Beställer man från England gäller t ex:
This Warranty will be valid in the following countries only: United Kingdom and Ireland.

Och från Tyskland (översatt i Chrome...):
Denna garanti gäller endast för följande länder: Belgien, Tyskland, Nederländerna, Österrike och Spanien.

Enkelt för mig är att kunna gå till en affär och köpa den, eller beställa från en svensk webshop med svensk garanti och reklamationsrätt. Med tanke på hur det gick med Xbox 360 och RROD så är inte förtroendet på topp, även om det än så länge ser sämre ut för PS4 med DOA.

Alla andra svenskar som väntar? De köper inte en konsol nu.

Nej, det blir lite svårt...

Vi pratar om enskilda personer som frågar på detta forumet så det är helt irrelevant.

Det är inte det jag har kommenterat, utan två inlägg om att PS4 inte har något alls att komma med när Titanfall släpps, om 3 månader, till en konsoll som (enligt rykten) inte släpps i Sverige förrens till hösten 2014...

vad har Ps4 att erbjuda som alternativ förutom killzone?

Inget.

Redigerat av Ageve, 27 December 2013 - 00:27.

Postad 27 December 2013 - 00:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är inte det jag har kommenterat, utan två inlägg om att PS4 inte har något alls att komma med när Titanfall släpps, om 3 månader, till en konsoll som (enligt rykten) inte släpps i Sverige förrens till hösten 2014...

Vadå två inlägg, det ena är ju en fråga direkt från frågeställaren och inget uttalande :huh:

Minimena frågade specifikt efter ett liknande onlinespel och inte alla andra spel. Och han tänker importera, så varför blandar du då in Xbox Ones sverigerelease och att det kanske kommer spel om ett år, hur är det relevant för honom när han tänker importera och spela i mars?

Så du menar nu att du har feltolkat hela situationen?

Postad 27 December 2013 - 00:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Så du menar nu att du har feltolkat hela situationen?

Ja, ****. Får väl skylla på att det var juldagen, med julöl och allt vad det innebär :P

Postad 27 December 2013 - 00:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 27 December 2013 - 00:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1
Skål Ageve

Köpte Ps3 2007. Jag och mina kids har spelat på den sedan dess och den snurrar fortfarande.

Här blir det en Ps4. En gång Volvo alltid Volvo. Man byter liksom bara årsmodell ;)

Ps.

Sorry jag var bara tvungen att skriva ett nyktert och vuxet inlägg i sandlådetråden

Redigerat av MalcomX, 27 December 2013 - 01:00.

Postad 27 December 2013 - 01:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sorry jag var bara tvungen att skriva ett nyktert och vuxet inlägg i sandlådetråden

Och under den veckan som du är bannad kan du fundera på om det är värt det att gå in och nedvärdera oss andra som skriver här.

Postad 27 December 2013 - 01:56

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Någon som är sugen på att jämföra en xbone och en ps4. Jag har en ps4 med Bf4, AC4 och Ghost och bor i Stockholm. Är det någon med en xbone som är sugen på att komma förbi och testa så hör av er.

Hur funkar det med guld eller onlineköp på en importerad xbone. Jag vet att jag läste någonstans att man var tvungen att ha kontokort eller paypalkonto i det landet man köpt konsolen från men det lär väl inte stämma eller.

Postad 27 December 2013 - 02:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Och under den veckan som du är bannad kan du fundera på om det är värt det att gå in och nedvärdera oss andra som skriver här.

Jag hade en så otroligt komisk kommentar här, men när utvisningarna börjar komma så undviker jag tom mina roliga skämt :)

Jag måste dock åter inflika i frågan om man verkligen måste väljansystem. Så vansinnigt mycket kostar dom inte så att majoriteten här inte skulle ha råd med båda, speciellt då xbone kanske släpps uppemot ett halvår efter ps4. Enda problemet jag ser med det är onlinedelen, det kan ju kännas lite onödigt att betala 1000 spänn per år för att lira online, men i övrigt så... varför inte båda? Och en wii u när vi ändå håller på. Blir mer sugen på en sånför varje dag. Ska köpa en när det släpps en superzeldabundle.

Då kommer nintendo att krossa nextgen! :)

Slutligen... 8 röster på steammachine, men ingen säger något om det. Är det... en dator som är mer eller mindre anpassad med os och allt enbart för spelande? Fungerar som en konsol men har pc-arkitekturen och alla fördelar med det, såsom... miljarders biljarders steamspel. Och steamförsäljningen :)

Vilket företsg släpper dessa datorer? Hur många varianter ska det komma? När kommer dom?

Postad 27 December 2013 - 09:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Jag måste dock åter inflika i frågan om man verkligen måste väljansystem. Så vansinnigt mycket kostar dom inte så att majoriteten här inte skulle ha råd med båda, speciellt då xbone kanske släpps uppemot ett halvår efter ps4. Enda problemet jag ser med det är onlinedelen, det kan ju kännas lite onödigt att betala 1000 spänn per år för att lira online, men i övrigt så... varför inte båda?

Kan bara svara för mig själv men för mig har jag svårt att motivera att köpa både xone o ps4a när det inte finns så många exklusiva till vardera. Sedan har jag långt ifrån hunnit spela allt jag vill till 360n så att öka på mitt spelintag känns inte som något för mig. Men om jag skulle köpa två st så skulle jag välja wiiu och någon av de andra. Men för dig så är det klart, som köper nya slutsteg bara för feelgood känslan, då hade det kanske gett dig mer än bara placebo! ;)

Postad 27 December 2013 - 09:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Slutligen... 8 röster på steammachine, men ingen säger något om det. Är det... en dator som är mer eller mindre anpassad med os och allt enbart för spelande? Fungerar som en konsol men har pc-arkitekturen och alla fördelar med det, såsom... miljarders biljarders steamspel. Och steamförsäljningen :)

Vilket företsg släpper dessa datorer? Hur många varianter ska det komma? När kommer dom?

Kolla under PC och tråden där så får du alla svar.

Postad 27 December 2013 - 10:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag hade en så otroligt komisk kommentar här, men när utvisningarna börjar komma så undviker jag tom mina roliga skämt :)

Jag måste dock åter inflika i frågan om man verkligen måste väljansystem. Så vansinnigt mycket kostar dom inte så att majoriteten här inte skulle ha råd med båda, speciellt då xbone kanske släpps uppemot ett halvår efter ps4. Enda problemet jag ser med det är onlinedelen, det kan ju kännas lite onödigt att betala 1000 spänn per år för att lira online, men i övrigt så... varför inte båda? Och en wii u när vi ändå håller på. Blir mer sugen på en sånför varje dag. Ska köpa en när det släpps en superzeldabundle.

Då kommer nintendo att krossa nextgen! :)

Steambox eller vad dom nu heter fattar jag inte alls meningen med, dom kör väl Linux? Isf kan du ju inte spela alla spel (än) vilket gör den irrelevant för mig. Bättre att köpa en vanlig dator med Windows så du kan köra alla spel. Rean på Steam slår allt men Steambox kan fara och flyga!

Testade för övrigt PS4 igår lite snabbt och har kört Xbox 1 hos grannen. AC4 på båda. Upplevde PS4 som klart bättre på just den titeln. Trodde dock att det grafiska steget skulle vara större jämfört med 360 än vad det var! Men det blir väl bättre och bättre.

Xboxen var nog lite mindre ful i designen däremot. Kontrollen tyckte jag faktiskt att det var hugget som stucket, känns som att Sony tagit ett kliv där. Fjantigt med share-knapp och pekplatta dock. Menyerna var snyggare på Xbox men samtidigt rörigare.

Som det känns nu är jag galet sugen på en Wii U, men inte alls sugen på en PS/XB. Tänkte uppgradera HTPC:n så den duger till något öht och sedan köra Wii U istället.

Postad 27 December 2013 - 12:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Tidigare generation har jag haft flera konsoler, Xbox, PS2 och Gamecube, PS3 och Xbox 360. Så kommer det nog att bli nu också, det står redan en Wii U hemma hos mig. Dock är det tveksamt att införskaffa både PS4 och Xbox One. Jag köpte en Xbox 360 för den var först ut och sedan en PS3 för blu-ray. Jag kommer nog fundera länge innan jag köper båda maskinerna denna gång.

Postad 27 December 2013 - 17:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 1

Fjantigt med share-knapp och pekplatta dock.

Shareknappen är onödig men pekplattan förstår jag inte att det gått att vara utan alla år, den är oumbärlig

Postad 27 December 2013 - 17:48

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Shareknappen är onödig men pekplattan förstår jag inte att det gått att vara utan alla år, den är oumbärlig

Åh fasen, får man fråga vad det är du gillar med den? Testade som sagt bara PS4 en kort stund och älskade känslan i kontrollen men pekplattan såg jag inget värde i. Kanske är det något som växer ju mer man använder den iofs?

Postad 27 December 2013 - 17:55

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 1
Jag tyckte den fungerade bra i Killzone till att byta funktion för boten

Postad 27 December 2013 - 18:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag tyckte den fungerade bra i Killzone till att byta funktion för boten

Något man troligen hade kunnat göra med enn klick på vänster spak och sen välja.

Inte nöjd med layouten. Optionsknappen är så liten och in klämd att man ver inte vad man trycker på.

I övrigt är den grym.

Postad 27 December 2013 - 18:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Den är patetiskt liten, men ingen knapp man behöver trycka i panik för att byta vapen eller så

Postad 27 December 2013 - 18:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 3
Det borde ju gå att använda "pekplattan" till en hel del, t ex "fritt" sikte i FPS-spel, justering av kameravinkeln i TPS, muspekare i strategispel osv.

Redigerat av Ageve, 27 December 2013 - 18:18.

Postad 27 December 2013 - 18:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Fritt sikte används i Trine 2, Lego använder höger styrspak. Blir väl blandat

Postad 27 December 2013 - 21:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Kan bara svara för mig själv men för mig har jag svårt att motivera att köpa både xone o ps4a när det inte finns så många exklusiva till vardera. Sedan har jag långt ifrån hunnit spela allt jag vill till 360n så att öka på mitt spelintag känns inte som något för mig. Men om jag skulle köpa två st så skulle jag välja wiiu och någon av de andra. Men för dig så är det klart, som köper nya slutsteg bara för feelgood känslan, då hade det kanske gett dig mer än bara placebo! ;)

Haha, vafan? Dra in mitt slutstegsberoende i det här och allt *asg*

Postad 28 December 2013 - 00:52

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Själv tycker jag att det är en bra ide att inkludera en pekplatta på kontrollen. Placeringen den fått på ds4 däremot är ingen höjdare. Tycker det känns som att sony helt enkelt slängt in den där den fick plats istället för att ha designat kontrollen efter den. Har svårt att tänka mig att pekplattan någonsin kommer kunna användas till att sikta i ett fps eller liknande.

Postad 28 December 2013 - 01:14

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 1

vad är fel på share knappen? har du inga vänner? :unsure: :o
gillar den rätt skarpt spamma mina kompisar på psn med vackra landskapsbilder från AC4 :)

Redigerat av WarpGuN, 28 December 2013 - 01:16.

Postad 28 December 2013 - 03:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Pekplattan funkar nog fint i menyer m.m. i spel som "Diablo 3" och liknande roll och strategi spel. :)

Postad 28 December 2013 - 16:58

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 1
Hellre en pekplatta än bara start/select-knapparna.

Postad 28 December 2013 - 17:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Anser att pekplattan känns lite liten för två fingrar, men att man nog kan använda den på något kul sätt till spel. Det är praktiskt att det både är pekplatta och knapp iaf :)

Postad 08 January 2014 - 12:04

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
ojojoj vad nöjd jag är med att jag valde PS4.

XBONE UI´t är ju så mycket sämre och onödigt komplicerat. kolla videon... you cant handle the truth boners ;)

http://youtu.be/YygevS2u6lA

Postad 08 January 2014 - 12:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Vad är det för fel på jänkarna alltså? Varför ska de ständigt envisas med att ha TVn ovanför eldplatsen för? :)

Redigerat av Bergan, 08 January 2014 - 12:08.

Postad 08 January 2014 - 12:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1

ojojoj vad nöjd jag är med att jag valde PS4.

XBONE UI´t är ju så mycket sämre och onödigt komplicerat. kolla videon... you cant handle the truth boners ;)

Kul du är nöjd. Smaken är ju som baken.
Jag har min X1 till att spela spel på.

Så jag sätter mig i soffan, tar kontrollen, trycker på xbox loggan (alt. säger Xbox One på ett trevligt och lugnt sätt, och inte med en Ghetto/rap betoning), lutar mig tillbaka, ser på när tvn sätts på, förstärkaren sätts på. Under tiden (låt säga 15s) är xboxen laddad och klar. O sen säger jag bara , Xbox go to Call of Duty. O BAAAAANG, så är jag inne i spelet.

Resten tycker jag är en smaksak. Och jag tycker då inte UI:t är komplicerat. Men det beror väl på att jag har en positiv inställning till X1. Har man inte det är det j-vligt lätt att klanka ner.

Men kul du är nöjd med din Supermaskin Playstation 4

Postad 08 January 2014 - 12:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

XBONE UI´t är ju så mycket sämre och onödigt komplicerat. kolla videon.

Jag kan hålla med om att UI är faktiskt en viktig del som många inte tänker på. Fungerar den dåligt, laggar eller inte är konsekvent uppbyggd blir det bara irritation och frustration. Jag vill enkelt kunna hitta mina spel, mina appar (Netflix etc) och mina vänner, inget onödigt krångel.

Postad 08 January 2014 - 12:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 1

Jag kan hålla med om att UI är faktiskt en viktig del som många inte tänker på. Fungerar den dåligt, laggar eller inte är konsekvent uppbyggd blir det bara irritation och frustration. Jag vill enkelt kunna hitta mina spel, mina appar (Netflix etc) och mina vänner, inget onödigt krångel.

"Xbox, on"
<tar 15 sekunder innan TV och förstärkare kommit igång. Kinecten känner igen mig och loggar in mig direkt.>
"Xbox, go to Netflix"
"Select 1"
<kolla lite>
"Xbox, pause"
<fixa dippen>
"Xbox, play"

Går inte att fixa ett enklare UI. Kontrollern är helt överflödig till man vill lira ett spel.

Postad 08 January 2014 - 12:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
PS4 funkar ju sjukt segt när det gäller game invites och meddelanden (i alla fall i CoD). Mycket värre än PS3. Inte nåt att skryta med för oss PS4-ägare direkt... Däremot kompenseras det delvis av party chat som dock kan ta max 8 st.

Postad 08 January 2014 - 12:46

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Jag vill enkelt kunna hitta mina spel, mina appar (Netflix etc) och mina vänner, inget onödigt krångel.

Detta funkar utmärkt om man "pin to home" alt." Xbox go to : ....."

Postad 08 January 2014 - 12:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 1

Kul du är nöjd. Smaken är ju som baken.
Jag har min X1 till att spela spel på.

Så jag sätter mig i soffan, tar kontrollen, trycker på xbox loggan (alt. säger Xbox One på ett trevligt och lugnt sätt, och inte med en Ghetto/rap betoning), lutar mig tillbaka, ser på när tvn sätts på, förstärkaren sätts på. Under tiden (låt säga 15s) är xboxen laddad och klar. O sen säger jag bara , Xbox go to Call of Duty. O BAAAAANG, så är jag inne i spelet.

Resten tycker jag är en smaksak. Och jag tycker då inte UI:t är komplicerat. Men det beror väl på att jag har en positiv inställning till X1. Har man inte det är det j-vligt lätt att klanka ner.

Men kul du är nöjd med din Supermaskin Playstation 4

hmm jag har min PS4a precis av den anledningen som du har din xone. att spela spel på Men när jag väl vill göra någon inställning eller adda en polare eller någon liknande enkel funktion så är jag nöjd med att det är som det är på PS4 och inte som Xone då dem har komplicerat till det. dessutom tar det tid med all den animation som sker när man bläddrar mellan funktioner etc.

kollade du på hela videon eller stängde du av bara för att det var en afroamerikan som inte pratar så som du vill att människor ska prata och som dessutom bara demonstrarade fakta?

ps: det tar ca 15 sekunder för mig att vara inne i ett spel från det att jag startat konsolen och det på old-school vis. med en handkontroll... som jag endå måste ha när jag ska gejma!

Postad 08 January 2014 - 12:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

PS4 funkar ju sjukt segt när det gäller game invites och meddelanden (i alla fall i CoD). Mycket värre än PS3. Inte nåt att skryta med för oss PS4-ägare direkt... Däremot kompenseras det delvis av party chat som dock kan ta max 8 st.

tror det mycket hänger på COD att invites fungerar dåligt där. tycker det fungerar lika segt som på PS3, inte segare. dock så är det betydligt snabbare att "gå ur" ett spel för att skicka meddelande i ps menyn än vad det var på PS3an. men inte optimalt :( man vill ju att allt ska fungera lika snabbt som på sin iPhone ;)

Postad 08 January 2014 - 13:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Går inte att fixa ett enklare UI. Kontrollern är helt överflödig till man vill lira ett spel.

Detta funkar utmärkt om man "pin to home" alt." Xbox go to : ....."

Jag betvivlar inte att saker och ting fungerar bra på Xbox One. Eller på Playstation 4 för den delen heller. Jag bara påtalar att jag tycker att UI är en viktig del som oftast glöms bort när man pratar om vilket system som är "bäst"/folk föredrar. Det kanske inte är den som avgör det hela men summan av helhet gör att man kanske lutar åt en viss konsol. Personligen ogillar jag den senaste uppdatering till Xbox 360 eftersom den slöade ner UI sjukt mycket och gör att det tar lång tid innan saker och ting dyker upp på min skärm. Då föredrog jag den gamla versionen.

Postad 08 January 2014 - 15:12

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

hmm jag har min PS4a precis av den anledningen som du har din xone. att spela spel på Men när jag väl vill göra någon inställning eller adda en polare eller någon liknande enkel funktion så är jag nöjd med att det är som det är på PS4 och inte som Xone då dem har komplicerat till det. dessutom tar det tid med all den animation som sker när man bläddrar mellan funktioner etc.

kollade du på hela videon eller stängde du av bara för att det var en afroamerikan som inte pratar så som du vill att människor ska prata och som dessutom bara demonstrarade fakta?

ps: det tar ca 15 sekunder för mig att vara inne i ett spel från det att jag startat konsolen och det på old-school vis. med en handkontroll... som jag endå måste ha när jag ska gejma!

Han demonstrerar sin personliga åsikt på samma sätt du skriver din personliga åsikt här på forumet. Jag tycker det är skönt att bara komma hem, säga xbox on, gå och fixa lite mat, sätta sig i soffan så är allt klart för att användas.

Sen är ju x'1ans interface väldigt anpassningsbart till skillnad mot ps4'ans statiska om jag inte har fel ?

Postad 08 January 2014 - 15:52

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Han demonstrerar sin personliga åsikt på samma sätt du skriver din personliga åsikt här på forumet. Jag tycker det är skönt att bara komma hem, säga xbox on, gå och fixa lite mat, sätta sig i soffan så är allt klart för att användas.

Sen är ju x'1ans interface väldigt anpassningsbart till skillnad mot ps4'ans statiska om jag inte har fel ?

nej det är inte anpassningsbart vad jag vet. vet dock inte vad man skulle behöva anpassa?

Postad 08 January 2014 - 15:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

nej det är inte anpassningsbart vad jag vet. vet dock inte vad man skulle behöva anpassa?

Min fängelsecell är stor nog. Förstår inte varför man skulle vilja gå utanför den.

;)

Postad 08 January 2014 - 16:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Min fängelsecell är stor nog. Förstår inte varför man skulle vilja gå utanför den.

;)

haha man ska vara glad för det lilla man har ;)

Postad 08 January 2014 - 21:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 2
Kan din PS4 göra detta? Skulle inte tro det!
http://www.youtube.c...?v=mWZLa4AnN5k

Postad 08 January 2014 - 22:26

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
haha

Postad 09 January 2014 - 01:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Finns gott om negativa saker till ps4 också. Partyinvitsen som solo nämde är ju katastrofalt sega. När man kollade xbonegrejjen så kändes det väl bara som att jag personligen skulle störa mig på vännergrejset. Resten klarar man sig väl behjälpligt med. På storen tex, jag är personligen bara inne på spel, så för mig hade det inte spelat någon roll :)

Postad 09 January 2014 - 04:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Sedan får man ju inte glömma att detta enbart är version 1 för xbox. De kommer ju att ändra om den totalt en 6-7 gånger eller så om man känner de gubbarna rätt....

Postad 09 January 2014 - 06:37

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Jag gör nääääästan samma sak, fast jag måste även göra ett tryck på multifjärren.. :P

Skämt åsido, det skönaste med Ps4'an just nu är rappheten, startar omedelbums, inne i spelet efter vad känns som en gäspning, grafiken är snäppet bättre än på min gaming peeze... Var dum nog att inte beställa kameran på en gång, väntar på den.

Det som jag tycker är surt är avsaknaden av DLNA support, Ps3'an får hänga med ett tag till pga detta, och lite backlog. :D

Postad 09 January 2014 - 08:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Sedan får man ju inte glömma att detta enbart är version 1 för xbox. De kommer ju att ändra om den totalt en 6-7 gånger eller så om man känner de gubbarna rätt....

och någonstans där i mitten kommer dem hitta den perfekta versionen för att sedan rasera korthuset igen ;)

Postad 09 January 2014 - 08:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Finns gott om negativa saker till ps4 också. Partyinvitsen som solo nämde är ju katastrofalt sega. När man kollade xbonegrejjen så kändes det väl bara som att jag personligen skulle störa mig på vännergrejset. Resten klarar man sig väl behjälpligt med. På storen tex, jag är personligen bara inne på spel, så för mig hade det inte spelat någon roll :)

det är bara inbyggda partyfunktionen i COD som är extremt seg. vanliga PS4 partyinvites är itne segt om man kommer ihåg att addera alla man vill bjuda in på direkten så man inte bjuder in alla separat. då tar det lite tid :)

Postad 09 January 2014 - 09:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

det är bara inbyggda partyfunktionen i COD som är extremt seg. vanliga PS4 partyinvites är itne segt om man kommer ihåg att addera alla man vill bjuda in på direkten så man inte bjuder in alla separat. då tar det lite tid :)

Så mycket för mitt försök att dra lite skam över ps4an då... ja. Då går det väl inte att säga så mycket? Den är för bra :D

Jo, det är synd att deras gamla headsets inte fungerar trådlöst längre. Fy på dom.

Postad 09 January 2014 - 11:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Så mycket för mitt försök att dra lite skam över ps4an då... ja. Då går det väl inte att säga så mycket? Den är för bra :D

Jo, det är synd att deras gamla headsets inte fungerar trådlöst längre. Fy på dom.

men Astro fungerar perfekt ;)

fast som jag skrev tidigare är det segt med hela meddelandefunktionen medans man spelar. så där har du ett minus.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.