Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
3877 svar till detta ämne
Postad 31 augusti 2021 - 18:53
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Jamen....antingen märker man inget, eller så märker man nått. Det är väl för tidigt att säga något om detta redan nu? Dom har inte heller enbart skärt av en del av flänsen, den är något redesignad samt en ny fläkt så utan att veta exakt hur detta påverkar så tycker jag det är dumt att spekulera som att den nu inte är värd sitt pris?
Om det visar sig att man kan mäta prestandaminskning i spel så är jag 100% med dig. Om man kan med största troliga sannorlikhet säga att dom nya kommer få problem med krävande spel under varma dagar så är jag också 100% med. MEN om det visar sig att man inte märker någon skillnad så fattar jag inte varför de nya modellerna skulle vara mindre värda?
Redigerat av Demon Slayer, 31 augusti 2021 - 18:54.
Postad 31 augusti 2021 - 19:19
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Postad 04 september 2021 - 11:58
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Playstation Showcase, nästa torsdag:
https://www.pushsqua...f_ps5_next_week
Har dom inget nytt exklusivt att komma med under showen, så hamnar nog konsollen på marknaden.
Jag är inte intresserad av remasters, och spel som jag ändå kan köra på PC:n.
Använder hellre pengarna till nåt vettigare just nu, och skaffar en ny, nästa höst, om det finns ett mycket bättre utbud på exklusiva next gen titlar.
Postad 04 september 2021 - 17:32
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Startade min PS5 för första gången idag och skapade ett nytt konto med lösen, kopplade min mobil till den som extra säkerhet. Efter den långa introduktionen så gick jag in i Playstation Store för att köpa Last Of Us 2, gick inte, men fick inte upp något att jag behövde lägga till något kort eller liknande så jag började leta runt i settings. Gick till account då blir jag plötsligt utloggad, jaha tänkte jag och försökte logga in igen. Då säger konsolen att jag behöver byta lösenord, blir lite grinig men byter lösen via mailen och försöker logga in igen. Då säger skiten att mitt konto är permanent spärrat, vafan hände jag hann inte ens leka runt i 5 min innan jag blir permanent bannad. Tack Sony har lust att lägga skiten på gatan och köra över med bilen, lite arg nu men ska ringa supporten på måndag och fråga hur fan de behandlar nya kunder...
Redigerat av Zero, 04 september 2021 - 17:33.
Postad 04 september 2021 - 23:13
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Startade min PS5 för första gången idag och skapade ett nytt konto med lösen, kopplade min mobil till den som extra säkerhet. Efter den långa introduktionen så gick jag in i Playstation Store för att köpa Last Of Us 2, gick inte, men fick inte upp något att jag behövde lägga till något kort eller liknande så jag började leta runt i settings. Gick till account då blir jag plötsligt utloggad, jaha tänkte jag och försökte logga in igen. Då säger konsolen att jag behöver byta lösenord, blir lite grinig men byter lösen via mailen och försöker logga in igen. Då säger skiten att mitt konto är permanent spärrat, vafan hände jag hann inte ens leka runt i 5 min innan jag blir permanent bannad. Tack Sony har lust att lägga skiten på gatan och köra över med bilen, lite arg nu men ska ringa supporten på måndag och fråga hur fan de behandlar nya kunder...
Det är ett, kanske inte allmänt, känt problem de haft senaste tiden. Så ta det inte personligt 
Kan tillägga att det är nyskapade konton som verkar drabbas.
Redigerat av boombaaz, 04 september 2021 - 23:17.
Postad 05 september 2021 - 06:14
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det är ett, kanske inte allmänt, känt problem de haft senaste tiden. Så ta det inte personligt 
Kan tillägga att det är nyskapade konton som verkar drabbas.
Aha då hoppas jag supporten kan lösa det åt mig 
Postad 06 september 2021 - 17:45
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Ringde supporten och de låste upp kontot åt mig, behövde ange serie nr på PS5 bara så de såg att det verkligen var jag som ägde konsolen och kontot. Så nu ska jag ladda hem Last of Us 2 
Postad 06 september 2021 - 18:59
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Gött att det löste sig 
Postad 09 september 2021 - 12:39
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Sonys nya Playstation 5 ger trots mindre kylare lägre temperaturer (sweclockers.com)
edit: jag fick in bilder i inlägget, men sen försvann dom. Fattar inget 
Redigerat av stabbe, 09 september 2021 - 12:46.
Postad 09 september 2021 - 17:27
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Sonys nya Playstation 5 ger trots mindre kylare lägre temperaturer (sweclockers.com)
edit: jag fick in bilder i inlägget, men sen försvann dom. Fattar inget 
Haha, Austin Evans gjorde bort sig rejält. Vilken tomte.
Postad 09 september 2021 - 19:48
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Postad 09 september 2021 - 22:02
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2 523 inlägg
Personligen vill jag ha 40 min av mitt liv tillbaka.
Och blir redigt besviken på gta5 som ser exakt likadant ut!
Jaja, gör beslutet att köpa series X och MS Flight väldigt lätt.
Postad 09 september 2021 - 22:29
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
En nanosekund av första svängen i racet i GT trodde jag faktiskt var en riktig film, sen var det lite blandad kvalitet speciellt när dom visade innifrån bilen, men blev förvånat glad att dom visade det dom hade.
Totalt sett var det ju ingenting vi inte visste om, men helheten ger mig ändå positiva vibbar då spel verkar ha flera detaljer, bättre flyt och bra ljud, så det bådar gott innför framtiden. Personligen har jag inte tid med så många fler spel än de vi vet om ändå så jag tar möjligheten att beta av backloggen blandat med 1 nytt PS5-spel i taget fram till Elden ring och då blir det nog skygglappar en stund kan jag tänka mig.
Jag har inte heller gett upp hoppet på Silent Hill även om hoppet försvagats en del....
Postad 09 september 2021 - 22:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Totalt sett var det ju ingenting vi inte visste om, men helheten ger mig ändå positiva vibbar
"Thanks for your patience, and now it's time to show you what we've been working on!"
Sen börjar de med Kotor remake och fortsätter med.... tja, inte så mycket. Med tanke på hur länge de vart tysta trodde jag det skulle bli bättre än några PC-portar, ett par crossgenspel och nextgenspel som kommer om två år. Men det är bra åas, då är det ingen panik med att köpa.
Postad 10 september 2021 - 08:37
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Vette fan om jag är utbränd på spel.
Inget av det jag såg var speciellt intressant för mig.
Forspoken var väl snyggt, men jag önskar att huvudkaraktären inte hade så otroligt störande dialog.
Vid såna här tillfällen saknar jag när alla spel hade text, istället för röster.
Lite osäker just nu på Ghostwire Tokyo. Behöver se mer gameplay, utan en massa cutscenes inblandat.
God of War... meh. Jag är trött på dom här sega cinematiska third person spelen. Saknar gamla Kratos, och det gamla snabbare gameplayet, utan familjedrama.
Postad 10 september 2021 - 08:44
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Men det är bra åas, då är det ingen panik med att köpa.
Nej, jag skulle nog ha väntat tills 2023. Då lär det iaf börja komma riktiga next gen spel, plus att de spelen som släpps i år och 2022, går att köpa billigt på rea.
Saknar tiden, när man köpte en ny konsoll, och det var spel som bara gick att köra på den konsollen, från dag 1.
Nu flyter generationerna bara ihop. Och då det tar evigheter för dom att göra spelen idag, så får man väl vänta tills halva PS6 generationen, innan de riktiga next gen spelen dyker upp till den konsollen.
Å alla dessa j*vla remasters...
Sorry för gött bittra inlägg 
Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2021 - 08:45.
Postad 10 september 2021 - 09:25
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Min erfarenhet sedan Super Nintendo är att man sitter med väldigt få spel en lång stund när man har en ny konsol. Speciellt de genrer jag gillar (RPG, turnbaserade RPG, riktiga adventurespel) brukade ta minst ett år. Jag kan absolutt fatta dom som har spelat slut allting på PS4 och bara sitter med PS5-spelen som enda val, då blir det lite torrt, men det är ju en situation som man själv satt sig i, och dom flesta har väl Nintendo eller PC som man kan spela på i tillägg?
Efter PS360-eran så har jag aldrig suttit och haft ingenting att göra och *väntat* på ett spel att få spela.
Postad 10 september 2021 - 09:58
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Frågan är om man kan få tag i ett ps5 till ett vettigt pris nu när gran turismo 7 kommer 4 mars 2022 vill inte lägga ut 8000, annars finns det forfarande på ps4
Redigerat av Andreas3200, 10 september 2021 - 09:58.
Postad 10 september 2021 - 10:07
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Remasters och Remakes är allt man får nu för tiden. Det är ju samma i filmbranchen.
GTA V är ju helt klart den stora besvikelsen. Dels inga info om möjlig 4K/60FPS och sedan också uppskjutet till Mars. Hur länge ska de mjölka!?
Blev ändå lite taggad av Wolverine får jag säga. Tycker de tidigare spelen var bra, men om det blir som Guardians eller Avengers så får man väl lägga ner det hoppet.
Postad 10 september 2021 - 10:31
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
GTA V har ju gått att spela i 4K/60 hur länge som helst. Nästan fem år sedan jag gjorde det för första gången 
Postad 10 september 2021 - 11:09
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Om Wolverine blir ett beat em up så är det inte för mig, men om dom använder en del av den djupa lore den karaktären har då kan det bli intressant. Weapon x, stugan i fjället, vilka minnen är riktiga, mannen med glasögon...dog han eller dog han inte? Årena i Japan med frugan, när hon sen dog och hämnden som gick sisodär...den nära kontaktrn med Storm, att nästan döda Rouge på fläcken till att bli en av hans bästa vänner (så långt det nu går med Logan), kontakten och alla öl med Nightcrawler, när han blir av med allt adamantium och djuret tar över...knivarna som visar sig finnas där men som ben(skelett), osv, ja det kan ju bli hur bra som helst!
Postad 10 september 2021 - 12:02
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Fattar inte varför vissa fortfarande gnäller om remasters/remakes. Det är inget som påverkar nya spel och är ni inte intresserade så köp inte men många av oss gillar att kunna spela om äldre spel på ny hårdvara. Det kommer ju nya spel och 2022/2023 kommer nog bli väldigt starka år för PlayStation/Sony, det har blivit lite konstigt dessa tiderna och många fördröjningar men trots det släppte Sony rätt starka spel förra och förförra året.
Sedan kanske ni inte gillar de nya spelen eller är lite trötta på Sonys inriktning på third person spel med bra berättande men det är en annan grej. Remasters/remakes har ju noll påverkan på detta.
Postad 10 september 2021 - 12:33
STiFLR
-
STiFLR
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Fattar inte varför vissa fortfarande gnäller om remasters/remakes. Det är inget som påverkar nya spel och är ni inte intresserade så köp inte men många av oss gillar att kunna spela om äldre spel på ny hårdvara. Det kommer ju nya spel och 2022/2023 kommer nog bli väldigt starka år för PlayStation/Sony, det har blivit lite konstigt dessa tiderna och många fördröjningar men trots det släppte Sony rätt starka spel förra och förförra året.
Sedan kanske ni inte gillar de nya spelen eller är lite trötta på Sonys inriktning på third person spel med bra berättande men det är en annan grej. Remasters/remakes har ju noll påverkan på detta.
Eftersom jag personligen älskar spel som Uncharted, God of War och Last of Us så ser man verkligen fram emot GoW 2 och remastern av Uncharted till PS5an (Last of Us 1 var väl också på gång som remaster?). Även Spiderman var något av det bästa som gjorts så 2an där kommer bli grym.
Men som sagt, 3rd person "film-spel" och remasters är inte för alla...
Forspoken såg väl intressant ut, om inget annat mäktiga vyer i alla fall 
Redigerat av STiFLR, 10 september 2021 - 12:35.
Postad 10 september 2021 - 12:59
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
GTA V har ju gått att spela i 4K/60 hur länge som helst. Nästan fem år sedan jag gjorde det för första gången 
Men det säljer säkert flera miljoner på PS5 ändå. Folk verkar aldrig få nog av det spelet.
360, PS3, XB1, PS4, PC, PS5, XBSX (?). Bara Switch som fattas. 
Dagens remaster = Ta PC-versionen och släpp på PS5.
Postad 10 september 2021 - 13:02
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Eftersom jag personligen älskar spel som Uncharted, God of War och Last of Us så ser man verkligen fram emot GoW 2 och remastern av Uncharted till PS5an (Last of Us 1 var väl också på gång som remaster?). Även Spiderman var något av det bästa som gjorts så 2an där kommer bli grym.
Men som sagt, 3rd person "film-spel" och remasters är inte för alla...
Forspoken såg väl intressant ut, om inget annat mäktiga vyer i alla fall 
Att inte alla tycker om 3rd person "film-spel" är helt ok och inget jag anmärker på. Men att gnälla på remasters är ju fruktansvärt löjligt då det inte är något som påverkar att nya spel inte skulle släppas osv och man inte är tvingad att köpa. När det jobbas på en remaster/remake är det sällan det företaget som gjorde spelet som står för det dessutom utan det är oftast spelföretag som specifikt sysslar med att göra om spel. Tex när Uncharted trilogin släpptes på PS4 var det inte Naughty Dog som gjorde det, det var Bluepoint games.
Postad 10 september 2021 - 13:09
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Samma med Demon Souls, medans FromSoft kan fokusera på Elden Ring.
Men däremot så tar Sony det som ett av de stora launchspelen, istället för att de evnentuellt hade haft ett helt nytt spel, så på det sättet så "förstör" remaksen kanske litegrand.
Postad 10 september 2021 - 13:17
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Remasters och remakes är ju, i sak, nästan uteslutande mindre intressanta än originalspelen. Såvida man inte tillför något särskilt eller gör större korrigeringar så har jag svårt att se det som något annat än ett sätt att omsätta mer pengar. Undantagen är förstås spel som länge varit mer eller mindre otillgängliga för många. Shenmue 1-2 faller rimligtvis under den kategorin. Även MGS4 skulle vara trevligt med en nyutgåva av då det spelet är en smula omständigt att spela idag, fastän det var ett otroligt ambitiöst projekt av Konami.
Men GTA V? Vad är det idag om inte en kassako?
Postad 10 september 2021 - 14:04
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Remasters och remakes är ju, i sak, nästan uteslutande mindre intressanta än originalspelen. Såvida man inte tillför något särskilt eller gör större korrigeringar så har jag svårt att se det som något annat än ett sätt att omsätta mer pengar. Undantagen är förstås spel som länge varit mer eller mindre otillgängliga för många. Shenmue 1-2 faller rimligtvis under den kategorin. Även MGS4 skulle vara trevligt med en nyutgåva av då det spelet är en smula omständigt att spela idag, fastän det var ett otroligt ambitiöst projekt av Konami.
Men GTA V? Vad är det idag om inte en kassako?
Uppdaterad och bättre grafik är ju något som tillför.  Uppenbarligen tycker folk om att kunna spela om äldre spel med bättre grafik och kanske uppdaterad spelmekanism också eftersom de i vissa fall har äldrats dåligt och i vissa fall får man även chansen att spela spel som man kanske inte var intresserad av då men är nu. Dead Space är ett spel jag ser framemot att spela för första gången och det på PS5.
Som sagt, ingen tvingar er som inte är intresserade av det att köpa. Det är ingenting som hindrar nya spel från att släppas och folk uppskattar det.
Postad 10 september 2021 - 14:09
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Men att gnälla på remasters är ju fruktansvärt löjligt då det inte är något som påverkar att nya spel inte skulle släppas osv och man inte är tvingad att köpa.
Nej men det är ett tråkigt sätt att fylla ut tomrummet efter helt nya titlar.
Tack vare remasters, så kan bolaget luta sig tillbaks å håva in pengar, och vänta några år till med att göra nästa spel i serien.
Vi hade nog haft nästa Elder Scrolls och GTA spel, redan för några år sen, om det inte varit för alla dessa remasters av Skyrim och GTA V.
Samma sak med Nintendo, som t.ex Mario Kart 8. Som det ser ut nu så lär vi inte få del 9 förrän kanske nästa generation.
Folk väntar på Pikmin 4, men istället fick dom en remaster av 3:an.
osv osv.
En annan sak om dom gör en Remake, av ett gammalt PS1 spel, med helt ny grafik och förbättrat gameplay, då det ändå blir som ett helt nytt spel av det hela. DET kan jag däremot uppskatta.
Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2021 - 14:13.
Postad 10 september 2021 - 14:19
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Nej men det är ett tråkigt sätt att fylla ut tomrummet efter helt nya titlar.
Tack vare remasters, så kan bolaget luta sig tillbaks å håva in pengar, och vänta några år till med att göra nästa spel i serien.
Vi hade nog haft nästa Elder Scrolls och GTA spel, redan för några år sen, om det inte varit för alla dessa remasters av Skyrim och GTA V.
Tvivlar verkligen på att det fungerar så. Många av de stora företagen jobbar ju på spel nu dessutom. Tvivlar på att de sitter och väntar som du säger. Återigen tex Naughty Dog, medans deras spel fick remasters/remakes gjorde de Uncharted 4 och TLOU2.
Att ett nytt GTA inte har kommit beror nog mer på hur hårt de jobbade med RDR2, att de sedan inte släpper spel lika ofta längre och att deras online-läge drar in sanslösa pengar så de har haft mer fokus där.
Men visst fortsätt skylla på remakes.
Postad 10 september 2021 - 14:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vette fan om jag är utbränd på spel.
Inget av det jag såg var speciellt intressant för mig.
De gjorde en poll på era, de flesta tyckte konferensen var ok på sin höjd och sen var det väl en tredjedel som gillade och en tredjedel som ogillade. En hel del klagomål på fokuset på den gamla vanliga cinematiska tredjepersonsinriktningen där också.
Men jag tycker de flesta spelshower numera är undermåliga. Det är ju inte som att man saknar spel att spela, men vill gärna se något coolt och omvälvande på dessa konferenser snarare än förutsägbart och gammalt. Det ryktas om att Sony har mängder av nya IP och spel under utveckling, men det fick vi inte se nåt av, och när de säger att de ska "visa vad vi jobbat på" så tycker man att det ska vara lite roligare än God of War och Gran Turismo. Varför inte Jak & Daxter, eller ett helt nytt JRPG i klass med Final Fantasy.
Postad 10 september 2021 - 18:43
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Den när dom droppade att Demon Souls var launchspel var bra, samt den där dom droppade Elden Ring, för mig har resten vart ganska lama....helt ok..men inget liknande. Så om man nu älskar dom spel som visas så blir det ju mera viktigt då...
Postad 10 september 2021 - 19:04
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Det ryktas om att Sony har mängder av nya IP och spel under utveckling,
Om det stämmer, så hoppas jag på att det blir annat än "Hollywood" spel.
Att dom satsar lite mer på spel av AA klass också, som inte kostar en förmögenhet och tar 4-5 år att slutföra.
Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2021 - 19:05.
Postad 10 september 2021 - 22:53
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Att en Remaster/Remake inte påverkar nya spel från att släppas stämmer väl delvis. Det påverkar kanske inte Naughty Dog t.ex från att släppa ett nytt spel i en serie. Men bolaget som gör Remastern/Remaken hade ju kunnat göra ett helt nytt spel istället så visst påverkar det antalet nya spel.
Men det är snabba och enkla spel att släppa och uppenbarligen säljer de för annars hade inte GTA V släppts till sin tredje generation 😊
Postad 11 september 2021 - 09:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 299 inlägg
Skulle visat mer vr. Men det är ju tufft marknadsföra vr på plattskärm. Gällande remakes så är det egentligen bara vr som är vettigt då det ger ett nytt perspektiv. Tredjepersonsäventyr ger inte så mycket dock och de är väl 90 %
Postad 11 september 2021 - 10:39
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2 523 inlägg
Skulle visat mer vr. Men det är ju tufft marknadsföra vr på plattskärm. Gällande remakes så är det egentligen bara vr som är vettigt då det ger ett nytt perspektiv. Tredjepersonsäventyr ger inte så mycket dock och de är väl 90 %
Japp! VR är riktiga next gen, sjuka upplevelser!
Men får väl vara glad att dom inte lagt ned det utan jobbar på nytt.
Köpte ps4 pro ENBART för vr
Postad 12 september 2021 - 10:40
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1 111 inlägg
Att en Remaster/Remake inte påverkar nya spel från att släppas stämmer väl delvis. Det påverkar kanske inte Naughty Dog t.ex från att släppa ett nytt spel i en serie. Men bolaget som gör Remastern/Remaken hade ju kunnat göra ett helt nytt spel istället så visst påverkar det antalet nya spel.
Men det är snabba och enkla spel att släppa och uppenbarligen säljer de för annars hade inte GTA V släppts till sin tredje generation
Bolagen som idag gör remasters/remakes är ju i mångt och mycket rena porting studios. Hur många "nya spel" har t.ex. Aspyr släppt om man kollar på deras katalog?
Postad 12 september 2021 - 17:51
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Ja klart att det finns studios som mest jobbar med att porta spel eller gör remasters/remakes, betyder det då att det är det enda de kan göra?
Se på Bend Studios som gjorde Uncharted spel till PSP och Vita men de fick göra en helt ny IP till PS4 sen.
Även EA Motive som gör Dead Space Remake, de gjorde Star Wars Squadrons innan det så visst hade de kunnat göra nåt annat istället. Spel kostar så mycket att utveckla numera så färre vågar chansa på något nytt.
Postad 14 september 2021 - 13:28
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jösses! Denna gen blir bara sämre och sämre. Fanns inte ett spel som gav någon whow faktor, på sin höjd så såg jag några spel som innehöll det minsta man kan begära ifrån nextgen. Tycker både spel & filmvärlden är riktigt på dekis nu. Tråkigt då man köpte ny tv samt PS5 då det va dags för the gen to rule them all.
Ni hittar nog allt på en blocket annons snart
Postad 14 september 2021 - 15:00
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Försöker få tag i en ps5 men det är inte lätt, tänker inte betala överpriser som 9000-10,000, försöker ge mig på uttlottning på diverse butiker
Redigerat av Andreas3200, 14 september 2021 - 15:12.
Postad 14 september 2021 - 20:12
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2 830 inlägg
Försöker få tag i en ps5 men det är inte lätt, tänker inte betala överpriser som 9000-10,000, försöker ge mig på uttlottning på diverse butiker
Rätt trist utveckling med scalper-grejen. ALLA har ju förstått att man kan göra en slant på en konsol och försöker ju givetvis köpa enbart för att sälja.
Postad 14 september 2021 - 21:28
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 299 inlägg
Svårt råda bot på det. Halvledarbristen kommer va permanent
Postad 15 september 2021 - 10:02
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Rätt trist utveckling med scalper-grejen. ALLA har ju förstått att man kan göra en slant på en konsol och försöker ju givetvis köpa enbart för att sälja.
Ja tycker det är för j.vligt att folk köper ps5 endast för att tjäna pengar, speciellt på tanke på att så många forfarande försöker köpa ps5 för man vill kunna avnjuta kommande spel, vill försöka få tag på en ps5 till mars då gt7 släpps, en gång i månaden hålls det utlottning, har anmält mig på Elgigantens utlottning, man har ett par chanser till mars
Postad 15 september 2021 - 11:47
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 751 inlägg
Jag hoppas att när PS6:an släpps, så har Sony fixat ett system, där man registreras hos Sony, när man köper en maskin, och att samma person sen inte kan gå in och köpa en till, oavsett vilken butik i världen dom försöker köpa från. Då slipper man att samma person köper på sig 5-10 maskiner och scalpar dom på nätet.
Sen när det lugnat sig, och det finns gott om maskiner på hyllorna i butikerna, så kan dom släppa på systemet.
Den här scalper skiten, kommer aldrig ta slut, om dom inte tar i med hårdhandskarna nu.
Redigerat av Svante Skoog, 15 september 2021 - 11:49.
Postad 15 september 2021 - 16:41
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2 830 inlägg
Tyvärr tror jag det nästan är helt omöjligt att lösa utan att det går att kringgå på något sätt ändå. Det vore väl om man samtidigt med köp påbörjar nån slags prenumeration 🤷🏻♂️
Postad 15 september 2021 - 17:19
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Men 1 per köpstillfelle/butik kommer få bort dom som inte orkar ha botar osv, jag vet folk som bara köpte 20stk med kreditkort med en gång från samma butik och sålde alla til 10-15k förra November. Lite för lätt för vem som helst.
Postad 17 september 2021 - 14:18
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Kolla denna tråden. Där tipsas om butiker som har den i lager, men de försvinner ju på några minuter:
https://www.sweclock...derstatus?p=468
Köp inte till överpris.
edit: Gammal nyhet, men Gamers Nexus har jämfört temperaturer med den nya modellen.
APU: 5 grader varmare (mindre kylare, mindre koppar).
VRM och minne: 3-4 grader kallare (bättre kontaktytor).
Redigerat av Ageve, 19 september 2021 - 20:04.
Postad 22 september 2021 - 13:45
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 239 inlägg
Kena - bridge of spirits.
Hittade inte tråden om detta spel.
Men det känns som det bara smugit sig ut på marknaden efter lite förseningar.
Är det nån som testat? Finns det till PS4:a?
Såg ju enormt trevligt ut på dom trailers man tittat på tidigare.
Postad 22 september 2021 - 14:35
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1 302 inlägg
Har varit på min radar sedan det utannonserades. Har bara hunnit köra det ca 2 timmar, och nu har ju ni ingen aning om vad det betyder för er men det uppfyller absolut mina förväntningar.
Ligger för tillfället på 84 hos Metacritic.
Redigerat av basselito, 23 september 2021 - 09:12.
Postad 22 september 2021 - 15:42
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 239 inlägg
Har varit på min radar sedan det utannonserades. Har bara hunnit köra det ca 2 timmar, och nu har ju ni ingen aning om vad det betyder för er med det uppfyller absolut mina förväntningar.
Ligger för tillfället på 84 hos Metacritic.
Roligt att höra. Kändes som ett måste-köp för mig.
Men det är tillgängligt till ps4:a också?
Ser bara en butik på Prisjakt som ska få in spelet. Och då står det ps5.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|