Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34705 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 07 september 2008 - 11:46

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Någon som har problem med Kanal 9 mer än jag? I en veckas tid har den haft väldigt mycket störningar, den går inte att se på helt enkelt, någon annan?

Postad 07 september 2008 - 13:46

jonah
  • jonah
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Någon som har problem med Kanal 9 mer än jag? I en veckas tid har den haft väldigt mycket störningar, den går inte att se på helt enkelt, någon annan?

Har "endast" haft ryck och låsningar i bilden till och från. Men däremot en vit streckad remsa längst upp i bild som gärna vill bränna sig fast i min plasma :-(

- J

Postad 07 september 2008 - 14:52

burnis
  • burnis
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jaha, så skulle jag kolla superbike på Eurosport idag söndag....då funkar alla kanaler utom just Eurosport.
Helt svart i rutan....vad säger man :) ;)

Postad 07 september 2008 - 15:01

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Börjar misstänka att det är något general knas med mitt ADSL, kopplade nu med TP kabel mellan modemet och boxen (har testat med båda modemen jag har men samma symtom), men då boxen är igång så funkar inte internet och bilden på på IPTv ser ut som sk-t, det är bara massa block och stora segment. Allt pekar på att det inte finns tillräcklig bandbredd för mitt ADSL. Funkade fram till typ vecka 30, men eftersom jag haft strulet med homeplug-enheterna så trodde jag det var dem det berodde på men nu verkar det även vara ADSL-kopplingen som är paj.
Får ringa Telia och fråga, någon som vet om man kan skicka in en film till dem som visar symtomen.
Jag la upp 2 små filmsnuttar i mitt galleri jag tog med min mobil (ursäkta kvaliten :) ) på hur det ser ut och det ser ut så på alla kanaler.
Har provat att starta om modem och digitalboxen men inget hjälper.

Redigerat av svartpippi, 07 september 2008 - 15:01.

Postad 07 september 2008 - 17:11

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Kollat med Telia nu och det verkar som problemet ligger i ledning till huset.
Kom precis på att det är inget fel med Netgear grejerna, internet la av även av om man körde med TP kabel mellan modemet och boxen, så det är när boxen har kommunikation med modemet som den tar all kapacitet från ADSL linan. Phuu, då behöver jag inte fundera på att felanmäla dem.

Postad 07 september 2008 - 18:04

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Jaha, så skulle jag kolla superbike på Eurosport idag söndag....då funkar alla kanaler utom just Eurosport.
Helt svart i rutan....vad säger man :) ;)

Jag blir skogstokig när Eurosport inte fungerar :D Någon som ringt Telia och kollat upp varför?
Jag somnade själv framför Formel 1:en :D

Postad 11 september 2008 - 07:43

Unregisteredf4da3a5a
  • Unregisteredf4da3a5a
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kollat med Telia nu och det verkar som problemet ligger i ledning till huset.
Kom precis på att det är inget fel med Netgear grejerna, internet la av även av om man körde med TP kabel mellan modemet och boxen, så det är när boxen har kommunikation med modemet som den tar all kapacitet från ADSL linan. Phuu, då behöver jag inte fundera på att felanmäla dem.

Känns som ditt problem ligger i kant med det som jag hade tidigare.... Jag hade inget primärt telejack att koppla i då hela huset var parallellt kopplat... Var tvungen att få hyresvärden att få hit eletriker för att dra nya ledningar...

Mot all förmodan kan ditt problem ligga i dina nätverkskablar... Jag hade problem för mina var korsade... modemet vill inte ge korrekt signal pga. detta....

Lycka till i ditt sökande... hoppas d löser sig...

Postad 11 september 2008 - 23:01

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
En tekniker har hållt på hela dagen för att fixa med kablarna fram till huset, var någon granne en bit bort som grävt lite och skadat kablarna, det skulle nu vara fixat. Men när jag kom hem och slog på DigitalTV boxen så vara samma fel kvar.
Ringde upp Telia igen och först så säger de att det ser bra ut och att de kommer åt grejerna, då beskriver jag felet igen och då upptäcker de att det är massa sändningsfel, vilket tyder på att det fortfarande är något fel och att de skickar ut teknikern igen.

Så vi får se om de kan fixa det den här gången, enligt teknikern så ska det nu vara bra fram till mitt hus, flera av grannarnas telelinjer går via mitt hus eftersom jag har en samlingsbox i mitt hus, men ingen annan har klagat, i och för sig verkar det funkar för typ 2mbit/s som jag har på ADSL, i och för sig kan nog de flesta gått över till comhem efter att vi fick tre hål i vägggen.

Vi har inte ändrat på något hemma, enda jag gjort är att dra ur jacket och efter en veckas bortavaro kopplat in allt igen, sen dess har det inte fungerat som det gjorde innan och jag har haft IPTV från Telia i snart 1,5 år sen de hade sin första kampanj med gratis, jacken hemma är i ordning gjorda av telia (flytt av första jacket i huset är utfört av deras tekniker).

Postad 12 september 2008 - 07:37

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Snarare 2-3 veckor bort enligt Wikipedia. Dock endast för de fria kanalerna i marksänd digital TV.
PlayTV - Wikipedia

PlayTV funkar ju inte med Telia så varför denna info?

Postad 12 september 2008 - 09:16

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Nu har teknikern varit hemma och kollat igen. Fram till huset var det fortfarande bra styrka, men mellan samlingsboxen och mitt första jack var det riktigt dålig signal, han bytte jack och tydligen en skarv bakom jacket och voila, bra signalstyrka och allt fungarar nu som det ska. Äntligen kan jag titta på discovery igen.

Jag kollade för länge sen hur det såg ut bakom jacken för att flytta ner modem och router och allt till nedervåning och ha det under trappen, men det är helmärkligt kopplat eftersom ledningarna kommer in på nedervåningen (fast samlingsboxen sitter på ovanvåningen) och jag har nu första jacket på ovanvåningen, det är föregående ägare som kopplat (innan telia var där och kopplade om mitt första jack). Då jag flyttade in hittade jag ett jack i vardagsrummet som inte fungerade, visade sig då jag kollade att man klippt kablarna till det och låtit jacket sitta kvar (trådlöst :) ), misstänker att det sitter rester av kablarna till uttaget i vardagsrummet kvar i ledningarna vid de jack som är kvar. Så jag brydde mig aldrig om att flytta om första jacket.

Postad 12 september 2008 - 19:46

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Jag kör med 2 boxar hemma och har ADSL. Dock så kan jag inte köra med dem samtidigt.
Använder jag den ena boxen och ska titta på TV på den andra så måste jag vänta 15 minuter innan det fungerar. Förmodligen är det den tiden det tar för TVn att släppa IP-adressen eller MAC-adressen.
De produkter jag har hemma för att göra det möjligt är Ruckus Mediaflex (trådlös TV). Sändaren sätter jag i port 2 på modemet där jag normalt kopplar digital-tv boxen. Sändaren har även en routerfunktion som gör att jag kan koppla in flera boxar med kabel. Den andra boxen har jag inkopplad med mottagaren.
Så en TV kör jag trådlöst och en med kabel och detta fungerar utmärkt!

Lite tråkigt bara att man inte kan ha igång båda samtidigt. Men detta fungerar ju utmärkt ändå.

Fick min nya 1910 efter reklamation av den gamla. Visst blev det mkt bättre. Pixlighet och oskärpa är mer eller mindre borta. Svärtan är bättre men inte bra. Går dock att leva med då tidigare 1910 var en katastrof så det kändes bra att lämna den på posten för retur :)

Nu till ett problem..Har tillgång till en xtrabox ett tag. Har kopplat likadant som ovan men jag får inte MACen att släppa från avstängd box och jag har väntat i snart 2 timmar. På den andra boxen skall jag logga in med mina uppgifter men får meddelande typ att användaren redan är inloggad. Stängt av den gamla boxen via fjärren. Har även provat att koppla förbi ruckus och direkt till Smart-modemet. Hur fasiken får du det att fungera? B) Stänger du av gamla boxen och slår på den gamla direkt eller väntar du 15min med boxen avslagen?

Edit: Såg att du skrivit i tråden på annat ställe att du väntar ca 15 innan du slår på den. hm..

Redigerat av Palle, 12 september 2008 - 20:06.

Postad 12 september 2008 - 20:08

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
På den andra boxen skall jag logga in med mina uppgifter men får meddelande typ att användaren redan är inloggad.

Jag brukar stänga av modemet vid boxbyte ca 30 min.

Redigerat av Latman, 12 september 2008 - 20:13.

Postad 14 september 2008 - 08:41

eokoo
  • eokoo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är ljudkvalitén generellt dålig genom IP-tv eller är det något man kan göra åt?

Klarar inte få samma rymliga stereoljud på Telia digital-tv genom min hifi-anläggning som jag fick med de gamla analoga sändningarna genom antenn. Märks speciellt på musiksändningar, låter mer som en dålig radiomottagning genom winamp på datorn, dovt ljud och som om frekvensomfånget är smalt. Kräver inget annat än vackert stereoljud men det känns inget bra nu.

Postad 14 september 2008 - 17:18

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
En till förutom mig som tycker ljudet är dåligt. Vi är tydligen ensamma om att tycka ljudet är dåligt!
Klagat ett par gånger i denna tråd angående ljudet men bara fått till svar att alla andra tycker det låter bra. Jag är den enda enligt Telias kundtjänst som har klagat på ljudet.. Vet inte om det är skillnad mellan de som har fiber kontra adsl, jag har adsl. Din beskrivning av ljudet är klockrent, uppfattar det liknande.

Postad 14 september 2008 - 17:50

JsGim
  • JsGim
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

En till förutom mig som tycker ljudet är dåligt. Vi är tydligen ensamma om att tycka ljudet är dåligt!
Klagat ett par gånger i denna tråd angående ljudet men bara fått till svar att alla andra tycker det låter bra. Jag är den enda enligt Telias kundtjänst som har klagat på ljudet.. Vet inte om det är skillnad mellan de som har fiber kontra adsl, jag har adsl. Din beskrivning av ljudet är klockrent, uppfattar det liknande.

Kan bekräfta att även jag (adsl) saknar extra "tryck" i ljudet, det är ok...men jämför jag med "Boxer" och min Force box så blir det stor skillnad, men det gäller även "svärtan" som är mitt problem...tydligen inte många som "ser" det problemet (enligt kundtjänst) dock har tekniker jag pratat med sagt att de flesta av boxarna borde ha lika "problem" hmm...man undrar....men om det är som min kollega som har en LCD på "max" och går från analogt direkt till Telia "såg" inte problemt till jag demostrerade på dennes tv med "rätt" instälning...

Postad 15 september 2008 - 07:29

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

På den andra boxen skall jag logga in med mina uppgifter men får meddelande typ att användaren redan är inloggad.

Jag brukar stänga av modemet vid boxbyte ca 30 min.

Nu har jag testat i helgen och det tar 4-6timmar innan box 2 kan användas så det är inget jag kan nyttja.

JsGim: Jag fick en ny box efter att ha klagat hos ktj och den nya har bättre svärta. Kom från Anovo så de har nog haft denna för justering.

Postad 17 september 2008 - 17:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Cigehn du som har koll på mjukvaran
Det var ny idag 5_0_4_013 vad är ändrat?

Postad 18 september 2008 - 13:13

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Så ingen som vet något mer om HD-TV via bredband ännu? De borde väl vara klara med utvärderingen snart så man kan få lite besked om det är på gång eller inte? Känns jävligt trist att sitta med en HD-TV hemma och titta på halvtaskig SD-TV. Även jag har problem med ett vitt streck i ovankanten på bl a kanal 5. Någon som hört något mer om detta problem och vad det beror på? Jag såg att fler än jag uppmärksammat detta här på forumet.

Börjar snart tröttna och har tankar på att byta till någon annan leverantör om det inte kommer någon information snart.

/OS

Postad 18 september 2008 - 23:22

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0

Den skillnad jag märkte var i alla fall att bilden inte längre blir ljusare vid 16% av steg 2 i inloggningen. Tyvärr inträffar detta istället vid 100% och framför allt är svärtan fortfarande lika dållig. Kan det vara så att man gjort något försök att förbättra bildhanteringen/svärtan?

Postad 19 september 2008 - 19:33

JsGim
  • JsGim
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Den skillnad jag märkte var i alla fall att bilden inte längre blir ljusare vid 16% av steg 2 i inloggningen. Tyvärr inträffar detta istället vid 100% och framför allt är svärtan fortfarande lika dållig. Kan det vara så att man gjort något försök att förbättra bildhanteringen/svärtan?

Fick ny box idag (1910), klagat på svärtan som blev "s--t" vid laddning steg 2 16%...just innan jag bytet så märkte jag att den "gamla" (1910) nu blev ljus vid just 100% steg 2...nu till den "nya"...tyvärr samma problem här, skit bild vid steg 2 strax efter 100% laddat...så...synd att telia inte kan fixa detta, i övrigt är det bra.

Redigerat av JsGim, 19 september 2008 - 19:35.

Postad 20 september 2008 - 10:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Jag reagerade också över att det inte hände något vid 16% längre. Däremot så tycker jag att bilden har blivit bättre via komponent än innan. Jag har min kopplad både över scart och komponent och jag upplever att skillnaden är större mellan dem nu.

MVH Kribban

Postad 22 september 2008 - 11:08

Unregisteredc17e09d1
  • Unregisteredc17e09d1
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag har också ett vitt streck uppe i vänstra hörnet på bilden. Bara på vissa kanaler dock. Störande.

Postad 22 september 2008 - 11:23

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag har också vita streck på 5, men jag kör Com Hem

Postad 22 september 2008 - 11:40

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Helt svart i rutan....vad säger man ;) :)

Precis samma för mig och precis samma skit hände när det var MotoGP @ Indy sista FP. jävligt irriterande..

Postad 22 september 2008 - 15:48

chrilleb
  • chrilleb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har sett bilder på nätet att det finns en klocka på boxen (Motorola VIP 1910-9)... Går den att få igång, eller saknas den inte på Telias modell?

Postad 22 september 2008 - 19:07

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Jag har varit bortrest så jag har inte kunnat kolla upp det här tidigare. Ändringarna som jag kan se mellan GUI version 5_0_4_013 och den tidigare version 5_0_3_28 är rätt stora. Men det flesta ändringar verkar i huvudsak vara relaterade till att kunna starta upp och köra GUI:t på fler plattformar än på Motorola-boxarna.

De övriga plattformar som ser ut att stödjas är (som jag redan skvallrat och spekulerat om) Mood-boxarna från den svenska tillverkaren Tilgin, samt webbläsaren Firefox.

Så det verkar uppenbarligen som att Telia närmar sig en officiell support av någon av Tilgins boxar, mest troligt den nya Mood 400.

De flesta ändringar är alltså relaterade till att man har lagt in ett funktionalitet för att abstrahera bort skillnaderna mellan Motorolas och Tilgins boxar så att man i grunden kan ha samma kod för båda typerna av boxar.

Det är säkerligen också dessa ändringar relaterade till hur boxen startas upp som gör att det observerade fenomenet med ljusare bild har flyttat på sig under uppstartssekvensen med den nya versionen.

I och med att dessa ändringar är rätt omfattande så har jag svårt att se om det är några andra mer specifika ändringar som är gjorde i den senaste uppdateringen.

Men om jag får spekulera lite så tror jag inte att vi skall bli allt för förvånade om det rätt snart dyker upp något erbjudande från Telia om en Mood 400-box från Tilgin... ;)

/Peter Cigéhn

Postad 22 september 2008 - 19:16

burnis
  • burnis
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
...fel

Redigerat av burnis, 22 september 2008 - 20:00.

Postad 22 september 2008 - 22:17

thecapeman
  • thecapeman
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Har sett bilder på nätet att det finns en klocka på boxen (Motorola VIP 1910-9)... Går den att få igång, eller saknas den inte på Telias modell?

Det är bara versionen med hårddisk som har klockan.

Postad 26 september 2008 - 15:18

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Någon som vet om VIP-1910 har HDAVI (kan väven kallas CEC). Får inte boxen att automatiskt byta till just inkopplat HDMI uttag på min Panasonic Plasma ... ?!

Postad 27 september 2008 - 10:25

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Ingen box ännu efter 1 vecka och på Telia säger de måndag. Jag som skulle kolla på Canal Digital och Säsongskortet på lördag. Jag tycker det är skrämmande dåligt av Telia att inte kunna skicka ny box på en vecka... grr.
<{POST_SNAPBACK}>

Efter att haft nya Boxen 1 vecka så slog, oväntat, blixten ner en mil hemifrån och port 2 på adsl-modemet rök. Åska går inte på garantin. 250 kr för kontroll om modemet är åskskadat och 500 för nytt modem om så är fallet . Annat fel 0 kr.

Sedan jag flyttade hit 1993 har en video och några 56k modem rykt. Nu har både Telias box och adsl-modem rykt på en månad. Jag har haft två andra adsl modem innan och de funkar fortfarande trotts hårda åsksmällar så ovetenskapligt statistisk är Telias grejer mer känsliga för åska.

Jag brukar att dra ur allt när det är risk för åska men ibland glömmer man. smile.gif Jag har även åskskydd på mina apparater men de är ju ingen försäkring. Gnäller inte utan konstaterar att om jag vill kunna ha på datorn ut mot internet och titta på TV, även vid dåligare väder, så är nog Sattellit och andra modem än Telia ip-TV erbjuder en säkrare väg att gå.

Enligt kundtjänst är uppsägningstiden 3 månader så det är bäst att vara ute i tid i februari . Annars ett billigt sätt att se på TV om man inte vill ha möjligheten att kunna få in HDTV.

Ett år senare och länge efter att jag bytt till Canal Digital Sattellit HD-TV kom räkningen på modemet. 800 kr för något som numera ligger i garderoben eftersom jag bytt tillbaka till mitt gamla åsktåligare 300 kronors modem ;)

Någon som vet hur man betalar fakturan från Zyxel och om det går från Internetbank eftersom räkningen kommer från Skottland. Min engelska är inte på top men föjlande står på fakturan:
Bank accoun namne xxxxxxxxxxx
Bank xxxxxxxxxxxxx
IBAN xxxxxxxxxx
BIC xxxxxxxxxxxx
SORT xxxxxxxxxxxx

Inget ocr men fakturanummer finns.

Telia support kan inte svara på frågan innan måndag kl 8.

Redigerat av ruva, 27 september 2008 - 10:40.

Postad 27 september 2008 - 14:53

bompaholm
  • bompaholm
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har för tillfället Telia Digital Tv (Lägenhet) där vissa kanaler ingår
Nu önskar jag enbart ha kanalerna
CNBC & Bloomberg
Men telia har inte dessa, väl?

Hur kan vi lösa detta?
Parabol är inte möjligt...

IP TV?
Streamar?

Postad 29 september 2008 - 13:03

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

• 1 046 inlägg
  • 0

Min Kanal 9 är också hopplös. Pixlig och hackig, sedan några veckor.

Postad 29 september 2008 - 21:27

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Någon som vet om VIP-1910 har HDAVI (kan väven kallas CEC). Får inte boxen att automatiskt byta till just inkopplat HDMI uttag på min Panasonic Plasma ... ?!

Varit i kontakt med Telia, efter många mail förstod man frågan och bekräfrade att Varken Telia eller Motorola har för avsikt att kunna styra TV's HDMI uttag likt ett Scartuttag ... ???!!!

Kanske skall man tänka om nu när fler å fler slipper boxar med inbyggda d:o och den enkelhet det innebär ... frugan får inte igång boxen om hon oxå skall välja rätt HDMI anslutning, däremot fungerar ansluten video (Scart) och DVD (Scart)!

Postad 30 september 2008 - 09:39

percy4
  • percy4
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Skulle behöva lite hjälp från någon som har erfarenhet av att koppla Digital-tv tjänsten via en router. Jag sitter med telias fiberlan idag och har precis köpt en D-link DIR-655 men kan inte få tv-tjänsten att fungera bakom bradväggen.

Går det att få igång ö.h.t? Jag har aktiverat "enable multicast" på routern och man kan se att den prenumererar på strömmarna men i loggen säger den bara "dropped packet" bla. bla. bla. och sen IP-adressen till (vad jag antar) är digitalboxen.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

P.

Postad 30 september 2008 - 10:31

Kultebo
  • Kultebo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Så ingen som vet något mer om HD-TV via bredband ännu? De borde väl vara klara med utvärderingen snart så man kan få lite besked om det är på gång eller inte? Känns jävligt trist att sitta med en HD-TV hemma och titta på halvtaskig SD-TV. Även jag har problem med ett vitt streck i ovankanten på bl a kanal 5. Någon som hört något mer om detta problem och vad det beror på? Jag såg att fler än jag uppmärksammat detta här på forumet.

Börjar snart tröttna och har tankar på att byta till någon annan leverantör om det inte kommer någon information snart.

/OS

Jag var på infomöte med en representant för Telia förra veckan. (Samfällighetsföreningen skall dra in Fiber) Han sa då, rätt eller fel, att de räknade med att få igång HD-sändningarna nationellt till jul. I dagsläget fortsatte testerna lite i både Sthlm och Gbg.

Postad 30 september 2008 - 13:14

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Intressant. Kanske man kan få se Kalle Anka i HD :)

Postad 30 september 2008 - 21:38

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Varit i kontakt med Telia, efter många mail förstod man frågan och bekräfrade att Varken Telia eller Motorola har för avsikt att kunna styra TV's HDMI uttag likt ett Scartuttag ... ???!!!

Kanske skall man tänka om nu när fler å fler slipper boxar med inbyggda d:o och den enkelhet det innebär ... frugan får inte igång boxen om hon oxå skall välja rätt HDMI anslutning, däremot fungerar ansluten video (Scart) och DVD (Scart)!

En fjärr, t ex Logitech Harmony 555, löser problemet rätt snabbt. Man skapar ett antal aktiviteter, t ex "Titta på tv" sedan kör fjärren de kommandon som behövs för att sätta igång alla apparater och byta till rätt ingång. Vill man sedan "Titta på DVD" så byter den till rätt inställningar för den aktiviteten. Fungerar perfekt hos oss i alla fall...

Mvh

Andreas

Postad 01 oktober 2008 - 16:18

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Undra om vi får nån ny kanal istället för the voice :)

Redigerat av Unregistered6214acfd, 01 oktober 2008 - 16:18.

Postad 01 oktober 2008 - 18:04

Knude
  • Knude
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Undra om vi får nån ny kanal istället för the voice :P

Man kan ju hoppas, för att förlora The voice var ju ingen större sorg. :P

Postad 03 oktober 2008 - 09:21

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
När jag beställde bredband för ca 16 månader sen så fick jag även Telia Tv via bredbanden men tyckte då att det va så usel bild plus att det tog år innan kanalen byttes. Sedan sänkte det min bandbredd extremt mycket. ( har 24/2,5)
Så jag tog bort det direkt.

Men nu när hockey säsongen har startat är jag otroligt sugen på att ha canal+ igen och jag har inga andra möjligheter att få det ( om jag inte köper en stor parabol, tror inte hyresvärden gillar det).

Har det blivit några förbättringar i bild och ljud kvalite? Finns det möjligheter att få HD kanaler inom snar framtid även om man inte har fiber??

Vill inte binda mig 12 månader på något som har usel bild och ljud och som man sedan inte kommer änvända men kommer dra ner min bandbredd.

#Kan man få säsongskortet på Telia TV?

/PBateman

Redigerat av PBateman, 03 oktober 2008 - 09:43.

Postad 03 oktober 2008 - 09:59

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

• 1 046 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd med bilden från Telia.

Utom på kanal 9 som hackar. Borde ringa och klaga, men telefonkön är inte rolig...

Postad 03 oktober 2008 - 10:25

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Då kan man mejla..

Postad 03 oktober 2008 - 13:20

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Har det blivit några förbättringar i bild och ljud kvalite? Finns det möjligheter att få HD kanaler inom snar framtid även om man inte har fiber??

Inte ens vi med statsnät har möjlighet att få HD-sändning med Telia. Det talas om till Jul men det tror jag när jag ser det.

Annars är det väl inge fel på bild å ljud.

Postad 03 oktober 2008 - 14:18

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

När jag beställde bredband för ca 16 månader sen så fick jag även Telia Tv via bredbanden men tyckte då att det va så usel bild plus att det tog år innan kanalen byttes. Sedan sänkte det min bandbredd extremt mycket. ( har 24/2,5)
Så jag tog bort det direkt.

Men nu när hockey säsongen har startat är jag otroligt sugen på att ha canal+ igen och jag har inga andra möjligheter att få det ( om jag inte köper en stor parabol, tror inte hyresvärden gillar det).

Vill inte binda mig 12 månader på något som har usel bild och ljud och som man sedan inte kommer änvända men kommer dra ner min bandbredd.

#Kan man få säsongskortet på Telia TV?

/PBateman

Ingen förbättring vad jag märkt direkt, annars så har inte jag något att klaga på angående bild och ljud. Radiokanalerna kunde det fått varit bättre ljud på, iof har min tv kassa högtalare men ändå.

Ja du kan få säsongskortet med Telia, du får tre månader gratis just nu också på Canal+.
Kan ju bjuda på en länk: http://www.telia.se/...d_sasongskortet

Redigerat av Unregistered31511, 03 oktober 2008 - 22:19.

Postad 03 oktober 2008 - 19:29

JsGim
  • JsGim
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är jag helt ensam att tycka att telia 1910 box verkligen suger..."mjölkig" svärta, har byt box , tidigare så såg man tydligt försämringen vid uppstart steg 2 vid 16%...nu är den exakt efter just 100%/skarven, men bilden är dålig, enligt flera kontakter med supporten så borde de flesta boxar ha detta problem, men inte många klagar hmm har alla ljusstarka LCD eller proj, så de inte ser skillnaden? Eller har man gått från analogt till detta, då kan jag förstå att man inte upplevt den bättre bild man kan få tex via boxer och min Force box (så var det för min kollega,.. är inte lika glad nu) Har testat plasma (pio) samt en 100 hz Sony trinitron, men bilden suger, ingen direkt aktivitet hos telia, känner till problemt är svaret...önskar att man fick använda "egen" box...föreningen har LAN via telia...har även testat via adsl via ruckus wireless, har aldrig haft problem men själva streamingen eller uppstart mm

Vad göra?

(Är nöjd med utbudet i telia c+/via sport mm, saknar HD men på g)

Postad 03 oktober 2008 - 20:31

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

"mjölkig" svärta, har byt box , tidigare så såg man tydligt försämringen vid uppstart steg 2 vid 16%...nu är den exakt efter just 100%/skarven, men bilden är dålig, enligt flera kontakter med supporten så borde de flesta boxar ha detta problem, men inte många klagar hmm har alla ljusstarka LCD eller proj, så de inte ser skillnaden? Eller har man gått från analogt till detta, då kan jag förstå att man inte upplevt den bättre bild man kan få tex via boxer och min Force box (så var det för min kollega,.. är inte lika glad nu) Har testat plasma (pio) samt en 100 hz Sony trinitron, men bilden suger, ingen direkt aktivitet hos telia, känner till problemt är svaret...

Eftersom alla klagar över bilden så ska jag väl vara lite av kärring mot strömmen... ;)

För egen del så innebar det faktum att jag bytte TV skillnad.

Hade från början en 32'' LCD från LG och under en mellanperiod en 26'' tjock-TV. Med dessa var förändringen vid 16% (senare vid 100%, efter mjukvaruuppgradering) fullt synlig men ingenting jag tänkte på när jag tittade senare.

Sen när jag fick hem min 50'' plasma från Panasonic så ser man bara att det blinkar till vid 100% men förändringen av svärtan är marginell, knappt märkbar om man inte känner till det.

Både din kollega och jag hade inte reagerat över detta om vi inte blivit uppmärksammade på det, så representerar vi medel-tittaren så är det kanske inge problem för många, helt enkelt, och därför klagar man inte hos Telia.

Hur som helst var det inget jag reagerat över innan jag läste om det här och ingenting som jag märkte när jag tittade på TV. Tvärtom tycker jag bilden var betydligt bättre än hos Boxer, som jag hade tidigare.

Postad 04 oktober 2008 - 02:44

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Är jag helt ensam att tycka att telia 1910 box verkligen suger..."mjölkig" svärta, har byt box , tidigare så såg man tydligt försämringen vid uppstart steg 2 vid 16%...nu är den exakt efter just 100%/skarven, men bilden är dålig, enligt flera kontakter med supporten så borde de flesta boxar ha detta problem, men inte många klagar hmm har alla ljusstarka LCD eller proj, så de inte ser skillnaden? Eller har man gått från analogt till detta, då kan jag förstå att man inte upplevt den bättre bild man kan få tex via boxer och min Force box (så var det för min kollega,.. är inte lika glad nu) Har testat plasma (pio) samt en 100 hz Sony trinitron, men bilden suger, ingen direkt aktivitet hos telia, känner till problemt är svaret...önskar att man fick använda "egen" box...föreningen har LAN via telia...har även testat via adsl via ruckus wireless, har aldrig haft problem men själva streamingen eller uppstart mm

Vad göra?

Jodå! Läs 2-3 sidor tillbaka i tråden, vi är många som önskar det gjordes nånting åt detta och det verkar speciellt som att folk som bytt från 1510 boxen till nyare 1910 märker en skillnad (eftersom man kan göra en direkt jämförelse). Jag använder inte min 1910 box, den är oanvändbar! Utan har fått ordna en 1510 på andra vägar än via Telia när jag först fick den utbytt mot 1910 som jag tycker är helt oanvändbar vad gäller svärtan.

Postad 04 oktober 2008 - 12:04

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Vad göra?

Vad jag har kunnat förstå så ligger problemet i 1910 boxens hårdvara. Jag har inga problem med svärta på varken min 1910 box eller min 1510 box. Min kollega hade problem med sin 1910 box och fick den utbytt (se Palles inlägg tidigare i tråden) och efter det har inte heller han problem med svärtan.

Som jag skrivit tidigare i andra inlägg så tror jag att problemet ligger i att 1510 boxen är en Kreatel box (som efter uppköpet Motorola satt sitt namn på) medan 1910 är en Motorolabox. Kreatel kanske har gjort en hårdvarumässigt bättre box än vad Motorola presterat.

Cigehn har tidigare flaggat för att det pågår tester med en ny box från en annan tillverkare. Vi kan ju hoppas att den är bättre och att den i så fall kommer snart. Tyvärr finns det inte så många tillverkare av IP-TV boxar som det finns på DVB-T boxar så utbudet är ju lite begränsat.

Däremot borde det för den som vill få tag på en 1510-box inte vara några större problem. Det måste ju finnas högvis med boxar liggandes hemma hos de som fått 1910-boxar istället.

/Andreas

Postad 04 oktober 2008 - 17:27

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Däremot borde det för den som vill få tag på en 1510-box inte vara några större problem. Det måste ju finnas högvis med boxar liggandes hemma hos de som fått 1910-boxar istället.

Gör man en sökning på blocket.se så får man just nu 3 träffar. Och kollar man in på tradera.com så får man just nu också 3 träffar (varav en auktion går ut om mindre än en timme).

Så några 1510 boxar kan man nog allt få tag på om man vill... :wacko:

/Peter Cigéhn

Redigerat av Unregistered2c1997ae, 05 oktober 2008 - 09:11.

Postad 04 oktober 2008 - 19:58

JsGim
  • JsGim
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ok, tack för tips och synpunkter...hoppas dock att telia inom kort kommer med en bättre box samt med hårddisk... ;o)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.