* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 25 november 2010 - 14:24
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hej behöver en multifjärr och undrar om någon vänlig själ kan rekomendera lite alternativ till mig.
Enda skillnaden mellan Logitechs modeller är egentligen att de är olika flashiga (färgskärm, touchskärm, osv) och antalet enheter de klarar. En del modeller har inte macro/sekvensfunktionen har jag förstått, men det kan jag inte på rak arm vilka. Så räkna först och främst hur många prylar du vill styra, och lägg på ett par-tre stycken så hittar du ungefär nivå som är lämplig att lägga sig på. Det tillkommer alltid något, en nyinköpt digitalbox, fotoram man vill stänga av vid filmtittande, osv, så det är bra att ha lite margnial. Jag har fyllt min Harmony one utan problem, men då styr jag åas till och med dammsugaren med den.
Postad 25 november 2010 - 14:48
Eidman
-
Eidman
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ja, det går. Kör felsökningsguiden så borde du komma dit. Vad är det för box? Är det Pace så använd "Viasat"-knappen istället för On/Off så funkar det alltid att starta.
Jag kör felsökningen och kollar de olika alternativen, men hittar inte var jag väljer just hur länge den ska skicka signalen, utan bara hur lång tid de olika enheterna behöver mellan signalerna. Någon som vet vilket alternativ detta är? Boxen är en Humax, HD-box från comhem. 5000C har jag för mig att den heter.
Postad 06 december 2010 - 08:44
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Fråga:
Vilka fjärrisar kan man programmera längre sekvenser (Makro) inom en enhet?
Exempel:
Starta media extender
Välj "Jukebox"
Browsa till Network
Gå in i volym 2
starta index.htm
Postad 06 december 2010 - 11:03
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Fråga:
Vilka fjärrisar kan man programmera längre sekvenser (Makro) inom en enhet?
Exempel: Starta media extender Välj "Jukebox" Browsa till Network Gå in i volym 2 starta index.htm
Det är ju det som är poängen med alla Harmony som använder Logitechs web-gränsnitt för programmering. Det enkla svaret är: Kan du göra det med orginalfjärren så kan du göra det med en Harmony! Ofta kan du göra mer än med orginalet.
Postad 06 december 2010 - 13:18
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
^
Jo jag misstänkte detta men ville inte riskera att införskaffa en av deras enklare modeller och då upptäcka att just "X, Y, Z går endast hos våra dyrare modeller".
Postad 10 december 2010 - 16:40
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Kan någon bekräfta eller dementera om Harmony One fungerar ihpop med en sådan här rackare? http://www.nettosat....atteri-210.html
Postad 10 december 2010 - 18:28
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Kan någon bekräfta eller dementera om Harmony One fungerar ihpop med en sådan här rackare?
http://www.nettosat....atteri-210.html
Nej det kommer inte funka då den inte använder AA eller AAA batterier.
Postad 10 december 2010 - 19:15
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Nej det kommer inte funka då den inte använder AA eller AAA batterier.
###### s***... Är det enda alternativet då att köpa Logitechs egna RF lösning? Edit: Nu när du la fram svaret så blev det ganska solklart för mig...
Redigerat av tuffodum, 10 december 2010 - 19:16.
Postad 13 december 2010 - 14:08
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
###### s***... Är det enda alternativet då att köpa Logitechs egna RF lösning?
Edit: Nu när du la fram svaret så blev det ganska solklart för mig... 
One har inte RF. Då får du skaffa en 900. Eller vad jag menar är: Skaffa en 900 och en RF-IR-omvandlare som du kan sätta i det andra rummet. Sen fattar jag iofs inte hur du ska kunna veta vad som händer om du inte befinner dig i det andra rummet?
Redigerat av agpath, 13 december 2010 - 14:10.
Postad 14 december 2010 - 18:03
hoogey
-
hoogey
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Min Harmony 900 hänger sig någon gång per vecka. Ibland svart skärm när den legat utanför dockan. Ibland i samband med att jag kör något enkelt kommando typ höjer/sänker volymen. Ngn annan med samma erfarenhet/lösning?
Postad 17 december 2010 - 15:21
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Funderar lite på ny fjärr, och det är främst Harmony One eller Harmony 900 som lockar. Gällande 900:an funderar jag på det här med RF-signalerna, och omvandlingen till IR. Vad följer med gällande det? Jag inbillar mig att om jag har en standardmässig tv-bänk med luckor och 5-6 IR-styrda apparater så kommer det ju säkert behövas typ 3 eller så IR-sändare.
Ni som har en 900, hur upplever ni att det funkar med dolda apparater?
/C
Redigerat av Costanza, 17 december 2010 - 15:22.
Postad 17 december 2010 - 16:12
lebowskii
-
lebowskii
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Har problem med min harmony one. Fördelen med denna är ju att signalerna studsar så jag kan ha min förstärkare etc bakom mig samtidigt som jag pekar fjärren mot min projektorduk.
Detta har fungerat perfekt tills jag köpte en popcorn c-200 (med IR-Kit). Denna reagerar inte förrän jag pekar mot apparaten.
Någon som har/haft samma problem ?
Postad 18 december 2010 - 13:33
Unregisteredd00d7de5
-
Unregisteredd00d7de5
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Beställde en Logitech Harmony 300i från NetOnNet häromdagen och hittade den i brevlådan i går kväll. På förpackningen står det "300i", men på fjärrkontrollen som ligger i förpackningen står det enbart "Harmony 300". Ska det vara så? Har jag fått rätt fjärrkontroll?
Postad 18 december 2010 - 13:54
SimSon17
-
SimSon17
-
Rookie
-
7 inlägg
Tjenare, igår så inhandlade jag en harmony one, nästan allt funkar perfekt utom en sak. för att kontrollen ska byta till tex hdmi2 från hdmi1 så måste den trycka automatiskt på AV två gånger men den trycker endast en gång vilket gör att bara menyn för olika ingångar kommer upp utan att den byter ingång. är grymt tacksam för snabba svar, annars så går jag o lämmar tillbaka den..
Postad 18 december 2010 - 14:08
Vascao
-
Vascao
-
Rookie
-
7 inlägg
Beställde en Logitech Harmony 300i från NetOnNet häromdagen och hittade den i brevlådan i går kväll. På förpackningen står det "300i", men på fjärrkontrollen som ligger i förpackningen står det enbart "Harmony 300". Ska det vara så? Har jag fått rätt fjärrkontroll?
Enda skillnaden mellan modellerna är att Harmony 300 har en matt svart finish, medan Harmony 300i har blank yta där smuts och fingeravtryck syns tydligare. Själv skulle jag föredra 300-modellen.
Postad 19 december 2010 - 14:26
SimSon17
-
SimSon17
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej, Jag har en liten fråga.
Om man har en Logitech Harmony 900 som har RF-anslutning kan man då ha skåpdörrarna stängda och ändå styra sina IR enheter som tex Dvd spelare?
Postad 20 december 2010 - 08:57
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tjenare, igår så inhandlade jag en harmony one, nästan allt funkar perfekt utom en sak. för att kontrollen ska byta till tex hdmi2 från hdmi1 så måste den trycka automatiskt på AV två gånger men den trycker endast en gång vilket gör att bara menyn för olika ingångar kommer upp utan att den byter ingång. är grymt tacksam för snabba svar, annars så går jag o lämmar tillbaka den..
Kolla om det inte finns ett direktkommando för att byta ingång. Jag hade samma problem med min LG-TV tills jag kom på att Harmonyn kunde skicka kommandona "InputHDMI1" osv. Mycket snabbare än att skrolla via en AV-knapp eller meny. Hej, Jag har en liten fråga. Om man har en Logitech Harmony 900 som har RF-anslutning kan man då ha skåpdörrarna stängda och ändå styra sina IR enheter som tex Dvd spelare?
Nej, inte direkt. Du måste då ha en RF-IR-omvandlare och den måste sitta så att den har fri sikt till apparaterna, vilket låter svårt i ett stängt skåp.
Postad 20 december 2010 - 12:32
SimSon17
-
SimSon17
-
Rookie
-
7 inlägg
Okej, men dom dära nexa strömbrytarna är dom är RF vågor väll? så man kan styra dom med fjärren?
Följer det med någon RF-IR omvandlare?
Redigerat av SimSon17, 20 december 2010 - 21:06.
Postad 27 december 2010 - 22:37
Najjklas
-
Najjklas
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tjena gänget!
Antar att jag hittat rätt tråd att skriva min fråga i. (inte hängt så mycket på forumet)
Nå.
Jag har just köpt en harmony 600 och är kanon nöjd.
Nu säger det dock stopp för mig och får vända mig hit för att få hjälp.
Knapprade in modell beteckningen på min äldre samsung tv i harmony software men just denna modell fanns inte i deras databas så jag tog en liknande.
Till min stora glädje blev resultatet bättre, nu hade jag helt plötsligt möjlighet att välja ingång på tvn med endast ETT knapptryck (på orginalfjärren finns bara en "ingångsväxlar knapp")
Nu kan jag alltså på harmonyn trycka en gång på HDMI-ingångs-knappen och tvn ställde sig på rätt ingång direkt istället för att trycka på src-knappen fyra gånger på org. fjärren.
Nu till problemet:
Jag vill att dom färgade knapparna på harmonyn ska styra vilken ingång tvn står på.
Denna funktion vill jag att dom färgade knapparna ALLTID ska styra även när jag kör ex DVD-spelar setupen på harmonyn.
Ok, då är det bara att lära in dessa kommandon på DVDspelar-setupen, digitalbox-setupen osv och sedan placera funktionerna på de färgade.
Problemet är dock som sagt att jag inte har några specifika ingångsknappar på min org fjärr. Den har bara ingångs-växlar-knapp...
Jag är så dålig på att formulera mig, men förstår ni mitt problem? Eller ska ja försöka mig på att förklara igen?
Sorry för min dåliga förklaring..
MVH Niklas
Postad 27 december 2010 - 22:45
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Varför vill du ha det så, det är väl enklare att ha en aktivitet för varje sak du vill se på.
Då följer ju alla knapparna på den aktiviteten med. Om du står på DVD och väljer tex digitalbox kan du inte byta kanal på boxen
Postad 27 december 2010 - 23:05
Najjklas
-
Najjklas
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tänkte faktiskt om lite direkt efter jag hade skrivit, men problemet kvarstår dock då jag fortfarande hade velat att det fanns en lösning på mitt prob.
På harmonyn går in på enhet, popcornhour.
Under den displayen vill jag ha:
Popcorn på/av
Först på/av
Först ingång pch
Tv på
och tv ingång popcornhour
Detta för att slippa gå tillbaka till enheter och välja tv, trycka igång den... Sen gå tillbaka till enheter, trycka på förstärkare, välja rätt ingång...
För att sedan gå tillbaka till enheter, välja popcornhour och sedan börja titta på film etc..
Förstår du hur jag tänker?
Kanske inte går att lösa direkt i harmony softare.
Alternativet är ju att ragga upp en annan universal fjärr med inlärningsfunktion, lära den dom olika koderna för
ingång-hdmi. ingång-component. ingång-scart. för att sedan lära tillbaka till harmonyn i popcorn hour läget..
Postad 27 december 2010 - 23:43
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Varför gå till Enheter? Aktiviteter sköter ju allt det där
Postad 28 december 2010 - 06:44
Jönsson
-
Jönsson
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej!
Fick en Harmony One i julklapp och undrar en sak över laddstationen. Det står i bruksanvisningen att lampan ska lysa med fast grönt sken när det är fulladdad. Men nu har den legat på laddning i 2 dagar och den lyser fortfarande vitt.
Hur lång tid ska det ta innan den blir full?
/Mattias
Postad 28 december 2010 - 07:10
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Hej!
Fick en Harmony One i julklapp och undrar en sak över laddstationen. Det står i bruksanvisningen att lampan ska lysa med fast grönt sken när det är fulladdad. Men nu har den legat på laddning i 2 dagar och den lyser fortfarande vitt. Hur lång tid ska det ta innan den blir full?
/Mattias
Min laddare lyser vitt hela tiden. tror att manualen menar att det ska lysa med ett fast grönt sken på batteriet i fjärrkontrollens skärm när den e färdigladdad......
Postad 28 december 2010 - 07:28
Jönsson
-
Jönsson
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Min laddare lyser vitt hela tiden. tror att manualen menar att det ska lysa med ett fast grönt sken på batteriet i fjärrkontrollens skärm när den e färdigladdad......
Aha...tack för att du redde ut det! /Mattias
Postad 28 december 2010 - 13:40
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Kan man slippa det här sabla wizard-gränssnittet på Harmony-programmet? Typ så att man bara kan lista en radda med signaler som skickas.
Jag vill lägga till så att fjärren skickar två powerOn-signaler till TV:n, med ca en sekunds mellanrum.
Postad 29 december 2010 - 20:53
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1 024 inlägg
jag kan inte få min 600:a att funka med tvixen, har lagt in min N1 osv. det funkar prima när man väl är inne i tvixen men jag kan inte få den till att slå på eller av. Varför inte? Jag har också försökt att lära den med att hålla tvixens fjärrkontroll intill 600:an och trycka på av/på knappen etc. men när jag väl försöker på tvixen så händer det inget.
Postad 30 december 2010 - 12:56
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
jag kan inte få min 600:a att funka med tvixen, har lagt in min N1 osv. det funkar prima när man väl är inne i tvixen men jag kan inte få den till att slå på eller av. Varför inte? Jag har också försökt att lära den med att hålla tvixens fjärrkontroll intill 600:an och trycka på av/på knappen etc. men när jag väl försöker på tvixen så händer det inget.
Genom att göra på det där sättet lär du endast Harmony funktionen för power toggle, du måste lära den power on samt power off också. Sök på Harmony i Tvix N1-tråden så står det hur man gör.
Postad 31 december 2010 - 13:51
benke_berguv
-
benke_berguv
-
Användare
-
-
130 inlägg
tjenare.
Har en fråga:
Jag har en Harmoy one och jag vill styra min macbook pro och då göra en aktivitet typ "se på mediaspelare". När jag sa konfigurera aktiviteten så hittar jag ingen lämplig aktivitet att välja. Finns "se på film" tex men då kräver den att jag ska ha en video eller dvd kopplat til den aktiviteten och det vill jag ju inte.
Hur har ni gjort?
//Benke
Postad 31 december 2010 - 13:56
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Du måste lägga till mediaspelaren som en enhet även om den inte ens har fjärr. Sedan går det att välja en aktivitet där den ingår
Postad 01 januari 2011 - 02:13
benke_berguv
-
benke_berguv
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag har lagt till macen som enhet men ändå kommer det inte upp. Ska ta bort den och göra om det igen, kanske fixar till sig då.
Tackar!
//Benke
Postad 01 januari 2011 - 19:38
Unregistered8b2d821a
-
Unregistered8b2d821a
-
Användare
-
-
150 inlägg
Hej
har börjat fundera på att skaffa mig en Harmony kontroll....
har kollat in Logitech Harmony 900
har kolla in lite klipp på youtube och undrar en sak
aktivitetsknapparna tex watch tv kan man ha mer än en sån? då jag både har en digitalbox för marknätet och en för telias iptv?
Postad 01 januari 2011 - 19:40
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Hej har börjat fundera på att skaffa mig en Harmony kontroll....
har kollat in Logitech Harmony 900 har kolla in lite klipp på youtube och undrar en sak
aktivitetsknapparna tex watch tv kan man ha mer än en sån? då jag både har en digitalbox för marknätet och en för telias iptv?
Inga problem (i 1000 i alla fall), du får bara ställa in de olika aktiviteterna för vilka maskiner som ska användas. Sedan kan det ju vara fördel att döpa dem olika...
Postad 01 januari 2011 - 19:52
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Det är inga problem, jag har både kabel och satellit på 525
Postad 02 januari 2011 - 17:35
Najjklas
-
Najjklas
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tja.
En fråga ang harmony 600.
Har lagt till en aktivitet för att köra igång popcornhour.
I inställningsguiden vill den att jag ska välja "ingång" på popcornhourn.
Här kan man välja mellan Videos, Music, och photos.
Jag vill inte att det ska köras nåt kommando överhuvudtaget för att välja "ingång"
Stog jag i en music mapp sist med music vald som källa vill jag hamna där igen.
Stog jag i en videos mapp sist med videos vald som källa vill jag hamna där
Förstår ni vad jag menar?
MVH
Postad 02 januari 2011 - 17:48
Najjklas
-
Najjklas
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Löste det själv
Välj "ingången saknas"
Välj alternativ 2
Skapa en egen ingång och döp till förslagsvis "tom" eller "ingen".
Skippa att lägga nåt kommando på den nyskapade ingången.
Klart!
Postad 04 januari 2011 - 19:57
Unregistered8b2d821a
-
Unregistered8b2d821a
-
Användare
-
-
150 inlägg
Då har jag fått hem min Harmony 900
men jag har stött på problem ....
tv:n väljer inte rätt ingång...
vet inte riktigt vad jag gör för fel...
titta på tv1 --> tv-->digitalbox (telia)
titta på tv2 -->tv-->digitalbox (boxer)
titta på dvd--->tv-->hemmabio (lg hb954pb)
om jag tex har kollat på "titta på tv1" via hdmi2 och vill gå över till titta på dvd så stäng digitalboxen av men tv:n ändra inte ingång till hdm1/dvi som dvd:n är inkopplad på.
Redigerat av Unregistered8b2d821a, 04 januari 2011 - 21:36.
Postad 05 januari 2011 - 12:20
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Skrev min fråga i Tillbehör innan jag såg denna avdelning.
Kan man i nån nyare Harmonymodell i Displayen ha 3 snabbknappar att trycka på, som man dessutom kan döpa som man vill?
Är ute efter att kunna trycka på "TV", så ska fjärren ställa in HDMI-växeln på rätt på port och starta digitalboxen.
Eller trycka på "Dator" så ska fjärren ställa in HDMI-växeln på rätt på port och starta min htpc.
Och slutligen kunna trycka på "DVD" ska fjärren ställa in HDMI-växeln på rätt på port och starta blurayspelaren.
(HDMI växeln som är tänkt att skaffas blir en billig från Kjelle\ClasO med IR-fjärr till)
Postad 05 januari 2011 - 12:56
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Det där gör dom alla med aktiviteter. Ja, 300 vet jag inte hur den fungerar men den har ju ingen display Då har jag fått hem min Harmony 900
men jag har stött på problem .... tv:n väljer inte rätt ingång... vet inte riktigt vad jag gör för fel...
titta på tv1 --> tv-->digitalbox (telia) titta på tv2 -->tv-->digitalbox (boxer) titta på dvd--->tv-->hemmabio (lg hb954pb)
om jag tex har kollat på "titta på tv1" via hdmi2 och vill gå över till titta på dvd så stäng digitalboxen av men tv:n ändra inte ingång till hdm1/dvi som dvd:n är inkopplad på.
Fel konfigurerad, hur gör du med originalfjärren? Ställ in Harmony likadant om den saknar direktknappar
Redigerat av Benkke, 05 januari 2011 - 13:00.
Postad 05 januari 2011 - 15:32
Unregistered8b2d821a
-
Unregistered8b2d821a
-
Användare
-
-
150 inlägg
Det där gör dom alla med aktiviteter. Ja, 300 vet jag inte hur den fungerar men den har ju ingen display
Fel konfigurerad, hur gör du med originalfjärren? Ställ in Harmony likadant om den saknar direktknappar
på orginalen trycker jag på en knapp så kommer en lista upp..... försökte med det att ställa in det på harmonyn listan kom upp den börja leta men ställd sig på fel ingång trots att jag valt en hdmi ingån så kunde den ställa sig på komponent eller rgb eller scart ingången. updatering har nu testat att ta bort allt från harmonyn 900 och göra om allt igen... men får inte tv:n till att växla till hdmi2.... men följaden funkar finnt nu allt är avstängt trycker på titta på tv (boxer) tv+digitalboxen startar rätt ingång väljs... trycker på titta på dvd (lg hb954pb) tv+hemmabio startar rätt ingång väljs.... men om jag ska slå på titta på tv (telia) på hdmi2 så startar digitalboxen men tv:n väljer inte rätt ingång... men en sak som jag upptäckte är om jag väljer enheter--->tv--> så kommer det upp alla ingångar eller vad man saka säga där står inputhdmi2 men om jag klickar på den händer inget men om klickar på knappen hdmi/dvi då växlar tv:n till rätt hdmi ingång tydligen... så det verkar som att det är samma ir komanda eller vad man ska säga på hdmi/dvi ingången som det är till hdmi2 ingången ?
Redigerat av Unregistered8b2d821a, 05 januari 2011 - 16:30.
Postad 05 januari 2011 - 23:46
Piratdjinn
-
Piratdjinn
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har precis köpt mig en harmony 300i, men upptäckt att den saknar en del funktioner som gör att jag inte kan använda den till min utrustning fullt ut. Bl.a. så finns ingen funktion för "långa knapptryck" så jag tänker byta ut den. Då är frågan, vilka harmony-modeller stödjer detta? Funderar på att köpa en 650 men om den inte heller stödjer detta är det ju ett onödigt köp.
Logitechs hemsida är ju fullständigt värdelös vad gäller info, och prisjakt ger inte heller någon hjälp.
Så ni som äger en 650 kan inte ni svara på om den stödjer eller är möjlig att programmera för att skicka långa knapptryck.
Postad 07 januari 2011 - 15:36
Riffard
-
Riffard
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Funderar på ett köp utav 300i. På deras hemsida kan jag inte hitta någon information om vilka Blu-Ray spelare och Mediaspelare den stödjer. Funderar på ifall den fungerar till LF BD550 och AC Ryan Playon HD Mini. Någon som vet ifall fjärrkontrollen stödjer dem två?
Postad 07 januari 2011 - 17:47
Unregistered8b2d821a
-
Unregistered8b2d821a
-
Användare
-
-
150 inlägg
Funderar på ett köp utav 300i. På deras hemsida kan jag inte hitta någon information om vilka Blu-Ray spelare och Mediaspelare den stödjer. Funderar på ifall den fungerar till LF BD550 och AC Ryan Playon HD Mini. Någon som vet ifall fjärrkontrollen stödjer dem två? Se om Harmony har stöd för ditt hemunderhållningssystem ???
Postad 07 januari 2011 - 17:59
Riffard
-
Riffard
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Se om Harmony har stöd för ditt hemunderhållningssystem ???
Den har jag sett. Men hittar ingenting om Blu-Ray spelare eller Mediaspelare. EDIT. Fortsatte kolla och Blu-Ray spelare var under DVD-spelare och Mediaspelare under Media Center-pc.
Redigerat av Riffard, 07 januari 2011 - 18:03.
Postad 08 januari 2011 - 22:56
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Närjag slår på anläggningen så startar TV'n och förstärkaren men inte satellitmottagaren. Det är en VU+ Duo. Det funkar att IAF få igång den med helpknappen. Krävs det någon specialinställning för VU+?
Postad 09 januari 2011 - 00:52
Unregisterede3dae447
-
Unregisterede3dae447
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Närjag slår på anläggningen så startar TV'n och förstärkaren men inte satellitmottagaren. Det är en VU+ Duo. Det funkar att IAF få igång den med helpknappen. Krävs det någon specialinställning för VU+?
Du kan testa att ändra i vilken ordning de ska startas upp, du kanske behöver starta satellitmottagaren före TVn. Tänk på att det tar ett tag för alla apparater att komma igång och fjärren kan bara skicka ut en signal i taget. Min TV t.ex tar ett par sekunder att starta och efter det tar det ytterligare ett par sekunder innan den slår om till HDMI1 vilken min digitalbox är kopplad till. Eftersom min TV är satt till att starta först så väntar fjärren således med kommandona till de andra delarna (Förstärkare och digitalbox) tills TVn startat, typ 8 sek. Därför måste man hålla fjärren riktad mot produkterna (eller en IR-bender som i mitt fall) hela tiden tills alla startat.
Postad 09 januari 2011 - 11:46
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Du kan testa att ändra i vilken ordning de ska startas upp, du kanske behöver starta satellitmottagaren före TVn. Tänk på att det tar ett tag för alla apparater att komma igång och fjärren kan bara skicka ut en signal i taget.
Min TV t.ex tar ett par sekunder att starta och efter det tar det ytterligare ett par sekunder innan den slår om till HDMI1 vilken min digitalbox är kopplad till. Eftersom min TV är satt till att starta först så väntar fjärren således med kommandona till de andra delarna (Förstärkare och digitalbox) tills TVn startat, typ 8 sek. Därför måste man hålla fjärren riktad mot produkterna (eller en IR-bender som i mitt fall) hela tiden tills alla startat.
Nu har jag testat att ändra ordningen, men det gav ingen lösning på problemet. Med hjälp av helpknappen kan jag fortfarande starta VU+. Det vore ju smart om fjärren kom ihåg hur den fixade problemet och nästa gång man ansluter USB-kabeln kan fjärren meddela datorn och Logitech detta. Kan de olika tidsinställningarna ha betydelse? Så här ser standardinställningarna ut.
Redigerat av AC3, 09 januari 2011 - 11:47.
Postad 09 januari 2011 - 19:08
Unregistered646d2eb7
-
Unregistered646d2eb7
-
Rookie
-
7 inlägg
Tjena. Jag har en logitech harmony 900 och har stött på ett litet mindre problem. Har suttit ett par timmar och försökt lösa problemet själv och även försökt söka svar på forumet. Utan någon framgång. Så min fråga är som följer: Jag vill kunna ändra inställningar för off knappen högst upp till vänster på fjärrkontrollen. Jag vill att alla mina enheter ska stängas av när jag trycker på den. inte bara för den aktuella aktiviteten. För jag har valt att när jag avslutar en aktivitet och startar en ny så lämnar jag vissa enheter på. Till exempel när jag kollar på digitalboxen och byter aktivitet till att spela så låter jag boxen vara på. men när jag sen avslutar aktiviteten så är boxen på. eller finns det nån annan lösning?
Postad 10 januari 2011 - 01:11
Unregistered1bd2da95
-
Unregistered1bd2da95
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag köpte en harmony 1000 precis när den kom ut.
O fy fan vilket skräp!!!!
Aldrig varit så missnöjd med en produkt o haft så mkt problem med att få den att fungera.
Efter ca 1000 samtal med kundtjänst fick jag svaret att den inte fungerade med mina produkter..
men att fjärrkontrollen fungera så det går EJ att reklamera.....
Tur som attan kunde jag muta folk i en butik som dömde ut den som defekt o gav mig pengar åter!!!
FY FAN till Harmony.. Aldrig en produkt av dom igen..
Å Tack Media Markt...
Postad 10 januari 2011 - 10:52
benke_berguv
-
benke_berguv
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag köpte en harmony 1000 precis när den kom ut.
O fy fan vilket skräp!!!!
Aldrig varit så missnöjd med en produkt o haft så mkt problem med att få den att fungera.
Efter ca 1000 samtal med kundtjänst fick jag svaret att den inte fungerade med mina produkter..
men att fjärrkontrollen fungera så det går EJ att reklamera.....
Tur som attan kunde jag muta folk i en butik som dömde ut den som defekt o gav mig pengar åter!!!
FY FAN till Harmony.. Aldrig en produkt av dom igen..
Å Tack Media Markt...
Konstruktivt inlägg:) Om man kollar upp vilka enheter man kan styra INNAN man köper en så slipper man stå där som en fåntratt...  //Nyss inhandlat kontroll nr 2 till hushållet
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|