Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3501

Postad 27 juni 2012 - 22:48

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Jag kommer att bygga ihop mig en HTPC med XBMC istället känns det som.


Lycka till med att hitta ett grafikkort som klarar riktig 24p!
Inget jag lyckats med...

#3502

Postad 27 juni 2012 - 23:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Lycka till med att hitta ett grafikkort som klarar riktig 24p!
Inget jag lyckats med...


Det finns inte :)

#3503

Postad 28 juni 2012 - 15:31

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Det finns inte :)


Jag vet:)
Hoppas det kommer ett!

#3504

Postad 30 juni 2012 - 22:13

Hanzon85
  • Hanzon85
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har en XtreamerPro. Just nu är det fw 2.7.1 som är installerat. Jag har en 500gb hdd som sitter i det vänstra facket (A) sett framifrån. Jag försöker att gå in på Xtreamering och får då upp den gula rutan med röd text där jag uppmanas (måste?) uppdatera genom att acceptera och trycka 1 på fjärrkontrollen. Jag gör det och det börjar ladda ner ca 62mb, det går till 98 el 99% står still en stund sedan får jag meddelande om att hämtningen slutfördes. Jag får frågan om jag vill installera och trycker på ja. När det är klart så kommer jag till huvudmenyn igen.

Nu till problemet: Går jag då in i fliken Xtreamering igen så är samma gula ruta där som jag inte kommer förbi utan att göra samma sak som ovan igen.

Fram till fö ca 2 mån sedan hade jag en extern WD hdd och då fungerade det klockrent att uppdatera och komma in i menyerna under Xtreamering.

Jag har gått in under system och tryckt på återställ/fabriksinställningar som man rekommenderas på Xtreamers hemsida.

Jag var in på Elgiganten där jag köpte Xtreamern de kände såklart inte till något om detta. Jag hittar inget vettigt än iaf på Xtreamers hemsida.

Är det någon som känner igen sig och kan komma med tips om vad jag ska göra?

Tack på förhand!


Finns det någon som har en lösning på detta? När jag kommer in i xtreameriing så är den gula rutan kvar trots att det står "no update found" när jag trycker på 1

Tack på förhand

#3505

Postad 01 juli 2012 - 08:14

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Finns det någon som har en lösning på detta? När jag kommer in i xtreameriing så är den gula rutan kvar trots att det står "no update found" när jag trycker på 1

Tack på förhand


testa plocka ur den interna och kör updateringen.

#3506

Postad 01 juli 2012 - 17:48

Hanzon85
  • Hanzon85
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

testa plocka ur den interna och kör updateringen.


Har nu testat detta men den gula disclamier rutan vägrar att försvinna :(

#3507

Postad 07 juli 2012 - 20:48

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Köpte en Sidewinder 3 på Netonnet idag när jag hittade en på fyndbordet för 720kr. Provat köra lite film från usb och streamat från datorn och jag måste säga att jag är nöjd. Fungerar alldeles utmärkt. Jag ska koppla in hårddisken till routern och prova den vägen också.

#3508

Postad 07 juli 2012 - 22:39

Hanzon85
  • Hanzon85
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har nu testat detta men den gula disclamier rutan vägrar att försvinna :(



Finns det ingen som vet någon lösning på detta? Blir snart galen då jag inte kommer in i xtreamering!

mhv

Redigerat av Hanzon85, 07 juli 2012 - 22:40.


#3509

Postad 11 juli 2012 - 22:14

lillberg
  • lillberg
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ang gula "Disclaimer" bilden. Hade samma problem efter uppdatering. Kollade filstrukturen på disken och konstaterade att 'perl' och 'script' mapparna ligger under en mapp som heter 'script' i rooten (/script/script/ resp /script/perl). Det är inte så filstrukturen har sett ut för tidigare fw så jag flyttade upp 'perl' och 'script' mapparna till root katalogen vilket löste problemet.

hoppas det funkar för dig

Någon som vet varför inte xSvtPlay funkar? Scriptet verkar funka men visar inget innehåll!?

Mvh

#3510

Postad 24 juli 2012 - 22:49

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Såg idag på en dvdfilm i isoformat och då den var svensk var den i 25fps vilket infoknappen på xtreamer sidewinder 3an oxå visade.
Märkte att bilden inte flöt som den skulle och recivern meddelade att den tog emot 1080@60 men det borde vara 1080@50.
Började pilla med inställningarna men har nu gett upp.
Mediaspelaren var inställd på HDMI Auto och 24p.
Spelaren är kopplad via en Onkyo 608 och sen vidare till projjen som är en Panasonic PT-AE3000.
Dubbelkollade inställningarna i recivern och mediaspelaren men det såg rätt ut.
Kopplade tillslut förbi recivern men får det inte att funka ändå.
HD filmer växlar över till 1080@24 som det ska men den växlar inte mellan 50 och 60 som den ska.
Ska inte det funka?

#3511

Postad 25 juli 2012 - 07:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Prova stänga av HDMI Auto. Kan du inte välja 50Hz då?

#3512

Postad 27 juli 2012 - 14:50

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Jag kan ställa in det manuellt men då får jag ju inte 60hz på 30hz filmer utan då blir 25 och 30hz material i 50hz och hd i 24p som det ska.
Ser förvisso väldigt lite av 30hz material så det går väl leva med att ställa det på 50hz men tycker det ska funka.
Trodde autoläget skulle skicka ut 24, 50 eller 60 om materialet var motsvarande.

EDIT:Verkar vara lite knas med en del av dom filerna jag kört/testat med. Har testat lite med en av mina andra 3 mediaspelare, i detta fall en boxee box, och den kan tyvärr inte visa vad filerna är i för hz men recivern och projjen kan det och dom visa samma fel så jag misstänker filerna i en del av fallen.
Ske se om jag hittar något program som kan ge mig info om filerna på datorn.

Redigerat av PiZZaMaN, 27 juli 2012 - 15:47.


#3513

Postad 07 augusti 2012 - 21:08

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Om någon vill sälja sin xtreamer pro till en rimlig peng så skicka mig ett pm.

#3514

Postad 14 augusti 2012 - 19:08

IDIOTECH
  • IDIOTECH
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Ang gula "Disclaimer" bilden. Hade samma problem efter uppdatering. Kollade filstrukturen på disken och konstaterade att 'perl' och 'script' mapparna ligger under en mapp som heter 'script' i rooten (/script/script/ resp /script/perl). Det är inte så filstrukturen har sett ut för tidigare fw så jag flyttade upp 'perl' och 'script' mapparna till root katalogen vilket löste problemet.

hoppas det funkar för dig

Någon som vet varför inte xSvtPlay funkar? Scriptet verkar funka men visar inget innehåll!?

Mvh


Underbart. Det hjälpte. Tack som fan.

#3515

Postad 16 augusti 2012 - 20:03

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Har en kompis som behöver få hjälp, tyvärr så klarar inte jag själv komma på var felet är men hoppas på er hjälp.

Väldigt jobbigt problem som jag inte kan hitta svar på, vill för det första veta om det är Xtreamer sidewinder 1 som är problemet eller routern Asus rt56u som bråkar, gissningsvis är det xtreamern men vill höra om någon har en lösning på det hela.

Han har xtreamern i vardagsrummet med intern hd och en popcorn a-100 i sovrummet, borde rimligen fungera hur bra som helst då båda ligger trådat på nätverket, enda jag hittade när jag googlade var någon som hade fått samma felmeddelande över trådlöst, men han kör således över trådat, fiber 100/10 är hastigheten (om det är det som är en del av problemet ?, använder Utorrent.

Om han hämtar ner en film direkt till xtreamern så går inte det med hastigheter över ca: 5Mb/sek, då kopplar den ifrån och ber honom connecta igen, om han däremot "mellanlandar" på datorn så går det oftast bra om han inte flyttar fler än 1 fil åt gången, försöker han med fler samtidigt så blir resultatet detsamma, kopplar ifrån och enda sättet är alltså att rycka sladden.

Problemet när han ska kolla en film som han "reconnectat", oavsett om han kollar xtreamern direkt eller inifrån sovrummet är ett felmeddelande som lyder "I/O-fel" uppspelning stoppades typ, sitter hemma nu och minns inte exakt vad det stod när polarna visade.

Som sagt, det jag provat är uppdaterat FW till den senaste samt kört en emergency men resultatet är detsamma.

Just ja, ibland säger han attt han får felmeddelande att filen är för stor trots att han har över 300 Gb ledigt.

Spontant tycker jag att det är xtreamern som inte klarar för hög hastighet över nätverket men det borde ju finnas svar på när man googlar (fler borde råkat ut för det), ser i specen att den kör 10/100 hastighet och routern högre hastighet än så.

Han börjar lessna på xtreamern rätt ordentligt, så om felet ligger i den och det är som jag tror, bör man kolla efter en som klarar gigabit-nätverk då, han har tydligen sett Boxee som godkändes av "chefen", men den har ju inte gigabit, skulle samma problem uppstå där isf ?

Hoppas någon kan ge svar på detta problem så jag kan hjälpa honom med en lösning på detta, årets sista grillfest står på spel :P

Tack på förhand !

#3516

Postad 17 augusti 2012 - 13:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att sidewinder 1 har stora problem med bitrate över 30-40Mbit. Resten kan jag tyvärr inte hjälpa med då jag aldrig flyttar filer. Jag bara strömmar dem från min server.
Har dock uppgraderat till sidewinder 3 och nu har jag inga problem alls med att strömma bluray vilket jag hade med sidewinder 1.

#3517

Postad 20 augusti 2012 - 19:14

Unregistered0033875c
  • Unregistered0033875c
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!!

Har en xtreamer prodigy och har en fråga om jag på något sätt kan hitta den på datorn så jag
Kan kopiera över filer på den inbyggda hårddisken?

Undrar är om någon uppgraderat till senaste firmware för jag får inte det att funka med det usb minnet jag provat.
Ska testa med ett nytt märke på minnet imorgon.

#3518

Postad 11 september 2012 - 10:49

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag har en xvid fil med ac3 kodat ljud. Får inget ljud via Xtreamer Pro men det funkar på en PC.
Vad göra ? Tycker att bilden 'laggar' väldigt via Xtreamern också på denna filen.

#3519

Postad 14 september 2012 - 10:40

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0
Och nu har även jag skaffat en SideWinder 3. Tycker den fungerar riktigt bra. Har endast testat 3D-material med min projektor och det ser riktigt bra ut. James Cameron har lyckats med bra 3D i Titanic och The Avengers 3D är precis som jag kom ihåg från bion.

#3520

Postad 14 september 2012 - 10:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Titanic har väldigt bra bild och ljud. En av de bästa blurays jag sett. Sen har Cameron verkligen lagt tid på att fixa 3dn. Första filmen jag sett där de lagt till 3d efteråt och det ändå är riktigt bra. Det visar ju att det går att göra väldigt bra även om man inte spelar in i 3d från början. 3dn är nästan i klass med Avatar. Så bra är det.

#3521

Postad 14 september 2012 - 11:04

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0
Utan att göra detta till en filmtråd (mitt fel) så ska man komma ihåg att det är få filmer som är till 100% filmade i 3D. Transformers 3 är inte det tex men det ser jäkligt bra ut ändå.

The Hobbit är filmad helt i 3D.

#3522

Postad 19 september 2012 - 00:55

Unregistered71ddfb6c
  • Unregistered71ddfb6c
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Snabb fråga angående Xtreamer Sidewinder 3, har den fortfarande inte stöd för externa HDD's på 3TB?

#3523

Postad 19 september 2012 - 06:54

molokel
  • molokel
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Är det någon som har bra koll på hur Media Jukeboxen fungerar? Har lyckats få till alla mina filmer att visa coverart och info där. Ser väldigt snyggt ut men har två problem:
1) Mina filmer ligger inte i alfabetisk ordning i jukeboxen och jag hittar inget sätt att sortera dem på.

2) Vissa filmer kommer upp som dubbletter i jukeboxen och om jag försöker ta bort en av dem så försvinner båda.

Någon som lyckats få till något av ovanstående? Har en sidewinder 3.

Redigerat av molokel, 19 september 2012 - 06:54.


#3524

Postad 19 september 2012 - 11:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Snabb fråga angående Xtreamer Sidewinder 3, har den fortfarande inte stöd för externa HDD's på 3TB?


Finns inte så stora 2.5" diskar så nej det blir nog svårt :)

EDIT: oj förlåt. Jag läste fel.

Externa säger du. Ingen aning faktiskt. Jag strömmar allt till min då jag ändå inte får plats med allt på en disk.

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 september 2012 - 11:56.


#3525

Postad 22 september 2012 - 09:10

Frost_666
  • Frost_666
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tjenare jag har problem med att få min Prodigy att fungera optimalt. Så har några frågor vart exakt skall man lägga in filmerna så att jukeboxen hittar dom?
jag kan söka på dom och hitta dom, men sen när jag stänger av den är det som om att den blir nollställd igen och jag måste göra om allt från början. nu ligger mina filmer i rooten Xtreamer H: och i en mapp som heter movies. Hittar inget om detta på deras hemsida. tack på förhand!

#3526

Postad 28 september 2012 - 09:24

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Vilken firmware kör du? Min gjorde även så som du beskriver men fixades i någon av uppdateringarn. Jag kör RC9 då RC10 inte funkar så bra på min Prodigy

#3527

Postad 04 oktober 2012 - 05:41

k-strom
  • k-strom
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Svtpllay (Vpeter) har slutat funka på min xtreamer Pro för några dagar sedan. Någon mer?

#3528

Postad 06 oktober 2012 - 08:38

Frost_666
  • Frost_666
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
jag kör Firmware RC6 såg jag nu vart skaffar jag den andra?och var skall jag lägga filmer eller spelar det ingen roll?

#3529

Postad 07 oktober 2012 - 13:33

Unregistered06d2ff70
  • Unregistered06d2ff70
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Svtpllay (Vpeter) har slutat funka på min xtreamer Pro för några dagar sedan. Någon mer?


Samma här upptäckte jag nyss. Någon som vet varför, eller om det går att lösa? Smidigt att svtplay i Xtreamern.

#3530

Postad 08 oktober 2012 - 15:51

bsba
  • bsba
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Samma här upptäckte jag nyss. Någon som vet varför, eller om det går att lösa? Smidigt att svtplay i Xtreamern.

Min har också kraschat. Snart slänger jag ut den och köper en Boxee istället. Alldeles för mycket problem.

#3531

Postad 08 oktober 2012 - 16:20

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Samma här upptäckte jag nyss. Någon som vet varför, eller om det går att lösa? Smidigt att svtplay i Xtreamern.


SVT har gått hela vägen med sin uppdatering av siten och stängt ned mobilsiten som VPeter använde. Alla är hänvisade till att använda den vanliga svtplay.se idag, och dessvärre så betyder det nog slutet att kolla via XT:n.

#3532

Postad 08 oktober 2012 - 19:00

bsba
  • bsba
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Tråkigt, men tack för ditt svar. Nu behöver man inte leta lösningar längre.

#3533

Postad 12 oktober 2012 - 20:28

-Dekki-
  • -Dekki-
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
.

Redigerat av -Dekki-, 12 oktober 2012 - 20:31.


#3534

Postad 14 oktober 2012 - 16:55

Grissly
  • Grissly
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Ang gula "Disclaimer" bilden. Hade samma problem efter uppdatering. Kollade filstrukturen på disken och konstaterade att 'perl' och 'script' mapparna ligger under en mapp som heter 'script' i rooten (/script/script/ resp /script/perl). Det är inte så filstrukturen har sett ut för tidigare fw så jag flyttade upp 'perl' och 'script' mapparna till root katalogen vilket löste problemet.

hoppas det funkar för dig

Någon som vet varför inte xSvtPlay funkar? Scriptet verkar funka men visar inget innehåll!?

Mvh



Någon som kan förklara vad som menas med detta?
Är inte så grym på datorer och skulle behöva lite guiding....Har koppltat xtreamern till datorn men hittar inga kataloger som heter så...
Tack på förhand

#3535

Postad 23 oktober 2012 - 09:54

jlindq
  • jlindq
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

SVT har gått hela vägen med sin uppdatering av siten och stängt ned mobilsiten som VPeter använde. Alla är hänvisade till att använda den vanliga svtplay.se idag, och dessvärre så betyder det nog slutet att kolla via XT:n.

En variant, om man som jag inte har någon dator kopplad direkt till TV:n, är då att dra ner programmen från SVT:s site och kopiera över dem till Xtreamern. Ett extra steg, och inte så "online", men å andra sidan tror jag man får fler möjligheter att hoppa och spola i programmen.

#3536

Postad 31 oktober 2012 - 18:52

Frost_666
  • Frost_666
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Kör nu Firmware RC 10 men min jukebox funkar ändå inte som den skall kan söka och lägga till alla filmer men när jag stänger av försvinner dom igen.
Någon som kan säga exakt vart dom lägger sina filmer på Xtreamern? om det är något sånt som gör det? jag måste lägga till bilderna själv nu i varje mapp jag har en film i.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

#3537

Postad 01 november 2012 - 08:26

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Jag kör RC9. RC10 reebootar min prodigy när jag trycker på info. Min jukebox funkar. Problemet som du beskriver fanns i tidigare FW som sen fixades i någon av de tidigare RC*. Jag kör en vanlig usbsticka i min där bilderna lagras.Vad kör du?

#3538

Postad 03 november 2012 - 09:29

Frost_666
  • Frost_666
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag klipper och klistrar in alla bilder i paint sen lägger jag in dom i respektive mapp för filmen. Det är så jag kört och sen ligger det i en mapp i rooten som jag skapat och som heter movies. Men tröttsamt att jag inte får scrapingen att fungera och sparas.och inte kunna använda jukeboxen.

#3539

Postad 05 november 2012 - 12:36

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får tag i någon på Digilive/xtreamer.nu? Har mailat dem för ett par veckor sedan och igen för en vecka sedan men fortfarande inget svar från någon av dem.
De verkar sköta sig lika bra som xtreamer själva.

#3540

Postad 29 november 2012 - 10:25

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Över en månad nu utan svar från dem. Jag tycker det är uselt. Ett litet svar borde de lyckas få iväg på den tiden.

#3541

Postad 02 december 2012 - 11:29

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Det är inget nytt att folk inte skiter totalt i deras skit produkter överhuvudtaget!!!!

#3542

Postad 02 december 2012 - 15:01

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Mja, allt är inte skit. Jag har en Ultra 2 och använder den som dator/mediaspelare och det är milsvid skillnad på den och min Xtreamer Pro. Den spelar HD-film utan problem. Det var lite pill innan jag fick saker och ting att funka bara i och med att jag installerade ett annat OS. Jag kör Arch linux och det förinstallerade OpenELEC på den.
Jag är väldigt nöjd med Ultra 2 och kan gott rekommendera andra att köpa en sådan.

#3543

Postad 06 december 2012 - 15:14

Kingermann
  • Kingermann
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Läste innan att några innan hade haft problem med ljud som var efter bilden men såg inget svar. Jag har samma sak och har inte lyckats lösa det. Har en xtreamer pro kopplad till min Denon förstärkare och vidare till Panasonic tv. Allt med HDMI. Har testat alla(tror jag) inställningar för ljud via HDMI men ljudet är ändå nån halv sekund efter bilden. Inget streamas utan körs via intern HDD. Även provat att koppla ljudet via en optisk kabel och köra bilden via HDMI men samma resultat där.

Felet ligger i min xtreamer för har provat att sätta datorn där min xtreamer sitter i dagsläget, kopplingsmässigt, och ljudet är då inte efter när jag kör samma fil.

Någon som vet vad detta kan bero på och har en lösning?

#3544

Postad 30 december 2012 - 15:26

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hmm. Det funkade inte alls med en 3TB-disk i xtreamern. Ytterligare en felaktig punkt i deras marknadsföring. Usch.

#3545

Postad 07 januari 2013 - 18:06

Unregistered22f67602
  • Unregistered22f67602
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan jag har en xtreamer sidewinder1. Har firmeware 2.7.0. Någon som vet hur man får i gång Jukebox, Xvod, youtube i xtreamering? Funkar dessa tjänsterna eller är det nedlagt? Har kollat på deras forum. Det svenska forumet verkar ligga på is ?

Tacksam för svar

#3546

Postad 15 januari 2013 - 20:32

Shagrath
  • Shagrath
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Jag har en xtreamer pro och köpte precis en panasonic 65" ST. Ljudet är dock inte synkat nu, kör med hdmi ftån xtreamer till tv och sen spdif från tv till förstärkare. (Har ej hdmi i förstärkaren, en onkyo tx-sr603e) Hade inte detta problem med min tidigare Sony tv, någon som vet vad problemet är?

Mvh

#3547

Postad 17 januari 2013 - 21:08

Shagrath
  • Shagrath
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Ingen som kan hjälpa?

#3548

Postad 18 januari 2013 - 12:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Prova köra ljudet direkt från spelaren till förstärkaren. Du borde dock kunna ställa in ljudfördröjning i förstärkaren.

#3549

Postad 18 januari 2013 - 23:35

Nickipippi
  • Nickipippi
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! har en SideWinder 2, ska streama från datorn, LG plasma full HD, men får bara skräp kvalla! funkar bra med usb sticka till boxen/tvn, vad är problemet? DLNA via windows media spelar (Tror det går via den) klarar den inte streama 1080? ursäkta om jag är otydlig MVH

#3550

Postad 20 januari 2013 - 20:56

Machman
  • Machman
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Jag har i flera år använt en Xtreamer mk 1 (inte ens sidewinder versionen!). Den verkar dock börja köra på sista versen, låter som ett tröskverk och låser sig titt som tätt. Jag har börjat kika på en ersättare.

De jag kikat på är Sidewinder 3 och Prodigy 3D men även WD TV HD. Behöver inga fancy funktioner som rar, iso och sånt... Stabil streaming trådburet från datorn. Jag har dock läst att många klagar på de nyare Xtreamer maskinerna, är det så illa som vissa verkar få det att låta?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.