i väntan på HD och nu kommer de helt underbart. Bonnie och Clyde är också en nobrainer!!
Skulle vilja ha I skottlinjen men det hör hemma i andra forumdelen!!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 February 2008 - 00:09
är ett stort Clintan fan har alla hans filmer på DVD och sålde min Dirty Harry box på DVD
i väntan på HD och nu kommer de helt underbart. Bonnie och Clyde är också en nobrainer!! Skulle vilja ha I skottlinjen men det hör hemma i andra forumdelen!! Postad 07 February 2008 - 08:12
Såg att Axelmusic har skickat mitt exemplar av American Gangster igår! Postad 07 February 2008 - 11:04
Gött med Dolby True HD på Bee Movie, blir ett köp! Ngn som vet om det blir HD-ljud på Beowulf också?
Postad 07 February 2008 - 11:24
beo.JPG 93.33K
0 Antal nerladdningarEdit: Står iof att det bara är English Dolby Digital Plus 5.1.... Bifogad fil(er)Redigerat av Fredrik HL, 07 February 2008 - 11:29. Postad 07 February 2008 - 15:57
Paramount är usla på att ha HD-ljud på sina titlar, tyvärr... Men vi får väl se.
Postad 07 February 2008 - 15:59
"Ledstjärnan" Universal är dessvärre sämre. Postad 07 February 2008 - 18:02
Imorgon får jag hem American Gangster på HD DVD. Fick ett mail från Swedisc att dom skickade den idag.
Officiell release är egentligen 19 feb. Ibland så är Swedisc väldigt tidiga, vilket man uppskattar. Postad 07 February 2008 - 18:22
jag får väl min på måndag då, beställde 11 i förmiddags då den stod som in stock men den har inte skickats ut idag!!
Eller så tog den slut precis när ja boka!! typiskt Postad 07 February 2008 - 19:33
Uppdatering ang Dirty Harry med ?
Enligt digitalbits så ska de inte komma på HD DVD utan bara på BD!! Inte för att det spelar någon roll längre http://www.digitalbits.com/#mytwocents Redigerat av henke007, 07 February 2008 - 19:40. Postad 07 February 2008 - 20:58
Läste att Beowulf släpps på Blu-ray i U.K med Dolby TrueHD-spår när amerikanska HD DVD-versionen bara får Dolby Digital Plus.
Postad 07 February 2008 - 21:01
Enligt highdefdigest ska US HD DVD.n ha Dolby True HD & bilderna uppåt i tråden?! vi får väl se, sen är frågan vad de svenska utgåvorna har för ljudspår både BD & HD!!?
Postad 07 February 2008 - 22:29
Vad kommer det sig att det tar så lång tid för leverantörerna att få fram nya hddvd-filmer när de tar slut (i Sverige)? Till exempel Shooter har nu varit slut hos de stora butikerna i en och en halv månad. Tro sjutton att de blir dålig hddvd försäljning när de inte kan fram skivor att sälja.
Postad 07 February 2008 - 22:58
Verkar vara paramount då den endast släppa på HDDVD i USA. Kommer till UK i Blu den 23 Mars. Postad 07 February 2008 - 23:07
Den är listad på discshop.se med Warner som distributör för både hd-dvd och bluray och för båda utgåvorna så
har det angivits dd+. Spännade om det blir så att Paramount har en release i USA med TrueHD och Warner släpper en HD-DVD i Europa med dd+ Postad 08 February 2008 - 00:59
Mer info om '30 Days of Night'
Postad 08 February 2008 - 01:09
Btw, BEOWULF Director’s Cut two-disc HD DVD(US) DD+( Har den samma kvale som Transformers då är jag nöjd
Edit: http://www.dvdtimes....contentid=66855 specs för UK har ej kommit ut än. Redigerat av diabolo, 08 February 2008 - 02:36. Postad 08 February 2008 - 02:52 Pre-order för We Own The Night [HD DVD] Redigerat av diabolo, 08 February 2008 - 03:03. Postad 08 February 2008 - 07:16 Får nog bli UK-releasen (Blu-ray) med Dolby TrueHD istället. Det är bra att vara dubbelformatare Postad 08 February 2008 - 07:19
OT Har du info om BD/HD Uk version? Inte från play, sendit, amazon,HMV...officiellt info.(??Hz/???Bit/??Mbps) Redigerat av diabolo, 08 February 2008 - 07:29. Postad 08 February 2008 - 07:52
Lite nyfiken på hur kvaliten är på alla dessa asiatiska releaser är? Någon som kanske vet?
Postad 08 February 2008 - 08:47 Prercis vad jag tänkte, man kanske inte ska focusera allt förmycket på vilket codec som används Postad 08 February 2008 - 08:56
Arrgh, ska det inte gå att få en 30 Days of Night (HD DVD) med åtmistonde engelsk sub?
måste tyvärr ha så lågt på kvällarna att det emellan åt är svårt att höra konversationerna. Postad 08 February 2008 - 09:23
Lider av samma dilemma
Men ja funderar starkt på att köpa mig ett par schyssta hörlurar. Men känns som ja endå oftas ser på film tillsammans med någon. Postad 08 February 2008 - 10:14
Edit: http://www.dvdtimes....contentid=66855 specs för UK har ej kommit ut än.[/quote]
Får nog bli UK-releasen (Blu-ray) med Dolby TrueHD istället. Det är bra att vara dubbelformatare [/quote] Håller med, rätt gött att ha DD+ 1,5 mbps på alla paramount titlar som släpptes när de va neutrala och som inte det andra formatet har!! VC1 vs mpeg 2 osv!! större valfrihet liksom Postad 08 February 2008 - 10:52
Amazon.com: New Paramount HD DVD deals
Edit: lägger in den här också 103 UNI titlar Redigerat av diabolo, 08 February 2008 - 10:59. Postad 08 February 2008 - 11:00 Så "HD-ljud" är inte viktigt anser du/ni? Vi lever faktiskt i 2008 och det finns grymma lossless ljudformat som Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio. Jag förstår inte varför en del HD DVD-fans rättfärdigar ett odiskutabelt sämre format som DD+. Vad ni än säger t.ex "Ja men Transformers har bra ljud ändå" hjälper ingenting. Transformers låter säkert kanon, jag tvivlar inte på det. Men det borde ändå ha ett lossless ljudspår på en paradtitel som denna.Prercis vad jag tänkte, man kanske inte ska focusera allt förmycket på vilket codec som används Du/ni som föredrar DD+ framför Dolby TrueHD/DTS-HD Master Audio räck upp en hand. Både HD DVD och Blu-ray är kapabla till dessa format och det är en skam att en del filmbolag inte behandlar filmer bättre. Med risk för pajkastning måste jag ändå påstå att det till stor del är en utrymmesfråga helt klart. Även den mest inbitne fantikern borde inse att 20Gb mindre på skivan gör att det blir svårare att trycka in ett lossless ljudspår. Postad 08 February 2008 - 11:05
Transformers med DD+ mot alla BD/HD titlar som hade PCM/TrueHD/DTS HD Master vann årets Best Audio Quality titel ...btw, hej J78
Postad 08 February 2008 - 11:40
Postad 08 February 2008 - 11:59
Fuck YES
Paramount's & Universal Studios' Upcoming HD DVD Releases?
![]()
Zoolander_001.jpg 99.52K
0 Antal nerladdningarRedigerat av diabolo, 08 February 2008 - 12:04. Postad 08 February 2008 - 12:51
Jag vill icke hör ett ont ord angående Zoolander, den rullen rockar - punkt slut!! Derek Zoolander: "Have you ever wondered if there was more to life, other than being really, really, ridiculously good looking?" http://www.imdb.com/...t0196229/quotes Redigerat av ajzman, 08 February 2008 - 12:51. Postad 08 February 2008 - 13:00 Så "HD-ljud" är inte viktigt anser du/ni? Vi lever faktiskt i 2008 och det finns grymma lossless ljudformat som Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio. Jag förstår inte varför en del HD DVD-fans rättfärdigar ett odiskutabelt sämre format som DD+. Vad ni än säger t.ex "Ja men Transformers har bra ljud ändå" hjälper ingenting. Transformers låter säkert kanon, jag tvivlar inte på det. Men det borde ändå ha ett lossless ljudspår på en paradtitel som denna.Prercis vad jag tänkte, man kanske inte ska focusera allt förmycket på vilket codec som används Måste faktiskt hålla med här, det kommer kännas RIKTIGT trist om Beowulf endast släpps med DD+ för HD DVD (US) om nu Blu-Ray (UK versionen) får Dolby True HD?! Jag menar, missförstå mig rätt, DD+ ljudet kommer med all säkerhet låta väldigt bra - MEN eftersom jag (och många fler med mig) har tillgång till utrustning som faktiskt använder sig av den allra senaste tekniken (HDMI 1.3 förstärkare, Toshiba EP35...), vill jag naturligtvis kunna nyttja denna till fullo också, genom att t ex bitstreama de nya HD-ljudformaten (för jaa, jag hör skillnad på exempelvis vanlig DTS och DTS HD Master...) Därför känns det tråkigt att så många nya HD DVD releaser endast får DD+, för visst, ljudet på Transformers är ju hur grymt som helst - DOCK så kanske det varit ÄNNU grymmare med Dolby True HD kodning, vem vet...? Hoppas verkligen på bättring på denna fronten, hos både Paramount och Universal! (och förhoppningsvis släpps UK-releasen av Beowulf MED HD-ljud, annars blir det Blu-ray versionen!) Postad 08 February 2008 - 13:18
Äntligen kom den... 11 dagar innan release.
Nu har jag något att kolla på ikväll. Lite surt att ""Unrated Extended Version" bara finns på SD DVD sidan, som alltså är 18 minuter längre. https://www.minhembi...c_id=212153.jpg HD DVD versionen är kodad i VC-1 och ljudet är i DD+ Postad 08 February 2008 - 13:22
COMBO är HD DVD.s förbannelse, som att man någonsin skulle se Unrated
versionen på sunk DVD kvalle? inte jag iaf!! Postad 08 February 2008 - 13:33
Men HD DVD spelarna är ju bra på att uppkonvertera ju...
Redigerat av crest, 08 February 2008 - 13:54. Postad 08 February 2008 - 16:09
Btw, There Will Be Blood coming soon on HD
Redigerat av diabolo, 08 February 2008 - 17:10. Postad 08 February 2008 - 18:27
Warner Home Video have announced the US Blu-ray Disc release of I Am Legend on 18th March 2008 followed by the HD DVD release on 8th April 2008. Retail is $35.99 SRP each. The most recent adaptation of Richard Matheson’s novel of the same name stars Will Smith and is directed by Francis Lawrence.
HD DVD Combo Side A: HD DVD – Original & Alternate Versions 1080P 2.40:1 Widescreen English Dolby True HD 5.1 Surround (Original and Alternate Versions) English, French and Spanish DD5.1 Surround (Original Version only) English, French and Spanish subtitles Side B: DVD – Original Version 2.40:1 Anamorphic Widescreen English, French and Spanish DD5.1 Surround English, French and Spanish subtitles 4 Animated Comics: Death As A Gift, Isolation, Sacrificing the Few for the Many and Shelter DVD-ROM: Databank chronicling the movie’s creation and exploring the history and current status of life-threatening viral infections Postad 08 February 2008 - 18:40
Nice, blir nog en beställning i helgen. Finns det ngt bra tips för att undvika tull när man beställer från Amazon föresten? (har beställt en gång därifrån förut, 2 filmer, men då klarade jag mig som tur var... Postad 08 February 2008 - 19:14
Så här står om Beowulf på HD DVD format blog...
Paramount Home Entertainment has just announced that Beowulf - Director's Cut will be available to own in high-definition exclusively on HD DVD, come February 29 (day-and-date with the DVD), for $39.99 SRP a copy. We know that this title will not be an HD DVD-exclusive in some other countries and it has come to our attention that the HD DVD release in other countries will not have picture-in-picture track and web-enabled features. Therefore, if you've come to appreciate the enhanced and advanced home entertainment experience - picture-in-picture track and web-enabled features - that the HD DVD format now offers, we recommend that you get this North American HD DVD release from Paramount (Since there's no region coding being established for HD DVD yet, the disc will remain playable in the future since it isn't region coded at the time of pressing.) Main feature will be presented in 1080p High-Definition Widescreen 2.35:1 Dolby TrueHD 5.1 (English) Dolby Digital-Plus 5.1 (English, French & Spanish) English [SDH], French & Spanish subtitle options. Bonus materials include but may not be limited to: Feature-length Picture-in-Picture track A Hero’s Journey: The Making of Beowulf with optional pop-up trivia Web Enabled - Beowulf Profiler Additional Scenes Documentary plus lots of featurettes covering almost all aspects of the story and movie, from pre-production to post-production. Kommer i såfall köpa den HD-DVD´n och inte Warners skit utgåva Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 08 February 2008 - 20:21. Postad 08 February 2008 - 21:02
Gjorde en beställning på Zodiac, Transformers och Stardust nu från amazon, alla 50% rabatt!
Delivery estimate: February 25, 2008 - April 2, 2008..? Postad 09 February 2008 - 00:38
Har redan förbokat HD DVD-utgåvan av Beowulf hos HDMS. Kan ju ändå bara köra Region A Blu-rays och jag vet inte vad Warner hittar på i Europa nu när de är helblå, de kanske börjar regionkoda sina skivor...
Redigerat av HD-Ready, 09 February 2008 - 00:39. Postad 09 February 2008 - 09:32
Har en svensk PS3a och regionskodningen besvärar mig ngt enormt. Så jag fortsätter att köpa hd dvd (mest kampanjer) och hyra blu-ray. Lite udda kanske men filmerna är fortfarande för dyra. Kommer satsa på en reg. A standalone bd senare i år. Får väl hoppas att WB fortsätter släppa regionsfria releaser.
Postad 09 February 2008 - 17:10
Nä men de har ju redan börjat fucka med oss med sämre utgåvor och senare utgivning, så jag tar inget för givet när det gäller Warner längre... 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |