KILLZONE 2
4458 svar till detta ämne
Postad 10 March 2009 - 20:01
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Det var ett jäkla gnäll här........låt folk spela med vad de vill.....är du bra så klipper du ju dem ändå.....
Om folk glitchar eller dylikt så kan jag förstå om man blir upprörd men att folk spelar med vapen som alla (som rankat upp) har tillgång till har jag svårt att bli upprörd över.....
Jag har svårt för folk med raketgevär för att de kör raket bana ut och bana in, springer rakt in, dödar 2-3st och tar livet av sig. Upprepa det i 2-3 matcher så tröttnar du nog rätt fort på sånt folk. Visst, många gånger hinner man ta död på dem innan de hinner skjuta, eller så dödar man dem precis när de har tryckt av raketen och då har man inte en chans att ta sig undan för det mesta.
Postad 10 March 2009 - 20:53
Unregisteredf68fa4d1
-
Unregisteredf68fa4d1
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag förstår inte allt gnäll, alla har olika spelstil och det kommer att förbli så. Nu finns ju alla olika vapen där av en anledning.
Personligen så har jag jäkligt svårt för folk som spelar som sniper, men man har ju valet att byta server om det skulle bli för många som sitter och trycker nått ställe två mil bort hela tiden.
Det roligaste är om det är balanserade lag med olika typer av spelare, om jag inte minns fel så fick man inte välja vapenklass i AA. Skulle kanske funka bra med det alternativet i Killzone också.
Postad 10 March 2009 - 21:03
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Det var ett jäkla gnäll här........låt folk spela med vad de vill.....är du bra så klipper du ju dem ändå.....
Om folk glitchar eller dylikt så kan jag förstå om man blir upprörd men att folk spelar med vapen som alla (som rankat upp) har tillgång till har jag svårt att bli upprörd över.....
det är ju helt klart tillåtet att spela med de vapnen men man kan väl tänka sig för lite inte så kul å landa med en snubbe som har 8-10 teamkills per match å en sisådär 20 självmord
Postad 10 March 2009 - 21:05
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
hur vore de om alla sprang omkring med var sitt raketgevär, tycker du de verkar kul?
Tja funkade utmärkt i Quake
Postad 10 March 2009 - 21:13
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Slå på FF så brukar de flesta raket-only-killar inte tycka det är så kul längre. Sen kan man ju alltid kickvota om man tycker någon är extra ogynnsam för laget.
Själv tycker jag assault-klassen med raketer är rätt kul, men farlig för sitt egna liv också, dessutom fyller den en bra funktion för många uppdrag inkl ta ut en sniper som sitter och trycker.
Postad 10 March 2009 - 21:25
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
det är ju helt klart tillåtet att spela med de vapnen men man kan väl tänka sig för lite inte så kul å landa med en snubbe som har 8-10 teamkills per match å en sisådär 20 självmord
Det är väl inte kul oavsett vilket vapen killen spelar med så det är väl mindre relevant. Jag spelade raketgevär hela kvällen igår i stort sett och det gick alldeles utmärkt.....jag hade alltid bra mycket mer kills än deaths och inga mördade lagkamrater....sen blev det väl ett och annat självmord när man skulle skjuta över räcken eller sånt och visst blev det en del 1-1 situationer men det blir det ju med vanliga vapen också så jag tycker som sagt att diskussionen är ganska irrelevant....folk väljer själva.....
Postad 10 March 2009 - 21:36
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Det är väl inte kul oavsett vilket vapen killen spelar med så det är väl mindre relevant. Jag spelade raketgevär hela kvällen igår i stort sett och det gick alldeles utmärkt.....jag hade alltid bra mycket mer kills än deaths och inga mördade lagkamrater....sen blev det väl ett och annat självmord när man skulle skjuta över räcken eller sånt och visst blev det en del 1-1 situationer men det blir det ju med vanliga vapen också så jag tycker som sagt att diskussionen är ganska irrelevant....folk väljer själva.....
okejdå du vinner men det är iriterande vilket fall som helst
Postad 10 March 2009 - 23:23
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Är det någon som har nån länk till där man kan läsa hur den här "Poängen" räknas?
Vad som tyvärr verkar vara fallet är ju att antalet kills räknas in.
Detta leder ju återigen till mitt "kids som har tid att spela" VS "casual" whine.
"problemet" är då att en casual som ligger på 300/15 kills/deaths ändå ändå blir trumfad av en pressare som har 10 000 / 1000 .
Postad 10 March 2009 - 23:56
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Lustigt hur det där fungerar, du kan lätt nöta femtioelva varv på ett racingspel för att slå en tid som nästan är omöjlig, men dö 5 gånger på en checkpoint funkar inte. Jag är nog tvärtom, kan nöta en checkpoint många gånger tills jag klarat den, men varv efter varv blir jag fort less på. 
klarinettmeister: Jag har inte haft igång spelet sedan i söndags så har inte uppdaterats på troféerna. Borde plinga till en 3 troféern nu.
Japp. Det dök upp nu. Du har inte svarat på min vänförfrågan...
Postad 11 March 2009 - 00:04
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Den diskussionen kommer alltid att finnas. Raketare mot alla andra. Dock tycker jag fortfarande att det är fegt och tråkigt med folk som använder assaullt på fel sätt. Sen finns det, så som merger, dem som kan hantera assaullt och spela på ett roligt sätt. Det gör dock inte de flesta. De gör som Einhaerjar skrev. Skjuter i backen och hoppas på det bästa. Då får man kalla dem noob, tönt eller vad som helst. Hade jag velat spela med ett sånt upplägg hade jag satsat på quake.
Tycker det är knepigt dock med GG som ville göra ett realistiskt spel men så slänger de in boost. Knep...
Postad 11 March 2009 - 00:19
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Den diskussionen kommer alltid att finnas. Raketare mot alla andra. Dock tycker jag fortfarande att det är fegt och tråkigt med folk som använder assaullt på fel sätt. Sen finns det, så som merger, dem som kan hantera assaullt och spela på ett roligt sätt. Det gör dock inte de flesta. De gör som Einhaerjar skrev. Skjuter i backen och hoppas på det bästa. Då får man kalla dem noob, tönt eller vad som helst. Hade jag velat spela med ett sånt upplägg hade jag satsat på quake.
Tycker det är knepigt dock med GG som ville göra ett realistiskt spel men så slänger de in boost. Knep...
De har slängt in cloak också... inte heller realistiskt Ang. assult är den klassen nästan helt överlägsen i S&R, och väldigt bra när man skall skall ha ihjäl assasinationmålet. Sen gillar jag inte heller folk som tror de är bra för att de skjuter i golvet å dödar en å sig själv, påminner om lmg killarna i cod. Sen kallar jag alla som dödar mig tönt eller noob oavsett hur jag dör, måste ju peppa mig själv att jag är bättre  även om det inte är fallet ibland. Men idag har jag spelat in ca 2000p tror jag. Skall ha en röd bricka nästa vecka. Hade en bra runda på bloog gracht, hade gått ca 2-3 min å jag hade 25-3, sen avtog det lite å slutade på 38-10 eller nått. Dock så förlorade vi matchen endå, vet inte vad akerren å döden å c:o pysslade med
Postad 11 March 2009 - 00:39
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
Är det någon som har nån länk till där man kan läsa hur den här "Poängen" räknas? Vad som tyvärr verkar vara fallet är ju att antalet kills räknas in. Detta leder ju återigen till mitt "kids som har tid att spela" VS "casual" whine.
"problemet" är då att en casual som ligger på 300/15 kills/deaths ändå ändå blir trumfad av en pressare som har 10 000 / 1000 .
Jo kills ger poäng i det här spelet... Menar du att en casual med k/d=20 (  ) ska ha mer poäng en den talanglösa pressaren med 10 i k/d (  igen) med över 30 gånger fler kills? Vill att poängen ska baseras på k/d och att tiden som har lagts ner inte ska räknas? Med såna regler är det smartaste att starta en karaktär, gå in o döda en gubbe o sen snabbt logga ut för högre k/d än så går inte att fixa
Postad 11 March 2009 - 00:42
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Postad 11 March 2009 - 02:14
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Bara för att du har högre k/d innebär inte det att du är bättre än han som "pressat". Det är trots allt ett lagspel som många gånger går ut på att göra objectives. Man får poäng för mer än bara att döda men självklart är just dödandet vad som avgör spelet. En spelare som sitter längst bak på banan och bara samlar kills för egen vinning hjälper oftast till väldigt lite för att laget ska vinna, om det inte är enbart Body Count som gäller då. Ju mer man spelar desto mer poäng får man och således klättrar man i en leaderboard, det är inget racingspel där man kan gå in och sätta en supertid och sen inte spela nå mer och fortfarande "vara bäst". Eller missuppfattar jag ditt "problem"`?
Postad 11 March 2009 - 03:26
latsius
-
latsius
-
Användare
-
-
159 inlägg
Bara för att du har högre k/d innebär inte det att du är bättre än han som "pressat". Det är trots allt ett lagspel som många gånger går ut på att göra objectives. Man får poäng för mer än bara att döda men självklart är just dödandet vad som avgör spelet. En spelare som sitter längst bak på banan och bara samlar kills för egen vinning hjälper oftast till väldigt lite för att laget ska vinna, om det inte är enbart Body Count som gäller då. Ju mer man spelar desto mer poäng får man och således klättrar man i en leaderboard, det är inget racingspel där man kan gå in och sätta en supertid och sen inte spela nå mer och fortfarande "vara bäst".
Eller missuppfattar jag ditt "problem"`?
Håller helt med, finns nog helt enkelt inget bättre system realistiskt sett. Möjligt att det hade gått att göra någon slags uträkning/sammanslagning av hela faderullan, (antal kills/KDR/KPH m .m), men då hade troligtvis systemet blivit såpass avancerat att ingen orkade bry sig är min inte alltför spekulativa gissning. Kill-Death-Ration säger faktiskt inte så mycket, visst lär en spelare med väldigt positiv sådan troligtvis kunna ett och annat, men utan att slå mig själv för bröstet alltför mycket finns det en hel del spelare som inte bryr sig nämnvärt om den, dit räknar jag även mig själv. Jag spelar alltid för lagvinst, (där såklart en positiv KDR med höga poäng är att föredra, men det är inget självändamål i sig), vilket både innebär att man kommer att få ge sig in i eldstrider man har dåliga utsikter att vinna, samt även inte alltid kunna spela såpass offensivt att det ger något vidare utslag på poängskalan. Att det sedan är behändigt att hävda just detta för att man vet med sig att man inte heller är, och aldrig kommer bli, något större proffs på själva huvudfrågan kan man bjuda på.  Allt jag önskar nu är egentligen bara att de börjar ge poäng för lagspelande ännu mer än de gör nu. Basövertagningar, kill assists, och lite annat smått och gott vore kul om man fick poäng för.
Postad 11 March 2009 - 06:11
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Hade en bra runda på bloog gracht, hade gått ca 2-3 min å jag hade 25-3, sen avtog det lite å slutade på 38-10 eller nått. Dock så förlorade vi matchen endå, vet inte vad akerren å döden å c:o pysslade med 
Ingenting funkade för mig igår mötte på en förvirrad motspelare igår som inte hade någon aning om var han var så jag måttade 5-6 skott i ryggen på honom medans han vände å vred sig men så såg han mig där så sa det pang headshot det var bara att lägga ner igår å ta nya tag idag
Postad 11 March 2009 - 06:39
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Ingenting funkade för mig igår mötte på en förvirrad motspelare igår som inte hade någon aning om var han var så jag måttade 5-6 skott i ryggen på honom medans han vände å vred sig men så såg han mig där så sa det pang headshot det var bara att lägga ner igår å ta nya tag idag
Var samma för mig igår, gick inget vidare alls, och det laggade dessutom. Lär nog ha laggat för en del andra för nästan alla på min lista stack ungefär samtidigt igår, låste sig väl eller nåt. Efter det så såg man folk som skuttade fram 20 meter, och bak igen på 0,1 sekunder.
Postad 11 March 2009 - 08:00
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Låter som jag har varit i farten. Förutom headshoten då... Hade ett par fullständigt förvirrade rundor igår.
Postad 11 March 2009 - 08:07
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Det är alltid "kul" att vänta in plinget efter att man i närstrid mot någon själv dött. 7 av 10 gånger så kommer det alltid ett litet pling när man själv slår i backen. Kul med lagg???
Oxå intressant när man dödar någon med sista skottet i maget, man står där å klickar å plötsligt så plingar det till å så trillar motståndaren ihop.
Postad 11 March 2009 - 08:27
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Angående assualt-klassen och snack om det:
Jag håller helt klart med om att självklart så får folk spela med vilka vapen dom vill, men samtidigt får ju folk tycka vad dom vill.
Jag tycker så här: Jag tycker att dom som bara använder assualt med granatkastaren hela tiden inte har speciellt mycket skills. Men samtidigt krävs det en del skills för att bli bra med granatkastaren. Själv är jag helt värdelös med den och tycker bara att det är tråkigt.
Jag kör mest assualt för boostens skull vid S&R, för precis som frasse skriver så har man grym nytta av boosten då.
Postad 11 March 2009 - 08:35
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Håller helt med, finns nog helt enkelt inget bättre system realistiskt sett. Möjligt att det hade gått att göra någon slags uträkning/sammanslagning av hela faderullan, (antal kills/KDR/KPH m .m), men då hade troligtvis systemet blivit såpass avancerat att ingen orkade bry sig är min inte alltför spekulativa gissning.
Kill-Death-Ration säger faktiskt inte så mycket, visst lär en spelare med väldigt positiv sådan troligtvis kunna ett och annat, men utan att slå mig själv för bröstet alltför mycket finns det en hel del spelare som inte bryr sig nämnvärt om den, dit räknar jag även mig själv. Jag spelar alltid för lagvinst, (där såklart en positiv KDR med höga poäng är att föredra, men det är inget självändamål i sig), vilket både innebär att man kommer att få ge sig in i eldstrider man har dåliga utsikter att vinna, samt även inte alltid kunna spela såpass offensivt att det ger något vidare utslag på poängskalan. Att det sedan är behändigt att hävda just detta för att man vet med sig att man inte heller är, och aldrig kommer bli, något större proffs på själva huvudfrågan kan man bjuda på. 
Allt jag önskar nu är egentligen bara att de börjar ge poäng för lagspelande ännu mer än de gör nu. Basövertagningar, kill assists, och lite annat smått och gott vore kul om man fick poäng för.
Ja, precis som ni skrivit så är det självklart så att det inte enbart är k/d som visar hur bra en spelare är, framförallt inte hur bra den personen är som klanmedlem. Men samtidigt så kan jag lova att ett gäng med 1,5 i k/d garanterat slår ett gäng med 0,8 i k/d. Jag bryr mig inte heller om k/d speciellt mycket eftersom jag ändå inte lirar min gubbe själv och mina polare suger verkligen på KZ2. Hahaha! Fast det HAR betydelse, titta bara på MHB, vi vet ju vilka som är bäst och jag kan lova att det är just dom personerna som också har bland den högsta k/d-ration. Sen håller jag helt klart med morlock om att dom som bara campar/håller sig undan från att dö när man kör Warzone inte tillför speciellt mycket till laget. Förrutom på Bodycount då. Själv så tillför jag nog ganska mycket till laget när vi kör Warzone, mest för att jag kanske är oförutsägbar och VÄLDIGT offensiv. Men jag tycker att jag inte har samma skills som t ex morlock, frasse, l2ickard och einharjer ( ursäkta stavningen ). Sen så skulle nog jag/laget tjäna på om jag försökte ta det lite lugnar just när vi kör Bodycount.
Postad 11 March 2009 - 09:48
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
De har slängt in cloak också... inte heller realistiskt 
Ja just det ja, visste att det var något mer. Cloaken är dock teoretisk möjlig. Det är dock inte boosten. Skit samma igentligen. Använder boosten själv när man skall lämna nåt så..
Postad 11 March 2009 - 10:05
Chumster88
-
Chumster88
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tjenare!
Tycker de är bra lir när man kör på mhb servern! har inte vart hemma på en vecka nu så de är dax att börja lira igen! ja har bara ett problem och det är mitt headset... ja har sonys trådlösa och ja försöker starta det men det vägrar! har haft det i laddarn flera gånger och olika mycke varje gång... men den står bara och blinkar och efter en stund så slocknar den.. har försökt ladda den via ps3:an och kontroll laddaren men inget verkar funka.. den reagerar inte när ja trycker på power knappen! Har köpt de på webhallen men vet inte vart ja har lagt kvittot.. måste dom ha kvitto eller räcker det med att ja har de på min inloggning där?
Ha de gött! // Ronnang
Postad 11 March 2009 - 10:08
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
De har slängt in cloak också... inte heller realistiskt Ang. assult är den klassen nästan helt överlägsen i S&R, och väldigt bra när man skall skall ha ihjäl assasinationmålet. Sen gillar jag inte heller folk som tror de är bra för att de skjuter i golvet å dödar en å sig själv, påminner om lmg killarna i cod. Sen kallar jag alla som dödar mig tönt eller noob oavsett hur jag dör, måste ju peppa mig själv att jag är bättre även om det inte är fallet ibland. Men idag har jag spelat in ca 2000p tror jag. Skall ha en röd bricka nästa vecka. Hade en bra runda på bloog gracht, hade gått ca 2-3 min å jag hade 25-3, sen avtog det lite å slutade på 38-10 eller nått. Dock så förlorade vi matchen endå, vet inte vad akerren å döden å c:o pysslade med 
What?!?! 25-3 på 2-3 minuter! Det är skillz det frass! Vad lirade du som då? Vilket spelsätt var det?
Postad 11 March 2009 - 10:09
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
De har slängt in cloak också... inte heller realistiskt Ang. assult är den klassen nästan helt överlägsen i S&R, och väldigt bra när man skall skall ha ihjäl assasinationmålet. Sen gillar jag inte heller folk som tror de är bra för att de skjuter i golvet å dödar en å sig själv, påminner om lmg killarna i cod. Sen kallar jag alla som dödar mig tönt eller noob oavsett hur jag dör, måste ju peppa mig själv att jag är bättre även om det inte är fallet ibland. Men idag har jag spelat in ca 2000p tror jag. Skall ha en röd bricka nästa vecka. Hade en bra runda på bloog gracht, hade gått ca 2-3 min å jag hade 25-3, sen avtog det lite å slutade på 38-10 eller nått. Dock så förlorade vi matchen endå, vet inte vad akerren å döden å c:o pysslade med 
Du var ganska het den matchen....det var för övrigt den enda matchen igår som jag bidrog med något...tror jag var tvåa efter dig i den.....i samtliga övriga matcher gick det åt skogen totalt igår...mestadels för att jag spelade skit men det var som någon sa en del lagg igår. Du var duktigt jobbig på radec academy igår med....var man än stod så kom du förklädd och sköt en i ryggen. Lite kul att vi hade medicfest på den banan igår dock. Jag har dock kommit fram till att har man spelat en del med saboteur och smg så funkar det inget vidare att gå tillbaka till assault82-vapnet.....jag vann knappt en enda närstrid med den igår jämfört med hur det brukar vara med smg.
Postad 11 March 2009 - 10:22
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Visst får vad och en tycka som de vill......
Just att alla klasser har ganska ordentlig fördel av sina perks är vad som gör det här spelet så bra. Dels är det i sig bara genom detta väldigt annorlunda från cod och det sköna är ju att man får själv välja gubbe och taktik efter hur motståndaren väljer. Det innebär i sin tur att spelet ÄR väldigt upplagt för taktik om folk bara fattar det.
Postad 11 March 2009 - 10:25
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Räknade precis ut min headshot-andel, 39.5%. Nån som slår det?
Postad 11 March 2009 - 10:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Visst får vad och en tycka som de vill......
Just att alla klasser har ganska ordentlig fördel av sina perks är vad som gör det här spelet så bra. Dels är det i sig bara genom detta väldigt annorlunda från cod och det sköna är ju att man får själv välja gubbe och taktik efter hur motståndaren väljer. Det innebär i sin tur att spelet ÄR väldigt upplagt för taktik om folk bara fattar det.
Håller med! Det krävs mer taktik ( dock främst i val av "gubbe" och perk ) än vad många verkar fatta. Självklart beroende på bana och spelsätt
Postad 11 March 2009 - 11:48
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Du var ganska het den matchen....det var för övrigt den enda matchen igår som jag bidrog med något...tror jag var tvåa efter dig i den.....i samtliga övriga matcher gick det åt skogen totalt igår...mestadels för att jag spelade skit men det var som någon sa en del lagg igår.
Du var duktigt jobbig på radec academy igår med....var man än stod så kom du förklädd och sköt en i ryggen. Lite kul att vi hade medicfest på den banan igår dock. Jag har dock kommit fram till att har man spelat en del med saboteur och smg så funkar det inget vidare att gå tillbaka till assault82-vapnet.....jag vann knappt en enda närstrid med den igår jämfört med hur det brukar vara med smg.
Valde att spela i mot er just för att få skjuta er i ryggen  provade en combo som var riktigt grym igår, sabotör med boost. Vart väldigt lätt att komma runt å skjuta folk i ryggen.
Postad 11 March 2009 - 11:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Klarade SP på Elite igår, Radec var ju ungefär lika annoying som på Veteran. Dock efter att först ha kört igenom SP på Veteran och sen Elite så tycker jag inte Elite var svårare, men det är väl för att man kan spelet nu. 
Underbart spel och det är verkligen på Elite som det ska spelas.
Lustigt nog, så känner jag en skillnad i kontrollen på SP motför tidigare, den är mycket snabbare. Vet inte om det är inbillning för att man spelat så pass mycket, men när jag så ökade jag X-sensen till max och då blev det nästan ospelbart, man var alldeles för snabb i vändningarna. Så förmodligen har väl de som haft sensen uppskruvad märkt större skillnad på kontrollen efter uppdateringen än de som mig, kört på låg eller standard sens?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 March 2009 - 16:18.
Postad 11 March 2009 - 11:57
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Räknade precis ut min headshot-andel, 39.5%. Nån som slår det? 
Inte direkt, har bar 16,4% headshots. På 3506 kills, dvs 575 HS.
Postad 11 March 2009 - 12:55
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Valde att spela i mot er just för att få skjuta er i ryggen provade en combo som var riktigt grym igår, sabotör med boost. Vart väldigt lätt att komma runt å skjuta folk i ryggen.
Jag är väldigt sugen på den kombon jag med....måste bara komma igågn med c4. Gjorde mitt bästa på Blood gracht igår....kutade längst fram på banan där isa spawnar in i trappen till höger och ut med c4......hann med 4 innan matchen var slut.....
Postad 11 March 2009 - 14:26
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Klarade SP på Elite igår, Radec var ju ungefär lika annoying som på Veteran. Dock efter att först ha kört igenom SP på Veteran och sen Elite så tycker jag inte Elite var svårare, men det är väl för att man kan "spelet" nu.  Underbart spel och det är verkligen på Elite som det ska spelas.
Lustigt nog, så känner jag en skillnad i kontrollen på SP motför tidigare, den är mycket snabbare. Vet inte om det är inbillning för att man spelat så pass mycket, men när jag så ökade jag X-sensen till max och då blev det nästan ospelbart, man var alldeles för snabb i vändningarna. Så förmodligen har väl de som haft sensen uppskruvad märkt större skillnad på kontrollen efter uppdateringen än de som mig, kört på låg eller standard sens?
Vad duktigt av dig. Uppdateringen kom inte förrän jag var framme vid Visari Palace. Jag märkte skillnad på kontrollen. Sev svarade mycket snabbare när man tryckte på knapparna. Innan dess tog det en bråkdel av en sekund innan han gjorde något när man tryckte på någon knapp. Känns verkligen som detta kommer vara det bästa spelet under lång tid. En konstig sak. Jag låg på plats 2050. Sedan gick jag och åt. Efter det så låg jag på plats 2024 i veckoplaceringen. Hur går det ihop? Kan det vara så många som fått minuspoäng? Hehe. Spelade med en massa ryssar. De skjöt ner mig ett par gånger. Hoppas de fick många minuspoäng för det! Vann förresten ett ex. av Killzone 2 i tag-tävlingen. La ut det på Tradera då Gamestop ville ge 240:- för det trots att det var nytt och inplastat! Fick 531:-. Hehe. Det var på söndagen i samma vecka som det släpptes.
Redigerat av klarinettmeister, 11 March 2009 - 14:36.
Postad 11 March 2009 - 14:57
Unregistered3ef269c0
-
Unregistered3ef269c0
-
Användare
-
-
177 inlägg
En konstig sak. Jag låg på plats 2050. Sedan gick jag och åt. Efter det så låg jag på plats 2024 i veckoplaceringen. Hur går det ihop? Kan det vara så många som fått minuspoäng? Hehe. Spelade med en massa ryssar. De skjöt ner mig ett par gånger. Hoppas de fick många minuspoäng för det!
Det är alltid en delay på statistiken, tar ett tag för den att uppdateras.
Postad 11 March 2009 - 15:06
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Inte direkt, har bar 16,4% headshots. På 3506 kills, dvs 575 HS.
Det beror nog mest på att jag inte haft tid att spela så mycket än och nästan enbart kört vanlig soldat. Då dödar man inte folk med så mycket annat som inte kan ge headshot som drar ner andelen.
Postad 11 March 2009 - 15:26
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Det är alltid en delay på statistiken, tar ett tag för den att uppdateras.
Jaha. På så sätt. känns som ryssarna spelar på dagstid och tyskar spelar nattetid.
Postad 11 March 2009 - 16:18
Unregistered0844df75
-
Unregistered0844df75
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hände en konstig grej igår på mitt KZ2, klarade precis av att låsa upp medic påsarna för alla klasser. Tänkte att då ska jag köra med det på min engineer men nähä, där gick det inte å välja det. Men istället till min förvåning så kunde jag välja boost till min medic. Har jag fattat det helt fel eller är det nån rolig bugg ? för tbh så tycker jag boost var riktigt skoj
Postad 11 March 2009 - 16:19
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Har du gjort färdigt ribbons för repair på engineer?
Postad 11 March 2009 - 16:20
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Funderade på om detta spel funkar bra som PCW? Alltså public tycker jag man kan få fjanta runt och ha skoj faktiskt... men clan vs clan, och turneringar och sånt... finns det i KZ2? Alltså riktiga matcher... ni som spelat PCW i tex CS och bf2 vet vad jag menar  Det ger ju adrenalinkickar om nåt!
Postad 11 March 2009 - 16:30
Unregistered3ef269c0
-
Unregistered3ef269c0
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hände en konstig grej igår på mitt KZ2, klarade precis av att låsa upp medic påsarna för alla klasser. Tänkte att då ska jag köra med det på min engineer men nähä, där gick det inte å välja det. Men istället till min förvåning så kunde jag välja boost till min medic. Har jag fattat det helt fel eller är det nån rolig bugg ? för tbh så tycker jag boost var riktigt skoj 
Infon om det där i spelet är tokflummig och såvitt jag vet omvänd. Det funkar som så att när du fått "secondary-medalj" för en klass så kommer du med samma klass kunna använda andra upplåsta "secondary abilities". Observera att man inte behöver medalj i en ability för att använda den med andra klasser.
Postad 11 March 2009 - 17:26
Unregistered0844df75
-
Unregistered0844df75
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har du gjort färdigt ribbons för repair på engineer?
Nepp, visste inte att man behövde det ?
Postad 11 March 2009 - 17:29
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Nepp, visste inte att man behövde det ?
För att kombinera badges så behöver man bara klara alla badge ribbons på den klassen som man tänkt spela med. Exempel: Jag spelar alltid tactitian och vill kunna använda den klassen med C4, då behöver jag bara klara alla ribbons med tactitians sekundära badge dvs air support. Jag behöver dock ha låst upp så att min sabotör kan ha C4 men jag behöver inte ha tagit några ribbons med C4.
Postad 11 March 2009 - 18:52
Unregistered0844df75
-
Unregistered0844df75
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
För att kombinera badges så behöver man bara klara alla badge ribbons på den klassen som man tänkt spela med.
Exempel: Jag spelar alltid tactitian och vill kunna använda den klassen med C4, då behöver jag bara klara alla ribbons med tactitians sekundära badge dvs air support. Jag behöver dock ha låst upp så att min sabotör kan ha C4 men jag behöver inte ha tagit några ribbons med C4.
Ok, då fattar jag. Men är det inte lite konstigt att jag kunde köra "boost" abilityn på min medic när jag inte ens låst upp den klassen än, assault tror jag de e?
Postad 11 March 2009 - 18:55
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Ok, då fattar jag. Men är det inte lite konstigt att jag kunde köra "boost" abilityn på min medic när jag inte ens låst upp den klassen än, assault tror jag de e?
boosten har du så fort du låst upp assult å det har du väl hunnit med om du tagit alla ribbons på revive och medipack
Postad 11 March 2009 - 19:11
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Hmm, kikade på leaderboards på KZ.com och såg att ettan hade hyffsade stats, överjävliga stats. Typ 4.2 i ratio och 164 kills/timme på knappt 400 matcher. Hur är det möjligt? Raketsnubbe tänkte jag först men han hade bara 50 självmord. (Han hade knappt över 2.0 i ratio för inte så längesen...) Kikar man på hans battlereplays så visar det sig att han har en offerget (goat2009 med hela 0,02 i ratio) som han spelar 1v1 mot (ibland 1v2) på tharsis depot. Han reparerar en ammolåda och ställer sig sen vid motståndarens (som verkar vara AFK) bas och spawnkillar hela matcherna ut. Exempel; http://www.killzone....file_id=1416412Kul kille...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 March 2009 - 19:12.
Postad 11 March 2009 - 19:20
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Hmm, kikade på leaderboards på KZ.com och såg att ettan hade hyffsade stats, överjävliga stats. Typ 4.2 i ratio och 164 kills/timme på knappt 400 matcher. Hur är det möjligt? Raketsnubbe tänkte jag först men han hade bara 50 självmord. (Han hade knappt över 2.0 i ratio för inte så längesen...)
Kikar man på hans battlereplays så visar det sig att han har en offerget (goat2009 med hela 0,02 i ratio) som han spelar 1v1 mot (ibland 1v2) på tharsis depot. Han reparerar en ammolåda och ställer sig sen vid motståndarens (som verkar vara AFK) bas och spawnkillar hela matcherna ut.
Exempel; http://www.killzone....file_id=1416412
Kul kille... 
Haha roligt liv, undra om han inser att alla kan se hur han spelat tills sig sin K/D etc. Han har säkert 2 ps3or hemma och låter den ena stå på bara  Grejjen är ju den att även han spelar mot en afk person så måste de ju ta en ###### tid ändå. Han hade nog haft roligare om han spelat den tiden på ett normalt sätt.
Postad 11 March 2009 - 19:24
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Hmm, kikade på leaderboards på KZ.com och såg att ettan hade hyffsade stats, överjävliga stats. Typ 4.2 i ratio och 164 kills/timme på knappt 400 matcher. Hur är det möjligt? Raketsnubbe tänkte jag först men han hade bara 50 självmord. (Han hade knappt över 2.0 i ratio för inte så längesen...)
Kikar man på hans battlereplays så visar det sig att han har en offerget (goat2009 med hela 0,02 i ratio) som han spelar 1v1 mot (ibland 1v2) på tharsis depot. Han reparerar en ammolåda och ställer sig sen vid motståndarens (som verkar vara AFK) bas och spawnkillar hela matcherna ut.
Kul kille... 
kan det vara så att snubben skaffat 2 extra ps3or å 2 extra killzone för att roa sig med att ligga bra till på listerna
Postad 11 March 2009 - 19:44
Unregistered64ab0350
-
Unregistered64ab0350
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Tror INGEN på topp 10 har rent mjöl i påsen, vissa saker borde GG straffa hårt!
Någon som har den officiella guiden förresten? Köpte den innan idag och s*tan vilken pjäs, redig som en telefonkatalog och mycket mycket läsning. Något jag reagera på dock var att den tipsar om ett snabbt och smidigt sätt att ranka upp - Spela mot botar.
PSN: jstahl
Redigerat av Unregistered64ab0350, 11 March 2009 - 19:44.
Postad 11 March 2009 - 19:49
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
De har tagit bort möjligheten att spela mot bottar online och få XP.
Postad 11 March 2009 - 20:22
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Kul kille... 
haha sicket miffo. Sånna borde ju rapporteras och få bannade konsoller. Kanske inte funkar så med ps3an (polarn fick sitt xbox360 bannat, av andra orsaker dock). Inga dåliga spawnkills heller, bara HS hela tiden
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|