Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 oktober 2008 - 23:34

Patrik.A
  • Patrik.A
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag tror att "Konflikt TNT" kommer när man har en inspelning som redan pågår och att man försöker sätta ytterligare en. Tror dock att jag har fått detta även en gång när det inte pågick en inspelning, kan vara att det var en borttagen inspelning som boxen ändå hade kvar i minnet??????

När jag har fått TNT-konflikten har jag inte haft någon pågående inspelning. Utan jag har försökt programmera en 2dra inspelning till samma klockslag som en redan programmerad.

- När ingen inspelning pågår kan du då sätta två inspelngar parallellt, på en tid tex någon timma bort?

Fungerade inte.

- När du har en inspelning igång och ska sätta en till, till samma tid, då går inte detta med EPG'n, men kan du starta ute i "TV" en inspelning manuellt med röd knapp? så att du har två inspelningar igång?

Ej prövat ännu

- Kolla också att när du har en inspelning igång på en satellitkanal att du kan titta på en annan satellitkanal utan problem

Fungerade.

Det lustiga är att när jag testade nu senare på kvällen så gick det givetvis att programmera 2 samtidiga inspelningar via både EPG och vanlig timer. Udda.

Tack ändå för hjälpen.

P.

Postad 21 oktober 2008 - 06:18

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

I denna box fall så behövs bara kortet när man tittar direkt eller spelar upp från HDD. För att spela in behövs inte kortet eftersom videoströmmen lagras krypterat. Ett kort kan inte avkoda 2 kanaler samtidigt. Är det svar på din ursprungliga fråga (som jag först inte förstod). Och, ja du måste ha ett kort i varje separat box om du har multiabb. Eller flytta ett kort mellan boxarna.

Har du testat att spela upp ett inspelat program utan kort? Jag har för mig, att jag gjorde det när jag hade denna box och det fungerade.
Har du testat att spela in utan kort? Jag tror inte att det går.

Min Vantage HD8000S kan spela in 3 kodade program samtidigt och alla program kodas av innan dem hamnar på HDD och jag har bara ett CD kort! Om min box kan avkoda 3 program samtidigt så borde Sagems HD-PVR klara av 2 :(

EDIT: Jag skrev lite fel. Med Vanatge kan jag spela in 2 program och samtidigt titta på en tredje, men den kodar fortvarande av 3 program samtidigt.

Redigerat av T.P., 21 oktober 2008 - 06:45.

Postad 21 oktober 2008 - 06:46

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har du testat att spela upp ett inspelat program utan kort? Jag har för mig, att jag gjorde det när jag hade denna box och det fungerade.
Har du testat att spela in utan kort? Jag tror inte att det går.

Min Vantage HD8000S kan spela in 3 kodade program samtidigt och alla program kodas av innan dem hamnar på HDD och jag har bara ett CD kort! Om min box kan avkoda 3 program samtidigt så borde Sagems HD-PVR klara av 2 :(

Ja, information lagras okrypterat så det går fint att spela av från HDD'n utan kort

När jag har fått TNT-konflikten har jag inte haft någon pågående inspelning. Utan jag har försökt programmera en 2dra inspelning till samma klockslag som en redan programmerad.

Fungerade inte.

Ej prövat ännu

Fungerade.

Det lustiga är att när jag testade nu senare på kvällen så gick det givetvis att programmera 2 samtidiga inspelningar via både EPG och vanlig timer. Udda.

Tack ändå för hjälpen.

P.

Ta och prova med en fabriksåterställning, samt lägg INTE till några extra minuter före eller efter inspelningen (den +tid du kan sätta i menyn). Testa därefter och se om det inte går att sätta 2 inspelningar samtidigt. Jag tror att det är något konstigt inspelningsminne som gör att boxen tror att den har en redan satt inspelning, men vet inte hur. Ska ta och fråga CD om det vet vad TNT står för.

Postad 21 oktober 2008 - 06:52

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

kör med boxen, funkar ganska bra faktiskt. Det finns några saker som stört mig. När jag går in i TV GUIDEN och markerar ett program och trycker på REC knappen så läggs det till i timer listan. Men det händer ibland att den inte spelar in, det står att den spelar in i menyn men inte på boxen (rec). Efter det är klart är timer inspelningen borttagen ur listan med det finns ingen film. Skumt! C+ vet inte vad det beror på. Ska prova em Factory Reset idag.

Måste bugg söka lite se o det är boxen som e knasig eller om det är ett programvaru fel.

Sen ibalnd man man tittar på TV4HD så slocknar bilden efter typ 10-15min. Helt svart, då måste man byta kanal och då funkar det en stund till.

Men att pausa i program och spola fram och bak live funkar riktigt bra, mot de jag hare testat innan.

/Micke

Jag och någon annan har haft samma fel att vi har sett att inspelningar har blivit markerade samt startade men sedan försvinner, det finns med i bugglistan på sid 1 inlägg #3. Det som kan spela roll är om man har en halvdåliginsignal och det blir en störning under inspelningen då kan det hända att inspelningen avbryts och allt försvinner. Testa din signalstyrka, kolla också styrkan på TV4HD. Att TV4HD försvinner är också lite konstigt, det är flera som har haft problem med TV4HD av någon anledning, ska höra med CD om det också. Men en fabriksåterställning är inte fel att börja med.

Postad 21 oktober 2008 - 15:03

Lundis
  • Lundis
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har kollat lite på dethär med att vissa filmer bara har ljud i frontarna...På C+ FILM HD har jag märkt detta
3 ggr senaste dagarna. Farväl Bafana och Fur samt The Baker... Dessa hade bara ljud i fram o kollar man C+ hemsida
har filmerna inte 5.1-ljud. Men ändå ligger en 5.1signal ut enl min förstärkare... Detta betyder att man inte
kan få surround alls utan bara stereoljud (alltså tillbaks till samma ljud som med gamla vanliga 2-kanalsförstärkarna)

På de vanliga C+ kanalerna sänds dessa filmer med DD2.0 o då får man iaf prologicII vilket är okej.

Varför är det olika på C+ SD o HD tro? Frågan är om det är nån ide o ringa kundtjänst....

Lundis

Postad 21 oktober 2008 - 17:48

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Vad är den senaste versionen av mjukvaran? Någon som har hört om det kommer en ny snart. Vore bra om man kunde välja alla textsrömmar som finns, t.ex. svenska för hörselskadade. Det funkar utmärkt på den gamla boxen utan hårddisk.

Postad 21 oktober 2008 - 20:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vad är den senaste versionen av mjukvaran? Någon som har hört om det kommer en ny snart. Vore bra om man kunde välja alla textsrömmar som finns, t.ex. svenska för hörselskadade. Det funkar utmärkt på den gamla boxen utan hårddisk.

1.4.1. En ny version är på gång inom en snar framtid.

Postad 21 oktober 2008 - 21:25

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Tar de inte bort att timshift och se på inspelat material bryts om en ny inspelning startar efter version 1.4.1 så ska jag göra allt för att häva mitt köp. Kan till och med stå ut med den hemska epg:n om de fixar till detta.

På Canal Digitals hemsida står det helt missvisande:

Inspelningsbar HD-box

Med en inspelningsbar HD-box kan du spela in program direkt på boxens hårddisk. Du kan bland annat pausa i programmen för att sedan fortsätta titta och se på en kanal samtidigt som du spelar in på en annan.

Det ska stå:

Med en inspelningsbar HD-box kan du spela in program direkt på boxens hårddisk. Du kan bland annat pausa i programmen för att sedan fortsätta titta och se på en kanal om du inte spelar in på en annan.

Redigerat av ruva, 21 oktober 2008 - 21:35.

Postad 22 oktober 2008 - 10:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det ska stå:

Med en inspelningsbar HD-box kan du spela in program direkt på boxens hårddisk. Du kan bland annat pausa i programmen för att sedan fortsätta titta och se på en kanal om du inte spelar in på en annan.

Mja, det funkar funkar ju faktiskt så länge som det INTE startar en ny inspelning. :blink:
CD's text baseras på deras kravspec, dvs att detta SKA funka. Att det sedan inte funkar är ju för att Sagem har klantiga programmerare och är inte direkt CD's fel. Man får ju förmoda att de är en rätt stor och frustrerad kund som kan sätta lite press på Sagem.

Redigerat av agpath, 22 oktober 2008 - 10:31.

Postad 22 oktober 2008 - 10:47

drgregur
  • drgregur
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag och någon annan har haft samma fel att vi har sett att inspelningar har blivit markerade samt startade men sedan försvinner, det finns med i bugglistan på sid 1 inlägg #3. Det som kan spela roll är om man har en halvdåliginsignal och det blir en störning under inspelningen då kan det hända att inspelningen avbryts och allt försvinner. Testa din signalstyrka, kolla också styrkan på TV4HD. Att TV4HD försvinner är också lite konstigt, det är flera som har haft problem med TV4HD av någon anledning, ska höra med CD om det också. Men en fabriksåterställning är inte fel att börja med.

Har nu gjort återställningen. KOllade signal nivån och den låg på ca 60% och grön. Det jag har märkt är att ibland måste jag starta om dekodern för att den ska fungera korrekt. Vet inte om jag ska prova att ställa in timers och den prova olika metoder så som att stänga av den innan, kanske ha den avstängd när timern slår på.

Sen att den är fruktansvärd slö när man byter kanal är ju en annan sak.

Postad 22 oktober 2008 - 12:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har nu gjort återställningen. KOllade signal nivån och den låg på ca 60% och grön. Det jag har märkt är att ibland måste jag starta om dekodern för att den ska fungera korrekt. Vet inte om jag ska prova att ställa in timers och den prova olika metoder så som att stänga av den innan, kanske ha den avstängd när timern slår på.

Sen att den är fruktansvärd slö när man byter kanal är ju en annan sak.

Signanivån i %?? Det nåste vara markmottagaren du tittade, eller? Anges den i procent? Satelliten anges i ett värde som brukar ligga på minst 160 för att få en bra bild.

Postad 22 oktober 2008 - 12:36

drgregur
  • drgregur
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Signanivån i %?? Det nåste vara markmottagaren du tittade, eller? Anges den i procent? Satelliten anges i ett värde som brukar ligga på minst 160 för att få en bra bild.

Det var mer min uppskattning av stapel 0-100% :blink:

Vet du vad topp värdet är?

Postad 22 oktober 2008 - 13:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det var mer min uppskattning av stapel 0-100% :blink:

Vet du vad topp värdet är?

Nej, men skulle gissa på runt 200. Min signal ligger på ca 165-170 och det mostvarar kanske 75% av stapeln.

Postad 22 oktober 2008 - 20:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Gissar att ni alla har väldiga problem med ljudhack på TV4HD, igår på house och idag på oskyldigt dömnd. Det går nu så långt att man inte kan spela in TV4HD längre utan måste spela in TV4SD också. Skickade in en ny anmälan till CD, har ju inte blivit bättre efter den anmälan jag skickade in för en två veckor sedan.

Postad 22 oktober 2008 - 20:47

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Gissar att ni alla har väldiga problem med ljudhack på TV4HD, igår på house och idag på oskyldigt dömnd. Det går nu så långt att man inte kan spela in TV4HD längre utan måste spela in TV4SD också. Skickade in en ny anmälan till CD, har ju inte blivit bättre efter den anmälan jag skickade in för en två veckor sedan.

Japp, var tvungen att byta till TV4SD efter typ 30 sekunder eftersom jag höll på att få spader på ljudet.

Vart skickar du anmälan till CD? Nån viss mailadress? Tänkte göra detsamma...

Postad 22 oktober 2008 - 21:21

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
samma problem här med ljudet på tv4HD. Att dom inte kan fixa till den här boxen nån gång. Man är ju rädd att den ska lägga av när som helst ;)

Postad 22 oktober 2008 - 21:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Japp, var tvungen att byta till TV4SD efter typ 30 sekunder eftersom jag höll på att få spader på ljudet.

Vart skickar du anmälan till CD? Nån viss mailadress? Tänkte göra detsamma...

Tog det via CD's hemsida och kundsupporten

Postad 23 oktober 2008 - 07:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

samma problem här med ljudet på tv4HD. Att dom inte kan fixa till den här boxen nån gång. Man är ju rädd att den ska lägga av när som helst ;)

Det är inte boxens fel utan TV4's! Felanmäl direkt till TV4 istället för till CD, det gjorde jag när de glömde att sända HD och fick svar inom ett dygn.

Postad 23 oktober 2008 - 15:32

Deeman
  • Deeman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kanske nån som svarat men jag hade inte ork att läsa igenom 118 sidor...

funkar det att dra usb-kabel till datorn för att få tag på det man spelat in för att lägga det på datorn!???

mvh Dragan

Postad 23 oktober 2008 - 15:34

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Det är inte boxens fel utan TV4's! Felanmäl direkt till TV4 istället för till CD, det gjorde jag när de glömde att sända HD och fick svar inom ett dygn.

Tycker ändå man ska felanmäla till CD. Det är ändå till dom man betalar dyra pengar för att se HD. Kan tillägga
att även ljudet på Plus i SVT HD saknade dialog igår. Iaf dom första 3 min sen kom det igång. Kollade reprisen
idag o då funkade det från början.

MVH Lundis

Kanske nån som svarat men jag hade inte ork att läsa igenom 118 sidor...

funkar det att dra usb-kabel till datorn för att få tag på det man spelat in för att lägga det på datorn!???

mvh Dragan

Nej! Enda sättet att få ut inspelat ur boxen är att kopiera i realtid via scarten..

Lundis

Redigerat av lundis68, 23 oktober 2008 - 15:35.

Postad 23 oktober 2008 - 15:58

Deeman
  • Deeman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
varför finns usb-porten!?

Postad 23 oktober 2008 - 16:09

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
För framtida tjänster enl CD!

Postad 23 oktober 2008 - 16:18

Deeman
  • Deeman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
känns som om dom borde ha löst det...boxen har funnits ett tag!

Postad 23 oktober 2008 - 18:32

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

tror snarare att dom inte vill "lösa" det....

Postad 23 oktober 2008 - 20:04

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Har möjlighet att köpa en sån box av en polare för 200:- pga att han inte kan ha parabol där han bor. Vore det vettigt att köpa den o så beställa ett billigt abbonemang? En fråga föresten. Har just nu ett boxer-abbonemang som snart går ut. Går det att köra det på denna box ?

Postad 23 oktober 2008 - 20:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har möjlighet att köpa en sån box av en polare för 200:- pga att han inte kan ha parabol där han bor. Vore det vettigt att köpa den o så beställa ett billigt abbonemang? En fråga föresten. Har just nu ett boxer-abbonemang som snart går ut. Går det att köra det på denna box ?

Kan du få en box för 200:- så är det såklart ett bra köp eftersom den kostar 3000:- (är det verkligen denna box med hårddisk)? Priset för abonnemang är i stort samma med eller utan box, runt en 200:- i månaden för familjepaket. Det går inte att använda boxerkort, den tar endast de fria markkanalerna.

Postad 23 oktober 2008 - 20:59

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Ok. Tack. Ja,de e den boxen. Jag var med när han köpte den. Han betalade några tusen med abbo. Men han får inte ha parabol där han bor nu så jag får köpa den för 200:-. Ska skaffa familjeabbonemanget tänkte jag o då följer det ju med en box på köpet som man kan byta till om man inte e nöjd med hd-boxen. Verkar ju inte va några jättepositiva omdömen . :)

Postad 24 oktober 2008 - 07:23

Martin_P
  • Martin_P
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Arrgh, nu börjar även jag känna av buggar i den här boxen..

Det började med att box nr (som funkar klockrent, tyst å bra, inga andra problem) hängde sig i MyTv listan, och aldrig mer startade (fel 07).

Jag fick en ny box efter en lång väntan och då började problemen.
Den nya boxen är högljud (i alla fall ibland, den verkar bli varmare än den förra), samt det värsta av allt, den är helkass i fjärrkontrollsmottagningen...

Jag har ju läst en del om att folk har problem med Plasmor och denna box, men skulle inte det problemet vara borta i och med version 1.4.1 av mjukvaran?

För mig spelar det ingen roll vilken fjärrkontroll jag använder, Orginalet, en annan Sagem kontroll som följde med min markbox eller min Logitech.. alla går lika dåligt.

Vad gör man åt det?

Postad 24 oktober 2008 - 08:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ok. Tack. Ja,de e den boxen. Jag var med när han köpte den. Han betalade några tusen med abbo. Men han får inte ha parabol där han bor nu så jag får köpa den för 200:-. Ska skaffa familjeabbonemanget tänkte jag o då följer det ju med en box på köpet som man kan byta till om man inte e nöjd med hd-boxen. Verkar ju inte va några jättepositiva omdömen . :)

Men boxen måste ju vara köpt med ett bundet abonnemang på 2 år som för alla andra? Då måste du ta över det abonnemanget.

Du får det att låta som om det skulle vara en bugg som ska lösas men saken är den att Sagem har byggt in en del funktioner som det inte är tänkt att CD ska använda sig av. Förmodligen säljer de boxen även till andra operatörer och då med olika mjukvara.

Postad 24 oktober 2008 - 08:14

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tror att det är aktivit på något sätt, CD använder de för oss inaktiva interfacen LAN och USB för att ladda in ny mjukvara i boxen, när de testar mjukvara inför ny release.

Finns väl också en farhåga att släppa ut HD material ut via en USB utgång, den måste då på något sätt göras om så att den inte är i HD kvalité, och detta är troligen inte helt lätt

Redigerat av Unregistered124686ac, 24 oktober 2008 - 10:25.

Postad 24 oktober 2008 - 08:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Om inte du vill ha den så kan jag ta den... 200 kr, kan nog bjuda över det om jag ska vara ärlig. Som någon antytt, det följer inte med ett abb på köpet?

Du får det att låta som om det skulle vara en bugg som ska lösas men saken är den att Sagem har byggt in en del funktioner som det inte är tänkt att CD ska använda sig av. Förmodligen säljer de boxen även till andra operatörer och då med olika mjukvara.

Tror mig i dagarna sett en reklam för en box som såg väldigt lik ut med MPEG4 och HDTV stöd men för marknätet. Så ja, andra marknader finns.
Exempel ett (boxer)
Exempel två (även denna hos Boxer)
Eller på Prisjakt:
https://www.prisjakt...kt.php?e=352487
https://www.prisjakt...kt.php?p=352676

Redigerat av Monshi, 24 oktober 2008 - 08:23.

Postad 24 oktober 2008 - 08:22

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Den nya boxen är högljud (i alla fall ibland, den verkar bli varmare än den förra),

Känn om den vibrerar i locket och om den ändrar ton om du petar på olika punkter på locket, i så fall be och få en ny ( då är det fläkten som ligger an mot chassiet). Läs av temperaturen på hårddisken, har för mig att det är runt 40C när man haft på den ett tag.

samt det värsta av allt, den är helkass i fjärrkontrollsmottagningen...

Jag har ju läst en del om att folk har problem med Plasmor och denna box, men skulle inte det problemet vara borta i och med version 1.4.1 av mjukvaran?

Jo det gjorde en förändring som hjälpte några, men långt ifrån alla, det lär komma en ny uppdatering av fjärröverföringen. Du har inte ändrat något sedan box 1, satt boxen på en annan plats eller satt in någon lågenergilampa i rummet?

Postad 24 oktober 2008 - 09:20

Martin_P
  • Martin_P
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jo det gjorde en förändring som hjälpte några, men långt ifrån alla, det lär komma en ny uppdatering av fjärröverföringen. Du har inte ändrat något sedan box 1, satt boxen på en annan plats eller satt in någon lågenergilampa i rummet?

Nix, inte ett enda dugg...
Det som stör mig är ju att felet inte visade sig med den förra boxen, med samma placering och samma utrustning runt omrkring.. Det enda som skiljer är ju 2 veckors tid imellan..

Det MÅSTE jag vara någon sorts hårdvaru skillnad på dessa två boxar..

Jag har boxen under teven i ett skåp, med frostad glasdörr framflör..

Postad 24 oktober 2008 - 09:23

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Det behöver inte vara någon maskinvaruskillnad. LED:en kan vara olika monterad, det finns alltid lite spel.

Postad 24 oktober 2008 - 09:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nu ringer en varningsklocka! En frostad :) glasdörr framförr boxen? Hur ska IR kunna gå igenom den?

Postad 24 oktober 2008 - 10:23

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

också orolig för detta. Problemet med fjärröverföringen är att boxens mottagare tar upp så mycket av ströljuset så att signalen från fjärren drunknar i detta. Det kan ju vara att Sagem har gjort några justeringar som har gjort att det funkar sämre såsom du har det, prova att öppna dörren och testa

Postad 24 oktober 2008 - 10:25

Martin_P
  • Martin_P
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det behöver inte vara någon maskinvaruskillnad. LED:en kan vara olika monterad, det finns alltid lite spel.

Jo, ok, det är ju precis en sådan sak som jag ser som "maskinvaru" grej... Rent mekaniskt alltså

Postad 24 oktober 2008 - 10:33

Martin_P
  • Martin_P
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nu ringer en varningsklocka! En frostad :) glasdörr framförr boxen? Hur ska IR kunna gå igenom den?

också orolig för detta. Problemet med fjärröverföringen är att boxens mottagare tar upp så mycket av ströljuset så att signalen från fjärren drunknar i detta. Det kan ju vara att Sagem har gjort några justeringar som har gjort att det funkar sämre såsom du har det, prova att öppna dörren och testa

Jo, ok, det kanske låter lite suspekt men alla mina alla andra maskiner och apparater har aldrig haft några problem genom den här glasrutan...
Och problemet med fjärrkontrollsmottagningen är lika illa med skåpet öppet som stängt.

Det jag försökte framföra var igentligen att boxen stod under teven, med en trävägg (skåpet) mellan tv och box.

Postad 24 oktober 2008 - 15:19

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Om inte du vill ha den så kan jag ta den... 200 kr, kan nog bjuda över det om jag ska vara ärlig. Som någon antytt, det följer inte med ett abb på köpet?

Tror mig i dagarna sett en reklam för en box som såg väldigt lik ut med MPEG4 och HDTV stöd men för marknätet. Så ja, andra marknader finns.
Exempel ett (boxer)
Exempel två (även denna hos Boxer)
Eller på Prisjakt:
https://www.prisjakt...kt.php?e=352487
https://www.prisjakt...kt.php?p=352676

Följer inte med abb, de e utan. Jag kan väl köpa den av han o sen skaffa ett canal digital abbonemang med den enkla boxen, fast använda hd-boxen? Varje box e väl inte bunden till ett specifikt abbonemang??

Postad 24 oktober 2008 - 16:10

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Tror att det är aktivit på något sätt, CD använder de för oss inaktiva interfacen LAN och USB för att ladda in ny mjukvara i boxen, när de testar mjukvara inför ny release.

Finns väl också en farhåga att släppa ut HD material ut via en USB utgång, den måste då på något sätt göras om så att den inte är i HD kvalité, och detta är troligen inte helt lätt

ViaSat har ju öppnat Ethernetporten för VOD nedladdning..antar att CD har samma tankar

Postad 24 oktober 2008 - 16:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Följer inte med abb, de e utan. Jag kan väl köpa den av han o sen skaffa ett canal digital abbonemang med den enkla boxen, fast använda hd-boxen? Varje box e väl inte bunden till ett specifikt abbonemang??

Borde inte vara något problem. Tror inte de låser boxen mot ett abonnemang men om de nu gör det är det bara att ringa till dem och be dem låsa upp boxen. Fast det är väl bara att ringa till CD och kolla.

Om du inte vågar så vågar jag....

Eller köp den du för 200 och jag ger dig 400 om du sedan säljer den till mig :(

Postad 24 oktober 2008 - 23:02

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Får min box om 1 vecka och har ett par frågor :

1: E det enkelt att kolla temp i menyerna (med tanke på att många har temp-problem)
2: Finns det instruktionsbok att ladda ner nånstans ?

Postad 25 oktober 2008 - 05:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Får min box om 1 vecka och har ett par frågor :

1: E det enkelt att kolla temp i menyerna (med tanke på att många har temp-problem)
2: Finns det instruktionsbok att ladda ner nånstans ?

1: ja, se manual
2: Ja, se länk. http://www.canaldigi...oxguide/HD-PVR/

Postad 25 oktober 2008 - 09:51

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Tackar !!

Postad 25 oktober 2008 - 13:43

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Har varit i kontakt med CD:s tekniker. Han lovade undersöka ljudproblemen (bla Silver HD) vi pratat om här. Ska bli
kul att se vad som händer.

Han hade en enkel lösning på att slippa trycka settings för att få DDljud på C+FILM HD. Sätta svenska som
standardljud under ljudinställningar. Blev lite paff så jag glömde fråga hur det kan funka eftersom inget
av ljudspåren heter svenska på kanalen. Verkar som boxen iaf väljer Audio1 direkt nu när man växlar
till denna kanal. Men AC3spåret ligger som engelska om man kollar. Verkar inte logiskt men det funkar...

Lundis

Postad 25 oktober 2008 - 15:41

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Man kan bli irriterad för mindre. Skaffade Canal Digital igår och åtnjuter alla kanaler gratis i två veckor, men vad händer? Jo, fjärrkontrollen går sönder idag så nu kan jag inte använda boxen fullt ut. Och det kommer att ta tio dagar innan jag får en ny! Visserligen går det att byta kanal fram på boxen, men hur kul det att krypa omkring på golvet när man ska zappa. Oavsett så går det inte att använda EPG:n och det går inte att spela in program med boxens knappar.

Men jag ska banne mig ha mina två gratisveckor efter att jag fått min nya fjärrkontroll! Och jag tänker inte gå och köpa en universalkontroll bara för att CD inte kan skicka ut grejor som fungerar. Visst, det kan uppstå problem, men det är alltid lika frustrerande när det händer och man egentligen bara vill sjunka ner i soffan och njuta av HDTV. Trodde aldrig jag skulle längta tillbaka till Boxer....

Postad 25 oktober 2008 - 16:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Man kan bli irriterad för mindre. Skaffade Canal Digital igår och åtnjuter alla kanaler gratis i två veckor, men vad händer? Jo, fjärrkontrollen går sönder idag så nu kan jag inte använda boxen fullt ut. Och det kommer att ta tio dagar innan jag får en ny! Visserligen går det att byta kanal fram på boxen, men hur kul det att krypa omkring på golvet när man ska zappa. Oavsett så går det inte att använda EPG:n och det går inte att spela in program med boxens knappar.

Men jag ska banne mig ha mina två gratisveckor efter att jag fått min nya fjärrkontroll! Och jag tänker inte gå och köpa en universalkontroll bara för att CD inte kan skicka ut grejor som fungerar. Visst, det kan uppstå problem, men det är alltid lika frustrerande när det händer och man egentligen bara vill sjunka ner i soffan och njuta av HDTV. Trodde aldrig jag skulle längta tillbaka till Boxer....

Jag förstår dig fullt ut, när du fått fjärrkontrollen och allt fungerar be då att få ett nytt kort till boxen, det är det enda sätt som du kan få de två gratisveckorna på.

För mig så blev jag blev av med alla mina inspelningar som jag gjort under de gratisveckorna eftersom jag fick byta box och på den tiden så fungerade inte heller överföring från HDD'n till annan disk, så där stod jag med typ en 20 timmar inspelat som man skulle se på innan man skickade tillbaka boxen :huh:

Postad 25 oktober 2008 - 21:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har varit i kontakt med CD:s tekniker. Han lovade undersöka ljudproblemen (bla Silver HD) vi pratat om här. Ska bli
kul att se vad som händer.

Han hade en enkel lösning på att slippa trycka settings för att få DDljud på C+FILM HD. Sätta svenska som
standardljud under ljudinställningar. Blev lite paff så jag glömde fråga hur det kan funka eftersom inget
av ljudspåren heter svenska på kanalen. Verkar som boxen iaf väljer Audio1 direkt nu när man växlar
till denna kanal. Men AC3spåret ligger som engelska om man kollar. Verkar inte logiskt men det funkar...

Lundis

Jag har alltid haft svenska som standardljud (måste ju ha det för barnkanalernas skull) och engelska som alternativt ljud. Inte har det hjälpt!

Postad 26 oktober 2008 - 01:30

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
När ni hade era gratisveckor med alla kanaler, var de så kallade "vuxenfilmerna" kodade då? Jag kan se alla kanaler och alla program utom filmer inom nämda kategori. Jag har inga spärrar aktiverade på boxen, men det står ändå att jag inte har några rättigheter att visa programmet. Lite märkligt att "låsa" dessa filmer då de troligtvis fortfarande är ett försäljningsargument, för meningen är väl ändå att man ska vilja abonnera på Canal+-kanalerna.

Postad 26 oktober 2008 - 07:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

När ni hade era gratisveckor med alla kanaler, var de så kallade "vuxenfilmerna" kodade då? Jag kan se alla kanaler och alla program utom filmer inom nämda kategori. Jag har inga spärrar aktiverade på boxen, men det står ändå att jag inte har några rättigheter att visa programmet. Lite märkligt att "låsa" dessa filmer då de troligtvis fortfarande är ett försäljningsargument, för meningen är väl ändå att man ska vilja abonnera på Canal+-kanalerna.

Alla kanalerna var aktiverade även "vuxen", det som det var strul var faktiskt HD kanalerna som låg utanför "kortet", dessa fick man be CD att aktivera (men detta var ett år sedan). Det pågår kampanjer till och från att man inte ska ha möjlighet att kunna se det som man inte vill se, kanske är det en sådan som pågår nu

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.