* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 21 november 2008 - 08:49
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hur kan det vara en 16gb om kapaciteten är 7,71gb???
Står ju 7.71GB musik, kapacitet har han inte skrivit något om  2.2 ute nu, får se om där är något roligt i uppdateringen då.
Redigerat av Aurum, 21 november 2008 - 08:56.
Postad 21 november 2008 - 08:59
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Står ju 7.71GB musik, kapacitet har han inte skrivit något om 
2.2 ute nu, får se om där är något roligt i uppdateringen då.
Ah, sorry my bad! Vet inte hur jag fick till det där..
Postad 21 november 2008 - 09:20
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
om den är jailbreakead så kan man ju stoppa in saker på andra sätt än från itunes och då hamnar det i "övrigt" kategorin. du har inte offlinemaps eller nått?
Itunes visar fel ibland Har du provat fylla upp telefonen helt och se vad som händer med de där Other? Det kan vara ngn tempdata också som då kommer raderas. Funkar inte det så är det nog dags för en återställning.
Postad 21 november 2008 - 11:49
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
ska ta å uppdatera min till 2.2 när jag kommer hem:) (vid 3) så jag får se om någon har skrivit något om den eller så får jag göra det:P
Postad 21 november 2008 - 12:38
Big-Mamba
-
Big-Mamba
-
Användare
-
-
131 inlägg
Har uppdaterat till 2.2 nu Härligt att man nu kan få fram gångvägen i kartorna och inte bara bilväg. Det där med buss får man se hur det blir med. Verkar inte funka här där jag bor (Sverige) Det här ingår i uppdateringen: Förbättringar av Kartor Googles gatuvyFärdvägar för lokaltrafik samt promenadbeskrivningar Visning av adresser vid nålmarkeringar Delning av positionsinformation via e-post Bättre samtalskoppling och anslutning Förbättringar av Mail Förbättringar av schemalagd hämtning av e-post Förbättrad formatering av HTML-e-post i breda format Podcaster finns tillgängliga för hämtning med iTunes-programmet (via Wi-Fi och mobilnät) Förbättrad stabilitet och hastighet i Safari Bättre ljudkvalitet på visuella röstmeddelanden Med hemknappen nås den första hemskärmen från alla hemskärmar Inställningar för att aktivera och stänga av autokorrigering i tangentbordsinställningarna Det där med gatuvy vill jag att någon ska förklara för mig. Hittar man det i kartan? För jag har inte hittat något i den appen. Att man nu kan ladda ner podcast via telenät nu är ju bra men varför inte göra hela itunes tillgängligt utanför wifi? Och en sista fråga: Hur blir det med flash i telefonen? Jag vet att det var på tal att det var under utveckling när 2.1 släpptes och många trodde då att det skulle komma tills 2.2 eller nåt.
Redigerat av Big-Mamba, 21 november 2008 - 12:38.
Postad 21 november 2008 - 12:47
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Har uppdaterat till 2.2 nu Härligt att man nu kan få fram gångvägen i kartorna och inte bara bilväg. Det där med buss får man se hur det blir med. Verkar inte funka här där jag bor (Sverige)
Det här ingår i uppdateringen:
Förbättringar av Kartor Googles gatuvy Färdvägar för lokaltrafik samt promenadbeskrivningar Visning av adresser vid nålmarkeringar Delning av positionsinformation via e-post Bättre samtalskoppling och anslutning Förbättringar av Mail Förbättringar av schemalagd hämtning av e-post Förbättrad formatering av HTML-e-post i breda format Podcaster finns tillgängliga för hämtning med iTunes-programmet (via Wi-Fi och mobilnät) Förbättrad stabilitet och hastighet i Safari Bättre ljudkvalitet på visuella röstmeddelanden Med hemknappen nås den första hemskärmen från alla hemskärmar Inställningar för att aktivera och stänga av autokorrigering i tangentbordsinställningarna
Det där med gatuvy vill jag att någon ska förklara för mig. Hittar man det i kartan? För jag har inte hittat något i den appen. Att man nu kan ladda ner podcast via telenät nu är ju bra men varför inte göra hela itunes tillgängligt utanför wifi? Och en sista fråga: Hur blir det med flash i telefonen? Jag vet att det var på tal att det var under utveckling när 2.1 släpptes och många trodde då att det skulle komma tills 2.2 eller nåt.
känns som att allt detta är för folk i usa bara... kanske poscasten va bra..
Postad 21 november 2008 - 13:55
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
I och med nya fw 2.2, hörde jag av en kollega på jobbet att man nu skall kunna använda gps:en mer som en vanlig gps, kan någon bekräfta?
Tack på förhand
Redigerat av Termos, 21 november 2008 - 13:56.
Postad 21 november 2008 - 14:36
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
I och med nya fw 2.2, hörde jag av en kollega på jobbet att man nu skall kunna använda gps:en mer som en vanlig gps, kan någon bekräfta?
Tack på förhand
Antar att han menar den nya 'street-view' som kom med uppdateringen, jag kan inte bekräfta det, men däremot läste jag på Macrumors forum att det bara är vissa städer som får denna 'street-view' här finns en lista på de städer som fått det hitills, inga städer i Sverige ännu
Redigerat av macmic, 21 november 2008 - 14:38.
Postad 21 november 2008 - 15:01
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Antar att han menar den nya 'street-view' som kom med uppdateringen, jag kan inte bekräfta det, men däremot läste jag på Macrumors forum att det bara är vissa städer som får denna 'street-view' här finns en lista på de städer som fått det hitills, inga städer i Sverige ännu 
Tror han menade att man kunde få guidad gps så man kan se när man skall svänga och så vidare, dock inte röstguidning.
Postad 21 november 2008 - 21:14
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
En liten varning till alla som använder "upplåsnings sim", som t.ex. RebelSim, I-Smart etc... 2.2 firmwaren spärrar för dessa, som om du uppgraderar till Iphone 2.2 firmwaren kan du inte längre ringa med vilken operatör som helst... Då är du låst igen!RebelSim jobbar i alla fall på en uppdatering för sina kunder! Får se om, och när de lyckas...
Postad 21 november 2008 - 21:21
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
Tror han menade att man kunde få guidad gps så man kan se när man skall svänga och så vidare, dock inte röstguidning.
Såvitt jag vet så är det ingen skillnad på detta i 2.2 mot föregående mjukvara. En liten varning till alla som använder "upplåsnings sim", som t.ex. RebelSim, I-Smart etc... 2.2 firmwaren spärrar för dessa, som om du uppgraderar till Iphone 2.2 firmwaren kan du inte längre ringa med vilken operatör som helst... Då är du låst igen!
RebelSim jobbar i alla fall på en uppdatering för sina kunder! Får se om, och när de lyckas...  Vill de verkligen inte ha oss som kunder ?
Postad 21 november 2008 - 21:29
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Vill de verkligen inte ha oss som kunder ?
De har givetvis ett ansvar gentemot sina avtalade operatörer.
Postad 22 november 2008 - 00:54
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
De har givetvis ett ansvar gentemot sina avtalade operatörer.
Jo, men det håller liksom inte, vi som kör med Rebelsim kommer inte att börja använda Felia bara för att de vill det, vi kommer helt enkelt inte att uppgradera förräns det går att köra vidare med Rebelsim, och fortsätter de att envisas med att trassla till det så kommer det att sluta med att vi köper en sämre telefon bara för att få det att funka med den operatör vi vill/kan använda. Skriver 'vi', men det kanske bara är jag som inte kan/vill använda telia ?
Postad 22 november 2008 - 08:02
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jo, men det håller liksom inte, vi som kör med Rebelsim kommer inte att börja använda Felia bara för att de vill det, vi kommer helt enkelt inte att uppgradera förräns det går att köra vidare med Rebelsim, och fortsätter de att envisas med att trassla till det så kommer det att sluta med att vi köper en sämre telefon bara för att få det att funka med den operatör vi vill/kan använda.
Skriver 'vi', men det kanske bara är jag som inte kan/vill använda telia ?
Jag tycker som många andra att de borde släppa den helt fri från något tvång till speciell operatör och abonnemang. Nu har de ju tyvärr inte gjort så utan de har skrivit exklusiva avtal som skall skydda operatörernas rätt till att kontroller olika marknader. Således har de ju också ett ansvar att se till att avtalet följs. Detta är väl egentligen en modell som de tagit med sig från USA:t där det är betydligt vanligare med exklusiva avtal på mobilmarknaden. Tycker som sagt att man borde anpassa sig när man går in på nya marknader, men sådant är ju inte fallet tyvärr. Hade gärna sluppit Telia. Var glad iaf att de inte brickar telefonerna som 1.0.2 gjorde. Detta är faktiskt en av orsakerna till att jag inte jailbreakar trots de många fördelarna. Orkar inte sitta och vänta och oroa mig så fort det kommer en uppdatering. Jag vill trycka på Update och sedan vara klar med det. En annan notering jag gjorde igår. Podcastarna ligger nu i "rätt" ordning! Dvs äldst överst så om man börjar lyssna på den så fortsätter den automatiskt på nästa. Förut låg ju nyast överst och ville man lyssna på dem i ordning som de kom ut, fick man ju ta upp luren varje gång och byta spår. Detta var iaf enligt mig det bästa med uppdateringen. Inget av det andra har jag så mycket nytta, förutom stabilare Safari och snabbare GPS då kanske  .
Postad 22 november 2008 - 17:49
Unregisteredeaefbf2e
-
Unregisteredeaefbf2e
-
Användare
-
-
137 inlägg
Nu har jag iofs en Ipod Touch, men en viktig sak i nya soften är att den numera stöder WPA kryptering bättre, fick det inte alls att funka mot min router med WPA innan uppdateringen...
Postad 23 november 2008 - 08:49
Celion
-
Celion
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som vet om det kommer att komma en operatörsfri Iphone? Kommer ej köpa någon förens de har låter mig själv vilka jag vill ringa med..
Kan man köpa en i USA och sedan trycka i vilket simkort som helst här i Sverige?
Postad 23 november 2008 - 09:29
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Någon som vet om det kommer att komma en operatörsfri Iphone? Kommer ej köpa någon förens de har låter mig själv vilka jag vill ringa med..
Kan man köpa en i USA och sedan trycka i vilket simkort som helst här i Sverige?
Det finns i några länder, Italien tex pga lagar och bestämmelser. Den är inte fri i USA. Söker du i tråden så hittar du fler länder. Det finns också ett och annat företag i Sverige som importera den och säljer den vidare, för fantasisummor.
Postad 23 november 2008 - 09:49
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nej, I USa är de operatörslåsta, men kan låsas upp med "FakeSim" lösningar som t.ex. RebelSim. Detta kräver dock att telefonen inte är uppgraderat till 2.2! Vill du ha en som är helt olåst, så är det bl.a. Italien som gäller!
Postad 23 november 2008 - 21:04
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
snabb fråga, blir man av med sina sms och kontakter om man återställer telen?
Postad 23 november 2008 - 21:07
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nej, inte om du säkerhetskopierar telefonen först... Detta gör jo Itunes själv varje dag, men du kanske kan göra det en extra gång manuellt för att vara på säkra sidan
Postad 23 november 2008 - 21:25
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Nej, inte om du säkerhetskopierar telefonen först... Detta gör jo Itunes själv varje dag, men du kanske kan göra det en extra gång manuellt för att vara på säkra sidan 
Har jailbreakat telen så de är lite trögt att säkerhetskopiera. Därav fråga, kanske borde frågat i den tråden ist...
Postad 23 november 2008 - 22:08
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Har jailbreakat telen så de är lite trögt att säkerhetskopiera. Därav fråga, kanske borde frågat i den tråden ist...
Trögt att säkerhetskopiera för att du har jailbreakat? Då har du nog misslyckats med någonting i jailbreak-processen... min jailbreakade lur tar lika lång tid på sig att göra backup som en icke-jailbreakad iphone.
Redigerat av shapic, 24 november 2008 - 12:35.
Postad 23 november 2008 - 22:24
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Trögt att säkerhetskopiera för att du har jailbreak:at? Då har du nog misslyckats med någonting i jailbreak-processen... min jailbreakade lur tar lika lång tid på sig att göra backup som en icke-jailbreak:ad iphone.
Har gjort mer än jailbreakat. Lekt så man kan lägga in program utifrån i itunes och synka in dem i telen.
Postad 24 november 2008 - 14:12
Unregistered70fd4719
-
Unregistered70fd4719
-
Lärjunge
-
-
272 inlägg
Uppdaterade till 2.2 sent igår kväll, startade om telefonen och ställde sedan larmet för att vakna i rätt tid. Vaknade mitt i natten och sträckte mig efter telefonen för att kolla vad klockan var. Döm om min förvåning när telefonen hade stängt av sig själv!!!
Hoppas detta inte upprepas, samt hoppas jag (mer än jag tror) att de lyckats få till någon förbättring när det gäller mottagningen och droppade samtal i den nya uppdateringen.
Postad 25 november 2008 - 07:17
Unregisteredafb6f88b
-
Unregisteredafb6f88b
-
Användare
-
-
151 inlägg
Uppdaterade igår min till 2.2 och hittils har det fungerat bra. Måste ärligt säga att jag inte märkt så där jättemycket ännu men jag har heller inte hunnit använda den massor. Jag testade däremot att köra aptbackup men måste gjort något fel för det slutade med att jag fick sitta och lägga in alla program igen. Inte jättejobbigt dock, alla inställningar och t.ex filmer fanns kvar när programmen åter var installerade. Det tråkigaste var att försöka hitta de "dolda" programmen och vad de heter. Ex, talking alerts som jag diggar skarpt och statusnotifier som iofs inte är låst men som bara är. Perfekt program om man som jag störs av att det inte finns någon ljudlössymbol.
(missade skriva att jag jailbreakade om, men det var så självklart att jag utelämnade den biten. Smidigt gick det iallafall, tog sisådär 5 minuter extra)
Postad 25 november 2008 - 08:09
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Jag måste säga att jag gillar 2.2:)
så skönt att man kan ta bort autokorrigeringen och att man kan kolla hur lång tid det tar att gå till olika ställen med maps nu, sen är ju podcasten helt perfekt! undrar varför de inte hade det innan...
Postad 25 november 2008 - 09:35
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Ni som håller på med jailbreaking och kör med rebelsim och liknande, är det värt besväret eller strular det ofta? alltså är det bara t.ex. att sätta in rebelsim i mobilen och vips man kan automatiskt köra allt på telefonen med vilket abb. som helst?
Postad 25 november 2008 - 10:27
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag måste säga att jag gillar 2.2:) så skönt att man kan ta bort autokorrigeringen och att man kan kolla hur lång tid det tar att gå till olika ställen med maps nu, sen är ju podcasten helt perfekt! undrar varför de inte hade det innan...
Blev lite besviken på podcastfunctionen iom att man inte kan prenumerera direkt via luren. Ser liksom ingen mening med det annars. Meningen med podcasts är ju ändå lite att de skall laddas ned automatiskt när det finns nya avsnitt. Men jag är iaf glad att podcastarna ligger i rätt ordning  .
Postad 27 november 2008 - 13:21
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Någon som har ett bra tips på abonnemang som passar iphonen? om man kör med andra operatörer än telia...har tele2 idag dom har bra priser på datapaket men bara för gprs, vill ha turbo
Bumpar min fråga om erfarenhet med unlock-simkort också, ingen som kör med något sådant?
Postad 27 november 2008 - 13:33
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Bumpar min fråga om erfarenhet med unlock-simkort också, ingen som kör med något sådant?
Hej Termos! Det finns en del olika kort på marknaden, och inget av korten fungerar till 100% i alla lägen! Själv representerar jag RebelSim i Sverige, och med det kortet finns det en del kunder som har problem med 3G data (speciellt för Tele2). Sedan så finns det en del andra kort på marknaden. Min egen erfarenhet (och jag har testat de flesta korten  ) är att senaste versionen av I-Smartsim är det kort som fungerar näst bäst. Med I-smart kortet får du en bättre fungerande 3G data koppling, men istället så tappar den inkommande samtal, och en del samtal bryts. Då vet du lite mer.
Postad 27 november 2008 - 13:42
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Lindhardsen, tackar så mycket
Verkar som man kanske skall ta telias ändå då det inte verkar finnas några vettiga datapaket ändå för andra operatörer...tele2 har ett bra som sagt som kostar 29:-/mån för 200MB vilket räcker för mig, men då är det gprs = seeegt. 100MB som telia har för något hyffsat pris känns lite lite, men det kanske räcker.
Postad 27 november 2008 - 13:47
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Har själv Tele2's Fri Surf, och även om de skriver 384kb/s, så ligger det oftast runt 5-600kb/s
Postad 27 november 2008 - 16:11
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
finns det något program som man kan fjärrstyra sin dator med, jag har tex en del prog som jag laddar hem musik med, skulle vilja styra det från iphone om jag inte är hemma
Postad 27 november 2008 - 16:14
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
finns det något program som man kan fjärrstyra sin dator med, jag har tex en del prog som jag laddar hem musik med, skulle vilja styra det från iphone om jag inte är hemma
Finns både Remote Desktop klient (windows egna fjärrstyrning) och VNC-klienter till iPhone, finns på appstore.
Postad 27 november 2008 - 21:20
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
3 har väl ett datatilläggsabonnemang för 199kr då får du turbo 7.2 tror jag. Själv har jag valt deras 3kr/dag så får jag surfa hur mycket jag vill, 0.3 KB är det, tycker det räcker väldigt bra faktiskt.
Kör med rebelsim och det fungerar kanonbra än så länge. Ända problemet jag hade var när jag skulle få igång det, jag hade valt "fel" nät när jag valde 3, det fanns två att välja mellan. När jag valde det andra funkade allt.
Postad 28 november 2008 - 01:08
fastball
-
fastball
-
Användare
-
-
143 inlägg
finns det något program som man kan fjärrstyra sin dator med, jag har tex en del prog som jag laddar hem musik med, skulle vilja styra det från iphone om jag inte är hemma jaadu
Postad 28 november 2008 - 08:52
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
jag förstår inte vad det dyra är med telias abbonemang är? mina räkningar ligger på drygt 350:- å månaden å då har jag 100 avbetalning på mobilen 199 7,2mbit data tarfik och 0,69 öre i minuten. ( har haft gratis abonnemangskostnad sen den kom ut) (18 månaders bindningstid)
å då köpte jag mobilerna för 1600:- styck!
å då slipper jag krångla med rebelsim å alla andra simkort, jag kan uppdatera mobilen utan att behöva oroa mig att mobilen inte ska funka.
jag skulle gärna vilja se era uträkningar som har typ 3 och inte vill byta för att de tycker det är billigt?
Jag kan däremot förstå om ni har gratis telefon med jobbet och vill använda era iphone för att ringa med.
Redigerat av Wiberg_D, 28 november 2008 - 08:56.
Postad 28 november 2008 - 09:43
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
jag förstår inte vad det dyra är med telias abbonemang är? mina räkningar ligger på drygt 350:- å månaden å då har jag 100 avbetalning på mobilen 199 7,2mbit data tarfik och 0,69 öre i minuten. ( har haft gratis abonnemangskostnad sen den kom ut) (18 månaders bindningstid) å då köpte jag mobilerna för 1600:- styck! å då slipper jag krångla med rebelsim å alla andra simkort, jag kan uppdatera mobilen utan att behöva oroa mig att mobilen inte ska funka.
jag skulle gärna vilja se era uträkningar som har typ 3 och inte vill byta för att de tycker det är billigt?...
Jag har idag tele2, 29:- för 200MB (vilket räcker för mig, dock gprs), abb. kostar 49:-, 0,69/minut detta ger månadsavgift på 78:- jämförttelias med 299 för 100MB, dock ingår 100 minuters samtal och 100 sms samt att man betalar på mobilen indirekt. Sen förstår jag om du tycker det är billigt om du inte betalar något för abonemanget... Jag kan förstå om någon vill ulocka sim för att man har bundet hos annan operatör.
Postad 28 november 2008 - 16:15
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag har ett gammalt 3 abonnemang där jag betalar 199 kr - 40% rabatt för trogen kund. För detta får jag 8,5 h samtalstid. Öppningsavgift tillkommer 0.69kr. Efter 8,5h kostar det 0.69kr/min. Sen betalar jag 3kr/dag för att kunna surfa obehindrat. Jag brukar spendera ca 8-10 h utgående samtal. Blir ca 300 kr i månaden med samtalstiden, datatrafik och sms och allt.
Postad 29 november 2008 - 17:33
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Jag har ett gammalt 3 abonnemang där jag betalar 199 kr - 40% rabatt för trogen kund. För detta får jag 8,5 h samtalstid. Öppningsavgift tillkommer 0.69kr. Efter 8,5h kostar det 0.69kr/min. Sen betalar jag 3kr/dag för att kunna surfa obehindrat. Jag brukar spendera ca 8-10 h utgående samtal. Blir ca 300 kr i månaden med samtalstiden, datatrafik och sms och allt.
å då måste man köpa mobilen också, det blir ca 200kr mer i månaden än för mig med andra ord, så varför ha det så?
Postad 29 november 2008 - 19:07
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
* jag förstår inte vad det dyra är med telias abbonemang är? mina räkningar ligger på drygt 350:- å månaden å då har jag 100 avbetalning på mobilen 199 7,2mbit data tarfik och 0,69 öre i minuten. ( har haft gratis abonnemangskostnad sen den kom ut) (18 månaders bindningstid) å då köpte jag mobilerna för 1600:- styck! å då slipper jag krångla med rebelsim å alla andra simkort, jag kan uppdatera mobilen utan att behöva oroa mig att mobilen inte ska funka.
jag skulle gärna vilja se era uträkningar som har typ 3 och inte vill byta för att de tycker det är billigt?...
Min räkning har varit på 450:- nu 2 månader i rad, min högsta räkning innan iphone har legat på 129:- /då med tele2 199 fast pris (surfar runt 200mb/månad, telia suger som bara har ett allt eller inget alternativ. Hos tele2 hade jag 29;. /månad för 200MB och sedan Kompis för 49:- månad, grundkostnad på 79:- månad alltså, nu är min grundkostnad 299 (199 fri surf +har telia 99:- som jag får ringa för hos telia, tror det är 0.79:-/sms och minut eller om det är så räkningen drar iväg som fan även fast jag knappt sms.ar och ringer alls). Vet inte hur jag ringer och sms.ar för 250:- /månad när jag tidigare bara gjorde detsamma för ungefär 40:- (dvs 49+29+40) hos tele2. antar att många kompisar har tele2 så att det blir gratis att ringa och smsa. Däärför, blir det att gå tillbaka till tele2 för att kunna betala ungefär 100-140:- / månad istället för 450:- +++ Telia är sjukt dyra, bara jämför om du köper telefoner från telia utan att telefonen är OP-låst, ungefär 1000:- dyrare än hos TELE2!
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 29 november 2008 - 19:14.
Postad 30 november 2008 - 15:54
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
å då måste man köpa mobilen också, det blir ca 200kr mer i månaden än för mig med andra ord, så varför ha det så?
Det blir 150 kr mer om man jämför vad vi betalar, däremot hade det kostat mig 260 kr mer i månaden utifrån mitt användande om jag hade haft din variant.
Postad 01 december 2008 - 08:09
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Min räkning har varit på 450:- nu 2 månader i rad, min högsta räkning innan iphone har legat på 129:- /då med tele2
199 fast pris (surfar runt 200mb/månad, telia suger som bara har ett allt eller inget alternativ. Hos tele2 hade jag 29;. /månad för 200MB och sedan Kompis för 49:- månad, grundkostnad på 79:- månad alltså, nu är min grundkostnad 299 (199 fri surf +har telia 99:- som jag får ringa för hos telia, tror det är 0.79:-/sms och minut eller om det är så räkningen drar iväg som fan även fast jag knappt sms.ar och ringer alls). Vet inte hur jag ringer och sms.ar för 250:- /månad när jag tidigare bara gjorde detsamma för ungefär 40:- (dvs 49+29+40) hos tele2. antar att många kompisar har tele2 så att det blir gratis att ringa och smsa.
Däärför, blir det att gå tillbaka till tele2 för att kunna betala ungefär 100-140:- / månad istället för 450:- +++ Telia är sjukt dyra, bara jämför om du köper telefoner från telia utan att telefonen är OP-låst, ungefär 1000:- dyrare än hos TELE2!
jag förstår, men är inte tele 2s fri surf på kostar ju 159kr/månaden och då får man bara 0,384 Mbit/s. annars så har alla mina kollegor telia så för mig blev det bara billigare att byta:) (hade tele2 innan och hade räkningar på 500:-/månaden då..)
Postad 03 december 2008 - 10:26
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Det är ju fortf. så att skulle jag sälja min iPhone begagnat så är den väl låst till mitt iTunes? Jag har två datorer, varav den ena användes till att registrera min iPhone när den var nyinköpt. Ska jag ha in den i andra datorn och kunna föra över musik till den utan att ersätta det som redan finns så måste jag väl synka den med det iTunes'et (?) också?
Läste dock någonting om att man kan "nollställa" den genom iTunes. Skulle detta innebära att nya ägaren måste registrera sig genom iTunes precis som jag gjorde när den var ny?
Postad 03 december 2008 - 11:17
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Det är ju fortf. så att skulle jag sälja min iPhone begagnat så är den väl låst till mitt iTunes? Jag har två datorer, varav den ena användes till att registrera min iPhone när den var nyinköpt. Ska jag ha in den i andra datorn och kunna föra över musik till den utan att ersätta det som redan finns så måste jag väl synka den med det iTunes'et (?) också?
Läste dock någonting om att man kan "nollställa" den genom iTunes. Skulle detta innebära att nya ägaren måste registrera sig genom iTunes precis som jag gjorde när den var ny?
Den är bara låst i synk-mening, dvs att du kan bara synka den mot ett iTunes. Stopper du in den i en ny dator och säger att du vill synka så frågar iTunes om du vill radera allt på iPhonen och sätta upp nya synkvillkor. Vill du försäkra dig om att det är "ren" så gör bara en återställning i iTunes och sätt inte upp den som en ny device efteråt.
Postad 03 december 2008 - 13:58
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Den är bara låst i synk-mening, dvs att du kan bara synka den mot ett iTunes. Stopper du in den i en ny dator och säger att du vill synka så frågar iTunes om du vill radera allt på iPhonen och sätta upp nya synkvillkor.
Vill du försäkra dig om att det är "ren" så gör bara en återställning i iTunes och sätt inte upp den som en ny device efteråt.
Låter ju kanon! Tusen tack för ett snabbt och informativt svar : ) Blir att rensa den i eftermiddag då.
Postad 03 december 2008 - 15:06
zeb_macahan
-
zeb_macahan
-
Rookie
-
1 inlägg
NU HAR JAG HITTAT ALLA RADIOKANALER!
Studio 107.5---mms://live.alleredge.com/AE_StudioSE_Mid 107.1 Vinyl--- mms://live.alleredge.com/AE_Vinyl_Mid The Voice---mms://live.alleredge.com/AE_TheVoiceSE_Mid Rockklassiker---mms://live.alleredge.com/AE_Rockklassiker_Mid Mix MegaPol---mms://live.alleredge.com/AE_MixMegapol_Mid NRJ--- mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf Rix FM---mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm/?MSWMExt=.asf Lugna favoriter---mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter/?MSWMExt=.asf Bandit Sthlm---mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf Bandit Gbg---mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?MSWMExt=.asf Din gata---mms://wm-live.sr.se/SR-DinGata-High P3---mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High P3 Rockster---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Rockster-High P3 Star---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Star-High P3 Street---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Street-High P3 Svea---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Svea-High P4 Stockholm---mms://wm-live.sr.se/SR-Stockholm-High
jag läste på ett forum att man kan spela upp typ rixfms adress på vlc så kommer mms adressen fram i info menyn, så jag tog de bara:)
Grymt, länkarna till Lugna Fav, Rix osv fungerar bra om än med lite taskig bitrate. En fråga; hur exakt la du in webadressen i VLC för att streama den. Har försökt utan framgång...
Postad 03 december 2008 - 19:41
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Hej!
Min fru köpte en Iphone 3G 16Gb.
Jag har problem med att koppla till vårt trådlösa nätverk. Jag har en D-Link 655.
Har redan flera laptops samt flera Nintendo DS kopplade till denna roter trådlöst, totalt 7 enheter. Har inte haft problem med någon. Har både XP och Vista. Kör med 128Bit WEP kryptering på routern (Nintendo DS vill gärna ha detta istf WPAx).
Iphone ser nätverket men kan inte koppla upp när jag angivit WEP-koden. Efter att ha slagit 26 teckens kod x antal gånger börjar man bli lite less!
Är detta något problem! Tror inte att det beror på detta för jag tog bort WEP på routern men den ville ändå inte koppla upp.
Sedan verkar inte Blåtand hitta några enheter när jag aktiverar detta :-(
Postad 03 december 2008 - 21:16
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej!
Min fru köpte en Iphone 3G 16Gb.
Jag har problem med att koppla till vårt trådlösa nätverk. Jag har en D-Link 655. Har redan flera laptops samt flera Nintendo DS kopplade till denna roter trådlöst, totalt 7 enheter. Har inte haft problem med någon. Har både XP och Vista. Kör med 128Bit WEP kryptering på routern (Nintendo DS vill gärna ha detta istf WPAx). Iphone ser nätverket men kan inte koppla upp när jag angivit WEP-koden. Efter att ha slagit 26 teckens kod x antal gånger börjar man bli lite less!
Är detta något problem! Tror inte att det beror på detta för jag tog bort WEP på routern men den ville ändå inte koppla upp.
Sedan verkar inte Blåtand hitta några enheter när jag aktiverar detta :-(
Har det löst sig för dig med wifi än. Min iPhone bråkade ett tag i början men sen small det till. Varför inte testa att dra ner WEP-koden till något färre tecken. Gällande bluetooth är det nog bara headset anpassade till iPhone som du kan få in. Det går alltså inte att skicka/ta emot filer till andra mobiler. Vet dock inte om det går att skicka till andra iPhone.
Postad 03 december 2008 - 23:02
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Grymt, länkarna till Lugna Fav, Rix osv fungerar bra om än med lite taskig bitrate. En fråga; hur exakt la du in webadressen i VLC för att streama den. Har försökt utan framgång...
sätt igång vlc, ta urlen från tex rix fm, sen kollar du i infon på vlc och letar efter MMS urlen kul att nån gillade mitt inkägg:)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|