Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)

4226 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Bra eller anus? (150 medlem(mar) har röstat)

Så, va tycker ni nu om spelet?

1. 1 (4 röster [2.67%])

Procent av omröstning: 2.67%

2. 2 (5 röster [3.33%])

Procent av omröstning: 3.33%

3. 3 (11 röster [7.33%])

Procent av omröstning: 7.33%

4. 4 (33 röster [22.00%])

Procent av omröstning: 22.00%

5. 5 (97 röster [64.67%])

Procent av omröstning: 64.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 30 March 2010 - 15:35

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Vilka j-vla amatörer, hur svårt är det att fixa 3 nya kartor? Haha
Jag som trodde att min uppkoppling spökade, byte till trådlöst nätverk men fick samma felmeddelande. Suck..

Jag gissar att PS3 användarna kan spela dessa kartor innan oss..

Postad 30 March 2010 - 15:54

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Jag gissar att PS3 användarna kan spela dessa kartor innan oss..

Då är det ju skandal :) när ska de få banorna?

Postad 30 March 2010 - 15:57

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
http://www.cheapxboxlivecodes.com hade slut på poäng :)

Köpte poäng via krysslådan och har laddat hem Stimulus package nu. Jag spelade aldrig MW så alla banorna blir nya för mig.

Men som alla andra så gick det inte att köra update!

Postad 30 March 2010 - 16:10

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Banorna går väl att ladda hem men det är bara Title updaten som inte kommit än som jag fattat det som, så det inte går att köra dom :) Ska väl inte ta så lång tid att bara få ut sk-ten. Inget som behöver kodas om väl?

thurner -> livecodes.uk brukar ha billiga poäng också, ungefär samma pris som cheapxboxlivecodes. Nu har du ju dock redan köpt men...till nästa gång :)

Redigerat av Luzer, 30 March 2010 - 16:12.

Postad 30 March 2010 - 16:20

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Dom har fuckat hela spelet, det går inte ens att komma in i spelet längre pga uppdateringen.

Postad 30 March 2010 - 16:26

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Updaten fungarar nu!

Postad 30 March 2010 - 16:29

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Updaten fungarar nu!

Tack :)

Det funkade hos mig också. Najs

Edit: Får ett nytt felmeddelande " Error, communication with Xbox live servers has been intrrupted". Suck igen..

Redigerat av Lias08, 30 March 2010 - 16:34.

Postad 30 March 2010 - 16:31

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
De funkade för mig me :) stimulus gamemode är random spelläge. Har dock inte kunnat joina nån match :)

Postad 30 March 2010 - 16:33

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Major Nelson Twitter:

The MW2 Title Update is now live! It may take a few minutes for everyone worldwide to get it - our apologies for the delay. #MW2

Postad 30 March 2010 - 16:34

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Kom in i en match, fick spela i 10 sekunder, kan nu inte längre komma in i någon match alls. "Communication with the Xbox LIVE servers has been interrupted" kommer upp som felmeddelande.

Postad 30 March 2010 - 16:36

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Santa Monica, CA – March 30, 2010 – The first new multiplayer map pack from Call of Duty: Modern Warfare 2 is now available worldwide on Xbox LIVE®. Released by Activision Publishing, Inc. (Nasdaq: ATVI), Infinity Ward’s Call of Duty: Modern Warfare 2 Stimulus Package adds five adrenaline-pumping multiplayer arenas to the best-selling title ever on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft.

The Modern Warfare® 2 Stimulus Package can now be downloaded on Xbox LIVE® Marketplace for the Xbox 360® video game and entertainment system for 1,200 Microsoft Points. To celebrate its release, Infinity Ward will host a Double XP weekend for Xbox LIVE gamers from April 2 – 4.

“Thanks to our community and fans around the world for their continuous feedback and dedication to Modern Warfare 2,” said Robert Bowling, Creative Strategist, Infinity Ward. “The Stimulus Package introduces several all-new locations to the multiplayer, as well as a few of our favorite classics from Call of Duty® 4: Modern Warfare® that can now be experienced in a completely unique new way thanks to the additional perks and gametypes Modern Warfare 2 has to offer. As a whole, this DLC package has something for everyone, so we’re excited to see all the new gameplay tactics this brings on Xbox LIVE!”

After launching worldwide on November 10, 2009, Call of Duty: Modern Warfare 2 quickly became a cultural phenomenon making history for the largest one-day entertainment opening ever on its way to topping $1 billion in retail sales by January according to internal estimates.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Stimulus Package is rated “M” (Mature) by the ESRB for Blood, Drug Reference, Intense Violence and Language. For more information, visit www.modernwarfare2.com.

Postad 30 March 2010 - 16:47

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Santa Monica, CA – March 30, 2010 – The first new multiplayer map pack from Call of Duty: Modern Warfare 2 is now available worldwide on Xbox LIVE®. Released by Activision Publishing, Inc. (Nasdaq: ATVI), Infinity Ward’s Call of Duty: Modern Warfare 2 Stimulus Package adds five adrenaline-pumpin..............is rated “M” (Mature) by the ESRB for Blood, Drug Reference, Intense Violence and Language. For more information, visit www.modernwarfare2.com.

?

Postad 30 March 2010 - 16:55

Golfare
  • Golfare
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vad pysslar dom med egentligen!?
Ngn som förstår varför det inte fungerar?
Har man gjort ngt knas eller är det uppdaterinen lr ngt som strular?

Först nu börjar jag tappa sugen efter allt strul, och då har jag god förståelse
för att ngt kan strula men detta måste va ngt extra!

Kan inte ngn vara snäll att posta här när det fungerar? så slipper man sitta och
testa var 4:e sekund som ett fån! Postar själv här när det funkar för mig!:)

Redigerat av Golfare, 30 March 2010 - 16:59.

Postad 30 March 2010 - 16:59

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Man kanske ska satsa på att gå in senare så att man inte blir förbannad.

En annan sak, vore inte MS-points en bra kategori på prisjakt?

Postad 30 March 2010 - 17:02

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Hej,
Här kommer din kod:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Enjoy!

Ibland är det najs att känna folk :)

Postad 30 March 2010 - 17:04

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Heeelt omöjligt å komma in i nått spel just nu.. försöker ikväll istället.

Postad 30 March 2010 - 17:16

aslsthlm
  • aslsthlm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Vilket ###### skämt!!!!

Postad 30 March 2010 - 17:20

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Är det någon som kan förklara vad som händer? Laddade ner den där uppdateringen men det gick inte att spela dom nya lägena. Är dom nya kartorna integrerade i dom andra vanliga spel lägena? Kan man bara spela endast dom nya kartorna i HQ?

Postad 30 March 2010 - 17:28

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
http://twitter.com/majornelson

Det ska nu fungera som det ska men med viss väntetid?. Följ denna så får ni info fortlöpande.

Postad 30 March 2010 - 17:29

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
I början funkade det bara att ladda ner paketet för mig. Sen kunde ja ladda ner patchen men inte komma in i nån lobby. Tillslut kom jag in i en lobby men då kunde inte matchen starta. Om alla bara tar det lungt och väntar kommer det säkert funka snart :) :)
upptäckte föresten en liten skillnad när den sökte match. Först sökte den på 50 ping (tror jag), när den inte hittade något på de gick den över till 60 ping istället för 100 som det brukar vara.

Postad 30 March 2010 - 17:44

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Patchen och nedladdningen funkar nu. Men matchmakingen är åt ****. De jobbar på det.

Jag fick 1200ms-poäng i tidig födelsedagspresent så kanske kommer in senare.

Postad 30 March 2010 - 18:14

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Patchen och nedladdningen funkar nu. Men matchmakingen är åt ****. De jobbar på det.

Jag fick 1200ms-poäng i tidig födelsedagspresent så kanske kommer in senare.

1200 Grattis!

På födelsedagen menar jag då. Fast jag vet ju inte hur tidig jag är förstås :)

Postad 30 March 2010 - 18:29

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

http://twitter.com/majornelson

Det ska nu fungera som det ska men med viss väntetid?. Följ denna så får ni info fortlöpande.

Uppdateras den automatiskt? Jag har inga konto där och om jag ska vara ärlig så vet inte heller vad Twitter är :)
Det är säkert Facebook liknande sajt, har inte heller Facebook. Jag brukar ringa/maila mina vänner. Hehe

Sorry för OT

Postad 30 March 2010 - 18:31

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Någon som har fått det att fungera? Är inte hemma så ja kan inte testa själv.

Postad 30 March 2010 - 18:52

eeman
  • eeman
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Någon som har fått det att fungera? Är inte hemma så ja kan inte testa själv.

Provade för 15min sedan, matchmakingen är fortfarande kaputt = omöjligt att komma in i en match.

Postad 30 March 2010 - 19:02

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
JAG KOM PRECIS IN I EN DOMINATION MATCH PÅ SALVAGE, eller vad den heter. ALLLLLLLLLA hade FYRA GRÖNA BARS, många svenska namn, en hette "skurken"

Så jävvvvvla underbart. Hoppas det inte var en engångshändelse.

Postad 30 March 2010 - 19:04

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

thevowel #XboxLIVE matchmaking and #MW2 are in a much better place now and I see many of you playing. We're still cleaning up a few loose ends.

Så säger han på twitter i alla fall, vi i Norden kanske är en av "a few loose ends" som det inte fungerar för. Men det visar ju också att dom jobbar på det och att det kanske är fixat även för oss snart :)

Edit: såg inte ditt inlägg ljud. Det verkar underbart som du säger :) :ph34r: det kanske funkar nu då alltså ;)

Redigerat av TerMinAteD, 30 March 2010 - 19:07.

Postad 30 March 2010 - 19:15

Jonteponken
  • Jonteponken
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Kan inte ens köpa nya ms poäng... bara ett j**la felmeddelande om att serven är upptagen... har försökt i 4 timmar nu... blir fan skogstokig!!

Postad 30 March 2010 - 19:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Kan inte ens köpa nya ms poäng... bara ett j**la felmeddelande om att serven är upptagen... har försökt i 4 timmar nu... blir fan skogstokig!!

Det var segt vid 10 tiden imorse också, det tog 3-4min att slutföra mitt köp.

Ikväll när tjejen och sonen sov tidigare MS j-vlas med mig, så typiskt! :)

Postad 30 March 2010 - 19:38

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Hade samma problem själv men kom på den smarta iden att ställa om xbox live siten till United States.
Då funkade det bra att handla points!

Postad 30 March 2010 - 20:22

Golfare
  • Golfare
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har precis kört ett par matcher TDM soft och det funkar fint med den nya uppdateringen! Alla har haft 4 staplar och bara nordiska spelare i lobbyn! Har vart ngn med 3 staplar men sj har jag haft 4 varenda match! :)
Men det är lite bökigt att hitta matcher jämfört med innan men det fixar nog till sig!

Postad 30 March 2010 - 20:54

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Har precis kört ett par matcher TDM soft och det funkar fint med den nya uppdateringen! Alla har haft 4 staplar och bara nordiska spelare i lobbyn! Har vart ngn med 3 staplar men sj har jag haft 4 varenda match! :)
Men det är lite bökigt att hitta matcher jämfört med innan men det fixar nog till sig!

Samma här, många nordbor. Har dessutom inga problem att hitta matcher. Har hackat lite i någon match.

Postad 30 March 2010 - 21:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om map packet.
Ja jag vet att jag sa att jag inte skulle köpa det men jag tänkte att "va fan, det kanske ger tillbaka mitt MW2-sug igen". Det gjorde det inte.
Är det öppet köp på map packs?

F´låt, ska inte gnälla så mkt. :) Jag ska ge det en chans till.

Postad 30 March 2010 - 22:05

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om map packet.
Ja jag vet att jag sa att jag inte skulle köpa det men jag tänkte att "va fan, det kanske ger tillbaka mitt MW2-sug igen". Det gjorde det inte.
Är det öppet köp på map packs?

F´låt, ska inte gnälla så mkt. :) Jag ska ge det en chans till.

jag hade ju lite sug innan. tyckte det var helt okej. statistiskt sätt också.
fick ju det så ska ge det en chans. har inte emot att pendla mellan spel som jag gör nu. spela i goda vänners lag är inte fel.

Postad 30 March 2010 - 23:10

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag är inte nöjd med banorna. Den enda av de nya jag kan tycka har potential (har inte spelat den alls mycket) är Bailout. Snöbanorna är värdelösa... Jag som trodde de menade allvar när de sa att Salvage skulle passa duktiga CQB-spelare....

Och vaddå inte ändrat nåt på Overgrown och Crash, det hade de visst gjort ju :angry:

Postad 30 March 2010 - 23:42

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Tyckte nya banorna var skitbra. Matchmakingen funkade också riktigt bra för en gångs skull, hoppas det håller i sig.
Vad har de ändrat på Crash/Overgrown? Märkte inget förutom att MG var utbytt till senare snitt.

Postad 31 March 2010 - 02:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Och vaddå inte ändrat nåt på Overgrown och Crash, det hade de visst gjort ju :angry:

Exempel?

Tittade på några videos av de bägge och såg inga direkta ändringar.

Postad 31 March 2010 - 06:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag är inte nöjd med banorna. Den enda av de nya jag kan tycka har potential (har inte spelat den alls mycket) är Bailout. Snöbanorna är värdelösa... Jag som trodde de menade allvar när de sa att Salvage skulle passa duktiga CQB-spelare....

Vad har de ändrat, förutom lite färger på husen och MG:na?

Redigerat av MrSpokk, 31 March 2010 - 06:30.

Postad 31 March 2010 - 07:23

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag tyckte dom nya banorna var grymt bra. De nya+Crash är ett riktigt välkommet tillskott, däremot har jag aldrig gillat Overgrown. Den nya spellistan var ju oxå välkommet (även om den nog försvinner efter helgen), rätt skoj att mixxa spelsätten lite, annars blir det lätt att man hänger upp sig på ett och samma spelsätt en hel kväll.

Optimeringen av matchsökningar verkar ju ha fungerat med, jag satt och lirade till 01:30 inatt och stötte inte på en endaste amerikan, annars brukar ju dom ta över fullständigt efter 23-24 tiden och det brukar vara ytterst svårt att hitta matcher med bra ping.

Postad 31 March 2010 - 07:55

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
4 staplar i alla matcher igår, ändå gick kniven genom luften för att efterföljas av ljud.
Trodde man med 4 staplar skulle få det lagg-fritt.
Inte heller jättenöjd med min MW2 upplevelse igår, för tidigt för mig att säga vad jag tycker om banorna, här handlar det ju om att lära sig dem ordentligt. Men jag är mer orolig över mina skills, fock vad pisk jag fick hela tiden igår.
Och just därför var det inte speciellt kul att spela MW2 igen, har inte spelat det sedan BC2 kom och det är ju vissa skillnader om man säger så.

Postad 31 March 2010 - 09:03

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

rätt skoj att mixxa spelsätten lite, annars blir det lätt att man hänger upp sig på ett och samma spelsätt en hel kväll.

Vadå? MoshPit som spelsätt har ju funnits hela tiden. Är dock förvåndad att fler inte speler det spelläget då man får variation. Rätt "kul" att se att 90k spelar "team death match" och runt 4k MoshPit.

Postad 31 March 2010 - 10:01

Magnetize
  • Magnetize
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Märker ni av skillnad i ping osv?
Själv hade jag ingen bra dag igår. Nya datorn funkar inte och när jag skulle trösta mig med lite MW2 så fick jag 3 st blinkande röda ringar :angry:

Postad 31 March 2010 - 10:29

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Äntligen skulle jag vilja säga, igår spelade jag på enbart mot folk från Norden, eller ja i huvudsak i alla fall. Dom nya banorna va si så där, kunde varit lite större tycker jag. spelade enbart HC igår men skal testa lite SC ikväll.

Postad 31 March 2010 - 11:54

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
De har ju ändrat hela rummet på ovanvåningen i huset längst ner på Crash.

Sen har de som sagt ändrat lite färger och MG's på husen. PLUS att de förstört mitt fina hustak på overgrown :angry: Man kan inte klättra upp på stenbrohusets tak den lätta vägen längre :D

Postad 31 March 2010 - 12:42

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vadå? MoshPit som spelsätt har ju funnits hela tiden. Är dock förvåndad att fler inte speler det spelläget då man får variation. Rätt "kul" att se att 90k spelar "team death match" och runt 4k MoshPit.

Jo men eftersom jag nästan uteslutande spelar hardcore så har jag mer eller mindre aldrig kört Mosh Pit. HD TDM i nya listan är numer Ricochet oxå, inte friendly fire vilket det var tidigare, vilket oxå är ett stort plus i min mening.

Postad 31 March 2010 - 13:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ja, det har det gjort. Skönt det, hade ju känts konstigt om de inte gjort något alls med dem. De är snyggare nu, mer inredning i husen och som du skriver är vägar upp på tak och så lite annorlunda. Buskar att gömma sig i (framförallt när man plantat bomb i S&D) är annorlunda också.

Helt plötsligt matchas man mycket mot nordbor, härligt!

Om MoshPit hade varit hardcore hade jag spelat det mer. Det läget som finns just nu är ju ett mixat hardcore-läge, vilket inte funnits tidigare. Hoppas de behåller det.

Postad 31 March 2010 - 15:43

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
jag ångrar mitt inlägg, har haft skit kul hela för middagen med HC stimilus, älskar verkligen de nya kartorna och tycker det verkar väldigt ballanserat, tycker nog att dom kunde varit lite större, egentligen är det bara en karta som man verkligen kan lira sniper på och det är lite synd. går säkert på de andra med det blir inga långa skott. HC S&D är en riktigt nöjje tycker jag, passar mig ypperligt. Jag hamnar äntligen med Danskar, finska, Norska, Svenskar... rikitgt roligt.

Postad 31 March 2010 - 17:12

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag är också nöjd med nya banorna, det va värd pengarna :angry:
Kul att man känner sig aldrig ensam oavsett vilken tid på dygnet man lirar då hamnar man med svenskar/nordiska spelare.

Postad 01 April 2010 - 06:17

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Blir två sms lån eller tre

http://www.aftonblad...ticle6874560.ab

Postad 01 April 2010 - 08:04

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Blir två sms lån eller tre

http://www.aftonblad...ticle6874560.ab

För mig är det nog tvärtom, vill inte ha så mycket störande intryck. Funderar på att stänga av vibrationen i handkontrollen också. Någon som gjort det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.