Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 25 March 2010 - 23:02

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med synkroniseringen av min iphone. Har precis installerat win7 på min dator och installerade o kopplade in iphonen idag. Har haft den installerad innan med när jag körde med vista o då funkade det bra. Men nu så när jag ska synkronisera eller säkerhetskopiera luren så stannar laddningen på hälften och rör sig inte efter det. Vad kan detta bero på?

Postad 25 March 2010 - 23:42

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Har ett litet problem med synkroniseringen av min iphone. Har precis installerat win7 på min dator och installerade o kopplade in iphonen idag. Har haft den installerad innan med när jag körde med vista o då funkade det bra. Men nu så när jag ska synkronisera eller säkerhetskopiera luren så stannar laddningen på hälften och rör sig inte efter det. Vad kan detta bero på?

Testa att avinstallera iTunes, och se till att du laddar ner 64bit iTunes om du nu kör med 64bitars Windows7.
Boota även om både dator och iPhone.

Postad 26 March 2010 - 12:15

hani95
  • hani95
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag har en iPhone 3G S, låst till Telia. Kan jag låsa upp den hos Telia? Jag har kvitto att jag har köpt den från Telia.

Postad 26 March 2010 - 13:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag har en iPhone 3G S, låst till Telia. Kan jag låsa upp den hos Telia? Jag har kvitto att jag har köpt den från Telia.

Ja, när det har gått 12 månader från inköpsdatumet. Sen är det bara att traska in på en teliabutik och pynta 300kr så skickar de en upplåsningsbegäran till Apple, så vid nästa sync mot iTunes så låses den upp (om det fortfarande fungerar så här dvs?)

Redigerat av shapic, 26 March 2010 - 14:24.

Postad 26 March 2010 - 14:13

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

om de fortfarande fungerar så här dvs?

Jodå :)

Postad 26 March 2010 - 15:40

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
e de någon som har några "buggar" att när man skriver sms att den hänger sig en kort stund eller att när någon ringer att ibland man inte hör signalen utan den bara blinkar.. å knappen för ljudet är på.. eller när man ska låsa me den lilla knappen att de inte händer nått direkt när man trycker på den..

va inne i butiken där ja köpte den men dom sa bara att de är ett mjukvarebugg som är på väg att fixas..

någon som har samma problem elle hört nåt??

mvh mikael

Postad 26 March 2010 - 19:22

hani95
  • hani95
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon som har köpt något från denna affär: www.highwireproducts.highwire.com ?
Priserna är nästan hälften av sveriges priser.

Säljaren sa att deras iPhones kommer med svensk meny, svenska laddare osv. Kan man lita på de, tror ni?

Postad 27 March 2010 - 04:13

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Någon som har köpt något från denna affär: www.highwireproducts.highwire.com ?
Priserna är nästan hälften av sveriges priser.

Säljaren sa att deras iPhones kommer med svensk meny, svenska laddare osv. Kan man lita på de, tror ni?

En google på "www.dustin.se" ger 34.000 träffar.
En googlesökning på "www.highwireproducts.highwire.com" ger 1 träff.

You do the math...

Postad 29 March 2010 - 11:32

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har precis köpt mig en NAS, en QNAP TS-219P. Och jag har damsugit webben efter ett bra program att köra på iPhonen direkt till NAS'en men bara hittat PlugPlayer. Gillade dock inte sättet den hanterar mappar etc.

Någon som har tips på en app man kan köra mot NAS?

Postad 29 March 2010 - 15:03

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

e de någon som har några "buggar" att när man skriver sms att den hänger sig en kort stund eller att när någon ringer att ibland man inte hör signalen utan den bara blinkar.. å knappen för ljudet är på.. eller när man ska låsa me den lilla knappen att de inte händer nått direkt när man trycker på den..

va inne i butiken där ja köpte den men dom sa bara att de är ett mjukvarebugg som är på väg att fixas..

någon som har samma problem elle hört nåt??

mvh mikael

Ja min laggar till ibland när jag skriver sms.. Händer inte så ofta men har börjat mer sista tiden.. Gjorde aldrig det i början. Kanske borde prova att göra en återställning. Provat att starta om och så men känns inte som det påverkat nått. Men det händer såpass sällan så jag har inte orkat försöka göra nått åt det ;) Dom andra problemen har jag inte upplevt. Iofs har det hänt att den inte reagerat när jag vill låsa upp den så trycker jag igen så blinkar den till och låser direkt ( eftersom jag tryckt två gånger ) Men när jag trycker igen funkar det fint. För sällan för att jag ska orka bry mig så mycket, men visst, det är onödigt och lite irriterande...

Postad 30 March 2010 - 20:12

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Har haft min iPhone 3gs i nån månad.
Kör displayskydd och plastskal på baksidan.
Ramen runt telefonen är ganska repig (metallen), detta trots att jag ALDRIG har telefonen i nån ficka tillsammans med något som kan repa den.
Har ni samma problem med repor?
Inget stort problem men irriterande när telefonen annars är repfri...

Redigerat av leafgren, 30 March 2010 - 20:12.

Postad 30 March 2010 - 20:19

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Har haft min iPhone 3gs i nån månad.
Kör displayskydd och plastskal på baksidan.
Ramen runt telefonen är ganska repig (metallen), detta trots att jag ALDRIG har telefonen i nån ficka tillsammans med något som kan repa den.
Har ni samma problem med repor?
Inget stort problem men irriterande när telefonen annars är repfri...

Nej, det problemet har inte jag. Har haft min lur sen okt -09 och ramen är fortfarande väldigt ren och kan knappt se några repor alls. Jag använder själv ett "moshi" tygfodral till min som också håller skärmen väldigt ren & fin.

Postad bild

Postad 30 March 2010 - 20:27

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Vilken mani folk har att telefonen inte får bli repig.
Så länge inte display blir det så känns det som det kan kvitta.

Postad 31 March 2010 - 06:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Vilken mani folk har att telefonen inte får bli repig.
Så länge inte display blir det så känns det som det kan kvitta.

Hehe, du har lite rätt i det.

Väldigt många är helt hysteriska i sin jakt på bibehållet nyskick på sin telefon, där de tillåter sig själva att diverse skydd och ska där det ena är fulare än det andra. Det glöms lätt bort att det är en telefon som ska användas och som dessutom är oerhört snygg, som inte är tänkt att gömmas i tubsockor för telefoner eller utanpåliggande plastskal :angry:

Efter att ni har läst detta så ska ni tänka att jag är ändå oerhört rädd om mina saker och absolut ingen "slarver".

Postad 31 March 2010 - 17:06

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hehe, du har lite rätt i det.

Väldigt många är helt hysteriska i sin jakt på bibehållet nyskick på sin telefon, där de tillåter sig själva att diverse skydd och ska där det ena är fulare än det andra. Det glöms lätt bort att det är en telefon som ska användas och som dessutom är oerhört snygg, som inte är tänkt att gömmas i tubsockor för telefoner eller utanpåliggande plastskal :angry:

Efter att ni har läst detta så ska ni tänka att jag är ändå oerhört rädd om mina saker och absolut ingen "slarver".

Jo precis, ibland känns det som folk köpt en ny bil som de måste sköta pedantiskt så den inte tappar i andrahandsvärde :D

Postad 31 March 2010 - 18:23

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
###### skit-telefon, den fick mig att gå och köpa en Mac igår;)

Postad 01 April 2010 - 07:41

jojnas78
  • jojnas78
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Finns det någon docka som det är bra ljud å tryck i ?

Redigerat av jojnas78, 01 April 2010 - 07:41.

Postad 01 April 2010 - 07:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

###### skit-telefon, den fick mig att gå och köpa en Mac igår;)

Grattis, välkommen till den ljusa sidan! :D

Skönt att slippa mög-windows va?

Postad 01 April 2010 - 08:12

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Jag letar efter en väska till min, har en i dag som jag köpt hos Apple men den är inte bra nog.
Vill ha en väska som sitter i bältet, liggande och som har magnetlås, tips på nån sådan tack.

Postad 01 April 2010 - 11:55

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Grattis, välkommen till den ljusa sidan! :D

hur kommer det sig att Mac är den ljusa sidan?
Hade det varit så ###### överlägset så hade väl alla använt det?
mera inlåst os med så liten del av marknaden får man väl ändå leta efter. den dagen det finns flera mac än windows användare då kommer nog dom flesta kunna säga "skönt att slippa mög-mac va?" ;)

eller blir man så hjärntvättad av att sitta bakom en mac?

Mac är bra... Windows med.

Postad 01 April 2010 - 14:11

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

mera inlåst os med så liten del av marknaden får man väl ändå leta efter. den dagen det finns flera mac än windows användare då kommer nog dom flesta kunna säga "skönt att slippa mög-mac va?" :D

+1

Postad 01 April 2010 - 15:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Finns det någon docka som det är bra ljud å tryck i ?

Säger bara Audio Pro Porto Go. .

Aldrig varit med om så bra ljud i så liten högtalare. Fantastisk produkt.

Jag använder den tillsammans med min iPhone och programmet Airfoil för att få musiken till köket.

Redigerat av shapic, 01 April 2010 - 15:02.

Postad 01 April 2010 - 15:06

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Grattis, välkommen till den ljusa sidan! :)

Hehe ..Tack.. Jo. Tycker faktiskt att Itunes och synkningen med telefonen är mycket snabbare på mac!!

Postad 01 April 2010 - 18:47

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
iTunes är nog det sämsta med hela köpet av iPhone i mina ögon. vilket skit program rent ut sagt. inte mycket user feedback man lyssnat på när man skapade det.
Vad ska man sedan säga om att det är snabbare till Mac än Windows? jo just det, det måste ju bero på mög-windows eller? :)
Får se om Apple tillåter Opera som webläsare till iPhone nu, där har vi något att se fram emot isf. Safari är rätt så kasst milt talat!
Eller det kanske man inte får säga å tycka som Apple användare? :)

Postad 01 April 2010 - 19:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

iTunes är nog det sämsta med hela köpet av iPhone i mina ögon. vilket skit program rent ut sagt. inte mycket user feedback man lyssnat på när man skapade det.
Vad ska man sedan säga om att det är snabbare till Mac än Windows? jo just det, det måste ju bero på mög-windows eller? :)
Får se om Apple tillåter Opera som webläsare till iPhone nu, där har vi något att se fram emot isf. Safari är rätt så kasst milt talat!
Eller det kanske man inte får säga å tycka som Apple användare? :)

Upplevelsen av iTunes i Windows beror inte på Windows utan på hur man gjort iTunes samt att det är ett Mac-program. De har enligt mig gjort en ganska dålig portning och inte anpassat sig efter Windowsmiljön.

iTunes på Mac flyter bättre, följer grafiska regler så den passar in i miljön samt fungerar som andra program på Mac så det blir mer enhetligt.

Är man van vid hur en Mac fungerar så blir upplevelsen mer naturlig men sedan kan man ju ha personliga preferenser också. Jag kör i huvudsak Mac men även linux och windows. Alla plattformar har sina fördelar och nackdelar och lämpar sig för olika ändamål, men att tjafsa om vad som är bäst är ju mest bara onödigt då det alltid urartar och inte övertygar någon.

Har personligen delade meningar om iTunes men tycker att det finns betydligt större problem när det kommet till iPhone vilket har medfört att jag för fösta gången på tre år börjat fungera på att byta plattform.

Postad 04 April 2010 - 16:33

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte min iPhone 3Gs i höstas, den har 3.0 och är jailbreakad och upplåst. Nu hade jag funderat på att uppgradera till 3.1 eftersom många apps inte längre stöder 3.0 men jag är lite skraj eftersom 3.1 visst ska vara väldigt anti-jailbreak? Hur exakt ska jag gå till väga? Får absolut inte misslyckas med jailbreaken och upplåsningen då jag har ett Tele2-abb men telefonen är låst till Telia.

Postad 04 April 2010 - 16:35

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hej,

Köpte min iPhone 3Gs i höstas, den har 3.0 och är jailbreakad och upplåst. Nu hade jag funderat på att uppgradera till 3.1 eftersom många apps inte längre stöder 3.0 men jag är lite skraj eftersom 3.1 visst ska vara väldigt anti-jailbreak? Hur exakt ska jag gå till väga? Får absolut inte misslyckas med jailbreaken och upplåsningen då jag har ett Tele2-abb men telefonen är låst till Telia.

En sökning innan man frågar är alltid snabbare
https://www.minhembi...s...2037&st=720

Redigerat av Darkie, 04 April 2010 - 16:37.

Postad 04 April 2010 - 16:41

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Helt plötsligt så funkar inte min GPS, den inbyggda.
Den kan inte hitta var jag är nånstans och jag har försökt att hitta om jag har slagit av nånting men inte hittat vad felet är.
Tips tack.

Postad 04 April 2010 - 17:16

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

En sökning innan man frågar är alltid snabbare
https://www.minhembi...s...2037&st=720

Förlåt och tack. ;)

Redigerat av Me0w, 04 April 2010 - 20:21.

Postad 04 April 2010 - 21:11

magnusl1
  • magnusl1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan synka spray-mailen till iPhonen? Jag har inte lyckats med det i alla fall.

/M

Postad 04 April 2010 - 23:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Helt plötsligt så funkar inte min GPS, den inbyggda.
Den kan inte hitta var jag är nånstans och jag har försökt att hitta om jag har slagit av nånting men inte hittat vad felet är.
Tips tack.

Installerat något nyligen?

Någon som vet om man kan synka spray-mailen till iPhonen? Jag har inte lyckats med det i alla fall.

/M

Enligt deras webbsida (se rutan nere till vänster) kräver åkomst till POP3/IMAP att kontot uppgraderas till "Premium Paket Basic", som kostar obegripliga 29kr/månad...

Redigerat av shapic, 05 April 2010 - 00:08.

Postad 05 April 2010 - 06:53

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Snabb fråga, Iphone 3gs som är låsta till telia fungerar Halebop i dom också? gjorde det på 3g.

/Tack

Postad 05 April 2010 - 09:03

magnusl1
  • magnusl1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Enligt deras webbsida (se rutan nere till vänster) kräver åkomst till POP3/IMAP att kontot uppgraderas till "Premium Paket Basic", som kostar obegripliga 29kr/månad...
[/quote]

Ok. Tack! Blir att byta till annan mail.

Postad 05 April 2010 - 09:27

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Installerat något nyligen?

Nja, jag har ju Jailbreak på den och tar hem lite apps ibland, senaste var några F1 apps och Tvitter.

Postad 05 April 2010 - 14:15

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har en fråga om denna produkt.

Hur är ljudkvaliteten? Verkar ju vara klockren om den funkar bra.

Jag har en sån, måste nog säga att den är sådär. Mycket kanske beror på att den bygger ut långt så jag går emot när jag ska lägga i 5:an. Ljudkvaliten är ok sålänge man kör på landet, i stan blir det endel störningar. Tycker den är lite för dyr för att kännas riktigt klockren. Har några bilder i mitt galleri och har skrivit lite mer där.

Postad 05 April 2010 - 17:46

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Lite trevliga nyheter: Apple skall hålla ett iPhone OS 4 event den 8 april
:)

Postad 05 April 2010 - 19:13

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

:)

Se där ja!
Trevligt trevligt!

Postad 06 April 2010 - 07:18

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

mera inlåst os med så liten del av marknaden får man väl ändå leta efter. den dagen det finns flera mac än windows användare då kommer nog dom flesta kunna säga "skönt att slippa mög-mac va?" :P

Oj oj oj, här var man lättstött.

Personligen tycker jag det är ruggigt skönt att äntligen ha hittat över till Mac efter att ha fått slita med Windows i 20 år. Jag arbetar som datortekniker och tvingas således fortfarande använda Windows i arbetet men hemma slipper jag det iaf :) Hade du sedan haft en Mac så hade du kunnat känna hur skönt det är att slippa Windows.

Inlåst OS? Hahaha, tilllåt mig skratta :) Vad är inlåst? Eller du bara slänger dig med sådana uttryck för att det är populärt bland mindre kunniga, mindre vetande personer som av någon anledning inte gillar Apple? Det är inte mer "inlåst" än Windows.

Men men, egentligen så struntar jag i vilket OS du använder. Jag är nöjd med min tillvaro och du verkar inte vara så nöjd med din. Ha det så kul i Windowsträsket med alla virus och strul som följer med :D

Vad ska man sedan säga om att det är snabbare till Mac än Windows? jo just det, det måste ju bero på mög-windows eller? :lol:
Eller det kanske man inte får säga å tycka som Apple användare? :P

iTunes för Windows är värdelöst, helt riktigt. Som Phindus sa så är portningen till Windows inte bra gjord men när jag körde det i Windows för min iPhone så fungerade det för ändamålet iaf. Till Mac är iTunes en helt annan historia, helt integrerad med OS'et och väldigt stabilt.
Varför man skulle vilja använda annan webbläsare i iPhone än inbyggda Safari vet jag inte, den fungerar kanon för mig. Det hade kunnat vara intressant att höra din åsikt här, höra just VARFÖR Safari är så dåligt enligt dig?

Oh, just det....+10 på mitt inlägg?

B)

Ja, detta blir intressant. Dock blir det väl antagligen inte aktuellt med att släppa 4.0 förrän till sommaren när nästa telefon isåfall kommer.

Postad 06 April 2010 - 08:08

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Nja, jag har ju Jailbreak på den och tar hem lite apps ibland, senaste var några F1 apps och Tvitter.

Hände exakt samma sak för mig. Det var Cydia som strulade. Något hade blivit korrupt vid installlation av nåt program. Jag gissar att din digitala kompass även den slutat att fungera? Försök installera om Cydia så skall det nog funka.

Postad 06 April 2010 - 08:40

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Är det bara jag som får konstig textkodning i mina mail till min Gmail-adress sedan Google implementerade Push för mailen alt. jag uppdaterade till 3.1?

Det är inte alltid men 90% av mailen ser ut som följer :

Postad bild

Som ni ser så ser det korrekt ut i preview-läget men när man går in för att läsa hela mailet så blir alla Å/Ä/Ö ersatta med andra tecken. Vad kan detta bero på? Någon som har en lösning på detta?

Hur löste du det här?
Har för mig att jag läst det någonstans men kan inte hitta var..

Redigerat av Spata, 06 April 2010 - 08:40.

Postad 06 April 2010 - 11:50

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Nån som vet vilken leverantör man kommer undan billigast med om man vill ha en 16gb 3gs och 3000 gratis sms?

Postad 06 April 2010 - 14:37

Greatben
  • Greatben
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
billiga iphone tillbehor. www.kaptenx.se

:D

Postad 07 April 2010 - 05:38

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en app för att styra en tellstick via iphonen?

Postad 07 April 2010 - 14:23

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Fungerar tre´s "tv" grej i iphone? De har ju en tillläggstjänst där man får ett gäng kanaler.

Postad 07 April 2010 - 14:31

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en app för att styra en tellstick via iphonen?

Kan inget om Tellstick men hittade detta:
http://www.sweclocke...threadid=884328

Postad 08 April 2010 - 05:54

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Tackar ska kolla på det, googlade också men hittade inget vettigt

Postad 08 April 2010 - 07:31

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Yo,
Har precis sålt datorn i väntan på nya MacBook Pro som borde släppas denna månad.

Då OS 4.0 släpps ikväll så funderar jag på att låna farsans dator och synca den med iTunes så att jag kan uppdatera den innan jag får den nya datorn. Har för mig att jag läste att jag max kan Aukorisera 5 datorer och att jag sedan måste köpa alla apps på nytt, stämmer verkligen det???? I så fall har jag ju förbrukat 2 "Licenser" redan?

Sen undrar jag om någon kan förklara varför man måste Auktorisera en dator, jag gjorde inte det med min förra dator och det funkade ändå?

Tacksam för svar.

Postad 08 April 2010 - 07:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Yo,
Har precis sålt datorn i väntan på nya MacBook Pro som borde släppas denna månad.

Då OS 4.0 släpps ikväll så funderar jag på att låna farsans dator och synca den med iTunes så att jag kan uppdatera den innan jag får den nya datorn. Har för mig att jag läste att jag max kan Aukorisera 5 datorer och att jag sedan måste köpa alla apps på nytt, stämmer verkligen det???? I så fall har jag ju förbrukat 2 "Licenser" redan?

Sen undrar jag om någon kan förklara varför man måste Auktorisera en dator, jag gjorde inte det med min förra dator och det funkade ändå?

Tacksam för svar.

Man skall alltid avauktorisera sin dator innan man tömmer den, är väl mitt första tips. Men glömmer man det så är det ändå inte hela världen. Apple ger dig möjligheten att auktorisera 5 datorer åt gången. Detta är i princip samma sak som att du loggar in på iTunes Store med ditt användarnamn och lösenord. Sedan kan du flytta runt dessa licenser som du vill men du kan bara spela DRM-skyddat material på dessa 5 datorer åt gången (notera att iPhones och iPods inte räknas in bland dessa 5). Orsaken till dessa 5 licenser är att man inte skall kunna köpa ett program/film och sedan lägga in det på alla dina kompisars datorer.

Du kan och bör även kopiera med dig hela iTunes biblioteket som finns på din gamla dator så att du slipper ladda ned alla program igen. Det underlättar även när du skall synka mot din nya dator för då slipper du tömma den för att knyta den till din nya dator.

Som sagt så kan du flytta runt dessa 5 licenser som du vill, men glömmer du avauktorisera en dator så blir den licensen förbrukad. Dock kan du nollställa licenserna under dina inställningar för ditt konto i iTunes Store när du har uppnått 5 licenser. Tidigare sades det att man bara fick göra detta en gång per år, men jag vet inte hur det ligger till nu.

Postad 08 April 2010 - 08:09

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Phindus
Tack för snabbt och mycket bra svar. OK, det verkar bara gälla musik och film då med andra ord. Jag har inte köpt något sånt, bara apps så det kanske inte innebär några problem då med andra ord.

Det som slog mig angående kopiering av gamla iTunes biblioteket är ju att jag missade det, datorförsäljningen gick så fort. Kommer detta innebära att jag måste ladda ner alla apps igen eller kommer den nya datorn automatiskt föra över det jag har på iPhonen?
Kan jag välja att iTunes ska synca kontakter och e-post från telefonen vid första syncningen eller kommer jag bli av med allt?

Postad 08 April 2010 - 10:08

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Då OS 4.0 släpps ikväll ....

OS 4.0 släpps väl inte i kväll? Eller är jag ute och cyklar? Vad jag har hört så är det en förhandstitt på OS4.0 som de släpper. Alltså lite förspel innan helheten släpps.

OS 4.0 - MacWorld

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.