Finns det någon lista över vad som kommer med mjukvaruuppdateringen 1.1?
Och hur kan man veta om man får telefonen med första leveransen eller ej?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 28 November 2009 - 14:44
Hej Klas,
Finns det någon lista över vad som kommer med mjukvaruuppdateringen 1.1? Och hur kan man veta om man får telefonen med första leveransen eller ej? Postad 28 November 2009 - 14:50
inte för att vara taskig mot dig personligen, men när någon från nokia säger "hyfsat snabbt", "snart" eller liknande nu förtiden så tolkar jag det som att man har månader på sig. Redigerat av theclone, 28 November 2009 - 14:51. Postad 28 November 2009 - 14:59 Jag har sett det flera gånger i tråden innan, men nu svarar jag här: Ja, den buggen är fixad men inte i någon firmware som finns tillgänglig för allmänheten innan 1.1 som kommer innan året är slut. Postad 28 November 2009 - 15:05
Hej, ja det finns det men den är inte officiell så du får vänta lite på det. Hör av dig till Nokia shop och kolla. Tror de kan hjälpa dig. Mvh, Klas Postad 28 November 2009 - 15:22
Hej, Resan kring N900 har varit lite speciell som sagt och vi har haft svårt att garantera eller lova exakt säljstartsdatum pga flera orsaker. När det är så blir budskapen lite vaga givetvis. Sen tolkas saker olika givetvis vilket kan vara olyckligt. Vi tar till oss av all kritik, bra som dålig. Vad gäller tillgång på N900 via Nokia online shop så sitter inte jag på exakt information men jag vet att det finns tillgång kvar nu i skrivande stund. Beroende på efterfrågan finns det tillgång därefter. Jag kan inte säga så mycket annat än hyfsat snabbt då jag inte vet hur många som kommer beställa nu och hur fort det sker men om du anser dig ha flera månader på dig så är väl det bra. Det kommer gå att köpa den då också om man hellre vill vänta. och jo, förstod din ironi där, som sagt, vi tar till oss av feedback. Mvh, Klas Postad 28 November 2009 - 15:29
klas, kan du bevisa att det verkligen är du?
Postad 28 November 2009 - 15:29
när tror du klas att man kan förvänta sig att dessa dykerupp hoss stormarknaderna ???
beställde en i september genom en av de stora Postad 28 November 2009 - 15:45
beställde på nokia shop ganska direkt efter att jag skrev det där, kan det räknas som "hyfsat snabbt" ? Postad 28 November 2009 - 15:46
Hej Klas,
Jag avbeställde nyligen min N900, och ångrar delvis mitt beslut. Om jag nu bestämmer mig för att beställa om den från Nokia Shop, kommer jag att få den med första leveransen? Har en fråga från min vän också, han beställde den 17 oktober, jag antar att han är 100% till v50 då? Postad 28 November 2009 - 15:57
kolla allt med shoppen istället för mig för att få garanterade svar då de sitter med förbeställningarna Postad 28 November 2009 - 16:01
förstår att man ska kolla med dem, men blir ju lite lustigt när du sitter o säger en sak och sen så får man inget vidare svar. alltså om man ser ditt inlägg, o så beställer man direkt efter det i tron att man ska hinna få den i första leveransen och sen visar det sig att man missat tåget för länge sen. så blir det ju lite konstigt Postad 28 November 2009 - 16:02
Klas, kör du med någon screen protector eller case? isåfall vilket. Blir den lätt repIG?
Postad 28 November 2009 - 16:06
Hej. vet ej exakt men vi kommer försöka få ut den så fort som möjligt nu i alla kanaler. det är en enorm efterfrågan globalt och vi jobbar på för att få hit så mycket volym som det bara går. Nu börjar vi skeppa via Nokia online först och sedan följer andra leveranser. det ser bra ut vad gäller ny mjukvara också och har du förbeställt så borde du ju ligga långt fram i deras leveranser iaf. tyvärr kan jag inte vara mer konkret. Postad 28 November 2009 - 16:09
Nej inget alls. behövs inte alls i min mening... har kört den ett bra tag och den har åkt ficka med nycklar och andra telefoner och kastats i väska mm... har inga som helst repor. Däremot har jag mitt DC-11 med ibland om jag använder den mycket... (exta batterikraft) Postad 28 November 2009 - 16:13
ok beställde du den direkt där så ja då är du med i första leveranserna. nu vågar jag inte svara mer på såna här frågor då jag inte vet hur många som kan ha beställt och hur mycket tillgång som de har. Postad 28 November 2009 - 16:16
hmm. Den imponerar inte på mig. Skulle vilja testa den mot någon "inte orginal". En extra laddning känna lite fattigt för 500-600. Postad 28 November 2009 - 16:16
Skiter i SKITEN nu... köper en satio , var och testa den i affär idag.... rekomenderar den !
Postad 28 November 2009 - 16:23
Ja, gör det. är ju inte samma sorts telefeon. Så du gör nog helt rätt i köpa en satio. hehe Du kommer ju får en mer "komplett" telefon. Men i min mening en tråkigare telefon Postad 28 November 2009 - 16:25
testa både den och andra lösningar absolut... Var bara ett tips att om man använder den riktigt mycket så är det bra att ha lite extra backup för att undvika irritation. sedan måste ju DC-11 också laddas mellan gångerna givetvis så det blir lite pill men att veta att jag har den tillgänglig känns bra om man är på resande fot. Postad 28 November 2009 - 16:29
japp, tackar för de svaren. har några gamla mobila laddare. dock är de inte så mobila längre, men ger mer kräm än DC-11. Men som jag ser det ska en stor och tjock apparat oxå har en stor och tjock mobil laddare Redigerat av theclone, 28 November 2009 - 16:29. Postad 28 November 2009 - 16:37
Jaha OCH?? Då är ni väl nöjda för då slipper ni ju vänta tills Januari? Men icke ändå ska det fortsätta ältas. För nu e det plötsligt fel att det bara släpps med 1.0 var det inte så ni ville ha det eller?!? Vad du än säger är det ett otroligt patetiskt omoget gnäll här bland många av er. Postad 28 November 2009 - 16:40
Reggade du dig bara för att komma in här och gnälla på dem som gnäller? Hur tänkte du då? Postad 28 November 2009 - 16:41
ok, tackar för informationen. uppskattar verkligen att du svarar på frågor här och det är ett klokt beslut att börja skeppa dem nu. förstår även att du inte kan sitta o ge information om hur lagerstatus osv är. samtidigt gav du ju en hint Postad 28 November 2009 - 16:45
Någon som har läst på nätet hur det är med batteritiden? Förutom då klas som rekommenderar DC-11 om man är på resande fot, men i normalt användande (vilket jag vet är väldigt olika) håller det en dag i alla fall? Struntar i om man måste ladda varje natt.
Postad 28 November 2009 - 16:49
Jag har läst uppgifter om att det ska hålla en dag vi normalt användade. Sedan är ju normalt väldigt diffust. Film och surf tar nog slut på den bra mycket snabbare. v50-51 vet jag med säkerhet Postad 28 November 2009 - 17:01
Och nu när det börjar närma sig så vad ska ni ha för "skydd", väska, screenprotector osv?
Och har ni tips på bilhållare??? Postad 28 November 2009 - 17:06
Fråga ju klas precis om den blir repig. enligt honom är det inga problem. Kan ju vara så att han bara plockar ut en ny när han upptäcker en repa. Finns inte så mycket vettiga tillbehör till n900 än. men jag spanar på det här. frågan är när man kan få beställa det. http://www.webhallen...d.php?id=105186 Postad 28 November 2009 - 17:22
Klas...se till att prova någon av de telefoner ni får in innan ni leverar. Jag vill inte ha en telfeon som man inte kan prata i! Nokia care tar 2 veckor på sig för att bara konstatera att det är en n900 det är frågan om, att sedan hitta och byta delen tar ju ytterligare tid. Om det händer. skickar ni ut en ny telefon så fort ni fått in den felaktiga eller måste man vänta flera veckor på att den ska skickas hit och dit?
http://talk.maemo.or...ead.php?t=35075 Redigerat av theclone, 28 November 2009 - 17:28. Postad 28 November 2009 - 17:31
Jag beställde ett externt batteri från http://portablepowersupplies.co.uk/ och hamnade på ca 250kr inkl frakt (kom ihåg att lägga till en micro-USB-tip) för vad som specas som 3400mAh, vilket borde ge minst fulla två laddningar av en N900. Nu har jag ju inte testat det men det är ju klart billigare än en DC-11.
Postad 28 November 2009 - 17:51
****** telefon kmr ju aldrig !!!!!!!!!!!!!!!! kommer ut till alla andra länder ahaahahahah
och klas, hur vet vi att du är den riktiga ? <.< *Så tänker vi på att vårda språket nästa gång.. -Lurvas Redigerat av Unregistered1814, 28 November 2009 - 18:26. Postad 28 November 2009 - 17:53
Jadu Klas, vad vet du egentligen? Du tillför inte mycket matnyttigt....Du dyker in här och svarar men vet ingenting om någonting tydligen. Finns det någon på Nokia som vet någonting om N900an? Och Nokiashop verkar ju vara Top of the line av Nokias kundservice. Man har ju lite funderingar om hur man ena veckan säger att N900an inte kommer innan alla simkort fungerar men nu tydligen självklart skickar ut den trots samma problem med simkorten!? Känns professionellt............not. Postad 28 November 2009 - 18:02
Skärp dig! Sådant där språk kan du använda någon annanstans. Redigerat av Lurvas, 28 November 2009 - 18:25. Postad 28 November 2009 - 18:04
ja, ett bevis för att det är den riktiga kan ju vara att han på sin twitter skriver att han reggat sig o svarat på frågor på detta forum. linkano: du har aldrig ändrat dig om nått i ditt liv? du bestämmer en sak, o sen håller du dig till det utan att göra omvärderingar? i så fall kan du nog ställa dig till en liten skara. Redigerat av Lurvas, 28 November 2009 - 18:26. Postad 28 November 2009 - 18:09
Hej, jag har testat den i månader och du kommer inte bli missnöjd tror jag... nedan en post från en N900 entusiast jag råkade träffa som fick låna min N900 lite... http://www.maemoswed...o...d=17&id=323 sen är det klart han lekte bara med den några minuter och på en som jag installerat massa roliga saker på (så den var färdigkonfigurerad med massa funktioner) men av egen erfarnehet kan jag säga att jag är väldigt nöjd med kvaliteten. Dock kanske bättre om någon annan än jag här på forumet berättar vad de tycker som har tillgång till ett ex (har för mig någon skrev det tidigare)... känns mer objektivt även om jag står för att jag tycker kvaliteten är riktigt bra ! Postad 28 November 2009 - 18:12
Men snälla ta å ge er. Har någon här ens haft ett sommarjobb? Då skulle ni veta att man aldrig vet allt om företaget, presstalesmannen aldrig vet allt, försäljarna aldrig vet allt. Fast än man jobbar hos ett företag så hålls saker hemligt, väldigt mycket rykten sprids internt, de pratas mycket skit osv. De gör ingen skillnad vart än du jobbar så går de till på samma vis. En presstalesman får information från företaget vad han får presentera officiellt. Att han sedan registretat sig på ett svenskt forum måste jag säga är väldigt imponerande. Vet inget annat företag som gjort något liknande tidigare. Om du vet får du gärna berätta. Btw svenskar måste var världens mest gnälliga folkslag. Postad 28 November 2009 - 18:15
Jag är nöjd med svaren hittills. Allt går såklart inte att svara på.
Påtal om displayskydd, jag tror att responsen kan bli lite sämre om du skaffar ett displayskydd då den kräver att du trycker på skärmen och inte "snuddar" den. Köper du ett displayskydd som är lite hårdare och bättre mot repor så kan jag tänka mig att responsen blir lite sämre... Postad 28 November 2009 - 18:25
Ja, jag vet det. Men ett stort antal från GB har fått telefoner som inte fungerar. HaHA...var inte mycket till vettig analys av n900:an men ändå väldigt rolig historia. hehe Redigerat av theclone, 28 November 2009 - 18:25. Postad 28 November 2009 - 18:33
haha nej han fick ju bara några minuter på sig så... ska kolla upp det om GB. har du någon länk? låter skumt då jag och vissa kollegor kört länge och är riktigt nöjda. Om det är utvecklare kan jag förstå om de kör beta sw på den (interna releaser mot 1.1 sales candidate sw t.ex.) men det är ju naturligt och inget som drabbar en slutkund... men har du länk / info så posta gärna så vi kan kolla upp vad det rör sig om. Postad 28 November 2009 - 18:36
bara den här. Men jag har letat på hela nätet efter mer info http://talk.maemo.or...ead.php?t=35075 men gör mig ändå lite orolig. Extra jobbigt när man beställer via nätet. Kan ju inte bara gå in i en affär och kräva en ny direkt då. Kan leva med "buggar". Men inte med något som det här Redigerat av theclone, 28 November 2009 - 18:39. Postad 28 November 2009 - 18:42
Snackas om att random reboots också är hårdvarufel kan läsa mera om det här:
http://talk.maemo.or...ead.php?t=35055 Postad 28 November 2009 - 18:47
hej, aldrig hört om att vi skulle ha några issues med det. de 4-5 olika enheter jag testat har fungerat allihop.Vi har säkert haft en 20 stycken i omlopp i sverige och ibland mer då vi haft olika utvecklar arrangemang och detta har aldrig varit ett problem. Så det låter konstigt det där. varför skulle vi släppa något där inte något så basic som mic inte skulle fungera? ska iaf kolla detta internt på måndag för nu blev jag nyfiken... Ha en bra kväll, Klas Postad 28 November 2009 - 18:58
tackar för det. u2. Redigerat av theclone, 28 November 2009 - 18:59. Postad 28 November 2009 - 19:05
Nåra har haft problem med reboots...
Men viktigt att komma ihåg att det är ett fåtal... Sen har nån fastnat i reboot...Inte gått att boota upp telefonen.. Dock har vissa gått att fixa själv... Och nån har haft nån bugg.... Tycker inte det varit så mycket problem Postad 28 November 2009 - 19:09
Nä, men sedan beror det ju lite på hur många telefoner som faktiskt leverats till slutkund. Bara nokia som vet. Postad 28 November 2009 - 19:14
jaow...men läs trådarna på maemo så är det ett litet fåtal som har problem.
Blir lätt extremt överdrivet på forum Alla telefoner som släpps har ju problem Postad 28 November 2009 - 19:16
hej ny här men jag har följt tråden ända från första dagen och överväger själv att skaffa en nokia n900
skulle bara vilja skicka en eloge till klas ström som åtminstone vågar att regga sig och svara på era förfrågningar efter bästa förmåga, då några få här verkar väldigt kritiska till just honom som person...och inte företaget han jobbar åt Postad 28 November 2009 - 19:18
Ja visst är det så. är det bara ett antal i nuläget. Eller så är det något som triggar det här problemet och det blir fler, eller rappoterar inte alla det på maemo.org.
Vi vår c v50-51 Postad 28 November 2009 - 19:23
Det borde väl din farbror som jobbar på Nokia veta...?? Lägg ner nu och skriv ingenting förrän du har något vettigt att komma med... Postad 28 November 2009 - 19:26
Välkommen hit Postad 28 November 2009 - 19:26
är väll ingen som anklagat er för att medvetet skicka ut nallar utan fungerande mic 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |