Då är det en liten film som gäller när du skall elda spolar och gör det inte under en ordentlig fylla då resten av missödena har skettDom ska jag spränga !!
![]()
Ett par Kappa 600 står på plats igen..![]()
Det visade sej att det bara var en diskant som var trasig i en av dom fyra talarna.![]()
Ska väl slänga ut alla talare och subbor och centrar på blocket snart..
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 04 November 2010 - 22:18
Postad 04 November 2010 - 22:42
Dom ska jag spränga !!
![]()
Ett par Kappa 600 står på plats igen..![]()
Det visade sej att det bara var en diskant som var trasig i en av dom fyra talarna.![]()
Ska väl slänga ut alla talare och subbor och centrar på blocket snart..
Tänk på dig för så du inte blåser något steg när du skall leka bara.
Det skulle bli jäkligt dyrt att skicka dom där kappa på pall antar jag, har en kompis som kikar efter lite nytt hemma.
Postad 05 November 2010 - 07:50
Det skulle bli jäkligt dyrt att skicka dom där kappa på pall antar jag, har en kompis som kikar efter lite nytt hemma.
Roadtrip och demning hos dej ?
Postad 05 November 2010 - 10:32
Roadtrip och demning hos dej ?
Ett par kappa, center, bakre och en sub, kanske två. Vad skulle det hamna på. Så kan jag föra vidare
Postad 05 November 2010 - 20:31
Ett par kappa, center, bakre och en sub, kanske två. Vad skulle det hamna på. Så kan jag föra vidare
20 med två...?
EDIT: Nja förresten... Det lät lite för billigt... Vid snabb affär kompis...
Redigerat av Bakerman, 05 November 2010 - 20:33.
Postad 05 November 2010 - 20:37
Ska snart gå ner och bubbla...
Ha telen redo...
Postad 05 November 2010 - 20:54
Han ställde fram en megalåda med cd-skivor och sa att jag fick ta vad jag ville ha.
Någon som vet om något är bra för att kolla frontar med ? Tog ett gäng. Kände inte igen något...
Akustiskt högdynamiskt tänkte jag mest på då...
Lisa Loeb
Jewel
Aidemus
Jennie Löfgren
Åsa Schmalenbach
Steve Winwood
Jarabe di palo
Gick bara på fodralet..
Postad 06 November 2010 - 09:26
B&W Audiophile Recordings vol.1
B&W Audiophile Recordings vol.2
Katie Melua - Piece By Piece
Nils Lofgren - Acoustic Live
Får du inte ståpäls utav dom här skivorna så kan du leta vidare efter nya högtalare.
Det är väl kappa 600 du har, i lönn om jag inte missminner mig?
Skicka gärna över ett par bilder på min mail, den har du kvar antar jag
Postad 06 November 2010 - 10:56
Allan Taylor - Hotels & Dreamers
Får du inte ståpäls utav dom här skivorna så kan du leta vidare efter nya högtalare.
Det är väl kappa 600 du har, i lönn om jag inte missminner mig?
Skicka gärna över ett par bilder på min mail, den har du kvar antar jag
Vad ska jag skicka för bilder...? Dels har jag ju ett helt galleri, och dels finns det nog ganska mycket bättre bilder om du googlar, än vad jag kan ta...
Sen var det ju inte svar på om du hade hört någon av skivorna...
Postad 06 November 2010 - 11:38
Vad ska jag skicka för bilder...? Dels har jag ju ett helt galleri, och dels finns det nog ganska mycket bättre bilder om du googlar, än vad jag kan ta...
Sen var det ju inte svar på om du hade hört någon av skivorna...
Hade för mig att det galleriet inte var kvar hos dig, men såg dom nu.
Jewel har gjort någon skiva som låter helt ok, men testa du med mina "säkra kort skivor" har du dom inte så hittar du som säkert på en piratbukt i flac
Postad 06 November 2010 - 12:48
Allan och Nils tycker jag är grymt överskattade faktiskt. Rätt trista faktiskt.
Postad 06 November 2010 - 13:02
Allan och Nils tycker jag är grymt överskattade faktiskt. Rätt trista faktiskt.
Svårt att tycka om all musik, men det skall fortfarande låta förbannat bra
Postad 06 November 2010 - 15:21
Sen så har, iaf dom versionerna av Colour to the moon och Nils liveskiva jag har, ganska rejäl kompression. Så upplever dom lite odynamiska, pressade och "instängda".
Redigerat av MKarlsson74, 06 November 2010 - 15:22.
Postad 06 November 2010 - 15:59
Njaaaaa, alltså. Enligt mig, det beror lite på vad man menar med låter bra. Det blir lite som att återge en pixlar film, man kan återge den jävligt bra men det kommer fortfarande inte vara naturligt.
Sen så har, iaf dom versionerna av Colour to the moon och Nils liveskiva jag har, ganska rejäl kompression. Så upplever dom lite odynamiska, pressade och "instängda".
Lyssna på den, den andra plattan har jag inte lyssnat in mig på.
Låter inte den bra så har du antagligen bränt något i högtalarna, eller så är helt enkelt ino burkarna inte så bra som du tror
Postad 06 November 2010 - 16:28
Postad 06 November 2010 - 17:07
Vet inte vad du ha för version men min är kanonRaising sand är jäkligt bra skiva men ljudet är tyvärr slaktad. Tror det kom ut en vinylutgåva men den var visst inte så mycket bättre av det jag läste (+ problem med knaster).
Postad 06 November 2010 - 17:16
Postad 06 November 2010 - 17:22
svar genom pm.Vad är det för version du har? Har inte hört talas om olika masteringar på den men det är ju inte omöjligt. Vore guld om den fanns en bättre utgåva!
Postad 06 November 2010 - 17:41
Postad 06 November 2010 - 18:02
Så, jag fundera lite. Med normala högtalare (87 dB) i ett vanligt rum med 3 meter till lyssningsplatsen så behöver man ca 40 watt som max att återge den mest dynamiska låten på H&D när man spelar på en medelnivå på 80 dB. Medans man behöver ca 70 watt för Accept skivan!
Postad 06 November 2010 - 18:09
Chris jones roadhouse and automobiles är ett guldkorn med.
Lyssa på spåren ifrån B&W skivan så hittar du Allan i fin kvalitet
Redigerat av Evil Homer, 06 November 2010 - 18:15.
Postad 06 November 2010 - 19:11
Postad 06 November 2010 - 19:16
Jag får gåshud nu av The Heroine sheiks, så ###### bra musik
Postad 06 November 2010 - 20:31
Pröva gärna Gary Moore - Still Got The Blues (och snåla inte med volymen
Postad 06 November 2010 - 21:21
Musik som får mig att få gåshud är den musiken jag tycker om, sen spelar det mindre roll om det är en dynamisk inspelning eller ej
Pröva gärna Gary Moore - Still Got The Blues (och snåla inte med volymen), andra halvan av låten får håret att resa sig på både armar och rygg
Håller med fullständigt.. När han får spel och börjar knullla med gitarren knottrar det sej över hela kroppen...
Ful som stryk är han, men FAN vad han kan gno karljäveln !!
Postad 06 November 2010 - 21:28
Har du koll på någon artist med liknande gitarr porr skills?
Redigerat av -Palle-, 06 November 2010 - 21:34.
Postad 06 November 2010 - 22:38
Japp han e riktigt grym, man vill bara ha mer mer mer när han kommer igång.
Har du koll på någon artist med liknande gitarr porr skills?
Marty Friedman. Gammal gitarrist i Megadeth. Lyssna på plattan "True Obsessions". Får Gary Moore att framstå som ett dagisbarn med en hobbygura..
Postad 07 November 2010 - 13:08
Marty Friedman. Gammal gitarrist i Megadeth. Lyssna på plattan "True Obsessions". Får Gary Moore att framstå som ett dagisbarn med en hobbygura..
Kennet and the knutters lite uppspeedat, det här var väl ändå inget häftigt någonstanns?!
Postad 07 November 2010 - 17:36
Kennet and the knutters lite uppspeedat, det här var väl ändå inget häftigt någonstanns?!
Ge dej nu för fan... Och var har jag skrivit att det ska vara häftigt ??
Han spelar på ett sätt som ingen annan. Dessutom bara med tre fingrar.
En annan lirare som inte lirar som någon annan är Vito Bratta i gamla White Lion...
Postad 07 November 2010 - 19:12
Ge dej nu för fan... Och var har jag skrivit att det ska vara häftigt ??
![]()
Han spelar på ett sätt som ingen annan. Dessutom bara med tre fingrar.
En annan lirare som inte lirar som någon annan är Vito Bratta i gamla White Lion...
"Får Gary Moore att framstå som ett dagisbarn med en hobbygura.. "
Har han bara tre fingrar totalt så är det ju lite imponerande iofs, annars.... njaaa
Var det bakermans ömma tå, klanka ner på hans idoler?
Postad 07 November 2010 - 19:15
beror på vilken hand han har 3 fingrar på och det är inte den hand som andvänds på halsen."Får Gary Moore att framstå som ett dagisbarn med en hobbygura.. "
Har han bara tre fingrar totalt så är det ju lite imponerande iofs, annars.... njaaa![]()
Postad 07 November 2010 - 19:29
Andy McKee
Och har har ni en svårslagen trummis, helt sinnesjukt duktig kille!
Tomas Haake
Killarna ifrån Lamb Of God springer ju åttor runt din kennet and the knutters nisse
Lamb Of God
Redigerat av Evil Homer, 07 November 2010 - 20:10.
Postad 07 November 2010 - 19:59
Den här killen är min kung när det kommer till att lira gura
Andy McKee
Andy McKee är riktigt trevlig
Men även Joe Bonamassa, galen snubbe!
Joe Bonamassa - Burning Hell http://open.spotify....fWz1VboGPf0kSyr
Postad 07 November 2010 - 20:17
Kan hända att detta behagar
Airtap var helt suverän!
Han med dom vidriga naglarna var inte helt oäven på att plinka han heller
Postad 07 November 2010 - 20:29
Andy McKee är riktigt trevlig
Men även Joe Bonamassa, galen snubbe!
Joe Bonamassa - Burning Hell http://open.spotify....fWz1VboGPf0kSyr
Det där det var tunggung!
Postad 07 November 2010 - 20:36
Det där det var tunggung!
Haha aa
Förresten, var det inte jag som tipsade dig om Andy McKee för ett bra tag sedan?
Annars så är ju grabbarna i Meshuggah rätt så duktiga på att lira gura (A)
Postad 07 November 2010 - 20:41
Haha aa
Förresten, var det inte jag som tipsade dig om Andy McKee för ett bra tag sedan?
Annars så är ju grabbarna i Meshuggah rätt så duktiga på att lira gura (A)
Jaså var dig utav dig jag fick det tipset, då får jag tacka väldigt mycket. För det är en av mina favorit artister nu
Jo alla i Meshuggah är ruskigt tighta, kan bli lite för mycket teknik ibland bara, elbasen kan bli jäkligt tjatig när den får så mycket plats eller hur man nu skall säga.
Postad 07 November 2010 - 20:44
Jaså var dig utav dig jag fick det tipset, då får jag tacka väldigt mycket. För det är en av mina favorit artister nu
Jo alla i Meshuggah är ruskigt tighta, kan bli lite för mycket teknik ibland bara, elbasen kan bli jäkligt tjatig när den får så mycket plats eller hur man nu skall säga.
Japp, vi snackade väl en del för kanske ett halvår sedan eller liknande?
Jo, Meshuggah är lite "svårlyssnat" kan man säga. Sitter och lyssnar på det är inte som vanliga låtar att man vet ungefär hur dom kommer att gå. När man lyssnar på Meshuggah så är allt oförutsägbart och konstigt
Postad 07 November 2010 - 22:22
Machine Head är t.o.m värre än Pantera.. Vet att Pantera mixade sex gitarrer uppepå varandra på Cowboys from hell för att få ett fetare sound, men Machine Head är som sagt värre...
machine.jpg 96.39K
0 Antal nerladdningarSen, om man vill rasta sin bas rejält, då tycker jag att man ska slå på filmen Inception som jag klämde nyss...
BRUTAL bas...
Postad 07 November 2010 - 22:28
Här har vi en person som antagligen har tagit fel på ätliga och giftiga svampar misstänker att han har fått en hallucination
Superbillig DIY Rack
Postad 07 November 2010 - 22:35
"Får Gary Moore att framstå som ett dagisbarn med en hobbygura.. "
Har han bara tre fingrar totalt så är det ju lite imponerande iofs, annars.... njaaa![]()
beror på vilken hand han har 3 fingrar på och det är inte den hand som andvänds på halsen.
Var har jag skrivit att han bara HAR tre fingrar...?
Däremot lirar han bara med tre..
Gitarristen i Pink Cream 69 lirar bara med ETT...
Har du lyssnat på HELA spår nummer sju på plattan Niklas...? Den heter "Rio".
Postad 07 November 2010 - 22:56
Gus G. Lirade förut med Dream Evil. Gick sedan över till Firewind. Lirar också med Ozzy. Förmodligen planetens duktigaste gitarrist. Både tekniskt och känslomässigt... Tycker jag...
Gus G
http://www.youtube.c...h?v=G-EIDTPg9xs
http://www.youtube.c...h?v=lbe4bVs3sP8
Postad 07 November 2010 - 23:04
Postad 08 November 2010 - 00:28
Postad 08 November 2010 - 07:35
En sub skall aldrig skramlaAng filmen inception så undrar jag nu om det finns olika ljudspår. Dvd filmen jag hade, var det ett helt värdelöst LFE spå på :S Skramla mest i basen. Det var ingen djup och mysig bas om jag säger så.
Har du redan spelat sönder sakerna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?