Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 04 december 2012 - 07:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tisdag och onsdag kväll denna vecka avslutande omgång i gruppspelet av UEFA Champions League 2012/2013.
Vi som har ComHem tillhandahålles två matcher i HD (Viasat Fotboll HD) och två matcher i SD (Viasat Sport).
Jag är mycket besviken över att ComHem inte lyckats få ett avtal avseende Viasat Sport HD redan från start dvs 1 november.
Denna kanal sänder nu både Champions League och Premier League så det är högst motiverat att vi som abonnenter på Viasat-paket hos ComHem får tillgång till den kanalen. I synnerhet sedan Viasat Premier League HD-kanalen som vi har tappat mycket av sin funktion pg av sändningsrestriktioner. Viasat-paketen har dessutom prishöjts nyligen så det är definitivt läge för förbättring av utbudet hos ComHem.
Så var det sagt - en gång till. Likt droppen som urholkar stenen...
Postad 04 december 2012 - 08:08
lazio69
-
lazio69
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Tisdag och onsdag kväll denna vecka avslutande omgång i gruppspelet av UEFA Champions League 2012/2013. Vi som har ComHem tillhandahålles två matcher i HD (Viasat Fotboll HD) och två matcher i SD (Viasat Sport). Jag är mycket besviken över att ComHem inte lyckats få ett avtal avseende Viasat Sport HD redan från start dvs 1 november. Denna kanal sänder nu både Champions League och Premier League så det är högst motiverat att vi som abonnenter på Viasat-paket hos ComHem får tillgång till den kanalen. I synnerhet sedan Viasat Premier League HD-kanalen som vi har tappat mycket av sin funktion pg av sändningsrestriktioner. Viasat-paketen har dessutom prishöjts nyligen så det är definitivt läge för förbättring av utbudet hos ComHem. Så var det sagt - en gång till. Likt droppen som urholkar stenen...
Idag är det inte en match som betyder något alla lagen är klara i alla grupperna vilka som går vidare men imorgon är det tre matcher som betyder något känns skönt då att jag inte bryr mig ett jävla dugg ska se på bonde söker fru...*ler*
Postad 04 december 2012 - 08:13
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Tisdag och onsdag kväll denna vecka avslutande omgång i gruppspelet av UEFA Champions League 2012/2013. Vi som har ComHem tillhandahålles två matcher i HD (Viasat Fotboll HD) och två matcher i SD (Viasat Sport). Jag är mycket besviken över att ComHem inte lyckats få ett avtal avseende Viasat Sport HD redan från start dvs 1 november. Denna kanal sänder nu både Champions League och Premier League så det är högst motiverat att vi som abonnenter på Viasat-paket hos ComHem får tillgång till den kanalen. I synnerhet sedan Viasat Premier League HD-kanalen som vi har tappat mycket av sin funktion pg av sändningsrestriktioner. Viasat-paketen har dessutom prishöjts nyligen så det är definitivt läge för förbättring av utbudet hos ComHem. Så var det sagt - en gång till. Likt droppen som urholkar stenen...
Givetvis kunde vi haft alla de nya Viasat HD kanalerna om bara comhem velat. Men tyvärr struntar comhem totalt i sina kunder. Att ha 50% i vinstmarginal (i klass med ockerlån och narkotikaförsäljning) och dessutom inte betalar någon skatt räcker inte för dem. comhem bryr sig inte om vad vi vill om de inte kan tjäna fler miljarder på oss!
Redigerat av Papprik, 04 december 2012 - 08:15.
Postad 04 december 2012 - 08:20
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Idag är det inte en match som betyder något alla lagen är klara i alla grupperna vilka som går vidare men imorgon är det tre matcher som betyder något känns skönt då att jag inte bryr mig ett jävla dugg ska se på bonde söker fru...*ler*
Så kan det vara i gruppspelets sista omgång men tidigare i höst har det funnits betydelsefulla matcher som skulle motiverat Viasat Sport HD hos ComHem redan från 1 november. "Bonde söker fru" kan du i alla fall se i HD-kvalitet vilket väl visar ComHems prioriteringar.
Postad 04 december 2012 - 14:10
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
220 inlägg
Jag hade otroligt gärna sett:
Viasat sport HD!! måste ha
Cmore series HD, vill nog alla ha.
Och cmore play via webben, när kommer det, har haft och betalat för cplus/cmore det stora paketet i femton år och tycker att jag snart förtjänar det...
Ni sa tidigare i slutet av december, någon uppdatering
Redigerat av Neond13, 04 december 2012 - 14:11.
Postad 04 december 2012 - 15:44
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej comhem,
Varför skickar ni erbjudanden som bara gäller nya kunder till mig som redan är befintig kund sedan flera år? Är det bara för att provocera mig och visa vad jag kan inte få? If yes, you're doing a great job! Snart slipper ni mig som kund. Jag ber om ursäkt för att jag har stört er med mina pengar sedan 2007. Om ni lovar att aldrig ta in Kanal 5 HD så lovar jag att aldrig mer störa er genom att vara er kund.
Instämmer till fullo fick e-post nyligt där det i rubriken står "En riktig Knock Out med halva priset på Digital-tv" så först tänker man sweet lite kundvård de har skickat erbjudande till mig om halva priset, dock ingen mer info i brevet i sig utan var tvungen att surfa in på hemsidan där man nås av "... och endast nya digital-tv-kunder" tack för den passningen 
För övrigt Kanal5 HD, Skärpning!
Håller fullständigt med men så funkar tyvärr comhem. Innan du har skrivit på så lovar man guld och gröna skogar, sen när du väl är fast i ett avtal ser de dig bara som en penningpung som det gäller att kräma ur så mycket det går.
comhems syn på sina kunder är hemsk, kan de välja mellan att göra 1000 kunder glada eller göra dem ledsna men i och med det tjäna 10 spänn mer väljer de 10:an 100 ggr. av 100!!
Att de sen avsätter en person eller två att skriva på facebook och i olika forum ändrar inte det minsta på detta!
Fick samma mail och blev riktigt förbannad. I det här fallet så är det ju reklam riktat direkt till mig eftersom jag är kund hos Com Hem. Inte något allmänt reklamspam, utan ett nyhetsbrev jag får eftersom jag redan är deras kund.
Det hela känns som ett hån. Hej och tack för att du varit trogen kund i flera år. Men vet du vad? Hade du inte varit det så hade du nu kunnat bli det till ett mycket bra pris...
Hej, Formuleringen som befintliga kunder fick i ämnesraden i utskicket var olycklig och vi förstår er frustration. Vi har lyft detta vidare för att det inte skall hända igen. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice Jag hade otroligt gärna sett: Viasat sport HD!! måste ha
Cmore series HD, vill nog alla ha.
Och cmore play via webben, när kommer det, har haft och betalat för cplus/cmore det stora paketet i femton år och tycker att jag snart förtjänar det... Ni sa tidigare i slutet av december, någon uppdatering
Hej, Då har jag registrerat ditt önskemål för C More Series HD samt Viasat Sport HD. Vad gäller C More Play så planerar vi att erbjuda den tjänsten nu innan nyår. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 04 december 2012 - 21:39
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej,
Formuleringen som befintliga kunder fick i ämnesraden i utskicket var olycklig och vi förstår er frustration. Vi har lyft detta vidare för att det inte skall hända igen.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Inte bara rubriken är "olycklig", hela mailet är osmakligt. Varför skickar ni det till befintliga kunder överhuvud taget?
Postad 04 december 2012 - 23:58
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag kan bara hålla med. hit ringer det telefon försäljare för comhem förjämnan och ska sälja nått jag redan har sen får man mail med nått man inte kan ha heller... jag har logg på min telefon som kollar upp på nätet på sidan (vem ringde) och ser då på en gång att det är försäljare från comhem som ringt. Har slutat svara men då ringer de 300 gånger till på bara en väcka och ger inte upp vill inte ha denna terror jag e dessutom med i nix och får ändå dessa comhem samtal ... dåligt av er comhem!!!!!!!!!!
Postad 05 december 2012 - 10:01
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
.... jag e dessutom med i nix och får ändå dessa comhem samtal ... dåligt av er comhem!!!!!!!!!!
NIX hjälper dig tyvärr inte i detta fallet då företag som man har "avtal" med inte behöver kolla i NIX registret.
Postad 05 december 2012 - 10:14
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
NIX hjälper dig tyvärr inte i detta fallet då företag som man har "avtal" med inte behöver kolla i NIX registret.
Ja, det räcker att man har varit kund eller prenumerant så kan de ringa åratal efteråt trots att man har Nix-spärr. Dessutom behöver allehanda undersökningsföretag inte heller kolla i Nix innan de ringer och vill ställa "några" (dvs 100) frågor "bara". Plus att om man råkat bli "näringsidkare" t ex genom att ha sålt några kubikmeter skog för flera år sedan kan man få samtal till sin hemtelefon trots att man är "Nixad" som privatperson. Det bästa är faktiskt att bara ha mobiltelefon för det är inte många säljare som ringer dit pg av kostnaderna - trots att man inte kan sätta Nix-spärr på mobilen (ännu).
Postad 06 december 2012 - 17:08
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Något jag tycker vi borde fokucera på också är NHL som vi inte sett en match av, betalar Viasat för sändningrättigheterna utan att få något? (som vi gör  )
priade kanaler för mig är
HD för Viasat och C More:s kanaler
samt
C More Play
Postad 06 december 2012 - 19:18
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Något jag tycker vi borde fokucera på också är NHL som vi inte sett en match av, betalar Viasat för sändningrättigheterna utan att få något? (som vi gör )
priade kanaler för mig är HD för Viasat och C More:s kanaler samt C More Play
Genom lockouten finns det inga NHL-matcher att visa. Jag vet inte vad avtalen säger men det skulle förvåna mig om det finns pengar tillbaka på abonnemangskostnaden. Vad som händer ekonomiskt med sändningsrätterna är en annan fråga.
Postad 06 december 2012 - 19:56
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Genom lockouten finns det inga NHL-matcher att visa. Jag vet inte vad avtalen säger men det skulle förvåna mig om det finns pengar tillbaka på abonnemangskostnaden. Vad som händer ekonomiskt med sändningsrätterna är en annan fråga.
Jag vet att det är lockout och att det inte finns matcher att visa! Väntar mig inga pengar tillbaka. Men Comhem kanske kan ta det till sin förhandlingen att få HD-kanalerna då Viasat inte levererar det som man avtalat. (+ jag blivit "lovad") Om Viasat avtalat hel säsong men får, om vi har tur en halv säsong, så är det dålig avtalskrivare, jag skulle gärna ha ett avtal där jag tar betalt för 100% men levererar typ 50%, fin affärsidé. Vi måste ställa krav på tv-bolagen som sedan får ställa krav på dom olika ligorna som tjänar stora pengar på dessa avtal så att spelarna kan ha fina löner
Redigerat av Unregistered60ec3204, 06 december 2012 - 20:00.
Postad 07 december 2012 - 08:43
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
comhem kan dra åt h-e......
Jag har i dagarna fått en faktura med x-antal månader retroaktiv krypteringsavgift.
Jag har läst om detta påfund i tråden, men trodde att det skulle gälla från och med nästkommande faktura....
Aldrig mer comhem.... TV/internet är uppsagda......
Postad 07 december 2012 - 10:06
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag vet att det är lockout och att det inte finns matcher att visa! Väntar mig inga pengar tillbaka. Men Comhem kanske kan ta det till sin förhandlingen att få HD-kanalerna då Viasat inte levererar det som man avtalat. (+ jag blivit "lovad") Om Viasat avtalat hel säsong men får, om vi har tur en halv säsong, så är det dålig avtalskrivare, jag skulle gärna ha ett avtal där jag tar betalt för 100% men levererar typ 50%, fin affärsidé. Vi måste ställa krav på tv-bolagen som sedan får ställa krav på dom olika ligorna som tjänar stora pengar på dessa avtal så att spelarna kan ha fina löner
Vad är det du vill att ComHem ska göra? Jag har förstått att du är missnöjd men förstår inte vad du vill att ComHem ska göra för att du ska bli nöjd(are). Är det fler HD-kanaler från Viasat du vill ha? Det vill jag också - speciellt Viasat Sport HD och filmkanalerna.
Postad 07 december 2012 - 19:02
contra
-
contra
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Comhem måste visa större intresse av att behålla sina gamla kunder! Det är ju bara nya kunder som får förmånliga erbjudanden och några nya kunder verkar det ju inte bli längre. Därför fortsätter man att mjölka sina gamla kassakossor. Varför inte införa en slopad krypteringsavgift efter 10 år som kund, eller en avgiftsfri månad varje år? Det kunde även gälla för bredbandsuppkopplingen.
(Kund sedan starten)
Postad 07 december 2012 - 22:32
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Comhem måste visa större intresse av att behålla sina gamla kunder! Det är ju bara nya kunder som får förmånliga erbjudanden och några nya kunder verkar det ju inte bli längre. Därför fortsätter man att mjölka sina gamla kassakossor. Varför inte införa en slopad krypteringsavgift efter 10 år som kund, eller en avgiftsfri månad varje år? Det kunde även gälla för bredbandsuppkopplingen.
(Kund sedan starten)
Coop skickade en julskiva till sina medlemmar. Visserligen var det Peter Jöback, men det är ju tanken som räknas. :-) Som kund hos Comhem känns det mest som att man är till besvär.
Postad 08 december 2012 - 07:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Coop skickade en julskiva till sina medlemmar. Visserligen var det Peter Jöback, men det är ju tanken som räknas. :-)
Som kund hos Comhem känns det mest som att man är till besvär.
Det är väl som i arbetslivet. Det är inte den lojale trotjänaren "Stann-Anders" som får högsta lön och bästa påslag i löneförhandlingen utan snarare den nyanlända "Hopp-Jerka" med sin färska examen och "hunger efter utmaningar".
Postad 08 december 2012 - 09:32
Ticco
-
Ticco
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Vi på Kopparstadens hyresgäster ( i Falun) får vid den här tiden ett presentkort på 500 kronor som tack för att vara en trogen hyresgäst
Postad 08 december 2012 - 12:03
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
gamla goda tiden då filmnet filmkanalen fanns så fick man en cd skiva med filmmusik för att man vart trogen kund i 3år hos då varande multichoice i dag cmore får man sånt i dag Svar NEJ!!!!!
Postad 08 december 2012 - 17:02
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hej,
1. Vi kommer att lansera C More Series HD under hösten, det är bestämt nu! 2. Vi kommer troligtvis inom en snar framtid kunna erbjuda detta till våra kunder. Något datum finns dock inte i dagsläget. 3. Exakt hur detta det kommer att se ut för våra kunder kan vi inte informera om i dagsläget, men vi kommer att kommunicera detta längre fram. 4. Com Hem känner till HBO:s planer att lansera en nordisk filmtjänst och vi för förhandlingar med dem om att ta in HBO i vårt utbud och räknar med att kunna presentera en lösning under hösten. Vi har för övrigt ett sammarbete med TiVo som kommer att öppna för nya möjligheter framöver men det är inget vi kan gå in på djupare än så i dagsläget.
Som ni märker kan vi inte alla gånger vara så specifika i våra svar och det beror på att vi rent affärsmässigt och förhandlingsmässigt inte kan och får gå in på detaljer som inte är klara/förhandlade tillsammans med programbolagen/upphovsrättsinnehavaren.
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson Kundservice
Vilken höst är det ni avser? Nu skriver vi december och det är väl en vintermånad. Är det hösten 2013, 2014 eller vilken höst avser ni?
Postad 08 december 2012 - 17:17
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Vilken höst är det ni avser? Nu skriver vi december och det är väl en vintermånad. Är det hösten 2013, 2014 eller vilken höst avser ni?
Tyvärr fungerar comhem som så att de inte ens petar sig i näsan utan att tjäna pengar på det. Att ta hand om sina kunder och hålla löften eller bättra på sin service så dessa kunder blir nöjda har noll värde för comhem, tjänar de inte mer pengar gör de noll! De vet att de flesta av oss inte har något annat val än att stå ut med deras obefintliga "service" och deras ockerpriser!!
Postad 09 december 2012 - 21:37
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Något nytt om när SVT1 HD och SVT2 HD kan tänkas sända fritt? Enligt er hemsida så kostar de 0 kr. Ni släppte ju SVT1, SVT2, SVT24, TV4, TV6, Axess TV, Barnkanalen och Kunskapskanalen fritt för snart tre år sen. Är det inte läge att ni tänker om då man måste slanta upp minst 248 kr/mån för att få tillgång till två licensfinansierade tvkanaler? https://www.comhem.s...58/-/index.html
Redigerat av jan_bananberg, 09 december 2012 - 21:40.
Postad 10 december 2012 - 00:15
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Något nytt om när SVT1 HD och SVT2 HD kan tänkas sända fritt? Enligt er hemsida så kostar de 0 kr. Ni släppte ju SVT1, SVT2, SVT24, TV4, TV6, Axess TV, Barnkanalen och Kunskapskanalen fritt för snart tre år sen. Är det inte läge att ni tänker om då man måste slanta upp minst 248 kr/mån för att få tillgång till två licensfinansierade tvkanaler?
https://www.comhem.s...58/-/index.html
de är fria nu men man måste ha kort = krypteringsavgift = inte gratis som de vill påstå
Postad 11 december 2012 - 09:29
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Tyvärr fungerar comhem som så att de inte ens petar sig i näsan utan att tjäna pengar på det.
Att ta hand om sina kunder och hålla löften eller bättra på sin service så dessa kunder blir nöjda har noll värde för comhem, tjänar de inte mer pengar gör de noll! De vet att de flesta av oss inte har något annat val än att stå ut med deras obefintliga "service" och deras ockerpriser!!
Hej, Vi ber om ursäkt att vi inte kunnat lansera kanalen under hösten, som det var planerat. Vi kommer att lansera C More Series HD inom kort, men vi har tyvärr inget datum som vi kan ge er just nu. Vi återkommer med mer information så fort vi har mer information! Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 11 december 2012 - 09:52
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Något nytt om när SVT1 HD och SVT2 HD kan tänkas sända fritt? Enligt er hemsida så kostar de 0 kr. Ni släppte ju SVT1, SVT2, SVT24, TV4, TV6, Axess TV, Barnkanalen och Kunskapskanalen fritt för snart tre år sen. Är det inte läge att ni tänker om då man måste slanta upp minst 248 kr/mån för att få tillgång till två licensfinansierade tvkanaler? https://www.comhem.s...58/-/index.html de är fria nu men man måste ha kort = krypteringsavgift = inte gratis som de vill påstå Hej,SVT1, SVT2, SVT24 och Barn & Kunskapskanalen är de digitala must carry-kanalerna i vårt utbud.I Sverige regleras must carry av åttonde kapitlet i Radio och TV-lagen (RTL, SFS 1996:844).SVT1 samt SVT2 HD ligger helt utanför vidaresändningsplikten som avser must carry kanalerna, därav krävs programkort för att se dessa kanaler.Med vänlig hälsningJohan ÅströmKundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 11 december 2012 - 09:53.
Postad 11 december 2012 - 10:04
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Hej,
SVT1, SVT2, SVT24 och Barn & Kunskapskanalen är de digitala must carry-kanalerna i vårt utbud.
I Sverige regleras must carry av åttonde kapitlet i Radio och TV-lagen (RTL, SFS 1996:844).
SVT1 samt SVT2 HD ligger helt utanför vidaresändningsplikten som avser must carry kanalerna, därav krävs programkort för att se dessa kanaler.
Det är inte möjligt att de kan tänkas bli fria inom några år då? Det är inte möjligt att lösa ett programkort för dessa två för 59 kr/mån som motsvarar krypteringsavgiften?
Postad 11 december 2012 - 10:39
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej,
SVT1, SVT2, SVT24 och Barn & Kunskapskanalen är de digitala must carry-kanalerna i vårt utbud.
I Sverige regleras must carry av åttonde kapitlet i Radio och TV-lagen (RTL, SFS 1996:844).
SVT1 samt SVT2 HD ligger helt utanför vidaresändningsplikten som avser must carry kanalerna, därav krävs programkort för att se dessa kanaler.
vadå därav krävs programkort???????? det va den sämsta ursäkt TRAMSSNACK!!!! finns inget krav att det måste va kort det är ju ni som operatör som valt att de ska va kort alla operatörer har valet att sända en kanal gratis eller inte det är upp till er!!!! varför bara inte säga att ni valt att sända dem krypterat!!!!!!! finns flera operatörer som valt att de ska va fria kanaler!
Redigerat av Duckface21, 11 december 2012 - 10:41.
Postad 11 december 2012 - 10:50
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
Hej,
Vi ber om ursäkt att vi inte kunnat lansera kanalen under hösten, som det var planerat. Vi kommer att lansera C More Series HD inom kort, men vi har tyvärr inget datum som vi kan ge er just nu.
Vi återkommer med mer information så fort vi har mer information!
En teori är att ComHem och Telia kommer få tillgång till kanalen samtidigt. Telia använder den redan i sin reklam och det har sagts att den ska komma i "januari" (ja, citationstecknen är avsiktliga). ComHem och Telia använder för övrigt samma uttryck, och betyder de samma sak skulle jag inte hålla andan som ComHem-kund. - Telias lansering av fler HD-kanaler "under hösten" blev 23 mars året efter. - 16 november utlovades att lansering av HBOs serier i HD skulle ske "inom kort". Fortfarande lyser de med sin frånvaro.
Postad 11 december 2012 - 11:04
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Det är inte möjligt att de kan tänkas bli fria inom några år då? Det är inte möjligt att lösa ett programkort för dessa två för 59 kr/mån som motsvarar krypteringsavgiften?
Hej, Det är tyvärr inget som jag kan säga något om eftersom att det inte finns någon sådan information i dagsläget. Om det eventuellt skulle ske någon förändring så kommer vi absolut att meddela detta. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 11 december 2012 - 14:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
SVT's HD kanaler är helt fria utan kort på marksända sändningar och Tele2 t.ex.
Hos CD kan man få ett kort mot depostionsavgift för SVT's kanaler som man får tillbaka om man skickar tillbaka kort.
Viasat kan låsa upp kanalerna helt utan kort om man ringer och ger dom boxid.
4 val ni har att välja bland om ni vill ha fria HD kanaler från SVT.
Postad 11 december 2012 - 14:52
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
SVT's HD kanaler är helt fria utan kort på marksända sändningar och Tele2 t.ex. Hos CD kan man få ett kort mot depostionsavgift för SVT's kanaler som man får tillbaka om man skickar tillbaka kort. Viasat kan låsa upp kanalerna helt utan kort om man ringer och ger dom boxid. 4 val ni har att välja bland om ni vill ha fria HD kanaler från SVT.
Här är SVT:s information om hur man tar emot SVT HD: http://www.svt.se/om...r-man-emot-hdtvVet inte om den är helt uppdaterad. Jag vet dock att SVT HD är fritt i marknätet om man har DVB-T2 tuner och att ComHem vill ha betalt.
Postad 11 december 2012 - 15:00
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Var ju precis de jag skrev i det du citerade att SVT HD är fritt i marknätet.
Justja glömde Telia där det räcker att ha deras tjänst för att kunna se på dom (Jag jämför det med avgiften man betalar för Comhem i hyran för analoga kanaler).
Men det är ju ganska enkelt skaffa abbonemang nån månad och säg upp det sen så kan ni se på SVT HD.
Det räcker nämligen med kortet så man måste inte ha ett abbonemang.
Redigerat av Leatherface, 11 december 2012 - 15:06.
Postad 11 december 2012 - 15:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
men ärligt så du förespråkar att man ska byta tv leverantör bara för svt hd nej tack nu drabbar detta inte mig jag har alla kanaler jag vill ha men det e sjukt ihop satt för dem som inte vill ha kort osv.. att de inte är fritt...
tex bor man i ett comhem hus så ska ju man kunna se svthd utan inomhus antenn
Redigerat av Duckface21, 11 december 2012 - 15:23.
Postad 11 december 2012 - 15:24
Unregistered05367bdf
-
Unregistered05367bdf
-
Användare
-
-
194 inlägg
Så bara för att ni inte måste så gör ni det inte. Goodwill?
Postad 11 december 2012 - 16:05
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
men ärligt så du förespråkar att man ska byta tv leverantör bara för svt hd nej tack nu drabbar detta inte mig jag har alla kanaler jag vill ha men det e sjukt ihop satt för dem som inte vill ha kort osv.. att de inte är fritt...
tex bor man i ett comhem hus så ska ju man kunna se svthd utan inomhus antenn
Hålelr fullständigt med och har inte påstått nåt annat. Jag menade det mer som en jämförelse som visar att Comhem är bland dom få där man inte kan få SVT's HD kanaler fritt. Med skaffa abbonemang menade jag hos Comhem för att sen säga upp det enbart för att få ett kort som man sen kan använda fritt för att se SVT HD helt utan avgift (bortsett från den månad man haft abb då). Eller om nån har ett kort liggandes med uppsagt abb så funkar det med.
Postad 11 december 2012 - 17:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
sen är ju marksänt mer komprimerad bild en tex fasta anslutningar just för utrymmet i marknätet
Postad 11 december 2012 - 17:09
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hålelr fullständigt med och har inte påstått nåt annat. Jag menade det mer som en jämförelse som visar att Comhem är bland dom få där man inte kan få SVT's HD kanaler fritt. Med skaffa abbonemang menade jag hos Comhem för att sen säga upp det enbart för att få ett kort som man sen kan använda fritt för att se SVT HD helt utan avgift (bortsett från den månad man haft abb då). Eller om nån har ett kort liggandes med uppsagt abb så funkar det med.
Det är väl inte bara att skaffa abonnemang och säga upp hur som helst. Kortaste bindningstid är ju 12 månader.
Postad 11 december 2012 - 19:04
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Hade för mig det bara gällde premiumkanalerna men det kanske är ändrat nu.
Men jag håller med dom ska vara fria och gå att se på hur många TV apparater man vill.
Men jag förstår Comhem samtidigt. Ägarna är ett riskkaptialbolag som vill tjäna pengar och vill sälja digitalabbonemang.
Genom att ha SVT's HD kanaler kodade då dom inte är tvingade till det så får dom säkert en del fler sålda digital abbonemang.
Borde istället följa t.ex Tele2's exempel att helt enkelt stänga ner analoga kanalerna och erbjuda ett paket med motsvarande kanalutbud digitalt inkl box och kort. Betalar 45:-/mån i hyran för ca 10 fria kanaler inkl SVT's HD kanaler + 1 intressepaket med box och kort. Hyresvärdarna/BRF kan iofs förhandla till en sån lösning redan men sålänge det är valfritt så kommer dom nog inte bry sig speciellt mycket.
Redigerat av Leatherface, 11 december 2012 - 19:16.
Postad 11 december 2012 - 21:02
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Frågan gällde inte huruvida ni är tvungna att sända kanalerna eller inte. Den gällde huruvida ni som exempelvis Boxer låta kanalerna ingå i det fria utbudet. Comhem-kunder betalar både TV-licens samt avgift till er via hyran. Det är numera inte helt ovanligt att folk har kastat ut sina tjock-tv-apparater och köper stora platta apparater. Dessa stora skärmar kräver HD-kanaler. Jag tror att ni binder ris åt egen rygg i er snikenhet. /Tor
Postad 11 december 2012 - 21:47
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Inga nyheter om TV6 HD Kanal 5 HD eller när (eller om) man kan välja TV3 HD i 8 favoo?
Postad 12 december 2012 - 09:48
Ticco
-
Ticco
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Inga nyheter om TV6 HD Kanal 5 HD eller när (eller om) man kan välja TV3 HD i 8 favoo?
Det skulle jag också vilja veta. Händer det något om dessa? Blir det inom min livstid eller.....?
Postad 12 december 2012 - 10:37
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Det skulle jag också vilja veta. Händer det något om dessa? Blir det inom min livstid eller.....?
När det gäller Kanal 5 HD och TV6 HD så har vi ingen ytterligare information förutom att förhandlingar fortsätter. Att TV3 HD endast ingår i Extra Large samt HD-paketet är i dagsläget en avtalsfråga. Vi vill självklart kunna erbjuda kanalen i fler paketeringar och vi har diskussion om detta, men inget är klart om/när/hur detta eventuellt kan erbjudas. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 12 december 2012 - 11:25
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
När det gäller Kanal 5 HD och TV6 HD så har vi ingen ytterligare information förutom att förhandlingar fortsätter.
Att TV3 HD endast ingår i Extra Large samt HD-paketet är i dagsläget en avtalsfråga. Vi vill självklart kunna erbjuda kanalen i fler paketeringar och vi har diskussion om detta, men inget är klart om/när/hur detta eventuellt kan erbjudas. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Kan det helt enkelt vara så att nuvarande prisbild på Large dvs 154 kr under månad 1-12 resp Medium 8 Favoriter dvs 124 kr under månad 1-12 inte "tillåter" att man betalar TV3 för att få TV3 HD i dessa paketeringar? Lönsamheten är förmodligen redan hårt ansträngd genom dessa kampanjpriser. HD-paketet däremot har TV3 HD som en extra krydda eftersom det i mångt och mycket förlorat den roll det hade från början sedan framförallt XL fått många HD-kanaler och Small försvunnit för nya kunder. (Jag tänker bara högt och förväntar mig inget svar).
Postad 12 december 2012 - 13:57
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Coimhem borde följa bla Tele2's exempel med mindre intressepaket för 69:-/st
Dessutom kan jag se t.ex Eurosport HD i Sportpaketet i valfri box för att nämna ett exempel.
Inget krav på CI+ där som hos Comhem.
Redigerat av Leatherface, 12 december 2012 - 14:00.
Postad 12 december 2012 - 19:36
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Kollade två av Comhems största konkurrenterna idag med motsvarande "Large paket" och båda redovisar inkl. kortavgift Motsvarande paket på Viasat Parabol 43 kanaler 255kr/mån inkl. kortavgift http://www.viasat.se/utbud/kanalpaketMotsvarande paket på Boxer (Max) 48 kanaler 274kr/mån och dom skriver inte ens ut vad det kostar utan kortavgift http://www.boxer.se/...-utbud/Baskort/Comhems paket Large har 40+ kanaler för 308kr/mån inkl. krypteringsavgift Detta gör att Comhem är 53kr/mån dyrare (636kr/år) än Viasat vilket är i princip hela Comhems krypteringavgift och 34kr/mån (408kr/år) dyrare än Boxer. Vad i detta är en branschtandrad, som Comhem tycker att dom håller sig till!?
Postad 12 december 2012 - 20:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Kollade två av Comhems största konkurrenterna idag med motsvarande "Large paket" och båda redovisar inkl. kortavgift ....
Detta gör att Comhem är 53kr/mån dyrare (636kr/år) än Viasat vilket är i princip hela Comhems krypteringavgift och 34kr/mån (408kr/år) dyrare än Boxer.
Vad i detta är en branschtandrad, som Comhem tycker att dom håller sig till!?
Kanske än mer intressant är jämförelsen med kabel-tv i form av Sappa. Sappa Mycket HD med 46 kanaler inkl ett dussin HD-kanaler som kostar 299 kr/mån + krypteringsavgift 33 kr/mån = 332 kr/mån. Sappa Mest HD med 66 kanaler inkl ett dussin HD-kanaler som kostar 359 kr/mån + krypteringsavgift 33 kr/mån = 392 kr/mån.
Postad 12 december 2012 - 20:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag betalar 249kr i månaden för XL paketet
Postad 12 december 2012 - 20:29
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag betalar 249kr i månaden för XL paketet 
Dom priserna jag har tittat på är ordinarie priser hos operatörerna och XL kostar 408kr/mån Kanske än mer intressant är jämförelsen med kabel-tv i form av Sappa. Sappa Mycket HD med 46 kanaler inkl ett dussin HD-kanaler som kostar 299 kr/mån + krypteringsavgift 33 kr/mån = 332 kr/mån. Sappa Mest HD med 66 kanaler inkl ett dussin HD-kanaler som kostar 359 kr/mån + krypteringsavgift 33 kr/mån = 392 kr/mån.
Sappa har jag ingen möjlighet att byta till så det var ointressant i min jämförelse
Postad 12 december 2012 - 20:36
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Dom priserna jag har tittat på är ordinarie priser hos operatörerna och XL kostar 408kr/mån Sappa har jag ingen möjlighet att byta till så det var ointressant i min jämförelse
Jag förstår. För dig blir det naturligtvis relevant att jämföra de tre operatörer du kan välja mellan. Ur ett mer allmänt perspektiv kan det dock vara mer upplysande att se hur ComHems pris förhåller sig till ett annat företag som sysslar med kabel-tv. Digitala marknätet och tv via satellit kan ha en annan kostnadsbild som gör att deras priser är lägre.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|