Postad 02 October 2017 - 21:39
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Läste ni inte på länken till Transportstyrelsen?
. Sverige har heller inga regler om att TPMS på personbilar ska kontrolleras vid exempelvis kontrollbesiktning.
Sorry, missade det helt och hållet!
Det visar ju än en gång hur lite däckhandlare OCH bilhandlare vet om TPMS när dom står och rent utav ljuger folk rakt upp i ansiktet! Men det är ju iofs inget nytt i sig, det har dom ju alltid gjort, så det kanske bara är ett karaktärsdrag hos försäljare i allmänhet!? 
Då behöver man bara hitta ett sätt att lura systemet!
Sen vet man ju aldrig om Transportstyrelsen kommer ändra på regelverket i efterhand...
Postad 02 October 2017 - 22:06
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Nu vet jag inte hur det är med bilar utan gps skärm, hur visar dom om trycket är för högt/låht?
Postad 03 October 2017 - 04:18
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Nu vet jag inte hur det är med bilar utan gps skärm, hur visar dom om trycket är för högt/låht?
Tänds en varningslampa och infotext på mina bilar.
Postad 03 October 2017 - 08:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Det här kommer nog bli fränt:
https://www.instagra...m/polestarcars/
17.10.17 mao. Men "The End"...? End of petrol?
Postad 03 October 2017 - 11:19
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Subaru är ju så smart att dom bara har en varningslampa på äldre modeller, nyare modeller som min har även ett varningsmeddelande att jag skall kolla i manualen. Inget om vilket däck det berör, om vilket tryck jag har eller något sådant. Nä, varför utnyttja all information man kan läsa av från sensorerna?!
Japaner är bra på mycket, men många gånger undrar man vad dom håller på med!
Postad 03 October 2017 - 19:31
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
jag ger inte upp :-D bara 14 veckor kvar till bilen kommer och plöjt igenom forum med Golf MK7 fälgar och OZ och VMR verkar vara de mest populära fälgarna i USA, snygga är de också, men lite för mycket mot vad jag vill lägga ut på vinterfälgar, men jag hittade ett lågprismärke här i Europa, FOX som säljs av däckvaruhuset, den påminner om många som verkar bli riktigt snygga på en Mk7 Golf.
1. VMR 710FF
2. FOX FX-7
+ en bild med fälg på golf R mk7:-D
Tror jag kommer så till på ett par 18" Fox med däck för under 9000 kr .. sen till sommaren kanske jag köper ett par OZ eller nått sånt roligt :-D
Redigerat av fristil, 03 October 2017 - 19:51.
Postad 03 October 2017 - 19:34
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Sitter och finderar på en regel gällande belysning på bilarna.
Det står "Gult eller vitt ljus fram". Ska man tolka detta som att man måste välja, eller kan man ha vita DRL och gula halvljus?
Ingen som har koll?
Subaru är ju så smart att dom bara har en varningslampa på äldre modeller, nyare modeller som min har även ett varningsmeddelande att jag skall kolla i manualen. Inget om vilket däck det berör, om vilket tryck jag har eller något sådant. Nä, varför utnyttja all information man kan läsa av från sensorerna?!
Japaner är bra på mycket, men många gånger undrar man vad dom håller på med!
Samma på Kia. Tänds en lampa när trycket är lågt.
Kan hålla med om att det känns lite snålt när infon finns där, men samtidigt så är det mindre saker som ka bråka.
Så länge lampan tänds är jag nöjd 😇
Postad 03 October 2017 - 21:39
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
jag ger inte upp :-D bara 14 veckor kvar till bilen kommer och plöjt igenom forum med Golf MK7 fälgar och OZ och VMR verkar vara de mest populära fälgarna i USA, snygga är de också, men lite för mycket mot vad jag vill lägga ut på vinterfälgar, men jag hittade ett lågprismärke här i Europa, FOX som säljs av däckvaruhuset, den påminner om många som verkar bli riktigt snygga på en Mk7 Golf.
1. VMR 710FF
2. FOX FX-7
+ en bild med fälg på golf R mk7:-D
Tror jag kommer så till på ett par 18" Fox med däck för under 9000 kr .. sen till sommaren kanske jag köper ett par OZ eller nått sånt roligt :-D
Åker du mkt grusväg eller dåliga vägar så skulle jag inte köpa billiga noname fälgar, dom blir lätt skeva.
Postad 04 October 2017 - 00:15
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Åker du mkt grusväg eller dåliga vägar så skulle jag inte köpa billiga noname fälgar, dom blir lätt skeva.
Håller med där...alla noname/kopior jag haft har börjat vibrera/blivit skeva...skräp
Postad 04 October 2017 - 09:50
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Ingen som har koll?
Samma på Kia. Tänds en lampa när trycket är lågt.
Kan hålla med om att det känns lite snålt när infon finns där, men samtidigt så är det mindre saker som ka bråka.
Så länge lampan tänds är jag nöjd
Det känns som att jag har sämre koll på däckstrycket sen man börjat lite på TPMS. Förr kollade man trycket med jämna mellanrum eller när något kändes konstigt. Nu litar man på att lampan skall tändas när det är något galet. Och när lampan tänds utan anledning ibland så är det mest jobbigt. Då hade det varit bra om man kunde läsa av trycket inne i bilen istället för att behöva plocka fram mätare och springa runt bilen. Men men...
Såg att det fanns en burk att köpa där man kunde programmera in fyra TPMS-ID'n som skickade ut dom på samma frekvens för att lura bilen, men verkade vara enbart för amerikanska marknaden. Det hade varit ett alternativ om det verkligen fungerar.
Att avaktivera funktionen verkar vara hopplöst!
Postad 04 October 2017 - 11:29
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Min jakt på kombi går vidare. Tycker det är lurigt med ett eventuellt dieselförbud och frugan vill helst ha en miljöbil. Så kollat en del på VW Passat (eco-varianten). Någon som har erfarenhet av Passat här? Vet att växellådan kan strula, någon här som varit tvungen att byta? Vad kostade det?
Postad 04 October 2017 - 11:59
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Min jakt på kombi går vidare. Tycker det är lurigt med ett eventuellt dieselförbud och frugan vill helst ha en miljöbil. Så kollat en del på VW Passat (eco-varianten). Någon som har erfarenhet av Passat här? Vet att växellådan kan strula, någon här som varit tvungen att byta? Vad kostade det?
Det är automat, DSG-lådan, som har varit problem. Min förra bil var en Touran med DSG 7 och den hade föregående ägare fått byta. Manuella ska inte vara några problem.
Samt de kända problemen med kamremmen på TSI-motorerna.
http://bloggar.mestm...passat-ecofuel/
Redigerat av agpath, 04 October 2017 - 12:00.
Postad 04 October 2017 - 12:20
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Har kört Passat GTE nyligen och var riktigt trevlig att köra samt väldigt snål även på långkörningar när man i princip enbart utnyttjar den lilla bensinmotorn.
Utrymmet var nog det som imponerade mest. Trots batteripacket så hade den klassens största bagageutrymme!
Enda nackdelen är väl att det är en VAG och skall man tro alla som kör dessa bilar så är det motorbyte var 5000'e mil, utöver alla andra problem dom tas med! Förutom kamrem så verkar kolvras vara väldigt vanligt.
Växellådsproblemen verkar blivit betydligt ovanligare på senaste tiden.
Postad 04 October 2017 - 12:55
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Tack för tipsen och åsikterna. Verkar stämma som du säger agpath att det är automatlådan som strular.
Kollade på det där med VAG-motor också. Antar att det är läge att se över bilförsäkringen så att motorskada. Men visst sitter det VAG-motor även i Skoda? Verkar vara bensinmotorn som strular också.
http://teknikensvarl...n-motor-185407/
Finns det bilar som inte har "kroniska åkommor"?
Postad 04 October 2017 - 14:10
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Postad 04 October 2017 - 14:17
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Vilket en gång för alla bevisar att dagens bränslebeskattning har noll att göra med miljö. Oavsett vad MP säger.
Postad 04 October 2017 - 14:26
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ja ingen kan väl på allvar tro att staten kommer att gå med på uteblivna pengar pga elbilar eller andra miljöbilar?
De kommer se till att ta betalt på annat sätt
Postad 04 October 2017 - 14:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Ja ingen kan väl på allvar tro att staten kommer att gå med på uteblivna pengar pga elbilar eller andra miljöbilar?
En annan fråga är vad som kommer att hända med elpriset? Tillgång och efterfrågan. Ska ett antal 100.000 ladda sina elbilar och belasta elnätet så att även vi som inte hart elbil får en högre elkostnad?
Postad 04 October 2017 - 14:59
Hoggeman
-
Hoggeman
-
Användare
-
-
243 inlägg
En annan fråga är vad som kommer att hända med elpriset? Tillgång och efterfrågan. Ska ett antal 100.000 ladda sina elbilar och belasta elnätet så att även vi som inte hart elbil får en högre elkostnad?
Kommer förmodat att påverka ytterst marginellt då se flesta torde ladda under natten då landet har kraftigt överskott som inte används utan går till spillo. Kanske viss påverkan under några timmar på EM om många kommer att ladda på jobbet innan hemfärd. Vi räknade lite på skoj hur det skulle påverka när jag jobbade inom kärnkraft en natt när det var lite och göra. Blev inte många öre det påverkade priset om alla skulle skifta till elbil.
Vad farbror staten skulle göra för att kompensera för utebliven bensinskatt är ju som sagt en annan fråga. Betala lär vi ju få göra i någon form hur som haver. Blir väl högre bilskatt eller någon form av ”slitageskatt”.
Postad 04 October 2017 - 15:13
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Förmodligen passar dom väl på att höja energiskatten med i samma veva. Ett gyllne tillfälle att krama deg ur medborgarna. Energiskatten är dessutom momsbelagd. Rena smörgåsbordet.
Redigerat av Askungen, 04 October 2017 - 15:15.
Postad 04 October 2017 - 15:58
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
inga tomma lador i Sverige nu inte :-D
Postad 04 October 2017 - 16:03
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
inga tomma lador i Sverige nu inte :-D
Nope,etablissemanget behöver skyhöga pensioner och avgångsvederlag.
Postad 04 October 2017 - 17:20
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Jag beställde Fox Racing fälgarna i alla fall. blev 18" nu i vinter. Kör inte så mycket, blir väl max 1 mil om dagen och vägen är bra där jag åker.
Håller på och kollar på 19" till sommaren :-D lutar nog åt BBS, OZ eller VMR och då har jag satt 27000-30000 kr som max
Postad 04 October 2017 - 17:35
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Den här jorden är dödsdömd sedan länge! De få som verkligen verkar bry sig om miljön gör så liten skillnad i sammanhanget så dom kan lika gärna lägga ner! ALLT handlar om pengar, och gör du ingen vinst så Är det inte lönt att göra. Att ta in skattepengar för att klimatkompensera eller bana väg för ny miljövänlig teknik är inte lönsamt någonstans.
Tappar staten inkomstkällan på fossilt bränsle så kommer dom behöva kompensera det på annat håll så är det bara!
Men om ett par år när det börjar bli riktigt ohållbart så kan det kanske se lite annorlunda ut, men då det redan börjar vara för sent så finns det inte mycket vi kan göra.
Tack för tipsen och åsikterna. Verkar stämma som du säger agpath att det är automatlådan som strular.
Kollade på det där med VAG-motor också. Antar att det är läge att se över bilförsäkringen så att motorskada. Men visst sitter det VAG-motor även i Skoda? Verkar vara bensinmotorn som strular också.
http://teknikensvarl...n-motor-185407/
Finns det bilar som inte har "kroniska åkommor"?
Svar JA! Skoda kör med i princip samma motorer som Audi, VW och bl.a. Seat (inte rakt igenom, men delvis)! De delar ganska mycket komponenter inom koncernen.
Och ja, många modeller har "modellrelaterade bekymmer". Vissa mer än andra. Få så stora som VAG med sina motor och växellådsproblem. Inte bara på bensinmotorerna, även dieselmotorerna verkar ha en del problem. BMW och Mercedes verkar ha kunnat isolera sina problem till enstaka motormodeller eller årgångar.
Subaru hade problem med sina första dieselmotorer, vet inte hur det ser ut idag... Även om jag inte hört eller sett något om de problemen på länge så säger de att de kommer sluta sälja dieselmotorer i europa till sina personbilar. Vad som ligger bakom det kan bero på lite olika saker. Japanerna börjar generellt gå mot bensin och hybriddrift ser det ut som.
Volvo har man sett ganska klart att deras billigare modeller generellt har billigare komponenter. Ända sedan 340 fram till min V50 från 2009 jag ägde (har även hört samma om nyare V40) så har dom använt billigare lager, bussningar och mycket annat som håller en kort tid innan de behöver bytas. Och när man köper en ny originaldel så har du exakt samma problem om ett tag. Jag bytte spännrullar, givare spjällhus med jämna mellanrum tills garantin var slut, då bytte jag bil.
Sen finns det rena konstruktionsmissar... men dom är ju svåra att ta hänsyn till. Alla verkar göra dom, vissa oftare än andra. Där kan man verkligen gå bet om man har en bil dom inte har någon garant kvar och där dom inte lyckats lösa problemet.
Redigerat av _Lucifer_, 04 October 2017 - 17:36.
Postad 04 October 2017 - 19:13
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Min nuvarande Touran med original 180-190 hk har på 2,5 år rullat knapp 7000 mil. Den har fått dra tunga, och tungt lastade, släp. Och med handen på hjärtat så körs den rätt "aktivt" 
Har inte märkt ett enda bekymmer med min DSG-låda och oljan byts enbart vid servicetillfällena. Brukar kolla den då och då utan att se eller lukta några konstigheter.
Mina tidigare Passater har det heller aldrig varit några som helst bekymmer med, vare sig motorer eller DSG-lådor. Sista hade rullat 11.000 mil på knappt 3 år.
Sade tidigare att det inte blir någon mer VW för min del, men det blev en Passat GTE iaf.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 04 October 2017 - 19:14.
Postad 04 October 2017 - 19:18
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Det är väl mest DSG som sitter i effektsnåla bilarna som har klyddat?
Postad 04 October 2017 - 20:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Det är väl mest DSG som sitter i effektsnåla bilarna som har klyddat?
Japp, 7-växlade DQ200.
Postad 05 October 2017 - 07:09
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Det som krånglat överlägset mest är gastaxi-Passater med 7-växlade DSG-lådan DQ200. Och anledningen till detta är enligt "experterna" att mjukvaran i lådorna är inställd på så miljövänlig körning som möjlig, dvs växla upp tidigt och växla ner sent. Så håll er undan miljöbilarna!
Postad 05 October 2017 - 07:39
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Det som krånglat överlägset mest är gastaxi-Passater med 7-växlade DSG-lådan DQ200. Och anledningen till detta är enligt "experterna" att mjukvaran i lådorna är inställd på så miljövänlig körning som möjlig, dvs växla upp tidigt och växla ner sent. Så håll er undan miljöbilarna!
Den största anledningen till krånglet är att DQ200 har torrlameller istället för våtlameller.
Postad 05 October 2017 - 16:30
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Koenigsegg äter Bugatti till frukost. Mäktigt.
http://koenigsegg.co...-36-44-seconds/
Postad 05 October 2017 - 16:50
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Men skatten, försäkring och andrahandsvärde, för att inte prata om kostnaden för oljebyte.
Nä, det får bli en Kia.
Postad 05 October 2017 - 18:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Men skatten, försäkring och andrahandsvärde, för att inte prata om kostnaden för oljebyte.
Nä, det får bli en Kia.
Tycker nog att inköpspriset ställer till det en smula oxå...
Postad 05 October 2017 - 18:43
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Tycker nog att inköpspriset ställer till det en smula oxå...
200 prisbasbelopp, faller iofs utanför tjänstebilsgränsen...
Postad 05 October 2017 - 18:50
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Om ni fick välja bil för 7,5 pbb - vad skulle ni då valt? Måste vara inkl vinterdäck.
Postad 05 October 2017 - 19:08
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Vad har du för egna krav på utrustningsnivå? Minsta/önskvärd nivå?
Kombi?
Liten bil?
Automat eller manuell?
Hybrid/ladd-hybrid? Eller bensin/diesel?
Få plats med barnvagn?
Redigerat av Unregistereda299ec85, 05 October 2017 - 19:09.
Postad 05 October 2017 - 21:40
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Kombi automat. Bränsle spelar ingen roll. Ingen barnvagn.
Postad 05 October 2017 - 22:31
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Opel Astra SportsTourer med Business-paketet stod högt upp på min lista. Kändes pigg för att vara en 136hk diesel och hade bra utrustningsnivå.
KIA Optima var riktigt trevlig och med väldigt bra utrustningsnivå, har iofs endast testkört ladd-hybriden.
VW Golf Sportkombi går att få med ok utrustning inom 7,5pbb.
Ford Focus Kombi är det inte heller något större fel på.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 05 October 2017 - 22:31.
Postad 05 October 2017 - 22:37
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
för mig blev golf GTE mycket billigare än golf Sportkombi, och då har jag utrustat GTE'n med allt man kan typ. Så det kan vara värt att kolla upp vad du får för deal på laddhybrid + att förmånsvärdet är mycket bättre
Postad 05 October 2017 - 23:15
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
för mig blev golf GTE mycket billigare än golf Sportkombi, och då har jag utrustat GTE'n med allt man kan typ. Så det kan vara värt att kolla upp vad du får för deal på laddhybrid + att förmånsvärdet är mycket bättre
Men det är inte säkert att deras bolag går med på 8,5-9,5pbb i inköp 
Och Golf GTE faller ändå bort då den inte finns som kombi.
Postad 05 October 2017 - 23:56
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Men det är inte säkert att deras bolag går med på 8,5-9,5pbb i inköp 
Och Golf GTE faller ändå bort då den inte finns som kombi.
beror ju på om det är en ren tjänstebil eller personalbil ;-)
men förmånsvärdet på en Passat GTE är 2 691 kr (utan utrustning)
medan en golf Sportkombi GT 1,5 TSI 150 Hk EVO är 3058 kr
då är det ju inte inräknat att du får 20000 kr tillbaka för att du köpt supermiljöbil
laddhybrider räknas ju även ner till motsvarande fossil bil, kia optima spotrswagen:
Nybilspris
404 90
Förmånsgrundande pris
Nybilspris för jämförbar bil *264 900Justering25 000
Summa 289 900
Redigerat av fristil, 06 October 2017 - 00:18.
Postad 06 October 2017 - 04:31
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Om företagets bilpolicy är 7,5pbb så spelar det ingen roll, den får max kosta 336.000kr i inköp.
Vill man ha en ladd-hybrid så har KIA Optima samt KIA Niro sjukt låga förmånsvärden. Optiman hamnar dock över 7,5pbb även i grundutförande, nedan Niron går in med skohorn med största utr.paketet.
Postad 06 October 2017 - 04:34
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Att förmånsvärdet för ladd-hybrid grundas på en billigare bil är totalt ointressant för inköpspriset, vilket är vad pbb grundas på och vad företaget tittar på.
Och enligt Skatteverket räknas allt lver 7,5pbb som lyxbil.
Postad 06 October 2017 - 10:05
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Nu börjar det se bra ut under huven med lite nytt...
Strokermotor på 510 häst blir bra
Postad 06 October 2017 - 11:20
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Kia Stinger verkar vara en seriös sportbil... Frågan är bara hur många som kommer vara villiga att betala en bit över 500' för en Kia!? Och det är bara för grundutförandet. Så skulle tippa på en bit över 600' för den man är intresserad av.
https://www.youtube.com/watch?v=tSWQTkbTYIQ
Postad 06 October 2017 - 14:29
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Och ful på köpet
Postad 06 October 2017 - 15:26
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Fick fälgarna idag :-D
Dessa blir perfekta för vintern
Redigerat av fristil, 06 October 2017 - 15:27.
Postad 06 October 2017 - 15:36
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Om företagets bilpolicy är 7,5pbb så spelar det ingen roll, den får max kosta 336.000kr i inköp.
Hur funkar det där? Går det på listpris eller faktiskt pris?
Postad 06 October 2017 - 16:01
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Landsail :#
Redigerat av mikkiz, 06 October 2017 - 16:02.
Postad 06 October 2017 - 16:19
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Yes .. kört med det i många år nu och har funkat bra
Postad 06 October 2017 - 16:25
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Hur funkar det där? Går det på listpris eller faktiskt pris?
Prisbasbeloppet grundas på faktiskt inköpspris (alltså inkl. rabatter).
Förmånsvärdet är rakt upp-och-ner på Skatteverkets nybilsprislista. Samtliga tillval och extrautrustning (exempelvis automatlåda, vinterhjul, icke solid färg, större stereo, dragpaket etc.) skall läggas till utöver nybilspriset i förmånsberäkningen.
Många köper vinterhjul på sidan och skippar att ta med det i förmånsberäkningen, men det är emot Skatteverkets regler och ger böter vid en revision.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 06 October 2017 - 16:27.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|