Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3501

Postad 02 October 2017 - 21:39

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Läste ni inte på länken till Transportstyrelsen?

 

. Sverige har heller inga regler om att TPMS på personbilar ska kontrolleras vid exempelvis kontrollbesiktning.

 

Sorry, missade det helt och hållet!

 

Det visar ju än en gång hur lite däckhandlare OCH bilhandlare vet om TPMS när dom står och rent utav ljuger folk rakt upp i ansiktet! Men det är ju iofs inget nytt i sig, det har dom ju alltid gjort, så det kanske bara är ett karaktärsdrag hos försäljare i allmänhet!? :)

 

Då behöver man bara hitta ett sätt att lura systemet!

 

Sen vet man ju aldrig om Transportstyrelsen kommer ändra på regelverket i efterhand...



#3502

Postad 02 October 2017 - 22:06

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur det är med bilar utan gps skärm, hur visar dom om trycket är för högt/låht?



#3503

Postad 03 October 2017 - 04:18

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur det är med bilar utan gps skärm, hur visar dom om trycket är för högt/låht?

Tänds en varningslampa och infotext på mina bilar.

#3504

Postad 03 October 2017 - 08:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Det här kommer nog bli fränt:

https://www.instagra...m/polestarcars/

 

17.10.17 mao. Men "The End"...? End of petrol?



#3505

Postad 03 October 2017 - 11:19

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur det är med bilar utan gps skärm, hur visar dom om trycket är för högt/låht?

 

Subaru är ju så smart att dom bara har en varningslampa på äldre modeller, nyare modeller som min har även ett varningsmeddelande att jag skall kolla i manualen. Inget om vilket däck det berör, om vilket tryck jag har eller något sådant. Nä, varför utnyttja all information man kan läsa av från sensorerna?!

Japaner är bra på mycket, men många gånger undrar man vad dom håller på med!



#3506

Postad 03 October 2017 - 19:31

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

jag ger inte upp :-D bara 14 veckor kvar till bilen kommer och plöjt igenom forum med Golf MK7 fälgar och OZ och VMR verkar vara de mest populära fälgarna i USA, snygga är de också, men lite för mycket mot vad jag vill lägga ut på vinterfälgar, men jag hittade ett lågprismärke här i Europa, FOX som säljs av däckvaruhuset, den påminner om många som verkar bli riktigt snygga på en Mk7 Golf.

 

1. VMR 710FF

2. FOX FX-7

 

+ en bild med fälg på golf R mk7:-D

 

 

Tror jag kommer så till på ett par 18" Fox med däck för under 9000 kr .. sen till sommaren kanske jag köper ett par OZ eller nått sånt roligt :-D

 

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av fristil, 03 October 2017 - 19:51.


#3507

Postad 03 October 2017 - 19:34

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Sitter och finderar på en regel gällande belysning på bilarna.
Det står "Gult eller vitt ljus fram". Ska man tolka detta som att man måste välja, eller kan man ha vita DRL och gula halvljus?

Ingen som har koll?


Subaru är ju så smart att dom bara har en varningslampa på äldre modeller, nyare modeller som min har även ett varningsmeddelande att jag skall kolla i manualen. Inget om vilket däck det berör, om vilket tryck jag har eller något sådant. Nä, varför utnyttja all information man kan läsa av från sensorerna?!
Japaner är bra på mycket, men många gånger undrar man vad dom håller på med!

Samma på Kia. Tänds en lampa när trycket är lågt.
Kan hålla med om att det känns lite snålt när infon finns där, men samtidigt så är det mindre saker som ka bråka.
Så länge lampan tänds är jag nöjd 😇

#3508

Postad 03 October 2017 - 21:39

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

jag ger inte upp :-D bara 14 veckor kvar till bilen kommer och plöjt igenom forum med Golf MK7 fälgar och OZ och VMR verkar vara de mest populära fälgarna i USA, snygga är de också, men lite för mycket mot vad jag vill lägga ut på vinterfälgar, men jag hittade ett lågprismärke här i Europa, FOX som säljs av däckvaruhuset, den påminner om många som verkar bli riktigt snygga på en Mk7 Golf.

1. VMR 710FF
2. FOX FX-7

+ en bild med fälg på golf R mk7:-D


Tror jag kommer så till på ett par 18" Fox med däck för under 9000 kr .. sen till sommaren kanske jag köper ett par OZ eller nått sånt roligt :-D


Åker du mkt grusväg eller dåliga vägar så skulle jag inte köpa billiga noname fälgar, dom blir lätt skeva.

#3509

Postad 04 October 2017 - 00:15

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Åker du mkt grusväg eller dåliga vägar så skulle jag inte köpa billiga noname fälgar, dom blir lätt skeva.


Håller med där...alla noname/kopior jag haft har börjat vibrera/blivit skeva...skräp

#3510

Postad 04 October 2017 - 09:50

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Ingen som har koll?


Samma på Kia. Tänds en lampa när trycket är lågt.
Kan hålla med om att det känns lite snålt när infon finns där, men samtidigt så är det mindre saker som ka bråka.
Så länge lampan tänds är jag nöjd

 

Det känns som att jag har sämre koll på däckstrycket sen man börjat lite på TPMS. Förr kollade man trycket med jämna mellanrum eller när något kändes konstigt. Nu litar man på att lampan skall tändas när det är något galet. Och när lampan tänds utan anledning ibland så är det mest jobbigt. Då hade det varit bra om man kunde läsa av trycket inne i bilen istället för att behöva plocka fram mätare och springa runt bilen. Men men...

 

Såg att det fanns en burk att köpa där man kunde programmera in fyra TPMS-ID'n som skickade ut dom på samma frekvens för att lura bilen, men verkade vara enbart för amerikanska marknaden. Det hade varit ett alternativ om det verkligen fungerar.

Att avaktivera funktionen verkar vara hopplöst!



#3511

Postad 04 October 2017 - 11:29

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 559 inlägg
  • 0

Min jakt på kombi går vidare. Tycker det är lurigt med ett eventuellt dieselförbud och frugan vill helst ha en miljöbil. Så kollat en del på VW Passat (eco-varianten). Någon som har erfarenhet av Passat här? Vet att växellådan kan strula, någon här som varit tvungen att byta? Vad kostade det?



#3512

Postad 04 October 2017 - 11:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7926 inlägg
  • 1

Min jakt på kombi går vidare. Tycker det är lurigt med ett eventuellt dieselförbud och frugan vill helst ha en miljöbil. Så kollat en del på VW Passat (eco-varianten). Någon som har erfarenhet av Passat här? Vet att växellådan kan strula, någon här som varit tvungen att byta? Vad kostade det?

Det är automat, DSG-lådan, som har varit problem. Min förra bil var en Touran med DSG 7 och den hade föregående ägare fått byta. Manuella ska inte vara några problem.

Samt de kända problemen med kamremmen på TSI-motorerna.

http://bloggar.mestm...passat-ecofuel/


Redigerat av agpath, 04 October 2017 - 12:00.


#3513

Postad 04 October 2017 - 12:20

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 1

Har kört Passat GTE nyligen och var riktigt trevlig att köra samt väldigt snål även på långkörningar när man i princip enbart utnyttjar den lilla bensinmotorn.

Utrymmet var nog det som imponerade mest. Trots batteripacket så hade den klassens största bagageutrymme!

Enda nackdelen är väl att det är en VAG och skall man tro alla som kör dessa bilar så är det motorbyte var 5000'e mil, utöver alla andra problem dom tas med! Förutom kamrem så verkar kolvras vara väldigt vanligt.

Växellådsproblemen verkar blivit betydligt ovanligare på senaste tiden.



#3514

Postad 04 October 2017 - 12:55

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 559 inlägg
  • 0

Tack för tipsen och åsikterna. Verkar stämma som du säger agpath att det är automatlådan som strular. 

 

Kollade på det där med VAG-motor också. Antar att det är läge att se över bilförsäkringen så att motorskada. Men visst sitter det VAG-motor även i Skoda? Verkar vara bensinmotorn som strular också. 

http://teknikensvarl...n-motor-185407/

 

Finns det bilar som inte har "kroniska åkommor"?



#3515

Postad 04 October 2017 - 14:10

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
http://teknikensvarl...-utreds-540391/

Så ja.

#3516

Postad 04 October 2017 - 14:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7926 inlägg
  • 0

Vilket en gång för alla bevisar att dagens bränslebeskattning har noll att göra med miljö. Oavsett vad MP säger.



#3517

Postad 04 October 2017 - 14:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0

Ja ingen kan väl på allvar tro att staten kommer att gå med på uteblivna pengar pga elbilar eller andra miljöbilar?

De kommer se till att ta betalt på annat sätt



#3518

Postad 04 October 2017 - 14:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7926 inlägg
  • 0

Ja ingen kan väl på allvar tro att staten kommer att gå med på uteblivna pengar pga elbilar eller andra miljöbilar?

De kommer se till att ta betalt på annat sätt

En annan fråga är vad som kommer att hända med elpriset? Tillgång och efterfrågan. Ska ett antal 100.000 ladda sina elbilar och belasta elnätet så att även vi som inte hart elbil får en högre elkostnad?



#3519

Postad 04 October 2017 - 14:59

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

En annan fråga är vad som kommer att hända med elpriset? Tillgång och efterfrågan. Ska ett antal 100.000 ladda sina elbilar och belasta elnätet så att även vi som inte hart elbil får en högre elkostnad?


Kommer förmodat att påverka ytterst marginellt då se flesta torde ladda under natten då landet har kraftigt överskott som inte används utan går till spillo. Kanske viss påverkan under några timmar på EM om många kommer att ladda på jobbet innan hemfärd. Vi räknade lite på skoj hur det skulle påverka när jag jobbade inom kärnkraft en natt när det var lite och göra. Blev inte många öre det påverkade priset om alla skulle skifta till elbil.

Vad farbror staten skulle göra för att kompensera för utebliven bensinskatt är ju som sagt en annan fråga. Betala lär vi ju få göra i någon form hur som haver. Blir väl högre bilskatt eller någon form av ”slitageskatt”.

#3520

Postad 04 October 2017 - 15:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Förmodligen passar dom väl på att höja energiskatten med i samma veva. Ett gyllne tillfälle att krama deg ur medborgarna. Energiskatten är dessutom momsbelagd. Rena smörgåsbordet.

Redigerat av Askungen, 04 October 2017 - 15:15.


#3521

Postad 04 October 2017 - 15:58

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

inga tomma lador i Sverige nu inte :-D



#3522

Postad 04 October 2017 - 16:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

inga tomma lador i Sverige nu inte :-D


Nope,etablissemanget behöver skyhöga pensioner och avgångsvederlag.

#3523

Postad 04 October 2017 - 17:20

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Jag beställde Fox Racing fälgarna i alla fall. blev 18" nu i vinter. Kör inte så mycket, blir väl max 1 mil om dagen och vägen är bra där jag åker.

Håller på och kollar på 19" till sommaren :-D lutar nog åt BBS, OZ eller VMR och då har jag satt 27000-30000 kr som max

 

 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  fox_3.jpg   375.4K   0 Antal nerladdningar


#3524

Postad 04 October 2017 - 17:35

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Ja ingen kan väl på allvar tro att staten kommer att gå med på uteblivna pengar pga elbilar eller andra miljöbilar?

De kommer se till att ta betalt på annat sätt

 

Den här jorden är dödsdömd sedan länge! De få som verkligen verkar bry sig om miljön gör så liten skillnad i sammanhanget så dom kan lika gärna lägga ner! ALLT handlar om pengar, och gör du ingen vinst så Är det inte lönt att göra. Att ta in skattepengar för att klimatkompensera eller bana väg för ny miljövänlig teknik är inte lönsamt någonstans.

Tappar staten inkomstkällan på fossilt bränsle så kommer dom behöva kompensera det på annat håll så är det bara!

Men om ett par år när det börjar bli riktigt ohållbart så kan det kanske se lite annorlunda ut, men då det redan börjar vara för sent så finns det inte mycket vi kan göra.

 

Tack för tipsen och åsikterna. Verkar stämma som du säger agpath att det är automatlådan som strular. 

 

Kollade på det där med VAG-motor också. Antar att det är läge att se över bilförsäkringen så att motorskada. Men visst sitter det VAG-motor även i Skoda? Verkar vara bensinmotorn som strular också. 

http://teknikensvarl...n-motor-185407/

 

Finns det bilar som inte har "kroniska åkommor"?

 

Svar JA! Skoda kör med i princip samma motorer som Audi, VW och bl.a. Seat (inte rakt igenom, men delvis)! De delar ganska mycket komponenter inom koncernen.

Och ja, många modeller har "modellrelaterade bekymmer". Vissa mer än andra. Få så stora som VAG med sina motor och växellådsproblem. Inte bara på bensinmotorerna, även dieselmotorerna verkar ha en del problem. BMW och Mercedes verkar ha kunnat isolera sina problem till enstaka motormodeller eller årgångar.

Subaru hade problem med sina första dieselmotorer, vet inte hur det ser ut idag... Även om jag inte hört eller sett något om de problemen på länge så säger de att de kommer sluta sälja dieselmotorer i europa till sina personbilar. Vad som ligger bakom det kan bero på lite olika saker. Japanerna börjar generellt gå mot bensin och hybriddrift ser det ut som.

 

Volvo har man sett ganska klart att deras billigare modeller generellt har billigare komponenter. Ända sedan 340 fram till min V50 från 2009 jag ägde (har även hört samma om nyare V40) så har dom använt billigare lager, bussningar och mycket annat som håller en kort tid innan de behöver bytas. Och när man köper en ny originaldel så har du exakt samma problem om ett tag. Jag bytte spännrullar, givare spjällhus med jämna mellanrum tills garantin var slut, då bytte jag bil.

 

Sen finns det rena konstruktionsmissar... men dom är ju svåra att ta hänsyn till. Alla verkar göra dom, vissa oftare än andra. Där kan man verkligen gå bet om man har en bil dom inte har någon garant kvar och där dom inte lyckats lösa problemet.


Redigerat av _Lucifer_, 04 October 2017 - 17:36.


#3525

Postad 04 October 2017 - 19:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 1

Min nuvarande Touran med original 180-190 hk har på 2,5 år rullat knapp 7000 mil. Den har fått dra tunga, och tungt lastade, släp. Och med handen på hjärtat så körs den rätt "aktivt" :)

 

Har inte märkt ett enda bekymmer med min DSG-låda och oljan byts enbart vid servicetillfällena. Brukar kolla den då och då utan att se eller lukta några konstigheter.

 

Mina tidigare Passater har det heller aldrig varit några som helst bekymmer med, vare sig motorer eller DSG-lådor. Sista hade rullat 11.000 mil på knappt 3 år.

 

Sade tidigare att det inte blir någon mer VW för min del, men det blev en Passat GTE iaf.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 04 October 2017 - 19:14.


#3526

Postad 04 October 2017 - 19:18

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Det är väl mest DSG som sitter i effektsnåla bilarna som har klyddat?



#3527

Postad 04 October 2017 - 20:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Det är väl mest DSG som sitter i effektsnåla bilarna som har klyddat?

Japp, 7-växlade DQ200.

#3528

Postad 05 October 2017 - 07:09

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2625 inlägg
  • 0

Det som krånglat överlägset mest är gastaxi-Passater med 7-växlade DSG-lådan DQ200. Och anledningen till detta är enligt "experterna" att mjukvaran i lådorna är inställd på så miljövänlig körning som möjlig, dvs växla upp tidigt och växla ner sent. Så håll er undan miljöbilarna!



#3529

Postad 05 October 2017 - 07:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 1

Det som krånglat överlägset mest är gastaxi-Passater med 7-växlade DSG-lådan DQ200. Och anledningen till detta är enligt "experterna" att mjukvaran i lådorna är inställd på så miljövänlig körning som möjlig, dvs växla upp tidigt och växla ner sent. Så håll er undan miljöbilarna!

 

Den största anledningen till krånglet är att DQ200 har torrlameller istället för våtlameller.



#3530

Postad 05 October 2017 - 16:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Koenigsegg äter Bugatti till frukost. Mäktigt.

http://koenigsegg.co...-36-44-seconds/



#3531

Postad 05 October 2017 - 16:50

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0

Koenigsegg äter Bugatti till frukost. Mäktigt.

http://koenigsegg.co...-36-44-seconds/

 

Men skatten, försäkring och andrahandsvärde, för att inte prata om kostnaden för oljebyte. 

Nä, det får bli en Kia.



#3532

Postad 05 October 2017 - 18:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Men skatten, försäkring och andrahandsvärde, för att inte prata om kostnaden för oljebyte.
Nä, det får bli en Kia.

Tycker nog att inköpspriset ställer till det en smula oxå...

#3533

Postad 05 October 2017 - 18:43

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0

Tycker nog att inköpspriset ställer till det en smula oxå...

 

200 prisbasbelopp, faller iofs utanför tjänstebilsgränsen...



#3534

Postad 05 October 2017 - 18:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Om ni fick välja bil för 7,5 pbb - vad skulle ni då valt? Måste vara inkl vinterdäck.



#3535

Postad 05 October 2017 - 19:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Vad har du för egna krav på utrustningsnivå? Minsta/önskvärd nivå?

Kombi?

Liten bil?

Automat eller manuell?

Hybrid/ladd-hybrid? Eller bensin/diesel?

Få plats med barnvagn?

Redigerat av Unregistereda299ec85, 05 October 2017 - 19:09.


#3536

Postad 05 October 2017 - 21:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Kombi automat. Bränsle spelar ingen roll. Ingen barnvagn.

#3537

Postad 05 October 2017 - 22:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Opel Astra SportsTourer med Business-paketet stod högt upp på min lista. Kändes pigg för att vara en 136hk diesel och hade bra utrustningsnivå.

 

KIA Optima var riktigt trevlig och med väldigt bra utrustningsnivå, har iofs endast testkört ladd-hybriden. 

 

VW Golf Sportkombi går att få med ok utrustning inom 7,5pbb.

 

Ford Focus Kombi är det inte heller något större fel på.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 05 October 2017 - 22:31.


#3538

Postad 05 October 2017 - 22:37

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

för mig blev golf GTE mycket billigare än golf Sportkombi, och då har jag utrustat GTE'n med allt man kan typ. Så det kan vara värt att kolla upp vad du får för deal på laddhybrid + att förmånsvärdet är mycket bättre



#3539

Postad 05 October 2017 - 23:15

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

för mig blev golf GTE mycket billigare än golf Sportkombi, och då har jag utrustat GTE'n med allt man kan typ. Så det kan vara värt att kolla upp vad du får för deal på laddhybrid + att förmånsvärdet är mycket bättre

Men det är inte säkert att deras bolag går med på 8,5-9,5pbb i inköp ;)
Och Golf GTE faller ändå bort då den inte finns som kombi.

#3540

Postad 05 October 2017 - 23:56

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Men det är inte säkert att deras bolag går med på 8,5-9,5pbb i inköp ;)
Och Golf GTE faller ändå bort då den inte finns som kombi.

beror ju på om det är en ren tjänstebil eller personalbil ;-)

 

men förmånsvärdet på en Passat GTE är 2 691 kr (utan utrustning)

medan en golf Sportkombi GT 1,5 TSI 150 Hk EVO är 3058 kr

 

då är det ju inte inräknat att du får 20000 kr tillbaka för att du köpt supermiljöbil

 

laddhybrider räknas ju även ner till motsvarande fossil bil, kia optima spotrswagen:

 

Nybilspris

404 90

 

Förmånsgrundande pris

Nybilspris för jämförbar bil  *264 900Justering25 000

 

Summa 289 900


Redigerat av fristil, 06 October 2017 - 00:18.


#3541

Postad 06 October 2017 - 04:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Om företagets bilpolicy är 7,5pbb så spelar det ingen roll, den får max kosta 336.000kr i inköp.

Vill man ha en ladd-hybrid så har KIA Optima samt KIA Niro sjukt låga förmånsvärden. Optiman hamnar dock över 7,5pbb även i grundutförande, nedan Niron går in med skohorn med största utr.paketet.

#3542

Postad 06 October 2017 - 04:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Att förmånsvärdet för ladd-hybrid grundas på en billigare bil är totalt ointressant för inköpspriset, vilket är vad pbb grundas på och vad företaget tittar på.

Och enligt Skatteverket räknas allt lver 7,5pbb som lyxbil.

#3543

Postad 06 October 2017 - 10:05

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 1
Nu börjar det se bra ut under huven med lite nytt...
Strokermotor på 510 häst blir bra :)

Bifogad fil(er)



#3544

Postad 06 October 2017 - 11:20

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Kia Stinger verkar vara en seriös sportbil... Frågan är bara hur många som kommer vara villiga att betala en bit över 500' för en Kia!? Och det är bara för grundutförandet. Så skulle tippa på en bit över 600' för den man är intresserad av.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tSWQTkbTYIQ



#3545

Postad 06 October 2017 - 14:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Och ful på köpet :)

#3546

Postad 06 October 2017 - 15:26

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 1

Fick fälgarna idag :-D 

 

Dessa blir perfekta för vintern

Bifogad fil(er)


Redigerat av fristil, 06 October 2017 - 15:27.


#3547

Postad 06 October 2017 - 15:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Om företagets bilpolicy är 7,5pbb så spelar det ingen roll, den får max kosta 336.000kr i inköp.

Hur funkar det där? Går det på listpris eller faktiskt pris?

#3548

Postad 06 October 2017 - 16:01

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Landsail :#

Redigerat av mikkiz, 06 October 2017 - 16:02.


#3549

Postad 06 October 2017 - 16:19

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Landsail :#

Yes .. kört med det i många år nu och har funkat bra



#3550

Postad 06 October 2017 - 16:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Hur funkar det där? Går det på listpris eller faktiskt pris?

Prisbasbeloppet grundas på faktiskt inköpspris (alltså inkl. rabatter).

 

Förmånsvärdet är rakt upp-och-ner på Skatteverkets nybilsprislista. Samtliga tillval och extrautrustning (exempelvis automatlåda, vinterhjul, icke solid färg, större stereo, dragpaket etc.) skall läggas till utöver nybilspriset i förmånsberäkningen.


Många köper vinterhjul på sidan och skippar att ta med det i förmånsberäkningen, men det är emot Skatteverkets regler och ger böter vid en revision.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 06 October 2017 - 16:27.





Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.