LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 09 January 2017 - 17:46
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Men det måste väl ändå vara skillnad på TV/Blu-ray/Netflix sändningar?
Har inte hunnit testa Blu-ray än men det är ju okomprimerat material och en raw källa, det är väl det man ska mata tv:n med.
Har testat fram och tillbaka med inställningar för rörelsehantering på Netflix/Viaplay/BHO Nordic samt på vanliga kabeltv kanaler och det är svårt, stänger jag av Trumotion så laggar bilden extremt mycket och slår jag på den får jag judder, det verkar vara antingen eller men för min del verkar "Mjuk" fungera bäst även fast det förekommer en del problem.
Vet inte hur ni andra har det men alla tips uppskattas, har testat det mesta utan "bra" resultat.
Alltså okomprimerat är blu-ray verkligen inte, men det är mycket mindre komprimerat än netflix och tv sändningar och har således oftast bäst bild
Postad 09 January 2017 - 19:12
Dagobah
-
Dagobah
-
Rookie
-
7 inlägg
Har inte hunnit testa Blu-ray än men det är ju okomprimerat material och en raw källa, det är väl det man ska mata tv:n med.
Har testat fram och tillbaka med inställningar för rörelsehantering på Netflix/Viaplay/BHO Nordic samt på vanliga kabeltv kanaler och det är svårt, stänger jag av Trumotion så laggar bilden extremt mycket och slår jag på den får jag judder, det verkar vara antingen eller men för min del verkar "Mjuk" fungera bäst även fast det förekommer en del problem.
Vet inte hur ni andra har det men alla tips uppskattas, har testat det mesta utan "bra" resultat.
Jag kör på antijudder 5 och blur på 0 och det funkar för mig.
Ökar jag judder blir det mer tydliga artefakter (halobilder) .
Hade nästan bara SD sändningar innan , men efter en uppdatering av Telia 1/1 2017 så har jag fått många fler HD kanaler vilket ger en mycket bättre bild med mindre rörelseproblem.
Postad 09 January 2017 - 19:39
Relur
-
Relur
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
1080p netflix är komprimerat åt ****. 1080p bluray har liknande bild som 4k netflix och svårt att se skillnad om man inte tittar lugna scener med lite rörelse. Tycker 1080p bd är bättre än netflix i snabba scener.
Har ingen 4k bd spelare så har inte testat. Men funderar på köpa en One S då jag redan äger en film i 4K med HDR och fler kommer nog skaffas i framiden när det blir billigare.
Postad 09 January 2017 - 20:29
JohanLi
-
JohanLi
-
Användare
-
-
173 inlägg
Är också nybliven ägare och lite förvånad över att jag också upplever ganska stora problem med rörelsehanteringen. Har följt rekommendationerna jag sett på lite olika ställen och kör med tru motion av, men jag tycker att bilden ofta är oskarp vid panoreringar.
Ett exempel som jag hittat är i Stranger Things (4K-material) på Netflix avsnitt 8 41:48 in - en ganska långsam panorering mot ljus bakgrund. Jäklar vad det hoppar i konturerna på människorna. Är det nån annan som upplever samma eller har jag ett dåligt exemplar?
Postad 09 January 2017 - 20:47
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Är också nybliven ägare och lite förvånad över att jag också upplever ganska stora problem med rörelsehanteringen. Har följt rekommendationerna jag sett på lite olika ställen och kör med tru motion av, men jag tycker att bilden ofta är oskarp vid panoreringar.
Ett exempel som jag hittat är i Stranger Things (4K-material) på Netflix avsnitt 8 41:48 in - en ganska långsam panorering mot ljus bakgrund. Jäklar vad det hoppar i konturerna på människorna. Är det nån annan som upplever samma eller har jag ett dåligt exemplar?
Om du menar när dom sitter på sjukhuset och inväntar att få gå in och hälsa på honom i sängen??
kollade precis nu.. märkte ingen "avvikelse"...?
Postad 09 January 2017 - 21:06
Unregistered2fdb2834
-
Unregistered2fdb2834
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har ni sett att 65", E-modellen ligger på 30 lakan nu? Rätt otroligt pris måste jag säga. Verkar ändå vara ett ganska rejält snäpp upp i byggkvalitet (+ 3D antar jag?) mot B-modellen. Enda farhågan är väl tinten då, jag kollade på några B65 inne i stan och de var KNALLGULA i mitten av bilden, såg riktigt festligt ut, som om någon lekt med en gul markeringspenna över hela bilden. Vet inte om detta gäller E-modellen också, men med öppet köp har man väl inte så mycket att förlora antar jag?
Postad 09 January 2017 - 21:11
JohanLi
-
JohanLi
-
Användare
-
-
173 inlägg
Om du menar när dom sitter på sjukhuset och inväntar att få gå in och hälsa på honom i sängen??
kollade precis nu.. märkte ingen "avvikelse"...?
Ja precis... Ok skumt - det är rätt tydligt för mig. Vet inte vad det kan bero på, har kört panelrensning å så
Postad 09 January 2017 - 21:39
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Har ni sett att 65", E-modellen ligger på 30 lakan nu? Rätt otroligt pris måste jag säga. Verkar ändå vara ett ganska rejält snäpp upp i byggkvalitet (+ 3D antar jag?) mot B-modellen. Enda farhågan är väl tinten då, jag kollade på några B65 inne i stan och de var KNALLGULA i mitten av bilden, såg riktigt festligt ut, som om någon lekt med en gul markeringspenna över hela bilden. Vet inte om detta gäller E-modellen också, men med öppet köp har man väl inte så mycket att förlora antar jag? 
Den kan man ju inte ha med så mycket input lag
Postad 10 January 2017 - 08:16
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Har problem med internet på min B6/65. Funkade klockrent igår och idag så kommer jag inte åt någon streamingtjänst. I nätverksinställningarna så står det att jag är ansluten till internet utan problem.
Kör kablat från switch rakt in i tv.n
Postad 10 January 2017 - 08:37
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Har problem med internet på min B6/65. Funkade klockrent igår och idag så kommer jag inte åt någon streamingtjänst. I nätverksinställningarna så står det att jag är ansluten till internet utan problem.
Kör kablat från switch rakt in i tv.n
Kopplad till en switch/router ? Prova att starta om denna, min router spökar ibland på liknande sätt. DVS allt ser normalt ut på anslutna enheter men får ej någon internet uppkoppling. Oftast är det DNS'en som flippat ur.
Postad 10 January 2017 - 12:05
pascal
-
pascal
-
Amatör
-
-
52 inlägg
HDR game mode för B6 ser lovande ut. Under 30ms. https://www.flatpane...l&id=1484045266
Postad 10 January 2017 - 12:09
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
HDR game mode för B6 ser lovande ut. Under 30ms. https://www.flatpane...l&id=1484045266
Yes, frågan är bara när den kommer till Sverige.
Postad 10 January 2017 - 13:39
Relur
-
Relur
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Yes, frågan är bara när den kommer till Sverige.
Är väl som med allt som ska till Europa, måste översättas till femhundraelva språk och få certifiering innan den rullar ut.
Postad 10 January 2017 - 13:51
xarl
-
xarl
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
gäller det bara när man spelar med hdr?! för det är ju bra mycket inputlag när man bara spelar vanligt..
läste lite och såg attd et står "sdr och hdr" antar att det är vanligt också.. enbart i "gamemode"? eller på dom andra inställningarna också?
Redigerat av xarl, 10 January 2017 - 13:54.
Postad 10 January 2017 - 14:14
dsirk
-
dsirk
-
Amatör
-
-
65 inlägg
”HLG is being implemented in 2016 OLED and Super UHD,” sagde LG til FlatpanelsDK. ”There is no date set yet as it has been very recently decided.”
Postad 10 January 2017 - 14:17
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
gäller det bara när man spelar med hdr?! för det är ju bra mycket inputlag när man bara spelar vanligt..
läste lite och såg attd et står "sdr och hdr" antar att det är vanligt också.. enbart i "gamemode"? eller på dom andra inställningarna också?
Game mode, varför använda något annat för spel? Det bildläget är ju alltid optimerat för att ha så låg input lag som möjligt. LG:s justeringar avser både HDR game mode (nytt) och vanliga game mode (som finns idag).
Är väl som med allt som ska till Europa, måste översättas till femhundraelva språk och få certifiering innan den rullar ut.
Varför inte ladda ner uppdateringen från LG:s USA-sajt och installera genom USB?
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 10 January 2017 - 14:17.
Postad 10 January 2017 - 14:59
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Game mode, varför använda något annat för spel? Det bildläget är ju alltid optimerat för att ha så låg input lag som möjligt. LG:s justeringar avser både HDR game mode (nytt) och vanliga game mode (som finns idag).
Varför inte ladda ner uppdateringen från LG:s USA-sajt och installera genom USB?
Någon som testat att lägga in uppdateringen anpassad för amerikanska marknaden?
Känns dumt att chansa iofs, kommer väl hit inom ngn vecka.
Postad 10 January 2017 - 15:00
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
”HLG is being implemented in 2016 OLED and Super UHD,” sagde LG til FlatpanelsDK. ”There is no date set yet as it has been very recently decided.”
härligt men lär väll dröja innan vi får sändningar i formatet 
Postad 10 January 2017 - 15:08
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
härligt men lär väll dröja innan vi får sändningar i formatet 
Netflix, streams?
Någon som testat att lägga in uppdateringen anpassad för amerikanska marknaden?
Känns dumt att chansa iofs, kommer väl hit inom ngn vecka.
Tvn är väl anpassad för din region, så kanske dumt att chansa?
Postad 10 January 2017 - 15:14
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Netflix, streams?
120hz är väll mest tänkt för sportsändningar vad jag har sett
Postad 10 January 2017 - 15:51
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Netflix, streams?
Nja, vet inte vilka anpassningar som skulle vara regionsspecifika annat än möjligtvis PAL/NTSC inställningar, region för CI moduler, samt språk, du lär inte kunna köra på svenska om du installerar en uppdatering avsedd för USA (jag kör engelska dock). Flatpanelshd skriver ju följande: At the moment you have to download it from the US support site and it install it manually via USB but it should be available as an over-the-air update soon.
Jag kommer dock att vänta, dels mht att den lär komma inom någon / några veckor samt att det finns väldigt få titlar med HDR, för min del endast Uncharted 4.
/Philip
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 10 January 2017 - 15:57.
Postad 10 January 2017 - 16:06
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Nja, vet inte vilka anpassningar som skulle vara regionsspecifika annat än möjligtvis PAL/NTSC inställningar, region för CI moduler, samt språk, du lär inte kunna köra på svenska om du installerar en uppdatering avsedd för USA (jag kör engelska dock). Flatpanelshd skriver ju följande: At the moment you have to download it from the US support site and it install it manually via USB but it should be available as an over-the-air update soon.
Jag kommer dock att vänta, dels mht att den lär komma inom någon / några veckor samt att det finns väldigt få titlar med HDR, för min del endast Uncharted 4.
/Philip
Håller med. Kan lika gärna vänta nån vecka till.
Prata med en på LG om firmwares. Och är de inga anpassningar som behöver göras för regionen (vissa appar m.m) så brukar den komma till Europa ganska snabbt.
Läst oxå att om man lägger in annan regions firmwares så kan man tappa fri kanalerna. Eftersom Europa kör DVB..
Redigerat av FettAnka, 10 January 2017 - 16:07.
Postad 10 January 2017 - 16:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
120hz är väll mest tänkt för sportsändningar vad jag har sett
HLG är en HDR standard. Du tänker på HFR?
Postad 10 January 2017 - 16:35
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
HLG är en HDR standard. Du tänker på HFR?
jao HLG kommer säkert användas till vanliga sändningar med iof men fortfarande lär det dröja innan det kommer till lilla sverige 
Postad 10 January 2017 - 17:02
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Se en film på bio. Det är samma sak där. Med en bildvisare som kan återge högre kontrast och bättre skärpa (OLED) blir det ännu tydligare.
Stranger Things är som mycket annat filmat/producerat i 24 bilder per sekund. Det är inte tillräckligt för att ge en jämn rörelse, framförallt inte med skarpa konturer i bilden. Att det ändå används är för att det ger en "filmisk" look, och det är ju en standard som har hängt med i över 100 år nu.
Hobbit filmades och visades i 48fps, och då klagade väldigt många på att det såg ut som en såpopera, vilket dödade den idén.
Nästa Avatar-film ska produceras i 48 eller 60 fps. Förhoppningsvis har James Cameron större inflytande på filmbranchen, men om alla klagar på det så går de ju tillbaks till 1800-tals diabilder i 24fps 
Tittar du på fotboll, hockey osv så är det 50 fps, och då hackar det inte (om det inte är streamat skit med halverad framerate då).
Med det sagt så fanns det en 24Hz bugg i tidigare mjukvara till B6. Om TVn är uppgraderad kan det behövas en fabriksåterställning. Det har nämnts ett antal gånger i tråden. Om TVn är ny så är det inte särskilt sannolikt iofs. Den återger troligtvis bilden helt korrekt, med Truemotion avstängt och "biograf" på då. 
1080p netflix är komprimerat åt ****. 1080p bluray har liknande bild som 4k netflix och svårt att se skillnad om man inte tittar lugna scener med lite rörelse. Tycker 1080p bd är bättre än netflix i snabba scener.
Ja, bitraten på Netflix ligger på 4-5 Mbit/s i 1080p. På filmer med mycket grain blir det riktigt dåligt, t ex Indiana Jones. Tittade i 5 minuter, tröttnade och satte i Blu-ray skrivan.
Dessutom var det fel svartnivå på Netflix, vilket gjorde det ännu sämre.
Jag förstår inte de som lägger 15000kr eller mer på en TV, och sen är för snåla för att köpa filmer på Blu-ray.
Redigerat av Ageve, 10 January 2017 - 17:07.
Postad 10 January 2017 - 17:18
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Att det ändå används är för att det ger en "filmisk" look, och det är ju en standard som har hängt med i över 100 år nu.
Just 24b/s-standarden är dock inte riktigt så gammal, och de allra första experimentfilmerna hade faktiskt en bilduppdateringsfrekvens på 46b/s vilket var på tok för dyrt och jobbigt för en långfilm (då det var handdrivna projektorer och kameror). Under hela stumfilmseran varierade det mellan 12 och 20b/s, men först i samband med de riktigt etablerade ljudfilmsstandarderna så blev också 24b/s en lämplig kompromiss.
Personligen gillar jag 24b/s för långfilm, även om jag inte har något särskilt emot högre bilduppdateringsfrekvenser heller (längre). Däremot stör jag mig som fasen på när stumfilmer släpps på Blu-ray som är lagrade i 24b/s och har judder för att jämna ut längden på filmen (dock är kadensen helt åt skogen). Svenska filminstitutet är ett av de få bolagen som faktiskt gör rätt ifrån sig i det här avseendet och det är jag glad för. I de fallen lagras filmerna i 1080/60i på Blu-Ray men det är det verkligen värt.
Postad 10 January 2017 - 17:28
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Dessutom var det fel svartnivå på Netflix, vilket gjorde det ännu sämre.
Det är en dum grej att du måste välja expert ljust rum och inte mörkt rum. Väljer man ljust låser sig Netflix i låg svartnivå och väljer du mörkt rum blir svartnivån hög.
Har konstaterats tidigare i tråden.
Postad 10 January 2017 - 17:31
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Det är en dum grej att du måste välja expert ljust rum och inte mörkt rum. Väljer man ljust låser sig Netflix i låg svartnivå och väljer du mörkt rum blir svartnivån hög.
Har konstaterats tidigare i tråden.
Hmm, står väl alltid på auto i tvns Netflix-app? Samma med Youtube.
Postad 10 January 2017 - 18:38
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Hmm, står väl alltid på auto i tvns Netflix-app? Samma med Youtube.
Jag har auto med
Postad 10 January 2017 - 19:18
badboy_12345
-
badboy_12345
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag förstår inte de som lägger 15000kr eller mer på en TV, och sen är för snåla för att köpa filmer på Blu-ray.
Det är mer enkelheten man är ute efter
I all fall är det så för mig, jag har lagt av med skivor för länge sen och streamar allt
Skulle hellre betalat det dubbla för netflix om jag fick bättre bild än att hålla på med skivor
Postad 10 January 2017 - 19:52
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Jag har auto med
Ja, och använder du expert mörkt rum får du Hög svartnivå automatiskt och det går inte att ändra för den låser automatiskt detta läge.
Väljer du expert ljust rum får du låg svartnivå automatiskt och det går inte att ändra för den låser automatiskt detta läge.
Det har konstaterats att dem har gjort en miss i översättningen så inställningarna är bak o fram. Ställ in engelska på TVn så blir de annorlunda.
Jättelätt att kontrollera. Är de grådassigt ena läget och svart de andra? För tanken var väl med en Oled att de skulle vara svart eller hur;)
Redigerat av Fellow88, 10 January 2017 - 19:55.
Postad 10 January 2017 - 19:57
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Ja, och använder du expert mörkt rum får du Hög svartnivå automatiskt och det går inte att ändra för den låser automatiskt detta läge.
Väljer du expert ljust rum får du låg svartnivå automatiskt och det går inte att ändra för den låser automatiskt detta läge.
Det har konstaterats att dem har gjort en miss i översättningen så inställningarna är bak o fram. Ställ in engelska på TVn så blir de annorlunda.
Jättelätt att kontrollera. Är de grådassigt ena läget och svart de andra? För tanken var väl med en Oled att de skulle vara svart eller hur;)
Auto oavsett expert bright eller dark borde jag kanske också nämnt i inlägget ovan, så varken high eller low för min del när jag använder de interna apparna.
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 10 January 2017 - 19:59.
Postad 10 January 2017 - 20:01
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Auto oavsett expert bright eller dark borde jag kanske också nämnt i inlägget ovan, så varken high eller low för min del när jag använder de interna apparna.
Samma här
Postad 10 January 2017 - 20:11
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Och vilket bildläge kör ni?
Ta ljust rum så är auto = svartnivå låg.
Ta mörkt rum så är auto = svartnivå hög.
Han ställer alltså automatiskt in svartnivån och de finns bara två lägen hög eller låg. Auto är inget dynamiskt läge.
Redigerat av Fellow88, 10 January 2017 - 20:15.
Postad 10 January 2017 - 20:19
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Så länge de inte fixat detta med en uppdatering:)
Postad 10 January 2017 - 20:21
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
vad får dig att säga att auto är olika om det är isf bright eller dark? jag ser bara auto och min svartnivå ändras då inte när jag byter mellan de två
Redigerat av mrchisholm, 10 January 2017 - 20:22.
Postad 10 January 2017 - 20:32
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
vad får dig att säga att auto är olika om det är isf bright eller dark? jag ser bara auto och min svartnivå ändras då inte när jag byter mellan de två
Menyalternativet säger "auto" gråmarkerat. Det man sedan observerar är istället den skillnad som reglaget normalt skulle ge i de två lägena.
Postad 10 January 2017 - 20:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ta ljust rum så är auto = svartnivå låg.
Ta mörkt rum så är auto = svartnivå hög.
Huh? Låter som en bugg. Ingen kan väl medvetet designa nått så dumt...
Postad 10 January 2017 - 20:41
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Som jag skrev så observerades detta men jag kan ärligt säga att jag inte ser skillnaden i Netflix längre men på testskivor var detta tydligt.
Postad 10 January 2017 - 20:46
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Detta verkar ha blivit uppdaterat med Netflixappen förmodligen:)
Grottscenen i Batman begins, hur ser den ut för folk? Min skärm blinkar i de mörka gråa partierna och de ser allmänt förjövligt ut. Testat blu-ray och Netflix och blu-ray ser ju bättre ut men inte alls bra. För ställa ner ljusstyrkan till 49 för att de ska sluta blinka.
Redigerat av Fellow88, 10 January 2017 - 21:10.
Postad 10 January 2017 - 21:25
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Upplever ni lite småhack i bilden ibland? Oftast på SD kanalerna. Som små lagg. Är de trumotion?
Har 2 på De-Judder och 10 på De-Blur.
Tror de sker mest vid sport tittande, fotboll.
Redigerat av FettAnka, 10 January 2017 - 21:34.
Postad 10 January 2017 - 21:50
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Kollar på Netflix nya originalserie OA i Dolby Vision men tycker inte bilden är särskilt bra. Har jag missat någon inställning? Vad kan vara tokigt?
Ja håller med att oa i dv inte är riktigt lika imponerande som marco polo. Det blir liksom aldrig riktig svärta i oa(grå daskig lcd bild typ) kollade på oa i vanlig hd på ps3 samma gråa bild där. Så det är väll kamerorna dom filmar med som gör att det ser ut så och det artistiska valet.
Föresten har dv ett firmware nr att hålla koll på vid uppdateringar tror det är på 0.9 nu.
Redigerat av axion84, 10 January 2017 - 21:51.
Postad 10 January 2017 - 21:51
denizs
-
denizs
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det någon som har märkt av bandning eller liknande på sin tv?
På min är det precis där tjocka delen av baksidan tar slut som en bandning tvärs över skärmen i en liiiiite grönare nyans.
Trodde jag inbillade mig först men efter flera dagars iakttagande känns det som att det är något fel.
Redigerat av denizs, 10 January 2017 - 21:52.
Postad 10 January 2017 - 22:13
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Vertikal banding har jag lite men inget som märks i film men dessa ljusare sidornmärks ibland ungefär som clouding. Men verkar mer vara material? Ser att många kör ljusstyrka 50 men är de några som ställt in enligt testbilder? Ska vara 53 för mig men då är de jävligt dassigt i övrigt på sämre bilder och väldigt tydligt i Batman begins bland annat. Börjar undra om jag ska byta panel.
Postad 11 January 2017 - 09:27
xarl
-
xarl
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
jag skulle säga skippa true motion helt och lev med att lite sämre källor är hackigt, ni vänjer er, true motion förstör hela upplevelsen tycker jag, ser konstgjort ut..
Postad 11 January 2017 - 11:51
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
jag skulle säga skippa true motion helt och lev med att lite sämre källor är hackigt, ni vänjer er, true motion förstör hela upplevelsen tycker jag, ser konstgjort ut..
Många förespråkar ju att de är dåligt. Men samtidigt är de många här som verkar köra med de. Får prova av.
Postad 11 January 2017 - 13:31
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Vertikal banding har jag lite men inget som märks i film men dessa ljusare sidornmärks ibland ungefär som clouding. Men verkar mer vara material? Ser att många kör ljusstyrka 50 men är de några som ställt in enligt testbilder? Ska vara 53 för mig men då är de jävligt dassigt i övrigt på sämre bilder och väldigt tydligt i Batman begins bland annat. Börjar undra om jag ska byta panel.
Oleds svaghet tyvärr. Sämre källor ser skit ut i mörka scener . Så kommer inte se bättre ut med en annan panel. Sen är Batman Begins på netflix ett skräckexempel som tagits upp ofta i oled trådar.
Postad 11 January 2017 - 13:42
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Oleds svaghet tyvärr. Sämre källor ser skit ut i mörka scener . Så kommer inte se bättre ut med en annan panel. Sen är Batman Begins på netflix ett skräckexempel som tagits upp ofta i oled trådar.
Skulle iofs tippa på att det är en LG svaghet snarare.
Vi får se när Sonys och Panasonics modeller trillar in...
Postad 11 January 2017 - 13:44
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Skulle iofs tippa på att det är en LG svaghet snarare.
Vi får se när Sonys och Panasonics modeller trillar in...
Så kan det absolut vara. Det är det vi får hoppas på
Postad 11 January 2017 - 14:09
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Felpost
Redigerat av mstoltz, 11 January 2017 - 14:36.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|