Whiskytråden
4731 svar till detta ämne
Postad 08 July 2014 - 17:25
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Den här dök upp på mitt bord idag:

Vem vet någonting om den?
Är jag inte alldeles ute och cyklar är det den allra första Octomore som släpptes sedan Bruichladdich tog det gamla namnet till heders. Sedan fick de ju den märkliga historien som liknar allt annat än en whiskyflaska. Octomore är annars ett gammalt nedlagt märke Bruichladdich använt enbart till en extremt rökig och alkoholstark whisky. Ett annat sådant är Port Charlotte, vars namn de använder till de mer "normalrökiga" runt 40 ppm.
Postad 09 July 2014 - 08:43
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Den här dök upp på mitt bord idag:
Vem vet någonting om den?
Dök upp på ditt bord bara sådär? Låter ju kul!  Vad vi vet om den...? Destillerad sent 2002, buteljerad tidigt 2008, alltså 5 år gammal. Verkar säljas för runt 2000-2500,- i butik. Legat på Bourbon Cask från Buffalo Trace, buteljerad på 46% så mest troligt inte kylfiltrerad eller färgad om jag känner Bruichladdich rätt. Tydligen den första officiella buteljeringen av Octomore och var då den rökigaste whiskyn i världen med sina 80.5 PPM! Samlarobjekt för dom som vill ha ett komplett sett Octomore med alla OB!
Redigerat av _Lucifer_, 09 July 2014 - 08:44.
Postad 09 July 2014 - 10:35
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Jo den dök faktiskt upp som gubben i lådan 
Jag fick den av en whiskysamlande (~60 hyllmeter) god vän som hade tecknat sig för en låda av denna "Futures" men glömt bort detta...
Alldeles nyligen hittade han kvittot, minnet återkom och han ringde och frågade varför han inte fått något. Svaret blev "hoppsan, vi hade missat dig. Men vi har inga kvar..."
Men han stod på sig och de letade fram en låda. Jag fick en flaska som tack för hjälpen med hans hembio.
Jag tänker nog dricka upp den, inte mycket till samlare...
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 09 July 2014 - 10:39.
Postad 09 July 2014 - 10:52
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Kul present... Är inte heller mycket till samlare även om man råkat samla på sig en hel del godbitar som tar emot att öppna. 
Har inte riktigt gillar Octomore, men i helg fick jag smaka ett sample som faktiskt var riktigt bra. Den har mycket av Bruichladdichs fruktighet men med en överdos av rökiga fenoler!
Postad 11 July 2014 - 12:18
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Jahapp! Då släpptes den nyheten också... Bowmore släpper en Devils Cask II! Undra hur hysterin blir denna gång?
Finns den på destilleriet i år så lär det bli att plocka med en liten flaska om man har plats över i väskan så man slipper göra sig ond över systembolagets usla beställningssystem igen!
Postad 11 July 2014 - 14:06
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Tror ni priserna man sett på PC11 är lite överdrivna eller ska man våga sig på att öppna en flaska?
Vart ska man sätta ut en till försäljning för att se om det finns intresse?
Postad 11 July 2014 - 14:48
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Tror ni priserna man sett på PC11 är lite överdrivna eller ska man våga sig på att öppna en flaska? Vart ska man sätta ut en till försäljning för att se om det finns intresse?
Vill du vara helt laglig så kan du gå via systembolaget och deras auktioner. Annars kan du kolla på Whiskyforum eller Facebook!
Postad 11 July 2014 - 15:04
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Vart ska man sätta ut en till försäljning för att se om det finns intresse?
Ska du sälja den så skulle jag vända mig till http://www.whiskyauction.com/
Postad 12 July 2014 - 12:36
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Är ganska ny på whisky ! senaste köpet blev en jura superstition som jag tyckte var väldigt god. Har också en lagavulin. men tycker nog nästan juran är godare. Tips på single malts uppskattas
Postad 13 July 2014 - 11:36
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Bristol Classic rum Caroni beställningsbar på SB! Hoppas att slippa samma strul som tidigare 
Lucifer, Testade Auriverdes i veckan och den var väl helt ok men köper fortfarande hellre ugglan alla dar i veckan!!!
Postad 14 July 2014 - 08:34
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Bristol Classic rum Caroni beställningsbar på SB! Hoppas att slippa samma strul som tidigare  Lucifer, Testade Auriverdes i veckan och den var väl helt ok men köper fortfarande hellre ugglan alla dar i veckan!!!
Spännande! Undra om jag skall göra en till beställning eller om den kommer skickas som jag redan har beställt?  Jag tror nästan jag är beredd att hålla med dig om Ardbeg! Känns som att jag kanske kommer dra ner på mina Ardbeginköp nästa år. Kommer köpa en hel del Lagavulin Jazz + Feis Ile och Bowmore nu till hösten iaf. när man är på Islay. Laggorna är helt magiska och Bowmore har grymma fat som dom buteljerar för tillfället. Ardbeg är inte dålig, men den börjar bli lite ointressant nästan. Apropå Jura så öppnade jag min Boutique Barrel i helgen, buteljerad för tidningen Whisky & Bourbon. Den föll mig helt i smaken. Visst känner man igen Juras egna karaktär, lite unket, blötrökta träpinnar, men inte så att det blir dåligt. Olorosofatet tycker jag tar bort de flesta kanterna, blir nästan lite övertydlig men jag gillar det. Kanske inte det bästa tipset till ChristofferL då den inte finns att få tag i dock.  En Jura som inte dras så mycket med deras konstiga bismaker är annars Elixir. Kanske är för att den är orökt?!
Postad 14 July 2014 - 14:06
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Är ganska ny på whisky ! senaste köpet blev en jura superstition som jag tyckte var väldigt god. Har också en lagavulin. men tycker nog nästan juran är godare. Tips på single malts uppskattas 
Gillar du Juran så gillar du förmodligen även Highland Park 18. För ungefär de pengarna får du också underbara, sherrylagrade Glenfarclas 15, eller varför inte Glendronach Revival? Ingen rök alls i de två sistnämnda.
Postad 14 July 2014 - 16:53
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Spännande! Undra om jag skall göra en till beställning eller om den kommer skickas som jag redan har beställt? 
Jag tror nästan jag är beredd att hålla med dig om Ardbeg! Känns som att jag kanske kommer dra ner på mina Ardbeginköp nästa år. Kommer köpa en hel del Lagavulin Jazz + Feis Ile och Bowmore nu till hösten iaf. när man är på Islay. Laggorna är helt magiska och Bowmore har grymma fat som dom buteljerar för tillfället. Ardbeg är inte dålig, men den börjar bli lite ointressant nästan.
Apropå Jura så öppnade jag min Boutique Barrel i helgen, buteljerad för tidningen Whisky & Bourbon. Den föll mig helt i smaken. Visst känner man igen Juras egna karaktär, lite unket, blötrökta träpinnar, men inte så att det blir dåligt. Olorosofatet tycker jag tar bort de flesta kanterna, blir nästan lite övertydlig men jag gillar det. Kanske inte det bästa tipset till ChristofferL då den inte finns att få tag i dock. 
En Jura som inte dras så mycket med deras konstiga bismaker är annars Elixir. Kanske är för att den är orökt?!
Testade en Jura Boutique barrel för ett tag sen som jag gillade mycket men det verkar finnas en del olika BB ute, bl annat en serie vintage -93-95-99 varav -93an är en sherry finish med samma alkoholhalt som mitt sample 54%. Undrar därför vilken styrka din håller för att kunna ringa in och ev skaffa mig en själv. Det blir till att beställa rommen på nytt då dom tydligen makulerar beställningar där varan tagit slut.
Redigerat av Unregistered0d487954, 14 July 2014 - 16:57.
Postad 14 July 2014 - 17:08
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Testade en Jura Boutique barrel för ett tag sen som jag gillade mycket men det verkar finnas en del olika BB ute, bl annat en serie vintage -93-95-99 varav -93an är en sherry finish med samma alkoholhalt som mitt sample 54%. Undrar därför vilken styrka din håller för att kunna ringa in och ev skaffa mig en själv. Det blir till att beställa rommen på nytt då dom tydligen makulerar beställningar där varan tagit slut.
Min är denna 1999 på 56,9%: http://www.whiskybas...le-of-jura-1999Mejlade SB om min order då den har inte blivit makulerad. Har dock inte fått svar ännu.
Postad 14 July 2014 - 22:57
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Gillar du Juran så gillar du förmodligen även Highland Park 18. För ungefär de pengarna får du också underbara, sherrylagrade Glenfarclas 15, eller varför inte Glendronach Revival? Ingen rök alls i de två sistnämnda.
Tack för tipset ! Blir att köpa hem ett par flaskor till helgen. Ska testa highland park 18 sen något annat spännande
Postad 15 July 2014 - 19:50
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Min är denna 1999 på 56,9%: http://www.whiskybas...le-of-jura-1999
Mejlade SB om min order då den har inte blivit makulerad. Har dock inte fått svar ännu.
Tack, då vet jag! Konstigt! Till mig sa dom att alla beställningar makuleras när varan tagit slut men den går att bevaka ifall den skulle komma igen och måste iså fall beställas på nytt! Jaja som vanligt olika svar beroende på vem man talar med. Kan ju bero på hur noga personen man får tag i "gått i genom" lagret.
Postad 15 July 2014 - 22:44
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
haha... skönt att dom är konsekventa! 
ja, man blir ju knappast förvånad!
Postad 16 July 2014 - 09:28
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Här är min lilla samling. Inte mycket att hänga i granen för er erfarna kanske. Nästa gång blir det nog en Yamazaki.
Nåt mer som jag borde ha?
Postad 16 July 2014 - 12:47
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Här är min lilla samling. Inte mycket att hänga i granen för er erfarna kanske. Nästa gång blir det nog en Yamazaki. Nåt mer som jag borde ha?
Bra början det där... Om du vill avancera lite så kanske du skulle kolla lite på BenRiac eller Glendronach, två ganska smakrika Speysidare. Något du verkligen bör testa är japansk (som du iofs är på väg att införskaffa), Amrut (Indisk) och Kavalan (Taiwanesisk). Finns så oerhört mycket gott där ute och alla har så olika smaklökar, så det är svårt att ge vettiga tips.
Postad 16 July 2014 - 14:19
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Bristol Classic rum Caroni beställningsbar på SB! Hoppas att slippa samma strul som tidigare  Lucifer, Testade Auriverdes i veckan och den var väl helt ok men köper fortfarande hellre ugglan alla dar i veckan!!!
Fick mejl igår om att den kommer levereras den 21/7, idag ringer SB och säger att den aldrig dykt upp på lagret och att de makulerar min beställning. Förvånad?! Nä, inte direkt!
Postad 16 July 2014 - 14:59
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Här är min lilla samling. Inte mycket att hänga i granen för er erfarna kanske. Nästa gång blir det nog en Yamazaki. Nåt mer som jag borde ha?
Ingen panik men det ser ut som du behöver en tung sherrylagring till julgröten! Aberlour A'bunadh är en perfekt julwhisky. Annars kanske du skulle titta på en rom som brukar funka bra nu i sommartider tex Ron Zacapa 23 el El Dorado 15 el ännu hellre en Caroni. Annars ser det ut som en bra början på ett trevligt intresse.
Redigerat av Unregistered0d487954, 16 July 2014 - 15:00.
Postad 16 July 2014 - 15:02
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Fick mejl igår om att den kommer levereras den 21/7, idag ringer SB och säger att den aldrig dykt upp på lagret och att de makulerar min beställning. Förvånad?! Nä, inte direkt! 
Ska man tolka det som att vi blir utan denna gången också!?
Postad 17 July 2014 - 07:49
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Ska man tolka det som att vi blir utan denna gången också!?
Ser ut som att jag kommer bli utan... skulle vara kul att se om du får en. Jag vet inte om det är leverantören eller SB som har sämst koll?!
Postad 17 July 2014 - 15:22
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Var nere på SB och hämtade en The rum Swedes Trinidad 1997(måste ju ha 2!!!!).Frågade självklart vad som händer med Bristol Classic....och tydligen har Star Cigar Sthlm AB haft stora problem med sin leverantör en tid och håller på att byta men beskedet SB fått var att den skulle komma 17/9(har vi hört den förut!?). Min beställning kanske kunde komma då de kan ha fått in några få.
Slank med en Aberlour A'bunadh #47 som tröst.
Rommen öppnades genast o jag säger bara CARONI!!!
Redigerat av Unregistered0d487954, 17 July 2014 - 15:25.
Postad 17 July 2014 - 21:31
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hur är Caol ila i smaken, är den lik lagavulin t.ex. ?
Postad 18 July 2014 - 13:48
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
blidde en Old pultney på bolaget idag. Ska bli kul och se om jag uppskattar den mer nu än första gången jag drack den.
Postad 18 July 2014 - 14:37
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Hur är Caol ila i smaken, är den lik lagavulin t.ex. ?
Njaä... inte riktigt. Ja, båda är två rökiga Islaywhisky gjord på mältat korn från Port Ellern gjord på nästan samma recept, men ungefär där slutar likheterna. Caol Ila upplever jag som betydligt lättare än Lagavulin.
Postad 18 July 2014 - 17:26
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Okej ! Blev en caol ila och en highland park 12 velade ha den 18 åriga men den fanns inte. 12 åriga funkar säkert också  så ikväll blir det provning !
Uppdatering. Tycker caol ila är mycket fin :-)
Redigerat av ChristofferL, 18 July 2014 - 19:31.
Postad 19 July 2014 - 19:51
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Okej ! Blev en caol ila och en highland park 12 velade ha den 18 åriga men den fanns inte. 12 åriga funkar säkert också så ikväll blir det provning !
Uppdatering. Tycker caol ila är mycket fin :-)
Caol Ila 12 var faktiskt en av de första riktiga rökborstarna jag smakade en gång i tiden.  Jo, den är bra. Prova gärna Distillers Edition om du får tag på en. En lite försiktigare. men mer balanserad whisky. Är inne på min andra nu och tror jag hittat en liten favirit i denna genren. Yoichi 10 och Lagavulin DE lirar i samma liga men Laggan är jä.. dyr och släpps endast i begränsad upplaga någon gång per år.
Postad 25 July 2014 - 19:50
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Köpte en flaska Millstone Dutch Rye 100 på vinst och förlust. Har inte druckit speciellt mycket Rye.
Annorlunda, fast ganska god.
Postad 26 July 2014 - 07:06
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Senaste Wiskyinköp blev 2st Bunnahabhain Darach Ur. En fullkomligt fantastisk malt.
Postad 29 July 2014 - 10:06
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Var nere på SB och hämtade en The rum Swedes Trinidad 1997(måste ju ha 2!!!!).Frågade självklart vad som händer med Bristol Classic....och tydligen har Star Cigar Sthlm AB haft stora problem med sin leverantör en tid och håller på att byta men beskedet SB fått var att den skulle komma 17/9(har vi hört den förut!?). Min beställning kanske kunde komma då de kan ha fått in några få. Slank med en Aberlour A'bunadh #47 som tröst.
Rommen öppnades genast o jag säger bara CARONI!!!
Apropå Caroni... Satt och kikade igenom SB's sortiment och hittade dessa: Berrys' Caribbean Rum 15 Years (nr 568) 299,- Duncan Taylor Caribbean Rum 16 Years (nr 85113) 820,- Duncan Taylor Caribbean Rum 11 Years (nr 84961) 727,- Den första är jag säker på att det är en Caroni, men dom andra två verkar som att dom är blended rom. Men som sagt så är jag lite osäker. Hade förra utgåvan av Berrys´som då var 12yo och den var ruskigt prisvärd. Är denna i närheten så är det ett sjukt bra pris.
Postad 29 July 2014 - 16:26
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Väntar på ett smakprov av Berrys så får vi väl se om den är värd mina pengar.
Finns 3 intressanta 97or hos whiskycask av Duncan Taylor, Creative whisky samt MoS alla fatstarka. Dom ligger risigt till inför nästa inköp!
2dagar jour kvar sen jävlar blir det nog en stor Caroni, frågan bara vilken
Postad 29 July 2014 - 17:14
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Sitter själv och velar på om man skall lägga undan en Ardbeg 22yo eller en Mortlach 25yo eller både och till när vi kommer till Cadenhead's i Campbeltown. Svåra val... Jag tror mest på Mortlach, men Ardbeg kan vara riktigt bra den också ibland.
Postad 29 July 2014 - 17:29
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Synd att behöva välja! Men det är ju inte billigt i GB
Postad 30 July 2014 - 22:16
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Vilken enorm besvikelse Mackmyras "Svensk rök" var då! Bruksen tycker jag är fantastisk och blev klart lockad av omdömena om Rökaren. Men huh vilket bottennapp.
Nåväl, var kanske inte min bag detta helt enkelt. Och den var ju rätt billig sån tur var.
Postad 31 July 2014 - 07:03
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4155 inlägg
Vilken enorm besvikelse Mackmyras "Svensk rök" var då! Bruksen tycker jag är fantastisk och blev klart lockad av omdömena om Rökaren. Men huh vilket bottennapp. Nåväl, var kanske inte min bag detta helt enkelt. Och den var ju rätt billig sån tur var. 
För ett pas år sedan satt jag med Scottish Whisky Society och pratade om just Mackmyra. De gillade grunden i spriten medans jag sågade den vid fotknölarna. Lustigt hur smaken kan vara så delad.
Postad 31 July 2014 - 07:53
Unregisteredd6957fbe
-
Unregisteredd6957fbe
-
Veteran
-
-
1625 inlägg
Det lilla jag smakat av Mackmyras produkter har inte imponerat särskilt mycket på mig. Dock så har jag för mig att Svensk Rök var helt ok när jag testade den på Öl&Whisky-mässan i Göteborg som var i våras.
Postad 31 July 2014 - 08:29
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Jaha 2 dagar innan semestern sliter jag av hälsenan!Kanon!!! Men man får se det som att man får tid till att prova whisky på heltid (När jag lärt mig hantera kryckorna!) Risk för det blir en dubbel rehab i slutet.
Postad 31 July 2014 - 08:34
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Vill inte klanka ner på Mackmyra, jag är tacksam för vad dom gör och har gjort, men måste man verkligen misshandla spriten så totalt för att få lönsamhet i produktionen som dom gör med sina buteljeringar?! Det finns trots allt ett och annat bra fat i deras lager, men dom gångerna det buteljeras så är det så snuskigt dyrt! Ser ut som att jag slipper välja vad jag ska ha från Cadenhead's då Ardbeg redan var slutsåld.  Jaha 2 dagar innan semestern sliter jag av hälsenan!Kanon!!! Men man får se det som att man får tid till att prova whisky på heltid (När jag lärt mig hantera kryckorna!) Risk för det blir en dubbel rehab i slutet.
Aj, det lät oskönt!  Men inget ont som inte har ngt gott med sig!
Postad 31 July 2014 - 08:40
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Det gäller att hitta ljusglimtar i mörkret!
Risk för en hel del tröstköp!!!
Redigerat av Unregistered0d487954, 31 July 2014 - 08:42.
Postad 31 July 2014 - 14:09
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
För ett pas år sedan satt jag med Scottish Whisky Society och pratade om just Mackmyra. De gillade grunden i spriten medans jag sågade den vid fotknölarna. Lustigt hur smaken kan vara så delad. 
Fast kan nog hålla med om att "grunden" är bra, om vi menar samma sak. Jag har en Special 02 som doftar fantastiskt, men där smaken är i grunden god men väl spretig och lite grovt tillyxad. Men i Brukswhiskyn kunde jag med glädje konstatera att den grundsmaken, och doften nu landat och blivit till en oerhört bra Whisky. Vete tusan vad som inte stämmer i Rökaren. Tunn, trist, lite spritig och... ja inte alls rolig helt enkelt.  Men jobbar de lika bra som de gjort med Bruksen kommer säkert en riktigt bra rökwhisky också med tiden.
Postad 01 August 2014 - 13:55
Unregisteredbcefb309
-
Unregisteredbcefb309
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag och mina bröder var på whiskyprovning i Mackmyra igår, fick titta på lagret samt provsmaka från olika 30liters fat. Vi hitta en ny smak svensk ek så nu har vi ett 30 liters fat på lagret. http://www.whiskyblogg.se/?p=6847
Postad 01 August 2014 - 19:35
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jaha 2 dagar innan semestern sliter jag av hälsenan!Kanon!!! Men man får se det som att man får tid till att prova whisky på heltid (När jag lärt mig hantera kryckorna!) Risk för det blir en dubbel rehab i slutet.
Aj! Jag gjorde detsamma förra vintern. Gips nu och sedan ortos? Hoppas du slipper blodpropp, det åkte jag på. När det blir dags (dvs inte riktigt än...), se till att rehab-träna ordentligt. Jag slarvade lite och har fortfarandedålig styrka i häl och vad (ser ju skillnad på vaderna, ganska stor skillnad).
Postad 01 August 2014 - 19:50
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlägg
Jag hällde upp en Jack Daniels förut idag. Jag såg att några bananflugor började samlas runt glaset men tänkte inte mer på det. När jag sen tog mig en slurk så kände jag nåt i munnen...en död bananfluga!!!!! Bananflugor gillar tydligen bourbon. Nån som märkt detta med Skotsk whiskey? OBS, detta är inget skämt.
Postad 01 August 2014 - 20:17
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Aj! Jag gjorde detsamma förra vintern. Gips nu och sedan ortos? Hoppas du slipper blodpropp, det åkte jag på. När det blir dags (dvs inte riktigt än...), se till att rehab-träna ordentligt. Jag slarvade lite och har fortfarandedålig styrka i häl och vad (ser ju skillnad på vaderna, ganska stor skillnad).
Japp! Gips 2v sen nån slags ställbar sko(ortos?). Nya erfarenheter som att bl ge sig själv daglig spruta blodförtunnande för att förhoppningsvis slippa proppar. Har en arbetskompis som varnande exempel så här skall inte slarvas. Har erfarenhet från en tidigare muskelbristning i vaden så jag vet vad som krävs. Tack för omtanke hur som helst!
Postad 01 August 2014 - 20:22
Unregisteredd6957fbe
-
Unregisteredd6957fbe
-
Veteran
-
-
1625 inlägg
Jag hällde upp en Jack Daniels förut idag. Jag såg att några bananflugor började samlas runt glaset men tänkte inte mer på det. När jag sen tog mig en slurk så kände jag nåt i munnen...en död bananfluga!!!!! Bananflugor gillar tydligen bourbon. Nån som märkt detta med Skotsk whiskey? OBS, detta är inget skämt.
Nope, kan inte minnas att någon bananfluga simmat runt i varken min Jackie Danielsson eller skotska malt.
Postad 01 August 2014 - 20:34
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Japp! Gips 2v sen nån slags ställbar sko(ortos?). Nya erfarenheter som att bl ge sig själv daglig spruta blodförtunnande för att förhoppningsvis slippa proppar. Har en arbetskompis som varnande exempel så här skall inte slarvas. Har erfarenhet från en tidigare muskelbristning i vaden så jag vet vad som krävs. Tack för omtanke hur som helst!
Ja, den ställbara skon kallas ortos. Kallt som fan om tårna i 15 minusgrader. :-) Sprutorna, ja. Jag är spruträdd, det där var inte kul (fick dessutom en omgång till, starkare variant, efter proppen).
Postad 01 August 2014 - 20:56
Unregistered0d487954
-
Unregistered0d487954
-
Rookie
-
1 inlägg
Hehe ja jag är tacksam att slippa kyla o is då det krångligt nog med kryckor. Tack o lov inga problem med sprutor själv men lite dålig kick tycker jag  då man behöver all uppmuntran man kan få.
Postad 02 August 2014 - 03:35
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag hade tur då det i Göteborg i slutet av förra vintern var kallt, men tort. Behövde bara fälla ut piggarna på kryckorna två gånger.
Lär å andra sidan bli varmt med ortos om ett par veckor (du vill inte veta hur den luktar efter några veckor).
Nåja. Ska köpa rökig whisky på systemet nästa gång jag är där. Tycker om Bowmore 12-årig, Laphroaig Quarter Cask och liknande. Förslag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|