* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 11 januari 2011 - 02:59
enectrixx
-
enectrixx
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Nu har min Philips Prestigo-fjärr gått sönder och jag har bestämt mig för att byta ut den antingen mot en 650 eller en One. Jag har dock lite frågor om kontrollerna.
Om 650:
- Hur många sidor med extra-knappar/kanalloggor kan man lägga på skärmen per pryl/aktivitet?
Om båda:
- Hur många kommandon kan man lägga in på varje sekvens? Går det tex att lägga in 30-40 volume down-kommandon till tv:n samtidigt som den ställer förstärkaren på rätt ingång?
- Jag har alla prylar anslutna till ett grenuttag med strömbrytare och när jag sätter på strömmen slås digitalboxen och mediespelaren på automatiskt, går det att ställa in så att fjärren i tex Watch DVD-sekvensen skickar ett off-kommando till digitalboxen? Vet den sedan när jag väljer tex Watch TV att digitalboxen är avstängd?
- Vet fjärren vilka enheter som är på och av? Går det att ställa in så att den bara skickar ett off-kommando till de enheterna som är på?
- Hur snabba är fjärrkontrollerna? På min Philips var det en delay efter att man tryckt på knappen tills kommandot skickades iväg, är det så på Harmony också?
Många frågor, jag vet, hoppas att ni orkar svara!
Redigerat av enectrixx, 11 januari 2011 - 14:01.
Postad 11 januari 2011 - 14:50
mrnajsman
-
mrnajsman
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Morsan med make har nyligen hängt upp sin Samsung UE46B8050. Vi tänkte ge dem en multifjärr för att enklare hantera den tillsammans med den nya Bluray-spelaren (LG 550) och ett sött litet Bose-system som jag inte vet vilken modell det är. B8050 styrs tydligen via radiovågor och åtminstone Bluray-spelaren med IR, jag antar att jag behöver en fjärr som kan skicka båda dvs någon av dessa: https://www.prisjakt...ams=l=s64370323Isåfall har jag siktat in mig på Harmony 900. Det är betydligt dyrare än jag hade tänkt mig pga RF + IR, måste det till en sådan funktion på fjärren?
Postad 11 januari 2011 - 17:34
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
- Hur snabba är fjärrkontrollerna? På min Philips var det en delay efter att man tryckt på knappen tills kommandot skickades iväg, är det så på Harmony också?
Jag har bara haft min One i några dagar så jag kan inte svara på allt, men snabb är den IAF. För snabb ibland, eftersom det händer att det hoppar en rad extra ibland i satellitmottagarens kanallista. Men det går att ställa in olika snabbhet för alla enheter.
Postad 12 januari 2011 - 21:31
enectrixx
-
enectrixx
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har nu köpt min Harmony 650 så jag tänkte svara på mina egna frågor ifall någon annan kanske undrar samma sak. - Hur många sidor med extra-knappar/kanalloggor kan man lägga på skärmen per pryl/aktivitet på Harmony 650?
Fler än du någonsin lär behöva. Min förstärkare fick 20 sidor med 4 knappar per default... - Hur många kommandon kan man lägga in på varje sekvens? Går det tex att lägga in 30-40 volume down-kommandon till tv:n samtidigt som den ställer förstärkaren på rätt ingång?
5 kommandon per sekvens (dvs knappar som du mappar till en "hård" knapp eller skärmknapp. I aktiviteter kan du ha i princip obegränsat antal kommandon. - Jag har alla prylar anslutna till ett grenuttag med strömbrytare och när jag sätter på strömmen slås digitalboxen och mediespelaren på automatiskt, går det att ställa in så att fjärren i tex Watch DVD-sekvensen skickar ett off-kommando till digitalboxen? Vet den sedan när jag väljer tex Watch TV att digitalboxen är avstängd?
Ja det går att ställa in så att den stänger av dem. Det enda negativa är att om du t.ex. väljer "Titta på digitalbox" direkt efter att strömmen slagits på så stängs digitalboxen av, men det går att lösa med lite fejk-kommandon och annat i programmet; dock blir det varken enkelt eller smidigt... - Vet fjärren vilka enheter som är på och av? Går det att ställa in så att den bara skickar ett off-kommando till de enheterna som är på?
Ja. tjenare. Har en fråga:
Jag har en Harmoy one och jag vill styra min macbook pro och då göra en aktivitet typ "se på mediaspelare". När jag sa konfigurera aktiviteten så hittar jag ingen lämplig aktivitet att välja. Finns "se på film" tex men då kräver den att jag ska ha en video eller dvd kopplat til den aktiviteten och det vill jag ju inte. Hur har ni gjort?
//Benke
Jag hade ett liknande problem då jag ville ställa in en "Spela Wii"-aktivitet men den envisades med att ha med mediaextendern så jag ställde helt enkelt in den som "Titta på TV" och döpte om den till "Spela Wii". Iofs så får du väl en tv-ikon då på Harmony One men det kanske du kan leva med?
Postad 13 januari 2011 - 09:13
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Fler än du någonsin lär behöva. Min förstärkare fick 20 sidor med 4 knappar per default...
Nja... kanalloggor får man bara 4 sidor med 6 ikoner per sida. Det där med 20 sidor är bara för kommandon. Kanalloggor funkar bara under aktiviteten "Titta på TV".
Postad 14 januari 2011 - 22:10
Piratdjinn
-
Piratdjinn
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nu har jag testat att ändra ordningen, men det gav ingen lösning på problemet. Med hjälp av helpknappen kan jag fortfarande starta VU+. Det vore ju smart om fjärren kom ihåg hur den fixade problemet och nästa gång man ansluter USB-kabeln kan fjärren meddela datorn och Logitech detta.
Kan de olika tidsinställningarna ha betydelse? Så här ser standardinställningarna ut.
Problemet med power on/off till VU+ skall nu vara fixat. Jag har haft mailkontakt med Logitech i veckan för att fixa så man klan få långa knapptryck på power-knappen. Jag har en Harmony 700-kontroll men utgår ifrån att även din One hämtar kommandon från samm databas. Prova att plugga i fjärren i datorn och uppdatera programvaran om du inte gjort det. Om det nu bara dimper ner ett meddelande om att de löst långa tryck på färgknapparna också så kan jag gömma VU-kontrollen för gott.
Postad 15 januari 2011 - 14:46
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Problemet med power on/off till VU+ skall nu vara fixat. Jag har haft mailkontakt med Logitech i veckan för att fixa så man klan få långa knapptryck på power-knappen. Jag har en Harmony 700-kontroll men utgår ifrån att även din One hämtar kommandon från samm databas. Prova att plugga i fjärren i datorn och uppdatera programvaran om du inte gjort det.
Om det nu bara dimper ner ett meddelande om att de löst långa tryck på färgknapparna också så kan jag gömma VU-kontrollen för gott.
Nu verkar det funka. Programvara 7.7.0 nerladdad.
Postad 16 januari 2011 - 13:02
Unregisteredf6ab7914
-
Unregisteredf6ab7914
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
hejsan jag har ett störande problem med min harmony one
har lagt in kanal loggor med min box från canal digital måste man trycka snabt 4.2 tex om man vill ha 42 inte 4 lr 2
och fjärren har ja trimmat ner tiden på men räcker inte
så har ja ställt in en kanal på 42 så blir de bara 4 och sen 2 skit störande
vill ju verkligen kunna andvända kanalloggorna
Postad 16 januari 2011 - 13:05
mrnajsman
-
mrnajsman
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Morsan med make har nyligen hängt upp sin Samsung UE46B8050. Vi tänkte ge dem en multifjärr för att enklare hantera den tillsammans med den nya Bluray-spelaren (LG 550) och ett sött litet Bose-system som jag inte vet vilken modell det är.
B8050 styrs tydligen via radiovågor och åtminstone Bluray-spelaren med IR, jag antar att jag behöver en fjärr som kan skicka båda dvs någon av dessa: https://www.prisjakt...ams=l=s64370323
Isåfall har jag siktat in mig på Harmony 900. Det är betydligt dyrare än jag hade tänkt mig pga RF + IR, måste det till en sådan funktion på fjärren?
Ingen som vet? Behövs multifjärr med rf + ir, dvs minst 2 400 kr, för att styra både Samsung B8050 och andra ir-produkter?
Postad 16 januari 2011 - 15:51
Piratdjinn
-
Piratdjinn
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nu verkar det funka. Programvara 7.7.0 nerladdad.
Ja jag upptäckte att även detta är fixat. Nu återstår bara att de tar bort multizon som egna enheter. Och som en helt annan grej kan jag nu bekräfta att det är en mjukvaruspärr som gör så att det bara är 6 enheter på en 700. Jag tog bort förstärkarens båda zoner, la till ytterligare en enhet, och la sen in förstärkaren igen. Vips har jag 7 enheter på min Harmony 700. Nu gör den skäl för 7:an i namnet
Postad 16 januari 2011 - 18:10
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
hejsan jag har ett störande problem med min harmony one
har lagt in kanal loggor med min box från canal digital måste man trycka snabt 4.2 tex om man vill ha 42 inte 4 lr 2 och fjärren har ja trimmat ner tiden på men räcker inte så har ja ställt in en kanal på 42 så blir de bara 4 och sen 2 skit störande vill ju verkligen kunna andvända kanalloggorna
Det kan vara tvärtom. Att du ska öka tiden. Boxen hinner kanske inte med. Hade det problemet med min Viasat-box. Hade CD innan och det funkade med min One.
Postad 16 januari 2011 - 19:05
theN
-
theN
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ingen som vet? Behövs multifjärr med rf + ir, dvs minst 2 400 kr, för att styra både Samsung B8050 och andra ir-produkter?
Vet inte hur det är med Harmony 900 men jag har en Harmony 1100. Förvisso har den RF men den kan bara styra Logitechs egna RF modul. Den kan alltså INTE styra andra RF enheter (iaf har jag inte lyckats). Min tanke när jag köpte den var att styra min Popcorn C200 med RF och resten av prylarna med IR. Nu fick jag istället köpa Logitechs RF modul och använda IR ingångarna (på de enheter som har en sådan) och IR ögon till att styra allt.
Redigerat av theN, 16 januari 2011 - 19:07.
Postad 17 januari 2011 - 10:04
Stevieg_73
-
Stevieg_73
-
Användare
-
-
140 inlägg
Äger en One som jag har konfat med med min setup,kanallogor och allt. Till min förvåning så funkar det över förväntan men jag har ett problem som jag inte kommer tillrätta med och det gäller mitt ljudsystem - en Logitech Z-5500. När jag byter från ex. titta sportkanaler till titta på barnkanaler (måste vara mor och farföräldrar vänligt)
så stängs Z-5500 av.
Är det någon som använder detta ljudsystem som kan förklara hur jag ska styra det? Försöker även med att alltid ha det på men det funkar iaf inte....
En annan fråga - Kan man med powerknappen bestämma vilka enheter som ska stängas av och på vilket sätt? VIll kunna stänga av allt utom min DM8000 som ska sättas i sleepmode då det tar ca 1 min att starta den...
Postad 17 januari 2011 - 10:24
mrnajsman
-
mrnajsman
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vet inte hur det är med Harmony 900 men jag har en Harmony 1100. Förvisso har den RF men den kan bara styra Logitechs egna RF modul. Den kan alltså INTE styra andra RF enheter (iaf har jag inte lyckats).
Min tanke när jag köpte den var att styra min Popcorn C200 med RF och resten av prylarna med IR. Nu fick jag istället köpa Logitechs RF modul och använda IR ingångarna (på de enheter som har en sådan) och IR ögon till att styra allt.
Ajdå det låter inte bra. Hur gjorde du för att styra din Popcorn med RF då, den kan väl inte styras med ir-ögon? Om jag köper denna: http://www.komplett....aspx?sku=582826 skulle den kunna styra TVn på väggen med rf samt övriga apparater med ir? Edit: Pratade precis med Logitech support, han avbröt mig direkt när jag nämnde att TVn styrs av radiovågor. Inga av Harmony-produkterna är kompatibla med apparater som styrs av rf.
Redigerat av mrnajsman, 17 januari 2011 - 10:50.
Postad 18 januari 2011 - 12:44
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Har alla dessa bara IR-sändare åt ett håll? Har tänkt att köpa en Harmony One alt. 1100 men vill ju helst ha en aktivitet "Titta på film" Så åker duken ner & projektorn sätts på (nej projektorn har inte 12V trigger) men om jag måste starta samma "aktivitet" 2ggr och vrida mig om så känns det ju ganska meningslöst...
Så om det sitter IR öga både fram och bak så borde det ju vara lungt men det gör det kanske inte ens på Harmony 1100?
Postad 18 januari 2011 - 14:28
Unregistered8b1a8a9b
-
Unregistered8b1a8a9b
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Minhembio, stället där trådar aldrig dör
Nu har jag, i ursinne, beställt en Harmony 900. Har sen tidigare en Harmony 525 och 700 nu senast. Har försökt att använda dessa med digiality remote extender. Det är en slags manick med rf sändare batterier. Saken är den att när det väl fungerar så fungerar det riktigt bra, men det är för mycket meck. Den suger batterier som bara den och är känslig, den måste ha hög spänning, så fort batteriet börjar bli dåligt så tappar den kraft. Behöver inte dra en lång historia, blev bara så trött på ständigt pill med batterier, extendern, fjärren och olika laddare.
På pappret verkar Harmony 900 perfekt. Li-ion batteri, inbyggd RF och laddställ. Det blev en beställning direkt, 2400kr...ouch. Dyrt  Men hoppas att detta ska vara produkten för mig. Men nu i efterhand när jag grävt och läst på, så verkar många klaga på just RF delen på 900:n. Dålig räckvidd och taskig respons. Har någon här erfarenheter av Harmony 900?
Postad 18 januari 2011 - 17:09
theN
-
theN
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ajdå det låter inte bra. Hur gjorde du för att styra din Popcorn med RF då, den kan väl inte styras med ir-ögon? Om jag köper denna: http://www.komplett....aspx?sku=582826 skulle den kunna styra TVn på väggen med rf samt övriga apparater med ir?
Jag köpte precis en sådan du länkar till (Harmony RF-IR extender). På baksidan finns det fyra 3,5mm telepluggar som man ska koppla in IR-dioderna i, som sedan klistras på enheten du vill styra. De flesta enheter jag äger har en ingång för 3,5mm teleplugg där man kan koppla in ett externt IR-öga. Istället för att koppla in IR-dioderna i IR extendern, kopplade jag bara en kabel direkt mellan extendern och de olika enheterna (inklusive popcornen). Funkar kalasbra. Kan ju vara så att Bose systemet har en ingång för externt IR-öga precis som popcornen.
Postad 20 januari 2011 - 09:06
Unregistered8b1a8a9b
-
Unregistered8b1a8a9b
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu har jag fått hem min Harmony 900. Vilken underbar fjärr! Men för dyr, 2400kr bara för att den har RF, som inte är Hi-tech direkt. Hur som, jag är riktigt nöjd trots det höga priset. Fick igång allt på 15min. Så jäkla skönt att slippa den där RF extendern och alla batterier. Kan inte annat än rekommendera denna fjärr.
Postad 21 januari 2011 - 00:51
Unregistered1bd2da95
-
Unregistered1bd2da95
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Konstruktivt inlägg:)
Om man kollar upp vilka enheter man kan styra INNAN man köper en så slipper man stå där som en fåntratt... 
//Nyss inhandlat kontroll nr 2 till hushållet
' Vad spelar det för roll om du anser att min inlägg är konstruktivt eller EJ? Jag berättar hur det var för mig oavsett hur många du köper till ditt hushåll.. Självklart kollade jag upp att den skulle fungera till mina produkter.. Tror du jag e efterbliven eller?? Pratade med kundtjänst ca 10-15 gånger om problemet... Dom höjde styrkan (som dom kan göra ) Sen fick jag uppdatera. Original styrkan e 3.. Dom öka min till max o det fungerade ändå inte!!!! Kundtjänst tyckte oxå att det var väldigt konstigt då det inte var några speciellt produkter jag hade o deras fjärr ska klara dom (dom finns i listan)... SÅ innan du e dryg o anklagar mig så fråga istället... Tyvärr ansåg inte Harmony att det var något problem ( reklamation) på deras pissfjärr så den fick Ej återlämnas... Tack än en gång till media....
Postad 28 januari 2011 - 14:58
Unregistered1ccaae3e
-
Unregistered1ccaae3e
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag ber i förväg om ursäkt för detta newbieinlägg, men jag måste ändå fråga.
Jag har hjälpt min far att köpa samt sätta ihop hans hemmabioanläggning och tänkte att det vore bra ifall de fick en fjärrkontroll istället för fyra. Av denna anledning så har jag sneglat lite på någon utav Harmonykontrollerna.
Komponentera som fjärrkontrollen kommer styra är (har kontrollerat, och alla finns med på Logitechs lista över kompatibla produkter):
1. Panasonic Viera TX-P50G20E (TV)
2. Nad T747 (Förstärkare/reciever)
3. Nad T557 (Blueray-spelare)
4. Sagem DVR6280T (digitalbox)
Både digitalboxen samt bluerayspelaren är kopplade till förstärkaren (Blueray med hdmi, och digitalbox med komponentkabel + coaxialkabel). Förstärkaren är sedan kopplat till TV via hdmi.
Vad jag läst och förstått så kan man för varje aktivitet (t.ex. Watch TV) välja en input på sin TV, givet att TV:n stödjer denna funkion. Men i vårt fall så är det inte TV:n som behöver ändra input utan förstärkaren då det är till denna både bluerayspelaren samt digitalboxen är kopplad.
Min fråga är således ifall det går att lösa att när man trycker på "Watch TV" så startas TV, Förstärkare och Digitalbox samt att förstärkaren ändras så att den lyssnar på komponentingången samt coaxialingången, medan ifall man trycker på "Watch DVD" så startas TV, Förstärkaren och Bluerayspelaren samt att förstärkaren ställs om till att lyssna på hdmi ingången?
Om detta går, är det isådana fall mycket omprogrammering och fixande som krävs för att få det att funka?
Vore enormt tacksam för svar...
Postad 28 januari 2011 - 15:05
Unregisteredc082866f
-
Unregisteredc082866f
-
Beroende
-
-
1 318 inlägg
Jag ber i förväg om ursäkt för detta newbieinlägg, men jag måste ändå fråga.
Jag har hjälpt min far att köpa samt sätta ihop hans hemmabioanläggning och tänkte att det vore bra ifall de fick en fjärrkontroll istället för fyra. Av denna anledning så har jag sneglat lite på någon utav Harmonykontrollerna.
Komponentera som fjärrkontrollen kommer styra är (har kontrollerat, och alla finns med på Logitechs lista över kompatibla produkter): 1. Panasonic Viera TX-P50G20E (TV) 2. Nad T747 (Förstärkare/reciever) 3. Nad T557 (Blueray-spelare) 4. Sagem DVR6280T (digitalbox)
Både digitalboxen samt bluerayspelaren är kopplade till förstärkaren (Blueray med hdmi, och digitalbox med komponentkabel + coaxialkabel). Förstärkaren är sedan kopplat till TV via hdmi.
Vad jag läst och förstått så kan man för varje aktivitet (t.ex. Watch TV) välja en input på sin TV, givet att TV:n stödjer denna funkion. Men i vårt fall så är det inte TV:n som behöver ändra input utan förstärkaren då det är till denna både bluerayspelaren samt digitalboxen är kopplad.
Min fråga är således ifall det går att lösa att när man trycker på "Watch TV" så startas TV, Förstärkare och Digitalbox samt att förstärkaren ändras så att den lyssnar på komponentingången samt coaxialingången, medan ifall man trycker på "Watch DVD" så startas TV, Förstärkaren och Bluerayspelaren samt att förstärkaren ställs om till att lyssna på hdmi ingången?
Om detta går, är det isådana fall mycket omprogrammering och fixande som krävs för att få det att funka? Vore enormt tacksam för svar...
Har ifs andra prylar men kopplat på samma sätt och det funkar utmärkt för mig. Körde bara guiden utan några special ändringar. Stänga bara av funktioner som gör att tex ingångar ändras vid påslagning av någon pryl.
Postad 01 februari 2011 - 09:23
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Bytte ut min Harmony 555 mot en Harmony 700 i höstas pga att min dotter råkat spräcka displayen på 555an. Tycker att 700an fungerat som förväntat men en nackdel är att två knappar börjat förlora lite av sitt tryck. Det är OFF-knappen och Channel Up som har skafts lite. Vet någon om detta är någon Logitech tar på garanti?
Postad 01 februari 2011 - 10:45
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har ifs andra prylar men kopplat på samma sätt och det funkar utmärkt för mig. Körde bara guiden utan några special ändringar.
Stänga bara av funktioner som gör att tex ingångar ändras vid påslagning av någon pryl.
Häng inte upp sig på att aktiviteten kallas "Watch TV" eller snarare "Titta på TV". Du kan välja vilka enheter som helst för en aktivitet. Det är helt upp till användaren.
Postad 04 februari 2011 - 14:19
jakobahman
-
jakobahman
-
Amatör
-
-
61 inlägg
999kr + 49kr frakt på NetOnNet just nu.
Vilket innebär att jag snart ÄNTLIGEN är en ägare till en Harmony One jag med!
Postad 05 februari 2011 - 19:46
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Har en Harmony 525 som av någon anledning inte fungerar som tidigare. Bakgrundsbelysningen stängs inte av automatiskt och den slås inte på vid rörelse. Automatavstängningen efter 2 timmar fungerar inte heller. Har provat flasha om firmware. Både i normalt läge och safe mode. Inget hjälper. Vad kan ha hänt? Bug i firmware eller hårdvarufel?
Redigerat av lostsoul, 05 februari 2011 - 19:50.
Postad 06 februari 2011 - 08:51
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Nu har det här säkert frågats förut, men jag har en Harmony 900 som jag använder med en Mac Mini. Men jag tycker det går slött att gå runt i xbmc med den. Tar jag upp apple-fjärren så går de ju så snabbt så jag får ju lust att banka sönder H900an.
Någon som vet om jag någonstans kan ställa in så att det inte går så förbannat slött.
Jag vill att de ska gå liksom .. bam bam bam.
Postad 08 februari 2011 - 22:50
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Köpte en Logitech Harmony One idag och jag blev lite besviken på att på vänster sidan lyser bakgrundsbelysningen igenom mellan skarvarna på plasten. Typ i mitten av vänster kanten. Ser ut som ett vitt streck om man kollar framifrån. Någon annan som har samma problem med detta? Kanske jag som bara är petig?
Någon kan väl kolla sin fjärr och ge svar om ni har samma problem?
//Tacksam för svar
Redigerat av tollen88, 10 februari 2011 - 22:47.
Postad 11 februari 2011 - 09:24
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Köpte en Logitech Harmony One idag och jag blev lite besviken på att på vänster sidan lyser bakgrundsbelysningen igenom mellan skarvarna på plasten. Typ i mitten av vänster kanten. Ser ut som ett vitt streck om man kollar framifrån. Någon annan som har samma problem med detta? Kanske jag som bara är petig?
//Tacksam för svar
Det måste vara fel på din. Har haft min i ca 3 år och det enda problemet är att vissa knappar tenderar att bli lite knarriga samt att batteriet blir dåligt.
Postad 11 februari 2011 - 10:17
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
//Tacksam för svar
Har haft min i dryga året och har inte heller märkt av något sådant problem.
Postad 11 februari 2011 - 12:19
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Har ni kollat om ni ser detta fenomen i mörker för det är då man ser detta fel. Tycker ni det är ett skäligt fel att byta fjärr till en nya har köpt den på elgiganten tror ni dom godtar detta fel?
Redigerat av tollen88, 11 februari 2011 - 12:19.
Postad 11 februari 2011 - 14:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har ni kollat om ni ser detta fenomen i mörker för det är då man ser detta fel. Tycker ni det är ett skäligt fel att byta fjärr till en nya har köpt den på elgiganten tror ni dom godtar detta fel?
Ja, den är ju uppenbarligen otät i skarven.
Postad 11 februari 2011 - 15:04
Piratdjinn
-
Piratdjinn
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det någon form av drive på Harmony One just nu? 3 st. affärer på prisjakt som säljer den för 999:- så det kanske är dags att passa på?
Vet ju att den är några år gammal så det kanske är rensning inför nya modeller, någon som vet?
Postad 15 februari 2011 - 10:29
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Chansar med en fråga här. Har sedan ett par år haft en Harmony 525 och varit generellt nöjd med den. Dock tycker jag att den är lite plastig och knarrig i konstruktionen, knapparna är inte så himla rappa i materialet heller.
Hur är chanserna att fjärrarna känns lite mer rejäla om man går på en Harmony One t ex eller får man acceptera det lite knarriga från alla modeller?
/Niklas
Postad 15 februari 2011 - 10:45
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Chansar med en fråga här. Har sedan ett par år haft en Harmony 525 och varit generellt nöjd med den. Dock tycker jag att den är lite plastig och knarrig i konstruktionen, knapparna är inte så himla rappa i materialet heller.
Hur är chanserna att fjärrarna känns lite mer rejäla om man går på en Harmony One t ex eller får man acceptera det lite knarriga från alla modeller?
/Niklas
Skämtar du nu? One= knarriga knappar och allmänt smäckig. Den håller, visst, men många orginalfjärrar känns bra mycket robustare i konstruktionen.
Postad 17 februari 2011 - 20:20
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
118 sidor  Jag har försökt hitta lite info angående att lägga in IR Koder manuellt Sådana koder man hittar på tex denna sidan http://www.awe-europe.com/ir_232.htmlDet finns lite specialkoder till mina prylar och jag skall nu köpa en Logitech One då de bara kostar 999 kr Så jag är alltså helt rudis vad gäller detta ... Funkar det att lägga in vissa av dessa koder manuellt ? Behöver man något annat program för detta ? Hur gör man enklast ? Hjälp Maveric
Postad 17 februari 2011 - 20:31
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Hjälpen är påväg Mav!
Logitechs fjärrar är lite låsta i sitt gränssnitt, man konfigurerar fjärren mha logitechs mjukvaruprogram.
Det funkar så att man programerar den genom att först välja vilka enheter man vill styra ( en komplett lista över tillgängliga enheter finns på logitechs hemsida), när du valt enheter så finns de vanligaste kommandona tillgängliga. Skulle du behöva lägga in fler kommandon så är det inga problem så länge som du har orginalfjärren kvar, då kan du lära upp harmonyn genom att bara trycka på det kommandot du vill lägga till på orginalfjärren.
När du lagt till alla kommandon så skapar du bara en eller fler 'aktiviteter' och voila, ett knapptryck på fjärren och alla enheter du lagt till i din aktivitet startar upp i rätt ordning, ställs in på rätt ingång och sen har du alla nödvändiga kommandon för den aktiviteten samlade i en fjärr!
Du kan mig veterligen inte mata in fjärrkoder (som på tex philips fjärrar) utan är låst till de som finns där från början och de som finns på orginalfjärren.
Lycka till med köpet och bara att skriva här om du funderar på nåt!
Postad 17 februari 2011 - 20:37
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Det var inte riktigt bra ..
har lite specialfunktioner som finns och som är skapade utanför originalfjärrens grundfunktioner
Det är alltså omöjligt att lägga till dom ..
Finns det fjärrar som klarar detta och som är lika bra som Harmony och som ligger i samma prisnivå ?
Maveric
Postad 17 februari 2011 - 20:42
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Finns dom här specialfunktionerna inlagda på den fjärren du har idag? Isf kan du lära Harmonyfjärren dessa komandon också
Mig veteligen finns det ingen fjärr i samma prisklass och med samma användarvänlighet som Logitechs fjärrar.
Det man kanske skulle kunna göra är att maila Logitech supporten och fråga om dom kan lägga in dessa i databasen? Logitech har den grymmaste supporten jag någonsin skommit i kontakt med.
Postad 17 februari 2011 - 20:46
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Finns dom här specialfunktionerna inlagda på den fjärren du har idag? Isf kan du lära Harmonyfjärren dessa komandon också 
Mig veteligen finns det ingen fjärr i samma prisklass och med samma användarvänlighet som Logitechs fjärrar.
Det man kanske skulle kunna göra är att maila Logitech supporten och fråga om dom kan lägga in dessa i databasen? Logitech har den grymmaste supporten jag någonsin skommit i kontakt med.
Nej de finns tyvärr inte .. Det är specialare som är skapade av folk på remotecentral De kan tex se ut så här
integra_remote.JPG 194,9K
8 Antal nerladdningarMav
Redigerat av Unregistered1939, 17 februari 2011 - 20:50.
Postad 17 februari 2011 - 20:57
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Dom där koderna, är dom tänkta att läggas in i typ Philips Pronto fjärrar?
Supporten borde kunna hjälpa dig med detta tror jag
Postad 17 februari 2011 - 21:09
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Dom är väl ganska dyra och sedan läste jag någonstans att de skulle lägga ner tillverkningen ? Man får väl mycket för pengarna med en Harmony One ? Maveric
Postad 17 februari 2011 - 21:13
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Man får SJUKT mycket för pengarna!
Postad 17 februari 2011 - 21:18
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Tack ..
Då kör jag och hämtar en sådan på EG imorgon ..
Maveric
Postad 18 februari 2011 - 09:13
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Logitechs support är verkligen bra och det skulle nog gå bra att be dem lägga in specifika kommandon om man är precis. Tyvärr så kan man ju själv inte se källkoden till sin egen profil, den kommer endast supporten åt, den ligger på deras server.
Postad 18 februari 2011 - 10:05
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Man får SJUKT mycket för pengarna!
Yes, Harmony One is the shit! Fast bra skit då!  EDIT: Om man ska klaga på nåt så är den lite plastig och lite för riktningskänslig tycker jag.
Redigerat av BrittBastard, 18 februari 2011 - 10:08.
Postad 18 februari 2011 - 12:03
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Yes, Harmony One is the shit! Fast bra skit då! 
EDIT: Om man ska klaga på nåt så är den lite plastig och lite för riktningskänslig tycker jag.
Och batteriet blir kasst efter ett par år. Laddar ur på en kväll. Har ännu inte lyckats få ur det gamla, då det känns om om jag ska spräcka hela skiten om jag bänder för hårt. Har alltså inte ens kunnat kolla vad det är för typ av batteri.
Postad 18 februari 2011 - 12:19
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Och batteriet blir kasst efter ett par år. Laddar ur på en kväll. Har ännu inte lyckats få ur det gamla, då det känns om om jag ska spräcka hela skiten om jag bänder för hårt. Har alltså inte ens kunnat kolla vad det är för typ av batteri. BatteriSka väl inte vara nåt problem att få ut det gamla, eller??! Jag har aldrig provat själv än, min är endast ca 1,5 år gammal. Hmmm, läste lite mer på forumet angående detta och hittade bl a: Open the battery compartment and check to see if the battery has expanded. This happened to my Harmony One and Logitech replaced the battery. I too good only get a day of use out of the remote before it went almost dead. You will be able to tell if the battery expanded if it will not come easily out of the remote. I had to use a pair of long nose pliers to remove it after first lifting it with a small thin blade screwdriver.
I am having the same problem. I called the Help Desk. He walked me through several procedures, then said, we will send you a new remote and cradle and gave me a R/N number. It is not an issue with the battery, it is with the remote/cradle.
Redigerat av BrittBastard, 18 februari 2011 - 12:26.
Postad 18 februari 2011 - 16:17
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Ja dom är verkligen riktigt bra på supporten, som en liten OT kan jag berätta att batteriet i mitt Logitech DiNovo tangentbord sa upp sig efter 2,5år, så jag ringde till supporten och efter att dom fått serienumret på tangentbordet så skickade dom ut ett helt nytt tangentbord, dom ville inte ens ha in det defekta för kontroll!
DET kallar jag service
Postad 19 februari 2011 - 16:02
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1 045 inlägg
Då har man varit på EG ( trots det bär mig emot )
Kom till butiken och där stod det 1599 på hyllan
Tog tag i en säljare, som sade att 999 var ett internetpris och att man måste beställa där
Då berättade jag för honom att man inte kunde beställa den via internet och hämta i butik
som det står att man skall göra och att man kunde se i vilka butiker den fanns i lager,
vilket tyder på att man skall få samma pris i butik. Det står heler inte att det bara är
internetpris då det inte finns något butikspris på sidan ..
Men, nej vad svårt det var ..
Då blev jag lite irriterad som Maveric kan bli
- Netonnet säljer den för 999 kr och de har butik 3 minuter från er ..
Okey .. du får den för 899 :-
Då var vi nöjda och promenerade ut med en Harmony One
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 19 februari 2011 - 16:03.
Postad 19 februari 2011 - 16:04
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Heheheh, på dom bara, helt rätt!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|