Säkert en Britt
Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 11 March 2009 - 21:05
Säkert en Britt
Postad 11 March 2009 - 22:45
Den var ny
Postad 12 March 2009 - 00:19
Hur kul kan det vara igentligen att "Toppa" på ett sådant här sätt!?
Säkert en Britt
Snacka inte skit om mig va! Hahahaha!
Säkert en Dalla säger jag! Hahahaha!
Postad 12 March 2009 - 03:02
Postad 12 March 2009 - 03:34
- Kan man på något enkelt sett se hur bra man ligger till för 1%-trophyn?
Hur vet man hur många spelare som spelat under veckan?
Jag kan ju t ex se vilken placering jag ligger på inne i själva spelet, men eftersom jag inte vet hur många spelare det finns totalt som lirar under veckan säger det ju inte mig så mycket direkt. Statsen på killzone.com verkar inte heller avslöja allt, då vissa spelare inte finns med, inte heller jag. (Antar man måste registrera sig för att synas där).
Kör en "fuling" och hårdsatsar på 1-procentarn denna vecka nämligen, dock utan någon form av fusk som tyvärr verka rätt populärt annars av det jag märkt, därav behövs det många speltimmar, så vore ju verkligen bra om man visste hur man låg till.
Postad 12 March 2009 - 07:53
Såja, alla SP-troféer fixade, nu bara 3 ribbontroféer kvar sen ska jag ha min platinum.
Vilka 3 ribbon är det du har kvar?
( orkar inte kolla på killzone.com, såååå segt och funkar endast 50% av gångerna )
Postad 12 March 2009 - 09:02
Vilka 3 ribbon är det du har kvar?
( orkar inte kolla på killzone.com, såååå segt och funkar endast 50% av gångerna )
På bara en gissning har han melee ribbons kvar, airsupport ribbons samt ribbons man får när man dödar 10pers medans man försvarar en zon i capture and hold.
Men det är bara en gissning, för det är dom 3 jag själv har kvar.
Postad 12 March 2009 - 09:07
Kolla i spelet på Rankings, This Week, och kika längst ner till höger tror jag det är, där står hur många sidor listan består av. Det värdet x10 bör ge en ungefärlig koll.Det har säkert blivit besvarat förut, men tråden är lång, och jag är något trög för tillfället.
- Kan man på något enkelt sett se hur bra man ligger till för 1%-trophyn?
Hur vet man hur många spelare som spelat under veckan?
Jag kan ju t ex se vilken placering jag ligger på inne i själva spelet, men eftersom jag inte vet hur många spelare det finns totalt som lirar under veckan säger det ju inte mig så mycket direkt. Statsen på killzone.com verkar inte heller avslöja allt, då vissa spelare inte finns med, inte heller jag. (Antar man måste registrera sig för att synas där).
Kör en "fuling" och hårdsatsar på 1-procentarn denna vecka nämligen, dock utan någon form av fusk som tyvärr verka rätt populärt annars av det jag märkt, därav behövs det många speltimmar, så vore ju verkligen bra om man visste hur man låg till.
Postad 12 March 2009 - 13:03
Stämmer bra, man ska alltså ta alla ribbons under en kategori för att få en trofé, alla mission specifics, badge specifics, combat specifics och övriga. Är klar med övriga men har kvar på de andra.På bara en gissning har han melee ribbons kvar, airsupport ribbons samt ribbons man får när man dödar 10pers medans man försvarar en zon i capture and hold.
Men det är bara en gissning, för det är dom 3 jag själv har kvar.
Postad 12 March 2009 - 13:10
Det är inte de helt lättaste att ta heller. Tror jag har en melee kill totalt under min speltid, tycker inte det är samma känsla i melee i kz2 som i cod4. Tycker man slår ett slag så missar man å står med ryggen mot fi å sen tar det ½år att vända sig om igen.Stämmer bra, man ska alltså ta alla ribbons under en kategori för att få en trofé, alla mission specifics, badge specifics, combat specifics och övriga. Är klar med övriga men har kvar på de andra.
Airsupport har jag lyckats fixa en ribbon i iaf... bara 7 kvar.
Capture and Hold har jag inte heller någon på men skall gå in för att plocka några såna snart, skall bygga upp turrets på mitten cappen långt innan det blir C&H, sen skall jag sätta mig i ett hörn med shotgun å vänta.
Postad 12 March 2009 - 13:20
Får nog köra en C&H-server med mer tid under en runda,5 minuter går fort annars.
Melee är inte alldeles lätt, har även där bara 1 ribbon som jag tog medans jag fixade pistolribbons. Skönt att meleea ett helt knyppe folk, bara plöja igenom med kolven.
Air support dronerna är ju totalt handikappade, tror jag har fått max 2 kills under en runda med dem, man kan bara ha 2 i luften samtidigt för ett lag. Så med flera spelare är det risk att någon annan också slänger ut en så man inte kan ha någon i luften stor del av tiden, kör man dem där det är 'busy' under t.ex s&d så kan de lyckas döda någon skadad stackare. Men oftast blir de nerskjutna på fem röda av en turret. (Samtidigt rätt skönt att de inte är effektivare, de är nog irriterande som de är nu när man ska snipra t.ex...)
Och just det, har fortfarande 1 headhostsribbon kvar, måste sluta skjuta folk i fötterna.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 March 2009 - 13:22.
Postad 12 March 2009 - 13:25
Man får ju se till att vara på en server med "långt" C&H-läge om man ska ha nån chans alls på den där, många kör ju C&H som tar slut på nån minut och då är det ju stört omöjligt att hinna med 10 defkills.Capture and Hold har jag inte heller någon på men skall gå in för att plocka några såna snart, skall bygga upp turrets på mitten cappen långt innan det blir C&H, sen skall jag sätta mig i ett hörn med shotgun å vänta.
Redigerat av Unregistered3ef269c0, 12 March 2009 - 13:26.
Postad 12 March 2009 - 13:33
Postad 12 March 2009 - 13:36
Det är inte de helt lättaste att ta heller. Tror jag har en melee kill totalt under min speltid, tycker inte det är samma känsla i melee i kz2 som i cod4. Tycker man slår ett slag så missar man å står med ryggen mot fi å sen tar det ½år att vända sig om igen.
Airsupport har jag lyckats fixa en ribbon i iaf... bara 7 kvar.![]()
Capture and Hold har jag inte heller någon på men skall gå in för att plocka några såna snart, skall bygga upp turrets på mitten cappen långt innan det blir C&H, sen skall jag sätta mig i ett hörn med shotgun å vänta.
själv har jag lyckats skaffa 2st air-support ribbons. Dock så är jag ingen trofé-jägare som många andra verkar vara här:)
Postad 12 March 2009 - 13:46
Gjorde en C&H ribbon igår, måste vara många spelare på en bana för att man ska hinna ha ihjäl 10 st i defence.
Får nog köra en C&H-server med mer tid under en runda,5 minuter går fort annars.
Melee är inte alldeles lätt, har även där bara 1 ribbon som jag tog medans jag fixade pistolribbons. Skönt att meleea ett helt knyppe folk, bara plöja igenom med kolven.Nä det är ingen "damsugar"-melee i KZ som i COD , men jag vet inte om jag saknar det direkt i detta spel.
Air support dronerna är ju totalt handikappade, tror jag har fått max 2 kills under en runda med dem, man kan bara ha 2 i luften samtidigt för ett lag. Så med flera spelare är det risk att någon annan också slänger ut en så man inte kan ha någon i luften stor del av tiden, kör man dem där det är 'busy' under t.ex s&d så kan de lyckas döda någon skadad stackare. Men oftast blir de nerskjutna på fem röda av en turret. (Samtidigt rätt skönt att de inte är effektivare, de är nog irriterande som de är nu när man ska snipra t.ex...)
Och just det, har fortfarande 1 headhostsribbon kvar, måste sluta skjuta folk i fötterna.
serven jag körde igång igår ökade jag upp så att de fans lite mer tid så att fler skulle kunna få ribbons blev kanske något långa matcher men kände att man kunde vara lite mer taktisk
kan snacka för 99% av oss iaf vi kör med handkontrollNi som lirar, kör ni med mus eller bara med handkontrollen?
Postad 12 March 2009 - 13:46
Det är inte de helt lättaste att ta heller. Tror jag har en melee kill totalt under min speltid, tycker inte det är samma känsla i melee i kz2 som i cod4. Tycker man slår ett slag så missar man å står med ryggen mot fi å sen tar det ½år att vända sig om igen.
Airsupport har jag lyckats fixa en ribbon i iaf... bara 7 kvar.![]()
C&H ribbons är inte alls så besvärliga att få om man spelar på mindre banor med färre spelare. Vi brukar spela endast klanen på mellan 4-6 stycken spelare vilket gör att allt blir fördelat på ett mindre antal spelare. Exempelvis är det enkelt att samla på sig ribbons till turret defence om det bara är du på ditt lag som lägger ut dem. Samma gäller ju airsupport.
Postad 12 March 2009 - 13:47
hmm!.varför kan jag inte använda saboteur klassen?har passerat 2300p.något jag har missat att göra?
kan det kanske vara så att du är inne i en server som blockat saboteur?
Postad 12 March 2009 - 13:49
Gjorde en C&H ribbon igår, måste vara många spelare på en bana för att man ska hinna ha ihjäl 10 st i defence.
Melee är inte alldeles lätt, har även där bara 1 ribbon som jag tog medans jag fixade pistolribbons. Skönt att meleea ett helt knyppe folk, bara plöja igenom med kolven.Nä det är ingen "damsugar"-melee i KZ som i COD , men jag vet inte om jag saknar det direkt i detta spel.
Kombinera engineer så du får turrets å flygisar, samt enda banan det verkar funka på är corinth crossing samt möjligen min hatbana något med hammare.
Jag har 1 kvar på att överleva som mål, tycker jag aldrig blir vald och när jag väl blir det så är jag djup infiltrerad hos fienden å har inte en chans att gömma mig.
Postad 12 March 2009 - 13:51
Ni som fått Grand valor Cross. Ungefär hur många poäng samlade ni på er sist? Jag ligger på ungefär 3000+ nu... eller kanske kring 4000. Har inte tid att spela i helgen då killen kommer. Enligt min statistik så faller jag 0,05% på ca. 8 timmar.
Redigerat av klarinettmeister, 12 March 2009 - 14:06.
Postad 12 March 2009 - 13:51
Kombinera engineer så du får turrets å flygisar, samt enda banan det verkar funka på är corinth crossing samt möjligen min hatbana något med hammare.
Jag har 1 kvar på att överleva som mål, tycker jag aldrig blir vald och när jag väl blir det så är jag djup infiltrerad hos fienden å har inte en chans att gömma mig.
synd om dig frasse jag tycker jag blir vald hela tiden har överlevt en 15 gånger och har säkert misslyckats lika många
Postad 12 March 2009 - 14:13
Blev så sugen när jag var på Maxi idag. Killzone för 199:- Måste veta vad som hände innan 2:an.
Ni som fått Grand valor Cross. Ungefär hur många poäng samlade ni på er sist? Jag ligger på ungefär 3000+ nu... eller kanske kring 4000. Har inte tid att spela i helgen då killen kommer. Enligt min statistik så faller jag 0,05% på ca. 8 timmar.
morlock hade 5500 förra veckan å då räckte det
Postad 12 March 2009 - 14:21
morlock hade 5500 förra veckan å då räckte det
Var det långt ifrån den sista platsen då?
Postad 12 March 2009 - 14:21
Var det långt ifrån den sista platsen då?
förra veckan så var där 448000 ca på listan
morlock kom på plats 2435 med 6592p
Einhaerjar kom på plats 5367 med 4970 p
så över 5000 får du iaf räkna med
Redigerat av kerren, 12 March 2009 - 14:32.
Postad 12 March 2009 - 14:26
Infon om det där i spelet är tokflummig och såvitt jag vet omvänd. Det funkar som så att när du fått "secondary-medalj" för en klass så kommer du med samma klass kunna använda andra upplåsta "secondary abilities".
Observera att man inte behöver medalj i en ability för att använda den med andra klasser.
Fast just boost verkar vara någon slags bugg. Jag har boost till min medic - trots att jag inte ens låst upp assault ännu.
Jag klagar inte dock, en boost-medic är jäkligt nice att spela med.
Postad 12 March 2009 - 14:42
Lär nog inte vara några problem. Hehe. Har hela dagen idag och imorgon, samt någon timme på söndag kväll.
Postad 12 March 2009 - 15:18
Som Frass3 skriver så ökar ju säkert chanserna att man kan få några kills med dom i kombination med annat men man är ju tyvärr inte själv om att vilja det...
Tänkte försöka låsa upp revolvern (M4 va???) ikväll. Vi får la se hur långt mitt tålamod räcker.
Postad 12 March 2009 - 15:23
Håller med fler av er om att dom där ###### "air drones"/air support är totalt världelösa. Enda anledningen att använda dom, som jag ser det, är just för att få "air support ribbon".
Som Frass3 skriver så ökar ju säkert chanserna att man kan få några kills med dom i kombination med annat men man är ju tyvärr inte själv om att vilja det...
Tänkte försöka låsa upp revolvern (M4 va???) ikväll. Vi får la se hur långt mitt tålamod räcker.
kör på stora servrar med boost så går det ganska lätt att få 10 pistolkills funkar bra att göra 10 meelkills på det visset oxå
Postad 12 March 2009 - 15:47
Postad 12 March 2009 - 16:02
Tycker air drones är ganska bra. Man slänger ut en och står och håller någon vinkel. Sen hör man om den börjar skjuta mot någon så kan man gå och slutföra jobbet. Visst den är inte så kraftfull så att den tar död på någon men hjälper ganska mycket ändå.
Jo den duger till att locka till sig några lätta byte kanske, men att få dronen att döda 5 på en runda är inte lika enkelt.
Postad 12 March 2009 - 16:19
Blev så sugen när jag var på Maxi idag. Killzone för 199:- Måste veta vad som hände innan 2:an.
Jag plockade in närmare 8000 poäng förra veckan tror jag men det var overkill.
Postad 12 March 2009 - 16:35
Kolla i spelet på Rankings, This Week, och kika längst ner till höger tror jag det är, där står hur många sidor listan består av. Det värdet x10 bör ge en ungefärlig koll.
Tackar, bra att ha lyckats missa fliken rankings överhuvudtaget, mycket bra koll där.
Vet någon förresten hur det kan komma sig att vissa lyckas spawna/använda raketgevär trots att assaultklassen är låst genom servern? - Hände mig nyss, och det var dessutom olika personer som hade raktetgevären. Troligtvis är det väl någon upplåsning av något slag, då det verkar finnas en miljard på ett ungefär.
Postad 12 March 2009 - 16:37
Postad 12 March 2009 - 16:58
Jag plockade in närmare 8000 poäng förra veckan tror jag men det var overkill.
Just nu har jag plockat 4168 poäng. Plats 883 av 282330 ungefär. 0,295%. Men helgen är kvar... Bör försöka ta iaf. 900 poäng till. Undrar om jag hinner imorgon. Men jag har tagit mer än 1000 poäng per dag så det borde gå.
Lyckas jag med det kommer jag nog lämna Killzone 2 ett tag innan jag tar de andra troféerna.
Måste testa Killzone. Någon som spelat det? Är det bra? har inte ens öppnat det.
Postad 12 March 2009 - 17:10
Just nu har jag plockat 4168 poäng. Plats 883 av 282330 ungefär. 0,295%. Men helgen är kvar... Bör försöka ta iaf. 900 poäng till. Undrar om jag hinner imorgon. Men jag har tagit mer än 1000 poäng per dag så det borde gå.
Lyckas jag med det kommer jag nog lämna Killzone 2 ett tag innan jag tar de andra troféerna.
Måste testa Killzone. Någon som spelat det? Är det bra? har inte ens öppnat det.
kan nog räkna med att det dyker upp 100 000 pers till som kommer lägga sig efter dig (sådana som bara spelar på helger)
Postad 12 March 2009 - 21:27
Mönstret är: "pela en och halv match, sen så kommer meddelandet upp och jag måste starta om
Jobbigt, speciellt när det gick bra för en gångskull. Någon mer eller bara jag?
Postad 12 March 2009 - 21:33
Är det bara jag som får massa meddelande att det är fel med nätverk så att man loggas ut?
Mönstret är: "pela en och halv match, sen så kommer meddelandet upp och jag måste starta om
Jobbigt, speciellt när det gick bra för en gångskull. Någon mer eller bara jag?
så var det för mig de två första dagarna.. men har inte upplevt de problemen alls nu de senare dagarna.. De ända problemet jag har är min familj som måste kolla på tv precis när jag spelar.. dåligt drygt!
Postad 12 March 2009 - 21:42
så var det för mig de två första dagarna.. men har inte upplevt de problemen alls nu de senare dagarna.. De ända problemet jag har är min familj som måste kolla på tv precis när jag spelar.. dåligt drygt!
Guerilla Games kanske kan ordna det i en patch... maila vettja
Tack för en kul (dock lite kort för min del) session ikväll Grabs!
SWE-666
Redigerat av D-J, 12 March 2009 - 21:42.
Postad 12 March 2009 - 22:11
Börjar få in känslan nu grabbs, bäst att ni ser upp
Postad 12 March 2009 - 22:52
Postad 12 March 2009 - 22:54
Bara lite nyfiken: vad har ni sensitivityn inställt på.. tycker det går sjukt snabbt när staplarna ligger på hälften?!
+2 på båda, alltså från mitten dvs.
Nån som håller koll på mig, konstig känsla jag fick nu...
Postad 12 March 2009 - 23:15
Guerilla Games kanske kan ordna det i en patch... maila vettja
![]()
Tack för en kul (dock lite kort för min del) session ikväll Grabs!
SWE-666
Haha det ska jag lätt göra!! Hoppas man får något trevligt svar också!
Postad 13 March 2009 - 00:27
Måste fråga varför ni inte kör med auto select när det väl gäller att välja lag.
PSN ID: StatusX6
Postad 13 March 2009 - 00:52
Spelade lite mer er idag och är inte van vid så mycket folk. Kör ofta 8vs8 lr 6vs6, Tycker det blir så mycket mer taktik med mindre folk men roligt var det.
Måste fråga varför ni inte kör med auto select när det väl gäller att välja lag.
PSN ID: StatusX6
vet inte egentligen vi har alltid kört med fritt val brukar jämna ut sig för det mesta
Postad 13 March 2009 - 00:58
Då är det inte lika kul längre, som kanske hördes i micarna
Postad 13 March 2009 - 01:28
Postad 13 March 2009 - 02:05
kan nog räkna med att det dyker upp 100 000 pers till som kommer lägga sig efter dig (sådana som bara spelar på helger)
Misstänkte det. Hoppas bara de inte är så duktiga så de lägger sig över mig. Förhoppningsvis är det en massa ryssar och fransmän som vill visa spelet på fyllan för sina kompisar. vad tråkiga människor är förresten. de pratar på en massa konstiga språk och när man ber de prata på engelska ignorerar de totalt. Trots det bjuder de in en i grupper. Brukar acceptera det då de står på rätt ställe.
Postad 13 March 2009 - 02:10
Kan säga att idag jämnade det inte ut sej, speciellt på Blood Gracht banan och mitt lag var Helghast...Vi var 4 mindre och det var omöjligt att komma ut från basen eftersom spawncampingen från ISA var på topp.
Sorry. Jag körde den taktiken mot fransmännen också. Det var bra kämpat. Ni gav faktiskt motstånd till skillnad från fransmännen. De slaktade jag totalt. Trots att det nästan var fullt i spelrummet fick jag ca. 100 poäng. Då var det bara Bodycount.
Men som du märkte blev jag ganska slaktad på banan efter. (Tharsys heter den väl).
psn: matrixen
Redigerat av klarinettmeister, 13 March 2009 - 02:23.
Postad 13 March 2009 - 06:02
Kan säga att idag jämnade det inte ut sej, speciellt på Blood Gracht banan och mitt lag var Helghast...Vi var 4 mindre och det var omöjligt att komma ut från basen eftersom spawncampingen från ISA var på topp.
jag vet jag var hgh
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
30 bilder
185 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler