Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 november 2008 - 00:02

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Om ni tröttnat på den vanliga kalkylatorn i telefonen så kan ni ladda ned denna istället som då ersätter den gamla:

https://www.minhembi...c_id=262650.jpg

Cab filen kan du ladda ned HÄR!

Postad 16 november 2008 - 02:51

moue
  • moue
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Passar på att lägga in en fråga jag då.

när jag använder Run gps så kan man ju ta hem openstreetmaps men dom är ju så ###### kassa. skulle villja ha några mer detaljerade, vet någon om det går att få tag på eller använder jag programmet fel på något sätt?

Postad 16 november 2008 - 18:18

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tips på bra musikspelare?

Måste hålla med om att ljudet låter ganska dåligt.

Redigerat av yuion, 16 november 2008 - 18:23.

Postad 16 november 2008 - 20:34

Nallexander
  • Nallexander
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min Diamond, jag kan bara lägga till 18 program i genvägarna, om jag trycker på plustecknet för att lägga till ytterligare ett och väljer ett program så fungerar det inte. Däremot så kommer det ett nytt plustecken. Någon som har stött på problemet och har en lösning?

Postad 18 november 2008 - 12:11

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Fått ett nytt problem gällande er som använder outlook och syncar där imellan.
Jag har nyligen formaterat min laptop och där med gjort en ny datafil i outlook där jag importerat min email.
Nu när jag installerat active sync så får jag en sync error eftersom den inte känner igen "rätt" profil/personlig mappfil/liknande. Detta hade man ju förutsett att de skulle hända men att active sync inte fattar att jag vill ha en ny profil från den outlook jag använder nu är ju skandal. Jag finner även ingenstans man kan ändra detta.
-Profilen i telefonen går inte ta bort eftersom den är satt att synca med standard mappen i outlook.
-Det finns ingen inställning i synccenter där man kan säga åt den att ändra sitt beteende.

Någon som har en lösning på problemet?

/W

Postad 18 november 2008 - 20:03

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Du måste kunna radera den profil/dator du vill i telefonen.
Själv har jag ivf aldrig haft det problemet

Gör det när den inte är ansluten

Redigerat av Vtunabo, 18 november 2008 - 20:04.

Postad 19 november 2008 - 00:23

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Det blev en Diamond för mig också. Mannen skaffade sin samma dag den släpptes men jag var skeptiskt och har suttit och velat mellan omina, xperia, touch pro. Men sen blev det en Diamond. 2500kr för en olåst i nyskick avgjorde saken.
Får behålla min SE k810i så man har en vettig kamera :)

Nu har kvällen gått åt till att byta till nya officiella ROM:en. In med tom tom, spb time samt voice command.. Det var fasiken inte lätt att synka med vista men det gick.
Jag har inte outlook så jag vet inte hur jag ska synka kontakter och kalender än (tips?)
WIfi strular med det tar jag imorgon.

VIlka program kan ni rekommendera?
Tänkte istället för att installera, prova, avinstallera så kan man ju faktiskt be om lite feed-back på program som ni inte kan vara utan.

Postad 19 november 2008 - 10:04

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Mitt första problem har uppstått.

Uppdaterade till nya officiella ROM:en igår.
Idag har jag fört över mina kontakter från gamla telefonen till diamond via Bluetooth.
Det verkar bugga sig när det gäller att se kontakterna.
Direkt efter överföringen fanns kontakterna där (Alla kontakter). Sedan kom jag bara till en kontakt i touch flow.
Starta om telefonen och då kunde jag återigen komma åt alla via att trycka "Alla kontakter" och gick in för att redigera kontakterna.
SEdan kom jag tillbaka till Flow läget och kan inte trycka "Alla kontakter". Det händer inget alls när jag gör det.
Så nu har jag bara en enda kontakt och måste antaligen starta om igen för att komma åt alla.

Ngn annan med samma problem som hittat lösning?

Postad 19 november 2008 - 10:07

emoffster
  • emoffster
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Någon som använder Orb (www.orb.com) för att streama sina filmer/musik till luren?
Verkar vara rätt smooth om man lyckas hitta dom optimala inställningarna.
Inte lyckats få till filmerna än men det blir bättre och bättre efter varje försök.

Ja, det fungerar fint, fast bara med Internet Explorer.
Var också tvungen bocka bort "Det här nätverket ansluter till Internet via en proxyserver", som var standard på min Teliaanslutning, annars krashade serverprogrammet.

Postad 19 november 2008 - 13:23

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Du måste kunna radera den profil/dator du vill i telefonen.
Själv har jag ivf aldrig haft det problemet

Gör det när den inte är ansluten

nej det går inte.
Den är låst till min gamla inställning och eftersom den är "standard" och synkas mot outlook går den inte ta bort.
våldsamt irriterande. har inte heller hittat nån knapp som ställer om min "standard" i telefonen.

/W

Postad 19 november 2008 - 19:47

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Du måste göra nått galet ;)

Kör active sync på telefonen (ej ansluten) Program --> active sync
Sen Meny --> alternativ
Markera den anslutning du vill radera och tryck på ta bort

Om telefonen redan fått en profil på PCn så gå in och radera den med, anslut sedan telefonen och allt borde vara frid o fröjd :)

Postad 19 november 2008 - 22:39

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hur gör man för att hindra Synkningen att radera kontakter från Outlook?
Jag har vista och har ställt in att vid konflikt ska det i datorn behållas. Men nu när jag hade tömt telefonens minne och synkade försvann alla outlook kontakter istället för att de kopierades till telefonen.

Hur löser man det?

Postad 20 november 2008 - 12:17

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Någon som lyckats med att installera ett theme? Jag satt och pillade och trixade igår samtidigt som jag slängde in senaste verren av Duttys ROM som verkar smida fisken än så länge :P Kan inte komma på vad jag gjort för fel eller så, tyckte ju att det borde sköta sig mer eller mindre automatiskt om man kör ifrån cab-filer etc, men icke :/

Postad 20 november 2008 - 15:34

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Eftersom att det för tillfället ej går att söka i tråden (tillfälligt fel eller vad det står) så provar jag ändå, fast frågan kanske redan är besvarad.

Uppdaterade för ett tag sedan till Duttys V2.3a (beta)
Nu när jag startar telefonen får jag endast upp ett fönster där det står "This concludes the software test of this beta release....blabla...thank you for your time......please update to a newer release"

Bara det att telefonen är ju helt låst så datorn hittar den inte ens? Några fler som haft detta problem, och hur löser man det?

Tack!

Postad 20 november 2008 - 17:59

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Hur gör man för att hindra Synkningen att radera kontakter från Outlook?
Jag har vista och har ställt in att vid konflikt ska det i datorn behållas. Men nu när jag hade tömt telefonens minne och synkade försvann alla outlook kontakter istället för att de kopierades till telefonen.

Hur löser man det?

Så blev det för mig med när jag rensade telefonen för att få lite ordning på kontakterna. Jag hade på känn att det var just så synkningen fungerade, så jag exporterade kontakterna i Outlook först och importerade tillbaka dom efteråt.
Om du inte gjort lika så är det antagligen bara att knappa in all kontakter manuellt igen i Outlook och synka efteråt.

Postad 20 november 2008 - 18:02

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Eftersom att det för tillfället ej går att söka i tråden (tillfälligt fel eller vad det står) så provar jag ändå, fast frågan kanske redan är besvarad.

Nu när jag startar telefonen får jag endast upp ett fönster där det står "This concludes the software test of this beta release....blabla...thank you for your time......please update to a newer release"

Bara det att telefonen är ju helt låst så datorn hittar den inte ens? Några fler som haft detta problem, och hur löser man det?

Tack!

Jag hade samma grej och gjorde en hard reset.
Efter det funkade det och innan dess så hade jag förberett och tankat ner en ny Rom som jag valde att lägga in.
Numera kör jag med Rom från udk.

För en del andra personer har det inte hjälpt att göra en hard reset men de löste problemet på detta vis:
Tanka ner en ny Rom till din dator.
Gå in i Bootloader Mode i din Diamond och anslut till datorn.
Nu ska du kunna uppdatera telefonen till den nya Rom som du väljer att lägga in.

Jag har för mig att man trycker på ljud ner knappen samtidigt som man sätter på telefonen...
eller så skulle man hålla nere mitten knappen också....
Har glömt bort det just nu, men andra kanske kan skriva ut exakt hur man kommer in i Bootloadern.

För mig blev det så att rubbet, även det på Internminnet raderades, alla bilder, bakgrunder etc...
Inte kul alls.

Redigerat av crest, 20 november 2008 - 18:04.

Postad 20 november 2008 - 19:26

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Tack!

dessvärre så finns det ingen workaround... enda sättet är att flasha in en ny/uppdaterad ROM

Postad 20 november 2008 - 20:32

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tack!

Hur gick det?
Har du lyckats få in en ny Rom?

Postad 20 november 2008 - 21:00

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Så blev det för mig med när jag rensade telefonen för att få lite ordning på kontakterna. Jag hade på känn att det var just så synkningen fungerade, så jag exporterade kontakterna i Outlook först och importerade tillbaka dom efteråt.
Om du inte gjort lika så är det antagligen bara att knappa in all kontakter manuellt igen i Outlook och synka efteråt.

Ja man får väl göra så. Men när jag har i inställningarna att vid konflit ska pc`ns uppgifter behållas så antog jag att den inte skulle radera, iallafall inte utan att fråga.
Tack för svaret

Postad 21 november 2008 - 13:10

Lagasse
  • Lagasse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Undrar över hur man använder modemet på min lur? Har inte provat, kör bara ett par frågor innan jag eventuellt skaffar laptop och trådlöst bredband... (Stora anledningen är väl egentligen att kunna köra WoW på jobbet :) ) Laddar den samtidigt (sönder?) batteriet när man har pluggat in telefonen via USB?

Postad 21 november 2008 - 13:48

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Undrar över hur man använder modemet på min lur? Har inte provat, kör bara ett par frågor innan jag eventuellt skaffar laptop och trådlöst bredband... (Stora anledningen är väl egentligen att kunna köra WoW på jobbet :D ) Laddar den samtidigt (sönder?) batteriet när man har pluggat in telefonen via USB?

det är jättesimpelt (iaf i vista)...har du trådlöst bredband som tjänst eller får du en ny dongle?

Om du har den som tjänst:
koplla ihop mobilen med datorn.. se till att det är ActiveSync med avancerade nätverksfunktioner, sen går du till Start --> Program --> Internetdelning

kolla inställningarna, är de rätt klicka på Ok/Nästa
börja surfa :)

Postad 21 november 2008 - 17:09

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ja man får väl göra så. Men när jag har i inställningarna att vid konflit ska pc`ns uppgifter behållas så antog jag att den inte skulle radera, iallafall inte utan att fråga.
Tack för svaret

Jo man kan tycka det men om man tänker efter så är det ju egentligen ingen konflikt det handlar om ifall telefonen är tom och Outlook är fullt med kontakter. Om man plockar bort en kontakt i telefonen så försvinner den ju i Outlook också vid synkning. Likadant fast tvärtom om man tar bort en kontakt i Outlook, då förvinner den ju i telefonen.
En konflikt däremot inbillar jag mig är om en kontakt har olika nummer i telefonen och i Outlook. Då behålls nog numret i Outlook och skrivs över i telefonen. Så funkar det för mig i alla fall.

Postad 22 november 2008 - 00:15

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Hur gick det?
Har du lyckats få in en ny Rom?

Japp, fick göra en hard reset och slänga in en ny rom, men nu funkar det iaf! Tack för hjälpen!

Nästa fråga; Någon som vet hur man får in 24h visning på klockan i duttys senaste?

Postad 22 november 2008 - 01:29

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Japp, fick göra en hard reset och slänga in en ny rom, men nu funkar det iaf! Tack för hjälpen!

Nästa fråga; Någon som vet hur man får in 24h visning på klockan i duttys senaste?

just go to regional settings and select the country. im from sweden so i just selected sweden and i get 24 hour clock

Start > Settings > System > Regional Settings > Time

kör själv med den officiella svenska då jag väntar ett tag till på Duttys 3.2, men det bör vara rätt översatt på den undre :D

Postad 22 november 2008 - 01:34

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Danke! :D

Postad 24 november 2008 - 13:45

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Efter lång väntan har jag nu fått min htc touch pro, så säljer min Touch Diamond, intresserad?
Ej operatörslåst, köpt vid releasen, inga defekter, medföljer dockningsstation + läderfodral intresserad?
Skicka ett pm isåfall!

Bra tråd förövrigt! finns massor nyttigt här =)

Postad 28 november 2008 - 12:22

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ni som har stereo bluetooth headset till era diamonds. Vilket använder ni? och hur fungerar det

Postad 28 november 2008 - 12:38

Gonil
  • Gonil
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har en HTC Touch Pro, som ju är rätt lik Diamond, och använder Jabra 3030.
Är nöjd med den men volymjusteringen fungerar inte för mig.
Annars fungerar allt. Har hört att man har haft problem med Sonys bluetouth headset när man växlar mellan Musikspelning och samtal. Det fungerar klanderfritt på min Jabra.

Postad 28 november 2008 - 20:38

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag har en HTC Touch Pro, som ju är rätt lik Diamond, och använder Jabra 3030.
Är nöjd med den men volymjusteringen fungerar inte för mig.
Annars fungerar allt. Har hört att man har haft problem med Sonys bluetouth headset när man växlar mellan Musikspelning och samtal. Det fungerar klanderfritt på min Jabra.

En sådan har jag funderat på, bra att kunna byta hörlurarna.

Postad 29 november 2008 - 16:16

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Är det någon som provat att använda active sync via bluetooth?
Jag får det inte att fungera. Har öppnat com portar för utgående å inkommande. Vid utgående hittar den dock inte min device trots att min mobil är "connected" via bluetooth i Vista.
Behöver man öppna port?

En fråga till: Någon som provat push mail?

/W

Redigerat av Wilgot, 29 november 2008 - 16:27.

Postad 01 december 2008 - 18:59

Klango
  • Klango
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har fruktansvärda problem med att få till inställningarna för MMS. Jag har Telia.
Någon som kan hjälpa mig med detta?

De försvann med rom-uppdateringen.

Postad 02 december 2008 - 20:17

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
någon som hört något om när den nya Romen ska komma? Jag har min ifrån tre hur lång tid brukar dom ligga efter?

Postad 03 december 2008 - 22:17

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Har fruktansvärda problem med att få till inställningarna för MMS. Jag har Telia.
Någon som kan hjälpa mig med detta?

De försvann med rom-uppdateringen.

Funkar det inte att skicka ett sms med texten mms till 4466? Eller beställ tjänsten på Telias Mina sidor? Har du kontaktat Telia via telefon? För det ska väl inte vara nåt problem (har faktiskt inte testat MMS :) )?

Postad 04 december 2008 - 02:45

VA77E
  • VA77E
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej.

Jag överväger starkt att köpa en HTC Touch Diamond och jag har några frågor (:

1: HTC Touch HD har en applikation för börshandel/aktier. Finns denna att skaffa även till Diamond på något sätt?
2: Släpper HTC uppdateringar till sina telefoner?
3: Jag har läst att HTC telefonerna har kasst stöd för uppspelning av film i de vanliga formaten såsom xvid, men att man kan tanka andra program för att köra dessa såsom CorePlayer. Fungerar detta bra? Är det lätt att installera program och hur gör man?

Postad 04 december 2008 - 18:19

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...ad.php?t=446366 all info angående filmer på Touch HD

http://forum.xda-dev...splay.php?f=451 allmänna sidorna om Touch HD, där finns i princip allt du någonsin behöver :)

Hej.

Jag överväger starkt att köpa en HTC Touch Diamond och jag har några frågor (:

1: HTC Touch HD har en applikation för börshandel/aktier. Finns denna att skaffa även till Diamond på något sätt?
2: Släpper HTC uppdateringar till sina telefoner?
3: Jag har läst att HTC telefonerna har kasst stöd för uppspelning av film i de vanliga formaten såsom xvid, men att man kan tanka andra program för att köra dessa såsom CorePlayer. Fungerar detta bra? Är det lätt att installera program och hur gör man?

Postad 04 december 2008 - 20:34

Klango
  • Klango
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Funkar det inte att skicka ett sms med texten mms till 4466? Eller beställ tjänsten på Telias Mina sidor? Har du kontaktat Telia via telefon? För det ska väl inte vara nåt problem (har faktiskt inte testat MMS :) )?

Har prova samtliga möjliga lösningar. Telia säger bara att de inte "supportar" denna modell.
Har även googlat mig trött efter en lösning, men utan framgång.
Nån mer än mig på forumet bör väl ha telia som skulle kunna vara behjälplig med lite inställningar.

Postad 05 december 2008 - 03:05

Lasse81
  • Lasse81
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej!

Efter att jag lämnat in min telefon för byte av knappsats så får jag ingen täckning längre.
Lämnade in den igen och de bytte då:
Flexkort, Switchboard med tangentmatta och två kablar.
Har dessa verkligen med täckningen att göra?

För jag har fortfarande ingen mottagning :-(

Ska alltså lämna in den för andra gången för ett fel jag inte hade första gången jag lämnade in den...
Surt. Någon med liknande problem?

Postad 05 december 2008 - 09:15

Unregistered1d60d079
  • Unregistered1d60d079
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hej!

Efter att jag lämnat in min telefon för byte av knappsats så får jag ingen täckning längre.
Lämnade in den igen och de bytte då:
Flexkort, Switchboard med tangentmatta och två kablar.
Har dessa verkligen med täckningen att göra?

För jag har fortfarande ingen mottagning :-(

Ska alltså lämna in den för andra gången för ett fel jag inte hade första gången jag lämnade in den...
Surt. Någon med liknande problem?

Jag har kanske inte liknande problem men är i en liknande situation! Verkar vara riktiga klåpare som har hand om servicen på HTC! Jag lämnade in min för att skärmen inte reagerade korrekt. I övrigt fungerade den perfekt. När jag fick tillbaka den så var skärmen bytt men högtalaren (den man sätter öra mot) fungerade inte och bakstycket var repat. Skickade in den igen...problemen var åtgärade MEN nu fungerar inte GPSen! Det står "GPS enhet saknas" när TOM TOM startar och sen står det bara "väntar på giltlig GPS-signal". Är det någon som vet om det är en inställning som behöver göras? Jag har inte rört inställningarna sen den fungerade sist men man vet ju aldrig om dom pillat med nåt när den var på service...?!

Det är i alla fall tredje gången jag får skicka in den på service nu....suck!

Postad 05 december 2008 - 10:38

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag har kanske inte liknande problem men är i en liknande situation! Verkar vara riktiga klåpare som har hand om servicen på HTC! Jag lämnade in min för att skärmen inte reagerade korrekt. I övrigt fungerade den perfekt. När jag fick tillbaka den så var skärmen bytt men högtalaren (den man sätter öra mot) fungerade inte och bakstycket var repat. Skickade in den igen...problemen var åtgärade MEN nu fungerar inte GPSen! Det står "GPS enhet saknas" när TOM TOM startar och sen står det bara "väntar på giltlig GPS-signal". Är det någon som vet om det är en inställning som behöver göras? Jag har inte rört inställningarna sen den fungerade sist men man vet ju aldrig om dom pillat med nåt när den var på service...?!

Det är i alla fall tredje gången jag får skicka in den på service nu....suck!

Har du satt på SnabbGPS?
Då brukar det underlätta och första gången efter att gps:en inte varit använd på länge kan ta längre tid att få en träff.
Texten du skriver om "GPS enhet saknas" och "Väntar på giltlig GPS-signal" står det också på mina telefoner innan den får kontakt med satelliterna.
Se bara till att du är utomhus...

Postad 05 december 2008 - 11:37

Lasse81
  • Lasse81
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Fy fan, vilka ###### klåpare. Jag har varit kund hos TRE sen dom startade i Sverige, men det här är tamejfan det värsta jag varit med om. Blir så arg när jag tänker på det.
Ej lagad efter tre gånger och man kan häva köpet?

Ska åka in och lämna in den nu igen.

Postad 05 december 2008 - 12:01

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Fy fan, vilka ###### klåpare. Jag har varit kund hos TRE sen dom startade i Sverige, men det här är tamejfan det värsta jag varit med om. Blir så arg när jag tänker på det.
Ej lagad efter tre gånger och man kan häva köpet?

Ska åka in och lämna in den nu igen.

Det är inte 3 som lagar telefonerna och dessutom så skickar flera operatörer och butikskedjor sina telefoner till samma verkstad.
Men visst: Anovo har fått mycket skit genom åren, jag har själv varit missnöjd med dom.

Kolla i den blå rutan vilka som använder Anovo.

Kolla på konsumentverkets sida vilka rättigheter du har gentemot din säljare - i det här fallet operatören 3 - om du kan häva köpet eller kräva en fabriksny telefon.

Dom lagar inte telefonerna men dom har sina skyldigheter/rättigheter och ansvar för de produkter de säljer.

Postad 05 december 2008 - 14:22

Unregistered1d60d079
  • Unregistered1d60d079
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Har du satt på SnabbGPS?
Då brukar det underlätta och första gången efter att gps:en inte varit använd på länge kan ta längre tid att få en träff.
Texten du skriver om "GPS enhet saknas" och "Väntar på giltlig GPS-signal" står det också på mina telefoner innan den får kontakt med satelliterna.
Se bara till att du är utomhus...

Hmm...kommer inte ihåg att det stod att "GPS enhet saknas" tidigare men det kanske det gjorde. Har aldrig tagit längre än 30 sek innan den hittat sateliterna. Nu har jag låtit den "tugga" i nästan 10 min utan att hitta dom (utomhus..och snabbGPS uppdaterad). Känns helt klart som nåt är galet...har kollat i dom inställningar jag kan hitta men inget som verkar "galet"

Postad 05 december 2008 - 16:21

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hmm...kommer inte ihåg att det stod att "GPS enhet saknas" tidigare men det kanske det gjorde. Har aldrig tagit längre än 30 sek innan den hittat sateliterna. Nu har jag låtit den "tugga" i nästan 10 min utan att hitta dom (utomhus..och snabbGPS uppdaterad). Känns helt klart som nåt är galet...har kollat i dom inställningar jag kan hitta men inget som verkar "galet"

Kolla om du får igång gps:en i google maps... Får du det så borde det ju vara nått med Tomtom som klatrar...

Har prova samtliga möjliga lösningar. Telia säger bara att de inte "supportar" denna modell.
Har även googlat mig trött efter en lösning, men utan framgång.
Nån mer än mig på forumet bör väl ha telia som skulle kunna vara behjälplig med lite inställningar.

Jag har telia och mms funkar som det ska...

Postad 06 december 2008 - 07:18

Klango
  • Klango
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag har telia och mms funkar som det ska...

Det hjälpte mig en hel del.

Postad 07 december 2008 - 01:01

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Finns det någon här som har köpt en Mini USB till 3,5 mm jack kabel? Vart köpte ni den å pris?

Postad 07 december 2008 - 19:16

Andegon
  • Andegon
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
kan man installeras Duttys på en Tre Htc Diamond ?

Postad 07 december 2008 - 19:55

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Finns det någon här som har köpt en Mini USB till 3,5 mm jack kabel? Vart köpte ni den å pris?

Jag har köpt min från ebay. Betalade $3.50 inkl frakt.

Postad 08 december 2008 - 13:48

Unregistered1d60d079
  • Unregistered1d60d079
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
[quote name='suzuki2' date='Dec 5 2008, 16:21 ' post='2198208']
Kolla om du får igång gps:en i google maps... Får du det så borde det ju vara nått med Tomtom som klatrar...

Nix...står och stampar på noll funna satelliter. Verkar vara nåt galet med GPSen tycker jag. Borde inte vara något man behöver ställa in under "external GPS" i systeminställningarna...min står på GPS-programport COM4 (första fliken) och på andra fliken är "ingen" vald och överföringshastighet 4800. Stämmer det med dina inställningar?

Postad 08 december 2008 - 18:49

sudden76
  • sudden76
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Försöker få TouchFLO 3D aktiverad på min Diamond.
Följer följande instruktioner från HTCs hemsida, men har ingen TouchFLO 3D som jag kan välja,
vad gör jag för fel?

How do I disable/enable TouchFLO™ 3D?
Tap Start > Settings > Personal tab > Today > Items tab, then clear/select TouchFLO 3D.

Postad 08 december 2008 - 19:16

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag har köpt min från ebay. Betalade $3.50 inkl frakt.

ebay verkar krångligt, någon svensk sida?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.