Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 04 december 2008 - 09:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

NU HAR JAG HITTAT ALLA RADIOKANALER!

Studio 107.5---mms://live.alleredge.com/AE_StudioSE_Mid
107.1 Vinyl--- mms://live.alleredge.com/AE_Vinyl_Mid
The Voice---mms://live.alleredge.com/AE_TheVoiceSE_Mid
Rockklassiker---mms://live.alleredge.com/AE_Rockklassiker_Mid
Mix MegaPol---mms://live.alleredge.com/AE_MixMegapol_Mid
NRJ--- mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM---mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf
Lugna favoriter---mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter/?MSWMExt=.asf
Bandit Sthlm---mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf
Bandit Gbg---mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?MSWMExt=.asf
Din gata---mms://wm-live.sr.se/SR-DinGata-High
P3---mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High
P3 Rockster---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Rockster-High
P3 Star---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Star-High
P3 Street---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Street-High
P3 Svea---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Svea-High
P4 Stockholm---mms://wm-live.sr.se/SR-Stockholm-High

Lite sen :) Du har inte alla kanaler här...se mitt tidigare inlägg från 22 september :

Nu tänkte jag glädja alla med en nyhet, för mig iaf. Det ären App som jag hittade som stödjer streaming av Windows Media!

Alltså möjliggör att lyssna på SR Webradio!

App'en heter FStream och finns gratis att hämta i AppStore, det fungerar utmärkt men kräver givetvis lite bandbredd för att kunna streama vettigt. För att kunna lägga till korrekta URL'er till SR's olika radiostationer, besök följande länk och hämta dem.

Edit : Stavfel

Postad 04 december 2008 - 14:52

Unregistered3ef25644
  • Unregistered3ef25644
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej alla apple människor! Var nyss i kontakt med Telia då jag har beställt en Iphone. dom hade dock inga kvar:( känns segt då man väntar och det är betalt och klart!

Postad 04 december 2008 - 20:05

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hej alla apple människor! Var nyss i kontakt med Telia då jag har beställt en Iphone. dom hade dock inga kvar:( känns segt då man väntar och det är betalt och klart!

Det är surt. Jag själv slog till idag och köpte direkt på plats i en telia butik, fick den direkt i handen.

Jag har ett problem dock, jag får inte itunes att hitta telefonen, eller rättare sagt, itunes går inte igång, skall man inte få ett gränsnitt iaf om man startar itunes? den är igång enligt aktivitetshanteraren men ser inget fönster, samt om jag kopplar in iphone händer inget, på iphonen visas det bara att jag skall koppla den mot itunes.

Kan problemet vara att mitt simkort inte är aktivt än? jag har ett gammalt nummer som skall porteras nästa fredag. Måste jag vänta tills dess innan jag kan börja använda iphonen, jag förstår att jag inte kan ringa med den och så men borde kunna leka lite iaf tycker jag.

Detta är surt också, ha en i handen men inte kunna använda den!

Postad 04 december 2008 - 22:23

Unregistered3ef25644
  • Unregistered3ef25644
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det är surt. Jag själv slog till idag och köpte direkt på plats i en telia butik, fick den direkt i handen.

Jag har ett problem dock, jag får inte itunes att hitta telefonen, eller rättare sagt, itunes går inte igång, skall man inte få ett gränsnitt iaf om man startar itunes? den är igång enligt aktivitetshanteraren men ser inget fönster, samt om jag kopplar in iphone händer inget, på iphonen visas det bara att jag skall koppla den mot itunes.

Kan problemet vara att mitt simkort inte är aktivt än? jag har ett gammalt nummer som skall porteras nästa fredag. Måste jag vänta tills dess innan jag kan börja använda iphonen, jag förstår att jag inte kan ringa med den och så men borde kunna leka lite iaf tycker jag.

Du ja skulle kunna göra vad som helst för att få va i din situation. för mig känns det hopplöst väntat en månad redan och när ja väl ringer så finns det inte ens något datum på när de ska komma in igen! och något säger mig att det blir tufft nu inför jul:(

Postad 04 december 2008 - 22:31

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Du ja skulle kunna göra vad som helst för att få va i din situation. för mig känns det hopplöst väntat en månad redan och när ja väl ringer så finns det inte ens något datum på när de ska komma in igen! och något säger mig att det blir tufft nu inför jul:(

Usch då, så länge, kanske skall kolla med dom om du inte kan hämta ut ett ex i butik? du kanske har redan kollat upp detta? förstår om du är frustrerad!

Postad 04 december 2008 - 22:37

Unregistered3ef25644
  • Unregistered3ef25644
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Usch då, så länge, kanske skall kolla med dom om du inte kan hämta ut ett ex i butik? du kanske har redan kollat upp detta? förstår om du är frustrerad!

Jo faktskt missade jag att fråga detta när ja ringde, men tänkte att ja skulle ringa å kolla det imorgon.

Men tyvärr så säger mig något att detta absolut inte kommer att gå!:)

Postad 04 december 2008 - 23:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Installera om Itunes. Funkar inte det installera om windows. Funkar inte det så släng din PC och köp en riktig dator dvs en Mac :)

Postad 04 december 2008 - 23:11

Aggro
  • Aggro
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Eftersom det är så pass många sidor tänkte jag ta och fråga; Går det köpa Iphone 3G upplåst alternativt göra detta själv? Vill använda med mitt 3-abbonnemang.

Postad 04 december 2008 - 23:17

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Installera om Itunes. Funkar inte det installera om windows. Funkar inte det så släng din PC och köp en riktig dator dvs en Mac :)

Hehe, hade min budget tillåtit så hade jag hoppat över till steg 3 direkt :D
Har installerat om itunes 3ggr nu utan framgång, skall vänta och se om det fixar sig när simkortet blir aktiverat, om inte någon annan har ett bättre förslag.

Jo faktskt missade jag att fråga detta när ja ringde, men tänkte att ja skulle ringa å kolla det imorgon.

Men tyvärr så säger mig något att detta absolut inte kommer att gå!:P

Om du beställde via nätet kan du alltid häva köpet, speciellt när dom inte ens har levererat något än, gå sedan in till en fysisk butik och köp en på plats.

Hoppas det löser sig.

Eftersom det är så pass många sidor tänkte jag ta och fråga; Går det köpa Iphone 3G upplåst alternativt göra detta själv? Vill använda med mitt 3-abbonnemang.

Det finns simkort som gör att man kan köra andra abbonemang, sök på rebelsim eller titta 1-2 sidor bakåt i denna tråd.
Tyckte personligen att det inte var besväret att krångla installera patcher fixar och redigera greja och ha sig varje gång dom släpper en ny uppdatering, så jag köpte legit. Annars kan man köpa från italien olåsta, vet dock inte nackdelar/fördelar detta innebär.

Postad 04 december 2008 - 23:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hehe, hade min budget tillåtit så hade jag hoppat över till steg 3 direkt :)
Har installerat om itunes 3ggr nu utan framgång, skall vänta och se om det fixar sig när simkortet blir aktiverat, om inte någon annan har ett bättre förslag.

Att iTunes inte startar som det ska har inget som helst med ditt simkort att göra. Inte heller har det att göra med din telefon. Det är något fel på ditt OS eller din installation av iTunes. Testa ladda ner programmet en gång till, kanske blev det något fel vid nedladdningen. Om du köpte den i butik kan du i värsta fall gå dit så aktiverar de den åt dig. Men hursomhelst, du kommer i slutändan behöva ett fungerande iTunes på din dator så du måste i vilket fall som helst fixa det! :D

Postad 05 december 2008 - 13:27

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Lite sen :( Du har inte alla kanaler här...se mitt tidigare inlägg från 22 september :

meningen med mitt inlägg var att jag hade med rix fm å de lite svårare kanalerna att få tag på;)

Postad 05 december 2008 - 22:18

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Upplåsta telefoner finns att köpa i Italien och några andra länder, inte i sverige, om man inte räknar med det där företaget som sålde upplåsta iPhone's för 8500 spänn...

Det går att använda ett kort som heter Rebelsim tillsammans med ditt simkort från 3 och en iPhone från Telia, om du vill ha ett sånt så kolla med Lindhardsen här på forumet, han har kort här i sverige.

Obs! Rebelsim funkar inte ännu med iPhone-mjukvaran 2.2, de har en ny version på gång, men än så länge funkar det inte.

Postad 06 december 2008 - 12:28

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hittade en lösning till problemet själv. Man måste ha servicen "smart card" installerad på windows för att itunes skall fungera korrekt, då jag hade en nlitead version av windows hade jag valt bort denna service från början, i vanliga windows har jag för mig att den inkluderas default.
Kommer inte ihåg länken till sidan med instruktioner hur man installerade om tjänsten, men googla på "smart card service winxp" eller likande om ni har samma problem som jag hade med itunes.

Postad 06 december 2008 - 13:46

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar en sak.. Det är så att jag har både hört och läst att iPhone 3G har problem med 3g täckningen oavsett vilken operatör man använder, stämmer det? Om det nu gör det hur dålig är täckningen och tappar man mycket samtal när mobilen tappar 3g täckning eller går den oftast över till 2g?

(Jag själv har tänkt att använda Tele 2 med en helt olåst iPhone 3g och täckningen där jag bor har jag aldrig haft problem med oavsett om det är 2g eller 3g)

Tack på förhand!

Redigerat av 10cent, 06 december 2008 - 14:06.

Postad 06 december 2008 - 15:29

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hur länge kan ni använda eran Iphone nu utan att ladda den nu när ni har haft den en stund och kanske inte leker lika mycket med den längre?

Redigerat av Unregisteredad5e4575, 06 december 2008 - 15:29.

Postad 06 december 2008 - 21:17

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
har nu lekt med denna underbara mobil i ca 2h. Allt fungerar kalas och jag är grymt nöjd, trodde jag skulle sakna fysiskt tangentbord mera men det funkar så bra med onscreen. Apple har verkligen lyckats med denna produkten. Om man nu skall klaga på på något så kan tangentbordet i vertikalt läge vara lite plottrigt och man trycker ofta på fel tangent. I horizontelt läge däremot funkar det bra.
Jag har inte testat mobil funktionerna ännu då mitt abb inte kommit igång ännu. Återkommer med åsikter om detta senare. Ps: har skrivit detta med iphonen.

Redigerat av Termos, 06 december 2008 - 21:21.

Postad 07 december 2008 - 01:47

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Den gamla Iphonetråden som vi härjade i då vi skaffade telefonerna direkt från usa efter lanseringen ser ut att ha dött ut. Så jag gör ett försök.

Har 2G versionen från USA alltså. När Quickpwn först kom ut så man kunda uppdatera från 1.x.x version till 2.0 gjorde jag det. Nu tänkte jag installera så jag får 2.2 för jag tycker 2.0 är lite segt. Jag uppdaterade senast från 1.1.3 till 2.0 med hjälp av quickpwn alltså.

Jag följde följande guide:

http://www.iclarifie...x.php?enid=1880

Men när jag kör shift+restore i iTunes för att välja filen ( iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw ) så får jag unknown error. Jag uppdaterade itunes innan och har just nu 8.0.2.20 det jag är rädd för är att det har kommit ytteligare en version sen guiden släpptes. Och att det är därför jag får unknown error. En kompis skulle och köra update från 1.1.3 till 2.2 och han fick först också det och det var pga av fel version på iTunes.

Några förslag på varför jag inte får restora telefonen?

Mvh

Postad 07 december 2008 - 09:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Den gamla Iphonetråden som vi härjade i då vi skaffade telefonerna direkt från usa efter lanseringen ser ut att ha dött ut. Så jag gör ett försök.

Har 2G versionen från USA alltså. När Quickpwn först kom ut så man kunda uppdatera från 1.x.x version till 2.0 gjorde jag det. Nu tänkte jag installera så jag får 2.2 för jag tycker 2.0 är lite segt. Jag uppdaterade senast från 1.1.3 till 2.0 med hjälp av quickpwn alltså.

Jag följde följande guide:

http://www.iclarifie...x.php?enid=1880

Men när jag kör shift+restore i iTunes för att välja filen ( iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw ) så får jag unknown error. Jag uppdaterade itunes innan och har just nu 8.0.2.20 det jag är rädd för är att det har kommit ytteligare en version sen guiden släpptes. Och att det är därför jag får unknown error. En kompis skulle och köra update från 1.1.3 till 2.2 och han fick först också det och det var pga av fel version på iTunes.

Några förslag på varför jag inte får restora telefonen?

Mvh

I tråden iPhone 3G/iPod Touch - Jailbreak kan de säkert hjälpa dig.

Postad 07 december 2008 - 10:37

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra förslag på en bilhållare till iphonen? vill ha med svanhals och den skall vara aktiv så man slipper koppla in sladdar varje gång, fjärrkontroll är bara ett plus.

Lägger till en fråga om radiokanaler, kör med Fstream och vill lägga till kanaler enkelt, måste man knappa in alla urler manuellt i appen? Finns det inget bättre sätt?

Redigerat av Termos, 07 december 2008 - 11:20.

Postad 07 december 2008 - 11:34

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Hur länge kan ni använda eran Iphone nu utan att ladda den nu när ni har haft den en stund och kanske inte leker lika mycket med den längre?

Laddar den ungefär var tredje dygn och då är den använd i 3,5 timmar. En halvtimme mindre efter jailbreak!

Postad 08 december 2008 - 10:47

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Någon som har ett bra förslag på en bilhållare till iphonen? vill ha med svanhals och den skall vara aktiv så man slipper koppla in sladdar varje gång, fjärrkontroll är bara ett plus.

Lägger till en fråga om radiokanaler, kör med Fstream och vill lägga till kanaler enkelt, måste man knappa in alla urler manuellt i appen? Finns det inget bättre sätt?

kan svara på fstream frågan:
det finns ingen "copy paste" funktion, så du får klappa in alla ( om du lyssnar på alla) manuellt, det är en bra övning med tangentbordet:)

BYW nån som har fått sr bjällerklang och sr klassisk jul att funka? den funkar på datorn men inte på fstream:(

Postad 08 december 2008 - 19:16

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Märket idag att det finns en microfon på dom medföljande hörlurarna, fattade inte det först, sen undrade jag varför låtarna började spela när jag klämde på microfonen tills jag kom på att microfonen i sig är en knapp som pausar/spelar upp musik. Coolt, man lär sig något nytt varje dag. Antar att man klämmer på den när man vill svara på inkommande samtal också.

Tack för svaret Wiberg_D , jag skall knappa på :)

Redigerat av Termos, 08 december 2008 - 19:17.

Postad 08 december 2008 - 19:21

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Märket idag att det finns en microfon på dom medföljande hörlurarna, fattade inte det först, sen undrade jag varför låtarna började spela när jag klämde på microfonen tills jag kom på att microfonen i sig är en knapp som pausar/spelar upp musik. Coolt, man lär sig något nytt varje dag. Antar att man klämmer på den när man vill svara på inkommande samtal också.

Tack för svaret Wiberg_D , jag skall knappa på :)

Hehe, vilken härlig och spännande dag detta måste ha varit för dig då :P

Tips:
2 klick på mick-knappen = Byt till nästa låt/spår
3 klick på mick-knappen = Byt till föregående låt/spår

Och även som du verkar ha listat ut: Svara och lägga på samtal.

Have a happy clicking day!

Postad 08 december 2008 - 19:24

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Laddar den ungefär var tredje dygn och då är den använd i 3,5 timmar. En halvtimme mindre efter jailbreak!

Hur är det mer andra? Hur mycket lyssnar ni på musik/ser på film och sådana saker, är väldigt nära en Iphone nu, bara några klick/fotsteg ifrån?

Postad 08 december 2008 - 20:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hur är det mer andra? Hur mycket lyssnar ni på musik/ser på film och sådana saker, är väldigt nära en Iphone nu, bara några klick/fotsteg ifrån?

Lyssnar på musik, ser på film, surfar och spelar spel kanske 3 timmar per dag :). Bra leksak att ha när man pendlar med buss och det är långa köer på motorvägen.

Postad 09 december 2008 - 17:19

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Lyssnar på musik, ser på film, surfar och spelar spel kanske 3 timmar per dag :(. Bra leksak att ha när man pendlar med buss och det är långa köer på motorvägen.

Gömde lägga till att fråga hur ofta ni laddar den? :D

Postad 09 december 2008 - 17:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Gömde lägga till att fråga hur ofta ni laddar den? :(

Varannan till var tredje natt.

Postad 09 december 2008 - 17:41

Justice
  • Justice
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!
Har två frågor till er som är lite insatta i Iphone 3G

1. Har inte följt tråden, så jag vet inte om frågan har behandlats, men hur skulle ni som har den beskriva ljudkvalitén?
Har nämligen beställt en 16 GB från Telia, men den kommer antagligen först om några veckor (förhoppningsvis innan jul). Vore kul att veta på förhand hur den är ljudmässigt.

2. Är en amatör på itunes, men jag har hört att om man ska ha två st ipod (i detta fal tjejens befintliga nano och min kommande Iphone 3G) till en och samma dator så kan man inte ha två olika (separata) låtlistor? Stämmer detta?
Har även hört att det finns en sidoapplikation som tydligen avhjälper detta, men det skall Apple tydligen ha betalt för.

Tacksam för svar...
/J

Redigerat av Justice, 09 december 2008 - 17:58.

Postad 09 december 2008 - 18:19

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hej!

1. Har inte följt tråden, så jag vet inte om frågan har behandlats, men hur skulle ni som har den beskriva ljudkvalitén?
Har nämligen beställt en 16 GB från Telia, men den kommer antagligen först om några veckor (förhoppningsvis innan jul). Vore kul att veta på förhand hur den är ljudmässigt.

2. Är en amatör på itunes, men jag har hört att om man ska ha två st ipod (i detta fal tjejens befintliga nano och min kommande Iphone 3G) till en och samma dator så kan man inte ha två olika (separata) låtlistor? Stämmer detta?
Har även hört att det finns en sidoapplikation som tydligen avhjälper detta, men det skall Apple tydligen ha betalt för.

Tacksam för svar...
/J

1. Jag tycker ljudkvaliteten är god, men jag är absolut inte någon extrem petig när det kommer till MP3:or

2. Visst kan du ha två separata låtlistor till iPhonen och iPoden. Du kan även ha två helt olika bibliotek om man nu orkar med att fixa med det. När du skall synka någon av dina spelare så kan du definiera vilken eller vilka låtar/låtlistor som skall synkas med vilken spelare. Du kan ju obegränsat med låtlistor i vänstermenyn (mer eller mindre iaf).

Postad 09 december 2008 - 18:42

Justice
  • Justice
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tack för svaret "Phindus"! :D
Vad bra! Längtar nu bara tills jag får hem skönheten :(

Postad 09 december 2008 - 19:24

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ljudmässigt står den sig rätt bra tycker jag efter egna erfarenheter med andra mp3-spelare. Dock så är de medföljande hörlurarna inget att hänga i granen, de blir liiite bättre om man sätter på muffar på dem, men ändå inte helt bra. Kontentan enligt mig blir alltså: Bra hörlurar = bra ljud.

Postad 09 december 2008 - 22:40

Justice
  • Justice
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ljudmässigt står den sig rätt bra tycker jag efter egna erfarenheter med andra mp3-spelare. Dock så är de medföljande hörlurarna inget att hänga i granen, de blir liiite bättre om man sätter på muffar på dem, men ändå inte helt bra. Kontentan enligt mig blir alltså: Bra hörlurar = bra ljud.

Håller med om din slutsats, absolut.
Hade tänkt att uppgradera den med ett par Shure-pluggar vart efter...
Standard-lurar brukar ju inte vara mycket att hänga i julgranen för oss som är ljudintresserade :(

Postad 10 december 2008 - 13:11

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Jag tycker det är väldigt bra ljud i musikspelaren. Jag är ganska kräsen av mig, men inte en sådan som hör skillnad när man byter högtalarkablar från 50kr/m sort till en som kostar 1000kr/m. I alla fall mycket bättre än på min förra mobil P1i den var det väldigt lamt och diskantigt ljud i. Kör dock inte med medföljande lurar utan mina koss portapro.

Postad 10 december 2008 - 18:18

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Hej!

Tacksam för svar...
/J

Om man jämför med Sony Ericssons musikmobiler så är den inte i närheten. Inte ens om man byer lurar. Visst ljudet är klart och fint men basen är på tok för tunn. Equalizern är inte mycket att hänga i granen. Jag har Equalizern på av för de flesta inställningar ger bara sämre ljud!

Kanske jag som fått ett måndagsex på ljudfronten men så upplever jag det iaf!

Postad 11 december 2008 - 09:49

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Om man jämför med Sony Ericssons musikmobiler så är den inte i närheten. Inte ens om man byer lurar. Visst ljudet är klart och fint men basen är på tok för tunn. Equalizern är inte mycket att hänga i granen. Jag har Equalizern på av för de flesta inställningar ger bara sämre ljud!

Kanske jag som fått ett måndagsex på ljudfronten men så upplever jag det iaf!

om du menar att SE har sämre ljud så ja, men det låter som om du tycker att iphonen har det?
det är ju skit fint ljud, en av de bästa musikmobilerna, klart och om du tycker att basen är klen kan du ju byta till inear lurar så får du fram den där den ska vara, inte något överdrivet utan helt perfekt.

BTW, om ni vill behålla den snygga micken på de nya lurarna kan ni göra som jag gjorde (se galleri)

Redigerat av Wiberg_D, 11 december 2008 - 09:50.

Postad 11 december 2008 - 12:58

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har lite problem med itunes, ibland när jag synkar låtar så får jag inte med albumarts...någon annan som har samma problem?

Postad 11 december 2008 - 14:03

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Har lite problem med itunes, ibland när jag synkar låtar så får jag inte med albumarts...någon annan som har samma problem?

det kan vara så att det är en låt som har albumart på hela skivan, då ser du bara den låten med bild, gör så att du hemtar nya bara så funkar det:)

Postad 11 december 2008 - 14:37

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

det kan vara så att det är en låt som har albumart på hela skivan, då ser du bara den låten med bild, gör så att du hemtar nya bara så funkar det:)

Det roliga är att om jag synkar ibland kommer dom med andra gånger inte, mellan synken har jag inte ändrat något. Det här förstod jag inte: "det kan vara så att det är en låt som har albumart på hela skivan", menar du att det är en låt bara i albumet? eller menar du att en låt har albumart kopplat till sig men dom andra låtarna har inte det?

Postad 11 december 2008 - 15:36

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Det roliga är att om jag synkar ibland kommer dom med andra gånger inte, mellan synken har jag inte ändrat något. Det här förstod jag inte: "det kan vara så att det är en låt som har albumart på hela skivan", menar du att det är en låt bara i albumet? eller menar du att en låt har albumart kopplat till sig men dom andra låtarna har inte det?

förlåt att jag var otydlig men jag menade precis det du sa sist, att bara en låt eller några har albumart, men inte alla på skivan.
aja, jag skulle testa att rensa all albumart och sen ta hem de med itunes igen, det kan också vara så att du kopplat en albumart från en för stor bild.

Postad 11 december 2008 - 20:08

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem... rätt så störigt! Även om jag säkert kollar att det är samma albumart för alla låter på albumet så är det nåt som gör att den inte hänger med. Tror det är någon bugg av nåt slag!

Ett tips är att det, i mitt fall, endast verkar gälla de automatiskt hämtade albumartsen... copy-pastar man in en egen albumart så hänger den alltid med!

CDON.se har stora bilder att copya ifrån.

Postad 12 december 2008 - 09:10

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem... rätt så störigt! Även om jag säkert kollar att det är samma albumart för alla låter på albumet så är det nåt som gör att den inte hänger med. Tror det är någon bugg av nåt slag!

Ett tips är att det, i mitt fall, endast verkar gälla de automatiskt hämtade albumartsen... copy-pastar man in en egen albumart så hänger den alltid med!

CDON.se har stora bilder att copya ifrån.

Jag märkte igår att mina idtaggar för låtarna inte var helt korrekta, saknades "title" på vissa bl.a, dock fanns "artist" på alla, fixade till detta med ett program och det verkar som albumartsen fungerar bra nu.
Ett tips att kolla sina taggar om man har detta problemet.

För att ta med egen albumart, är det bara att kopiera ner bildfilen till katalogen så syns den i itunes sen?

Redigerat av Termos, 12 december 2008 - 09:11.

Postad 12 december 2008 - 10:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

För att ta med egen albumart, är det bara att kopiera ner bildfilen till katalogen så syns den i itunes sen?

Nej, det gör den inte. Du måste antingen markera alla låtarna i albumet och sedan dra bildfilen ner till vänster där rutan för covers finns, alt att du kör egenskaper på varje låt och drar in den på den vägen.

Postad 12 december 2008 - 13:40

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Nej, det gör den inte. Du måste antingen markera alla låtarna i albumet och sedan dra bildfilen ner till vänster där rutan för covers finns, alt att du kör egenskaper på varje låt och drar in den på den vägen.

Aha, tackar skall testa detta när jag kommer hem.

En annan fråga/fundering
Kan man ändra på alarmsignalerna till iphonen? hittar inte hur man skulle kunna göra det.
Med ändra menar jag lägga till egna ljudklipp som alarmsignaler.

Redigerat av Termos, 12 december 2008 - 15:58.

Postad 12 december 2008 - 16:56

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Aha, tackar skall testa detta när jag kommer hem.

En annan fråga/fundering
Kan man ändra på alarmsignalerna till iphonen? hittar inte hur man skulle kunna göra det.

Nej.

Postad 12 december 2008 - 18:34

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tone Fx (på JB:ad ifon) kan man ändra en hel del...min testperiod har gått ut så jag kan inte kolla om just alarmet går att ändra men det kan vara värt att kolla iallafall

Postad 13 december 2008 - 22:21

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
jaha, då skulle jag behöva lära mig lite om musik i iphone.
jag tänkte lägga in lite musik i telen, men hur f*n gör man det, det går ju inte bara att köra drag and drop plus att jag inte får fram omslag på skivan i itunes.
hjälp tack.

Postad 13 december 2008 - 22:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

jaha, då skulle jag behöva lära mig lite om musik i iphone.
jag tänkte lägga in lite musik i telen, men hur f*n gör man det, det går ju inte bara att köra drag and drop plus att jag inte får fram omslag på skivan i itunes.
hjälp tack.

Du kan endast köra drag and drop genom iTunes om du har ställt in manuell hantering av musiken. iPhone fungerar inte som en USB mass storage device så du kan inte dra och släppa musik via utforskaren. Detta beror på att iPhonen och iTunes är databasbaserat.

Omslag fixar du antingen genom att ha ett iTunes Store konto och sedan välja hämta omslagsbilder, förutsatt att du har taggat rätt. Annars markerar du berörda låtar, väljer visa info och artwork. Dra dit en bild eller bläddra efter den.

Hjälp, varsågod.

Redigerat av Phindus, 13 december 2008 - 22:51.

Postad 13 december 2008 - 22:51

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Någon här som fått sin utbytt/lagad p.g.a sprickor ? Har fått 3 relativt stora sprickor nu. Den ena som sitter i vänster hörn på baksidan, är 1cm lång och verkar bli större å större. De andra 2 sitter vid volymknapparna och ovanför ljudlös knappen.

Har haft inne min en gång förut och det tog en jäkla tid, så vill inte chansa på att skicka in den och få vänta flera veckor igen, utan åtgärd.

Redigerat av Baily, 13 december 2008 - 22:52.

Postad 13 december 2008 - 23:16

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Ja, det går, men det är lite omständligt.
Jag öppnar Garageband, drar in min låt som jag vill ha som ringsignal dit och markerar det jag vill ha som ringsignal av låten, max upp till 40 sek, det är maxlängd man kan ha som ringsignal.
Sen väljer man bara "dela" och "skicka ringsignal till iTunes"
Då hamnar den bland ringsignalerna i iTunes, vid synkning markerar man sen att man vill ha den synkad och därefter är det bara att ställa in den som ringsignal i iPhone'n.

Det finns några program som fixar detta 'auto-magiskt', men jag har inte testat dem, så jag kan inte uttala mig om hur de funkar eller så...

EDIT: Hoppsan, nu ser jag att du frågade om alarmsignaler, inte ringsignaler, men om man gör precis som ovan så finns de att välja även som alarmsignal under 'custom' i listan av alarmsignaler.

Redigerat av macmic, 13 december 2008 - 23:20.

Postad 13 december 2008 - 23:29

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Du kan endast köra drag and drop genom iTunes om du har ställt in manuell hantering av musiken. iPhone fungerar inte som en USB mass storage device så du kan inte dra och släppa musik via utforskaren. Detta beror på att iPhonen och iTunes är databasbaserat.

Omslag fixar du antingen genom att ha ett iTunes Store konto och sedan välja hämta omslagsbilder, förutsatt att du har taggat rätt. Annars markerar du berörda låtar, väljer visa info och artwork. Dra dit en bild eller bläddra efter den.

Hjälp, varsågod.

musik fick jag in nu, men hittar inte nån bild till den på itunes, jag har ju bilder i min mapp till musiken dock så kan man inte lägga in den i nån mapp på telefonen.
går det inte att mappa i telen, utan allt lägger sig i en lång lista?
hur menar du att tagga rätt, måste jag göra om all min musik för att få med bilder, det bli ett häst jobb.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.