Vanishing on 7th street 1,5/5 (Jag vill gärna ha ett slut som jag förstår i en film)
Spoiler
Skönt att du spoilade hela slutet så man slipper se den filmen
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 October 2011 - 10:12
Skönt att du spoilade hela slutet så man slipper se den filmen Postad 02 October 2011 - 16:50
Oj, hur spoilar man, vilken... knapp, jag letar här men hittar den inte
Postad 02 October 2011 - 16:59 Du skriver det du vill dölja
Spoiler
Enkelt eller hur?
Postad 02 October 2011 - 17:05
predators på c+, blir nu definitivt köp på BD. Mumma story och tydliga referenser till första filmen.
Postad 04 October 2011 - 20:55 Jasså? Tyckte att den var den bästa X-Men filmen sedan den första. Postad 05 October 2011 - 02:05
X-men First Class är en välspelad och spännande film tycker jag. Den och Wolverine sticker ju verkligen ut mot de andra i serien. Mycket bra ljudmix.
Film: 4/5 Bild: 4/5 Ljud: 5/5 Postad 05 October 2011 - 07:56
G.I. Joe, Rise of the Cobra, C+HD
Hjärndöd actionfilm som lånar hej vilt från andra filmer. Fånig men stundtals lite underhållande. 3/10
Postad 05 October 2011 - 09:13
Grave encounters: kunde blivit så bra men dem fumlar till allt rejält 2/5 tigrar
Postad 05 October 2011 - 16:42
Insidious: började bra, gick sedan till överdrift och hur den skulle sluta var redan som en öppen bok. 2.5/5 tigrar
Postad 06 October 2011 - 10:32
Jag såg "Drive Angry" igår på Blu-Ray. Visste inte vad jag hade att vänta mig av denna rulle, men blev positivt överraskad ! Som att bevittna en läckert iscensatt serietidning, inte en lungn stund från ruta ett till eftertexterna. Nicolas Cage gör på något sätt en parodi på en skådespelarprestation, men som faktiskt funkar i denna rulle. Filmens behållning ( skådespelarmässigt sett ) är William Fichtner, som är helt lysande ! Amber Heard som jag tidigare bara sett i Zombieland ( the girl in 406 ) fick väl bli filmens behållning, sett ur en ganska så manschauvinistisk synvinkel.
Bild och ljud i toppklass !!
drive angry.jpg 10.84K
3 Antal nerladdningar
Postad 06 October 2011 - 12:41
Tittade på "Teenage Mutant Ninja Turtles" (1990) igår, kände att jag vela vara lite nostagisk, gillade ju dessa sköldpaddor när jag var ung. Men det var rätt så löjligt det mesta, och Splinter såg ju ut som skit. Sälva Turtles figurerna hade de gjort bra och de såg inte lika daterat ut som t.ex Splinter. Filmen i sig var rätt så usel inte för att jag hade förväntat mig så mycket mer heller egentligen.
Postad 07 October 2011 - 14:41
Star Wars ep 4, BD
Charmigt rymdäventyr som efter några trevande partier första halvan tar ordentlig fart och blir förstklassig underhållning. OK bild och mycket bra ljud för tiden. 8/10
Postad 07 October 2011 - 19:27
Såg Penance ikväll, betydligt sämre än vad jag trodde, som Hostel fast med Blairwitch/cloverfield-syndromet med folk som springer runt och filmar konstant. 2 av 5.
http://www.youtube.c...h?v=FbsFpOsQctc Postad 07 October 2011 - 21:35
Ikväll såg jag o damen Machete.
Det här är en ny klassiker som jag bara älskar!!! Vilken fart och action, dessutom tung rollista. Så många oneliner, bimbobrudar och brutal macho. Tung rulle. 9/10 Postad 08 October 2011 - 13:00
Såg Hanna. Spretig film med influenser från Kill Bill till Run Lola Run och annat "Arty-Farty". Musiken med Chemical Brothers var dock mycket bra. Jag kan till och med tycka att musiken var bättre än filmen.
Postad 09 October 2011 - 11:50
Ligger efter i filmer och såg Black Swan igår. Nathalie Portman är nåt att vila
ögonen på även om hon i filmen är en anorektisk balettspeta. Bra film och suveränt skådespeleri av sagda tös. Postad 09 October 2011 - 17:48 ![]() Riktigt bra och annorlunda zombie-film. Den börjar lite segt, men tar sig efter stund och blir bättre och bättre hela tiden. Den är mycket vackert filmad och obehagligt verklig när man får se diverse innanmäten från folk. Ett stort plus för mig är att det INTE är miljontals zombies överallt utan dom är relativt få och de hasar/går väldigt sakta fram. Gillar denna film väldigt mycket och kan starkt rekomendera den, den snuddar faktiskt på 10/10 i betyg om inte inledningen hade varit så seg, därför blir betyget 9.8/10 från mig. Postad 09 October 2011 - 20:01
Full Metal Jacket, BD
Jag minns att den här filmen gjorde ganska stort intryck på mig när jag såg den på bio på 80-talet. Samtidigt minns jag att historien var väldigt osammanhängande. Det är ju en boot camp-del och en Vietnamdel och det känns som två helt skilda filmer där den första delen är en traditionell och något monoton (men dramatisk) historia om det typiska bizarra men effektiva sättet att forma svenssons till soldater. Den andra delen är löst sammanhållen och visar några skilda episoder innnan och under den välbekanta tetoffensiven kring Hue (vi har läst om den och sett den på film förut). Det paradoxala är att krigsscenerna känns mindre dramatiska och skräckfyllda än utbildningen. Tyvärr är krigsscenerna delvis amatörmässigt utformade. Jag tänker främst på att när de skjuter med handeldvapen på hus så ser man att det är en massa FX-explosioner på husen som inte alls liknar hur det ser ut när ett hus träffas av kulor. En annan störande grej är att man tydligt ser hur lik andas och hur de ger hjärtmassage utan att trycka på kroppen. Man böjer armbågarna istället. Bilden är halvkass och ljudet saknar dynamik och bas. Filmen är trots alla mina klagomål riktigt bra. 8/10
Postad 10 October 2011 - 11:02
Inside Man (dvd)
Såg denna fantastiska film igår och tycker den är lika underhållande varje gång jag ser den. Mycket välskrivet och spännande. Men det jag reagerade på denna gången var att det var riktigt dåligt ljud på den svenska dvd utgåvan, kändes lågt och tamt. Postad 10 October 2011 - 15:26
Stjärnornas krig på DVD
Klart bästa filmen i hels sviten från Lucas, den formligen dryper av en härlig Kurosawa anda. Så otroligt synd att han inte klara av att hålla samma höga nivå på de andra filmerna. 9 av 10 Postad 11 October 2011 - 21:14
First Blood, hart sett den många gånger men nu på Blu-ray. Riktigt bra film, trist att dom inte kan göra såna filmer längre, rå, avsaknad av comic relief, inga one-liners, ingen CGI, riktiga stunts där stuntman hoppar från bergvägg samt snyggt köttiga sår som ska sys.
Postad 12 October 2011 - 06:37
Såg eden lake igen och den växer för varje gång jag ser den
enkel rak film som lämnar känslor efter slutet, 8/10 tigrar Postad 15 October 2011 - 00:15
Under kvällen tittade jag på Transformers 3 - Dark Side Of The Moon
http://www.imdb.com/title/tt1399103/ Jag tyckte faktiskt om den första filmen riktigt mycket. Den var nyskapande, inte allt för långdragen och innehöll en lagom dos av action, humor och konversationer. Dess uppföljare, film nummer två, var som en anabol version av ettan. Mer action, mer humor, mer speltid, mer allt! Resultatet blev en uppföljare som ville för mycket och i slutänden var sämre än ettan, men fortfarande någorlunda sevärd för CGI-knarkare som mig själv. Jag hade mina förhoppningar att tredje filmen i Transformers-triologin skulle bli mer som ettan, lagom mycket av allt. Tyvärr fortsatte Michael Bay på samma uppföljarspår som tidigare med mer CGI-effekter och slow mo-scener som vi nu sett miljoner gånger i de tidigare delarna, ännu mer värdelös humor som man inte skrattar åt och en handling som känns rätt krystad. Som grädde på moset är dessutom Megan Fox utbytt till någon hjälplös bimbotjej som frammanar det sämsta skådespeleri jag någonsin sett. Nej usch, den här filmen hade vi klarat oss utan. Den får 2 av 10 kaniner av mig. Postad 15 October 2011 - 22:08
Har nu sett "Priest" med bl a Paul Bettany och Maggie Q. En retrofuturistisk, postapokalyptiskt vampyrfilm där man öser på från början till slut med action ! Ljud i referensklass !! Snygga miljöer med lite känslan som om Mad Max möter Judge Dredd i vildavästern, typ. Och CGI vampyrerna är verkligen inte att leka med, nästan lika otäcka som vampyrerna i Twillight serien...
Filmen: 7/10 Bilden: 8/10 ( nästan för bra för filmens eget bästa, produktionstekniskt sett ) Ljudet: 10/10 Bifogad fil(er)Postad 15 October 2011 - 23:17
Requiem for a Dream
Omöjligt att lämna en Aronofsky-film oberörd, så även i detta fall. Nu behöver jag verkligen se något muntert... Postad 16 October 2011 - 09:28
Denna vecka var lördagsfilmen
ZEN - The Warrior Within. En skön "fighterfilm" med det så ovanligt tillhörande traditionell drama. Jag gillade hela strukturen på filmen som både beskrev rolldrama, action, bitvis filmad som dokumentör för att sekunden senare vara likt ett tv-spel från 80-tal, mm. Kanonrulle. 9/10 Regi 8/10 Roller/Karaktärer Postad 16 October 2011 - 10:31
Captain america !
Ingen super film, men ok antar jag. Märks ju ganska så tydligt att det är byggt på comics och det är ju säkert bra då om man gillar sådant 3/5 Postad 16 October 2011 - 17:40
Såg alldeles nyss:
Transformers 3 (Dark of the moon) http://www.imdb.com/title/tt1399103/ Sågs på Blu-ray. Bild: 9/10 Ljud: 9/10 Film: 2/10 En orgie i cgi, urusla insatser av div skådisar (till stor del pga. mycket bristande manus/story) En otroligt rörig film som lämnar mycket att önska! Måhända slutmjölkat nu?
Postad 16 October 2011 - 18:32
http://www.imdb.com/title/tt1182345/
Moon på Blu-Ray Helt klart en sevärd film som är lite sådär smålurig och inte lämnar en helt oberörd. 3,75-5 Postad 16 October 2011 - 22:27
Såg "Blitz" ikväll på Blu-Ray.
En Jason Statham i högform ! "Copkiller VS Killercop" Perfekt rulle att avsluta helgen med. 8 / 10 krutdoftande tomhyllsor. Bifogad fil(er)Redigerat av KingMan, 16 October 2011 - 22:28. Postad 17 October 2011 - 07:55
Får hoppas att de slutar med dessa filmer nu! Tyckte det spåra ut efter andra filmen. Såg denna igår kväll, och kan bara instämma med min sambo som INTE är så förtjust i action, att detta var rena skräpet! Måhända att man hade lite förhoppning efter andra filmens flopp.. men icke! 1/10 Autobots Postad 17 October 2011 - 08:05
Jag tyckte första Transformers var rena skräpet, kommer aldrig se tvåan eller trean. Sjukt oengagerande och förutsägbar story som följde Hollywood-mallen punkt och pricka, satt och vänta på att den skulle ta slut. Tyckte inte att robotarna var bra gjorda, så mycket detaljer så det var svårt att se vad som var vad på dom.
Postad 17 October 2011 - 08:24
Funderar på att titta på Transformers 3 snart. Jag har varit en av dom som avfärdat 2:an som skit och gärna kritiserat Bay både som regissör av action och för hans förmåga att jobba med manus som är skit.
När filmen var ny var det många som gav den bra betyg, nu verkar dom som betygsätter den anse att det är skräp och även betyget på IMDB börjar sjunka. Mina grabbar kommer dock hylla den, dom är 4 och 5 år. Postad 17 October 2011 - 08:41 Ursäkta att jag spinner iväg i tråden men... Kommer den nya generationen ha bättre överseende med dagens skräpfilmer, jag kommer ihåg att när jag var i den åldern upp till 15år tyckte jag allt var bra så länge det hände en massa saker i filmerna och att karaktärerna var coola och roliga tex så tyckte jag Temple of Doom var den bästa i trilogin vilket jag nu som vuxen anser är den sämsta. Tror du att dina söner kommer uppskatta filmer som Terminator från -84, OT Star Wars mer än PT, gamla tecknade filmer som Robin Hood mer än dagens animerade, när dom är vuxna? Postad 17 October 2011 - 09:23
Dom gillar gamla Star Wars och även gamla disneyklassiker. Jag tror deras filmsmak kommer att utvecklas precis som min gjort. Men man vet ju aldrig. Postad 17 October 2011 - 10:31
Ni kan testa dagens ungdomar snart med filmen "Tree Of Life". Den rör sig inte fort men ska enligt recensenterna vara den vackraste filmen på flera årtionden. Annars är det bara att slänga på gamla Solaris så ska ni se att ungarnas ben kommer få "restless leg syndrom".
Men jag kan inte heller svära mig fri från långsamma filmer. Jag har nu ändrat taktik och ser bara långsamma filmer när jag verkligen vill. Är filmen långsam och jag inte har lust att se den stänger jag hellre av filmen och väntar tills lusten faller på. Postad 17 October 2011 - 15:18 Om dom får välja, vilken star wars gillar dom mer, OT eller PT? Kanske en dum fråga, PT är väl ganska självklar, tanken är den om dom kommer ändra sig när dom blir äldre. Postad 17 October 2011 - 18:20
Jag såg på Kellys Hjältar för första gången igår.
jag jag gillar den skarpt Sgt. Oddball är ju bara för skön! xD Woff Woff Woff! 7,5/10
Postad 17 October 2011 - 18:20
såg Thor i väntan på avengers.
väldigt bra bild, väldigt bra ljud men mindre bra film som får ett "ok" betyg. 2.5/5 Postad 17 October 2011 - 21:16 Solaris är en av de absolut enda filmerna jag inte har sett klart de senaste 5-7 åren. Tråkigare film finns nog inte. Och då såg jag klart hela Valhalla Rising som också är ett under av tråkighet. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |