Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 08 April 2010 - 10:23
Postad 08 April 2010 - 13:39
Apps är också DRM:ade. Så de är också knutna till ditt iTunes konto.Phindus
Tack för snabbt och mycket bra svar. OK, det verkar bara gälla musik och film då med andra ord. Jag har inte köpt något sånt, bara apps så det kanske inte innebär några problem då med andra ord.
Det som slog mig angående kopiering av gamla iTunes biblioteket är ju att jag missade det, datorförsäljningen gick så fort. Kommer detta innebära att jag måste ladda ner alla apps igen eller kommer den nya datorn automatiskt föra över det jag har på iPhonen?
Kan jag välja att iTunes ska synca kontakter och e-post från telefonen vid första syncningen eller kommer jag bli av med allt?
Du kommer att få ladda ner alla apps igen då de kommer att försvinna från luren när du synkar iPhonen för första gången med en ny dator iom att du måste sätta upp en ny synkprofil.
Kontakter och epost kan jag inte svära på om de försvinner, men jag skulle tro det. Det blir ju i princip en återställning av luren.
Postad 08 April 2010 - 14:55
Liverapportering från Gizmodo och Engadget med start kl 1900 (svensk tid).
Redigerat av shapic, 08 April 2010 - 14:56.
Postad 08 April 2010 - 16:34
Postad 08 April 2010 - 17:56
ssshhhhh.. nu börjar det
Redigerat av Whopper, 08 April 2010 - 18:02.
Postad 08 April 2010 - 19:05
Bakgrundsbild på homescreen
Folders
Unified inbox
multiple exchange
iBooks
Enterprise features
IAd - interaktiv reklam i appar
men själv var jag mäkta imponerad av iAd..
Tråkigt att de inte öppnade upp möjligheten att lägga en kontakt direkt på homescreen!!
Postad 08 April 2010 - 19:12
Postad 08 April 2010 - 22:05
"Over 1500 new APIs in OS 4. Devs can access the calendar, photo library, quicklook"Rätt tunt med nyheter?
Delvis multitask var det enda riktiga.
kan ändå bli sjysta appar nu när utvecklare får mer att jobba med. Bluetooth keyboard support kan oxå bli spännande, speciellt till spel. Jag är helt klart nöjd!
Postad 09 April 2010 - 00:07
Rätt tunt med nyheter?
Delvis multitask var det enda riktiga.
Multitask, in-app sms, stavningskontroll, Quick Look, stöd för bluetooth-tangentbord, Game Center, mappar, ändra fokus i videokameran, ha flera exchange-konton samtidigt, unified inbox, ibooks, internet search i Spotlight, m.m m.m
Inte så tunt faktiskt. Jag är helnöjd. Fr.o.m OS 4.0 kommer jag med 99% säkerhet sluta köra jailbreakat.
Läs här och här och här och här och här för alla nya funktioner.
Redigerat av shapic, 09 April 2010 - 00:10.
Postad 09 April 2010 - 02:32
Postad 09 April 2010 - 13:28
Fast den där nya spellcheckern oroar mig lite, en av orsakerna till att man kan skriva relativt snabbt på tangentbordet är ju för att ordboken absolut oftast gissar rätt, tryck sapce och det skrivs in, måste vi nu trycka på rätt ord i bubblan och därmed slöar ner skrivandet eller kommer det första ordet automatiskt användas om man bara trycker space?
Fast kan inte tänka mig något annat än att Apple lagt till en inställning som gör att man kan välja om man vill att den ska autokorrigera eller inte.
Postad 11 April 2010 - 17:02
MobileMe är nog det närmaste jag sett, vilket på många sätt är en jättebra tjänst, men som också på många sätt inte är det, t.ex. pga begränsningar att det inte kan hantera to-do:s etc. Finns det några andra program som kan hantera det hela bättre än Apples? Gör absolut inget om de kostar pengar.
Postad 11 April 2010 - 17:08
När jag googlat runt så är nästan allt jag hittat in-ear som jag inte tycker om. Dom är så effektiva så att det blir som att använda hörselskydd vilket gör att man inte hör sig själv riktigt när man pratar (gör att man kan halvvråla helt i onödan på kontoret). Eftersom den blockar ute allt utomstående ljud så är det halvt livsfarligt att ge sig ut i trafiken så jag föredrar vanlig öronsnäcka.
Så det jag söker efter är ett headset med öronsnäcka (samma som original) men med lite bättre ljud i hörlurarna och mycket bättre mikrofon gentemot original headsetet. Någon som har nå tips?
Postad 11 April 2010 - 17:18
Postad 11 April 2010 - 18:38
Postad 11 April 2010 - 19:28
Finns det några riktigt bra och seriösa verktyg för att på et bra och automatiserat sätt hantera synkning mellan iPhone och Outlook? Detta känns överlag som ett område är iPhone ligger rejält efter konkurrenterna, kalendrar osv är inte alls lika bra som t.ex. i Symbian känns det som
MobileMe är nog det närmaste jag sett, vilket på många sätt är en jättebra tjänst, men som också på många sätt inte är det, t.ex. pga begränsningar att det inte kan hantera to-do:s etc. Finns det några andra program som kan hantera det hela bättre än Apples? Gör absolut inget om de kostar pengar.
Exchange
Postad 13 April 2010 - 17:23
Postad 13 April 2010 - 19:31
Troligtvis en renoverad lur. Inte så troligt att du skulle få en helt ny.Lämnade in min iPhone 3GS idag pga att metall listen runt telefonen hade börjat släppa och hade jag hade ett stort dammkorn + en sju jäkla massa små dammkorn. Plockar dom bara isär och rengör eller får man en ny tro?
Postad 13 April 2010 - 19:43
Tog av telefon från laddning 07:00 , pratat ca 20 min, kollat mail 5-6 ggr surfat 5-10 min och batteriet är slut vid 17-tiden
Postad 13 April 2010 - 20:22
Redigerat av Whopper, 13 April 2010 - 20:22.
Postad 15 April 2010 - 08:00
Itrip
Funkar kanon, hör inte ens nått brus när jag spelar låg musik.
Postad 15 April 2010 - 09:04
Jag har sökt runt lite men har inte blivit så mkt klokare. Så jag frågar,
Har iPhone pushmail för hotmail och/eller gmail? Min nokia e52 har det och det är väldigt användbart för mig.
En fråga till.
Kan man se på iPhonen att man har fått ett nytt sms/missat samtal? Typ att den blinkar eller nåt. Min nokia har det och det är också en väldigt användbar funktion. Vill helst inte bli av dom funktionerna när jag byter telefon.
Tacksam för svar.
Postad 15 April 2010 - 09:09
Gmail går att pusha iaf via google sync. Då får man även med kalender och adressbok om man villSka köpa en 3GS dom närmaste dagarna hade jag tänkt.
Jag har sökt runt lite men har inte blivit så mkt klokare. Så jag frågar,
Har iPhone pushmail för hotmail och/eller gmail? Min nokia e52 har det och det är väldigt användbart för mig.
En fråga till.
Kan man se på iPhonen att man har fått ett nytt sms/missat samtal? Typ att den blinkar eller nåt. Min nokia har det och det är också en väldigt användbar funktion. Vill helst inte bli av dom funktionerna när jag byter telefon.
Tacksam för svar.
Den har ingen lampa som blinkar utan man måste slå igång skärmen för att se missat samtal eller SMS. Dock annonserar den inkommet SMS 3 ggr om man inte hör/ser det första gången.
Postad 16 April 2010 - 21:52
Har nu bytt dator och har installerat Itunes i den, den gamla datorn står och brummar i en garderob, frågan från mig blir då, hur ska man bäst göra för att lösa musiken som finns på garderobs datorn så att Itunes hittar all musik.
Jag har aldrig kopplat ihop musiken med Itunes utan bara sett till att dra över musiken till telefonen och så är det bra sedan, men nu med två datorer via nätverk så hittar den musiken så länge jag inte stänger av programmet, startar jag det senare så måste jag leta upp filerna igen via nätverket.
Jag vill ju ha all musik i garderoben och inte på den nya datorn, men jag vill också att Itunes ska komma ihåg musiken om jag spelar en skiva för att få in den i telefonen utan att jag måste göra om det varje gång som jag synkar.
Fattar ni hur jag menar och finns det bra lösningar på detta lilla problem.
Postad 16 April 2010 - 23:00
Ja flera ggr utan resultat tyvärr
Man bör ladda ur batteriet helt en gång i månaden för att det ska fungera optimalt. Prova med det.
Postad 17 April 2010 - 00:21
Vad är det som är problemet?
Vad är det du vill åstadkomma?
Vad menar du med "komma ihåg musiken"?
Vill du att musiken på garderobsdatorn ska finnas i iTunes på din nya dator?
Redigerat av shapic, 17 April 2010 - 00:21.
Postad 17 April 2010 - 08:33
Jaha, då har jag kommit till ett nytt läge för mig.
Har nu bytt dator och har installerat Itunes i den, den gamla datorn står och brummar i en garderob, frågan från mig blir då, hur ska man bäst göra för att lösa musiken som finns på garderobs datorn så att Itunes hittar all musik.
Jag har aldrig kopplat ihop musiken med Itunes utan bara sett till att dra över musiken till telefonen och så är det bra sedan, men nu med två datorer via nätverk så hittar den musiken så länge jag inte stänger av programmet, startar jag det senare så måste jag leta upp filerna igen via nätverket.
Jag vill ju ha all musik i garderoben och inte på den nya datorn, men jag vill också att Itunes ska komma ihåg musiken om jag spelar en skiva för att få in den i telefonen utan att jag måste göra om det varje gång som jag synkar.
Fattar ni hur jag menar och finns det bra lösningar på detta lilla problem.
Du har alltså lagt in låtarna på samma sätt som du lägger in låtar som finns på datorn? Borde ju funka tycker jag. Annars så finns det en funktion som heter "Hemmadelning", gå in under fliken "avancerat" så finns det där.
Itunes är förövrigt totalt värdelöst när det kommer till att hantera nätverksdelad musik. Det enda du kan göra med musiken är att lyssna på den, det går varken att kopiera, skapa spellistor eller föra över till telefonen.
Postad 17 April 2010 - 08:51
Man bör ladda ur batteriet helt en gång i månaden för att det ska fungera optimalt. Prova med det.
tyvärr är det ju det som är mitt problem , batteriet tar ju slut varje kväll innan att det är dax för "nattladdning"
Postad 17 April 2010 - 11:18
Du har alltså lagt in låtarna på samma sätt som du lägger in låtar som finns på datorn? Borde ju funka tycker jag. Annars så finns det en funktion som heter "Hemmadelning", gå in under fliken "avancerat" så finns det där.
Itunes är förövrigt totalt värdelöst när det kommer till att hantera nätverksdelad musik. Det enda du kan göra med musiken är att lyssna på den, det går varken att kopiera, skapa spellistor eller föra över till telefonen.
Va? Det går ju hur bra som helst.. Jag kör iTunes på en dator, och har alla filer på en annan dator i nätverket. Eller du kanske syftar på "hemmadelning"-funktionen?
Postad 17 April 2010 - 13:34
Va? Det går ju hur bra som helst.. Jag kör iTunes på en dator, och har alla filer på en annan dator i nätverket. Eller du kanske syftar på "hemmadelning"-funktionen?
Ja, det är hemmadelningen jag syftade på
Postad 17 April 2010 - 21:05
RONNA: Nej, det är riktigt rörigt det du skriver..
Vad är det som är problemet?
Vad är det du vill åstadkomma?
Vad menar du med "komma ihåg musiken"?
Vill du att musiken på garderobsdatorn ska finnas i iTunes på din nya dator?
Förut när jag skulle ha musiken i telefonen så klickade jag på m3u filen och hela albumet låg i itunes, sen så synkade jag och allt fanns i telen plus att musiken fanns kvar i itunes efter synkning.
Nu om jag gör samma sak så får jag in musiken i itunes men om jag glömmer att synka tex, så kan inte itunes hitta filerna, samma om musiken läggs in i telefonen och man synkar igen efter nån dag eller så, då försvinner filerna i telen också för att itunes inte kan hitta.
Jag vill inte ha två bibliotek med musik, utan all musik i garderobs-datorn.
Eller är det så att itunes inte kopierar över alla mp3 filer utan bara skapar nån typ av genväg.
Dessutom har jag inte statiskt ip i nätverket, om nu det spelar roll.
Postad 18 April 2010 - 03:23
- Lägg all musik på garderobsdatorn (om du inte redan gjort det)
- Starta iTunes på den nya datorn
- Gå in i Preferences->Advanced-> och kryssa UR "Copy files to iTunes Media Folder when adding to library"
(Inställningar->Avancerat-> "Kopiera filerna till iTunes Media Folder när blablabla"
- Ta bort all musik som redan finns i iTunes
- Dra in alla låtar från garderobsdatorn till iTunesfönstret. (kan ta en stund...)
Så, sen är det bara att synka som vanligt. Om du vill lägga till ny musik i iTunes så är det bara att "dra-och-släpp":a in musiken till iTunes.
Nu är det dock viktigt att du inte ändrar om i filstrukturen i din musikmapp på garderobsdatorn.
Sen är det givetvis bättre som du ger garderobsdatorn en dedikerad ip-adress... Gå in i din routers inställningar och fixa det.
Redigerat av shapic, 18 April 2010 - 03:26.
Postad 19 April 2010 - 12:32
Jag har lyckats med bedriften att lägga en internetlänk på programskärmen men jag får f-n inte bort den nu. nån som vet hur?
Postad 19 April 2010 - 12:44
Hej!
Jag har lyckats med bedriften att lägga en internetlänk på programskärmen men jag får f-n inte bort den nu. nån som vet hur?
Vad händer när du håller fingret på den i ett par sekunder, börjar den inte skaka då?
Postad 19 April 2010 - 13:25
Vad händer när du håller fingret på den i ett par sekunder, börjar den inte skaka då?
Ja det bör ju fungera, annars kanske det är fel på telefonen.. Men att hålla fingret (som man gör i vanliga fall) bör fungera.
Postad 20 April 2010 - 00:22
Det är många som tror att den är "the real deal". Det hoppas jag verkligen, för den är ju übersnygg
Om det är så den kommer se ut så bara MÅSTE jag ha en. Lite jobbigt bara att jag köpte 3gs när den
kom ut förra sommaren hos Telia.
Tror ni Telia kommer ha nått speciellt erbjudade för dom som köpte 3GS:en förra sommaren?
Jag har för mig nämnas i denna tråd att vissa fick ngt speciellt erbjudade för dom som hade köpt 3G:n,
till att köpa till ett billigare pris? Eller minns jag fel?
Men men, hur som helst. Kolla in den här
iPhone 4?
Postad 20 April 2010 - 10:22
Postad 20 April 2010 - 12:47
De där visste jag inte men man får väl skylla sig själv om man inte läser instruktionsboken
Tack för hjälpen den har stört mej ett tag nu
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
14 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?