Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 december 2012 - 20:54

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag förstår. För dig blir det naturligtvis relevant att jämföra de tre operatörer du kan välja mellan.
Ur ett mer allmänt perspektiv kan det dock vara mer upplysande att se hur ComHems pris förhåller sig till ett annat företag som sysslar med kabel-tv.
Digitala marknätet och tv via satellit kan ha en annan kostnadsbild som gör att deras priser är lägre.

Man kan ju dock tycka att comhem med sin storlek borde kunna pressa priser och förhandla till sig mer kanaler än en liten uppstickare som sappa...och det gör dom säkert ,men det kommeer aldrig kunden tillgodo utan rakt ner i fickan och vi får snällt vänta i åratal på varje ny kanal.

Postad 13 december 2012 - 10:07

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Från den 13 december till den 13 januari prissänker vi många av våra mest populära familjefilmer. Priset är 19:-/film och du har får ha den i 48 timmar.

Filmer som prissänks
Monsters vs. Aliens
Flykten från hönsgården
Wallace & Gromit
Horton
Happy Feet
Boog & Elliot - Vilda vänner
Råttatouille - DUBB
Råttatouille - TEXT
Wall-E
Bolt
Den stora Björnen
Skönheten och monstret i Paris
Sagan om Desperaux
Vem är var?
Sanningen om Rödluvan - DUBB
Sanningen om Rödluvan - TEXT
Karlsson på Taket
Ronja Rövardotter
Trolltyg i Tomteskogen
Polarexpressen
Caspers spöklika jul
De 3 vise männen
Astrid Lindgrens jul
En tomtesaga
Den lilla traktorn Grålle - en annorlunda jul
Myrmobbaren/Ant Bully
Grodmysteriet/Raining cats and frogs
Kirikou och vilddjuren
Bland älvor och troll
Haja läget/The Reef/Shark Bait
Pinocchios nya äventyr
Strawberry Shortcake Christmas
Marmaduke - DUBB
Marmaduke - TEXT

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 13 december 2012 - 11:14.

Postad 14 december 2012 - 07:11

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 2
Netflix, HBO, play-kanaler. Det känns så skönt med framtiden. Cmore tar mina pengar i två månader till, sen aldrig mer.

Lycka till med den 50%:iga vinstmarginalen Comhem. Kanske kommer framtiden att utvisa om det var bra eller dåligt att kräma ur varenda krona ur sina kunder.

Postad 14 december 2012 - 19:03

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Ringde en försäljare idag o smöra in sig om att man har deras tjänster och ska premieras; - Hej Fredrik, jag har ett fantaaaaastiskt erbjudande, du får 6 viasat filmkanaler (tror jag det var) för enbart 189:- månaden i 24 månader, som är bindtiden.. - Njae det är säkert bra erbjudande men jag hinner inte titta så mkt.. - Men kom igen nu Fredrik, det är ju en superdeal. - Njaee jag får tacka för erbjudandet men jag hoppar detta.

- Ok Fredrik, jag gör så här, du får halva priset första 8 månaderna! - Hmm men då kan ju inte ditt första erbjudande ha varit helt fantastiskt?? - Joo men jag vill ju vara schyst mot DIG Fredrik.. - Jaja tack men nej tack, klick..

:rolleyes:

Redigerat av rosenlorden, 14 december 2012 - 19:05.

Postad 14 december 2012 - 19:28

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ringde en försäljare idag o smöra in sig om att man har deras tjänster och ska premieras; - Hej Fredrik, jag har ett fantaaaaastiskt erbjudande, du får 6 viasat filmkanaler (tror jag det var) för enbart 189:- månaden i 24 månader, som är bindtiden.. - Njae det är säkert bra erbjudande men jag hinner inte titta så mkt.. - Men kom igen nu Fredrik, det är ju en superdeal. - Njaee jag får tacka för erbjudandet men jag hoppar detta.

- Ok Fredrik, jag gör så här, du får halva priset första 8 månaderna! - Hmm men då kan ju inte ditt första erbjudande ha varit helt fantastiskt?? - Joo men jag vill ju vara schyst mot DIG Fredrik.. - Jaja tack men nej tack, klick..

Hyggligt erbjudande när ordinarie pris är 189:- månaden... Jag fick för ett tag sedan detta paket gratis i 2 månader som bonus men tittade inte på en enda film.

:rolleyes:

Postad 17 december 2012 - 11:24

SirClayman
  • SirClayman
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Var i en galleria där ComHem hade en monter säljaren fångade upp mig och erbjöd en bra deal på tv-abonnemang jag förklarar att jag redan har ComHem varpå han säger något om att jag ska få en bra deal för att premiera sina trogna kunder. Han frågar hur länge jag varit kund och jag säger ungefär 4 år. Han ber sedan om mitt personnummer så han kan se vad han kan erbjuda............varpå han ser att jag har bindningstid och då meddelar att han inte kan ge mig någon deal för att vara en trogen kund.

Upprepning av nedan post fast 'In Real Life', kände mig dock inte så förvånad man vet liksom vad man har att förvänta sig av ComHem.

För övrigt Kanal5 HD! upptäcker dock att jag tittar mindre och mindre på TV via digitalboxen och går över mer och mer till strömmade format så när ComHem fått tummen ur så kanske jag inte har något större behov av så mycket kanaler....dock är ju medium 8 favoriter det minsta abonnemanget man kan ha nu för tiden.

Instämmer till fullo fick e-post nyligt där det i rubriken står "En riktig Knock Out med halva priset på Digital-tv" så först tänker man sweet lite kundvård de har skickat erbjudande till mig om halva priset, dock ingen mer info i brevet i sig utan var tvungen att surfa in på hemsidan där man nås av "... och endast nya digital-tv-kunder" tack för den passningen :angry:

Postad 17 december 2012 - 16:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

För er information så har lanseringen av TNT HD blivit framlagd till början av 2013 på grund av försening från programbolaget.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 17 december 2012 - 17:03

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Hej,

För er information så har lanseringen av TNT HD blivit framlagd till början av 2013 på grund av försening från programbolaget.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Hur många är det som vill ha TNT HD? Varför fokuserar ni på en sådan kanal när ni vet att vi önskar andra kanaler långt före en kanal som TNT HD.

Thomas

Postad 17 december 2012 - 17:15

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Com hem hur stor är efterfrågan på TNT HD? det måste ju vara mer som vill ha den istället för kanal5 hd,viasat kanalerna hd m.m :angry:

Postad 17 december 2012 - 17:35

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 1
bra att ni informerar väntar på TNT HD ... va de gäller kanal 5 HD så kan den kvitta fins ju SD varför vill man ha kanal5 som HD kanalen är redan sunkig med en massa skit program nej tack ... fixa in Cmore series HD och möjlighet att logga på cmore play på webben NUUUU det är viktigare

Redigerat av Duckface21, 17 december 2012 - 17:37.

Postad 17 december 2012 - 18:05

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hur många är det som vill ha TNT HD? Varför fokuserar ni på en sådan kanal när ni vet att vi önskar andra kanaler långt före en kanal som TNT HD.

Thomas

Com hem hur stor är efterfrågan på TNT HD? det måste ju vara mer som vill ha den istället för kanal5 hd,viasat kanalerna hd m.m :angry:

Exakt kundbas som efterfrågar just TNT HD kan jag tyvärr inte svara på då vi inte sitter på sådana uppgifter. Syftet med att vi gav informationen var för att vi talat om TNT HD i denna tråd tidigare och eftersom det nu skett en förändring så är det viktigt att vi informerar om den så att det inte uppstår några frågetecken kring varför den inte lanseras i år.

Det är möjligt att andra kanaler är mer efterfrågade men vi arbetar på att ta in så många kanaler som möjligt och denna kom nu först på listan eftersom förhandlingar är klar.

För övriga kanaler är det viktigt att känna till det vi skrivit om förhandlingar i denna tråd tidigare, klistrar in det här nedan:

Kanalförhandlingar är ofta väldig komplexa och långdragna, eftersom det är väldig många aspekter som ska avhandlas av olika intressenter. En avtalsförhandling innehåller en rad olika parametrar och innehåll. Exempelvis rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor. Sen kan yttre omständigheter påverka förhandlingen utan parternas egen påverkan, detta är också en anledning av förhandlingarna tyvärr ofta drar ut på tiden.

Vi kan därför aldrig i förväg redogöra för när en kanal kommer att lanseras, svara på frågor om prissättning, frågor om hur förhandlingar fortskrider, och så vidare. Därför publicerar vi väldigt sällan information om pågående förhandlingar.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

bra att ni informerar väntar på TNT HD ... va de gäller kanal 5 HD så kan den kvitta fins ju SD varför vill man ha kanal5 som HD kanalen är redan sunkig med en massa skit program nej tack ... fixa in Cmore series HD och möjlighet att logga på cmore play på webben NUUUU det är viktigare

När det gäller C More Series HD så fortsätter förhandlingar och vi har ingen ytterligare information i dagsläget.

Vad gäller C More Play... Vänta liiiite till bara så ska du och alla andra här få se ;)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 17 december 2012 - 22:12

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

That's it. Nu skiter jag i det här. Sa upp mitt HD-paket idag. Ett tips på vägen, testa att ge kunderna det som efterfrågas, istället för massa skit!

Postad 17 december 2012 - 22:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Exakt kundbas som efterfrågar just TNT HD kan jag tyvärr inte svara på då vi inte sitter på sådana uppgifter. Syftet med att vi gav informationen var för att vi talat om TNT HD i denna tråd tidigare och eftersom det nu skett en förändring så är det viktigt att vi informerar om den så att det inte uppstår några frågetecken kring varför den inte lanseras i år.

Det är möjligt att andra kanaler är mer efterfrågade men vi arbetar på att ta in så många kanaler som möjligt och denna kom nu först på listan eftersom förhandlingar är klar.

För övriga kanaler är det viktigt att känna till det vi skrivit om förhandlingar i denna tråd tidigare, klistrar in det här nedan:

Kanalförhandlingar är ofta väldig komplexa och långdragna, eftersom det är väldig många aspekter som ska avhandlas av olika intressenter. En avtalsförhandling innehåller en rad olika parametrar och innehåll. Exempelvis rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor. Sen kan yttre omständigheter påverka förhandlingen utan parternas egen påverkan, detta är också en anledning av förhandlingarna tyvärr ofta drar ut på tiden.

Vi kan därför aldrig i förväg redogöra för när en kanal kommer att lanseras, svara på frågor om prissättning, frågor om hur förhandlingar fortskrider, och så vidare. Därför publicerar vi väldigt sällan information om pågående förhandlingar.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

När det gäller C More Series HD så fortsätter förhandlingar och vi har ingen ytterligare information i dagsläget.

Vad gäller C More Play... Vänta liiiite till bara så ska du och alla andra här få se ;)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack ComHem där fick jag lite hoppfull info ang Cmore play med det svaret så förväntar jag mig det innan nyår

Postad 18 december 2012 - 00:46

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tack ComHem där fick jag lite hoppfull info ang Cmore play med det svaret så förväntar jag mig det innan nyår

vis av erfarenhet så menar du väl nästa nyår :wacko:

Redigerat av Stagger Lee, 18 december 2012 - 00:48.

Postad 18 december 2012 - 01:02

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 1

Var i en galleria där ComHem hade en monter säljaren fångade upp mig och erbjöd en bra deal på tv-abonnemang jag förklarar att jag redan har ComHem varpå han säger något om att jag ska få en bra deal för att premiera sina trogna kunder. Han frågar hur länge jag varit kund och jag säger ungefär 4 år. Han ber sedan om mitt personnummer så han kan se vad han kan erbjuda............varpå han ser att jag har bindningstid och då meddelar att han inte kan ge mig någon deal för att vara en trogen kund.

Upprepning av nedan post fast 'In Real Life', kände mig dock inte så förvånad man vet liksom vad man har att förvänta sig av ComHem.

För övrigt Kanal5 HD! upptäcker dock att jag tittar mindre och mindre på TV via digitalboxen och går över mer och mer till strömmade format så när ComHem fått tummen ur så kanske jag inte har något större behov av så mycket kanaler....dock är ju medium 8 favoriter det minsta abonnemanget man kan ha nu för tiden.

Det med erbjudandet från montern säljaren så ser jag inte det som konstigheter. Dom måste självklart locka alla bef & potentiellt nya kunder med sånna erbjudanden. Att du sen var bunden är inte han/hon's fel. Sånt som händer och nästa gång så kanske du kan ta del av erbjudandet.
Jag är personligen så less på alla som gnäller på Com Hem. Jag tycker dom gör att grymt bra jobb!

Postad 18 december 2012 - 07:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

vis av erfarenhet så menar du väl nästa nyår :wacko:

sant men hoppfull är jag :P

Postad 18 december 2012 - 09:18

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det med erbjudandet från montern säljaren så ser jag inte det som konstigheter. Dom måste självklart locka alla bef & potentiellt nya kunder med sånna erbjudanden. Att du sen var bunden är inte han/hon's fel. Sånt som händer och nästa gång så kanske du kan ta del av erbjudandet.
Jag är personligen så less på alla som gnäller på Com Hem. Jag tycker dom gör att grymt bra jobb!

Säger detsamma. Många gånger har man chans på erbjudanden för just nya kunder hos olika operatörer. Blir snart kund så jag hoppas det hela ska bli bra. Av det jag har läst här i tråden ser det trots allt hoppfullt ut eftersom dom har representanter som svarar i denna tråd (kunde ju helt strunta i att svara på era tröttsamma frågor). Comhem försöker ju bredda sitt sortiment för de har väl olika sorters kunder som alla inte sitter här och läser och vill tycka till. Alla bolag har sina fläckar. Hoppfullt är att många ändå gör så gott dom kan för att göra sina kunder nöjda.

Postad 18 december 2012 - 11:45

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

:lol:

Postad 19 december 2012 - 07:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 1

Thomas

Dom får kanalen billigt och kan stoltsera med ytterliggare en HD-kanal i sitt utbud. Det är enda anledningen.
Att ingen vill ha just den kanalen skiter dom i.

Postad 19 december 2012 - 07:35

Papprik
  • Papprik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 1

Dom får kanalen billigt och kan stoltsera med ytterliggare en HD-kanal i sitt utbud. Det är enda anledningen.

Instämmer fullkomligt!
comhems intresse för sina kunder upphör i samma sekund som man tecknat sig för ett avtal.
De tjänar massor med pengar nu med sina ockerpriser och tack vara sina "monopol", men inom 10 år finns inte den typen av monopol längre så comhems dagar i nuvarande form är räknade!

Det struntar deras ägare i men det är synd om deras personal som kommer bli arbetslösa...

Redigerat av Papprik, 19 december 2012 - 07:36.

Postad 19 december 2012 - 09:28

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Efter att betalt ca 1000kr/månad i åratal för kanaler jag aldrig tittar på så har jag hd-paketet och jag vill se bara i hd kvalité program men har kommit på mig själv att mest kolla på

SVT 1 HD, TV4HD , ESPN America HD och SVT2 HD

Nu när jag inte har Cmore och Viasats paket längre men när de får till Cmore series HD
så lär jag nog komma tillbaka

Men jag skulle vilja ha ett paket med bara HD-kanaler är så jävla less på all annan skit man får ta med så då blir jag tvärtom och inte vill ha något alls

Och alla gånger man måste ringa till deras kundtjänst för alla möjliga fel ofta på fakturorna man borde få avdrag för varje gång man var tvungen och ringa för att dom felat då hade det varit kundvård men inte

Och alla som säger dra ur kontakten och sätt in den igen och så gör du en fabrikåterställning så allt försvinner favoriter mm till ingen nytta suck...

Postad 19 december 2012 - 13:32

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 3
Ni vet det här med C More Play?

Det är nu tillgängligt för våra kunder som abonnerar på något av C More-paketen.

Använd ditt personnummer och lösenord för Mina sidor för att logga in på http://www.cmore.se/play

Om du glömt bort lösenordet till mina sidor så kan du begära ett nytt på www.comhem.se

Läs mer här: https://www.comhem.s...76/-/index.html

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 19 december 2012 - 13:38.

Postad 19 december 2012 - 14:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
tack äntligen

Postad 19 december 2012 - 22:10

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Om jag säger upp mitt medium 8 favoriter och bara tittar på de fria kanalerna, kommer jag då kunna se svt hd om jag behåller mitt kort?

Postad 20 december 2012 - 16:34

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Man kan ju dock tycka att comhem med sin storlek borde kunna pressa priser och förhandla till sig mer kanaler än en liten uppstickare som sappa...och det gör dom säkert ,men det kommeer aldrig kunden tillgodo utan rakt ner i fickan och vi får snällt vänta i åratal på varje ny kanal.

Jag tror det är helt tvärt om eftersom jag är övertygad att priset delvis beror på antalet möjliga kunder. Så med Sappas förhållandevis få kunder gör några kronor per månad hit eller dit ingen större skillnad, men för Comhems omkring 600000 digital-tvkunder (Källa: wikipedia) blir beloppen ganska stora.

Edit: Kanske också ska skriva att jag är Comhemkund sedan flera år och har XL obundet och utan tilläggspaket. Funderar dock på att byta ned mig till 8 favoriter eftersom jag ser väldigt lite på tv.

Redigerat av BrokenDreams, 20 december 2012 - 16:36.

Postad 20 december 2012 - 19:04

Bofredrik
  • Bofredrik
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
"Hur många är det som vill ha TNT HD? Varför fokuserar ni på en sådan kanal när ni vet att vi önskar andra kanaler långt före en kanal som TNT HD."

Jag kan bara hålla med. Vem vill ha den här kanalen? Ge oss något vi inte har istället. Ge oss något vi vill betala för, istället för mer av samma. Varför inte ge oss Mezzo HD som har ett fantastiskt utbud? När jag tittar på deras tablå ser jag att jag köper en stor del av de de sänder på DVD/Blu Ray. Men på Comhem fattar det inte vad det betyder.

Postad 21 december 2012 - 12:47

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

"Hur många är det som vill ha TNT HD? Varför fokuserar ni på en sådan kanal när ni vet att vi önskar andra kanaler långt före en kanal som TNT HD."

Jag kan bara hålla med. Vem vill ha den här kanalen? Ge oss något vi inte har istället. Ge oss något vi vill betala för, istället för mer av samma. Varför inte ge oss Mezzo HD som har ett fantastiskt utbud? När jag tittar på deras tablå ser jag att jag köper en stor del av de de sänder på DVD/Blu Ray. Men på Comhem fattar det inte vad det betyder.

hmmmrrrum.... :blush: ..Mezzo? de e la bara opera, balett, m.m. + en del musik för äldre (jo, jag vet en del yngre gillar detta oxå), e den ens textad på engelska ?

Redigerat av Stagger Lee, 21 december 2012 - 12:48.

Postad 21 december 2012 - 13:05

Ticco
  • Ticco
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

hmmmrrrum.... :blush: ..Mezzo? de e la bara opera, balett, m.m. + en del musik för äldre (jo, jag vet en del yngre gillar detta oxå), e den ens textad på engelska ?

Visste inte själv vad Mezzo var för kanal. Tittade och såg att det var bara typ som du skrev. Inget för mig iallafall. Finns säkert andra som vill ha detta. Men inte den "stora" massan av tv tittare. Men kanske Comhem tar in detta för att stilla dom som vill ha ett sånt utbud. Vad jag har förstått så vill Comhem ha ett brett utbud så kanske dom tar in detta då. Inget jag kommer att titta på.

Postad 21 december 2012 - 14:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Mezzo HD haha bäste inlägget i går måste bero på att det är domedagen i dag :P

Redigerat av Duckface21, 21 december 2012 - 14:35.

Postad 21 december 2012 - 15:48

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Netflix, HBO, play-kanaler. Det känns så skönt med framtiden. Cmore tar mina pengar i två månader till, sen aldrig mer.

Lycka till med den 50%:iga vinstmarginalen Comhem. Kanske kommer framtiden att utvisa om det var bra eller dåligt att kräma ur varenda krona ur sina kunder.

I våran br förening har dom höjt de analoga utbudet till de dubbla vi betalar nu runt 150 spänn per månad/lgh för ett analogt utbud som knappt går att se på, vi ska säga upp vårat avtal och byta till annan leverantör, blir skönt, och billigt. :D

Postad 21 december 2012 - 20:16

xxxx
  • xxxx
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Har nu sagt upp "C More Film" och "Viasat Film HD" paketen fr o m årsskiftet, efter flera års sanslösa betalningar till Comhem. Comhem tillsammans med Viasat och C More har våldfört sina trogna (naiva?) betalare utan någon som helst skamkänsla, hoppas därför att många säger upp sina filmpaket hos dessa rövare.

Netflix (via UnblockUS), och HBO så snart de fixar HD streaming och ATV app, är det som gäller nu och framöver.

Bye bye...

Redigerat av xxxx, 21 december 2012 - 20:17.

Postad 21 december 2012 - 20:33

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Har nu sagt upp "C More Film" och "Viasat Film HD" paketen fr o m årsskiftet, efter flera års sanslösa betalningar till Comhem. Comhem tillsammans med Viasat och C More har våldfört sina trogna (naiva?) betalare utan någon som helst skamkänsla, hoppas därför att många säger upp sina filmpaket hos dessa rövare.

Netflix (via UnblockUS), och HBO så snart de fixar HD streaming och ATV app, är det som gäller nu och framöver.

Bye bye...

det är inte comhem som prissätter cmore det är cmore själva comhem sänder bara ut det

Postad 21 december 2012 - 20:51

xxxx
  • xxxx
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

det är inte comhem som prissätter cmore det är cmore själva comhem sänder bara ut det

Comhem ska kravställa och förhandla mot innehållsleverantörerna, i det här fallet - c more och viasat, med målet att erbjuda kunderna mest valuta för pengar - kvalité av innehåll och -format, etc. Comhem's kund betalar inte till c more eller viasat, utan till comhem, och kan därmed i sin tur kravställa och påverka comhem genom att t ex att efterfråga förbättring av en tjänst eller säga upp tjänsten. Jag har gjort både, efterfrågat (under flera år), och nu äntligen sagt upp tjänsten...

Postad 21 december 2012 - 22:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jo men i detta fallet är det cmore som betalar comhem att ha deras premium kanaler comhem tar betalt va cmore krävt att kanalerna ska kosta de pengar vi betalar går uteslutande direkt till cmore

Postad 22 december 2012 - 20:01

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

jo men i detta fallet är det cmore som betalar comhem att ha deras premium kanaler comhem tar betalt va cmore krävt att kanalerna ska kosta de pengar vi betalar går uteslutande direkt till cmore

Ang Cmore play borde den möjligheten kommit igång direkt med andra ord?
Samt ingen annan operatör har mig veterligen höjt priset för att cmore series HD skall ingå.
Varför dröjer kan jag då inte se Series HD?
:-)

Postad 22 december 2012 - 21:10

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Gillar att sparka på den som redan ligger.......

....men det är för att jag är på ett så förbannat gott humör nu inför Julen. Älskar min tv-apparater som sprudlar av liv i SD och kanaler som inte kan ses via syskonkortet, särskillt nu till dessa högtider där hela familjen med vänner samlas och alla vill se deras favoriter. I storstugan framför brasa och härliga soffgruppen huserar på väggen en sedan 2 år inköpt 3D-TV, då köpt med tanke på den enorma teknikutvecklingen inom TV och Film.........men vart tog den vägen Comhem ????
Kan inte tro annat än att det går långsammare, om vi kunder håller käft o fogar oss i ett TV-liv i ultrapid.
Och om man inte ligger på säger sin mening om hur vi vill ha vårt kanalutbud, så får vi inte det. Gubbarna i styrelse m.m. ser bara cashinflödet...inte på tv.

Så här kommer ett klipp från Comhems webbsida, ca. 2 år gammalt ....................................

3D-tv från Com Hem

Framtidens tv är redan här - nu kommer 3D

Postad bildHDTV har gått från att vara en något exklusivt till att bli standard. Hos Com Hem ingår HD-kanaler i alla våra paket. Med våra 19 HD-kanaler och många kunder är vi störst på HD i Sverige i dag. Nästa steg i tv-utvecklingen är 3D. Redan under våren 2011 kunde Com Hems kunder njuta av 3D.

Com Hems 3D-sändningar
Den 10 december 2011 kommer Com Hems nästa 3D-sändningar. Då spelas Elitseriematchen HV71-Linköping samt El Clasico från La Liga mellan Real Madrid och Barcelona. Båda matcherna visas i 3D på CANAL+ Sport Extra HD (kanalplats 104). 3D-sändningarna går i gång klockan 18.50 med hockeyn. Eftersom att det är en jubileumsmatch så spelas den dagen till ära på uterink i Jönköping! Innan hockeyn börjar kommer 3D-sändningar från Elitseriematchen Djurgården-AIK från september att visas. Fotbollen från Spanien börjar 21.55.

Com Hems första 3D-sändningar skedde den 4 april 2011 med det Allsvenska derbyt Djurgården-AIK. Den andra sändningen skedde lördagen den 16 april med El Clásico mellan Real Madrid och Barcelona i den spanska ligan. Båda matcherna sänds genom CANAL+ specialkanal CANAL+ 3D.
Postad bild

......................vad hände sen, Comhem ????????

Redigerat av Stagger Lee, 30 december 2012 - 23:39.

Postad 23 december 2012 - 22:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ang C More så borde väl den frågan istället gå till C More/TV4 Gruppen.

Postad 30 december 2012 - 23:35

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ang C More så borde väl den frågan istället gå till C More/TV4 Gruppen.

Varför det om det är ComHem som går ut med marknadsföringen och är den motpart som i slutledet i avtal med konsumenten levererar tjänsten? Enligt analogitolkning med reglerna i Konsumenttjänstlagen är det då ComHem man skall reklamera (= klaga) till....

/ Ulf

Redigerat av Unregistered7cd61031, 31 december 2012 - 13:33.

Postad 31 december 2012 - 15:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 1
Comhem kan inte leverera nåt som inte finns.
Det finns 3D sändningar iofs men dom sänds i vanliga C More HD kanalerna.
Finns ingen 3D kanal från C More att leverera helt enkelt och det är TV4 Gruppen som beslutar om det och inte Comhem.
Att klaga till dom hjälper inte det är inte dom som äger och bestämmer vilka kanaler som ska finnas eller vad som ska sändas på dom.
Då det fortfarande hette Canal+ så hade dom uppe en 3D kanal men det togs bort i samband med det gjordes om till C More och 3D sändningarna hamnade då i vanliga HD kanalerna istället.

Redigerat av Leatherface, 31 december 2012 - 15:43.

Postad 02 januari 2013 - 12:51

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 4
22 januari. Vad händer då?

Jo, då kommer vi att erbjuda C More Series HD!

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 02 januari 2013 - 12:51.

Postad 02 januari 2013 - 23:24

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Pågår förhandlingar om Viasat sport HD?

Postad 03 januari 2013 - 14:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

22 januari. Vad händer då?

Jo, då kommer vi att erbjuda C More Series HD!

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

tack äntligen

Postad 06 januari 2013 - 12:59

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Pågår förhandlingar om Viasat sport HD?

Hej,

Stämmer alldeles riktigt, det är en av alla kanaler som vi förhandlar. När/Om vi eventuellt kan erbjuda kanalen kan vi dock inte säga något om.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 06 januari 2013 - 17:38

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hej,

Stämmer alldeles riktigt, det är en av alla kanaler som vi förhandlar. När/Om vi eventuellt kan erbjuda kanalen kan vi dock inte säga något om.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Inbegriper det då även Viasat Hockey HD & Viasat Golf HD?

Postad 07 januari 2013 - 12:22

Papprik
  • Papprik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Nu har jag tröttnat totalt på Comhems förakt för sina kunder. Att det ska ta sån tid att erbjuda Viasats SAMTLIGA hd-sport kanaler är rent ut sagt skit.
Nu skaffar jag viaplays nya nätbox och får alla deras sport kanaler i hd plus en väldig massa annan tv för 298:-/mån!!
Tack (nope) o hej comhem!!!

Postad 07 januari 2013 - 12:44

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nu har jag tröttnat totalt på Comhems förakt för sina kunder. Att det ska ta sån tid att erbjuda Viasats SAMTLIGA hd-sport kanaler är rent ut sagt skit.
Nu skaffar jag viaplays nya nätbox och får alla deras sport kanaler i hd plus en väldig massa annan tv för 298:-/mån!!

Ja, visst är det märkligt att man som ComHem-kund måste skaffa en Viaplay-box för att kunna se Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD!

Postad 07 januari 2013 - 14:57

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Inbegriper det då även Viasat Hockey HD & Viasat Golf HD?

Hej,

Det stämmer, förhandlingar omfattar även Hockey HD och Golf HD.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 07 januari 2013 - 23:19

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 1
Någon uppdatering av mjukvara på gång till Motorola VIP 1903 tro? Favortikanal listan raderas hela tiden. Kommer troligtvis att reklamera min 1903 box, då den bara ställt till med problem sen jag skaffade den. Finns det något alternativ till VIP 1903. Och då menar jag annat än VIP 1963 som jag antar att jag får betala massa extra pengar för, då den har en hårddisk.

Postad 09 januari 2013 - 19:52

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Se nedan inlägg

Redigerat av SirHejsan, 09 januari 2013 - 20:06.

Postad 09 januari 2013 - 19:59

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Enl Viaplays hemsida så sänder de bara Viasat Fotboll och Motor i HD, hur har du gjort för att få även Sport och Hockey i HD?
Och varför är inte Viasat Premier Leauge HD med i Viaplays lista över Sport kanaler, och hur har du lyckas att få den i så fall?

Redigerat av SirHejsan, 09 januari 2013 - 20:05.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.