Däremot tyckte jag att att deras easter ale var riktigt god - härligt knäckig med smak av bröd och en hygglig dos beska och fyllighet samtidigt som den ändå är ganska lätt på tungan med sina 4,5%. Fick vad jag tycker är "red ale" känsla av den.
Postad 20 March 2012 - 23:15
Däremot tyckte jag att att deras easter ale var riktigt god - härligt knäckig med smak av bröd och en hygglig dos beska och fyllighet samtidigt som den ändå är ganska lätt på tungan med sina 4,5%. Fick vad jag tycker är "red ale" känsla av den.
Postad 21 March 2012 - 00:23
Jag har tyvärr inte fått smaka Kaggen än men Stormaktsporter tycker jag personligen är sjukt bra. Lätt en av de bästa jag druckit.Jag ska göra en korrigering. Det är ju Kaggen Stormaktsporter som är väldigt hajpad, på mässan hade de vanlig Stormaktsporter som inte är lika hajpad. Så i ljuset av detta var det kanske ingen besvikelse ändå, ha ha...
Postad 21 March 2012 - 01:45
Jag vet bara att jag älskar yetin och brooklynstouten
Postad 21 March 2012 - 08:03
Postad 21 March 2012 - 13:21
Postad 21 March 2012 - 14:59
Postad 21 March 2012 - 15:29
Postad 21 March 2012 - 16:12
håller på att skriva en beställningslista på sorter som jag inte provat (finns ett par undantag) finns det någon av dom som inte är värda att beställa och finns det sorter jag borde köpa fler av?
*anderson valley barney flats oatmeal stout
*beerhere höst stout
*brewdog rip tide
*flying dog gonzo
*nils oscar coffee stout
*nils oscar imperial stout
*yeti imperial stout
*young´s double chocolate stout
*brewdog hardcore ipa
*oppigårds indian tribute
*nögne ö ipa (2 april)
flying dog kujo imperial coffee stout (2 april)
Postad 21 March 2012 - 16:50
ok det lät krångligt, men jag kanske får göra ett försök
håller på att skriva en beställningslista på sorter som jag inte provat (finns ett par undantag) finns det någon av dom som inte är värda att beställa och finns det sorter jag borde köpa fler av?
*beerhere höst stout
*brewdog rip tide
*flying dog gonzo
*nils oscar coffee stout
*yeti imperial stout
*brewdog hardcore ipa
*nögne ö ipa (2 april)
Gonzo och Riptide, Höststout (tror det är samma som ammestout?), tycker jag är mkt bra och tror även du gör det, utifall att du vill ha fler av dom.
Postad 21 March 2012 - 19:39
Postad 21 March 2012 - 20:14
Postad 21 March 2012 - 21:37
Vad är svårt?ok det lät krångligt, men jag kanske får göra ett försök
http://www.systembol...agg-till-dryck/
Namn: Brill & Co
Varugrupp: Öl
Dryckens namn: Boris The Crusher
Antal: X
Volym: 650
Förpackning: Flaska
Tryck Lägg till dryck
Välj vilken affär du vill ha skickat till.
Klart.
Postad 21 March 2012 - 21:44
Knäckte en nu, för dom pengarna är den grymt bra alltså helt klartNögne Ö Imperial Stout är min favorit. 12p a 50kr st, värt varenda öre. Speciellt då de är 50cl. Men du måste beställa 12st.
Postad 21 March 2012 - 21:51
Postad 21 March 2012 - 21:55
Postad 21 March 2012 - 22:08
jag letade mest efter öl som man kunde styckbeställa från bolagets sortiment,, finns det inte så många bra stoutar då eller? eller har jag fått med mig dom mesta i min lista kanske?
Postad 21 March 2012 - 22:23
Postad 21 March 2012 - 22:29
Postad 21 March 2012 - 22:31
Postad 21 March 2012 - 22:35
Postad 21 March 2012 - 22:54
jo men beställa 12st öl som kostar 129kr/st känns lite overkill för mig
De öl på Brills öllista som är markerade med ett * går att beställa styckvis.
Postad 21 March 2012 - 23:10
De öl på Brills öllista som är markerade med ett * går att beställa styckvis.
Fan va kul. Då fanns det massor helt plötsligt som blev intressanta
Postad 22 March 2012 - 06:49
ok det lät krångligt, men jag kanske får göra ett försök
*beerhere höst stout
*brewdog rip tide
*flying dog gonzo
*nils oscar coffee stout
*yeti imperial stout
*brewdog hardcore ipa
*nögne ö ipa (2 april)
Tror vissa av dessa bara varit tillfälliga släpp som inte finns kvar i sortimentet hos Systembolaget. De kan dock ligga kvar i Systemet rätt länge innan de rensas bort. T.ex. Andersson Valley och Beer Here Höst Stout. Men dessa går troligtvis bra att privatimportera. Beer Here importeras av Elixir Wine och Andersson Valley är väll Great Brands tror jag (kan tyvärr inte dubbelkolla).
Värt att nämna är också att t.ex. Elixir Wine och Brekeriet har mixpack man kan köpa. Då plockar de ihop en låda från sina sortiment och skickar. Samt att det hela tiden kommer nyheter så även om det är dåligt med just IPA och Stout i det ordinarie sortimentet så har dessa en tendens att dyka upp varje månad ändå.
Vad gäller påskölen så skulle jag kunna gissa att du (Andreassofus) skulle gilla Mohawk Oxymoron och kanske också Oppigårds. Sigtuna Easter IPA var mycket bättre än deras East Coast IPA. Men lider lite av samma problem, d.v.s. för mycket beska och för lite humlearom. Jag la nyligen upp recensioner på dessa på www.beerdrivel.se. Ska hämta de sista påskölen idag då mitt Systembolag inte tog in allt.
Vad gäller Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel så är det en öl som tenderar att dyka upp på nyhettsläpp. Tror den kommit 2-3 ggr de senaste 3-4 åren, men i lite olika versioner. Den brukar även finnas på de större ölfestivalerna där Brill är med.
Postad 22 March 2012 - 07:06
Såklart det är så, annars hade jag inte ens tagit upp detFan va kul. Då fanns det massor helt plötsligt som blev intressanta
Brill är bästa leverantören, de enda som erbjuder styckplock på grejjer vad jag vet
Postad 22 March 2012 - 07:08
ok jag får se då om allt finns eller inte, finns inte alla sorter så gör det inte så mycket heller, bara jag får några olika nya sorter så är jag nöjdTror vissa av dessa bara varit tillfälliga släpp som inte finns kvar i sortimentet hos Systembolaget. De kan dock ligga kvar i Systemet rätt länge innan de rensas bort. T.ex. Andersson Valley och Beer Here Höst Stout. Men dessa går troligtvis bra att privatimportera. Beer Here importeras av Elixir Wine och Andersson Valley är väll Great Brands tror jag (kan tyvärr inte dubbelkolla).
Värt att nämna är också att t.ex. Elixir Wine och Brekeriet har mixpack man kan köpa. Då plockar de ihop en låda från sina sortiment och skickar. Samt att det hela tiden kommer nyheter så även om det är dåligt med just IPA och Stout i det ordinarie sortimentet så har dessa en tendens att dyka upp varje månad ändå.
Vad gäller påskölen så skulle jag kunna gissa att du (Andreassofus) skulle gilla Mohawk Oxymoron och kanske också Oppigårds. Sigtuna Easter IPA var mycket bättre än deras East Coast IPA. Men lider lite av samma problem, d.v.s. för mycket beska och för lite humlearom. Jag la nyligen upp recensioner på dessa på www.beerdrivel.se. Ska hämta de sista påskölen idag då mitt Systembolag inte tog in allt.
Vad gäller Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel så är det en öl som tenderar att dyka upp på nyhettsläpp. Tror den kommit 2-3 ggr de senaste 3-4 åren, men i lite olika versioner. Den brukar även finnas på de större ölfestivalerna där Brill är med.
dom mixpacken dom plockar ihop verkar roligt, man vet alltså inte vad man får när man beställer?
brunch weasel ska jag hålla utkik efter då för den gillade jag
får göra en beställning därifrån, dock får nog det vänta nån månad kanske, märkt att det har blivit lite dyrt sen jag börjat intressera mig för ölSåklart det är så, annars hade jag inte ens tagit upp det
Brill är bästa leverantören, de enda som erbjuder styckplock på grejjer vad jag vet
Postad 22 March 2012 - 07:09
ok jag får se då om allt finns eller inte, finns inte alla sorter så gör det inte så mycket heller, bara jag får några olika nya sorter så är jag nöjd
dom mixpacken dom plockar ihop verkar roligt, man vet alltså inte vad man får när man beställer?
brunch weasel ska jag hålla utkik efter då för den gillade jag
får göra en beställning därifrån, dock får nog det vänta nån månad kanske, märkt att det har blivit lite dyrt sen jag börjat intressera mig för öl
Jorå det står på deras hemsida vad som ingår i lådorna. Brekeriets låda är dock fokuserad på fransk öl om jag minns rätt. Kan vara läge att börja prova belgisk öl innan man tar sig an den. Finns en hel del bra belgare i det ordinarie sortimentet.
Postad 22 March 2012 - 09:00
Det blev Boris, Doris, Beer Geek Brunch Weasel Islay BA samt 3 Fontainen Oude Geuze Vintage 2006.
Postad 22 March 2012 - 17:00
var på bolaget och gjorde min beställning förut, tror jag fick allt jag ville ha, dock skulle jag köpa några flaskor som jag ska ha nu till helgen men det finns ju inget intressant alls på mitt bolag. tex så har dom 2 sorters stout, en guinness och st peters cream stout.
sen har dom inga roliga ipor utan mest engelska pale ale vilket är väldigt tråkigt enligt mig.
det fick bli ett par flaskor sigtuna east cost ipa och en jämtlands påsköl
Postad 22 March 2012 - 17:24
ser härligt ut. är du förkyld och har tappat smaken eller?
var på bolaget och gjorde min beställning förut, tror jag fick allt jag ville ha, dock skulle jag köpa några flaskor som jag ska ha nu till helgen men det finns ju inget intressant alls på mitt bolag. tex så har dom 2 sorters stout, en guinness och st peters cream stout.
sen har dom inga roliga ipor utan mest engelska pale ale vilket är väldigt tråkigt enligt mig.
det fick bli ett par flaskor sigtuna east cost ipa och en jämtlands påsköl
Tyvärr är det sanningen med "små" bolag. Finns sällan nått kul att köpa. De som håller i det köper väl in det som går åt. Dvs billigt sprit och vin samt skitöl
Ang. smaken så är det för att jag bytt trumhinna i högerörat och då går dom in genom att skära upp bakom örat och går in den vägen. Resultatet är tydligen att man dels inte har nån känsel på den sidan ansiktet pga svullnaden då men även att tungan som har en gemensam nerv med örat blir skadad och återhämtas under ett par månader. Så min högra sida av tungan känner mer eller mindre ingen smak typ. Jag känner vissa smaker mkt tydligare än andra. Salt exempelvis känner jag mkt, och surt. men inte mkt mer. Så när jag äter mat och dricker kolsyrad dryck så smakar det inte normalt för mig.
Postad 22 March 2012 - 17:29
aj då det lät inte som någon trevlig upplevelse. men det är ju väldigt tur att ölen smakar bra i alla fall
Postad 22 March 2012 - 17:32
det är trist, får väl väl bli beställningar hela tiden framöver nu då.
aj då det lät inte som någon trevlig upplevelse. men det är ju väldigt tur att ölen smakar bra i alla fall
Det är skittråkigt faktiskt. För en gång skull har jag rätt mkt öl i skafferiet. Men varje gång jag dricker en nu så vill jag lixom inte ta en som kan vara för god för jag vill inte förstöra upplevelsen
Sen så vill jag ju heller inte betygsätta/blogga om dom när jag inte riktigt litar på min smak. Det går nog över med tiden.
Det är inte så kul att sitta hemma och vara sjukskriven iallaf.
Postad 22 March 2012 - 17:48
Postad 22 March 2012 - 17:51
hoppas det blir bättre snart då. du får dricka lite halvbra öl som du druckit förr och spara dom du inte testat än till ett senare tillfälle
Det är det jag försöker. Så långt det går
Postad 22 March 2012 - 22:38
Lite smolk i bägaren när jag packat upp och Black Jack Porter flaskorna är märkta, best before 01-2012... och flaskorna hade ett fint damlager över sig i kartongen... vällagrat. Undra hur Great Brands tänkte där, importera livsmedel med passerat bäst före?
EK
Postad 22 March 2012 - 22:41
Bäst före ska du inte bry dig om alls på en porter!
Postad 22 March 2012 - 22:47
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 22 March 2012 - 22:48.
Postad 22 March 2012 - 23:32
Var hemma själv med barnen ikväll därav ingen provsmakning, dock är Mrs. Erikderek hemma nu men jag är för trött.
Postad 22 March 2012 - 23:39
Vansinnigt delikat
Postad 23 March 2012 - 06:48
Mina smaklökar är som sagt helt förstörda just nu men jag tycker ändå att denna smakar riktigt ok.
Jobbigt med operationen Sgart, får hoppas att det läker på bra. Men i det här fallet tror jag inte du är fel ute. Easter IPA:n var helt ok tyckte jag också, strax över 3/5. Men East Coast IPA:n var riktigt dålig.
Postad 23 March 2012 - 09:04
Postad 23 March 2012 - 09:32
Jobbigt med operationen Sgart, får hoppas att det läker på bra. Men i det här fallet tror jag inte du är fel ute. Easter IPA:n var helt ok tyckte jag också, strax över 3/5. Men East Coast IPA:n var riktigt dålig.
Jag hade faktiskt för mig att folk tyckte den var kass så jag skippade faktiskt den.
Ja det suger att inte kunna njuta av varken smak eller musik på rätt sätt just nu. Det är båda 2 saker som jag mer eller mindre dagligen använder för att bli hel
Brill får förresten in dessa den 2a april, dock i kolli om 24.
American Dream och Green Gold (de har en öl till med annat namn som är green gold också, för mig det är en påsk/julöl) Texas Ranger har jag smakat och de är alla 3 väldigt väldigt bra. Reparationsbajer vet jag att farsan har druckit och tyckt var väldigt bra.
Mikkeller American Dream 4,6% 33 cl: Med artikelnummer 89661
Mikkeller Texas Ranger 6,6% 33 cl: Med artikelnummer 89643
Mikkeller Cream Ale 4,9% 33 cl: Med artikelnummer 89294
Mikkeller Green Gold 7,0% 33 cl: Med artikelnummer 89284
To Øl Reparationsbajer 5,8% 33 cl: Med artikelnummer 892860
Redigerat av Sgart, 23 March 2012 - 09:34.
Postad 23 March 2012 - 09:56
Reparatjonsbajer kom på bolaget för nått år sen tror jag, var nog ett exklusivt släpp. Har för mig att den var bra men lite intetsägande, det var ingen öl som direkt fastnade i minnet.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 23 March 2012 - 09:57.
Postad 23 March 2012 - 10:18
Reza på 3 små rum är en härlig snubbe för övrigt.
Postad 23 March 2012 - 15:21
Såklart det är så, annars hade jag inte ens tagit upp det
Wicked Wine har faktiskt också styckeplock på vissa grejer. Drack en hyfsat färsk Detour IPA igår...gött!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?