Visst är det många som röstat utan att ens äga konsollen, men det var ju ändå ett stort antal röster (600k). Lär väl finnas en 5-6 miljoner XBO/PS4 på marknaden vid det här laget.Du glömde:
Antal som upplevt båda konsollerna och kan ge vettigt input:Spoiler
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 17 January 2014 - 12:34
Postad 17 January 2014 - 12:37
Där har du fel. Hade PS4 lanserats med Wipeout PS4 hade den fått 100% av rösterna!
Redigerat av Johan_i_burken, 17 January 2014 - 12:38.
Postad 17 January 2014 - 12:44
Det som finns nu?
Xbox har både fler och bättre spel än PS4an i nuläget. Därmed inte sagt att det står bra till i något läger, men att tycka att PS4an vinner den kategorin är lite som att sticka huvudet i sanden. Vad är det som står ut på PS4an? Knack? Killzone? Resogun?
Postad 17 January 2014 - 12:47
Xbone borde, imo, vunnit games library med titlar som halo och fable, så undersökningen var troligtvis dömd från början. nog för att ps4 absolut skulle ha vunnit både hård och mjukvara, men inte alla kategorier.
Nä inte när man vet vad Sonys egna studios är kapabla till att göra om vi nu ska räkna in kommande spel.
Postad 17 January 2014 - 13:00
Nä inte när man vet vad Sonys egna studios är kapabla till att göra om vi nu ska räkna in kommande spel.
Games Library. Inte 'Games Library in two years, perhaps'.
Postad 17 January 2014 - 13:05
De kanske tänker på helheten med bättre multiplats, F2P-spel som warframe, war thunder mflVad är det som står ut på PS4an? Knack? Killzone? Resogun?
Postad 17 January 2014 - 13:08
Postad 17 January 2014 - 13:18
Postad 17 January 2014 - 13:21
Postad 17 January 2014 - 13:27
Redigerat av jimjans, 17 January 2014 - 13:27.
Postad 17 January 2014 - 13:32
Tror du på fullaste allvar att majoriteten av de som röstat verkligen analyserat det som finns på marknaden och utifrån det gjort ett nyanserat klick? Kom igen nu...De kanske tänker på helheten med bättre multiplats, F2P-spel som warframe, war thunder mfl
Självfallet inte meningslös - den måste ju dragit en hel del folk till sajten och genom sidvisningarna gett bra med reklampengar till ign...Absolut en undersökning som visar förkrossande majoritet föredrar PS4 säger inte ett skit och är helt meningslös
![]()
Postad 17 January 2014 - 13:43
Games Library. Inte 'Games Library in two years, perhaps'.
men hallå. läs vad jag skrev.
jag menar ju att ifall vi ska ta kommande spel in i beräkningarna så har ju Sony betydlgit bättre spel på ingång än Halo och Fable.
Postad 17 January 2014 - 13:44
Självfallet inte meningslös - den måste ju dragit en hel del folk till sajten och genom sidvisningarna gett bra med reklampengar till ign...
Säkert med en fråga per sida också.
Postad 17 January 2014 - 13:54
Jag var med och bidrog till igns undersökning. Det var ju en rätt dålig undersökning det hade ju varit bättre att ge ett betyg mellan 1-10 på varje fråga och enhet istället för antingen eller.
Tror inte det hade spelat någon roll. Folk som gillar ps4an hade satt en etta på allt på xbox och en tia på allt på ps4an och vice verse. Hade räckt med en fråga. Vilken föredrar du, man hade fått ut lika mycket sv det.
Postad 17 January 2014 - 13:57
Vad är det för folk som läser på IGN ? Säkert 100% fanboys och PRO-församlingar.Tror du på fullaste allvar att majoriteten av de som röstat verkligen analyserat det som finns på marknaden och utifrån det gjort ett nyanserat klick? Kom igen nu...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 January 2014 - 13:57.
Postad 17 January 2014 - 14:09
Nu var det ju precis det dom frågade vad föredrar du. Men som jag som har båda systemen tycker de ligger rätt lika på många punkter.Tror inte det hade spelat någon roll. Folk som gillar ps4an hade satt en etta på allt på xbox och en tia på allt på ps4an och vice verse. Hade räckt med en fråga. Vilken föredrar du, man hade fått ut lika mycket sv det.
Postad 17 January 2014 - 14:12
Tror du enbart att det var IGN-läsare som röstat? Eller att ens majoriteten var det? Hade varit betydligt intressantare att se vilka sidor/forum som länkat till click-baitet (eller undersökningen som ign döpt det till).Vad är det för folk som läser på IGN ? Säkert 100% fanboys och PRO-församlingar.
Postad 17 January 2014 - 14:14
Nu var det ju precis det dom frågade vad föredrar du. Men som jag som har båda systemen tycker de ligger rätt lika på många punkter.
Jo men jag menar att underfrågorna om spel, hårdvara eller online inte säger så mycket utan det hade räckt med en fråga alltså vilken kommer du köpa. Xbox, ps4 eller båda. Tror man hade fått ut lika mycket av det som detta...
Postad 17 January 2014 - 14:15
Postad 17 January 2014 - 14:40
Förutom när man vill köpa något via psnstore via webbläsaren den sidan är jätteseg....Nåja, försöker man se det objektivt så skulle samma vinnare komma ut iaf, det är nog majoriteten med om, oavsett vilken konsol man själv äger. Jag anser som sagt enbart att ps4 inte skulle vunnit alla deltävlingar. Men både hårdvara och mjukvara känns mycket bättre och smidigare. Kontrollen kan jag inte uttala mig om, inte heller onlinedelen. Men psstore är smidigare än xbonestore.
Redigerat av jimjans, 17 January 2014 - 14:41.
Postad 17 January 2014 - 15:04
Postad 17 January 2014 - 15:31
Du baserat det antagandet på vad de har producerat tidigare inte på vad som kommer, vilket vi inte vet något om. MS har lovat att storsatsa på spel och nya IPs. Om två år vet vi, nu kan vi spekulera.men hallå. läs vad jag skrev.
jag menar ju att ifall vi ska ta kommande spel in i beräkningarna så har ju Sony betydlgit bättre spel på ingång än Halo och Fable.
All statistik som inte skett under kontrollerade former är i stort sett värdelös. Framförallt när det gäller att besvara något på internet.den där omröstningen säger inte ett skit egentligen, annat än att av de som deltagit i den har fler röstat till ps4ans fördel. Speglar ju inte direkt alla currentgenconsoleägare. Samt att det är omöjligt att räkna in de som röstat utan att äga en konsol
Helt meningslös statistik. Men folk vill ju gärna kunna dra slutsatser av intetsägande data
Postad 17 January 2014 - 15:39
Du baserat det antagandet på vad de har producerat tidigare inte på vad som kommer, vilket vi inte vet något om. MS har lovat att storsatsa på spel och nya IPs. Om två år vet vi, nu kan vi spekulera.
Uncharted är utannonserat, GG jobbar på ny IP, Infamous släpps i vår, the order 1886 släpps i höst/vinter.
Postad 17 January 2014 - 15:42
Redigerat av beat_strandh, 17 January 2014 - 15:43.
Postad 17 January 2014 - 15:49
According to Nelson, we should all just be glad that the consoles are selling well, whichever machine we favor. "Both new platforms are off to a great start," he wrote. "We all should be celebrating a healthy vibrant industry. Sony has done a good job and they should be commended. The hate that infects gaming in the online space needs to go away." Daww.
"Sony will sell a ton," Hryb added down the page. "We will sell a ton. The industry is doing well...and consumers have choice."
This echoes recent comments to OXM by Microsoft Studios headman Phil Spencer, who said of Sony that he "really respects their focus on investing in new things and creative things". Spencer also had praise for Nintendo, observing that "their first-party is such an amazing asset."
Postad 17 January 2014 - 17:32
Som sagt var, vi har ingen aning om hur de spelen är eller D4, Quantum Break eller Sunset Overdrive.Uncharted är utannonserat, GG jobbar på ny IP, Infamous släpps i vår, the order 1886 släpps i höst/vinter.
Sony vann fajten på förra generationen, hur dagens generation ser ut kan vi bara spekulera i.
Postad 17 January 2014 - 17:46
Självklart, det är min subjektiva åsiktKan väl diskuteras iofs.
Min lista på bra exklusiva spel
Xbox 360
Crackdown
Fable II
Forza 3
Forza 4
Gears 1
Gears 2
Gears 3
Halo 3 ODST
PS3
Demon's Souls
God of War III
InFamous
InFamous 2
Killzone 2
The Last of Us
LittleBigPlanet
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Uncharted
Uncharted 2
Uncharted 3
Valkyria Chronicles
Postad 17 January 2014 - 19:20
Oja! Idag var det förjävligt. Tror dom myglar med det så att man inte ska kunna köpa sina gratis ps+-spel via plattan eller någotFörutom när man vill köpa något via psnstore via webbläsaren den sidan är jätteseg....
Postad 17 January 2014 - 22:33
Edit: Men va i helv... här är artikeln om Xbox One:s snara världsdominans i Japan.
Redigerat av Zoiler, 17 January 2014 - 22:34.
Postad 18 January 2014 - 10:02
Undrar vilka japanska exklusiva titlar PS4 och Xbox One får.
Edit: Men va i helv... här är artikeln om Xbox One:s snara världsdominans i Japan.
YES! Lost Odyssey 2?
(Ett spel som Tinboy missade i sin lista. Hatade när jag spelade det, älskade det när jag glömt hur mycket jag hatade det)
Postad 18 January 2014 - 14:04
Postad 18 January 2014 - 14:39
Tänk om ett år? när MS riktigt har finslipat sin låda och kan locka fler och fler utvecklare med "häftiga" funktioner som enbart xbox one har att erbjuda deras spel...MS kommer att vinna striden i slutet.
Postad 18 January 2014 - 15:19
http://www.youtube.c...h?v=c9O6-gU9iSQ
with it's $500 price point, the Xbox One led annual hardware sales on a dollar basis
Postad 18 January 2014 - 19:18
Försökte spela det, orkade inte med det. Var inget uppseendeväckande direkt 7 år efter release.
Nä, Det är ju mer som gamla FF (typ sjuan) än de senare FF där man ska följa en snitslad stig och trycka på 'A'.
Postad 19 January 2014 - 10:13
Självklart, det är min subjektiva åsikt
Min lista på bra exklusiva spel
Xbox 360
Crackdown
Fable II
Forza 3
Forza 4
Gears 1
Gears 2
Gears 3
Halo 3 ODST
PS3
Demon's Souls
God of War III
InFamous
InFamous 2
Killzone 2
The Last of Us
LittleBigPlanet
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Uncharted
Uncharted 2
Uncharted 3
Valkyria Chronicles
Left 4 Dead till Xbox ks bara in på den listan
Postad 20 January 2014 - 07:31
All statistik som inte skett under kontrollerade former är i stort sett värdelös. Framförallt när det gäller att besvara något på internet.
Precis vad jag ville komma fram till. Inte något eget ställningstagande till vilken konsol som är bäst då jag bara har en ps4 än
Postad 20 January 2014 - 13:09
Spela när andra vill titta på något på tv, check, spela i sängen, check, lyssna på NPR och titta på Hulu med en till pryl, check..
Postad 21 January 2014 - 18:54
Oh, sneaky kampanj MS...
http://arstechnica.c...x-one-mentions/
http://www.youtube.c...7DseacR1-ttTdOg
Inte något superkonstigt verkar det som ?
Postad 21 January 2014 - 19:22
Inte något superkonstigt verkar det som ?
Ovanligt nej men det är jäkligt tråkigt. Om Sony skulle visa sig vara lika goda kålsupare hade inte förvånat mig det minsta.
Postad 21 January 2014 - 20:10
Samma göra såklart stora sidor också.
Oftast är det väl mer en Silent Agreement, ni testar våra produkter och vi köper annonser. Klart saker vinklas då.
Postad 22 January 2014 - 15:21
http://www.aftonblad...icle18212914.ab
Är det uppblåst av Aftonbladet eller är det så illa som det verkar?
Postad 22 January 2014 - 15:27
Sparfiler på PS4 försvinner, med mera:
http://www.aftonblad...icle18212914.ab
Är det uppblåst av Aftonbladet eller är det så illa som det verkar?
ingen som vet, för det finns inga spel att spela på någon av xb1/ps4
( jag har inte haft några problem med min ps4a, än, peppar peppar ta i trä
Postad 22 January 2014 - 20:21
http://www.youtube.c...h?v=PRLIixZK_eo
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 22 January 2014 - 20:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?