Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3551

Postad 06 October 2017 - 17:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0
Klart som korvspad, man tackar!

#3552

Postad 06 October 2017 - 18:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Det här kommer nog bli fränt:
https://www.instagra...m/polestarcars/

eDq93jS.png
Det blir fett, väldigt mkt Concept Coupé.
Volvo-C-Coupe-Concept-rear-end.jpg

Och anar man en Koeningsegg-dörr?

Redigerat av pacman, 06 October 2017 - 18:02.


#3553

Postad 06 October 2017 - 18:18

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Yes .. kört med det i många år nu och har funkat bra


Där ser man. Har testat kina däck och nu senast kumho. Värsta skräpet jag varit med om. Funkade inte på Mercan iaf.
Sitter Conti på nu och e som en dröm å åka...

#3554

Postad 06 October 2017 - 18:34

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Där ser man. Har testat kina däck och nu senast kumho. Värsta skräpet jag varit med om. Funkade inte på Mercan iaf.
Sitter Conti på nu och e som en dröm å åka...

Har Continental på sommar och vinter. Toknöjd :)

Kinadäck har jag skippat, men kollegan har ett par Kingstar på sin Clio. Tappar greppet oregelbundet oavsett underlag och väglag...

Redigerat av MartinAberg, 06 October 2017 - 18:35.


#3555

Postad 06 October 2017 - 19:28

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

iof så är det första gången jag testar Landsail som vinterdäck, men aldrig haft problem med deras sommardäck, aldrig tappat grepp när man kör i vatten, slits inte så mycket på gummit, normal ljudvolym. Men sen åker jag inte så långa sträckor och maxhastigheten är 70 så jag tror dessa gör sitt jobb för mig, men jag är nöjd med deras sommardäck så därför testar jag även deras vinterdäck nu



#3556

Postad 06 October 2017 - 19:36

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Gör nog sitt jobb. Har en kompis som även han tycker att det är ett av de bättre ”billiga” däcken.

#3557

Postad 06 October 2017 - 19:43

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Gör nog sitt jobb. Har en kompis som även han tycker att det är ett av de bättre ”billiga” däcken.

som sagt kör nog bara 6-7 km om dagen i sthlm, så de funkar nog, hade jag åkt längre sträckor så hade jag nog valt annorlunda



#3558

Postad 06 October 2017 - 20:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Man kan lägga 20-30.000kr på fälgar för att det är häftigt och snyggt, men när det kommer till säkerhet för både en själv och sina medtrafikanter så är man snål???

Krävs inte många meter för att mista eller ta ett liv...

#3559

Postad 06 October 2017 - 20:24

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

eDq93jS.png
Det blir fett, väldigt mkt Concept Coupé.Volvo-C-Coupe-Concept-rear-end.jpg
Och anar man en Koeningsegg-dörr?


Den där concept-bilen är helt sjukt snygg!

#3560

Postad 06 October 2017 - 20:36

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Denna skulle va nåt :)

Bifogad fil  001F43AA-2177-4D11-8B46-D5F2A38EDC51.jpeg   132.55K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av mikkiz, 06 October 2017 - 20:43.


#3561

Postad 06 October 2017 - 21:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Kan man behålla vinterhjul från en förmånsbil till en annan?

#3562

Postad 06 October 2017 - 22:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Kan man behålla vinterhjul från en förmånsbil till en annan?

Det beror på hur den är leasad, hur vinterhjulen köpts in samt vad avtalet säger. Köper firman loss den och säljer den vidare själv så är det ju inga problem, eller om bilen inte levererades med vinterhjulen från bilfirman.

 

Vi köper loss våra bilar och säljer vidare, så jag tog vinterhjulen från förra Passaten och satte på Touranen iom däcken bara hade rullat en säsong vid det tillfället.



#3563

Postad 06 October 2017 - 23:22

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Nu börjar det se bra ut under huven med lite nytt...
Strokermotor på 510 häst blir bra :)

 

Kommer låta gött ser det ut som!

Fick fälgarna idag :-D 

 

Dessa blir perfekta för vintern

 

Riktigt snygga!

Den där concept-bilen är helt sjukt snygg!

Man är allt lite stolt över att jobba på Volvo nu för tiden. :)



#3564

Postad 07 October 2017 - 05:23

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1310 inlägg
  • 0

Yes .. kört med det i många år nu och har funkat bra

Kör även jag med landsail på ena bilen sommartid.
Blev överraskad, har inte märkt något konstigt utan tvärtom.
Tyst och bra grepp.
Testades ju dessutom positivt Och klarade sig tom bättre än ett Michelin däck.

Deras vinterdäck hittade jag en norsk test på. Den var väl inte jätte positiv med dåligt grepp på snö och is.
Med bäst grepp av alla däck på torr och våt asfalt.

Dock kom en Soft version av deras dubbfria som skall vara ett nordiskt däck efter testen. Hade varit intressant hurpass mycket bättre den är på is och snö.

Edit:

Såg att landails friktionsdäck även är med i aftonbladets senaste test. Här är det europeiskt modell och inte den nordiska soft som testats.
Hamnar i botten med linglong och nankang.

Redigerat av tomasgbg, 07 October 2017 - 07:30.


#3565

Postad 07 October 2017 - 11:52

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Kör även jag med landsail på ena bilen sommartid.
Blev överraskad, har inte märkt något konstigt utan tvärtom.
Tyst och bra grepp.
Testades ju dessutom positivt Och klarade sig tom bättre än ett Michelin däck.

Deras vinterdäck hittade jag en norsk test på. Den var väl inte jätte positiv med dåligt grepp på snö och is.
Med bäst grepp av alla däck på torr och våt asfalt.

Dock kom en Soft version av deras dubbfria som skall vara ett nordiskt däck efter testen. Hade varit intressant hurpass mycket bättre den är på is och snö.

Edit:

Såg att landails friktionsdäck även är med i aftonbladets senaste test. Här är det europeiskt modell och inte den nordiska soft som testats.
Hamnar i botten med linglong och nankang.

Usch da .. får se hur de är och köra med, annars är det bara att byta helt enkelt.

Såg också det norska testet, de hamnade väl i mitten där av de testade däcken har jag för mig.


Redigerat av fristil, 07 October 2017 - 11:55.


#3566

Postad 07 October 2017 - 13:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0

Kört en sommar med landsail till lilltoyan.

Funkat perfekt för de  sortens körning, snurra i stan å lite blandad körning 



#3567

Postad 08 October 2017 - 15:33

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

någon här som har erfarenhet av Japan Racing fälgar?



#3568

Postad 08 October 2017 - 18:13

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

någon här som har erfarenhet av Japan Racing fälgar?


Ja dom är skit, hade jr-11 på mina förra bil och dom såg ut som skit efter 3 månader, fulla i stenskott

#3569

Postad 08 October 2017 - 18:21

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Ja dom är skit, hade jr-11 på mina förra bil och dom såg ut som skit efter 3 månader, fulla i stenskott

fan da .. just JR-11 och JR-25 som jag spanat in.

 

fulla i stenskott? hur har du kört?


Redigerat av fristil, 08 October 2017 - 18:55.


#3570

Postad 08 October 2017 - 19:21

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

fan da .. just JR-11 och JR-25 som jag spanat in.

fulla i stenskott? hur har du kört?

Jag körde bara asfalt.
Just jr-11 är idiotiskt gjord med fälgkanten som går ca 1cm utanför däcket

Bifogad fil(er)



#3571

Postad 08 October 2017 - 19:56

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

aha .. men förutom det da? de andra som jag gillar e JR-21 och JR-25, de har inte den designen



#3572

Postad 08 October 2017 - 20:03

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

aha .. men förutom det da? de andra som jag gillar e JR-21 och JR-25, de har inte den designen


Jag fick lite obalans i bakfälgarna efter ca 1500mil vet inte om det var däcken (Kina) eller fälgarna det berodde på, fälgarna bak var 10" breda så dom blir ju ganska känsliga för slag mot inre fälgkanten

#3573

Postad 08 October 2017 - 20:38

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Jag fick lite obalans i bakfälgarna efter ca 1500mil vet inte om det var däcken (Kina) eller fälgarna det berodde på, fälgarna bak var 10" breda så dom blir ju ganska känsliga för slag mot inre fälgkanten

balansvikterna som lossnat? det har mina gjort nu upptäckte jag på mina Dezent fälgar. Men annars verkar ju JR-11 som gjort för att stöta i trottoarer när man parkerar ;-)



#3574

Postad 08 October 2017 - 21:46

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

balansvikterna som lossnat? det har mina gjort nu upptäckte jag på mina Dezent fälgar. Men annars verkar ju JR-11 som gjort för att stöta i trottoarer när man parkerar ;-)


Nej tror inte att balansvikterna hade lossat för mig.
Man försökte ju inte få in bilen så nära trottoaren som möjligt när man parkera ivf :)

#3575

Postad 09 October 2017 - 17:49

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 1

Vad tycker ni om Momo Revenge på Golf .. fälgarna ligger rätt i pris i alla fall

Bifogad fil(er)



#3576

Postad 10 October 2017 - 00:41

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Snygga!



#3577

Postad 10 October 2017 - 10:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Den där concept-bilen är helt sjukt snygg!

Riktiga bilen börjar växa fram nu. Kommer lätt blir den coolaste Volvon hittills (som iofs inte kommer heta Volvo :))
hrlO0zL.jpg

Hoppas de vågar göra en "estate" oxå, vore klart kul och udda.

Redigerat av pacman, 11 October 2017 - 06:52.


#3578

Postad 11 October 2017 - 17:14

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Festligt, läste precis genom förra sidan ang vw passat och DSG-lådan.. Beställde en ny passat med DSG för 30 min sen :D håller tummarna.. Leverans i januari

#3579

Postad 11 October 2017 - 20:17

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 1
Det blir ett lotteri :)

#3580

Postad 11 October 2017 - 20:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 2

Det blir ett lotteri :)

Vilket högkvalificerat skitsnack.

#3581

Postad 11 October 2017 - 20:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0

Inte ens ett lotteri



#3582

Postad 11 October 2017 - 21:15

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Vilket högkvalificerat skitsnack.


Oj det va visst en öm punkt :) tihi

Inte ens ett lotteri


Jooodaa ;)

#3583

Postad 11 October 2017 - 23:39

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Inte ens ett lotteri

 

"Vinst" varje gånglotteri....



#3584

Postad 12 October 2017 - 03:53

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

"Vinst" varje gånglotteri....


Jo det kan bli så att man får gå (skämt) ;)

#3585

Postad 12 October 2017 - 04:35

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Jo det kan bli så att man får gå (skämt) ;)

Då kan du ta fram fakta på hur höga oddsen för det är. Hur många bilar, som inte körs som taxi, har haft problem senaste 4-5 åren?

#3586

Postad 12 October 2017 - 05:33

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Då kan du ta fram fakta på hur höga oddsen för det är. Hur många bilar, som inte körs som taxi, har haft problem senaste 4-5 åren?


3,67% snabbt uträknat :) Så risken finns :)

#3587

Postad 12 October 2017 - 05:49

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Om ni fick välja bil för 7,5 pbb - vad skulle ni då valt? Måste vara inkl vinterdäck.

 

Audi A6 Avant 2.0tdi automat med S-line interiör och exteriör paket.

Dom "slänger" iväg såna efter än nu då det kommer en helt ny A6:a till våren.

 

Är inte vinterdäck med där men brukar vara lösbart vid "snabb affär" :)



#3588

Postad 12 October 2017 - 07:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

3,67% snabbt uträknat :) Så risken finns :)

Humor :)
När ska du presentera fakta då?

#3589

Postad 12 October 2017 - 07:26

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Har en del kollegor som kört VAG med DSG å de har mig veterligen inte haft några problem, vi kör mest lite längre sträckor förvisso!

#3590

Postad 12 October 2017 - 07:32

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Humor :)
När ska du presentera fakta då?


Sluta va så löjlig. Jag gör det när du bevisar att det inte finns fel :)

Har en del kollegor som kört VAG med DSG å de har mig veterligen inte haft några problem, vi kör mest lite längre sträckor förvisso!


Och jag känner FÖR många som haft/har problem.

#3591

Postad 12 October 2017 - 07:56

miha04
  • miha04
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Har min andra passat med DSG förra en r-line diesel fyrhjulsdriven, nu en alltrack bensin. Inga DSC problem. 

Flera kolegor som har dsg lådor inga problem där.



#3592

Postad 12 October 2017 - 08:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Har haft 4st passater och nu en Touran, alla med DSG. På förra jobbet körde alla Passat eller Golf, nästan alla med DSG.

Inte en enda av dessa, eller bekantas bilar, har haft problem med DSG-lådorna.

Däremot känner jag ett par personer som haft problem med sina TAXI-bilar. Men så finns det JÄVLIGT många TAXI-bilar och de har allt annat än normalt körsätt.

Så snälla Mikkiz, lägg ner ditt förbaskade trams nu.

#3593

Postad 12 October 2017 - 08:31

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Har haft 4st passater och nu en Touran, alla med DSG. På förra jobbet körde alla Passat eller Golf, nästan alla med DSG.



Inte en enda av dessa, eller bekantas bilar, har haft problem med DSG-lådorna.

Däremot känner jag ett par personer som haft problem med sina TAXI-bilar. Men så finns det JÄVLIGT många TAXI-bilar och de har allt annat än normalt körsätt.

Så snälla Mikkiz, lägg ner ditt förbaskade trams nu.

Och jag känner flera st som har haft problem med sina lådor så lägg ner ditt förbannade trams nu. Börjar bli tröttsamt.
Säger inte att alla har problem men att det är/har varit mer fel än andra märken.
Men att vag bilar har kvalitetsproblem e väl känt sen länge.
:)

Redigerat av mikkiz, 12 October 2017 - 08:36.


#3594

Postad 12 October 2017 - 08:42

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2625 inlägg
  • 1

Och jag känner flera st som har haft problem med sina lådor så lägg ner ditt förbannade trams nu. Börjar bli tröttsamt.
Säger inte att alla har problem men att det är/har varit mer fel än andra märken.
Men att vag bilar har kvalitetsproblem e väl känt sen länge.
:)

 

Du måste ha en jäkligt stor bekantskapskrets.....



#3595

Postad 12 October 2017 - 08:52

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Du måste ha en jäkligt stor bekantskapskrets.....

Nej inte speciellt och det säger väl en del....
Men alla har sina åsikter/erfarenheter.
Kommer nog aldrig vara överens så jag tycker vi avslutar den här disk och pratar om nåt roligare ist :)

Redigerat av mikkiz, 12 October 2017 - 09:29.


#3596

Postad 12 October 2017 - 10:52

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

visst är det känt att DSG lådorna varit sköra under åren och att det är en sak som sticker ut negativt på dessa bilar.

Likaså kamkedjor på dom små motorerna (speciellt 1.4 liters motorn)   Har själv ett par bekanta som haft strul med nämnda saker på Golf/Passat.

Å andra sidan så hade vi flera företagsbilar som rullade på utan bekymmer.  Vissa får massa strul andra inga :)

Har själv kört 4 olika Audi som tjänstebilar senaste 10 åren och aldrig haft ett enda litet bekymmer. Samtliga bilar har rullat 10k mil eller lite mer.

Grannen skulle efter dubbla motorras på sin Audi aldrig mer köpa en om dom så kastade en bil efter honom :P



#3597

Postad 12 October 2017 - 17:18

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Audi A6 Avant 2.0tdi automat med S-line interiör och exteriör paket.
Dom "slänger" iväg såna efter än nu då det kommer en helt ny A6:a till våren.

Är inte vinterdäck med där men brukar vara lösbart vid "snabb affär" :)


Men A6an är ju så förbannat...stor.
Jag skulle nog kunna tänka mig en VW Golf Alltrack faktiskt, räcker gott och väl. Eller en A4.

#3598

Postad 12 October 2017 - 17:32

S319
  • S319
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Men A6an är ju så förbannat...stor.
Jag skulle nog kunna tänka mig en VW Golf Alltrack faktiskt, räcker gott och väl. Eller en A4.


Jag skulle tipsa om att kolla på Skoda Octavia, dom har bra priser just nu. Både om man har ramavtal eller inte.

#3599

Postad 12 October 2017 - 18:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Octavian är ett bra tips.

Tänkte mest på att du faktiskt får en grymt välutrustad Audi för 7.5 basbelopp. Storleken vänjer man sig vid snabbt :)

en ny A4 är faktiskt rätt mycket dyrare med likadan utrustning idag.



#3600

Postad 12 October 2017 - 19:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Skoda ingår inte i vår policy tyvärr.




Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.