Postad 06 October 2017 - 18:00
Det här kommer nog bli fränt:
https://www.instagra...m/polestarcars/

Det blir fett, väldigt mkt Concept Coupé.

Och anar man en Koeningsegg-dörr?
Redigerat av pacman, 06 October 2017 - 18:02.
Postad 06 October 2017 - 18:18
Yes .. kört med det i många år nu och har funkat bra
Där ser man. Har testat kina däck och nu senast kumho. Värsta skräpet jag varit med om. Funkade inte på Mercan iaf.
Sitter Conti på nu och e som en dröm å åka...
Postad 06 October 2017 - 18:34
Har Continental på sommar och vinter. ToknöjdDär ser man. Har testat kina däck och nu senast kumho. Värsta skräpet jag varit med om. Funkade inte på Mercan iaf.
Sitter Conti på nu och e som en dröm å åka...
Kinadäck har jag skippat, men kollegan har ett par Kingstar på sin Clio. Tappar greppet oregelbundet oavsett underlag och väglag...
Redigerat av MartinAberg, 06 October 2017 - 18:35.
Postad 06 October 2017 - 19:28
iof så är det första gången jag testar Landsail som vinterdäck, men aldrig haft problem med deras sommardäck, aldrig tappat grepp när man kör i vatten, slits inte så mycket på gummit, normal ljudvolym. Men sen åker jag inte så långa sträckor och maxhastigheten är 70 så jag tror dessa gör sitt jobb för mig, men jag är nöjd med deras sommardäck så därför testar jag även deras vinterdäck nu
Postad 06 October 2017 - 19:36
Postad 06 October 2017 - 19:43
Gör nog sitt jobb. Har en kompis som även han tycker att det är ett av de bättre ”billiga” däcken.
som sagt kör nog bara 6-7 km om dagen i sthlm, så de funkar nog, hade jag åkt längre sträckor så hade jag nog valt annorlunda
Postad 06 October 2017 - 20:06
Krävs inte många meter för att mista eller ta ett liv...
Postad 06 October 2017 - 20:24
Det blir fett, väldigt mkt Concept Coupé.
Och anar man en Koeningsegg-dörr?
Den där concept-bilen är helt sjukt snygg!
Postad 06 October 2017 - 20:36
001F43AA-2177-4D11-8B46-D5F2A38EDC51.jpeg 132.55K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av mikkiz, 06 October 2017 - 20:43.
Postad 06 October 2017 - 22:00
Kan man behålla vinterhjul från en förmånsbil till en annan?
Det beror på hur den är leasad, hur vinterhjulen köpts in samt vad avtalet säger. Köper firman loss den och säljer den vidare själv så är det ju inga problem, eller om bilen inte levererades med vinterhjulen från bilfirman.
Vi köper loss våra bilar och säljer vidare, så jag tog vinterhjulen från förra Passaten och satte på Touranen iom däcken bara hade rullat en säsong vid det tillfället.
Postad 06 October 2017 - 23:22
Nu börjar det se bra ut under huven med lite nytt...
Strokermotor på 510 häst blir bra
Kommer låta gött ser det ut som!
Fick fälgarna idag :-D
Dessa blir perfekta för vintern
Riktigt snygga!
Den där concept-bilen är helt sjukt snygg!
Man är allt lite stolt över att jobba på Volvo nu för tiden. ![]()
Postad 07 October 2017 - 05:23
Kör även jag med landsail på ena bilen sommartid.Yes .. kört med det i många år nu och har funkat bra
Blev överraskad, har inte märkt något konstigt utan tvärtom.
Tyst och bra grepp.
Testades ju dessutom positivt Och klarade sig tom bättre än ett Michelin däck.
Deras vinterdäck hittade jag en norsk test på. Den var väl inte jätte positiv med dåligt grepp på snö och is.
Med bäst grepp av alla däck på torr och våt asfalt.
Dock kom en Soft version av deras dubbfria som skall vara ett nordiskt däck efter testen. Hade varit intressant hurpass mycket bättre den är på is och snö.
Edit:
Såg att landails friktionsdäck även är med i aftonbladets senaste test. Här är det europeiskt modell och inte den nordiska soft som testats.
Hamnar i botten med linglong och nankang.
Redigerat av tomasgbg, 07 October 2017 - 07:30.
Postad 07 October 2017 - 11:52
Kör även jag med landsail på ena bilen sommartid.
Blev överraskad, har inte märkt något konstigt utan tvärtom.
Tyst och bra grepp.
Testades ju dessutom positivt Och klarade sig tom bättre än ett Michelin däck.
Deras vinterdäck hittade jag en norsk test på. Den var väl inte jätte positiv med dåligt grepp på snö och is.
Med bäst grepp av alla däck på torr och våt asfalt.
Dock kom en Soft version av deras dubbfria som skall vara ett nordiskt däck efter testen. Hade varit intressant hurpass mycket bättre den är på is och snö.
Edit:
Såg att landails friktionsdäck även är med i aftonbladets senaste test. Här är det europeiskt modell och inte den nordiska soft som testats.
Hamnar i botten med linglong och nankang.
Usch da .. får se hur de är och köra med, annars är det bara att byta helt enkelt.
Såg också det norska testet, de hamnade väl i mitten där av de testade däcken har jag för mig.
Redigerat av fristil, 07 October 2017 - 11:55.
Postad 07 October 2017 - 13:23
Kört en sommar med landsail till lilltoyan.
Funkat perfekt för de sortens körning, snurra i stan å lite blandad körning
Postad 08 October 2017 - 18:13
någon här som har erfarenhet av Japan Racing fälgar?
Ja dom är skit, hade jr-11 på mina förra bil och dom såg ut som skit efter 3 månader, fulla i stenskott
Postad 08 October 2017 - 18:21
Ja dom är skit, hade jr-11 på mina förra bil och dom såg ut som skit efter 3 månader, fulla i stenskott
fan da .. just JR-11 och JR-25 som jag spanat in.
fulla i stenskott? hur har du kört?
Redigerat av fristil, 08 October 2017 - 18:55.
Postad 08 October 2017 - 19:21
Jag körde bara asfalt.fan da .. just JR-11 och JR-25 som jag spanat in.
fulla i stenskott? hur har du kört?
Just jr-11 är idiotiskt gjord med fälgkanten som går ca 1cm utanför däcket
Bifogad fil(er)
Postad 08 October 2017 - 19:56
aha .. men förutom det da? de andra som jag gillar e JR-21 och JR-25, de har inte den designen
Postad 08 October 2017 - 20:03
aha .. men förutom det da? de andra som jag gillar e JR-21 och JR-25, de har inte den designen
Jag fick lite obalans i bakfälgarna efter ca 1500mil vet inte om det var däcken (Kina) eller fälgarna det berodde på, fälgarna bak var 10" breda så dom blir ju ganska känsliga för slag mot inre fälgkanten
Postad 08 October 2017 - 20:38
Jag fick lite obalans i bakfälgarna efter ca 1500mil vet inte om det var däcken (Kina) eller fälgarna det berodde på, fälgarna bak var 10" breda så dom blir ju ganska känsliga för slag mot inre fälgkanten
balansvikterna som lossnat? det har mina gjort nu upptäckte jag på mina Dezent fälgar. Men annars verkar ju JR-11 som gjort för att stöta i trottoarer när man parkerar ;-)
Postad 08 October 2017 - 21:46
balansvikterna som lossnat? det har mina gjort nu upptäckte jag på mina Dezent fälgar. Men annars verkar ju JR-11 som gjort för att stöta i trottoarer när man parkerar ;-)
Nej tror inte att balansvikterna hade lossat för mig.
Man försökte ju inte få in bilen så nära trottoaren som möjligt när man parkera ivf
Postad 09 October 2017 - 17:49
Vad tycker ni om Momo Revenge på Golf .. fälgarna ligger rätt i pris i alla fall
Bifogad fil(er)
Postad 10 October 2017 - 10:32
Riktiga bilen börjar växa fram nu. Kommer lätt blir den coolaste Volvon hittills (som iofs inte kommer heta VolvoDen där concept-bilen är helt sjukt snygg!

Hoppas de vågar göra en "estate" oxå, vore klart kul och udda.
Redigerat av pacman, 11 October 2017 - 06:52.
Postad 11 October 2017 - 17:14
Postad 11 October 2017 - 21:15
Vilket högkvalificerat skitsnack.
Oj det va visst en öm punkt
Inte ens ett lotteri
Jooodaa
Postad 12 October 2017 - 03:53
"Vinst" varje gånglotteri....
Jo det kan bli så att man får gå (skämt)
Postad 12 October 2017 - 04:35
Då kan du ta fram fakta på hur höga oddsen för det är. Hur många bilar, som inte körs som taxi, har haft problem senaste 4-5 åren?Jo det kan bli så att man får gå (skämt)
Postad 12 October 2017 - 05:33
Då kan du ta fram fakta på hur höga oddsen för det är. Hur många bilar, som inte körs som taxi, har haft problem senaste 4-5 åren?
3,67% snabbt uträknat
Postad 12 October 2017 - 05:49
Om ni fick välja bil för 7,5 pbb - vad skulle ni då valt? Måste vara inkl vinterdäck.
Audi A6 Avant 2.0tdi automat med S-line interiör och exteriör paket.
Dom "slänger" iväg såna efter än nu då det kommer en helt ny A6:a till våren.
Är inte vinterdäck med där men brukar vara lösbart vid "snabb affär" ![]()
Postad 12 October 2017 - 07:01
Humor3,67% snabbt uträknat
Så risken finns
När ska du presentera fakta då?
Postad 12 October 2017 - 07:26
Postad 12 October 2017 - 07:32
Humor
När ska du presentera fakta då?
Sluta va så löjlig. Jag gör det när du bevisar att det inte finns fel
Har en del kollegor som kört VAG med DSG å de har mig veterligen inte haft några problem, vi kör mest lite längre sträckor förvisso!
Och jag känner FÖR många som haft/har problem.
Postad 12 October 2017 - 07:56
Har min andra passat med DSG förra en r-line diesel fyrhjulsdriven, nu en alltrack bensin. Inga DSC problem.
Flera kolegor som har dsg lådor inga problem där.
Postad 12 October 2017 - 08:21
Inte en enda av dessa, eller bekantas bilar, har haft problem med DSG-lådorna.
Däremot känner jag ett par personer som haft problem med sina TAXI-bilar. Men så finns det JÄVLIGT många TAXI-bilar och de har allt annat än normalt körsätt.
Så snälla Mikkiz, lägg ner ditt förbaskade trams nu.
Postad 12 October 2017 - 08:31
Och jag känner flera st som har haft problem med sina lådor så lägg ner ditt förbannade trams nu. Börjar bli tröttsamt.Har haft 4st passater och nu en Touran, alla med DSG. På förra jobbet körde alla Passat eller Golf, nästan alla med DSG.
Inte en enda av dessa, eller bekantas bilar, har haft problem med DSG-lådorna.
Däremot känner jag ett par personer som haft problem med sina TAXI-bilar. Men så finns det JÄVLIGT många TAXI-bilar och de har allt annat än normalt körsätt.
Så snälla Mikkiz, lägg ner ditt förbaskade trams nu.
Säger inte att alla har problem men att det är/har varit mer fel än andra märken.
Men att vag bilar har kvalitetsproblem e väl känt sen länge.
Redigerat av mikkiz, 12 October 2017 - 08:36.
Postad 12 October 2017 - 08:42
Och jag känner flera st som har haft problem med sina lådor så lägg ner ditt förbannade trams nu. Börjar bli tröttsamt.
Säger inte att alla har problem men att det är/har varit mer fel än andra märken.
Men att vag bilar har kvalitetsproblem e väl känt sen länge.
Du måste ha en jäkligt stor bekantskapskrets.....
Postad 12 October 2017 - 08:52
Nej inte speciellt och det säger väl en del....Du måste ha en jäkligt stor bekantskapskrets.....
Men alla har sina åsikter/erfarenheter.
Kommer nog aldrig vara överens så jag tycker vi avslutar den här disk och pratar om nåt roligare ist
Redigerat av mikkiz, 12 October 2017 - 09:29.
Postad 12 October 2017 - 10:52
visst är det känt att DSG lådorna varit sköra under åren och att det är en sak som sticker ut negativt på dessa bilar.
Likaså kamkedjor på dom små motorerna (speciellt 1.4 liters motorn) Har själv ett par bekanta som haft strul med nämnda saker på Golf/Passat.
Å andra sidan så hade vi flera företagsbilar som rullade på utan bekymmer. Vissa får massa strul andra inga ![]()
Har själv kört 4 olika Audi som tjänstebilar senaste 10 åren och aldrig haft ett enda litet bekymmer. Samtliga bilar har rullat 10k mil eller lite mer.
Grannen skulle efter dubbla motorras på sin Audi aldrig mer köpa en om dom så kastade en bil efter honom ![]()
Postad 12 October 2017 - 17:18
Audi A6 Avant 2.0tdi automat med S-line interiör och exteriör paket.
Dom "slänger" iväg såna efter än nu då det kommer en helt ny A6:a till våren.
Är inte vinterdäck med där men brukar vara lösbart vid "snabb affär"
Men A6an är ju så förbannat...stor.
Jag skulle nog kunna tänka mig en VW Golf Alltrack faktiskt, räcker gott och väl. Eller en A4.
Postad 12 October 2017 - 17:32
Men A6an är ju så förbannat...stor.
Jag skulle nog kunna tänka mig en VW Golf Alltrack faktiskt, räcker gott och väl. Eller en A4.
Jag skulle tipsa om att kolla på Skoda Octavia, dom har bra priser just nu. Både om man har ramavtal eller inte.
Postad 12 October 2017 - 18:31
Octavian är ett bra tips.
Tänkte mest på att du faktiskt får en grymt välutrustad Audi för 7.5 basbelopp. Storleken vänjer man sig vid snabbt ![]()
en ny A4 är faktiskt rätt mycket dyrare med likadan utrustning idag.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
|
Ljud →
Bilstereo →
Sätta in 6030cs fram, (hjälp med beräkning av volym)Startad av Oliwer_98 , 14 Apr 2015 |
|
|
|
|
Övrigt →
Off Topic →
Skoda Yeti - 4x4, Diesel, Automat och snökörning...Startad av Unregistered5299859a , 08 Oct 2011 |
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
15 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?