LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 11 January 2017 - 14:26
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Såg denna Oled från Sony: https://www.sony.se/...rater/a1-series
När jag tittar hur den står, så verkar det som den lutar bakåt, samt står helt mot själva ytan ( tv bänken )
Detta kan väl inte vara så smart ?
Varför lutar en tv bakåt ??
Och varför ska man ha den som en tavelram stående med nederkanten på tv helt mot tv bänken ??
Jag vill ju att den ska komma upp lite från tv bänken, samt att den ska stå rakt upp, inte luta bakåt, verkar korkat tycker jag.
Eller är det bara jag som ser fel ?
Ser jättekonstigt ut. Men tyvärr fel forum att posta i då den inte har att göra med LG B6
Postad 11 January 2017 - 14:35
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Ser jättekonstigt ut. Men tyvärr fel forum att posta i då den inte har att göra med LG B6 
Ja just det, sorry, har suttit för länge och följt denna tråden 
Ska se om jag kan ta bort inlägget 
Postad 11 January 2017 - 17:01
dsirk
-
dsirk
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Skulle iofs tippa på att det är en LG svaghet snarare.
När materialet är någorlunda bra eller bra skiner LG B6 och man ler nöjt. LG B6 borde då även vara bra på att visa dåligt material i all sin usla prakt ...
Tillkortakommandet för LG mot t ex Sony (som ofta avhandlats här) skulle snarare handla om uppskalning av material med låg upplösning?
Postad 11 January 2017 - 22:46
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Fick min B6 isf-kalibrerad idag. Blev väldigt nöjd med resultatet och enligt killen som kalibrerade såg det väldigt bra ut på värdena... Har inte fått resultatet i pappersform ännu, men är som sagt väldigt nöjd med hur jag upplever bilden!
Gav verkligen det där lilla extra, vilket var precis vad jag hoppades på.
Postad 11 January 2017 - 22:52
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Fick min B6 isf-kalibrerad idag. Blev väldigt nöjd med resultatet och enligt killen som kalibrerade såg det väldigt bra ut på värdena... Har inte fått resultatet i pappersform ännu, men är som sagt väldigt nöjd med hur jag upplever bilden!
Gav verkligen det där lilla extra, vilket var precis vad jag hoppades på.
Var det Media Markt du anlitade för kalibreringen om jag får fråga?
Postad 11 January 2017 - 23:05
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Var det Media Markt du anlitade för kalibreringen om jag får fråga?
Ja, det blev hos Media Markt. Var svårt att stå emot det priset.
Postad 12 January 2017 - 11:19
Azper
-
Azper
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Ja, det blev hos Media Markt. Var svårt att stå emot det priset.
Gjorde du kalibreringen i varuhuset eller hemma? Hur lång tid tog den ungefär?
Sitter själv och funderar på om man ska ta hemkalibreringen för 1999:-
Postad 12 January 2017 - 13:24
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
Positivt med den lägre input lag:en med den kommande firmwaren! Verkar som LG eller Realtek omarbetat mycket av bildbehandlingen i detta läge. Dessutom intressant att se att LGs LCD TV med samma processor har en av de lägsta input lagen bland 2016 års TV apparater, 15.9 ms i 4K+HDR enligt rtings:
http://uk.rtings.com...views/lg/uh7700
Den slås bara av http://uk.rtings.com...views/lg/uh6150 med 10 ms input lag i 4K+HDR
Redigerat av Xhit, 12 January 2017 - 13:30.
Postad 12 January 2017 - 13:30
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hemma är enda alternativet!
Postad 12 January 2017 - 15:25
Unregisteredd81dcd3d
-
Unregisteredd81dcd3d
-
Användare
-
-
173 inlägg
Här sitter min 55" B6`V (Tyvärr endast 55")

Postad 12 January 2017 - 20:24
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Är också nybliven ägare och lite förvånad över att jag också upplever ganska stora problem med rörelsehanteringen. Har följt rekommendationerna jag sett på lite olika ställen och kör med tru motion av, men jag tycker att bilden ofta är oskarp vid panoreringar.
Ett exempel som jag hittat är i Stranger Things (4K-material) på Netflix avsnitt 8 41:48 in - en ganska långsam panorering mot ljus bakgrund. Jäklar vad det hoppar i konturerna på människorna. Är det nån annan som upplever samma eller har jag ett dåligt exemplar?
Ja så är det på lg oled b6 2016. Kan vara chockartat i början om man kommer från en tv som man använde dess väl fungerande motioninterpolation. Men konstigt nog vänjer man sig efter ett tag och tänker inte så mycket på det längre med tru motion av. Systemåterställning kan lindra det lite.
Postad 12 January 2017 - 20:47
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Kalibrering hemma, tog väl ca 45-60 min allt som allt.
Jag fick dessutom RUT-avdrag, så endast 995kr. Verkar vara olika i landet huruvida detta fungerar. Här nere i Skåne visste man inte hur länge till det skulle funka.
Jag är ju sugen på att kalibrera även min gamla Panna Plasma, nu när de har detta pris.
Senast jag kalibrerade (2012) kostade det runt 3500kr.
Postad 12 January 2017 - 20:47
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Ja så är det på lg oled b6 2016. Kan vara chockartat i början om man kommer från en tv som man använde dess väl fungerande motioninterpolation. Men konstigt nog vänjer man sig efter ett tag och tänker inte så mycket på det längre med tru motion av. Systemåterställning kan lindra det lite.
Låter oroväckande. Samma problem på E6 tro? Får min på måndag. Inte acceptabelt för en så dyr tv. Har 30 dagar öppet köp så vi får se vad man tycker.
Postad 12 January 2017 - 20:49
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Jag ser varken rörelseproblem eller ner black problem i Amazon Prim. Men som ni säger och själv har sett dessa existerar i Netflix.
Postad 12 January 2017 - 22:08
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Låter oroväckande. Samma problem på E6 tro? Får min på måndag. Inte acceptabelt för en så dyr tv. Har 30 dagar öppet köp så vi får se vad man tycker.
Är du känslig? Jag märker ingenting.
Postad 12 January 2017 - 22:38
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Är du känslig? Jag märker ingenting.
Nej. Har inte fått hem tv:n än så har ingen aning. Blir nog bra få vi hoppas.
Postad 13 January 2017 - 10:07
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Varför kan dom inte bara släppa nya firmwaren? Över en vecka nu. Kan väl inte vara så bråkigt att få den anpassad till Europa. Om de ens behöver anpassa den, enligt LG själva.
Postad 13 January 2017 - 14:08
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Två olika frågor gällande Netflix.
1)
I inbyggda appen hade jag igår märkliga bildproblem. Hela bilden kändes generellt sämre, brusig och nästan som om cloudingfenomen i hörnen (kollade bla. på The Crown). Även svarta kanter över och under hade märklig artefakter och blocking och crushing och allt vad det kan tänkas kallas. Såg även ut som klassiska LCD bleeding i hörnen... Släckte jag ner så kändes det svarta snarare mörkgrått. Pixlarna var absolut inte nedsläckta, vilket jag trodde att de ALLTID var i de svarta kanterna!?
Backade jag ut i menyn så uppfattades det svarta som svart igen - och helt stilla.
Testade att starta en UHD-film på skiva från Xbox One S och även den såg normal ut med helsvarta kanter över och under.
När jag testade idag kunde jag i dagsljus inte se felen - så förhoppningsvis var det ngt tillfälligt. Ngn som sett ngn liknande?
Hade även problem tidigare på dagen igår med textning som hamnade fladdrandes längst upp i vänsterhörnet på TVn.
Felen har dykt upp kort efter att jag fått TVn ISF-kalibrerad, kan det ha ngn koppling?
2)
Jag har problem med Netflix-appen i Xbox One S. Så fort jag startar upp appen går min B6 in i HDR-läge och jag kan bara välja bildlägena för HDR. Går jag manuellt in i Xboxens inställningar för bild och avaktiverar HDR så kan jag välja bildläge som normalt.
Ligger felet i xboxen eller i TVn?
Postad 13 January 2017 - 14:29
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Två olika frågor gällande Netflix.
1)
I inbyggda appen hade jag igår märkliga bildproblem. Hela bilden kändes generellt sämre, brusig och nästan som om cloudingfenomen i hörnen (kollade bla. på The Crown). Även svarta kanter över och under hade märklig artefakter och blocking och crushing och allt vad det kan tänkas kallas. Såg även ut som klassiska LCD bleeding i hörnen... Släckte jag ner så kändes det svarta snarare mörkgrått. Pixlarna var absolut inte nedsläckta, vilket jag trodde att de ALLTID var i de svarta kanterna!?
Backade jag ut i menyn så uppfattades det svarta som svart igen - och helt stilla.
Testade att starta en UHD-film på skiva från Xbox One S och även den såg normal ut med helsvarta kanter över och under.
När jag testade idag kunde jag i dagsljus inte se felen - så förhoppningsvis var det ngt tillfälligt. Ngn som sett ngn liknande?
Hade även problem tidigare på dagen igår med textning som hamnade fladdrandes längst upp i vänsterhörnet på TVn.
Felen har dykt upp kort efter att jag fått TVn ISF-kalibrerad, kan det ha ngn koppling?
Såg detsamma när jag började titta på Hobbit så det blev inget tittande. Min gissning är att det har med komprimering att göra, men kan så klart vara ute och cykla. Min TV var redan kalibrerad när jag köpte den så jag vet inte om det är relaterat. Jag har uppenbarligen inte detta problem med allt material från netflix =)
Postad 13 January 2017 - 16:17
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Låter oroväckande. Samma problem på E6 tro? Får min på måndag. Inte acceptabelt för en så dyr tv.
Det är inte alls oroväckande eftersom det inte finns något "problem" när Truemotion är avstängt. Jag förklarade det senast på förra sidan i tråden.
Interpolering kan liknas med att man kör all mat i en mixer och dricker den. Allt får samma konsistens, men är det bra? 
Redigerat av Ageve, 13 January 2017 - 16:18.
Postad 14 January 2017 - 00:32
Prototyp89
-
Prototyp89
-
Rookie
-
3 inlägg
Godkväll!
Hur kommer det sig att när jag kollar på Amazon promenad och tex The grand tur så är bilden hela underbar men på netflix rent ut sagt kass?
Postad 14 January 2017 - 04:46
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Godkväll!
Hur kommer det sig att när jag kollar på Amazon promenad och tex The grand tur så är bilden hela underbar men på netflix rent ut sagt kass?
Pga av att Amazon är Amazon och Netflix är Netflix med mycket dålig kvalite på sina video. 
Postad 14 January 2017 - 12:12
Unregisteredba8de291
-
Unregisteredba8de291
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Fick hem en 65E6 igår och är fruktansvärt imponerad, men den inbyggda Netflix-appen är ett skämt, kvalitén är så usel 😕 4k på Youtube är ljusår bättre..
Redigerat av Unregisteredba8de291, 14 January 2017 - 12:13.
Postad 14 January 2017 - 12:19
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Här sitter min 55" B6`V (Tyvärr endast 55")

Jättesnygg installation! Stilrent är bara förnamnet! 
Postad 14 January 2017 - 12:25
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Fick hem en 65E6 igår och är fruktansvärt imponerad, men den inbyggda Netflix-appen är ett skämt, kvalitén är så usel 4k på Youtube är ljusår bättre..
Tråkigt. Då är det appen som är dålig. Har du Xbox One S? Eller Samsung UBD-K8500? Deras appar kanske är bättre. Är det någon som kör Netflix genom dessa? Får man ut HDR genom dessa appar?
Postad 14 January 2017 - 12:26
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Är också nybliven ägare och lite förvånad över att jag också upplever ganska stora problem med rörelsehanteringen. Har följt rekommendationerna jag sett på lite olika ställen och kör med tru motion av, men jag tycker att bilden ofta är oskarp vid panoreringar.
Ett exempel som jag hittat är i Stranger Things (4K-material) på Netflix avsnitt 8 41:48 in - en ganska långsam panorering mot ljus bakgrund. Jäklar vad det hoppar i konturerna på människorna. Är det nån annan som upplever samma eller har jag ett dåligt exemplar?
Du kan läsa mängder av feedback om detta + tekniska förklaringar också.
Interpoleringen hos LG är inte den allra bästa, enligt många användare. Jag har själv varit extremt kritisk.
Ny mjukvara och fabriksåterställning har gjort att mitt B6 exemplar blivit något bättre utan interpolering så jag använder sällan TruMotion. Man vänjer sig också till viss del vid de fladdrande/oskapa konturerna som kan uppstå naturligt med 24Hz material, s.k. judder. Däremot skiljer sig mängden judder väldigt mycket från material till material. Jag kollar mest på Blu-ray skivor på min B6 och mycket är just i 24Hz. Vissa filmer uppvisar mer judder än andra. Vid några enstaka tillfällen slår jag på sparsamt inställd TruMotion User med Blu-ray och streamat material, men det mesta går bra utan. Och bilden blir något klarare utan dessutom. TruMotion introducerar sina egna problem med ryckiga rörelser i vissa scener. Dock har det blivit lite bättre där än hur det var för ett halvår sedan.
Postad 14 January 2017 - 12:45
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Har du Xbox One S? Eller Samsung UBD-K8500? Deras appar kanske är bättre. Är det någon som kör Netflix genom dessa? Får man ut HDR genom dessa appar?
Jag har Samsung UBD-K8500 och där får man 4K, men tyvärr inte HDR i Netflix.
Bästa valet av extern mediaspelare för Netflix 4K där man dessutom får HDR är antagligen Nvidia Shield
Postad 14 January 2017 - 13:11
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Jag har Samsung UBD-K8500 och där får man 4K, men tyvärr inte HDR i Netflix.
Bästa valet av extern mediaspelare för Netflix 4K där man dessutom får HDR är antagligen Nvidia Shield
Verkar lite överkurs för mig med en Nvidia Shield med. Har redan Xbox One S och Samsungen. Mycket märkligt att det inte går att köra HDR genom Netflix på UBD-K8500 när man kan det med UHD BD filmer.
Får testa appen i LG Oled TV:n senare och ge ett eget omdöme om HDR ser ut där.
Postad 14 January 2017 - 14:12
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Mycket märkligt att det inte går att köra HDR genom Netflix på UBD-K8500 när man kan det med UHD BD filmer.
Har pratats om att det ska komma i en uppdatering till K8500, men det har inte dykt upp ännu vad jag vet.
Har dock ingen koll på hur Netflix fungerar i Xbox One S, tycker att det borde fungera i 4K med HDR - om det inte fungerar idag borde det komma i uppdatering med tanke på hur populär den är 
Postad 14 January 2017 - 17:19
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Har pratats om att det ska komma i en uppdatering till K8500, men det har inte dykt upp ännu vad jag vet.
Har dock ingen koll på hur Netflix fungerar i Xbox One S, tycker att det borde fungera i 4K med HDR - om det inte fungerar idag borde det komma i uppdatering med tanke på hur populär den är 
Nu kanske detta inte hör hemma i denna tråd, men enligt denna sida ska det fungera med HDR i Xbox One S med Netflix. Fast vet inte om det gäller svenska versionen av appen.
http://4k.com/news/x...-support-15963/
Redigerat av castortroy33, 14 January 2017 - 17:20.
Postad 14 January 2017 - 18:41
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Hur ser man i Netflix att de är HDR?
Postad 14 January 2017 - 19:31
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Jättesnygg installation! Stilrent är bara förnamnet! 
Stilren, men teven är aningen högt upp. Det bästa är att ögonen hamnar i mitten av bilden.
Postad 14 January 2017 - 19:56
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Stilren, men teven är aningen högt upp. Det bästa är att ögonen hamnar i mitten av bilden.
Precis, ögonen ska vara i centrum av tvn. Hade min förra lite för högt upp. Stor skillnad nu. Ansträngande för ögonen att sitta och titta uppåt.
Postad 14 January 2017 - 21:05
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Tråkigt. Då är det appen som är dålig. Har du Xbox One S? Eller Samsung UBD-K8500? Deras appar kanske är bättre. Är det någon som kör Netflix genom dessa? Får man ut HDR genom dessa appar?
Jag kör Netflix genom Xbox One S, den stödjer absolut HDR.
Dock uppfattar jag bilden som lika bra/dålig som med inbyggda appen. Det jag mest reagerat på är störningar i de svarta fälten över och under bilden. Blinkande inslag av grått och crushing m.m. Inget jag sett innan, men upptäckte häromdagen och trodde att det var ngt fel på antingen appen eller TVn. Man ser det bara när man tittat väldigt nära, men på avstånd kan det svarta i ett mörkt rum uppfattas som lite "oroligt". Ser alla detta på era B6:or i netflix-material? Sett på The Crown bl.a.
Jag har dock problemet på xboxen att den automatiskt går in i hdr-läge så fort jag startar appen, så allt material visas i hdr-bildläge, även om det är hd-material. Förstår inte varför TVn går över i hdr-läge direkt...
Postad 14 January 2017 - 21:35
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Precis, ögonen ska vara i centrum av tvn. Hade min förra lite för högt upp. Stor skillnad nu. Ansträngande för ögonen att sitta och titta uppåt.
Jag trivs personligen bäst med att ha ögonen 2/3 upp på TVn, alltså lite över mitten. TVn hänger alltså ytterligare lite längre ner.
Postad 14 January 2017 - 21:44
Unregisteredd81dcd3d
-
Unregisteredd81dcd3d
-
Användare
-
-
173 inlägg
Yes...måtta precis & den sitter 10cm för högt.5cm till kan jag få ner den sen kommer center högtalaren
Postad 14 January 2017 - 22:00
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Hur ser man i Netflix att de är HDR?
Ser ju "informationen" vilken bild, ljud etc filmen eller serien stödjer! ser kommer ju "Dolby vision" upp i en lite flik(upp till höger i tv) när jag startar bl.a marco polo! 
Postad 14 January 2017 - 22:26
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Ser ju "informationen" vilken bild, ljud etc filmen eller serien stödjer! ser kommer ju "Dolby vision" upp i en lite flik(upp till höger i tv) när jag startar bl.a marco polo! 
Yes finns 4k, Dolby vision och HD att välja på. De som inte har OLED får HDR där vi ser Dolby vision då?
Och andra sidan ser jag ingen som helst skillnad på "mer" färger i Dolby vision och vanligt.
Postad 14 January 2017 - 22:55
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Jag tycker netflix bild är bra jämfört med viaplay. Har inte sett prime än.
Jag använde min gratismånad på viaplay och har sett några filmer på b6 appen. Förstör filmerna lite.
Postad 15 January 2017 - 10:08
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Yes finns 4k, Dolby vision och HD att välja på. De som inte har OLED får HDR där vi ser Dolby vision då?
Och andra sidan ser jag ingen som helst skillnad på "mer" färger i Dolby vision och vanligt.
Precis, har du inte 4k tv eller 5.1 ljud, eller HD-TV så syns inget av "ikonerna" sen beror ju det vilket konto du har på netflix! har du en 4k tv men inte betalar för att få det så syns det nog inte heller "4k" 
men märker du inte att det blir "mörkare" när du sätter på en HDR-serie??
Postad 15 January 2017 - 10:14
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Jag tycker netflix bild är bra jämfört med viaplay. Har inte sett prime än.
Jag använde min gratismånad på viaplay och har sett några filmer på b6 appen. Förstör filmerna lite.
Det var först när jag såg 4k i prime som jag tänkte wow. Jag har ingen uhd spelare ännnu.
The grand tour är riktigt snyggt och man ser netflix i ett helt nytt ljus.
Postad 15 January 2017 - 11:33
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Precis, har du inte 4k tv eller 5.1 ljud, eller HD-TV så syns inget av "ikonerna" sen beror ju det vilket konto du har på netflix! har du en 4k tv men inte betalar för att få det så syns det nog inte heller "4k" 
men märker du inte att det blir "mörkare" när du sätter på en HDR-serie??
Du menar djupare svärta. Visst! Men färgmässigt tycker jag inte de känns någon skillnad.
Postad 15 January 2017 - 11:52
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Det var först när jag såg 4k i prime som jag tänkte wow. Jag har ingen uhd spelare ännnu.
The grand tour är riktigt snyggt och man ser netflix i ett helt nytt ljus.
Primes 1080p ser mycket bättre ut än Netflix UHD.
Postad 15 January 2017 - 13:42
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Primes 1080p ser mycket bättre ut än Netflix UHD.
Det är ett rejält statement du levererar här. Lite kaxigt - I like it : )
Postad 15 January 2017 - 14:10
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Håller med. Ev mediamöbel samt center-högtalare styr dock ofta höjden på tv'n i mångas fall. Jag har lyckats få min ungefär så ögonen hamnar i mitten av bilden, men skaffar jag en större center-högtalare måste ju tv'n höjas uppåt. Får se om jag hittar en högre soffa då... hehe
Postad 15 January 2017 - 14:33
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Vår tv har vi placerad på en bänk som egentligen inte är en tv bänk.
Så ögonhöjden hamnar mellan mitten och botten på tv ( mer mot botten )
Inget som jag direkt tycker stör eller får ont av 
Postad 15 January 2017 - 15:03
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Vår tv har vi placerad på en bänk som egentligen inte är en tv bänk.
Så ögonhöjden hamnar mellan mitten och botten på tv ( mer mot botten )
Inget som jag direkt tycker stör eller får ont av 
Med tanke på att betraktningsvinkeln är såpass bra på en OLED så är det ju från person till person hur man vill ha TV:n... själv så gillar jag att ha den lite högre än ögonhöjd!
Postad 15 January 2017 - 15:05
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Det har mina orsak. Jag har haft Neflix i mer än 3 år. Innan hade jag Pio 9G och allt var frid och fröjd tills jag köpte denna tv. Då började problem med ner black och rörelseproblem. Någon forslog att jag skulle pröva Prime istället och alla dessa problem försvann. Tror jag inte kommer sakna verken deras 1080p eller UHD.
Rörelseproblemet kan man göra något men när det gäller ner black problem måste man sänka ljusstyrkan och då är det black crash som gäller.
Redigerat av Enator, 15 January 2017 - 15:14.
Postad 15 January 2017 - 15:13
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Jag har lite problem med att min B6a med HDMI-CEC påslaget inte är kompis med min Harmony-fjärr.
Av naturliga skäl kan inte fjärren slå på och av alla apparater på en gång utan den startar/slår av en pryl i taget och dessutom är det en liten fördröjning innan min receiver (Yamaha RX-A3050) har hajat att prylen är på och skickar signalen vidare till TVn. Under denna tid hinner TVn få tråkigt, då börjar den fråga mig om den skall lista alla möjliga inputs och efter ytterligare några sekunder ber den receivern byta bildkälla mer eller mindre slumpvis. Det är lika illa om man försöker byta från källa A till källa B. Harmony-fjärren börjar då att stänga av A och sedan start B. Det blir en tillräckligt lång paus även här för att TVn skall leta efter något annat att visa.
Den enkla lösningen är ju givietvis att stänga av HDMI-CEC, men då blir jag av med Audio Return Channel 
Är det någon annan som haft liknande problem? Vad har ni gjort åt dem?
Postad 15 January 2017 - 22:47
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Det är tyvärr sant
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|