Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2015 - 09:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fått en riktigt dålig start med Canal digital.
Började med att vi bokade avtal med dom på deras hemsida men efter en vecka hade inget hänt,
Ringde då dit och fick svar att vi inte blivit registrerade men dom skulle fixa det och installatören skulle höra av sig omgående och boka in en tid.
Nu 14 dagar senare har vi fått parabolen men fortfarande inte ett ord från installatören vilket gör att vi kommer missa allsvenska premiären bland annat.
Ska man skicka tillbaka skiten eller vad gör man?
Är det alltid sånt här strul från Canal digitals sida?

Hej Truckerhate,

Det låter inte roligt! Kan du skicka ett PM med dina kunduppgifter så att vi kan kolla på ditt abonnemang?

Med vänliga hälsningar

Linnéa

Postad 09 April 2015 - 12:36

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Förlåt för att man är nöjd.
Alla är vi olika.

Ja, så tokigt kan det vara. Men det innebär ju också att vi svenskar får betala mer än alla andra för CD och mer än för Visat, för att man är "nöjda" Tokigt inte sant

Postad 11 April 2015 - 08:16

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Har tröttnat på Sappa IP-TV och de problem de ständigt dras med i Net At Once nät. Boxen är också buggig för oss som använder hårddisk.  Funderar på att sätta upp parabol igen.

Folk, hur är deras nya inspelningsbara HD-Box? Får man flytta över sina abonnemang från IP-TV till Satellit med rabatterna kvar?

Postad 11 April 2015 - 17:05

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Flytta får du nog inte men nya boxen funkar bra.

Postad 11 April 2015 - 17:54

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Har haft den inspelningsbara hd boxen i snart tre år och väldigt nöjd med den. Det enda negativa skulle kunna vara fjärrkontrollen, samma som till den gammla sagem boxen. Det dära klickljudet vid varje kapptryck...

Postad 12 April 2015 - 06:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

ADB-boxarna är stabila.

Multifjärr fungerar utmärkt @91robe

ärligt, stabila, tysta, bra bild.  Enda som kanske inte är helt 100 är ondemand tjänsterna som kunde vara snabbare men de fungerar bra.

Postad 12 April 2015 - 13:05

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Gäller egentligen C-More men de har ingen sida här. EPG är bland det sämsta jag upplevt i fallet TV-Serier. Står varken säsong eller vilket avsnitt. Skulle kolla på tablån på webben men där har en barnunge försökt konstra upp det så man inte ser C-More Serie HD längre. Han som gjort det kanske tycker det är snyggt men jag säger att sparka ut honom med röven före.

Postad 12 April 2015 - 14:38

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Gäller egentligen C-More men de har ingen sida här. EPG är bland det sämsta jag upplevt i fallet TV-Serier. Står varken säsong eller vilket avsnitt. Skulle kolla på tablån på webben men där har en barnunge försökt konstra upp det så man inte ser C-More Serie HD längre. Han som gjort det kanske tycker det är snyggt men jag säger att sparka ut honom med röven före.

helt enig. Och jag kan dessutom tillägga att detta gäller princip samtliga kanaler hos canal digital, med få undantag. Med deras groteska pris tycker jag faktiskt att man kan förvänta sig en EPG värd namnet...

Postad 12 April 2015 - 16:11

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Varför tror ni att det är gratis att titta på tyska kanaler! Jo för att så många dumma svenskar glatt betalar vad dom begär!

Det är ert fel att vi har en så dyr och kostsam tjänst!

Postad 12 April 2015 - 17:13

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Nja, det är ju inte alla tyska kanaler som är gratis och vill du ha Hd är det ännu färre, kolla in HD+

Postad 12 April 2015 - 18:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Med en marknad på 90 miljoner tysktalande är det lönande att sända okodat. Men de kommersiella kanalerna är ungefär som våra från kanal 3 till 12. Skall man se filmer, färska serier och sport måste man även i Tyskland ha ett abonnemang hos någon operatör.

Postad 12 April 2015 - 18:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Med en marknad på 90 miljoner tysktalande är det lönande att sända okodat. Men de kommersiella kanalerna är ungefär som våra från kanal 3 till 12. Skall man se filmer, färska serier och sport måste man även i Tyskland ha ett abonnemang hos någon operatör.

Men hade vi varit en Tysk delrepublik hade i haft TV3 och Kanal 5 gratis. Helt otroligt att vi svenskar betalar för att se på reklam TV. Förtäckt TV-licens kan man kalla det.

Postad 12 April 2015 - 19:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Behöver inte gå så långt som till Tyskland för att se reklam kanaler fritt. Finland sänds 19 SD kanaler och 6 HD kanaler fritt i marknätet

Postad 12 April 2015 - 19:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Tyvärr är det Boxer samt norska Riks TV som bromsar tillgången till fria kanaler. Det är ju de som kan påverka med att släppa reklamfinansierade marksända kanaler fria utan abonnemang. Men så länge inte Boxer ändrar reglerna vid kommande upphandlingar lär vi få betala dubbelt med abonnemangsavgift samt tvingas se reklam.

Vad har det med CD att göra? Jo med modifierade boxar skulle man kunna sända okodade sändningar till dem. Hade för övrigt en Nokiabox för några år sedan där jag kunde se SVT-kanalerna via Viasat okodade utan kort, så nog går det alltid.

Postad 13 April 2015 - 06:32

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Vad har det med CD att göra? Jo med modifierade boxar skulle man kunna sända okodade sändningar till dem. Hade för övrigt en Nokiabox för några år sedan där jag kunde se SVT-kanalerna via Viasat okodade utan kort, så nog går det alltid.

Du behöver inget kort för Viasats SVT-paket, men kanalerna är likafullt krypterade. CD har i princip motsvarande tjänst men med skillnaden att den kräver kort och att man såvitt jag vet även får SVTs HD-kanaler.

Postad 13 April 2015 - 07:20

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Senast ändrad: 2012-03-23

Depositionskortet är ett programkort från Canal Digital som ger dig tillgång till SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, SVT 24, SVT HD

Mot en depositionsavgift (som du får tillbaka när du återlämnar kortet till oss) får du låna ett kort som ger dig tillgång till dessa kanaler.

För att kunna se SVT HD krävs en HD-box.

https://www.canaldig...?categoryId=216

SVT HD är ju borta sedan länge, men jag antar att det inkluderar SVT:s HD kanaler ?

@CD, skulle inte skada om ni uppdaterar den här infon på hemsidan.

Redigerat av SweX, 13 April 2015 - 07:21.

Postad 13 April 2015 - 10:24

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Tyvärr är det Boxer samt norska Riks TV som bromsar tillgången till fria kanaler. Det är ju de som kan påverka med att släppa reklamfinansierade marksända kanaler fria utan abonnemang. Men så länge inte Boxer ändrar reglerna vid kommande upphandlingar lär vi få betala dubbelt med abonnemangsavgift samt tvingas se reklam.

Boxer kan inte påverka någonting. De är bara ett distrubitionsföretag.
Du menar nog Teracom som i sin tur styrs av politiska beslut.

Postad 13 April 2015 - 10:36

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Boxer kan inte påverka någonting. De är bara ett distrubitionsföretag.
Du menar nog Teracom som i sin tur styrs av politiska beslut.

Båda ingår som dotterbolag i samma moderbolag, Teracom Boxer group, och ingen av dem beslutar om vilka kanaler som skall sändas, Teracom-delen har förmodligen allra minst intresse i den frågan.

Tillstånd i marknäten för allt utom public service tilldelas av Myndigheten för radio och TV.

Postad 13 April 2015 - 12:19

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

SVT HD är ju borta sedan länge, men jag antar att det inkluderar SVT:s HD kanaler ?

Blev nyfiken på detta då jag är på väg att säga upp mitt abonnemang då vi i princip inte kollar på "live-tv" längre. Ringde support som klargjorde att den HD-kanal som ingår är svt1hd. Alltså inte svt2hd (!) - tyckte även han jag pratade med var märkligt men hade inget svar varför. Själva depositionsavgiften var på ca 800 kr.

Postad 13 April 2015 - 15:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej SweX,

Om man väljer att teckna ett depositionskort hos oss lägger man in en deposition på 795 kronor som man sedan får tillbaka när man skickar tillbaka till oss. Med ett depostionskort får du tillgång till SVT1 i HD och även SVT2 i HD kvalité. SVT 24, Barnkanalen och Kunskapskanalen finns endast i standardkvalité.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Postad 14 April 2015 - 05:55

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Blev nyfiken på detta då jag är på väg att säga upp mitt abonnemang då vi i princip inte kollar på "live-tv" längre. Ringde support som klargjorde att den HD-kanal som ingår är svt1hd. Alltså inte svt2hd (!) - tyckte även han jag pratade med var märkligt men hade inget svar varför. Själva depositionsavgiften var på ca 800 kr.

Hej SweX,

Om man väljer att teckna ett depositionskort hos oss lägger man in en deposition på 795 kronor som man sedan får tillbaka när man skickar tillbaka till oss. Med ett depostionskort får du tillgång till SVT1 i HD och även SVT2 i HD kvalité. SVT 24, Barnkanalen och Kunskapskanalen finns endast i standardkvalité.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Tack för infon. Det är ju alltid bra att veta vad som gäller för de som faktiskt vill eller funderar på att skaffa ett sådant kort. Oavsett om man ringer kundservice och frågar eller letar upp infon på hemsidan så ska man ju få samma svar.

Postad 14 April 2015 - 08:12

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hej SweX,

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Intressant Linnéa - jag pratade som sagt m supporten igår som var "säkra" på sin sak att bara svt1 ingick i hd :)

Postad 14 April 2015 - 08:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Intressant Linnéa - jag pratade som sagt m supporten igår som var "säkra" på sin sak att bara svt1 ingick i hd :)

Så blir det när man lägger ut kundtjänst på det call center som lagt lägsta budet.

Postad 14 April 2015 - 19:12

Kimla66
  • Kimla66
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
BBC Earth programmen just nu dubbade till... vilket språk? Varför???

Postad 14 April 2015 - 19:38

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

BBC Earth programmen just nu dubbade till... vilket språk? Varför???

Ungerska var det för mig. Bara att byta ljudkanal via menyn du når med knappen längst ner till vänster på fjärren.

EDIT: Om du har någon av ADB-boxarna eller Sagemboxen vill säga, för andra boxar kan ju knappen sitta någon annanstans men det finns garanterat motsvarande meny.

Redigerat av alfista, 14 April 2015 - 19:40.

Postad 14 April 2015 - 20:35

Kimla66
  • Kimla66
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack alfista, ska testa det.

Postad 15 April 2015 - 09:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 2

Diskussionen om gratiskanaler flyttas hit: https://www.minhembi...howtopic=323611

anmäl inlägg som ni anser borde ha flyttats med.

Postad 15 April 2015 - 09:45

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Nu har jag sagt upp mitt lokalpaket helt och hållet. Började med att vi trappade ned fr familjepaketet först. Vi ser hur otroligt lite live-tv vi just nu kollar på (en familj med två små barn som ser en hel del svt play, har även tv4 premium pga ufc där och har därmed också tv4 delen och svt via apple tv). Känner inte att jag kommer sakna detta förrän möjligtvis vid tex fotbollsvm eller nå sånt då man säkert vill ha bra bild live utan krångel.

De 198 kr kan man lägga på både hbo nordic och netflix tex och ändå få en slant över.

Så, om ni eller canal digital kan övertala mig varför jag ska använda parabolen till tv (har fiber med 100 mbit i huset är värt att nämna) så varsågod.

Kommer som sagt ha kvar parabolen ett tag ändå och ev nappa på det där depositionskortet så man får användning för utrustningen lite ändå.

Är för övrigt väldigt nöjd med ADB 500 gb boxen, har varit otroligt stabil i det stora hela genom åren nu.

Postad 15 April 2015 - 10:51

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Idag har vi lanserat vår mobila tjänst Canal Digital ToGo som en app till Android-enheter.  Detta innebär att ännu fler får tillgång till vår populära tjänst där man får tillgång till 40 direktsända kanaler och 15 kanaler som veckoarkiv. Dessutom får du tillgång till C More Play och Barnens SF Favoriter direkt i appen.

Just nu kan du som är kund hos Canal Digital prova tjänsten kostnadsfritt till den 15 maj. Har du ett tvillingabonnemang så ingår tjänsten i ditt abonnemang för det första rummet. Har du inte ett tvillingabonnemang kostar Canal Digital ToGo 79 kr/mån.

Vi jobbar hela tiden med att utveckla appen med funktioner och nya kanaler. Till sommaren planerar vi bland annat att lansera stöd för Chromecast och Airplay.

https://www.canaldig...o-till-Android/

Postad 19 April 2015 - 17:44

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hittar inte kanalen....HJÄLP.

Skulle kolla på favoritkanalen, men så var den spårlöst försvunnen. Har nu letat sedan i förmiddags men

lyckas icke. Ny kanalsökning, startat om burken, torkat av parabolen med Whiskeyindränkta trasor men nej...

ingen MTV Live HD.

Vart har den tagit vägen, någon som vet vilket kanalnummer den hittas på. Helt vimmelkantig av högt blodtryck.

Återigen HJÄLP...klarar mig inte länge utan MTV Live HD.

Postad 19 April 2015 - 18:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Skulle kolla på favoritkanalen, men så var den spårlöst försvunnen. Har nu letat sedan i förmiddags men

lyckas icke. Ny kanalsökning, startat om burken, torkat av parabolen med Whiskeyindränkta trasor men nej...

ingen MTV Live HD.

Vart har den tagit vägen, någon som vet vilket kanalnummer den hittas på. Helt vimmelkantig av högt blodtryck.

Försvann för flera år sedan från CD 

Den finns hos ComHem och Sappa

Postad 19 April 2015 - 18:21

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Återigen HJÄLP...klarar mig inte länge 

Det kan inte varit igår eller förra veckan du kollade på den kanalen via CD för den togs bort för ungefär 3 år sedan. Så du har klarat dig utan den väldigt länge.

Redigerat av SweX, 19 April 2015 - 18:22.

Postad 20 April 2015 - 05:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 1

ingen MTV Live HD.

Ja, jag fick panik när inte favorit-kanalen SKY fanns längre i min analoga mottagare kopplad till parabolen. Försökte putsa den med skokräm men det hjälpte inte. Panik här också.

Postad 20 April 2015 - 08:46

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 1

Ja, jag fick panik när inte favorit-kanalen SKY fanns längre i min analoga mottagare kopplad till parabolen. Försökte putsa den med skokräm men det hjälpte inte. Panik här också.

Men du måste ha transparent sko kräm annars färgas signale och det blir ingen bild😀😀😀

Postad 20 April 2015 - 21:31

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det kan inte varit igår eller förra veckan du kollade på den kanalen via CD för den togs bort för ungefär 3 år sedan. Så du har klarat dig utan den väldigt länge.

Hmm....jo visst är jag medveten om detta. Det surrades om orsaken till försvinnandet  av MTV Live HD skulle

vara brist på transpondrar-- trängsel alltså ? ( vilken jä..a lögn )

Så här skriver mytomanbolaget på sin hemsida...

"Prova Familjepaketet"

"Familjepaketet är Sveriges mest kompletta kanalpaket med den mesta och bästa underhållningen för hela familjen. Du får alla de populäraste kanalerna, ett flertal kanaler som bara finns hos oss och Sveriges bästa HD-utbud med 17 HD-kanaler som ingår utan extra kostnad"

På följande satelliter figurerar denna kanal -- MTV Live HD -- joho tjosan ---- Linnea.

http://www.lyngsat.c...TV-Live-HD.html

Redigerat av Latmann, 20 April 2015 - 21:47.

Postad 20 April 2015 - 21:57

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Det är inte lätt att veta att du var medveten om att kanalen varit borta i flera år när du skriver på det här sättet.....

"Skulle kolla på favoritkanalen, men så var den spårlöst försvunnen. Har nu letat sedan i förmiddags men

lyckas icke"

Jag vet vad som står på deras hemsida, men dom skriver inte att MTV Live HD finns hos CD så jag ser inget problem, förutom att de nu har 20 HD i Fam-paketet och inte 17. Det är lätt att se vilka kanaler som ingår och inte ingår.

CD är inte värre än något av alla de andra bolagen.

Vad som finns tillgängligt via andra satelliter och andra distributörer har inget med CD att göra. 

Postad 20 April 2015 - 21:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hmm....jo visst är jag medveten om detta. Det surrades om orsaken till försvinnandet  av MTV Live HD skulle

vara brist på transpondrar-- trängsel alltså ? ( vilken jä..a lögn )

Så här skriver mytomanbolaget på sin hemsida...

"Prova Familjepaketet"

"Familjepaketet är Sveriges mest kompletta kanalpaket med den mesta och bästa underhållningen för hela familjen. Du får alla de populäraste kanalerna, ett flertal kanaler som bara finns hos oss och Sveriges bästa HD-utbud med 17 HD-kanaler som ingår utan extra kostnad"

På följande satelliter figurerar denna kanal -- MTV Live HD -- joho tjosan ---- Linnea.

http://www.lyngsat.c...TV-Live-HD.html

Nu är de satelliter som MTV live HD finns på inte en av de som ligger på 0,8°W. På de satelliter som ligger där är det inte direkt gott om lediga transpondrar.

http://www.lyngsat.c...lsat-10-02.html

Postad 21 April 2015 - 08:44

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Det surrades om orsaken till försvinnandet  av MTV Live HD skulle vara brist på transpondrar-- trängsel alltså ? ( vilken jä..a lögn )

Det påståendet kom från någon som definitivt inte borde jobba inom kundtjänst, det var uppenbart orimligt och andra representanter från CD tog ganska snabbt avstånd från det.

Postad 21 April 2015 - 09:10

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Vad fasen hände med BBC HD ?

http://www.bbcnordic.com/channels/hd/

Redigerat av Unregistered220d6a49, 21 April 2015 - 09:12.

Postad 21 April 2015 - 09:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Vad fasen hände med BBC HD ?

http://www.bbcnordic.com/channels/hd/

BBC HD -> BBC brit

https://www.canaldig...-i-BBC-utbudet/

Redigerat av Monshi, 21 April 2015 - 09:25.

Postad 21 April 2015 - 14:35

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Jag hittar bara BBC Brit HD (N) dvs norsk version. Vilken transponder är den svenska på?

Postad 21 April 2015 - 14:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Vadå BBC HD finns ju kvar det är ju bara BBC ENTERTAINMENT OCH BBC KNOWLEDGE som bytts ut!!!!????

ahh ser nu att canal digital inte har kvar men comhem har kvar

Redigerat av Duckface21, 21 April 2015 - 14:57.

Postad 21 April 2015 - 15:45

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Nu är de satelliter som MTV live HD finns på inte en av de som ligger på 0,8°W. På de satelliter som ligger där är det inte direkt gott om lediga transpondrar.

http://www.lyngsat.c...lsat-10-02.html

Det finns ganska många lediga transpondrar på 0,8 väst

12.130 H, 12.341 V, 10.716 V, 10.841 V, 11.881 V, 11.958 V

Thor 7 är på väg med 11 nya transpondrar så kapacitet finns det gott om

Transpondrar med få kanaler som CD använder

11.341 V, 11.357 H

Postad 21 April 2015 - 17:07

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Apropå kanaler. Jag kan inte se t.ex. C More Live HD på min av CD godkända Samsung, utan måste använda boxen från CD i stället.

Postad 21 April 2015 - 18:06

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Så här skriver Telia beträffande BBC kanalerna....

-----------------------------------------------------------------------

BBC-kanaler byter namn

Uppdaterad: 2015-04-13 10:10 | Kategorier:

Från och med måndagen den 13 april byter två av BBC:s kanaler namn.

BBC Entertainment byter namn till BBC Brit och BBC Knowledge blir BBC Earth. Namnändringen genomförs för att förtydliga innehållet i de båda kanalerna.

BBC Brit passar dig som gillar udda experiment, snabba bilar och har ett hälsosamt förhållande till det lätt absurda. Här ser du bland annat succéserien Top Gear, Bang Goes the Theory samt den brittiska versionen av Draknästet och mycket annat. BBC Brit är en perfekt blandning för dig som vill ta del av både det meningsfulla och det meningslösa.

BBC Earth inspirerar och guidar dig genom universums häpnadsväckande mästerverk. Du får följa med på en spännande resa, från atomerna i våra mikroskop till rymdens gränslösa vidder. Hos BBC Earth får du en bultande upplevelse med starka dokumentärer och berättelser från vår verklighet.

http://www.telia.se/...aler-byter-namn-

------------------------------------------------------------

Och så här skriver Canal Digital på sin hemsida....

Två nya kanaler i BBC-utbudet!

Publicerad: den 30 mars 2015

BBC Brit HD och BBC Earth HD är namnen på de två senaste tillskotten i vår populära BBC-familj. Båda kanalerna har premiär den 13 april.

BBC Brit låter det viktiga möta det oviktiga, och erbjuder tittaren både fakta och underhållning. Expertis blandas med humor, nöje och spetsfundiga fakta i en kanal som blir hemvist för bland annat det populära motorprogrammet Top Gear. Andra teman och ämnen som behandlas i BBC Brit är äventyr, knäppa brittiska personligheter, talkshows och humorprogram.

BBC Earth öppnar dörren till de fantastiska mysterier som vårt universum är fullt av. Genom att visa dokumentärfilmer av några av världens bästa filmskapare bjuder kanalen in till en hisnande upptäcktsresa, från de allra minsta krypen som bara kan ses genom mikroskop, till rymdens oändliga avstånd. BBC Earth ställer tittarna ansikte mot ansikte med pulshöjande action och överväldigande nya idéer som spränger gränser – allt det som hör samman med mysteriet att vara människa.

BBC Brit HD och BBC Earth HD ingår numera i Familjepaketet, vilket också innebär att de ersätter BBC Entertainment, BBC Knowledge och BBC HD. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alltså...två nya...hmmm, jo två nya kanaler ersätter BBC HD.

https://www.canaldig...-i-BBC-utbudet/

Har jag fattat fel nånstans ?

Redigerat av Latmann, 21 April 2015 - 18:13.

Postad 21 April 2015 - 20:08

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

CD Danmark skrev....

"BBC HD udgår

Da mange fakta og dokumentarprogrammer nu bliver sendt på BBC earth HD, udgår BBC HD."

CD tycker att då många fakta och naturprogram nu kommer sändas i BBC Earth HD (som förut sändes i BBC HD) så kan man lika gärna ta bort BBC HD från utbudet.

CD tänkte kanske inte på att BBCWW nu kommer fylla BBC HD med andra program istället för just fakta och naturprogram. Hade det varit BBCWW val att sluta distribuera BBC HD i Norden så hade det drabbat alla TV-leverantörer som hade kanalen, men då Telia, Comhem, Sappa har kvar BBC HD så var det med största sannolikhet ett val från CD:s sida att ta bort BBC HD från utbudet. Det gäller alltså inte bara CD Sverige utan övriga norden också.

BBC Brit HD ersätter BBC Entertainment, BBC Earth HD ersätter BBC Knowledge. BBC HD har ingen ersättare och är tänkt att finnas kvar tillsammans med BBC Lifestyle. Vilket den också gör hos alla? andra TV-leverantörer, förutom hos CD.

Jag skickade ett mejl efter att jag läst att den skulle tas bort där jag sa att det var fel beslut att ta bort BBC HD (för alla andra tv-leverantörer skulle ha kvar den kanalen) men fick inget svar som vanligt.

Redigerat av SweX, 21 April 2015 - 20:08.

Postad 21 April 2015 - 20:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Fick ny programvara till Viasatboxen och den blev riktigt bra
Samtidigt en app till iphone och ipad som fjärrkontroll och den gör den ännu bättre

Viaplay har fått samma Go tjänst som CD har och dessutom är Viaplay 100ggr bättre på allt annat

Så nu undrar man vad CD skall göra för att komma ikapp Viasat
För man vill väl komma ikapp?

Det var tidigare tal om massor av nya tjänster och en stor plattform som man satsade på istället för Tivo som sedan comhem snodde. När kommer denna plattform, eller har man misslyckats med det också?

Vill gärna ha lite svar om framtiden från CD, då jag även är kund hos CD med fullt abonnemang

Redigerat av MalcomX, 21 April 2015 - 20:23.

Postad 21 April 2015 - 20:32

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Var glad att Comhem snodde Tivo!

Vad jag hört så är planen att vidareutveckla tjänsten i boxen men även via webben så att flera kan använda tjänsten utan att man behöver äga produkter som deras appar fungerar på.

Postad 21 April 2015 - 21:11

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Var glad att Comhem snodde Tivo!

Vad jag hört så är planen att vidareutveckla tjänsten i boxen men även via webben så att flera kan använda tjänsten utan att man behöver äga produkter som deras appar fungerar på.

Att de kommer att vidareutveckla boxen, är väl oundvikligt. Men frågan är om det blir något av Snowflake
Men vad menar du med produkter som deras appar fungerar på?

Postad 22 April 2015 - 08:01

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

CD Danmark skrev....

"BBC HD udgår

Da mange fakta og dokumentarprogrammer nu bliver sendt på BBC earth HD, udgår BBC HD."

CD tycker att då många fakta och naturprogram nu kommer sändas i BBC Earth HD (som förut sändes i BBC HD) så kan man lika gärna ta bort BBC HD från utbudet.

CD tänkte kanske inte på att BBCWW nu kommer fylla BBC HD med andra program istället för just fakta och naturprogram. Hade det varit BBCWW val att sluta distribuera BBC HD i Norden så hade det drabbat alla TV-leverantörer som hade kanalen, men då Telia, Comhem, Sappa har kvar BBC HD så var det med största sannolikhet ett val från CD:s sida att ta bort BBC HD från utbudet. Det gäller alltså inte bara CD Sverige utan övriga norden också.

BBC Brit HD ersätter BBC Entertainment, BBC Earth HD ersätter BBC Knowledge. BBC HD har ingen ersättare och är tänkt att finnas kvar tillsammans med BBC Lifestyle. Vilket den också gör hos alla? andra TV-leverantörer, förutom hos CD.

Jag skickade ett mejl efter att jag läst att den skulle tas bort där jag sa att det var fel beslut att ta bort BBC HD (för alla andra tv-leverantörer skulle ha kvar den kanalen) men fick inget svar som vanligt.

Alla BBCs TVserier (drama) är ju borta nu. De gick på BBC HD.

Herregud hur misskött Canal Digital är. Man kan ju nästan tro att TV4 har nåt finger med i spelet :-)

Redigerat av Unregistered220d6a49, 22 April 2015 - 08:02.

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.