Nån som vet vad det kan vara??
/Martin
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 05 January 2010 - 08:54
Nån mer än jag som har problem med textningen på BBC Knowledge. Tittar man "vanligt" på kanalen så finns ingen text. Om jag däremot trycker paus en kort stund och sedan play visas texten snyggt och prydligt.
Nån som vet vad det kan vara?? /Martin Postad 07 January 2010 - 12:30
Går det inte hoppa fram och tillbaka i inspelningen typ 15-30sec med en knapptryckning med HDPVR-1000c boxen?
Postad 07 January 2010 - 14:43
Inspelningarna är identiska då det är transportströmmen som spelas in, alltså orörd signal från satellit/kabel eller marknätet. Det som gör bilden bättre på tex. Vantage är hur drivrutinerna till processorn är skrivna... Jag har en Dreambox DM8000 med C tuner och en Humax CXHD-5000C som jag tar in Com Hem's kanaler med. Dreamboxens SD bild är MYCKET bättre än Humaxens bild, båda kör HDMI. HD bilden är lika bra på båda boxarna. Postad 07 January 2010 - 15:20 Med 2 knapptryckningar. Först trycker du på "play" så att tidslinjen dyker upp, sedan kan du hoppa fram och tillbaka i inspelnigen med pil framåt/bakåt. Tyvärr är det så att hur långt du hoppar beror på hur lång inspelningen är, det är alltså någon slags procent av hela inspelningens speltid vilket betyder att om du har en kort inspelning så hoppar du kanske några sekunder men är det en 3 timmars inspelning hoppar du någon minut. Redigerat av distortion2, 07 January 2010 - 15:20. Postad 07 January 2010 - 20:32
Har hittat en bugg till.
Om jag tittar på en kanal, och bestämmer mig för att vilja spela in där och trycker på REC, så avslutar den automatiskt inspelningen när guiden säger att programmet är slut. Det är inte så en REC-knapp ska fungera. Den ska spela in till disken är full eller jag trycker på STOP. Vill jag spela in ett program till det tar slut ska jag använda guiden. Postad 07 January 2010 - 23:18 Tja, det kan ju diskuteras om det är en bugg eller en feature. När man vet att det är så den fungerar så kan man ju markera fler program att spela in efteråt om man vill. Kan ju vara irriterade om man vet att sändingen är ur sync med tablån, men annars tycker jag att det är en rätt bra funktion. Bäst vore om man kunde välja hur det ska fungera på något bra sätt. Postad 08 January 2010 - 01:52
Har bytt HDMI samt antenn-kabel vilket förbättrade bilden en hel del faktiskt... Har kollat en del inspelningar från Arte HD, Disc HD samt SVT HD-avsnitt av Packat och klart samt direkt från ARD-HD, ZDF-HD med Vantagen.. Tror bestämt att det är pga jag kör med inställningen YPbPr på Vantagen som gör bla naturligare i avseende gråskala. Alltså Humaxen enligt mitt tycke ger för mycket svärta i det svarta. Och varför dessa inställningar inte finns på PVR-Humaxen är en gåta... Kollade häromkvällen på en film från SVT1 med gammel-Humaxen vilket gav riktigt bra bild jämfört med den nya. Redigerat av Latman, 08 January 2010 - 01:53. Postad 08 January 2010 - 08:49
Hej!
Skulle vilja byta ut min hårddisk i boxen och föra över filerna från den gamla. Men känner inte riktigt att jag har kunskaperna. Skulle nån kunnig på området tänka sig att göra det för säg en femhundring? Bor i Göteborg men kan tänka mig att åka ca 10 mil. Vore grymt tacksam isåfall PM:a mig om nån har tid & lust Mvh Redigerat av Unregistered98ef0649, 08 January 2010 - 09:08. Postad 08 January 2010 - 10:35
Hos mig har jag kommit fram till att man måste ändra bildinställningarna på sin TV en hel del om man byter från gamla Humax-boxen till den nya PVR. Samma inställningar funkar inte automatiskt lika bra vilket man kanske tar för givet. Ändrar man inte inställningarna så ser bilden, framförallt på SD-kanalerna, inte alls lika bra ut som med tidigare box. Men efter en hel del ändringar i bildinställningarna börjar till och med jag bli rätt nöjd trots att jag var så negativ tidigare i tråden. HD-kanalerna är numera också kanon. Postad 08 January 2010 - 14:23 Gäller detta alltså även för HDMI-anslutningen ? Det vore intressant att höra lite MER om vilka ändringar Du var tvungen att göra för att få bra bild ... ( ... och med "gamla Humax-boxen", menar Du då CXHD-1000C ? ) Postad 08 January 2010 - 14:58
Japp, HDMI och menar CXHD-1000C. Vilka inställningar man behöver göra är lite varierande beroende på vilken TV man har. Vissa apparater ställer in sig automatisk tydligen, på andra får man justera manuellt. Tidigare i tråden pratade någon tex. om att bilden blev bättre om man ändrade "DRC-läget" på sin TV. Det ska tydligen vara på läge 2 eller AV. Jag har inte DRC-funktionen på min TV så jag drog och ändrade det vanliga – kontrast, skärpa, färg, gamma, svartpunkt, etc. Ändrade ganska markant jämfört med tidigare från att först bara ändrat lite och trodde det skulle duga. Men icke. Jag tokändrade bildinställningar som innan egentligen funkat lysande med CXHD-1000C men inte alls med nya boxen. Jag köpte också en ny bra antennkabel kan jag tilllägga eftersom den medföljande inte räckte på längden. Vet inte vad du använder, men signalen blev i alla fall lite högre med ny antennkabel. Vet inte om det påverkade bildkvaliten, men efter nya inställningar och ny antennkabel är jag hur som helst nöjd. Postad 10 January 2010 - 14:03 Ibland tar det lång tid innan alla program laddas. Man får zappa runt och prova om och om igen, förr eller senare kommer alla program i EPGn men ibland tar det lång tid. Så var det inte första månaderna utan uppstod i samband med en uppgradering. Frågan är varför det tar så lång tid att återställa? Samtidigt vill man ju veta om det finns på att-göra-listan att utöka EPGn till en vecka? Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 10 January 2010 - 14:04. Postad 10 January 2010 - 15:25 Jo, det har jag förstås märkt också. Vissa kanaler är långsammare än ändra känns det som, jag brukar alltid byta till svt när det tar lång tid. Postad 11 January 2010 - 15:39
Kvalisort på HD sport?
Jag är inte helt nöjd med bildkvaliteten på sportsändningarna. Det jag märker är att vid "snabba" panoreringar så ser jag artefakter i bakgrunden, typexempel på en fotbollsmatch då en spelare visas i närbild, med publik bakom. Jag är medveten om att det kan vara "fel" i många led, men tänkte börja höra om det är någon mer som upplever det, och i så fall vad ni har för utrustning (eller omvänt, om ni inte upplever problem, vad har ni för utrustning, och hur har ni ställt in skalning etc). Såg det senast igår på Canal + HD, Teneriffa-Barca, men har även sett det på Champions League som går på Viasats kanaler. Redigerat av Unregisterede118cf15, 11 January 2010 - 15:51. Postad 11 January 2010 - 15:52
Hej! Har Humax CXHD-5000C och har samma problem. Har boxen kopplad via hdmi till en Pioneer 507XD plasma. Ser problemet oavsett vilken upplösning jag kör boxen på. Gissar att det har något med comhems signal att göra. Hur det sänds ut menar jag. Bilden i övrigt är ju suverän men kan hålla med om att det är lite störande med de där artefakterna. Såg också Barca matchen igår och tänkte på det där också. Har sett det innan. Har även sett samma fenomen när jag hade boxer och använda tvns inbyggda box. Mvh D Redigerat av Doraso, 11 January 2010 - 15:54. Postad 11 January 2010 - 16:10
Ja det är med största säkerhet komprimeringsfel i själva bildsignalen som ni ser. Extra vanligt på Canal+ Sport HD, tycker jag.
carbon>> Nu var det iofs länge sen jag hade CXHD-1000C men signalen har inte ändrats nämnvärt mellan den och HDPVR-1000c vad jag vill minnas. Detta förutsatt att man hade CXHD-1000C inställd på att skicka ut samma colorspace (ändras genom att hålla inne V-format knappen) som HDPVR-1000c skickar ut (mot min tv fås YCbCr 4:4:4, men det kan eventuellt variera beroende på HDMI-handskakning). På ditt inlägg låter det som om du på nått sätt fått boxarna att skicka helt olika colorspaces. Det är iaf det jag skulle gissa på i förstahand. Postad 12 January 2010 - 09:33
Aha, OK... Det var ju på ett sätt skönt att få veta, men på ett sätt lite trist. Som sagt så är jag i övrigt kanonnöjd med bildkvaliteten. Har en Panasonic plasma, Denon 2310, och provat med lite olika varianter av skalning/scan utan att få till det.
Redigerat av Unregisterede118cf15, 12 January 2010 - 09:35. Postad 12 January 2010 - 09:57
Mmm, ser felen på både HDPVR-1000 och CXHD-5000 och vill minnas att jag såg dem på CXHD-1000 med. Plus att jag observerat det i butiker och där har det nog varit andra boxar (utan att veta vad de använt men chansen att alla kört med comhem och dessa boxar känns rätt liten) så jag är rätt säker på att felet ligger i komprimeringen.
Helt 100.0% säker kanske man inte vara (fegar lite edit: Detta borde varit mitt inlägg #10000. Kanske borde fira med att säga upp kontot. Redigerat av pacman, 14 January 2010 - 11:24. Postad 13 January 2010 - 10:37 Man kan ha olika uppfattningar om hur en REC-knapp ska fungera, men på denna boxen fungerar det så att om man trycker en gång på REC-knappen så startas inspelningen. Trycker man en gång till så kan man bestämma hur lång tid inspelningen ska vara genom att trycka/hålla nere pil höger för att öka inspelningstiden och pil vänster för att minska densamma. För varje tryck så ändras tiden med 10 minuter. Tycker själv att det fungerar på ett bra sätt. Postad 14 January 2010 - 08:55
Tack för denna info. Jag kände inte till att man kunde trycka en gång till, trots att jag haft boxen sedan den kom ut för ett drygt år sedan. Det är ju faktiskt mkt vettigt, eftersom man spelar in på en håddisk, som man kanske inte vill fylkla helt med en testbild eller annat skräp ... Det var ju annorlunda när man spelade in på band eller disc. Då tog ju bandet slut om man glömde stänga av inspelningen. / Ulf Postad 14 January 2010 - 10:24 Mer intressant info om REC-knappen finns i manualen avsnitt 12.3 (s68-69). Postad 21 January 2010 - 00:36
Kan man få bild i bild med denna box om man har bild i bild på tv:n ?
Eftersom den har dubbla tuner så borde man kunna koppla så att man kan få in två olika kanaler från boxen tex att man kan se två hockeymatcher samtidigt från canal plus. Eller kan man göra det från boxen på något vis. Postad 21 January 2010 - 11:02 Bild i bild på tv:n är väl från två olika bildkällor? Så är det på min tv i alla fall. Så då skulle du behöva koppla digitalboxen till tv:n med både hdmi och komponent till exempel, och sedan få boxen att skicka olika kanaler på olika utgångar. Skulle gissa på att boxen inte har den möjligheten. Postad 22 January 2010 - 11:21
Jag tycker att denna finess med bild i bild borde finnas på boxen när den har två turner. På min tv kan jag inte få bild i bild på Hdmi utgången men dom öviga går det. Jag funderade om jag tog vcr scarten på boxen och satt den i tv:n eller komponentsladd, men boxen kanske inte har den möjligheten att skicka två olika betalkanaler genom två olika kablar. Jag tog det för givet att det gick att se två hockeymatcher samtidigt med denna box hoppas att det går på något vis. Postad 22 January 2010 - 13:26 Jag skummade manualen lite snabbt och ser inget som har med bild-i-bild att göra. Tror helt enkelt att de inte prioriterande att implementera stöd för det. Du kanske får nöja dig med att kunna spela in en match och se den andra. Postad 24 January 2010 - 10:13
Hur länge tror ni denna boxen hänger i innan det kommer en ny? Funderar snart på att köpa en och vill ju inte betala kanske 4000 för en box nu om det snart kommer en ny?
Den vanliga HD-boxen har ju kommit en ny nu, CXHD-5000C. Ingen HDPVR-5000C på g kanske? Comhem har även en HD-On Demand box, när kan vi få sen en HDPVR-On Demand? Postad 24 January 2010 - 13:08 Jag tror att den här håller ett bra tag till. Minst tills i höst. När en ny box tillkännages brukar det ta en 3-4 månader innan den släpps också. Postad 24 January 2010 - 13:12
Ja, vi kommer läsa om nya boxar här i flera månader innan något släpps ute på marknaden.
Postad 25 January 2010 - 21:06
Jag har en ganska korkad fråga, men jag funderar på om det är någon vits att köpa en optisk kabel och ha mellan min receiver och boxen eller om det är bättre att köra både ljud och bild via HDMI?
Postad 26 January 2010 - 07:57
Hej,
hm jag vet inte hur jag söker just inom denna tråd på hårddisk, och jag har tyvärr inte orkat gå igenom hela tråden, många sidor. någon som kan på ett bra pedagogiskt sätt förklara hur man byter den interna 320GB disken, exakt vad man behöver göra ? formatering, vilken typ av disk mm, om man kanske kunde koppla en extern typ esata disk på något sätt och få den uppföra sig som en intern ?? extern usb-disk 120gb går så långsamt att flytta filmer mellan disken o boxen så det har jag ledsna på. om någon skulle orka förklara Postad 26 January 2010 - 11:23
Normalt är det bäst kvalitet via HDMI så använd det om du kan. Om du tar in video-RGB till TVn via SCART-kontakten så kan du ta PCM-ljudet t.ex Dolby Digital via en optisk eller en koaxial-kabel ( RCA=billigare ) till receivern för att få bättre ljud än från TVn. / HDmax Postad 26 January 2010 - 11:28 Det finns en bra sökfunktion för aktuell tråd precis nedanför sista inlägget till vänster. Sök i tråd. Prova att söka på "byta disk" eller något sånt. Fick lite träffar där, men hittade ingen bra beskrivning som du efterfrågar. edit: medlemmen mattisborgen73 verkar ha bytt disk, pm:a honom. Redigerat av distortion2, 26 January 2010 - 11:34. Postad 26 January 2010 - 12:33
tack,
jag hittade rätt sökfunktion ner till vänster, och jag hittade mattias förklaring, mycket bra, dock så verkar seagate sv35.3 serien vara svår att få fatt på, SV35 hard drives have been optimized for use in the surveillance industry. Reliable 24 x 7 operation combined with low-power requirements, the ability to simultaneously write multiple data streams and ample capacity ... någon som kanske har hittat en annad disk som är motsvarande 24x7 + simultaneously write multiple data streams and ample capacity , for use in surveillance industry som kan vara lättare att få fatt på ?? Tack tack Postad 26 January 2010 - 16:18
Nu kan jag inte hålla det inom mig längre, jag har nu köpt HD-PVR:en för tredje gången för att jag har konstaterat att jag inte klarar mig utan PVR fuktionen pga. mina arbetstider. Jag kan för mitt liv inte förstå hur alla kan sitta och vara nöjd med kvaliten på SD-kanalerna som denna box lämnar. Den gamla HD-boxen lämnar sju resor bättre bild på SD material hos mig.
Vad kan då vara fel? Kan jag vara så pass mycket känsligare för dålig bild än 100-tals användare?, Mycket tveksamt. Är det fel på utrustningen?, Också mycket tveksamt eftersom detta är box nummer 3 som jag provar och har även testat hos polare med annan utrustning utan lyckat resultat, samt bytt ut alla kablar. Jag har läst lite på forumet om att vissa precis som jag upplever dålig SD bild med HD-PVR men att dom efter lite pillande på inställningarna på TV:n fått till en bra bild, det hjälper inte hur mycket jag än ändrar mina inställningar så är SD riktigt skit. Det som är så sjukt är att kvalten på HD-kanalerna hos PVR:en är bättre än gamla HD-boxen. Nu har jag löst det på följande sätt (vilket känns otroligt tråkigt): Jag kör båda boxarna, och switchar alltså kortet mellan dessa beroende på vad jag skall se för program. Min utrustning är uppsatt enligt följande: Båda boxarna går via HDMI till min Onkyo 606:a som fungerar som HDMI switch, där kör jag Pass Through på signalen till TV:n som är en Panasonic PZ70 Full HD Plasma. Jag har provat att låta stärkaren sköta skalningen men det blir ingen skillnad, jag vill köra signalen som den kommer (Original) visst låser jag PVR:en på 1080i så blir SD bilden bättre utan att bli BRA. nackdelen är att den kanal jag tittar mest på (Visasat Golf) inte går att köra i 1080i utan att få "staket"-mönster i överkant av bild, ni har säkert sett detta fenomen på Discovery Channel som lider av samma sak... bilden tål inte att skalas så pass mycket. Fasen vad lycklig jag skulle vara om jag bara kunde få ordning på SD kvaliten från HD-PVR:en, för i övrigt är det en underbar box. Postad 26 January 2010 - 18:22
Det är bara att skruva bort den tidigare HDD och ansluta den nya...sedan får du upp fråga om formatering av HDD:n Klicka på "Ja" och det är klart. Jag skaffade en Western Digital Caviar Green 1TB ( WD10EADS ) om man kanske kunde koppla en extern typ esata disk på något sätt och få den uppföra sig som en intern ?? Har själv funderat på att skaffa ett nytt kablage, med genomförning av chassi och flytta disken till externt kabinett..ev med någon typ av växel ( A-B switch för strömkablarna ? ) för smidigt byte av två anslutna diskar.. Postad 27 January 2010 - 05:02 Det är jättelätt att byta hårddisk, men om du inte har monterat fläktar eller hårddiskar i en PC ska du nog inte ge dig på det. Garantin ryker ju så fort man öppnar lådan så var försiktig. I mitt fall var det ett lätt val för jag hatar brummande och surrande elektronik så valet stod mellan att köpa en ny box utan PVR-funktion, eller att bryta garantin och modda den. Jag bytte ut hårddisken mot en 2,5" sata för att få ner ljudnivån. http://www.dustinhom...5010314500.aspx Allt verkar fungera fint och jag antar att man kan byta ut originaldisken mot vilken sata-disk som helst. Tyvärr så blev boxen inte mycket tystare av det, för det är fläkten som står för det värsta oljudet. Jag bytte ut skruvarna till fläkten mot sådana här: http://www.dustinhom...5010099393.aspx och då blev det något bättre. Jag hittade en varvtalsregulator som jag monterade mellan fläkt och "moderkort" och då blev den mycket tystare, så nu är jag ganska nöjd. Nästa steg blir att leta upp en ljuddämpande "vagga" till 2,5"-hårddisken och byta ut fläkten mot någon tystgående variant. Bortsett från ljudnivån (innan moddning) är jag jättenöjd med boxen och jag har inte haft några problem med den. Postad 27 January 2010 - 05:56 Ville bara säja: Ge inte upp!... jag har haft lite alla möjliga boxar, bl.a. Samsung 850 nånting... med HD/PVR och Humax-föregångaren utan HD/PVR och kan bara konstatera att Humax HDPVR-1000C utan vidare klår bildkvaliteten hos alla de andra på både SD och HD material. Det tog mig ca 1 vecka av pillrande på inställningar överallt, men nu så tycker jag att vissa kanalers SD material närmar sig HD kvalitet!!! TV3's bättre material (nyare inspelningar) är t.ex. mkt nära HD kvalitet. Upplösningen naturligtvis inte helt framme, men med en bildkvalitet som är sanslöst fin! Självklart är ju riktigt gamla inspelningar som tidiga "våra värsta år" t.ex., hopplöst dålig skärpa i, men ändå ok i färger och så... Jag kom aldrig i närheten med Samsungen eller förra Humaxen. TV'n är en 50" LG plasma... en underbar kombo. Postad 27 January 2010 - 06:39
Då måste jag ju få fråga vad exakt det är du har ändrat för inställningar, samt vad kör du för upplösning? (Original, 720p, 1080i?) Som du beskriver kvaliten på SD material med HD-PVR:en, det kommer jag inte i närheten av ... men däremot med gamla HD-boxen så upplever jag detta. För att ytterligare beskriva hur jag upplever kvaliten på SD material hos HD-PVR:en så är det som att man har dragit på ett "smudge" filter i Photoshop på bilden, alla detaljer i ansiktet på människor försvinner t.ex. det känner m.a.o väldigt utsmetat. Jag kan dessvärre inte ändra så himla mycket inställningar på min TV, jag kan justera Kontrast, Ljus och Skärpa i princip, dessa inställningar är perfekta för övriga källor och river jag FÖR mycket i dessa finns ju risken att det börjar se sunkigt ut när jag t.ex vill se en BD från PS3:an eftersom allt går genom samma HDMI ingång. (som förövrigt är kalibrerad) Redigerat av ClarkOne, 27 January 2010 - 06:40. Postad 27 January 2010 - 08:14
tack för svaren, wd Green ser bra ut låg dBa + låg strömförbrukning, bara att det inte står att den stödjet drift 24x7 24timmar 7dagar i veckan industristandard som det gjorde på seagaten.
jora jag kommer att klara av att byta, med alla bra beskrivningar jag fått + hittat i detta forum jag kommer slå till på en WD7500AADS, (det jag blir lite rädd för är att den inte stödjer drift i 24x7) Tack tack Postad 27 January 2010 - 09:02 Tyvärr kan jag inte ge en manual på inställningarna. Det finns ganska lite att ställa in i HD-PVR'en, medan tv-inställningarna hade betydligt mer att justera i. Varje input för sig har ett antal olika bildlägen att justera upp i min tv. Jag har 3 HDMI inputs i tv'n. Varje kopplad till egen källa, med ganska lika inställningar trots olika enheter. Från PC till HDMI 1, HD-PVR till HDMI 2 och LG bluray till HDMI 3. När jag fick tv'n fanns ett butiks-demoläge som tv'n återgick till efter omstart, irriterande men hittade till slut hur man kom ur det läget... Efter det blev det pillrande i nån vecka tills det till slut visade sig att inställningarna jag gillade bäst var ganska extrema ändå. Mkt färg å kontrast, men trots det en mjuk och full färgskala. Ganska mkt skärpa men absolut inte som med många pixlars radie i oskarp mask=breda kontrast-linjer runt objekten(photoshop:), det var så butiks-demoläget såg ut... = hemskt... Jag hade pillrat ganska mkt även på inställningarna i den tidigare Humax-HD-boxen, men det kan ju vara möjligt att jag inte lyckades lika bra där och därför fått bättre bildresultat med PVR'en. Skillnaden är trots allt inte så vansinnigt stor, men jag upplever iaf, att jag har fått bättre bild för varje av de 3 senaste boxarna jag haft. Lycka till! Postad 27 January 2010 - 11:23
Det där ser jag också på min gamla plasma och tycker mig ha lokaliserat problemet till skärpe inställningen, mindre skärpa = bättre bild ! I övrigt kan jag bara hålla med LG50" + PVR-1000C ger verkligen bra bild, även på SD. Redigerat av maarw, 27 January 2010 - 11:24. Postad 27 January 2010 - 20:00
Har precis genomfört samma operation själv. Verkligen inte komplicerat om du nån gång bytt en HD i din PC. Även jag har numera en 1TB som inspelningsutrymme. Dessutom nya kort = 2v öppna kanaler. Här skall spelas in. Postad 27 January 2010 - 20:38
Du pratar smörja... Mina inspelningar går att titta på trots att kortet inte är insatt. Redigerat av Latman, 27 January 2010 - 21:00. Postad 27 January 2010 - 23:33
Citera(hakanh65 @ Jan 27 2010, 20:19 ) *
Lycka till men tänk på att du bara kan se programmen så länge du abonnerar på de kanaler du spelade in från. En liten detalj är att friperiodens inspelningar måste dekrypteras efter friperioden. Om du då inte abonnerar på en viss kanal så kan du inte längre se inspelningar från den kanalen. Ja, det är bara struntprat, oavsett om man har kortet i eller inte så går det att se på inspelningar som är gjorda under frispelningsperioden. Postad 31 January 2010 - 11:14
Hur har ni det med favoritlistan, min box växlar tillbaka till "Min TV" varje gång som jag stänger av boxen eller när jag har tittat på inspelat eller raderar inspelningar.
Är det bara min box eller har ni samma problem? Man hade hoppats på att detta skulle lösa sig med en uppdatering men det verkar inte komma fler med tanke på att det väldig länge sedan den förra kom. Postad 31 January 2010 - 11:17 Det är inte bara din box. Däremot tror jag inte alla har det. Felrapportera till Humax eller Comhem, ju fler som gör det desto större chans att något händer. Postad 31 January 2010 - 12:10 Korrekt för en hårddisk 1TB eller mindre. Om man vill byta till en hårddisk > 1TB är det inte så enkelt. Postad 31 January 2010 - 19:59
Vad tror ni om att föra över det man har på original HDD:n efter att ha formaterat en ny HDD. Någon som vet om det går?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |