Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2011 - 17:07

baggel
  • baggel
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Nej, åtminstone inte från D-links burk.
Låt din tv sköta nedskalningen, men prova om 1080p eller 720p från Boxee ser bäst ut.

Blir inte menyerna väldigt tråkiga (suddiga) om man inte kör pixelmappat?

Postad 19 October 2011 - 18:23

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det går att pressa mer än 72Mbit/s via SMB.
Kan inte komma på någon köpfilm som kräver enorma bandbredder hursom helst. Det viktiga är genomsnittliga genomströmningen (throughput) mätt under lång tid. Wifi och powerline har helt enkelt för stora problem med att skicka en stabil stream utan packet loss.
Bästa trådlösa konsumentroutern når antagligen runt 65Mbit/s i uplink på 2.4Ghz-bandet under väldigt bra förhållanden. Flyttar man sig några meter bort och har en vägg mellan och andra elektroniska produkter i närheten så faller värdet fort vilket gör BD-ISO/M2TS svårspelat för vissa.

Postad 20 October 2011 - 11:28

Townes
  • Townes
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej alla,

Jag ber om ursäkt om frågan redan är avhandlad men jag hittade inget svar på min fråga vid en sökning. Jag har en D-Link Boxee och mitt problem är att den inte hittar alla filmer jag matar den med. Jag laddade nyligen som exempel ner de fyra Pirates of the Caribbean filmerna och gav mappen de ligger i namn enligt följande. Nummer ett fick namnet: "Pirates of the Caribbean 1. The Curse Of The Black Pearl 2003" och de tre senare efter samma mönster. Själva filmerna har namn enligt följande: "Pirates of the Caribbean The Curse Of The Black Pearl 2003 1080p DTS BluRay.mkv" osv.

När jag bläddrar bland filmerna så syns nummer 1, 3 och 4 med omslag och allt men nummer 2 syns inte. Samma sak med många andra filmer. Vissa syns och andra syns inte. Jag har gjort en databas där jag lägger in samtliga filmer och jag markerar vilka som syns och vilka som inte syns. Men det verkar inte vara någon logik. Jag använder databasen för att inte glömma bort de filmer som inte syns.

Varför hittar inte Boxee alla filmer? Då det gäller Pirates of the Caribbean så är samtliga i mkv-formatet och samtliga kommer från samma uppladdare. Jag begriper ingenting. De flesta filmer hittas men ungefär var fjärde syns inte.

Givetvis kan jag gå in i Boxees "utforskare" och där hitta samt spela upp filmerna. Men jag vill givetvis att alla filmer ska synas med omslag och information. Om Boxee inte hittar någon obskyr B-film är ju en sak, men Pirates of the Caribbean, dem borde ju Boxee hitta.

Gör jag något fel och är det någon annan som har samma problem? Vad ska jag göra?

Stort tack på förhand!

//Lars

Postad 20 October 2011 - 12:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt om frågan redan är avhandlad men jag hittade inget svar på min fråga vid en sökning. Jag har en D-Link Boxee och mitt problem är att den inte hittar alla filmer jag matar den med. Jag laddade nyligen som exempel ner de fyra Pirates of the Caribbean filmerna och gav mappen de ligger i namn enligt följande. Nummer ett fick namnet: "Pirates of the Caribbean 1. The Curse Of The Black Pearl 2003" och de tre senare efter samma mönster. Själva filmerna har namn enligt följande: "Pirates of the Caribbean The Curse Of The Black Pearl 2003 1080p DTS BluRay.mkv" osv.

Testa att ta bort "1080p DTS BlueRay" i filnamnet och du behöver inte skriva "1" för att markera att det är den första filmen.
Det kan ställa till det.

Jag har gjort en databas där jag lägger in samtliga filmer och jag markerar vilka som syns och vilka som inte syns. Men det verkar inte vara någon logik. Jag använder databasen för att inte glömma bort de filmer som inte syns.

Vadå databas?

Följ denna guide hur du ska namnge dina filmer/serier.
http://boxee.zendesk...v-shows-library

Boxee Box är inte 100% träffsäker när det gäller att identifiera men följer man deras rekommendationer ökar chansen att den hittar.

Redigerat av lappen71, 20 October 2011 - 12:46.

Postad 20 October 2011 - 12:49

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...mitt problem är att den inte hittar alla filmer jag matar den med. Jag laddade nyligen som exempel ner de fyra Pirates of the Caribbean filmerna och gav mappen de ligger i namn enligt följande. Nummer ett fick namnet: "Pirates of the Caribbean 1. The Curse Of The Black Pearl 2003" och de tre senare efter samma mönster. Själva filmerna har namn enligt följande: "Pirates of the Caribbean The Curse Of The Black Pearl 2003 1080p DTS BluRay.mkv" osv.

Det är sannolikt fullständigt emot forumets regler att ventilera frågor rörande ottillåten fildelning, men om så inte skulle vara fallet här kan du ju prova funktionen IDENTIFY och googla "boxee identify".

Postad 20 October 2011 - 13:28

Townes
  • Townes
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag tackar för svaren. Angående otillåten fildelning så har jag naturligtvis köp de aktuella filmerna, jag har en jäkla massa filmer. Men min plan var att rippa samtliga filmer och sedan bära ner dem i källaren. Men eftersom jag inte är så tekniskt lagd har jag ännu inte lyckats rippa några filmer. Jag fann det mycket enklare att ladda ner dem än att slita mitt hår när jag försökte lära mig att rippa. Går snabbare också.

Vad det gäller databasen så har jag gjort en sådan i Filemaker där jag lägger in mina filmer och där gör jag en markering för vilka filmer som inte syns med bild och information i Boxee. Jag har sedan databasen på min iPad och kan se filmer jag har med som inte syns under "Filmer" i Boxee. På det viset ser jag alla filmer jag har och missar ingen. Men det är väl inte så det är tänkt att vara.

Tusen tack Lappen71 för länken, jag ska ta till mig informationen där. Har varit lite osäker på hur jag ska namnge filmerna. Och du xyzzyxyzzy (festligt namn för övrigt) vad menar du med funktionen IDENTIFY? Hänger inte med riktigt där, är nybörjare och som sagt långt ifrån tekniskt lagd. Jag har alltså en fysisk D-Link Boxee box och jag hittar ingen IDENTIFY-funktion där.

Tack för svaren!

//Lars

Postad 20 October 2011 - 16:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag tackar för svaren. Angående otillåten fildelning så har jag naturligtvis köp de aktuella filmerna, jag har en jäkla massa filmer. Men min plan var att rippa samtliga filmer och sedan bära ner dem i källaren. Men eftersom jag inte är så tekniskt lagd har jag ännu inte lyckats rippa några filmer. Jag fann det mycket enklare att ladda ner dem än att slita mitt hår när jag försökte lära mig att rippa. Går snabbare också.

Inget att bry sig om en hycklare.

Vad det gäller databasen så har jag gjort en sådan i Filemaker där jag lägger in mina filmer och där gör jag en markering för vilka filmer som inte syns med bild och information i Boxee. Jag har sedan databasen på min iPad och kan se filmer jag har med som inte syns under "Filmer" i Boxee. På det viset ser jag alla filmer jag har och missar ingen. Men det är väl inte så det är tänkt att vara.

Jag har ingen aning om hur det programmet fungerar men det skulle inte förvåna mig om det är det som ställer till det.

IDENTIFY? Hänger inte med riktigt där, är nybörjare och som sagt långt ifrån tekniskt lagd. Jag har alltså en fysisk D-Link Boxee box och jag hittar ingen IDENTIFY-funktion där.

När han skriver Identify menar han nog scraping istället som är termen på när BB identifierar dina filmer filer.
Du kan låta BB automatiskt identifiera eller kan du manuellt gå in och söka om den har hittat filen men den har ett sånt namn att den inte kan matcha mot Imdb.

Postad 20 October 2011 - 19:31

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hej alla,

När jag bläddrar bland filmerna så syns nummer 1, 3 och 4 med omslag och allt men nummer 2 syns inte. Samma sak med många andra filmer. Vissa syns och andra syns inte. Jag har gjort en databas där jag lägger in samtliga filmer och jag markerar vilka som syns och vilka som inte syns. Men det verkar inte vara någon logik. Jag använder databasen för att inte glömma bort de filmer som inte syns.

Varför hittar inte Boxee alla filmer? Då det gäller Pirates of the Caribbean så är samtliga i mkv-formatet och samtliga kommer från samma uppladdare. Jag begriper ingenting. De flesta filmer hittas men ungefär var fjärde syns inte.

Givetvis kan jag gå in i Boxees "utforskare" och där hitta samt spela upp filmerna. Men jag vill givetvis att alla filmer ska synas med omslag och information. Om Boxee inte hittar någon obskyr B-film är ju en sak, men Pirates of the Caribbean, dem borde ju Boxee hitta.

Gör jag något fel och är det någon annan som har samma problem? Vad ska jag göra?

Stort tack på förhand!

//Lars

Tjo!

Sådär e det ju med vår kära lilla Box, jag har exakt samma problem.
men att använda en scraper typ Ember media scraper gör det hela mycket bättre. Den hittar nästan alla filmer efter det, utom alla svenska då den matchar mot imdb och långt ifrån alla svenska ligger där.

Det man ska veta när man scrapar är dock att den sabbar de NFO´s som ligger i filmmappen, och det kan ju ställa till det om man har rena scenrellar. men då funkar det bättre iaf.
Min box hittar 460 av 520 filmer, men då är typ 40-45st svenska, typ Robert G, och humor från tv4. så endast typ 15 filmer den inte hittar!?

Postad 20 October 2011 - 19:40

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Hej Alla.

Jag tänkte lägga till Spotify appen som en favvo! Men hur f-n gör man det??
Jag kan ju bara välja ALLA eller favoriter, kan ju inte adda nya appar till favoriter. E jag korkad eller??

Postad 20 October 2011 - 19:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hej Alla.

Jag tänkte lägga till Spotify appen som en favvo! Men hur f-n gör man det??
Jag kan ju bara välja ALLA eller favoriter, kan ju inte adda nya appar till favoriter. E jag korkad eller??

Ja du är korkad ;) Nädå inte alls.

I popup rutan som kommer fram när du startar en App finns en stjärna...markera den.

Postad 20 October 2011 - 20:47

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...vad menar du med funktionen IDENTIFY? Hänger inte med riktigt där, är nybörjare och som sagt långt ifrån tekniskt lagd. Jag har alltså en fysisk D-Link Boxee box och jag hittar ingen IDENTIFY-funktion där.

När han skriver Identify menar han nog scraping istället som är termen på när BB identifierar dina filmer filer.

Jag menar faktiskt precis det jag skrivit.

Scraping är en ganska bra benämning, men i BB:s menyer används de termer jag nämner.

Alla filer som har scannats av BB kan man sen klicka på och välja IDENTIFY (längst upp till höger i rutan) . Upp dyker en sökruta med filnamnet, men man kan knappa in vad man vill, och oftast går det faktiskt att hitta rätt filmtitel med denna funktion.

Postad 20 October 2011 - 21:13

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Ja du är korkad ;) Nädå inte alls.

I popup rutan som kommer fram när du startar en App finns en stjärna...markera den.

Men Hahaha, fan va enkelt det va!
Thnx :-)

Postad 20 October 2011 - 21:21

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Hmm, nu har ljudet försvunnit i Youtube appen åxå.Fan.

Postad 20 October 2011 - 21:23

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Upplever ni liksom jag att när ni startar en fil, så spelas de första 3-10 sekunderna ofta helt utan ljud? Ganska störigt exempelvis när man kollar tv-serier eftersom de ofta börjar direkt och har vinjetten några minuter in....

Och upplever ni också liksom jag att när ni stänger av en fil, så fortsätter den spela ca 2-5 sekunder innan den går tillbaks till menyn?

Postad 20 October 2011 - 21:23

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hmm, nu har ljudet försvunnit i Youtube appen åxå.Fan.

Å nu kom det tillbaka.. :-/

Postad 20 October 2011 - 21:44

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Upplever ni liksom jag att när ni startar en fil, så spelas de första 3-10 sekunderna ofta helt utan ljud? Ganska störigt exempelvis när man kollar tv-serier eftersom de ofta börjar direkt och har vinjetten några minuter in....

Och upplever ni också liksom jag att när ni stänger av en fil, så fortsätter den spela ca 2-5 sekunder innan den går tillbaks till menyn?

Det förstnämnda har jag sett sen boxen var ny, men det senare kom nog med senaste mjukvaran (tror jag).

Postad 20 October 2011 - 21:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag menar faktiskt precis det jag skrivit.

Scraping är en ganska bra benämning, men i BB:s menyer används de termer jag nämner.

Alla filer som har scannats av BB kan man sen klicka på och välja IDENTIFY (längst upp till höger i rutan) . Upp dyker en sökruta med filnamnet, men man kan knappa in vad man vill, och oftast går det faktiskt att hitta rätt filmtitel med denna funktion.

Identify om du fortfarande har engelska som språk på menyerna men svenska så är det identifiera.

Postad 20 October 2011 - 21:55

Townes
  • Townes
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jovisst, jag är en hycklare. Givetvis finns det inte en enda människa här eller i hela Sverige som någonsin laddat ner en film utan att betala för den. Ve och fasa om så är fallet. Det får man ju utgå ifrån. Men till saken. Jag har 539 filmer på min NAS (som jag givetvis betalat för.) och Boxee hittar 519 av dem. Alltså är det 20 filmer den inte hittar. Och det är ju "lite" störande.

Vad det gäller mina fyra pirates of the caribbean filmer så är samtliga namngivna enligt exakt samma mönster men ändå hittar Boxee bara tre av dem. Dagens i-landsproblem, jag vet, men jag undrar varför det är så. Det där med "Ember media scraper" verkar intressant. Var hittar jag den? När jag söker kommer det bara upp en massa suspecta sidor och det hela verkar lite förvirrande. Är det ett program som man kan ladda ner eller vad är det? Var hittar jag det i så fall?

Och imorgon ska jag se om jag hittar det där IDENTIFY i Boxeens menyer. Nu sover sambon så jag får tygla mig lite.

Tack för hjälpen alla, inte minst du xyzzy... ska ha ett tack för informationen. Ska som sagt kolla det imorgon.

//Lars

Postad 20 October 2011 - 21:59

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Jovisst, jag är en hycklare. Givetvis finns det inte en enda människa här eller i hela Sverige som någonsin laddat ner en film utan att betala för den. Ve och fasa om så är fallet. Det får man ju utgå ifrån. Men till saken. Jag har 539 filmer på min NAS (som jag givetvis betalat för.) och Boxee hittar 519 av dem. Alltså är det 20 filmer den inte hittar. Och det är ju "lite" störande.

Vad det gäller mina fyra pirates of the caribbean filmer så är samtliga namngivna enligt exakt samma mönster men ändå hittar Boxee bara tre av dem. Dagens i-landsproblem, jag vet, men jag undrar varför det är så. Det där med "Ember media scraper" verkar intressant. Var hittar jag den? När jag söker kommer det bara upp en massa suspecta sidor och det hela verkar lite förvirrande. Är det ett program som man kan ladda ner eller vad är det? Var hittar jag det i så fall?

Och imorgon ska jag se om jag hittar det där IDENTIFY i Boxeens menyer. Nu sover sambon så jag får tygla mig lite.

Tack för hjälpen alla, inte minst du xyzzy... ska ha ett tack för informationen. Ska som sagt kolla det imorgon.

//Lars

Jag skulle nog vilja påstå att det är extremt bra om den hittar 519 av 529, svårt att få bättre, resten får du nog identifiera manuellt. Det är lätt och funkar bra, dock så är det fortfarande problem med tex svenska filmer :-/

Postad 20 October 2011 - 22:03

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

//Lars

Nu var det inte dig jag menade som hycklare hur nu du kunde få till det???

Identifiera hittar du om du går in i inställningarna för dina utdelningar

Postad 21 October 2011 - 09:19

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...Identifiera hittar du om du går in i inställningarna för dina utdelningar

Nej!

Där hittar man bara inställningar för AUTOMATISK identifiering/scanning.
"Manuell" identifiering går till som jag beskrivit tidigare...

Postad 21 October 2011 - 09:42

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ett alternativ till att manuellt sitta och hitta filmerna är att gå in på http://nfo.sprocket.dk/ och skapa en NFO fil för filmen. Lägg in NFO filen i samma mapp som filmen och döp den till samma namn som filmen. Då hittar Boxee den och man slipper sitta och manuellt lägga till filmen igen om man tömmer databasen av någon anledning.

Postad 21 October 2011 - 10:59

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Nej!

Där hittar man bara inställningar för AUTOMATISK identifiering/scanning.
"Manuell" identifiering går till som jag beskrivit tidigare...

En sanning med modifikation.
Om BB inte hittar filmen/serier så går man in i listan för utdelningar och där finner man en knapp som heter Oidentifierade filer.
I den listan ser man filer som han hittat men inte kunnat identifiera.

Postad 21 October 2011 - 11:32

Townes
  • Townes
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag ber dig uppriktigt om ursäkt Lappen 71, jag förhastade mig en hel del där. Hoppas du inte tog allt för illa upp. Och det tips som etton kom med verkar väldigt intressant. Ska testa det med en gång.

Tack för alla intressanta inlägg i frågan.

//Lars

Postad 21 October 2011 - 11:59

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

En sanning med modifikation.
Om BB inte hittar filmen/serier så går man in i listan för utdelningar och där finner man en knapp som heter Oidentifierade filer.
I den listan ser man filer som han hittat men inte kunnat identifiera.

Nej, inte en sanning med modifikation, men bra att du kompletterade och nämnde "mappen oidentifierade filmer".
Man gör en "manuell identifiering" precis som redan sagts, dvs klicka på valfri film och välj "identifiera/identify".

Postad 21 October 2011 - 12:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag ber dig uppriktigt om ursäkt Lappen 71, jag förhastade mig en hel del där. Hoppas du inte tog allt för illa upp. Och det tips som etton kom med verkar väldigt intressant. Ska testa det med en gång.

Tack för alla intressanta inlägg i frågan.

//Lars

Inga problem :)

Nej, inte en sanning med modifikation, men bra att du kompletterade och nämnde "mappen oidentifierade filmer".
Man gör en "manuell identifiering" precis som redan sagts, dvs klicka på valfri film och välj "identifiera/identify".

Har BB scannat dom så har den antingen identifierat filen eller så hamnar den i listan för oidentifierade objekt.
Så nej det är du som krånglar till det.

I vissa fall kan BB inte ens hitta filen så den hamnar inte ens bland oidentifierade objekt

Postad 21 October 2011 - 14:02

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...Har BB scannat dom så har den antingen identifierat filen eller så hamnar den i listan för oidentifierade objekt.
Så nej det är du som krånglar till det.

I vissa fall kan BB inte ens hitta filen så den hamnar inte ens bland oidentifierade objekt

Vet inte varför du försöker tillrättavisa mig, men misstänker att du missat lite...

Filer som inte kunnat identifieras vid scanning dyker mycket riktigt oftast upp i "mappen oidentifierade objekt".

Ibland blir filer felaktigt identifierade vid scanning, och då går det utmärkt att korrigera dem genom "manuell identifiering".
Då hittar man dock inte filen i "mappen oidentifierade objekt", men det går bra att klicka på filen "hur man än hittar den".

Har BB INTE scannat en specifik disk/mapp/fil finns inte valet "identifiera" när man klickar på filen.

Redigerat av Unregistered277056c3, 21 October 2011 - 14:12.

Postad 21 October 2011 - 15:42

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Ursäkta vad sysslar BB updaterarna med nu börjar iso filer snabbspola när man vill ändra till DTS ljudspåren::!!
jag blir inte klok på denna box fy villken skit rent av..

Postad 21 October 2011 - 16:35

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Vet inte varför du försöker tillrättavisa mig, men misstänker att du missat lite...

Ibland blir filer felaktigt identifierade vid scanning, och då går det utmärkt att korrigera dem genom "manuell identifiering".

Nej jag har inte missat utan det var du som formulerade lite konstig och hade du skrivit det du skrev nu hade det varit mer glasklart.

Att BB identifierar fel har hänt en gång av 278 filmer för mig så det är ett icke problem.

Och Townes problem var inte att den identifierade fel utan att den inte identifierade alls och då måste man gå till listan oidentifierade filer och identifiera manuellt alternativt namnge om filen och scanna igen.

Postad 21 October 2011 - 16:50

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Nej jag har inte missat utan det var du som formulerade lite konstig och hade du skrivit det du skrev nu hade det varit mer glasklart.

Att BB identifierar fel har hänt en gång av 278 filmer för mig så det är ett icke problem.

Och Townes problem var inte att den identifierade fel utan att den inte identifierade alls och då måste man gå till listan oidentifierade filer och identifiera manuellt alternativt namnge om filen och scanna igen.

Kan inte se att jag formulerat mig konstigt, men det betyder ju inte per automatik att alla fattar... :)

Har själv råkat ut för minst ett dussin felidentifieringar av ca 300 filer.
Om du bara råkat ut för det en enda gång kan man anta att du fixat lite med filnamnen eller bara har prydliga filer.

Om filerna inte identifieras MÅSTE man inte gå till listan oidentifierade filer för att identifiera dem manuellt. Det går bra att klicka på dem "var man vill".

Det är också värt att poängtera (som jag redan gjort) att man inte kan koppla in t ex en usb-disk och försöka identifiera manuellt. Det funkar inte.
Man MÅSTE scanna för att alls få upp valet "identifiera". Ganska korkat, eftersom man ibland tjoffar i nåt via usb och kanske bara vill identifiera en enstaka fil och hitta subs...

Nu har vi nog vänt ut och in på det här för mycket.
Dags att göra nåt vettigt istället, det är ju fredag!

Postad 21 October 2011 - 16:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Kan inte se att jag formulerat mig konstigt, men det betyder ju inte per automatik att alla fattar... :)

Har själv råkat ut för minst ett dussin felidentifieringar av ca 300 filer.
Om du bara råkat ut för det en enda gång kan man anta att du fixat lite med filnamnen eller bara har prydliga filer.

Sant sant om att fatta :)

Jo jag har fanatisk ordning på mina filer för att när jag hade en Tvix var det nödvändigt.
Och det har fortsatt och gör inte saken sämre för BB att kunna identifiera mina filer.

Postad 21 October 2011 - 22:23

Schluug
  • Schluug
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är något fel med Youtube-appen. Har problem med att logga in på mitt konto men inget händer..

Postad 22 October 2011 - 09:01

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
+10 på det...hur jävla svårt kan det vara att fixa dessa basic buggar

Ursäkta vad sysslar BB updaterarna med nu börjar iso filer snabbspola när man vill ändra till DTS ljudspåren::!!
jag blir inte klok på denna box fy villken skit rent av..

Postad 22 October 2011 - 17:42

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

+10 på det...hur jävla svårt kan det vara att fixa dessa basic buggar

hade samma problem var tvungen att ladda ner boxee remote på mobilen då gick det helt plötsligt att trycka på logga in knappen

Postad 22 October 2011 - 17:51

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
vilken app då, har själv letat men inte hittat ngn android app ,

Postad 22 October 2011 - 18:55

theelk
  • theelk
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

vilken app då, har själv letat men inte hittat ngn android app ,

Det finns åtminstone två att välja på i Market Boxee Remote

Postad 23 October 2011 - 11:50

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Nån som vet när det kommer bli möjligt att använda en 3tb extern hårddisk till Boxee? skulle visst komma i en uppdatering. Nu är ju 2 tb max.

//Peter

Postad 23 October 2011 - 13:06

rsrts
  • rsrts
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kanske har frågan redan besvarats men jag har tyvärr inte hittat något om det...
Iaf, Min D-link Boxee Box verkar inte kunna hantera högupplösta avi-filer något vidare. Alla avi-filmer jag prövat, 720 p som 1080 p (23,976hz), hackar/rycker snabbt hela tiden. Jag har ändrat om lite i grafikinställningarna i Boxeen men det har inte löst något. Å andra sidan finns det ju otroligt mkt inställningar.

För närvarande har jag grafiken inställt på:
1080p 24 hz
Match screen refresh rate to video
RGB Low
24 Bit
Enable EDID

Har som sagt prövat att ändra lite men problemet med de högupplösta avi-filmerna kvarstår. Synd med tanke på att de tar mindre plats. Någon som vet vad det kan röra sig om för konstigheter?

Postad 23 October 2011 - 16:35

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du får nog nedgradera till någon riktigt tidig version för att det ska fungera.
Avi är inget vidare container att spara högupplöst för övrigt.
Koda allt i x264 i mkv-container.

Postad 23 October 2011 - 18:25

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Jag har spotify på min laptop, samt spotify-appen på min boxee.
Jag har ju inget premiumkonto hos spotify, så appen funkar ju inte.
Nu är det ju så att jag kan streama alla musikappar på min iphone till boxeen, men hur gör jag om jag vill köra spotify på datorn, men köra ut ljudet i boxeen??

Postad 23 October 2011 - 18:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det har kommit in endel anmälningar om hur folk uttrycker sig mot andra medlemmar och jag ber alla som är med och diskuterar att tänka för ett par gånger innan ni postar fler inlägg i samma stil. Delar inte ut några skriftliga varningar denna gång - men dock muntliga diton.

Postad 23 October 2011 - 18:44

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Jag har spotify på min laptop, samt spotify-appen på min boxee.
Jag har ju inget premiumkonto hos spotify, så appen funkar ju inte.
Nu är det ju så att jag kan streama alla musikappar på min iphone till boxeen, men hur gör jag om jag vill köra spotify på datorn, men köra ut ljudet i boxeen??

hittade själv svaret. Installerade Airfoil och det funkar galant. Dock verkar det inte vara gratis, finns det nån gratisvariant?

Postad 24 October 2011 - 08:15

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nu har jag till slut fixat ett VPN-konto med uppkoppling mot Atlanta i USA. Är det någon som kör detta på Boxeen och kan ge några handfasta tips om vad man kan utnyttja med det?

Är det bästa sättet att titta på amerikanska teveserier att gå in på deras hemsidor och titta via deras spelare?
Hur fungerar NaviX egentligen, det verkar vara lite oreda i själva listorna som man kommer åt i själva appen?

Tack på förhand!

Postad 24 October 2011 - 15:42

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Fattar inte... laggar som tusan när jag kör Planet Earth del 3, Fresh Water, där direkt efter det stora vattenfallet i början... i 720p... men CPUn ligger bara på ca 70%... tycker det är märkligt... nån nämnde här att det kunde va nätverket, men kör GB switch från zyxel... Edit: Testat köra direkt från externa HDD med, en Laice 2TB... samma sak.
Fågelscenen som anses vara bland den mest krävande scenen, lite av "Testscen" för att kolla flytet i mediaextenders/HTPC flyter ju på utan problem, i 1080p DTS... :unsure:

Edit: lol... nu funkade det klockrent... märkligt! hä hä :)

Redigerat av Garrett, 24 October 2011 - 16:42.

Postad 24 October 2011 - 17:58

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Tydligen är en ny SW på g 1.2.2.20465, men hittar inte så mycket info om denna men tydligen ingår en EDID fix.
Någon mer som hört nåt ?

Postad 24 October 2011 - 18:36

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har följande problem: Går inte längre att stänga av Boxeen utan att somna på strömknappen. Går heller ej att spela upp material som inte är uppackat.. Allt detta har fungerar klockrent innan. Störande minst sagt ! Har var jättenöjd i över 1 års tid tills nu...

Postad 24 October 2011 - 18:59

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Testa att ta bort källan och knyt tillbaks den, om det är en SMB/NFS källa.

Postad 24 October 2011 - 20:14

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Det har jag gjort ... mer än 1ggr ;). Har nollställt hela boxen också 2ggr.. Nu återstår det bara att backa fw, men tänkte kolla här först om fler har likande problem som jag har.Hoppas det iaf kommer ny fw ganska snart.

Postad 24 October 2011 - 21:40

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Yuval Tal [Boxee] added a comment - 13/Oct/11 7:28 AM
Another quick update for everyone. Unfortunately, we have release 1.2.1 yesterday without a fix to the problem. We have a applied a fix that worked for some but made things worse for others, so we had to revert. We are back to working with Intel on this issue. It seems to be some kind of low level kernel threading issue which is tricky to figure out. The HDMI audio transmitter kernel thread sleeps occasionally for too long, which causes the audio hiccup. Intel is working with us to figure out the root cause and fix for it. Will keep you posted.

Ni kan ju gissa själva...

Postad 25 October 2011 - 13:54

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
rekommenderar ni att köpa sig en D-Link Boxee box som forummet pratar om. jag har altid kört med PMS med ps3 men det strular ju bara nu för tiden och fungerar inte lika bra som förr.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.