Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 juni 2018 - 07:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0

Jag använder stekplatta i gjutjärn till gasolgrillen, jag tycker det blir bättre än galler, stekytan blir bättre, men det är ju en personlig preferens.

Jag velar lite med detta fram och tillbaka, man får till en bra karamellisering är det riktigt gott, håller med dig om smak och tycke

Postad 06 juni 2018 - 18:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Grillade hamburgare idag. Köpte nötfärs på rulle från Coop. Tyckte att den var extra fet denna gången. Märkte det när jag grillade för det rök så in i h..vete. Dom krymte också märkbart i storlek. Visserligen smakade det bra men jag skall klaga på detta. Märkte också att händerna var extremt feta efter jag format burgarna.

Postad 06 juni 2018 - 18:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

var på ica idag och köpte högrevfärs. dom hade ingen färdig men det var inga problem att mala. dom hade högrev i charken. det verkar ju vara ett väldigt magert kött så risken är ju att det blir torrt. 

ska bli gott om en stund med sallad,tomat,saltgurka,cheddarost, bacon, stekt rödlök och dressing. och en kall öl dagen till ära :)

kommer kanske en bild sen när allt är klart :)

Postad 06 juni 2018 - 20:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Inte så dum. Pucken blev lite torr och hård dock. Köpedressing är inte så gott heller.
Men en burgare är alltid en burgare 😊

Bifogad fil(er)

Postad 06 juni 2018 - 20:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Köpdressing när du fick absolut bästa receptet här? Det är ju inte ens svårt att smälla ihop...
:P

Postad 06 juni 2018 - 20:53

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
@Erikderek: nåt tips på hur man diskar den stekplattan till gasolgrillen? Har precis skaffat en likadan och tycker bara fettet smetas runt när man inte ska använda diskmedel

Redigerat av erikjonathan, 06 juni 2018 - 20:53.

Postad 06 juni 2018 - 20:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Köpdressing när du fick absolut bästa receptet här? Det är ju inte ens svårt att smälla ihop...
:P

Ska jag vara ärlig glömde jag bort det tyvärr. Ska testa den nästa gång istället 😊

Letade däremot efter tryffelmskonäs men ingen av dom tre stora matbutikerna som finns här hade det. Kanske är svårt att få tag i?

Redigerat av andreassofus, 06 juni 2018 - 20:54.

Postad 06 juni 2018 - 21:00

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Ska jag vara ärlig glömde jag bort det tyvärr. Ska testa den nästa gång istället

Letade däremot efter tryffelmskonäs men ingen av dom tre stora matbutikerna som finns här hade det. Kanske är svårt att få tag i?

Prova någon delikatessbutik om du har någon sådan i närheten. Du ska dock inte ha tryffelmajo till dressingen :)

När jag gör dressingen brukar jag göra egen majo på en äggula och en dl olja (förutom lite senap, vinäger, salt och peppar) för att sedan blanda i resten av ingredienserna. Gurkan jag använder är Felix hamburgergurka.

Postad 06 juni 2018 - 21:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Jag kör Kavlis ”äkta majonäs” samt oftast Mor Annas Smörgåsgurka. Har testat lite olika gurksorter (hela, skivade, olika länder) men faller hela tiden tillbaka till ”Morsans”.

Postad 07 juni 2018 - 06:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Jag kör Kavlis ”äkta majonäs” samt oftast Mor Annas Smörgåsgurka. Har testat lite olika gurksorter (hela, skivade, olika länder) men faller hela tiden tillbaka till ”Morsans”.

Jag kör med Hellmans majonäs. Gurka skippar jag, har aldrig gillat det på burgare

Postad 07 juni 2018 - 10:34

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Jag kör med Hellmans majonäs. Gurka skippar jag, har aldrig gillat det på burgare

Såg en liknande på TV igår kväll när Jamie Oliver gjorde "ultimate burger":

2 msk majo

1 msk ketchup

Worcestershire sauce

Tabosco Chipotle

Hackad isbergsallad (wtf?)

EK

Postad 07 juni 2018 - 15:08

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Jag kör ofta med libanesisk vitlökssås, blir som majonäs, bara olja, salt, massor med vitlök, och citronjuice. Skitgott på grillat.. :o

Recept längst ner på sidan, jag kör med kallpressad svensk rapsolja btw.

https://thelemonbowl...e-garlic-sauce/

Postad 07 juni 2018 - 16:03

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Har testat Hellmans vid ett tillfälle, gillade den inte. Gurkan ska ju finhackas, så den känner man inte av.

Men smaken är som baken :)

Postad 07 juni 2018 - 16:52

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

@Erikderek: nåt tips på hur man diskar den stekplattan till gasolgrillen? Har precis skaffat en likadan och tycker bara fettet smetas runt när man inte ska använda diskmedel

Dra på grillen på max, vänta 10 minuter, ta fram en spackelspade och skrapa rent. 

EK

Postad 07 juni 2018 - 16:58

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Inte så dum. Pucken blev lite torr och hård dock. Köpedressing är inte så gott heller.
Men en burgare är alltid en burgare

Ser gott ut, men det ser ut som pucken körts lite för hårt?

Jag har fått ett tips att först steka på medel och sen dra på max för färg precis på slutet, helt tvärt emot hur jag är drillad i ämnet stekning av kött... men det fungerar!

EK

Postad 07 juni 2018 - 17:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Ser gott ut, men det ser ut som pucken körts lite för hårt?

Jag har fått ett tips att först steka på medel och sen dra på max för färg precis på slutet, helt tvärt emot hur jag är drillad i ämnet stekning av kött... men det fungerar!

EK

ja den blev torr tyvärr. men köttet dom malde åt mig var ju nästan fettfritt också.

Ska testa din metod nästa gång.

hur är det med köttfärs förresten. Dom malde den igår. sen har den legat i kylen till idag. Kan jag göra mig en burgare idag också eller?

har hört att färs ska man helst tillaga samma dag. men en dag i kylen kanske funkar? :)

Postad 07 juni 2018 - 19:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Du kan annars frysa in egentillverkade burgare.
Sen bara kasta på grillen.

Postad 07 juni 2018 - 21:08

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

ja den blev torr tyvärr. men köttet dom malde åt mig var ju nästan fettfritt också.

Ska testa din metod nästa gång.

hur är det med köttfärs förresten. Dom malde den igår. sen har den legat i kylen till idag. Kan jag göra mig en burgare idag också eller?

har hört att färs ska man helst tillaga samma dag. men en dag i kylen kanske funkar? :)

Samma dag är väl att ta i. Hur länge du kan köttfärs i kylen beror mycket på temperaturen i kylskåpet. Kallaste delen bör du ha runt 0,5-2C.

Jag brukar köpa nötfärs på fredagar och tillaga den ibland på måndagen inga problem ser bra ut, luktar bra och smakar bra. Är kött dåligt luktar det illa.

Nötfärs håller längre är blandfärs har jag fått lära mig.

Postad 08 juni 2018 - 11:55

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

Tyckte någon sa att sin Pk10 flaska räckte en hel säsong! min är totalslut nu efter endast 8-10 seanser! :(  har kört 2-3 "långkok" på låg värme, sen vanliga grilltider.. jag förväntade mig mycket mycket mycket längre användning av en full flaska!

Tar jag mellan tummen och pekfingret så har jag kanske kört i genomsnitt 3.5 brännare (av 5) på 170c i kanske 10-12h

Hade jag för höga förväntningar? (har inget läckage vad jag sett/hittat)

Är egentligen inte hela världen, runt 20-30kr per grill, men hade andra förväntningar! får nog bli att köpa en flaska till!

Postad 08 juni 2018 - 12:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Du hade nog alldeles för höga förväntningar.

Jag har endast två brännare (Q3000) och kör aldrig lånkörare. Slår väl på 15-20 min före grillning och ”bränner ur” under måltiden. Då räcker gasen nästan hela säsongen, därav har jag en 5’a också för om gasen skulle ta slut på hösten.

Sedan så grillar jag bara 5-8ggr/ månad.

Postad 08 juni 2018 - 15:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
En 5a räcker drygt en halv sommar.
Men 190 spänn i utbytes är ju inte direkt dyrt..
Kör 15min innan grillning... Å ibland bränner ja på medans ja äter

Postad 16 juni 2018 - 14:09

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Blir något så vanligt som falukorv på grillen idag. :P Hittat Stockholms korvs falukorv, smakar lite mer som den gjorde förr (mer intensiv smak + rökigare än mamma scans) samt bakterie syrade isterband, de blir söndags middag.

Saknat båda ett tag, isterband med citronsyra är meh. Lite roligt att man förr la ut köttet i solen så det surnade och torkade, idag är vi bortskämda och behöver inte ta hand som skämt kött längre, men det går ju uppenbarligen att göra goda saker på det.

Fast man undrar hur man visste att det blev rätt bakterie som växte i köttet i solen.. :P Kanske bara mjölksyre bakterier som klarar av det?

Sånt får en alltid att fundera lite, hur de första stegen togs när man kommer på sånt här, några måste ju ha dött eller blitt sjuka. Ungefär som svamp, iaktog man vilka som dog för att lära sig helt enkelt? :o Gav man det till djuren först? :P

Postad 30 juni 2018 - 09:48

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Ni som har Weber Q grill. Min har några år på nacken nu, och min tändknapp har slutat fungera (q3000).

Köper man en ny knappsats, eller en tädnelektrod? Kan man byta och sätta dit en elektrisk tändknapp (den som finns på q3200). Någon som vet reservdelsnummer eller namn på komponeneten så att man lätt hittar ett billigt ställe att beställa på??

för övrigt ör jag väldigt nöjd med min Weber Q. Har grillat mycket unde årens lopp, sommar vår, höst och vinter. Så fort det ska stekas en nötbit så blir det oftast brynt på grillen istället för spisen.
När jag har tid/lust och det ska lagas mat längre tid så blir et på kolgrillen, en Weber 60 Cm grill, som är nu 10 år gammal och still going strong! ::) 

Postad 30 juni 2018 - 13:12

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Ni som har Weber Q grill. Min har några år på nacken nu, och min tändknapp har slutat fungera (q3000).

Köper man en ny knappsats, eller en tädnelektrod? Kan man byta och sätta dit en elektrisk tändknapp (den som finns på q3200). Någon som vet reservdelsnummer eller namn på komponeneten så att man lätt hittar ett billigt ställe att beställa på??

för övrigt ör jag väldigt nöjd med min Weber Q. Har grillat mycket unde årens lopp, sommar vår, höst och vinter. Så fort det ska stekas en nötbit så blir det oftast brynt på grillen istället för spisen.
När jag har tid/lust och det ska lagas mat längre tid så blir et på kolgrillen, en Weber 60 Cm grill, som är nu 10 år gammal och still going strong! : :)

Hittar inte när den lanserades men det ska vara fem års garanti på den. Enklast är nog att kolla med Weber. Annars brukar folk rekommendera Lindarn.se när det gäller reservdelar, dock hittar jag inte tändsatsen för just Q3000 men det verkar vara samma som till Q300

Postad 30 juni 2018 - 14:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 1

När jag har tid/lust och det ska lagas mat längre tid så blir et på kolgrillen, en Weber 60 Cm grill, som är nu 10 år gammal och still going strong! : :)

Som redan sagts så är Lindarn väldigt bra, har mycket delar man kan köpa och ligger ofta bra till i pris.

Jag gjorde just en "uppgredering på mina gamla Q300 från piezo-tändare till den elekstriska och det vara bara att byta ut hela insatsen med knapp och allt utan att behöva göra några moddar eller så.

Denna var den jag köpte, men du kan ju alltid ringa till dom och dubbelkolla att den även passar till Q3000-serien, men jag tycker nog den borde funka.

https://www.lindarn.se/tandsats-q-320

Postad 07 juli 2018 - 17:47

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har en Landmann Triton PTS 4.1, har ägt den endast i några månader. Nu har plasten på vreden börjat färga av sig såpass att jag blir helt svart i näven. Någon som vart med om liknande och vet om det går att fixa på något sätt? Jag har försökt tvätta bort det med vatten men det hjälpte inte.

Postad 07 juli 2018 - 18:06

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 2
Lämna tillbaks skiten

Postad 07 juli 2018 - 18:14

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Lämna tillbaks skiten

Jag är nöjd i övrigt så konkar helst inte tillbaka den. Har kontaktat supporten redan och får se vad dom säger.

Tänkte mer om någon hade varit med om liknande och kanske tvättat med något medel som mirakulöst fixat det eller liknande.

Postad 07 juli 2018 - 18:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 2

En gång Landmann, aldrig mer Landmann.

Mina två cents.

Postad 07 juli 2018 - 18:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

En gång Landmann, aldrig mer Landmann.

Mina två cents.

Kommentarer som dessa undanbedes då de inte tillför något. Har haft 3 landmann och vart nöjd och detta problem har jag aldrig haft förut.

Postad 07 juli 2018 - 18:42

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Apropå grillning, jag har sett en grill med lucka för påfyllning av kol. Så att man inte behöver öppna locket så att säga. Vet någon vilken det kan vara?

Postad 07 juli 2018 - 18:49

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Apropå grillning, jag har sett en grill med lucka för påfyllning av kol. Så att man inte behöver öppna locket så att säga. Vet någon vilken det kan vara?

Om det är denna du tänker på så är det en rök och inte en grill. :)

34cm-smokey-mountain-cooker.jpg

Postad 07 juli 2018 - 18:54

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Boombaz,

Nope, inte den

Mer formad som en bred gasolgrill

Redigerat av PML73, 07 juli 2018 - 18:55.

Postad 07 juli 2018 - 19:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Kommentarer som dessa undanbedes då de inte tillför något. Har haft 3 landmann och vart nöjd och detta problem har jag aldrig haft förut.

Då kanske du ska läsa igeonom hela tråden och ta del om de erfarenheter jag haft av samma märke innan du säger det.

Om du inte tycker medlemmars erfarenheter inte tillför något kanske du inte ska fråga?

Postad 07 juli 2018 - 19:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 1

De kommentarer som du undanber dig tillför i allra högsta grad något, det är ren sanning och hjälper förhoppningsvis andra att inse att Landmann är billigt skräp.

Postad 07 juli 2018 - 19:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 2
3 Landmann under hur lång tid? En redig Weber har man ju lätt i 10år 😄.

Postad 07 juli 2018 - 19:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

3 Landmann under hur lång tid? En redig Weber har man ju lätt i 10år .

Min åkte på tippen efter en säsong.....

Postad 07 juli 2018 - 19:58

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 1

De kommentarer som du undanber dig tillför i allra högsta grad något, det är ren sanning och hjälper förhoppningsvis andra att inse att Landmann är billigt skräp.

Eftersom det inte alls var det jag efterfrågade?

Jag är högst medveten om att grillen varken är dyr eller bäst på något sätt. Men man borde väl kunna ställa frågor utan att den egenutnämnda grilleliten bara ska tracka ner på valet av grill?

Postad 07 juli 2018 - 20:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

3 Landmann under hur lång tid? En redig Weber har man ju lätt i 10år 😄.

Har inte tagit särskilt väl hand om dom så kanske 4 år per grill. Grannen betalade tre gånger så mycket för sin weber och den rostade ganska ordentligt efter tre säsonger så nej tack.

Postad 07 juli 2018 - 22:46

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Boombaz,

Nope, inte den

Mer formad som en bred gasolgrill

Kan det vara en offset smoker du tänker på kanske?

Postad 08 juli 2018 - 02:12

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

Kalamazoo gör såna men svettiga priser!

https://kalamazoogou...rid-fire-grill/

Hittar du nått liknande fast till vettigare pengar får du gärna hojta till då jag också är ute efter något liknande. :)

Edit:Satt och letade lite mer så hittade denna som såg nice ut!

https://www.napoleon...less-steel-span

https://grillshopen....eon-pro605.html

Har inte tagit särskilt väl hand om dom så kanske 4 år per grill. Grannen betalade tre gånger så mycket för sin weber och den rostade ganska ordentligt efter tre säsonger så nej tack.

Hahahaha den webern skulle jag vilja se.
Kört Weber sista 18åren och är inne på min 3:e och min första som jag gav bort till jobbar kompisen dog förra sommaren.

Kan kolla om min granne har kvar sin Landman som rostade sönder inom ett år så locket trilla av.

Han har bytt till Weber kan jag tillägga. :)

Började med en 47a sen blev det 57a och för 5-6 år sen så köpte jag en 67a.
Jobbar kompisen har tagit över både 47an och 57an men har gått över till gasol i år.

Redigerat av Turtle, 08 juli 2018 - 02:38.

Postad 08 juli 2018 - 04:47

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 1

Edit:Satt och letade lite mer så hittade denna som såg nice ut!
https://www.napoleon...less-steel-span

https://grillshopen....eon-pro605.html

Hahahaha den webern skulle jag vilja se.
Kört Weber sista 18åren och är inne på min 3:e och min första som jag gav bort till jobbar kompisen dog förra sommaren.
Kan kolla om min granne har kvar sin Landman som rostade sönder inom ett år så locket trilla av.
Han har bytt till Weber kan jag tillägga. :)
Började med en 47a sen blev det 57a och för 5-6 år sen så köpte jag en 67a.
Jobbar kompisen har tagit över både 47an och 57an men har gått över till gasol i år.

Enligt vad jag har hört om den napoleongrillen så är den svår att hålla jämn temperatur med eftersom den inte blir lika tät som en vanlig kolgrill eller kamado så jag hade valt något annat.

En kul grej angående kvalitén på landmanns grillar. Det är en del människor som bor i områden där grillar blir stulna, i vissa fall även om de är fastlåsta med kedja, som har stöldskyddat dem genom att köpa ett överdrag från landmann och efter det har de fått ha sina grillar i fred.
Min 57 cm Weber har nu tio år på nacken och har stått utomhus året runt utan överdrag och förutom att den är dammig och smutsig ser den som ny ut. Sen kamadon flyttade in används den dock väldigt sällan

Postad 08 juli 2018 - 15:20

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

En kul grej angående kvalitén på landmanns grillar. Det är en del människor som bor i områden där grillar blir stulna, i vissa fall även om de är fastlåsta med kedja, som har stöldskyddat dem genom att köpa ett överdrag från landmann och efter det har de fått ha sina grillar i fred.

Hahahaha det säger ju allt! :)

Tipsade grannen om att köpa en 57a weber när dom sålde dom för 1095:- på ICA men han kom hem med en Landman tunna för 795:- stackaren.

Ja men den duger till mig och jag grillar inte så ofta men efter lite inspiration så blev han en året runt grillare.

Men lagom till våren efter så gick gångjärnet av till locket det hade rostat av.

Så mitt tips är alltid "buy cheap buy twice" det blir ofta dyrare i längden.

Jag började med en billig grill som jag köpte en ny varje år då den stått ute hela vintern.

En sån här.

https://bilablau.se/...GRoCF48QAvD_BwE

Men fick en Weber 47a när jag fyllde 30år av min flickvän.

Sen har man varit hooked på weber.

Den fick mig jobbar kompis när jag bytte upp mig och den skrota han i höstas då svetsen till främre benet hade släppt.

Men 19år utan överdrag tycker jag är ett väldigt bra betyg på att dom gör bra grillar.

Postad 08 juli 2018 - 23:07

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Men fick en Weber 47a när jag fyllde 30år av min flickvän.
Sen har man varit hooked på weber.
Den fick mig jobbar kompis när jag bytte upp mig och den skrota han i höstas då svetsen till främre benet hade släppt.
Men 19år utan överdrag tycker jag är ett väldigt bra betyg på att dom gör bra grillar.

Tyvärr verkar dock kvalitén ha sjunkit lite de senaste åren. Det är många som fått lacksläpp och även rostangrepp ganska snabbt på nyare webergrillar. Jag läste något om att de flyttat tillverkningen men jag har ingen aning om det stämmer och om det är det som är problemet.

Postad 09 juli 2018 - 23:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Min weber är inne på sin 3e säsong.
Stått ute sommar som vinter.
Utan överdrag.
Dock under tak utan väggar.
Fortfarande i skick som ny.

Syrrans landman rostade sönder helt på samma tid, trots överdrag. Brännare å allt.
Farsans landmann rostade också sönder efter ca 3 år.

En weber behöver ju inte kosta en förmögenhet.
Vi har en med 2 brännare.
Kostar inte många 1000 och räcker för oss 4 iaf

Postad 10 juli 2018 - 06:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Instämmer i webers lovsång. Har haft min brikettgrill ståendes utomhus oskyddad i 4 år i höst. Ibland under tak, ibland under bar himmel (en gång fick jag skotta fram den när jag skulle grilla).

Mekaniskt är det inte ett fel på den och någon rost har jag inte heller sett. Efter en rejäl rengöring borde den se riktigt bra ut igen.

Postad 10 juli 2018 - 11:14

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Man får vad man betalar för helt enkelt... Finns få grillar som slår Weber på fingrarna, men då kostar dom också.

Absolut inget fel att grilla i en billig grill, har själv haft billiga grillar som hållit länge, men dom är ändå långt ifrån samma kvalitet och känsla som en Weber. Tar man bara väl hand om dom och försöker hålla dom borta från väta så är det ganska lugnt.

Sot och vatten är rena syran, det fräter genom allt!

Köpte Webers lilla portabla grill, hade räknat med att den skulle hålla några grilliningar på stranden, men haft den ett par år nu och finishen på den är som ny trotts att jag använt den som lägereld några gånger.

Postad 10 juli 2018 - 20:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 1
Ang. Weber så ser vår ut så här efter att ha stått utomhus i 8 år. Visa gärna en Landman som ser ut så efter ens två år utomhus..

Postad 12 juli 2018 - 07:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

God vardagsgrillkorv

241799.jpg

Postad 25 juli 2018 - 13:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Då blev det ingen grillning ikväll då. Totalt eldningsförbud.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.