Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 januari 2013 - 20:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Enl Viaplays hemsida så sänder de bara Viasat Fotboll och Motor i HD, hur har du gjort för att få även Sport och Hockey i HD?
Och varför är inte Viasat Premier Leauge HD med i Viaplays lista över Sport kanaler, och hur har du lyckas att få den i så fall?

Vill minnas att jag kollade vilka HD-kanaler som fanns för Viaplay-boxen innan jag skrev inlägget i måndags. Nu står det i alla fall att det enbart är Viasat Motor HD och Viasat Fotboll HD som ingår som du också påpekar.
Jag har ingen Viaplay-box men kritiken mot att ComHem saknar vissa av Viasats sportkanaler i HD är nog så relevant.

Postad 10 januari 2013 - 14:00

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Vill minnas att jag kollade vilka HD-kanaler som fanns för Viaplay-boxen innan jag skrev inlägget i måndags. Nu står det i alla fall att det enbart är Viasat Motor HD och Viasat Fotboll HD som ingår som du också påpekar.
Jag har ingen Viaplay-box men kritiken mot att ComHem saknar vissa av Viasats sportkanaler i HD är nog så relevant.

Tror det bara är en miss när dom höjde priset att det kom bort kanske,för nog har dom hockey hd om man läser i box tråden för den.Dom var snälla nog o höja priset till 348kr nu.

Postad 10 januari 2013 - 18:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1
Åter igen kommer vi ComHem-kunder i kläm när nu SBS (Kanal 5 och Kanal 9) köper SM-slutspelet i ishockey av TV4-gruppen. Som ComHem-kund har man ju möjlighet till både TV4 HD och TV4 Sport Xtra HD men av någon outgrundlig anledning saknas fortfarande Kanal 5 HD.
Börjar bli problem nu med att vi saknar möjlighet att se sport i HD eftersom varken Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD eller Kanal 5 HD finns i ComHems utbud.

Postad 12 januari 2013 - 00:37

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Åter igen kommer vi ComHem-kunder i kläm när nu SBS (Kanal 5 och Kanal 9) köper SM-slutspelet i ishockey av TV4-gruppen. Som ComHem-kund har man ju möjlighet till både TV4 HD och TV4 Sport Xtra HD men av någon outgrundlig anledning saknas fortfarande Kanal 5 HD.
Börjar bli problem nu med att vi saknar möjlighet att se sport i HD eftersom varken Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD eller Kanal 5 HD finns i ComHems utbud.

Jag löste det genom https://www.comhem.s...36/-/index.html

Postad 16 januari 2013 - 10:09

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Uppdatering i krypteringsblåsningen
http://www.svt.se/ny...m-bluffavgifter

http://www.svt.se/ny...prishojningarna

Redigerat av Unregistered40562de1, 16 januari 2013 - 10:11.

Postad 16 januari 2013 - 11:00

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 1
Man är ju knappast förvånad. Det är dags för regeringen att reglera den här marknaden. Ingen som känner en politiker?

Postad 16 januari 2013 - 11:22

Papprik
  • Papprik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 1

Man är ju knappast förvånad. Det är dags för regeringen att reglera den här marknaden. Ingen som känner en politiker?

Håller med dig fullständigt!
Det är en skandal att ett företag får utnyttja ett (i praktiken) monopol till att ta ut ockerpriser och göra sådan enorma övervinster! Och inte betalar de någon skatt heller.

Att inte regeringen gör något åt detta är ynkedom, det politiska parti som tar upp denna frågan på dagordningen kan räkna med min röst nästa val!!

Postad 16 januari 2013 - 11:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag skulle inte klaga över denna avgift vad den nu än kallas om inte ComHem var så tröga med att ta in de kanaler som efterfrågas.
För närvarande väntar många på Kanal 5 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD som borde ha tagits in redan under 2012. Vidare finns efterfrågan på fler Viasat Film-kanaler i HD-kvalitet och en del andra HD-kanaler.
C More Series HD utlovades under hösten 2012 men ska nu starta sent om sider 22 januari. Hade självklart varit bra om den kanalen varit tillgänglig under den gångna hösten eftersom C More då satsade på att visa visa serier med svensk text redan dagen efter de visats i USA.

Postad 16 januari 2013 - 11:33

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 2

Jag skulle inte klaga över denna avgift vad den nu än kallas om inte ComHem var så tröga med att ta in de kanaler som efterfrågas.
För närvarande väntar många på Kanal 5 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD som borde ha tagits in redan under 2012. Vidare finns efterfrågan på fler Viasat Film-kanaler i HD-kvalitet och en del andra HD-kanaler.
C More Series HD utlovades under hösten 2012 men ska nu starta sent om sider 22 januari. Hade självklart varit bra om den kanalen varit tillgänglig under den gångna hösten eftersom C More då satsade på att visa visa serier med svensk text redan dagen efter de visats i USA.

Det jag stör mig på är just att avgifterna är dolda och att Comhem tar in konsulter för att hitta bästa sättet för att lura sina kunder. Jag känner mig helt enkelt lurad! Står med dumstruten på huvudet. Personligen skulle jag ha lättare att acceptera om de hade en enda avgift för ett specifikt programpaket och höjde den, istället för att smyga in höjningarna på andra sätt.

Postad 16 januari 2013 - 11:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

Det jag stör mig på är just att avgifterna är dolda och att Comhem tar in konsulter för att hitta bästa sättet för att lura sina kunder. Jag känner mig helt enkelt lurad! Står med dumstruten på huvudet. Personligen skulle jag ha lättare att acceptera om de hade en enda avgift för ett specifikt programpaket och höjde den, istället för att smyga in höjningarna på andra sätt.

ComHem och övriga operatörer ångrar säkert idag att man försökte mörka denna prishöjning. När kunderna protesterade mot att avgiften kallades "kortavgift" försökte man ta till begreppet "krypteringsavgift" för man tänkte att ingen skulle ifrågasätta att det kostade pengar att "kryptera" innehållet.
Men visst hade det varit bättre att inte försöka bluffa sig till denna omfattande inkomstförstärkning.
Vi kunder vet ju vart ComHems extra pengar går och inte är det till bättre programutbud inte. Med femtio öre i vinst på varje omsatt krona är det faktiskt dåligt att inte kunna erbjuda kunderna de kanaler som efterfrågas.

Postad 16 januari 2013 - 13:49

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 1
Com Hem kan ju svara är i tråden om våra krav på att bara betala den faktiska kostnaden...
Om det kostar under 6 kr per månad så ska vi INTE betala mer heller...

Så plocka bort avgiften nu!!!
Fast lär ju inte hända..
Fast märkligt man får kalla det en avgift för att täcka utgifter för kryptering mm när avgiften är påhittad...

Känns skönt iaf att Com Hem är på väg bort som stor operatör..
För ju större valfrihet vi har ju fler väljer bort Com Hem mfl...

Postad 16 januari 2013 - 15:45

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 1
Jag hoppas nu Comhem tar å rappar på med hd kanalerna som vi vill ha här i forumet, nhl i hd skulle va kul att se, men vi får nog vänta å njuta av sd i både hockey o golf ett tag till.... glömde ochså kanal5.

Redigerat av greve12, 16 januari 2013 - 15:45.

Postad 16 januari 2013 - 18:13

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 1
Jag har också haft allvarliga funderingar på att säga upp mitt abonnemang, efter att ha varit Comhem trogen i kanske 7-8 år snart. Nu har jag visserligen en del bidningstid kvar, men efter det så är risken stor att det är goodbye Comhem. Jag har är också väldigt trött på hur Comhem har behandlat oss dom senaste åren, och det verkar inte bli bättre tyvärr.

Nu när tjänster som Netflix och HBO börjar komma och om utbudet utökas mer med tiden, så kommer jag ha mindre och mindre behov att använda tv-leverantörer som Comhem och jag tittar allt mindre och mindre på tv kanalerna numera. Särskilt när man har en app som gör att man kan kolla alla program, filmer och serier från dessa tjänster direkt i tvn.

Man har större möjligheter att ta kontroll över tittandet när man kan välja och vraka som man vill från deras utbud och man kan kolla när man själv vill eller känner för det, man är inte begränsad efter en tablå med fasta tider och enstaka program som någon annan sitter och bestämmer. Och iallafall Netflix har ett hyfsat utbud med HD-material, även om det kan bli bättre som sagt.

Dom är betydligt billigare än Comhem, som istället har valt att höja sina priser rejält dom senaste åren. Enbart en mindre fast avgift för hela utbudet, man är hellre inte tvungen som hos Comhem att komplettera med extra tjänster eller olika kanal paket mot extra kostnader för att få ta del av hela utbudet.

När dessutom tjänster som Netflix inte har någon bidningstid, så behöver man bara betala när man faktiskt har nytta av tjänsten. Om jag t.ex. reser bort några veckor en månad och har inte har tillgång till internet, då kan ju välja att inte betala den månaden och kan lägga dom pengarna på andra saker.

Visserligen har Comhem satsat endel dom också på on-demand och streamat dom senaste åren, men dom har fortfarande en bit kvar innan dom kan börja konkurrera på allvar med dom andra streamingtjänsterna. Även om tjänster som Netflix och HBO också fortfarande har endel kvar att jobba på.

Dom har dock som sagt några månader kvar på sig att övertyga mig och att skärpa till sig, innan jag eventuellt säger upp tjänsten permanent. Men jag har inga större förhoppningar om att dom kommer kunna motivera mig tillräckligt för att stanna kvar.

Postad 16 januari 2013 - 19:18

bonanza
  • bonanza
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Om det är uppenbart att Com Hem har motiverat att krypteringsavgiften finns till enbart för att täcka extrakostnader som aldrig har existerat så borde väl ni som har drabbats av detta bara räkna ut hur mycket krypteringsavgifter ni har betalat in, och begära att få tillbaka detta från Com Hem?

Postad 17 januari 2013 - 10:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Det här tycker jag visar logiken i den separata "krypteringsavgiften":
"En analogi är att köpa mjölk men att dessutom erlägga särskild mjölkningsavgift som inte ingår i mjölkpriset."
Läst på:
https://www.minhembi...dpost&p=3755190

Postad 17 januari 2013 - 15:22

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Håller med dig fullständigt!
Det är en skandal att ett företag får utnyttja ett (i praktiken) monopol till att ta ut ockerpriser och göra sådan enorma övervinster! Och inte betalar de någon skatt heller.

Att inte regeringen gör något åt detta är ynkedom, det politiska parti som tar upp denna frågan på dagordningen kan räkna med min röst nästa val!!

Hej,

Krypteringsavgiften tas ut för att täcka de kostnader vi har för kryptering av tv-signalerna, bland annat mjukvara, kostnad för kort, uppdateringar och administrativt arbete. Krypteringsavgiften ska ses som en del av helhetspriset för våra abonnemang och vi går mer och mer mot att baka in denna i den totala abonnemangskostnaden.

Idag kostar exempelvis Medium 8 Favoriter 248:-/månad och i detta pris inkluderas krypteringsavgiften med 59:-/månad.

Papprik: Vi är ett vinstdrivande aktiebolag som behöver tjäna pengar för att kunna återinvestera i verksamheten och därmed utveckla våra tjänster för att vara konkurrenskraftiga på en marknad med allt fler aktörer. Vi återinvesterar cirka 750-800 miljoner kronor per år i att utveckla våra produkter och tjänster. För att kunna göra det behöver vi tjäna pengar, men samtidigt hålla en balans med konkurrenskraftiga priser. Jämför oss gärna.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 17 januari 2013 - 15:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kanske man kan be Uppdrag granskning att ta sig an detta?
Janne Josefsson avlivade ju myten om barnfattigdom i Sverige igår och tidigare har han bl a avslöjat fusk med köttfärs. Kanske dags att han får sätta kniven i krypteringsavgifterna?

Postad 17 januari 2013 - 16:09

Papprik
  • Papprik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 2

Hej,

Krypteringsavgiften tas ut för att täcka de kostnader vi har för kryptering av tv-signalerna, bland annat mjukvara, kostnad för kort, uppdateringar och administrativt arbete. Krypteringsavgiften ska ses som en del av helhetspriset för våra abonnemang och vi går mer och mer mot att baka in denna i den totala abonnemangskostnaden.

Idag kostar exempelvis Medium 8 Favoriter 248:-/månad och i detta pris inkluderas krypteringsavgiften med 59:-/månad.

Papprik: Vi är ett vinstdrivande aktiebolag som behöver tjäna pengar för att kunna återinvestera i verksamheten och därmed utveckla våra tjänster för att vara konkurrenskraftiga på en marknad med allt fler aktörer. Vi återinvesterar cirka 750-800 miljoner kronor per år i att utveckla våra produkter och tjänster. För att kunna göra det behöver vi tjäna pengar, men samtidigt hålla en balans med konkurrenskraftiga priser. Jämför oss gärna.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Visst, fortsätt du att påstå att jorden är platt...

Alla som läser i denna tråden (och även du själv) vet att det du skriver är ren lögn!

De här dryga 700:- som ni tar ut av varje kund per år i "krypteringsavgifter" är skyhögt mer än era kostnader.

Tredje kvartalet 2012 hade ni 582 miljoner i vinst och investerade 167 så prata inte sk..!

Ni lever på att ni har ett monopol som gör att ni kan ta ut saftiga överpriser och strunta i era kunder!!

Postad 17 januari 2013 - 16:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
håller fullständigt med jag e nära att säga upp mitt nu bort med denna förbannade falska avgift!!!!!!

Postad 17 januari 2013 - 17:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Det är avgifterna för tvillingkorten ni ska koncentrera er på få bort.
Krypteringsavgifterna skulle om dom inte funnits ändå varit inbakad i vanliga utbuden istället så hade inte blivit billigare iaf. Men att man ska betala flera gånger om för samma kanaler i hushållet är ett stort problem och stor bluff.
Dessutom är det många som skaffar tvillingkort genom vänner och släktingar och får t.ex hos Comhem fullt utbud för 99:-/mån och helt utan krypteringsavgift. Det skulle kunna fås bort genom att erbjuda en egen kortdelare som enbart fungerar i samma hushåll. Det borde ingå i samtliga abbonemang där man betalar en engångsavgift då för själva kortdelaren då eller att det ingår om man tecknar 12/24 mån abbonemang.
Det här är då riktat till alla operatörer i Sverige och inte bara Comhem.
Vill man få in extra pengar så föreslår jag att utveckla tjänsterna istället som VOD bla.

Redigerat av Leatherface, 17 januari 2013 - 18:03.

Postad 17 januari 2013 - 20:38

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det är avgifterna för tvillingkorten ni ska koncentrera er på få bort.
Krypteringsavgifterna skulle om dom inte funnits ändå varit inbakad i vanliga utbuden istället så hade inte blivit billigare iaf. Men att man ska betala flera gånger om för samma kanaler i hushållet är ett stort problem och stor bluff.
Dessutom är det många som skaffar tvillingkort genom vänner och släktingar och får t.ex hos Comhem fullt utbud för 99:-/mån och helt utan krypteringsavgift. Det skulle kunna fås bort genom att erbjuda en egen kortdelare som enbart fungerar i samma hushåll. Det borde ingå i samtliga abbonemang där man betalar en engångsavgift då för själva kortdelaren då eller att det ingår om man tecknar 12/24 mån abbonemang.
Det här är då riktat till alla operatörer i Sverige och inte bara Comhem.
Vill man få in extra pengar så föreslår jag att utveckla tjänsterna istället som VOD bla.

Köpte en kortdelare o ser på min sovrums tv... skulle inte fresta mig o skänka en krona mer åt desssa girigpettrar
Vi investerar sägs det fråm comhem,ni kan ju inte ens fixa så jag kan se lokala nyheter i svt hd kanalen...och inte fixa kanaler som alla andra fixat sedan år tillbaks (kanal 5 hd) så hitta på någon annan lögn för denna håller inte heller.

Redigerat av Unregistered40562de1, 17 januari 2013 - 21:04.

Postad 17 januari 2013 - 20:43

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Håller helt med om att tvillingkorten är ett otyg. Det enda rimliga är att man har ett abonnemang till ett hushåll och kan se TV på så många TV-apparater man vill utan att behöva betala extra.

Frågan är bara vad man som konsument kan göra åt saken. Nuvarande regering är emot reglering av marknaden. Operatörerna samarbetar och skapar likadana villkor, vilket betyder att konkurrensen är satt ur spel. På forum som dessa kommenterar inte operatörer som t.ex. Comhem diskussioner som dessa. Det enda de gör är att upprepa samma slags mantran som här ovan angående krypteringsavgifterna.

Som konsument har man inget att sätta emot, i alla fall inte om man vill hålla sig inom lagens råmärken.

Konstigt egentligen att inget av partierna i opposition försöker plocka väljare på förslag om att reglera TV-marknaden. Eller har jag missat något?

Redigerat av Mange36, 17 januari 2013 - 20:45.

Postad 17 januari 2013 - 21:45

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Ni lever på att ni har ett monopol som gör att ni kan ta ut saftiga överpriser och strunta i era kunder!!

...visst är det så!

Vi investerar sägs det från com hem,ni kan ju inte ens fixa så jag kan se lokala nyheter i svt hd kanalen

Instämmer helt....!!!

Postad 18 januari 2013 - 19:42

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Jag sa upp mitt med ComHem igår, kommer köra Via Play fullt ut istället, blir billigare och man kan själv välja vilka saker man vill se, typ NHL så kan man se dom matcher som inte visas i viasat hockey och de är bra, ett varningens ord bara, så fort man sagt upp sig så börjar de ringas i telefonen, är nått bolag som com hem anlitar för att fixa kunder eller försöka få tillbaka gamla kunder, jag har haft 9 samtal på 1 dygn, dom har ringt 4 gånger i går och idag 5 gånger, helt sjukt, jag svarar dock aldrig, har lagt in nummret på tyst ringsignal så man märker aldrig om dom ringer men jösses vad dom verkar vilja sälja på en nått nytt skit igen.

Postad 19 januari 2013 - 19:46

sonik
  • sonik
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Comhem era grönmögel ostar, Väntar på viasat hockey HD, Viasat sport HD och Kanal 5 HD, fasen vad tröga ni är på att lägga till kanaler i utbudet. Men ta betalt det kan ni....

Postad 19 januari 2013 - 20:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Jag sa upp mitt med ComHem igår, kommer köra Via Play fullt ut istället, blir billigare och man kan själv välja vilka saker man vill se, typ NHL så kan man se dom matcher som inte visas i viasat hockey och de är bra, ett varningens ord bara, så fort man sagt upp sig så börjar de ringas i telefonen, är nått bolag som com hem anlitar för att fixa kunder eller försöka få tillbaka gamla kunder, jag har haft 9 samtal på 1 dygn, dom har ringt 4 gånger i går och idag 5 gånger, helt sjukt, jag svarar dock aldrig, har lagt in nummret på tyst ringsignal så man märker aldrig om dom ringer men jösses vad dom verkar vilja sälja på en nått nytt skit igen.

Finns olika blacklist appar som sköter sånt annars.

Postad 20 januari 2013 - 11:39

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 1
Comhem anlitar konsulter för att lura sina kunder istället för att tjäna pengar på att erbjuda kunderna vad som efterfrågas....

Detta leder till att de inför krypteringsavgifter, outdoor channel & TNT HD istället för de mest önskade kanalerna som efterfrågas av kunderna.....
En sovjetisk strategi som bara har kunnat överleva pga den monopol de har haft, men som nu utsätts för konkurrens från olika håll (appar, ip-tv etc).
Nu är apparna fortfarande "nya" och den marknaden för dessa kommer nog att explodera med hög utvecklingsgrad de närmsta åren.
Fråga är då. Kommer comhem fortfarande finnas som företag om 5 år, eller kommer de dö, likt sovjetisk industri, av den "plötsliga" konkurrensen?
Jag tror att comhem inte inser att de måste byta strategi till "kunden i fokus" och kommer därmed att självdö inom 5 år........

Redigerat av MrAssov, 20 januari 2013 - 11:40.

Postad 20 januari 2013 - 11:46

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0

Finns olika blacklist appar som sköter sånt annars.

Jo jag kör med de, märker aldrig då dom ringer ser bara att jag har ett missat samtal.

Postad 20 januari 2013 - 11:58

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Vi är ett vinstdrivande aktiebolag ...... Jämför oss gärna.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Det är inget fel på att göra vinst, ingen har påstått det.....

Jag har jämfört er. Valet blev enkelt. Jag sa upp alla mina kanaler hos er.
Jag har även svartlistat era försäljare i telefonen efter att ha fått ca 10 samtal om dagen. Är ni desperata? Ifall ni hade brytt er mer om de kunder ni har istället för att ständigt jaga nya, så hade nog jag och många andra troligtvis varit kvar. Men, ni valde att ta oss för givna, trots att en ny kund är ca 5 ggr dyrare än en gammal....
När en trogen kund vill ha hjälp, så har er support inte tid och ger idiotiska förslag, typ vänd på kabeln, istället för att hjälpa kunden med problemet. Är det så man behandlar sina kunder?

Mitt råd till Johan är att byt jobb.... du inser nog själv hur det ligger till.......comhem är ett sjunkande skepp. Bli inte lurad av de höga vinstmarginalerna etc. det finns ingen framtid för comhem inom den nya "tv-revolutionen"

Redigerat av MrAssov, 20 januari 2013 - 12:04.

Postad 20 januari 2013 - 12:16

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hd utbudet växer ju ständigt hos Comhem eller?

Postad 20 januari 2013 - 14:08

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja typ en ny kanal i månaden...allvarligt talat tror jag om det kommer någon ny hd kanal så lär det komma en prishöjning i släptåg.Nu när krypterings o kort bluffen lyfts till ytan är den årliga möjligheten till en kort höjning förmodligen inte att rekommendera lär deras konsultföretag säga.Då återstår pakethöjningar som canal digital nyss bjöd sina familjepaket kunder på.Känslan är ju att comhem tappat kunder liksom canal digital, och för att säkerställa vinsten till sina kaptitalistsvin ägare måste man höja priset.Ser i min spåkula att detta sker i mars-april ... samma tidpunkt jag o 7200 andra hushåll i min stad försvinner från combort . :D

Postad 20 januari 2013 - 16:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

C More Series HD kommer enligt uppgift att starta 22 januari. Finns redan förberedd på kanalplats 119.
Dock saknas fortfarande en hel del HD-kanaler från Viasat (bl a Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD) samt naturligtvis Kanal 5 HD. Finns även efterfrågan på TV6 HD, ytterligare HD-kanaler i Viasat Film, Viasat Golf HD osv.
ComHem har ett hyfsat HD-utbud men det tar alldeles för lång tid innan nya HD-kanaler kommer in i utbudet.
Vi kunder som ofta bara har ComHem som alternativ blir på så sätt lidande i förhållande till de hushåll som har möjlighet till egen parabol. Det är ett ansvar som ComHem inte tar fullt ut när fastighetsägarna tecknar avtal om kabel-tv och samtidigt förbjuder att de boende skaffar egen parabol.

Postad 20 januari 2013 - 17:40

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2 420 inlägg
  • 0
Min dekoder åker ut om 3 månader då jag slipper jobbig tv via antenn uttaget, numera kör jag all tv via min ipad eller iphone, kör sedan airplay till apple tv eller om de är musik via min reciver, kommer aldrig mera ha en dekoder, framtidens tv kommer inte att finnas via ett antenn uttag utan via internet, jag har redan skaffat viaplay där jag själv kan välja vilken nhl match jag vill se, som igår då Ny Rangers spelade, matchen sändes inte på viasat men på viaplay där kan man välja vilken av dom 6 matcherna som spelades man vill se, sedan kör jag med Netflix, svtplay, 3an, 4an, 5an, 6an, 8an och även cmore via ipaden, finns ju allt och mycket är gratis, får snart börja testa Magine, är bara beta test ännu men med den appen kan man se tv när de passar, finns alla Svenska kanaler och man kan gå in och se när man känner för de, missat nått på 5an igår, enkelt bara gå in och kolla och är de ett program som redan börjat kan man enkelt se från början, alltså tv när jag vill och inte när tv opperatören vill, de är framtiden och den kommer komma redan i år, 2013 blir de år då Svenska folket kastar ut sin dekoder och går över till nät baserade tv tjänster och jag har redan hoppat på de tåget.

Postad 20 januari 2013 - 18:07

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Min dekoder åker ut om 3 månader då jag slipper jobbig tv via antenn uttaget, numera kör jag all tv via min ipad eller iphone, kör sedan airplay till apple tv eller om de är musik via min reciver, kommer aldrig mera ha en dekoder, framtidens tv kommer inte att finnas via ett antenn uttag utan via internet, jag har redan skaffat viaplay där jag själv kan välja vilken nhl match jag vill se, som igår då Ny Rangers spelade, matchen sändes inte på viasat men på viaplay där kan man välja vilken av dom 6 matcherna som spelades man vill se, sedan kör jag med Netflix, svtplay, 3an, 4an, 5an, 6an, 8an och även cmore via ipaden, finns ju allt och mycket är gratis, får snart börja testa Magine, är bara beta test ännu men med den appen kan man se tv när de passar, finns alla Svenska kanaler och man kan gå in och se när man känner för de, missat nått på 5an igår, enkelt bara gå in och kolla och är de ett program som redan börjat kan man enkelt se från början, alltså tv när jag vill och inte när tv opperatören vill, de är framtiden och den kommer komma redan i år, 2013 blir de år då Svenska folket kastar ut sin dekoder och går över till nät baserade tv tjänster och jag har redan hoppat på de tåget.

jápp tror det blir mer o mer streaming som gäller,köpte NHL säsongen för 340 kr nyss genom NHL Gamecenter Live då kan jag se på min ipad,iphone,pc,boxee ps3 och atv 3 hehe.

Postad 20 januari 2013 - 18:16

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

C More Series HD kommer enligt uppgift att starta 22 januari. Finns redan förberedd på kanalplats 119.
Dock saknas fortfarande en hel del HD-kanaler från Viasat (bl a Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD) samt naturligtvis Kanal 5 HD. Finns även efterfrågan på TV6 HD, ytterligare HD-kanaler i Viasat Film, Viasat Golf HD osv.
ComHem har ett hyfsat HD-utbud men det tar alldeles för lång tid innan nya HD-kanaler kommer in i utbudet.
Vi kunder som ofta bara har ComHem som alternativ blir på så sätt lidande i förhållande till de hushåll som har möjlighet till egen parabol. Det är ett ansvar som ComHem inte tar fullt ut när fastighetsägarna tecknar avtal om kabel-tv och samtidigt förbjuder att de boende skaffar egen parabol.

Premium HD kanaler är en sak men ganska säker på att i mars är det 2 år sedan senast det tillkom icke premium hd kanal(räknar inte med vildmarksskiten dom bara bytt ut).

Postad 20 januari 2013 - 18:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Ja, utan tvekan kommer det traditionella tablåtittandet på linjära tv-kanaler att gradvis ersättas med individuellt tv-tittande i olika former. Men jag tror inte att det kommer att gå så väldigt fort.
I början kommer den genomsnittligs tv-tittaren kanske att komplettera med On demand-tjänster och streamingtjänster (Viaplay, C More Play, Netflix, HBO) men ändå behålla den traditionella tv-lösningen i form av marknät, kabel, bredband eller satellit.
Den genomsnittliga tv-tittaren kommer inte att ändra sitt beteende så snabbt som många tror. Det har ju bl a visat sig att många har en smart-tv men inte begriper hur funktionerna ska användas (se Dagens Nyheter denna helg).
Förändringarna kommer snabbare att slå igenom hos de yngre ensamhushållen, främst i storstäderna, och sist bland barnfamiljer och äldre hushåll.
Så tror jag i alla fall.

Postad 20 januari 2013 - 18:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Premium HD kanaler är en sak men ganska säker på att i mars är det 2 år sedan senast det tillkom icke premium hd kanal(räknar inte med vildmarksskiten dom bara bytt ut).

Kanske det var TV3 HD som var den senaste? Startade 29 april 2011 hos ComHem...

Postad 20 januari 2013 - 18:37

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
När jag skrev HD utbudet växer ständigt hos Comhem, så menar jag inte det själv, utan det är Comhem som skriver det själva i sina texter.
det tar ju alldeles för lång tid innan kanalerna vi vill ha kommer! Andylin jag håller med dig att en hel del hd material saknas, får se vad som händer ... bra att i alla fall cmore series hd kommer! men resten då Comhem när???

Redigerat av greve12, 20 januari 2013 - 18:39.

Postad 20 januari 2013 - 18:50

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
..... Så den stora frågan är......vad ska vi göra åt det ? ?

Postad 20 januari 2013 - 18:51

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Kanske det var TV3 HD som var den senaste? Startade 29 april 2011 hos ComHem...

Stämmer nog, och den kan man inte ens välja i 8 fav.... vilket skämt

Postad 20 januari 2013 - 23:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Mitt råd till Johan är att byt jobb.... du inser nog själv hur det ligger till.......comhem är ett sjunkande skepp. Bli inte lurad av de höga vinstmarginalerna etc. det finns ingen framtid för comhem inom den nya "tv-revolutionen"

Även om det finns en hel del brister och fel bla dom saker jag nämnt så tycker jag ändå inte man behöver komma med påhopp och liknande.
Han gör bara sitt jobb och gör så gott han kan och det enda han kan göra är föra saken vidare och jag hoppas han för vidare mina ideer också högre upp.

Postad 20 januari 2013 - 23:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Stämmer nog, och den kan man inte ens välja i 8 fav.... vilket skämt

Det är Viasat som vill ha mycket betalt för kanalen..
Bara kolla hos Boxer t.ex där övriga vanliga HD kanaler ligger i deras Boxer Max paket men TV3 HD ligger i ett helt eget paket för 49:-/mån.

http://www.boxer.se/...xer-hd-tillval/

Redigerat av Leatherface, 20 januari 2013 - 23:39.

Postad 21 januari 2013 - 00:50

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Kan du inte svara en gång och se vad du kan förhandla fram för deal för samma paket du hade innan?

Sen ångrar du dig naturligtvis i sista stund igen och tackar nej. Men då kan du rapportera för alla här vilka prissänkningar man får bara genom att säga upp sitt avtal.

Jag gjorde det för något år sedan och vill minnas att min deal blev ungefär 60% av tidigare pris. En sådan deal kan alltså alla få som är i närheten av att bindningstiden går ut (6 månader eller så). Förutsätter förstås att man vill ha skiten i ett år till men ni som måste pga familj eller annat skäl bör ju alltid säga upp avtalet i god tid.

Postad 21 januari 2013 - 08:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det är Viasat som vill ha mycket betalt för kanalen..
Bara kolla hos Boxer t.ex där övriga vanliga HD kanaler ligger i deras Boxer Max paket men TV3 HD ligger i ett helt eget paket för 49:-/mån.

http://www.boxer.se/...xer-hd-tillval/

Eller comhem som vill betala för lite...du ska alltid hitta någon annan o jämföra med som försvar o det håller inte.vi har comhem här o nu det har inte du.att du ens orkar fladdra runt nätet o hitta på förmildrande omständigheter när du inte ens berörs är otroligt...

Redigerat av Unregistered40562de1, 21 januari 2013 - 08:12.

Postad 21 januari 2013 - 22:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Var snarare en kritik mot Viasat än ett försvar.
Jämförelsen var menat som ett exempel som visar hur Viasat vill ha helt egna villkor jämfört med andra.
Ett till exempel på det är att paketen inkl C More speglas på syskonkorten men Viasat vill ha andra villkor så det blir ytterligare 99:-/mån utöver det man redan betalat för syskonkortet för att få deras kanaler.
Nu borde det inte vara nån avgift överhuvudtaget på extrakorten som redan diskuterats tidigare men det är en annan diskussion.

Redigerat av Leatherface, 21 januari 2013 - 22:33.

Postad 22 januari 2013 - 10:07

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Kanske man kan be Uppdrag granskning att ta sig an detta?
Janne Josefsson avlivade ju myten om barnfattigdom i Sverige igår och tidigare har han bl a avslöjat fusk med köttfärs. Kanske dags att han får sätta kniven i krypteringsavgifterna?

Jag har ringt och sagt till om på uppdrag granskning att kolla upp som förslag på kommande program om det är flera som mailar eller ringer så kanske det blir av det är ju bara gå in på svt hemsida och uppdrag granskning
Det hjälper ju inte bara att gnälla för vem bryr sig då

Postad 22 januari 2013 - 11:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Dagens tv-nyheter:
1) "Vi vill fortsätta driva utvecklingen och kan i dag berätta att vi från och med nästa månad kommer att erbjuda SVT:s kanaler fritt över öppna internet. Samtliga kanaler kommer då att sändas i sin helhet på SVT Play och kan ses på mobiler, surfplattor och datorer."
http://www.dn.se/deb...pa-folkbildning

2) Tack snälla ComHem för C More Series HD:
https://www.comhem.s...24/-/index.html
Bättre sent än aldrig.
Nu hoppas vi på flera glädjande nyheter när det gäller HD-utbudet framför allt kanaler från Viasat och så naturligtvis positivt besked ang Kanal 5 HD.

Postad 22 januari 2013 - 12:35

Papprik
  • Papprik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Dagens tv-nyheter:
1) "Vi vill fortsätta driva utvecklingen och kan i dag berätta att vi från och med nästa månad kommer att erbjuda SVT:s kanaler fritt över öppna internet. Samtliga kanaler kommer då att sändas i sin helhet på SVT Play och kan ses på mobiler, surfplattor och datorer."
http://www.dn.se/deb...pa-folkbildning

Jag har sagt upp alla mina tilläggskanaler och betalar för dem nu i dagarna för sista gången.
Jag har behållit mina "8 favoriter" mest för att få Svt i HD, om detta kommer att fungera åker även
det paketet ut! Så går det när man bara bryr sig om kunderna innan de har skrivit på en massa avtal
och efteråt struntar fullkomligt i dem!

Sug ut vad ni kan Comhem, tiden rinner ifrån er...

Postad 22 januari 2013 - 17:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
SVT HD kan du redan se med en liten inomhusantenn på dom flesta ställen.
Kan jag ta emot marksänt med 5 mil från mast utan fri sikt som jag gjorde förut så borde det fungera för alla som inte bor riktigt illa till.
Självklart med en sån här antenn då http://www.netonnet....01/150308.5668/

Redigerat av Leatherface, 22 januari 2013 - 17:52.

Postad 23 januari 2013 - 15:06

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Strö lite extra krydda på det hela.

Jag är med styrelsen i våran bostadsförening och vi har ett analogt utbud av ComHem som alla lägenheter kan ta del av. Det kostar oss ca 145.000kr per år för ca 144lägenheter. 85kr/mån per lägenhet.
Eftersom jag vet att alla nästa kör Digitalt så ville jag få bort denna dyra utgift. Jag ringde ComHem och frågade varför vi har det analoga utbudet kvar. Svaret var att man måste ha ett analogt utbud för att få ta del av det digitala utbudet, så med andra ord slänger vi 160.000kr på skit som vi inte använder.

Stämmer detta verkligen?

Suck, svaret:
https://www.comhem.s...18/-/index.html

Redigerat av Midnight, 23 januari 2013 - 16:18.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.