Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 July 2013 - 06:41

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

:)
@notwen: To my reddit friends -- yup -- this works! http://t.co/QHnOPZqib1

Nice!

Postad 02 July 2013 - 11:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
fan att dom ska anställa en tjej som folk känner till enbart för att hon är en modell för cosplay. Aisha Tyler (girlwood) var den bästa kvinnliga spokespersonen jag någonsin sett, betala henne för att vara ett ansikte utåt, eller anställ henne till vissa uppdrag. hon är banne mig lysande i rollen! där har vi en kompetent kvinna som inte lever på sitt utseende, utan på sina madskills när det kommer till att stå inför publik. hon är gjord för rollen, och dessutom så är hon äldre än 20. woohoo!

som vi pratat om så har ms xboxavdelning haft rätt stora problem med ledningen, medans sony har två riktigt starka kort och ett... ok kort i den smala britten som var på presentationen. sony har gjort allt rätt när det kommer till pr, och jag skulle bli extremt förvånad om ms inte känner till hur man marknadsför produkter.

Postad 02 July 2013 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

En P12 är en könsordskrikande individ och skulle fröken Nigri anslutas till MS så läre dom flockas ännu mer =)

Känns som någon har lite fördomar ;)

I vilket fall har jag aldrig förstått detta med att det skulle finnas massa skrikande småglin på Xbox Live, jag kan räkna på fingrarna de gånger jag råkat ut för såna under mina sju år med 360 och det finns nästan alltid en muteknapp. Vi har också partychat för att slippa just detta. Det enda jag kan få ibland är hat-PM, men det är ju bara roligt. Och det får jag på PS också.

fan att dom ska anställa en tjej som folk känner till enbart för att hon är en modell för cosplay

Det ska de inte, vi skojar bara. Och båda är över 20 -_-

Dock verkar det som att Ballmer har fått ansvaret ett tag framöver iaf tills de anställer någon.

Nej fyfan, inte den där självgoda "know-it-all"en!

Plus 1. Vilken idiot han visat sig vara nu när han inte jobbar och kan prata fritt.

Postad 02 July 2013 - 12:31

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

I vilket fall har jag aldrig förstått detta med att det skulle finnas massa skrikande småglin på Xbox Live, jag kan räkna på fingrarna de gånger jag råkat ut för såna under mina sju år med 360 och det finns nästan alltid en muteknapp.

Precis detta är ju om ngt ett problem på Playstation pga brist på partychat och inte på XBL.

Postad 02 July 2013 - 12:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Precis detta är ju om ngt ett problem på Playstation pga brist på partychat och inte på XBL.

Haha det var tider när första Gears kom och det var ett j*vla liv mellan matcherna i lobbyn. :D

Postad 02 July 2013 - 12:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Minns CoD lobbyerna. Men sen så kom party-chat, aka multi-mute. :)

Händer att jag sätter mig i en party-chat själv bara för att jag inte orkar muta alla.

Postad 02 July 2013 - 13:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Händer att jag sätter mig i en party-chat själv bara för att jag inte orkar muta alla.

Det är ju nästan självklart när man spelar mp-spel själv

Postad 02 July 2013 - 13:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det är ju nästan självklart när man spelar mp-spel själv

Lirar jag packad kan jag tycka det är rätt kul att prata med vilt främmande människor iofs (träffar sällan på kiddies dock)

Postad 02 July 2013 - 13:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
På tal om online och mp ect så kommer det bli intressant att se laggskillnader mellan konsollerna online sett till ex nästa cod. Det är ett gigantustiskt problem med playerhosts ibland, speciellt i blops 2, och dedikerade servrar är ett megaplus. Ja, jag räknar molnet som en dedikerad server bla :)

Postad 02 July 2013 - 18:42

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

På tal om online och mp ect så kommer det bli intressant att se laggskillnader mellan konsollerna online sett till ex nästa cod. Det är ett gigantustiskt problem med playerhosts ibland, speciellt i blops 2, och dedikerade servrar är ett megaplus. Ja, jag räknar molnet som en dedikerad server bla :)

Håller med. Som det är nu är det ohållbart, oavsett konsol, BO2 på WiiU, 360 el PS3 är samma skitlagg :(
Som sagt, det ska bli intressant att se vad molnet kan göra. Har förbokat X1 och Ghosts.

Enligt Amazon släpps X1 den 27 Nov. Det har väl inte kommit ut ngn sån info som officiell va?http://www.amazon.co...&pf_rd_i=507846

Postad 02 July 2013 - 18:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1
En kommentar om Don Mattrick, den är lätt att hans roll som ett misslyckande men man skall komma ihåg att när MS anställde Mattrick hade han nästan 25 år i branschen och 15 år på Electronic Arts (1991-2006) i olika ledarpositioner. På EA var han med och utvecklade NFS, The Sims, FIFA etc. Och på MS så han tog Xbox 360 till en nivå som få hade trott efter Xbox. Sedan var han aldrig den självsäkre, charmige ledaren som trivdes på scenen framför en stor publik. Var han en bättre chef än Moore? Ingen aning men han ett rätt så bra trackrecord när det kommer till produkter som sålt väl.

Postad 02 July 2013 - 18:59

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Började med att han startade Distinctive_Software när han bara var 17 år. Imponerande CV. :) !

Postad 02 July 2013 - 22:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Don Mattrick var en rätt trevlig typ under NFS-tiden på 90-talet. Han försökte väl hålla ihop kaoset runt Xbone så bra det gick. Antar att DRM-fiaskot hade sitt frö längre upp.

Redigerat av Zacabeb, 02 July 2013 - 22:43.

Postad 02 July 2013 - 23:19

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Ja att fler spel troligtvis kommer få dedikerade servrar känns som en j-vla befrielse!
Fast vad ska alla gnälliga förlorare nu skylla på? ;)

Postad 02 July 2013 - 23:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har aldrig hört någon gnälla om att jag skulle ha en hostfördel, det är alltid något annat. Så det blir inga problem!

Postad 03 July 2013 - 07:23

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Ja, jag räknar molnet som en dedikerad server bla :)

vad du räknar med eller inte räknar med spelar ju ingen roll. frågan är om speltillverkarna kommer att utnyttja det som dedikerad server eller om det ens går på det viset som vi tänker oss dedikerade servrar?

men en sak är säkert. kommer xone ha riktiga dedikerade servrar för MP dödande och inte PS4. då kommer jag nog få tänka om.

Postad 03 July 2013 - 07:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Don Mattrick var en rätt trevlig typ under NFS-tiden på 90-talet. Han försökte väl hålla ihop kaoset runt Xbone så bra det gick. Antar att DRM-fiaskot hade sitt frö längre upp.

Tror jag inte. Han själv måste haft ett finger med i spelet annars hade det nog inte blivit av. Svårt att se en sådan funktion inte bli uppbackad av högsta chefen i teamet.

Postad 03 July 2013 - 07:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

vad du räknar med eller inte räknar med spelar ju ingen roll. frågan är om speltillverkarna kommer att utnyttja det som dedikerad server eller om det ens går på det viset som vi tänker oss dedikerade servrar?

men en sak är säkert. kommer xone ha riktiga dedikerade servrar för MP dödande och inte PS4. då kommer jag nog få tänka om.

Om tillverkarna har tillgång till dedikerade stabila servrar och inte använder sig av dom i ex cod så borde vi alla ta och bojkotta dom (ei bara köpa beggat :D).
Nej, nu vet jag iofs inte om det är mer eller mindre arbete med att programmera med dedikerade servrar, men är det inte en riktig pain in the ass så måste företag ta chansen. Inte ett till blops 2 tack!

Postad 03 July 2013 - 08:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Om tillverkarna har tillgång till dedikerade stabila servrar och inte använder sig av dom i ex cod så borde vi alla ta och bojkotta dom (ei bara köpa beggat :D).
Nej, nu vet jag iofs inte om det är mer eller mindre arbete med att programmera med dedikerade servrar, men är det inte en riktig pain in the ass så måste företag ta chansen. Inte ett till blops 2 tack!

Du testade aldrig Gears 2 online va? Lovar att blops2 är rena festen i jämförelse med gamla Gears.
Nä, dedikerade servers är nästan ett måste i den typen av spel nu. Blir oerhört förvånad om inte MS med sin serversatsning kommer ligga i framkant när det kommer till detta.

Postad 03 July 2013 - 09:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Dedikerade servrar eller inte så kommer säkert COD fortsätta med lagcomp bullshittet som enligt mig totalt förstörede spelen, bara blivit värre med varje nytt spel.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 July 2013 - 09:42.

Postad 03 July 2013 - 09:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Dedikerade servrar skulle ändå kunna ha en enorm effekt på spelets stabilitet.

Postad 03 July 2013 - 09:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du testade aldrig Gears 2 online va? Lovar att blops2 är rena festen i jämförelse med gamla Gears.
Nä, dedikerade servers är nästan ett måste i den typen av spel nu. Blir oerhört förvånad om inte MS med sin serversatsning kommer ligga i framkant när det kommer till detta.

Finns det värre än blops 2 till ps3? Jag tror att 360-versionen är bättre. Rätt säker. Har du lirat ps3 blops 2 och kan jämföra? :D
Ja, oavsett vad så lirade jag bara gears 2 i sp, men det var för grötigt imo.
Ja, jag hoppas fan att ms kan låta molnet vara dedikerad server till spel. Jag menar, redan nu säljer cod bättre till 360 (vad jag vet, men kan ha fel), hur mycket fetare hade det inte blivit om bone har dedikerade servrar medans ps4 kör playerhosts?

Postad 03 July 2013 - 10:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Har aldrig hört någon gnälla om att jag skulle ha en hostfördel, det är alltid något annat. Så det blir inga problem!

Jag hade för mig att du spelade en massa Gears of War? Hostfördelarna där var ju enorma.
Var man inte host kunde man bli skjuten av sin egna shotgun när man sprang förbi kulorna.

frågan är om speltillverkarna kommer att utnyttja det som dedikerad server eller om det ens går på det viset som vi tänker oss dedikerade servrar?

Klart de tar nytta av det. Servrarna står där och är i stort betalade av oss som betalat för Xbox Live i alla dessa år.
Dessutom; det är så enormt mycket jobbigare för ett multiplayer spel att flyta på när en av klienterna är host. Du måste börja ta hänsyn till en massa faktorer som du slipper om du har en dedikated host där alla klienter ligger inom samma latency.

Postad 03 July 2013 - 11:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Finns det värre än blops 2 till ps3? Jag tror att 360-versionen är bättre. Rätt säker. Har du lirat ps3 blops 2 och kan jämföra? :D
Ja, oavsett vad så lirade jag bara gears 2 i sp, men det var för grötigt imo.
Ja, jag hoppas fan att ms kan låta molnet vara dedikerad server till spel. Jag menar, redan nu säljer cod bättre till 360 (vad jag vet, men kan ha fel), hur mycket fetare hade det inte blivit om bone har dedikerade servrar medans ps4 kör playerhosts?

Har iofs bara spelat blops2 på 360 så jag kan inte jämföra men om det är i närheten av lika trasigt Gears 2 var så är det kaos. Sen drogs spelet även av mängder av äckliga glitchar folk gärna utnyttjade till fullo vilket gjorde det ännu värre.
Hoppar man då till Gears 3 som hade dedikerade servers så är det givetvis som natt och dag.

MS har ju ändå hintat om sina 300.000 servers eller vad det nu var vilket bådar ganska gott på den fronten. Speciellt för oss som spelar en del online.

Postad 03 July 2013 - 11:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Isåfall är du nästan ett unikum när det kommer till Gears. Hilvede vad arga voice och skrivna meddelanden jag fått vissa gånger då jag uppenbart varit host. Att man har världens sämsta internet (humor :) ), att man vann pga host-power m.m m.m...

Redigerat av La Cucaracha, 03 July 2013 - 11:33.

Postad 03 July 2013 - 12:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Som tex att dom flesta servrarna ligger i USA och därför kommer amerikanerna fortfarande få en stor fördel i online spelen.
Prova spela en NHL eller Fifa match mot jänkare så får ni se hur roligt det är, EA har sämsta servrarna. Man kan ju hoppas att BF4 får en hel del svenska servrar :D

Postad 03 July 2013 - 12:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag hade för mig att du spelade en massa Gears of War? Hostfördelarna där var ju enorma.
Var man inte host kunde man bli skjuten av sin egna shotgun när man sprang förbi kulorna.

Jag vet, men de har aldrig vad jag minns klagat specifikt på att jag haft hostfördel. Vad jag menar är att även om de tar bort hostadvantage så kommer folk hitta saker att gnälla över.

Som exempel fick jag ett argt röstmeddelande i Gears för att jag körde med retrolancer. Byt till gnasher din retronoob! Brukar även klaga på spelstil eller att man är lame. Ibland har de inte ens någon anledning, de bara räknar upp massa fula saker man är :) . Men host advantage har ingen skrivit.

Jo, just det, att man spelar för mycket var det en som klagade över också. You have no life etc.

Hoppar man då till Gears 3 som hade dedikerade servers så är det givetvis som natt och dag.

Dedikerade servers om man betalade season pass iaf. Trots att det stod på boxen att det skulle ingå.

Redigerat av Zoiler, 03 July 2013 - 12:33.

Postad 03 July 2013 - 12:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Vad jag menar är att även om de tar bort hostadvantage så kommer folk hitta saker att gnälla över.

Det är mycket sant, idioter finns alltid.

Dedikerade servers om man betalade season pass iaf. Trots att det stod på boxen att det skulle ingå.

Må så vara fast det fanns iaf :)

Postad 03 July 2013 - 14:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
300.000 servrar. Det är ett par rejäla serverparker det. Ni som har koll på ev priser, vad skulle denna investering gå på och vad kostar underhållet? Hur många betalar för xbox live och går siffrorna någolunda bra ihop?

Postad 03 July 2013 - 14:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

300.000 servrar. Det är ett par rejäla serverparker det. Ni som har koll på ev priser, vad skulle denna investering gå på och vad kostar underhållet? Hur många betalar för xbox live och går siffrorna någolunda bra ihop?

Extremt svårt att uppskatta idag då vi antagligen pratar en stor upphandling direkt med en större tillverkar av hårdvara som normalt inte finns på konsumentmarknaden.

Postad 03 July 2013 - 15:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Som tex att dom flesta servrarna ligger i USA och därför kommer amerikanerna fortfarande få en stor fördel i online spelen.

Just nu finns Azure i Nederländerna och Irland (för Europa).

Nederländerna brukar vi ha en bra länk till iallafall.

Möjligt att de bygger ut med fler noder sen, men förmodligen kommer det vara knutet till Azure på ett eller annat sätt.

Postad 03 July 2013 - 15:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Steve Ballmer email to employees on Don Mattrick transition
http://www.microsoft...teveb-mail.aspx

"Don’s directs will report to me and will continue to drive the day-to-day business as a team, particularly focused on shipping Xbox One this holiday."

Postad 03 July 2013 - 15:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Brukar vara så när någon försvinner från ledningen och det inte direkt blir en ersättare. Betyder inte att Ballmer tar över Xbox divisionen...

Artikel från engadget om lite spekulationer förresten.

Postad 03 July 2013 - 15:43

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Brukar vara så när någon försvinner från ledningen och det inte direkt blir en ersättare. Betyder inte att Ballmer tar över Xbox divisionen...

Visst är det så.

Hittade en intressant video om Microsofts moln-service.

http://www.youtube.c...h?v=hOxA1l1pQIw

Redigerat av Zerox_no1, 03 July 2013 - 15:43.

Postad 03 July 2013 - 17:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hittade en intressant video om Microsofts moln-service.

Riktigt intressant. Mycket säljsnack men ändå. :)

Gillade att det bara var en container full med servers.

Postad 03 July 2013 - 17:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Extremt svårt att uppskatta idag då vi antagligen pratar en stor upphandling direkt med en större tillverkar av hårdvara som normalt inte finns på konsumentmarknaden.

Lart att det är så, men har man ett pris på dugliga servrar som vi ka köpa så tror jag att man sen kan dra av typ två tredjedelar eller något sånt och där är ett riktpris :) du vågar inte gissa på underhållskostnader? Ja, förutsatt att det blir uppdelat på typ fem serverparker eller så. Man sätter väl inte alla servrar på samma ställe?

Postad 03 July 2013 - 18:53

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Microsoft Details Xbox One's Reputation System
http://www.ign.com/a...putation-system

:D

Postad 03 July 2013 - 19:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Microsoft Details Xbox One's Reputation System

Ska bli spännade att se hur det kommer att fungera i verkligheten. Som det är nu så ger ingen positiv feedback utan bara negativ feedback.

Postad 03 July 2013 - 19:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tror jag har kollat på min feedbackrating två gånger under 360ns livstid, av misstag. Har den någon funktion?

And you'll start to see some effects if you continue to play bad

Uh oh, gäller att hålla upp sin k/d.

Redigerat av Zoiler, 03 July 2013 - 19:43.

Postad 03 July 2013 - 20:30

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
En annan grej jag aldrig fattade på 360 var de olika kategorierna man kunde välja, familj, gamer eller underground eller vad det var. Hade detta någon betydelse?

Postad 03 July 2013 - 20:48

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Kategorierna kunde väl styra settings i spel (som stödjer det antar jag) eller va det något annat.
Tumme upp, review, kalla det vad som helst. Trams och idioti är vad det är.

Postad 03 July 2013 - 23:33

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Ja att fler spel troligtvis kommer få dedikerade servrar känns som en j-vla befrielse!

Inget lagg? Bra, nu kommer jag ALDRIG kunna dö i Cod ju ;)

Postad 03 July 2013 - 23:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Tror du de säljer Xbox One i den sista Sovjetstaten? ;)

Postad 04 July 2013 - 10:17

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Julie Larson-Green, bra eller anus?

http://www.eurogamer...ck-as-xbox-boss

Postad 04 July 2013 - 10:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Julie Larson-Green, bra eller anus?

http://www.eurogamer...ck-as-xbox-boss

Ja, det var Bloombergs gissning. WSJ tror:

The Wall Street Journal has its own speculation over who may take over all things Xbox -- Marc Whitten,Yusuf Mehdi and Nancy Whitten are all name dropped

Postad 04 July 2013 - 10:52

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1
Som en del kommenterat på engadget, Nancy Whitten?
Nancy Tellem.

Oavsett vem det blir som kommer dom bli omedelbart hatade :P

Personligen hade gärna sett nytänk och tagit någon med kortare eller ingen ms-historia.

Postad 04 July 2013 - 12:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Värsta med den kommentaren är att den är sann ju! :)

Postad 04 July 2013 - 15:10

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Ryktas att ett headset kommer följa med.
http://www.eurogamer...t-with-xbox-one

Postad 04 July 2013 - 18:04

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Ryktas att ett headset kommer följa med.
http://www.eurogamer...t-with-xbox-one

Jag skulle nog hellre velat ha en adapter men detta är ju klart bättre än inget

Postad 04 July 2013 - 23:46

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
^Jag hoppas även på en mer stabil anslutning för headset. Hatar när det börjar glappa <_<

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.